Teinipari kahdestaan mökillä..

  • Viestiketjun aloittaja Taasjotain
  • Ensimmäinen viesti
Ap vastaa
Siis mikä siinä on niin helvetin vaikeeta ymmärtää et mä en aio pillereitä käyttää? Kondomeita ei edes myytäisi ellei ne toimisi. On pariskuntia joille ei edes käy mikään muu ehkäisy ja kortsu käy heille hyvin. -Ap
 
Ap vastaa
Jos joku aikuinen nyt tekis ketjun siitä mitenkä pillereistä tulee sivuoireita ja niitä silti painostetaan käyttämään niin vastaukset olisi tälläsiä:
"Ei sinun niitä tarvii syödä!" "Kondomilla mekin mennään, ei tarvitse terveyttä pilata" "ei kukaan voi sinua pakottaa"

Mutta koska olen teini niin selvästikin kortsu on maailman surkein ehkäisymuoto ja jokaisen teinitytön tulisi tunkea pillereitä kehoonsa. Mutta ei aikuisen tarvii. Jännä juttu. -ap
 
Tää ketju näköjään muuttui nuorison mökkeilystä nuorison seksiin. Seksiin ei mökkireissuja tai yökyläilyjä tartte, siihen löytyy aina paikka ja tilaisuus. Nuoret harrastaa seksiä joka tapauksessa. Ei siis mikään peruste kieltämiselle.

Eri asia jos oisi odotettavissa muuten asiatonta käytöstä, kuten bileet
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Yläasteikäisinä me käveltiin, fillaroitiin, mopoiltiin, liftattiin tai saatiin kyyti kavereiden ja/tai poikaystävän kanssa milloin kenenkin mökille tai jonnekin telttailemaan viikonlopuksi.

Eipä tullut edes mieleen, ettei meitä olisikaan päästetty. : /
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
ghjds
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysymys;30809809:
Matikassa teillä on varmasti ollut todennäköisyyslaskentaa ja tilastotiedettä sen verran, että sinunkin pitäisi ymmärtää todennäköisyyksien päälle. Vai etkö ole tietoinen eri ehkäisymenetelmien ehkäisyvarmuudesta?
Et taida itse olla tietoinen eri ehkäisymenetelmien varmuudesta. Kondomin ehkäisyteho oikein käytettynä on 98 %. Pillereiden 99,7 %. Ei 1,7 prosenttiyksikön eron takia ole mitään syytä ottaa pillereitä käyttöön, jos ei tunne tarvetta. Kondomin rikkoutuessa tai lipsataessa voi ottaa jälkiehkäisyn. Kummallakin ehkäisymenetelmällä voi raskaaksi tulla ja jos ei halua lasta pitää, niin abortti on aina mahdollinen.
 
ghjds
En voi ymmärtää ihmisiä, jotka valittavat, että teinit harrastavat seksiä ja sitten pilaavat elämänsä, kun tulevat raskaaksi. Jos ehkäisy pettää ja lasta ei halua, niin voi abortoida, ja jos haluaa, niin ei elämän pilaamisesta voi silloin puhua. Tietysti, jos harrastavat suojaamatonta seksiä, niin se on aivan yhtä tyhmää oli kyseessä teini tai aikuinen, jos ei lasta halua saada. Tyhmyys ei ole teinien etuoikeus.
 
"..."
Johan on taas keskustelu! :D sen verran tohon ehkäisyasiaan: ne pillerit eivät ole aina se paras ja oikea ratkaisu kaikille, koittakaa tajuta. Mulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy enää (migreeni) ja hyvä niin. Lisäksi sanon sen, että söin e-pillereitä siitä alkaen, kun olin 15v siihen asti, kun olin 23v ja raskaana. Nyt tuo "luotettavan ja hyvän ehkäisyn" tulos on tyytyväisenä tuossa vieressäni. :p ymmärrän myös hyvin, ettei kaikki halua todellakaan käyttää pillereitä tai vastaavaa, se on ihan viisas ratkaisu sekin ja kaikille (kuten mulle) niitä ei edes määrätä.

Tuohon itse kysymykseen: mä sain teininä olla yötä poikakaverilla ja hän meillä. Seurusteltiin siis 14-vuotiaasta alkaen neljä vuotta. Muutenkin saatiin olla keskenämme ilman vahtimista, niin miksi ei yölläkin. Luulen, että toimin tuon oman lapseni kanssa aika samalla tavalla. Luotan, mutta jos luottamuksen pettää, niin siitä tulee seurauksia.
 
No ei tod.

Tuossa iässä ei mitään mökkireissuja kahdestaan harrasteta. Iltasella saa tulla käymään mutta ajoissa omaan kotiin nukkumaan.

Sehän menisi nussimiseksi ja kännipäissään haluaisivat kokeilla ilman kumia. Senhän nyt tietää mitä siitä syntyy; WT:ä pukkaa...
 
lulla
Et taida itse olla tietoinen eri ehkäisymenetelmien varmuudesta. Kondomin ehkäisyteho oikein käytettynä on 98 %. Pillereiden 99,7 %. Ei 1,7 prosenttiyksikön eron takia ole mitään syytä ottaa pillereitä käyttöön, jos ei tunne tarvetta. Kondomin rikkoutuessa tai lipsataessa voi ottaa jälkiehkäisyn. Kummallakin ehkäisymenetelmällä voi raskaaksi tulla ja jos ei halua lasta pitää, niin abortti on aina mahdollinen.
Joku tuonne linkitti tuon testi tuloksen.Oikein käytettynä,eli teoriassa 98%,käytännössä tuo lukema oli 15%.
 
