The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Leppoisan letkeetä vapaapäivää Pitsilään :)..kiva kelikin näyttää olevan päivän kunniaksi :)
Äiti-tytärpäivä (y)

Mennään tyttärien kanssa kaupungille humputtelemaan. Lounaalle, vähän shoppailemaan ja katotaan mitä keksitään. Yksi idea oli hypätä semmoseen hop on/hop off bussiin ja käydä kotikaupungin turistikierros
 
Ei nää oo silleen ees pitkät, latvat ku ottaa etupuolelle tohon niin about kainaloon asti mut vissiin sen verran paksut ja luonnontaipuisat että tuntuu että ne on kaikkialla.
En kovin lyhyeks leikkuuttais, joskus aiemmin niit on kerrostettu, niin että pisimmät oli johki olkapäille ja viimeks sitten kun oli jo sen verran ylikasvanu toi malli, leikattiin vaan tasaseksi, ilman mitään kerrostuksia...kun aattelin kasvattaa nää pitkiksi.
Entäs nytkin joku tuollainen malli?
 
Huomenta :)


Osaatteko vielä kirjoittaa sillä "vanhalla" kunnon kaunokirjoituksella?
Itse olen joskus kokeillut mutta ei ihan muista miten kaikki kirjaimet "sidotaan" toisiinsa.


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015080420130177_uu.shtml

Opetushallitus on julkistanut uudet suositukset perusopetuksen mallikirjaimiksi.
Vuoden päästä pieniä peruskoululaisia ei enää johdateta kaunokirjoituksen saloihin, vaan tekstauskirjaimet ottavat vallan luokkahuoneissa.
 
Äiti-tytärpäivä (y)

Mennään tyttärien kanssa kaupungille humputtelemaan. Lounaalle, vähän shoppailemaan ja katotaan mitä keksitään. Yksi idea oli hypätä semmoseen hop on/hop off bussiin ja käydä kotikaupungin turistikierros
Ei muuta kuin uusilla silmillä vain kotikaupungin kimppuun :), sitä tiiä mitä uutta löytääkään mitä ei oo vielä hokannutkaan. Pitäkäähän kaunottaret hulvattoman hauskaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bitch
Huomenta :)


Osaattekos vielä kirjoittaa sillä "vanhalla" kunnon kaunokirjoituksella?
Itse olen joskus kokeillut mutta ei ihan muista miten kaikki kirjaimet "sidotaan" toisiinsa.


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015080420130177_uu.shtml

Opetushallitus on julkistanut uudet suositukset perusopetuksen mallikirjaimiksi.
Vuoden päästä pieniä peruskoululaisia ei enää johdateta kaunokirjoituksen saloihin, vaan tekstauskirjaimet ottavat vallan luokkahuoneissa.
Tota uutista muuten eilettäin jo lasten kanssa käytiin läpi :). Esikoinen tuumas päätöksen oikein oivalliseksi, vaikka ei tuolla ole ollut kirjoittamisen kanssa mitään ongelmia, siis sen "sidoksen" kanssa. Ja numero 7 tulee takaisin muuten se keskiviiva :)

Mun piti sitten eilettäin verestellä muistiani ja taitojani sen kaunon kanssa :D...jotain sain aikaiseksikin paperille...mikä kirvoitti kyllä sellaiset naurut poikien suussa :D..on toi vaan vaivattomampaa ja selkeämpää toi tekstauskirjaimin kirjoittaminen. Ei tule niin epäselvyyksiä.

Ja huomenia vaan famipala :)
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Huomenta :)


Osaatteko vielä kirjoittaa sillä "vanhalla" kunnon kaunokirjoituksella?
Itse olen joskus kokeillut mutta ei ihan muista miten kaikki kirjaimet "sidotaan" toisiinsa.


