Teetkö sä näin? Miksi?

Sulla on kaveri kylässä. Toinen sun ystäväs soittaa, yleensä jätät vastaamatta ja jos vastaatkin olet töykeä tälle kuka soittaa.

Sä et "pysty" olemaan ystävä kun yhdelle kerrallaan.

Tai sitten semmonen, mulle ei tulis mieleenkään sanoa, et jos joku soittaa tullakseen käymään, ettei voi tulla kun on jo joku toinen kaveri kylässä..

Joo, meni sekavaks.. :/
 
Kyllä mä joskus jätän vastaamatta kohteliaisuudesta vierasta kohtaan ja joskus varmaan kumpuaa jotain töykeyttäkin jos vastaan ja puhelu kestää ja kestää vaikka toinen tietää, että vieraita... En tiiä, en oo pahemmin ajatellukkaa :S
 
nolo"ystävä"
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalie harmaana:
En tee, mut en kyl puhu pitkään puhelimes jos joku on paikalla. Sanon et xx on meillä kylässä, soittelen myöhemmin tms
No näin juur sen pitäskin mennä. :)
niinpä, mutta mun "kaveri" kun tulee kylään niin puhuu vaikka kunika kauan sen kanssa joka sille soittaa (ja aina soi puhelin) ja minä odottelen. Voi vee miten ärsyttävää, ja just lenkilläkin ollessa.
 
Kyllä mä jätän vastaamatta joskus. Osa ihmisistä puhuu minimissäänkin sen 20 min vaikka kuinka sanois että nyt on kiire niin olen sit vastaamatta. Ja mua itseäni ainakin ärsyttää olla jonkun luona kun joku höpöttää niitä näitä puhelimeen.

Ja joskus haluan keskittyä johonkin vieraaseen niin että sanon toiselle että tuutko eri aikaan.
Vielä kukaan ei ole loukkaantunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Kyllä mä jätän vastaamatta joskus. Osa ihmisistä puhuu minimissäänkin sen 20 min vaikka kuinka sanois että nyt on kiire niin olen sit vastaamatta. Ja mua itseäni ainakin ärsyttää olla jonkun luona kun joku höpöttää niitä näitä puhelimeen.

Ja joskus haluan keskittyä johonkin vieraaseen niin että sanon toiselle että tuutko eri aikaan.
Vielä kukaan ei ole loukkaantunut.
Tänkin mä ymmärrän ihan hyvin, mutta tässäkin tapauksessa näin tapahtuu aina. Noo, tässä on kyllä muutenkin niin paljon kitkaa ettei se kyllä täällä miettimällä parane.. :xmas:
 
Iloinen Possu
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Mä vastaan aina mutta sanon että en ehdi nyt puhumaan kun on vieraita.
Niin mäkin.

Mut entäs sit tää toinen juttu. Miks varsinkaan naiset tekee näin ( jo lapsuudessa) et " oon nyt Maijan kans, sä et voi olla meijän kans"??
En tiiä, ite en oo tuohon nyt törmännytkään aikoihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Mä vastaan aina mutta sanon että en ehdi nyt puhumaan kun on vieraita.
Niin mäkin.

Mut entäs sit tää toinen juttu. Miks varsinkaan naiset tekee näin ( jo lapsuudessa) et " oon nyt Maijan kans, sä et voi olla meijän kans"??
En tiiä, ite en oo tuohon nyt törmännytkään aikoihin.
Mä saan jatkaa hiekkalaatikolla näemmä vielä.. :kieh:
 
Jos mulla on kaveri niin vastaan mutta sanon, että mulla on nyt vieraita, että soitellaanko myöhemmin uudelleen.

Ja jos mulla on kaveri käymässä, joka tuntee ennestään tai ovat ystäviä tämän soittavan ja kylään pyrkivän kanssa, eikä meillä ole mikään tuikitarpeellinen keskustelu menossa vaan ihan normaali kahvipöytäkeskustelu, niin voin sanoa, että XXX on kylässä, että soittaja voi tulla myös jos haluaa. Mutta jos nämä kaksi ei tunne toisiaan ennestään, niin sitten en kyllä halua montaa vierasta yhtä aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Jos mulla on kaveri niin vastaan mutta sanon, että mulla on nyt vieraita, että soitellaanko myöhemmin uudelleen.

Ja jos mulla on kaveri käymässä, joka tuntee ennestään tai ovat ystäviä tämän soittavan ja kylään pyrkivän kanssa, eikä meillä ole mikään tuikitarpeellinen keskustelu menossa vaan ihan normaali kahvipöytäkeskustelu, niin voin sanoa, että XXX on kylässä, että soittaja voi tulla myös jos haluaa. Mutta jos nämä kaksi ei tunne toisiaan ennestään, niin sitten en kyllä halua montaa vierasta yhtä aikaa.
Mikset?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ööh... wtf? Tuollasesta käytöksestä tulee ihan ala-aste mieleen... Ja miksei vielä yläastekin...!?
Mua kans vähän kummastuttaa. Joo, ymmärrän toki, et jos heillä on jotain kahden keskistä juttua, mut noin niinku muuten. Kun ne asiat nyt yleensä pyörii lapsissa ja muissa tavallisissa asioissa.