Edelleen yhdessä
Kyllä mie ainakin aikanaan olin juhannukset ukon perheen kanssa mökillä ja saatiin aina joku oma soppi missä nukkua yhdessä. Myöhemmin oltiin viikon pätkiäkin yhdessä mökillä ja nautittiin hiljaisuudesta (kyllä, ollaan molemmat mökki-ihmisiä kun voitaisiin vain kalastaa tai lojua laiturilla koko päivä) Oli kiva tuntea, että kuului osaksi perhettä ja helpotti hyvien välien muodostamista appivanhempiin :) ja juu ei, seksiin ei tarvita kuin huone missä on ovi (myös lakana riittää, ukon kotona oli tämä tilanne..), joten turha on alkaa moralisoimaan sillä kuinka kaksistaan jättäminen johtaa seksiin..
Kuinka moni itse käyttää pillereitä? kuinka moni käyttää kortsuja? entäs kuinka moni menee keskeytetyllä yhdynnällä? Suuri osa pienten lasten vanhemmista kun käyttää tätä viimeistä vaihtoehtoa.. Että elkää alkako moralisoimaan, ap on hoitanut hommansa hyvin :)
Itse päästäisin, jos on fiksuja nuoria molemmat ja lupaavat olla hukkumatta (esimerkiksi ap:n tilanne vaikuttaa tältä) :D Mie en ymmärrä, minkä takia vanhempien pitää nipottaa lastensa menoista. Itselläni ei ikinä ollut kotiintuloaikoja, joten jouduin käyttämään kersasta asti omaa järkeä ja hyvin on toiminut, niin vastuunoton kuin opiskeluidenkin osalta :)
 
"kahden äiti"
[QUOTE="...";30812575]Johan on taas keskustelu! :D sen verran tohon ehkäisyasiaan: ne pillerit eivät ole aina se paras ja oikea ratkaisu kaikille, koittakaa tajuta. Mulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy enää (migreeni) ja hyvä niin. Lisäksi sanon sen, että söin e-pillereitä siitä alkaen, kun olin 15v siihen asti, kun olin 23v ja raskaana. Nyt tuo "luotettavan ja hyvän ehkäisyn" tulos on tyytyväisenä tuossa vieressäni. :p ymmärrän myös hyvin, ettei kaikki halua todellakaan käyttää pillereitä tai vastaavaa, se on ihan viisas ratkaisu sekin ja kaikille (kuten mulle) niitä ei edes määrätä.

Tuohon itse kysymykseen: mä sain teininä olla yötä poikakaverilla ja hän meillä. Seurusteltiin siis 14-vuotiaasta alkaen neljä vuotta. Muutenkin saatiin olla keskenämme ilman vahtimista, niin miksi ei yölläkin. Luulen, että toimin tuon oman lapseni kanssa aika samalla tavalla. Luotan, mutta jos luottamuksen pettää, niin siitä tulee seurauksia.[/QUOTE]

Pilleriraskauksistakin iso osa on omaa syytä. On unohdettu ottaa pilleri tai oltu oksutaudissa, eikä siitä huolimatta olla loppukierrossa käytetty kondomia.
 
Ap vastaa
Oletteko muuten mammat miettineet että kortsun rikkoutumisen kyllä huomaa, mutta entä jos pillerit pettää tai unohtuu vain ottaa? Miten silloin osaat mennä hakemaan jälkiehkäisyä? Niin. Katsos kun seksin jälkeen sen kondomin voi täyttää vedellä jolloin näkee onko se jostain rikki. En tiedä tekeekö muut noin mutta me tehdään :D
Pillereitä et voi tarkastaa.
-Ap
 
"..."
[QUOTE="kahden äiti";30812901]Pilleriraskauksistakin iso osa on omaa syytä. On unohdettu ottaa pilleri tai oltu oksutaudissa, eikä siitä huolimatta olla loppukierrossa käytetty kondomia.[/QUOTE]

Joo varmasti. Mun kohdalla tästä ei ollut kyse: pillerit söin juuri niin kuin kuuluu ja sitä en kertaakaan oksentanut noiden vuosien aikana ulos. Vain kerran unohdin pillerin (olin 16-17v) ja silloin käytettiin tuplaehkäisyä. Eli tiedoksi: pillerit EIVÄT ole 100% varma ehkäisy oikein käytettynäkään!!! Raskauden jälkeen jatkoin pillereitä n. Puoli vuotta, mutta ei siitä mitään iloa ollut kun niihin ei ollut enää mitään luottoa -> sai olla pelko persiissä joka kuukausi.
 
"kahden äiti"
[QUOTE="...";30812982]Joo varmasti. Mun kohdalla tästä ei ollut kyse: pillerit söin juuri niin kuin kuuluu ja sitä en kertaakaan oksentanut noiden vuosien aikana ulos. Vain kerran unohdin pillerin (olin 16-17v) ja silloin käytettiin tuplaehkäisyä. Eli tiedoksi: pillerit EIVÄT ole 100% varma ehkäisy oikein käytettynäkään!!! Raskauden jälkeen jatkoin pillereitä n. Puoli vuotta, mutta ei siitä mitään iloa ollut kun niihin ei ollut enää mitään luottoa -> sai olla pelko persiissä joka kuukausi.[/QUOTE]

Sinun raskautesi ei kuitenkaan muuta tilastoja ja niiden mukaan kondomi on epävarmempi ehkäisykeino kuin pillerit.
 

Yhteistyössä