Terveydenhoitoalan ihmiset, häiritseekö teitä JulkiTerhikki ja siitä paljastuva syntymävuotenne?

"yyhoo"
No ei tosiaankaan häiritse. :D Saman tiedon voi kertoa ihan faece to face, jos joku sen välttämättä haluaa tietää. Onko ap:lla ongelmia itsetunnon kanssa, vai miksi joku ei saisi tietää sun todellista ikää? Ja mikä tietosuojaongelma tuossa on? Kukaan ei tee pelkällä syntymäajalla mitään, jos joku nyt jotain rikollista miettii. Ja jos on töissä sellasessa paikassa, jossa pyörii kaikenmaaiman sakkia, niin siellä ei koko nimi saa olla edes näkyvissä. Lanssiaikoina itsekin, niin mulla ei ollut kuin etunimi näkyvissä, joten kukaan hörhö ei kyllä julkiterhikin kautta mun "jäljille" päässyt. Tää on pieni kylä, joten jos olis halunnut päästä, niin olis päässy helpommini ihan muuta kautta. Ja kuinka moni oikeesti tuosta rekisteristä edes tietää? Tuskin edes niistä hoidokkien omaisistakaan kovin moni, ellei itse satu olemaan samalla alalla. Täällä maalla, jos menisin kysymään kadun kulkijoilta, mikä tuo julkiterhikki on, niin veikkaisin, että aika harva tietäisi.
 
täh
Kuka tuolta tarkistaa tietoja? Siis ei kai ihan perusasiakkaat? Itse ainakin luotan, että kaikki on ok... ja tuntuis vähän kyttäykseltä tarkistella aina hoitohenkilökunnan tietoja.
 
[QUOTE="yyhoo";29953904]No ei tosiaankaan häiritse. :D Saman tiedon voi kertoa ihan faece to face, jos joku sen välttämättä haluaa tietää. Onko ap:lla ongelmia itsetunnon kanssa, vai miksi joku ei saisi tietää sun todellista ikää? Ja mikä tietosuojaongelma tuossa on? Kukaan ei tee pelkällä syntymäajalla mitään, jos joku nyt jotain rikollista miettii. Ja jos on töissä sellasessa paikassa, jossa pyörii kaikenmaaiman sakkia, niin siellä ei koko nimi saa olla edes näkyvissä. Lanssiaikoina itsekin, niin mulla ei ollut kuin etunimi näkyvissä, joten kukaan hörhö ei kyllä julkiterhikin kautta mun "jäljille" päässyt. Tää on pieni kylä, joten jos olis halunnut päästä, niin olis päässy helpommini ihan muuta kautta. Ja kuinka moni oikeesti tuosta rekisteristä edes tietää? Tuskin edes niistä hoidokkien omaisistakaan kovin moni, ellei itse satu olemaan samalla alalla. Täällä maalla, jos menisin kysymään kadun kulkijoilta, mikä tuo julkiterhikki on, niin veikkaisin, että aika harva tietäisi.[/QUOTE]

Minä en tuolla Terhikissä ole, joten tämä ei liity suoranaisesti minuun.
Ja sen toki ymmärrän, että se syntymävuosi on samannimisten takia, mutta mielestäni se on siltikin melko inhottava asia, että kuka tahansa saa sen syntymävuoden selville noin vain. Kuitenkin kyse on ihmisistä, jotka eivät ole ns. julkisessa ammatissa, tai ainakaan minun mielestäni edes terveydenhoitoalalla ei ole potilaiden oleellista tietää lääkärin tai hoitajan ym. ikää. Ja ainakin mitä sairaaloista olen kuullut, niin tuota JulkiTerhikkiä käytetään lähinnä iän tarkistamiseen. Kun tulee vaikka uusi työntekijä niin mennään katsomaan Terhikistä ikä.

Tai jos tiedetään, että joku (puoli)tuttu on hoitoalalla tai oikeastaan kuka tahansa niin tarkistetaan sitten JulkiTerhikistä ikä.

Itseäni ei häiritsisi se syntymävuoden paljastuminen mikään rikollisen toiminnan vuoksi vaan siksi, että siinä ikään kuin huudellaan ihmisten iät "kaikelle kansalle".
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh;29953928:
Kuka tuolta tarkistaa tietoja? Siis ei kai ihan perusasiakkaat? Itse ainakin luotan, että kaikki on ok... ja tuntuis vähän kyttäykseltä tarkistella aina hoitohenkilökunnan tietoja.
Minä tarkistan ainakin jos käyn jossain hammaslääkärissä tai muualla.
 