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015080420130177_uu.shtml

Opetushallitus on julkistanut uudet suositukset perusopetuksen mallikirjaimiksi.
Vuoden päästä pieniä peruskoululaisia ei enää johdateta kaunokirjoituksen saloihin, vaan tekstauskirjaimet ottavat vallan luokkahuoneissa.
Mä kirjoitan sekakieltä, osa kaunoa ja osa tekstausta :oops:
 
Toivottavasti jotain sulle positiivista (y)
Se sano heti kättelyssä, että on ämpäriltä ihan uskomattoman kohtuuttomia vaatimuksia, käski olla suostumatta niihin ja sanoi että huoltajuusmuodosta riippumatta on rikos olla palauttamatta lasta, ja sit kun kerroin viikonlopun sossukontaktista niin kuulin kuin sen leuka loksahti lattiaan ko se yksy että "kuka ihme siellä puhelimessa on tommosta sulle väittänyt." Tapaamissopimusrikkomus mikäli mä en saa lasta takaisin sunnuntaina ämpärin toimesta. Ja mikäli on uhkana ettei lasta mulle palauteta, mulla on kuulemma oikeus olla luovuttamatta lasta sille. Tässä kohtaa tki kysyin voinko mä saada jotain sanktioita jos kieltäydyn luovuttamasta lasta, niin se sano että ei ole jos uhkana on etten saa poikaa takas kotiin sovitusti.

Sit se pyysi mua käymään siellä toimistolla et otetaan sinne päähän kopiot tapaamissopimuksesta ja he ottaa tarvittaessa yhteyttä ämpäriin. Ah, kivi putos sydämeltä.
 
Se sano heti kättelyssä, että on ämpäriltä ihan uskomattoman kohtuuttomia vaatimuksia, käski olla suostumatta niihin ja sanoi että huoltajuusmuodosta riippumatta on rikos olla palauttamatta lasta, ja sit kun kerroin viikonlopun sossukontaktista niin kuulin kuin sen leuka loksahti lattiaan ko se yksy että "kuka ihme siellä puhelimessa on tommosta sulle väittänyt." Tapaamissopimusrikkomus mikäli mä en saa lasta takaisin sunnuntaina ämpärin toimesta. Ja mikäli on uhkana ettei lasta mulle palauteta, mulla on kuulemma oikeus olla luovuttamatta lasta sille. Tässä kohtaa tki kysyin voinko mä saada jotain sanktioita jos kieltäydyn luovuttamasta lasta, niin se sano että ei ole jos uhkana on etten saa poikaa takas kotiin sovitusti.

Sit se pyysi mua käymään siellä toimistolla et otetaan sinne päähän kopiot tapaamissopimuksesta ja he ottaa tarvittaessa yhteyttä ämpäriin. Ah, kivi putos sydämeltä.
Ihan loistavaa!

Viikonloppupäivystäjä taisi olla elämäänsä kyllästynyt ja duuniinsa vittuuntunut
 
Se sano heti kättelyssä, että on ämpäriltä ihan uskomattoman kohtuuttomia vaatimuksia, käski olla suostumatta niihin ja sanoi että huoltajuusmuodosta riippumatta on rikos olla palauttamatta lasta, ja sit kun kerroin viikonlopun sossukontaktista niin kuulin kuin sen leuka loksahti lattiaan ko se yksy että "kuka ihme siellä puhelimessa on tommosta sulle väittänyt." Tapaamissopimusrikkomus mikäli mä en saa lasta takaisin sunnuntaina ämpärin toimesta. Ja mikäli on uhkana ettei lasta mulle palauteta, mulla on kuulemma oikeus olla luovuttamatta lasta sille. Tässä kohtaa tki kysyin voinko mä saada jotain sanktioita jos kieltäydyn luovuttamasta lasta, niin se sano että ei ole jos uhkana on etten saa poikaa takas kotiin sovitusti.

Sit se pyysi mua käymään siellä toimistolla et otetaan sinne päähän kopiot tapaamissopimuksesta ja he ottaa tarvittaessa yhteyttä ämpäriin. Ah, kivi putos sydämeltä.
Voi luoja sentään, huh huh - noihan on ihan mahtavan hyviä tietoja ja uutisia sua ajatellen :)! Varmasti tuli helpotusta ja isosti, nyt sitten jatkoja eteenpäin annettujen ohjeitten mukaisesti ja edelleen pää kylmänä ja aikuisesti ämpärin kanssa. Oma pääty puhtaana niin sanotusti :).

Asiat loksahtavat paikalleen, usko pois :)
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Ihan loistavaa!

Viikonloppupäivystäjä taisi olla elämäänsä kyllästynyt ja duuniinsa vittuuntunut
Mulla meinas tirahtaa pieni itku kun puhuin. En oo varmaan ikinä ollu näin helpottunut.

