Terveydenhoitoalan ihmiset, häiritseekö teitä JulkiTerhikki ja siitä paljastuva syntymävuotenne?

Toivottavasti et hoida kotikaupungissani. Nimittäin kyllä kuuluu hoitovirheenkin takia. Olet vastuussa tekosistasi ja kuulostaa siltä että pyrit pakoilemaan vastuuta kun haluat nimettömänä pysyä.
Meinaatko tosissaan, ettei hoitovirheen sattuessa kukaan tiedä, mikä on hoitajan nimi? Kun se nyt ei käyttäny sitä nimineulaa, niin ei osaa työnantajakaan kertoa sen nimeä, voi voi.
 
deme
Toivottavasti et hoida kotikaupungissani. Nimittäin kyllä kuuluu hoitovirheenkin takia. Olet vastuussa tekosistasi ja kuulostaa siltä että pyrit pakoilemaan vastuuta kun haluat nimettömänä pysyä.
Älä nyt viitti, kuulostat aivan typerältä.
"Pakoilla vastuuta", juuri sitähän se tietysti on...

No, ilmeisesti on lusikalla annettu joten ei voi kauhalla vaatia. Toivottavasti vähän viisastuisit.
 
vie ras
Eikö teillä siis näy missään asiakkaille annettavissa lappusissa häntä hoitaneen nimi? Minä olen huomannut mm. hammaslääkärissä, että niissä hammaslääkärin puvussa olevissa nimikylteissä ei ole kuin etunimi, mutta kuitenkin saadussa laskussa ja hoitokertomuksessa on kuitenkin lukenut hammaslääkärin etu- ja sukunimi.
Kai niissä lääkärin nimi näkyy, mut ei kai hoitajien. Ei ainakaan niissä mitä itse olen potilaana saanut, ole ollut mitään hoitajien nimiä.

Mä en ole sairaanhoitaja enkä siis varsinaisesti hoida potilasta, vaikka hoitoon osallistunkin. Ei mun nimi missään näy.
 
Kyllä minua häiritsee. Ei siksi, että häpeäisin ikääni tai ettei naapurin mummo saisi tietää sitä. Vaan siksi, että välttelen muutenkin henkilökohtaisten tietojeni levittelemistä internetissä, enkä ihan vaan periaatteessa pidä siitä että joku levittelee niitä puolestani.

Miksei kaikkien muidenkin ammattiryhmien koulutus-, nimi- ja syntymäaikatietoja pidetä julkisesti nähtävillä?
 
Kyllä minua häiritsee. Ei siksi, että häpeäisin ikääni tai ettei naapurin mummo saisi tietää sitä. Vaan siksi, että välttelen muutenkin henkilökohtaisten tietojeni levittelemistä internetissä, enkä ihan vaan periaatteessa pidä siitä että joku levittelee niitä puolestani.

Miksei kaikkien muidenkin ammattiryhmien koulutus-, nimi- ja syntymäaikatietoja pidetä julkisesti nähtävillä?
Siinä on perusteena varmasti se, että terveydenhoitoalan työntekijöiden työllä on vaikutusta ihmisten terveyteen ja sen vuoksi on tärkeämpää, että heillä on virallinen ammattitaito.

Mutta sitä en ymmärrä miksei tuota hakua voisi tehdä toisin. Sieltä voi jo nyt hakea rekisteröintinumerolla. Haku voisi toimia hyvin niin, että potilailla olisi oikeus tietää häntä hoitaneen henkilön nimi ja rekisteröintinumero (toki nytkin tuon rekisterinumeron saa varmasti tietää= ja sitten voisi näillä tiedoilla hakea sieltä Terhikistä tietoa. Näin ollen ei olisi haittaa samannimisistäkään.... Jos hakisi pelkästään nimellä niin voisi tarkistaa siitä rekisteröintinumerosta, että on varmasti sama henkilö kyseessä. Sitä syntymävuotta ei tarvitsisi olla siinä rekisterissä julkisesti nähtävillä.
 
Siinä on perusteena varmasti se, että terveydenhoitoalan työntekijöiden työllä on vaikutusta ihmisten terveyteen ja sen vuoksi on tärkeämpää, että heillä on virallinen ammattitaito.
Toki minä sen ymmärrän. Mutta on olemassa lukematon määrä muitakin ammatteja, joissa ollaan vastuussa isoista asioista. Miksi en siis saa tarkistaa äkkiä netistä onko bussinkuljettajallani ajokortti, tai onko meillä hääräävä sähkömies oikeasti sähkömies?

On ehdottoman tärkeää, että hoitoalalla työskentelee asianmukaisesti koulutettuja ihmisiä. Olisi vain takuulla ollut muitakin keinoja varmistua asiasta.
 

Yhteistyössä