The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Kuinka nopeesti alkoholi kiehuu punaviinistä pois? Mietin vaan kun tein eilen glögiä ja en mä sitä punkkua kiehauttanu vaan lisäsin just kiehautettuun glögiin. Join kolme mukia eikä ees alkoholi maistunu suussa, vaikka ihan alkoholillinen juoma oli :D
laitoit ehkä liian vähän punkkua

jos laittaa vaikkapa 4 osaa 100° mehua ja yhden osan 20° punkkua niin liemen lämpötila on sekoituksen jälkeen 84° ja alkomahoolin kiehumislämpö on tunnetusti 68°

että kannattaa vetää kiireesti kitusiin
 
Mutta!

Mokkapalojen suola on se pinnalla oleva tomusokeri-kaakao-kahvikuorrute.Eei sitä voi banaaneista taikoa.
Totta. Mä tein nyt niin että laitoin banaanin muusiksi, kookoskermaasekaan, kaakaojauhetta ja vahvaa kahvia. Aika paljon parempi kuin olin kuvitellut, mutta ei tietysti niin makea kuin alkuperäinen. Koostumus ihan kiva, mutta ei tietysti alkuperäinen sekään. Jähmettyy kyllä jääkaapissa.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
Spencer Hastings
laitoit ehkä liian vähän punkkua

jos laittaa vaikkapa 4 osaa 100° mehua ja yhden osan 20° punkkua niin liemen lämpötila on sekoituksen jälkeen 84° ja alkomahoolin kiehumislämpö on tunnetusti 68°

että kannattaa vetää kiireesti kitusiin
Tämä selvä. Muuten asiassa ei olis mitään ihmeellistä, mutta kun en ole tissutellut puoleentoista viikkoon ja tässä on tätä paastoa ja niukkakalorista kuuria, olis niinsanotusti pitäny nousta päähän. No mut punkku tuo siihen hyvän maun vähintään.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä