Teija , ihan hirvee nimi, vaiko onko sittenkään

  • Viestiketjun aloittaja "jaa"
  • Ensimmäinen viesti
minä,
Teija on suomalainen naisen etunimi. Nimi on lyhentymä kreikkalaisperäisen, Jumalan lahjaa tarkoittavan Dorotea-nimen suomalaisesta muunnoksesta Toroteija.

Teija Auvinen (o.s. Lappalainen) näyttelijä
Teija Hannila, kolmiloikkaaja ja pituushyppääjä.
Teija Kurvinen, Big Brother 2012 -voittaja
Teija Lehtimäki, suomalainen ampumahiihtäjä
Teija Saari, seiväshyppääjä
Teija Sopanen, televisiotoimittaja ja kuuluttaja
Teija Tiilikainen, Ulkopoliittisen instituutin johtaja
Teija Virkberg (ent. Niskala), keskimatkojen juoksija
 
Irmelin
[QUOTE="Teija";26617160]Mun nimeni on Teija ja olen ylpeä siitä, ettei se ole mikään tavallinen- tai muutenkaan mikään perussuomalainen - tai muu nynnynimi.

Nimi on kreikkalaisperäinen, joka tarkoittaa Jumalan lahjaa. Nimi on muutettu Dorothea-nimestä, joka on sointunut ja muuntunut suomalaisen suussa Toroteijaksi ja siitä jäänyt pelkäksi Teijaksi. Nimipäiväkin on vanhastaan ollut varhaiskristillisen marttyyrin, Pyhän Dorothean muistopäivä.

Itsestääni ja nimestä voin kertoa, että olen hyvin menestynyt, eteenpäin pyrkivä voimakastahtoinen nainen, joka uskaltaa olla näyttävä ja älykäs. Olen naisille ollut suuntaa näyttävä ja rohkaiseva henkilö, jota naiset ei yleensä uskalla olla. Eteenpäin mennään, että ropisee...Vanhemmalla iällä teen sekkailuistani romaanin, niin paljon on tapahtunut ja tapahtuu. Ei sii mikään hiiren nimi!

Nimi ei pahenna ihmistä, mutta ehkä tätä keskustelupalstaa pitävät heikon älykkyysosamäärän omaavat teinit.[/QUOTE]

Toisena vaihtoehtona mainitaan murresana teija, karjakko, navettapalvelija, jota vastaa ruotsalainenmurresana deja.
 

Yhteistyössä