Voisin kysellä lv:ltä et voinko tehdä valituksen siitä naisesta joka mulle valehteli puhelimessa. Ei toi oo mistään kotosin rt ammatti-ihminen neuvoo päin vittua.
 
Voi luoja sentään, huh huh - noihan on ihan mahtavan hyviä tietoja ja uutisia sua ajatellen :)! Varmasti tuli helpotusta ja isosti, nyt sitten jatkoja eteenpäin annettujen ohjeitten mukaisesti ja edelleen pää kylmänä ja aikuisesti ämpärin kanssa. Oma pääty puhtaana niin sanotusti :).

Asiat loksahtavat paikalleen, usko pois :)
Joo, ihan uskomatonta. Vähän kädetkin tärisee ku stressi laskeutuu. Mut met lähemmä nyt puolikkaan kanssa hoitamaan asioita, palaan myöhemmin ilmottamaan kuinka kävi :)
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Mulla meinas tirahtaa pieni itku kun puhuin. En oo varmaan ikinä ollu näin helpottunut.

Voisin kysellä lv:ltä et voinko tehdä valituksen siitä naisesta joka mulle valehteli puhelimessa. Ei toi oo mistään kotosin rt ammatti-ihminen neuvoo päin vittua.

Jos sulla on nimi muistissa niin reklamaatiota voit aiheesta toki laittaa. Palaute on aina hyvästä, se vie kehitystä ja asioita eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala ja ruuttis
Joo, ihan uskomatonta. Vähän kädetkin tärisee ku stressi laskeutuu. Mut met lähemmä nyt puolikkaan kanssa hoitamaan asioita, palaan myöhemmin ilmottamaan kuinka kävi :)
Hei, nyt vietätte pp:n kanssa kivaa päivää :). Kyllä tommoinen puhelu kaikin puolin saa tunteet pintaan, ottaen huomioon että sä oot ollut jo pitemmän aikaan paineitten ja stressin alla... Hengessä mukana edelleen :)
 
Huomenta :)


Osaatteko vielä kirjoittaa sillä "vanhalla" kunnon kaunokirjoituksella?
Itse olen joskus kokeillut mutta ei ihan muista miten kaikki kirjaimet "sidotaan" toisiinsa.


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015080420130177_uu.shtml

Opetushallitus on julkistanut uudet suositukset perusopetuksen mallikirjaimiksi.
Vuoden päästä pieniä peruskoululaisia ei enää johdateta kaunokirjoituksen saloihin, vaan tekstauskirjaimet ottavat vallan luokkahuoneissa.
Luulisin osaavani vaikka en ole moista käyttänyt vuosiin. Käsin tulee harvemmin ylipäänsä kirjoitettua mitään muistiinpanoja kummempaa. Enempi kirjoittaminen sit suoraan koneella.

Jos en väärin muista, niin meikäläisen yo- aikoihin aineet oli kirjoitettava kaunolla tai ropisi virhepisteitä. Joten eiköhän toi taito ole vielä tallella.

Just eilen muuten plokkasin kirjaston tuo/vie- laatikosta "Äidinkieli ja kirjallisuus - käsikirja". Toi on periaatteessa lukion oppikirja, tosin mun lukiovuosinani lukiokirjat ei olleet kovakantisia.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Tota uutista muuten eilettäin jo lasten kanssa käytiin läpi :). Esikoinen tuumas päätöksen oikein oivalliseksi, vaikka ei tuolla ole ollut kirjoittamisen kanssa mitään ongelmia, siis sen "sidoksen" kanssa. Ja numero 7 tulee takaisin muuten se keskiviiva :)

Mun piti sitten eilettäin verestellä muistiani ja taitojani sen kaunon kanssa :D...jotain sain aikaiseksikin paperille...mikä kirvoitti kyllä sellaiset naurut poikien suussa :D..on toi vaan vaivattomampaa ja selkeämpää toi tekstauskirjaimin kirjoittaminen. Ei tule niin epäselvyyksiä.

Ja huomenia vaan famipala :)
Täällä toisilla on käytetty tuota viivaa seiskassa, toisilla ei. Riippuen vähän opettajasta. Jotkut on opettanut sen laittamisen ettei sekoonnu ykköseen.

Se käsialakirjoitus tekstauksen ja kaunon välimuoto on ihan outo. Toiset kirjaimet sidotaan toisiinsa ja toiset ei. Sitten saanut miettiä mikä sidotaan ja mikä ei.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä