Terveydenhoitoalan ihmiset, häiritseekö teitä JulkiTerhikki ja siitä paljastuva syntymävuotenne?

Siis mitä hemmettiä sä sillä iällä teet? Ei se sun hoitoon vaikuta mitenkää.
Ei vaikutakaan, mutta olen vain utelias ja haluan käynnin jälkeen katsoa (kun kerran se mahdollisuus on), että osuiko ikäarveluni oikeaan. Tekisin varmaan samaa jos kaupankassoista ym. olisi tuollainen rekisteri. En minä kuitenkaan sillä tiedolla mitään sen kummempaa tee.
 
[QUOTE="yyhoo";29954054]Tämän minäkin haluan tietää! :D Se on niin monta kertaa nähty, että sillä iällä ei ole hevon *piip* merkitystä ammattitaidon kanssa... Jos ap nyt sitten tätä ajaa takaa.[/QUOTE]

En todellakaan aja takaa, että iällä olisi merkitystä ammattitaidon kanssa. Mielestäni huono tai hyvä ammattitaito voi olla nuorella tai vanhalla. Mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, niin tämä on vain tällainen tapa ja toki siinä voi samalla tarkistaa sen koulutuksen. Sen takiahan tuo JULKITerhikki (eli kaikkien avoimesti nähtävä) sivusto on luotu, jotta kaikki, myös asiakkaat voivat nämä tiedot tarkistaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri;29954066:
Näkyyhän ikä noin summittaisesti jokaisen naamastakin, ellei sitten burkhaan säkittäydy.
Ja ei, minua ei häiritse vaikka Julki-Terhikissä on syntymävuoteni.
Monesti kyllä, mutta on se silti eri asia, kun se tieto voi lävähtää noin vain kenen tahansa tietokoneen tai puhelimen ruudulle.
 
No mutta aika hölmöä tehdä tälläänen alootus ja sitte itte kuitenki käyt kyttäämäs kaikkia jotka sua hoitaa.

Ja kyllä uteliaisuudes on pahaa jos se menee liiallisuuksiin.
En minäkään pidä liiasta uteliaisuudesta, mutta tämä oma uteliaisuuteni on vain tällaista harmitonta uteliaisuutta, joka ei siis vaikuta ajatuksiini hoidon tasosta. Tai saatan toki ajatella, että "olipas osaava ja vielä niin nuori lääkäri" ym. vastaavaa.
 
gdfgdfg
Mielestäni olisi täysin työnantajan asia onko ihminen pätevä työhönsä vai ei. Samanlaiset rekisterit kun saadaan kaikille aloille niin fine, mutta onhan se rekisteri hieman outo. Siinähän näkyy kaikki henkilön koulutukset terveydenhoitoalalta, ei kyllä oikeastaan kuuluisi tavan potilaalle onko sillä sh:llä nyt mahdollisesti lh-koulutus alla ja onko kenties psyk. sh ja kätilökin vielä. Ja syntymävuosihan siinä on siksi että voidaan erottaa samannimiset henkilöt. Seuraavaksi voitaisiin laittaa muutkin tunnistetiedot niin voisi luopua lopustakin yksityisyydensuojasta, miten olisi vaikka asuinpaikka ja lasten lukumäärä...

Joten vastaus kysymykseen, kyllä häiritsee. (ja alanvaihto menossa)
Yksityisesti työskentelee monenlaisia terapeutteja jne, joiden pätevyydestä on hankala saada tietoa. Julkiterhikki on tällaisissa tilanteissa hyvä. Kuka tahansa saa antaa vaikka minkälaista terapiaa ilman koulutusta.
 
"hoitsu"
Ei haittaa ja itseäni ei oikeastaan kiinnosta se, että mitä joku naapuri tekee tiedolla syntymävuodestani:D Itse rekisteri on pelkästään hyvä juttu asiakkaiden/potilaiden oikeusturvan kannalta,koska kaikenlaista valetoimijaa löytyy.Toisaalta en ole edes ainoa tämän nikinen rekisterissä eli siinähän uteliaille pähkinä purtavaksi...
 
Yksityisesti työskentelee monenlaisia terapeutteja jne, joiden pätevyydestä on hankala saada tietoa. Julkiterhikki on tällaisissa tilanteissa hyvä. Kuka tahansa saa antaa vaikka minkälaista terapiaa ilman koulutusta.
No ei kyllä saa antaa ihan minkälaista terapiaa vaan ilman koulutusta. Joitain kyllä, mutta ei todellakaan mitä vaan.
Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaus, ei häiritse pätkääkään:)
 
vie ras
Mun syntymävuoden pystyy tarkistamaan vain ne, jotka tietävät mun nimen. En käytä nimineulaa, kysyttäessä kerron etunimeni, en muuta. Eikä kyllä kukaan ole nimeä kysellytkään. Ei kuulu potilaille mun nimeni.
 