Minä en tuolla Terhikissä ole, joten tämä ei liity suoranaisesti minuun.
Ja sen toki ymmärrän, että se syntymävuosi on samannimisten takia, mutta mielestäni se on siltikin melko inhottava asia, että kuka tahansa saa sen syntymävuoden selville noin vain. Kuitenkin kyse on ihmisistä, jotka eivät ole ns. julkisessa ammatissa, tai ainakaan minun mielestäni edes terveydenhoitoalalla ei ole potilaiden oleellista tietää lääkärin tai hoitajan ym. ikää. Ja ainakin mitä sairaaloista olen kuullut, niin tuota JulkiTerhikkiä käytetään lähinnä iän tarkistamiseen. Kun tulee vaikka uusi työntekijä niin mennään katsomaan Terhikistä ikä.

Tai jos tiedetään, että joku (puoli)tuttu on hoitoalalla tai oikeastaan kuka tahansa niin tarkistetaan sitten JulkiTerhikistä ikä.

Itseäni ei häiritsisi se syntymävuoden paljastuminen mikään rikollisen toiminnan vuoksi vaan siksi, että siinä ikään kuin huudellaan ihmisten iät "kaikelle kansalle".
Mikä siinä omas iäs on noin hävettävää?
 
Ken guru
Olen kohtalaisen yksityisyydestä pitävä ihminen, mutta en sentään NOIN pitävä ettäkö minua häiritsisi se että ikäni olisi kaikkien tiedosssa. En oikein edes saa kiinni siitä ajatuksesta että iän tietäminen voisi häiritä.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Mitä outoa siinä on? Itse ainakin aion tämän mahdollisuuden käyttää kun se kerran mahdollista on. Ja kun tarkemmin ajattelen niin enemmän siinä on sitä uteliaisuutta sitä ikää kohtaan. Enhän minä toki sillä tiedolla mitään tee, mutta kun kerran mahdollisuus tarjotaan niin miksi en sitä käyttäisi? Samalla toki näkee myös sen koulutuksen, vaikka en pelkääkään, että olisi valelääkäri kyseessä.
 
Ken guru
Mitä outoa siinä on? Itse ainakin aion tämän mahdollisuuden käyttää kun se kerran mahdollista on. Ja kun tarkemmin ajattelen niin enemmän siinä on sitä uteliaisuutta sitä ikää kohtaan. Enhän minä toki sillä tiedolla mitään tee, mutta kun kerran mahdollisuus tarjotaan niin miksi en sitä käyttäisi? Samalla toki näkee myös sen koulutuksen, vaikka en pelkääkään, että olisi valelääkäri kyseessä.
Siis esim hammaslääkäriin mennessä haluat tietää minkä ikäinen on hammaslääkärisi?
 
"kätilö"
Mitä outoa siinä on? Itse ainakin aion tämän mahdollisuuden käyttää kun se kerran mahdollista on. Ja kun tarkemmin ajattelen niin enemmän siinä on sitä uteliaisuutta sitä ikää kohtaan. Enhän minä toki sillä tiedolla mitään tee, mutta kun kerran mahdollisuus tarjotaan niin miksi en sitä käyttäisi? Samalla toki näkee myös sen koulutuksen, vaikka en pelkääkään, että olisi valelääkäri kyseessä.
Eli mielestäsi ikä on yksityisasia, jota sitten itse tirkistelet? Miksi sä teit tän aloituksen? Eikö nämä sun ajatukset ole melkoisessa ristiriidassa.
 
Kyllä, mutta yleensä tarkistan vasta sen käynnin jälkeen. On jotenkin helpompaa mennä jos ei tiedä ikää etukäteen, ettei tee itse mitään ennakkoajatuksia hammaslääkäriä kohtaan. Sitten käynnin jälkeen käyn kyllä tarkistamassa.
Siis mitä hemmettiä sä sillä iällä teet? Ei se sun hoitoon vaikuta mitenkää.
 
[QUOTE="kätilö";29954009]Eli mielestäsi ikä on yksityisasia, jota sitten itse tirkistelet? Miksi sä teit tän aloituksen? Eikö nämä sun ajatukset ole melkoisessa ristiriidassa.[/QUOTE]

Kyllä, itse katson ne iät (ja myös koulutuksen) sieltä Terhikistä jos käyn lääkärissä.
Kyllä, ajatukseni ovat varmasti ristiriidassa, mutta tämä nykyinen järjestelmä mahdollistaa tämän. Mielestäni on mielenkiintoista tarkistaa se ikä ja katsoa osuiko oikeaan. Ei sillä sen suurempaa merkitystä itselleni ole.
 
Kyllä, itse katson ne iät (ja myös koulutuksen) sieltä Terhikistä jos käyn lääkärissä.
Kyllä, ajatukseni ovat varmasti ristiriidassa, mutta tämä nykyinen järjestelmä mahdollistaa tämän. Mielestäni on mielenkiintoista tarkistaa se ikä ja katsoa osuiko oikeaan. Ei sillä sen suurempaa merkitystä itselleni ole.
Eli olet utelias kyylä.
 

Yhteistyössä