Teetkö sä näin? Miksi?

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mulla on kavereita, tuttuja ja ystäviä monista eri elämänvaiheista eikä ne ihmiset välttämättä välitä tutustua toisiinsa eikä ole varsinaisesti mun asia heitä alkaa tutustuttaa.
Sama juttu mulla. Myös keskustelunaiheet ovat erilaisia eri ystävien kesken. En usko - jos ap olisi mun kaverini - että hän jaksaisi kauaa istua meillä kuuntelemassa jonkin ohjelmointikielen problematiikasta. Ja taas lapsetonta nörttikaveriani ei jaksaisi pitkään kiinnostaa jutut vaippojen välisistä hinta-laatusuhde-eroista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mulla on kavereita, tuttuja ja ystäviä monista eri elämänvaiheista eikä ne ihmiset välttämättä välitä tutustua toisiinsa eikä ole varsinaisesti mun asia heitä alkaa tutustuttaa.
Sama juttu mulla. Myös keskustelunaiheet ovat erilaisia eri ystävien kesken. En usko - jos ap olisi mun kaverini - että hän jaksaisi kauaa istua meillä kuuntelemassa jonkin ohjelmointikielen problematiikasta. Ja taas lapsetonta nörttikaveriani ei jaksaisi pitkään kiinnostaa jutut vaippojen välisistä hinta-laatusuhde-eroista.
No näinpä!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi sitten:
Mua kans vähän kummastuttaa. Joo, ymmärrän toki, et jos heillä on jotain kahden keskistä juttua, mut noin niinku muuten. Kun ne asiat nyt yleensä pyörii lapsissa ja muissa tavallisissa asioissa.

Kun mun mielestä olis mukava tutustua uusiin ihmisiin, varsinkaan mun kaveripiiri ei mitenkään valtava ole. Mut en tiiä sitten, jokainen tyylillään.
Oletko ajatellut asiaa siltä kannalta, että tällä ystäväsi toisella kaverilla ei ehkä ole mitään kiinnostusta tutustua uusiin ihmisiin? Ehkä hänellä on laaja kaveripiiri ja tavatessaan yhteistä ystäväänne hän haluaa nimenomaan tavata tätä ystäväänsä eikä ystävänsä muita kavereita?

 
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi sitten:
Sulla on kaveri kylässä. Toinen sun ystäväs soittaa, yleensä jätät vastaamatta ja jos vastaatkin olet töykeä tälle kuka soittaa.

Sä et "pysty" olemaan ystävä kun yhdelle kerrallaan.

Tai sitten semmonen, mulle ei tulis mieleenkään sanoa, et jos joku soittaa tullakseen käymään, ettei voi tulla kun on jo joku toinen kaveri kylässä..

Joo, meni sekavaks.. :/

en todellakaan jätä vastaamatta (paitsi jos tiedän, että on laarin laarin kamu,jonka kanssa pitäs rupatella ainaki se tunti),mutta töykeä en ole ikinä ystävilleni puhelimessa
:eek:

ja jos joku soittaa ja halajaa tulla käymään, niin kyllä mä ihan rehellisesti sanon, että xxxx on juuri nyt kyläs, ja pyydän tulemaan sit vähän myöhemmin..

ihme aivoituksia sulla :D
 
Non compos mentis
Kyllä mä vastaan. Sanon, että anteeks ja puhun lyhyen puhelun. Vastaan tekstareihinkin. En mä kyllä oikeastaan kutsu ketään meille, jos meillä on jo joku, harvoinpa kukaan niin äkkiä meille ehtisikään. Jos on asiaa, saa tulla piipahtamaan.
 
minä
Vastaan kyllä puhelimeen jos soi, vaikka olisi vieras paikalla. Mutta en puhu kauaa, vaan sanon, että on joku kyläilemässä.

Jos joku kaveri on tulossa kylään, niin sanon puhelimeen, että täällä on xx kylässä, ja toivon, että soittaja itse älyää esittää toista päivämäärää vierailulleen. Tämä minulla kylässä oleva ystäväni, kun ei välttämättä halua seurustella toisen ystäväni kanssa vaan juuri minun kanssani. Joten on kohteliasta, että ei kutsu muita vieraita yhtä aikaa. Tai sitten kutsuessa jo sanoo, että on tulossa myös muita vieraita.

 
vieras
Vastaan ja sanon soitellaan myöhemmin.

Ja tohon toiseen, en kutsu ystäviäni yhtä aikaa kylään. Mieluummin sitten pyydän ystävät yksitellen käymään niin ei tarvitse pelätä, että sanoo jotain liian henkilökohtaista. Mulla ja ystävillä kun harvoin tuppaa jutut olemaan mitään vaippakesksuteluja, ihan syvällisiä jutskataan ja ystävästikin on varmasti kivempi, että pystyy 100% kuuntelemaan ja antamaan huomion hänelle.
 

Yhteistyössä