Kun mun mielestä olis mukava tutustua uusiin ihmisiin, varsinkaan mun kaveripiiri ei mitenkään valtava ole. Mut en tiiä sitten, jokainen tyylillään.
 
vieras
Pikaisesti. Vastaan puhelimeen vaikka onkin kaveri kylässä. Toisin en jää juoruamaan vaan lopetan mahd nopeasti. Jos toinenkin kaveri tulossa kylään yleensä sanon että mulle käy jos häntä ei haittaa et täällä on muitakin. Eli voi itse päättää tuleeko vai ei.
Toisaalta mulla on yks kaveri joka tulee aina meille kun kuulee et meidän yhteinen kaveri on täällä. ei sekään pidemmän päälle kivaa.
 
Minä en vastaa jos olen kylässä tai mulla on jo vieras, koska se on epäkohteliasta: Ja jos vastaan, teen heti selväksi sen etten puhu kauaa. Enkä ota toista vierasta yhtäaikaa, sekin on mielestäni epäkohteliasta ja hauskempaahan se on kun riittää vieraita pidemmäksi aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi sitten:
Mutta jos nämä kaksi ei tunne toisiaan ennestään, niin sitten en kyllä halua montaa vierasta yhtä aikaa.
Mikset?

[/quote]

Miksi pitäisi? Onhan se nyt aika vaivaantunutta monesti keskustelu jos paikalla on semmoisia keitä ei tunne ja jotenkin minulla on hankala olla siinä välissä kun pitää yrittää molempia huomioida ja jutella kummankin kanssa yhdessä ja erikseen.

Kyllä mun ystävät tapaa toisiaan esim. mun tai lasten synttäreillä siten että siellä on sitten semmoisia ihmisiä jotka ei ennestään ole kavereita keskenään tai muuten tuttuja, mutta nuo on vähän eri tilanne.
 
Keittiönoita
En ole soittajalle töykeä, mutta sanon, että nyt on huono aika puhua ja joko pyydän ko henkilöä soittamaan myöhemin uudelleen tai sitten sanon itse soittavani myöhemmin.

Jos mä kutsun ystäväni kylään, haluan silloin antaa hänelle koko huomioni. Keskustella häntä kiinnostavista asioista. Sen toisen ystävän aika on sitten toisella kertaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ööh... wtf? Tuollasesta käytöksestä tulee ihan ala-aste mieleen... Ja miksei vielä yläastekin...!?
Mua kans vähän kummastuttaa. Joo, ymmärrän toki, et jos heillä on jotain kahden keskistä juttua, mut noin niinku muuten. Kun ne asiat nyt yleensä pyörii lapsissa ja muissa tavallisissa asioissa.

Kun mun mielestä olis mukava tutustua uusiin ihmisiin, varsinkaan mun kaveripiiri ei mitenkään valtava ole. Mut en tiiä sitten, jokainen tyylillään.
Mistä sä tiedät mitä ne siellä keskustelee?
Ja jos vaikka se kylässä oleva ei nimenomaan halua tutustua uusiin ihmisiin, on ujo tai ei pidä sinusta syystä tai toisesta.

Minusta ala-astemenolta kuulostaa se, että mulla ei saisi olla ns. omia kavereita, vaan kaikkien pitäisi olla yhtä hyvää pataa keskenään ja kyläillä yhtäaikaa. Tulee vähän pyjamabileet mieleen.

Mulla on kavereita, tuttuja ja ystäviä monista eri elämänvaiheista eikä ne ihmiset välttämättä välitä tutustua toisiinsa eikä ole varsinaisesti mun asia heitä alkaa tutustuttaa. Toki on semmoisia tuttuja, jotka on kavereita keskenäänkin ja sitten nämä muutkin, jotka tapaa toisensa just jossain ylppäreissä, polttareissa, häissä, synttäreillä jne. mutta ehkä ne voisi sitten siellä vaihtaa yhteystietoja ja alkaa pidellä keskenään yhteyksiä jos kokevat jotain sielujen sympatiaa. Ja kyllä mä esim. omista kavereista voin sanoa muutamia, jotka ei tule/tulisi keskenään TIPPAAKAAN toimeen, vaikka minulle ovat hyvin tärkeitä ihmisiä. Esim. erään miespuolisen tuttuni eksä ja nykyinen tai sitten vaikkapa juppi ja vegaani-ekoihminen...
 

Yhteistyössä