potilas X
Naiset on todella outoja. Ensin teini-iässä yritetään näyttää niin aikuiselta ja väärennetään papereita, että oltaisiin muka ikäistään vanhempia. Muutama vuosi kun menee, niin kaikin tavoin yritetään näyttää ja vaikuttaa vanhemmalta ja ikää ei saisi näyttää missään. Hyvä, ettei aleta tuota julki-Terhikkiäkään väärentämään. Ketjua lukiessa tuntuu, että ei valehoitajakaan ole niin paha kuin ikä näkyvissä.
 
potilas X
Naiset on todella outoja. Ensin teini-iässä yritetään näyttää niin aikuiselta ja väärennetään papereita, että oltaisiin muka ikäistään vanhempia. Muutama vuosi kun menee, niin kaikin tavoin yritetään näyttää ja vaikuttaa vanhemmalta ja ikää ei saisi näyttää missään. Hyvä, ettei aleta tuota julki-Terhikkiäkään väärentämään. Ketjua lukiessa tuntuu, että ei valehoitajakaan ole niin paha kuin ikä näkyvissä.
Sori, siis yritetään myöhemmin näyttää nuoremmalta.
 
hilllla
Periaatteen nimissä kyllä haittaa. Potilaan syntymävuoden julkistaminen jossain olisi vakava rikkomus, miksi sitten hoitajien syntymävuosia pitäisi saada viljellä tuohon tapaan julkisesti? Se että syntymävuodella erotetaan saman nimiset henkilöt toisistaan on aika ontuva peruste, koska varmasti löytyy nimikaimoja joilla on sama syntymävuosikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
vierass
Mun syntymävuoden pystyy tarkistamaan vain ne, jotka tietävät mun nimen. En käytä nimineulaa, kysyttäessä kerron etunimeni, en muuta. Eikä kyllä kukaan ole nimeä kysellytkään. Ei kuulu potilaille mun nimeni.
Toivottavasti et hoida kotikaupungissani. Nimittäin kyllä kuuluu hoitovirheenkin takia. Olet vastuussa tekosistasi ja kuulostaa siltä että pyrit pakoilemaan vastuuta kun haluat nimettömänä pysyä.
 
vie ras
Toivottavasti et hoida kotikaupungissani. Nimittäin kyllä kuuluu hoitovirheenkin takia. Olet vastuussa tekosistasi ja kuulostaa siltä että pyrit pakoilemaan vastuuta kun haluat nimettömänä pysyä.
Me saimme ihan ohjeet, että peittäkää sukunimenne nimineuloista. Nimittäin kerran yksi sekopää potilas kaivoi osoitteitamme tietoonsa ja alkoi soitella kotinumeroihin ja kyttäili kotipihalla. Sen verran hulluja tuolla käy, etten tosiaankaan ala kertomaan nimeäni kellekään potilaalle. Jos jotain sattuisi, kyllä sen saa jälkikäteen selville ketkä hoisivat ja mitä.

Tottakai olen vastuussa työstäni. Outo ajatus etten olisi.
 
hilllla
Toivottavasti et hoida kotikaupungissani. Nimittäin kyllä kuuluu hoitovirheenkin takia. Olet vastuussa tekosistasi ja kuulostaa siltä että pyrit pakoilemaan vastuuta kun haluat nimettömänä pysyä.
No tuo syy ei kyllä vaadi ainakaan koko nimen kertomista. Ne tiedot löytyy jälkikäteen ihan muutenkin, kaikki käynnit tietysti kirjataan ylös hoitajatietoineen vaikka asiakas ei koskaan saisi tietää hoitajan nimeä.

Joissain paikoissa ihan tarkoituksella pidetään esim. sukunimet salassa, koska potilaina voi olla kaikenlaisia hulluja.
 
Me saimme ihan ohjeet, että peittäkää sukunimenne nimineuloista. Nimittäin kerran yksi sekopää potilas kaivoi osoitteitamme tietoonsa ja alkoi soitella kotinumeroihin ja kyttäili kotipihalla. Sen verran hulluja tuolla käy, etten tosiaankaan ala kertomaan nimeäni kellekään potilaalle. Jos jotain sattuisi, kyllä sen saa jälkikäteen selville ketkä hoisivat ja mitä.

Tottakai olen vastuussa työstäni. Outo ajatus etten olisi.
Eikö teillä siis näy missään asiakkaille annettavissa lappusissa häntä hoitaneen nimi? Minä olen huomannut mm. hammaslääkärissä, että niissä hammaslääkärin puvussa olevissa nimikylteissä ei ole kuin etunimi, mutta kuitenkin saadussa laskussa ja hoitokertomuksessa on kuitenkin lukenut hammaslääkärin etu- ja sukunimi.
 
Ei minuakaan häiritse, olen sen ikäinen kun olen, ne numerot ei salaamalla pienene :D
Mutta kyllä huvitti, ja hivenen ärsyttikin ihmisten uteliaisuus, kun sieltä olivat käyneet tutkimassa ja kommentoivat että "ai, sun mies on nuorempi kuin sinä"... huoh :D
 

Yhteistyössä