The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Mä en osaa aamusin käydä suihkussa,no viikonloppusin tulee käytyy joskus aamusinkin mut en mä koskaan arkena,pitäs herätä ihan hiton aikasin sen takia.
Suihku on vaarallinen:

Yhdysvalloissa yliopiston professori Norman Pace väittää tutkimuksessaan, että ihmisen käydessä päivittäin suihkussa hän voi aiheuttaa terveydelleen hallaa, koska suihkussa käyminen voi altistaa kasvot ja keuhkon vaarallisille bakteereille.
Itse vesi ei ole niinkään haitallista, mutta suihkun suutin on se bakteeripesä, joka voi rykiä veden myötä taudit ihon pintaan. Vedessä olevat mikrobit voivat kasautua suihkusuuttimeen jopa satakertaisiksi määriksi, jolloin ne ovat vaarallisia. Suihkussa käyminen voi siis aiheuttaa kuivaa yskää, väsyneisyyttä ja muuta sairastelua. Vanhukset ja heikkokuntoiset ihmiset voivat lisäksi keuhkoihinsa ongelmia.

Mikrobiologi Norman Pace tiedotata, että jos suihkussa kävijä saa oitis vettä silmilleen kun hän kääntää veden päälle, se tarkoittaa altistumista suurelle määrälle mycobacterium avium -nimistä organismia, joka ei ole ainakaan terveydelle hyväksi. Bakteeritartunnan voi minimoida vaihtamalla suuttimen, tai käymällä peseytymässä ammeessa suihkun sijaan. Näppärin kotikonsti voi olla, että suihkuveden avaamisen jälkeen peseytyjän kannattaa poistua suihkusta minuutin ajaksi, jotta hän ei sisäänhengitä haitallista bakteeria.:cautious:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä