Tiiättekö sen naisen joka kuljeksii ympäriinsä miljoonan kassinsa kanssa?

kysymys
Ihan pakko kysyä (en koko ketjua lukenut) että miksei tämä Leena sitten hae asuntoa, jos hän siellaisen haluaa? Siis kyllähän kaikilla suomalaisilla on mahdollisuus työttömyyskorvaukseen, eläkkeeseen tai sossun apuun. Ja kyllä kelakin auttaa, esim. asumistuen muodossa. Jos ei ole väliä millä paikkakunnalla asuu (niinkuin tässä tapauksessa ilmeisesti ei ole) niin halvimmillaan saa ihan hyväkuntoisia vuokrayksiöitä 150 euron hintaan. Siihen kun vielä saa asumistuen, nini ei oo paha.
 
v
Uudellamaalla liikkui tämmönen joulu-tammikuun aikana, mies oli töissä (poliisi) ollessaan törmänny tähän, kun olivat valittaneet jossain huolta-asemalla ja soittaneet hätäkeskukseen.
Olivat tarjoneet työkaverin kanssa kyytiä että voisivat heittää johonkin, kun ilta ja kylmä ilma, muttei ollut suostunut.
 
"niin"
Ihan pakko kysyä (en koko ketjua lukenut) että miksei tämä Leena sitten hae asuntoa, jos hän siellaisen haluaa? Siis kyllähän kaikilla suomalaisilla on mahdollisuus työttömyyskorvaukseen, eläkkeeseen tai sossun apuun. Ja kyllä kelakin auttaa, esim. asumistuen muodossa. Jos ei ole väliä millä paikkakunnalla asuu (niinkuin tässä tapauksessa ilmeisesti ei ole) niin halvimmillaan saa ihan hyväkuntoisia vuokrayksiöitä 150 euron hintaan. Siihen kun vielä saa asumistuen, nini ei oo paha.
Leena sanoi minulle ettei ole vielä löytänyt paikkaa mihin haluaisi pysyvästi asettua, mutta olin rivien välistä lukevani, että hieman taukoa ja lepoa haluaisi pitää, on lähtenyt reissulle viime maaliskuussa, oli ollut pakkasten ajan paikallaan (sisätiloissa, en kysynyt missä)
Tämän kertoi n. kuukausi sitten.
Mutta hän on kuitenkin ihminen joka tykkää kierrellä ja katsella, hän ei ole mielestäni onneton, vaan varsin tyytyväinen elämäänsä. Ihana ihminen.
 
Ja kun ei rahat riitä
Taitaa olla aika ovela eukko tämä teidän alma tyttönne. Käyttää hyväkseen teitä. Jos minulle tuotaisiin joka päivä ruokaa,tupakkaa ja rahaa, olisin tosi tyytyväinen. Asunto mulla on mutta niin saakelin pienet tulot. Nyt on vain muutama sentti taskun pohjalla. Suuta kuivaa ja tupakat on loppu. Ja seuraavan kerran saan avustusta ensi kuun alussa. Joten olkaa tarkkana, mistä tiedätte, miten paljon rahaa sillä on. Ja miettikää, että on paljon avun tarvitsijoita.
 
Laukku-Leenan fani
Alkuperäinen kirjoittaja Ja kun ei rahat riitä;23167963:
Taitaa olla aika ovela eukko tämä teidän alma tyttönne. Käyttää hyväkseen teitä. Jos minulle tuotaisiin joka päivä ruokaa,tupakkaa ja rahaa, olisin tosi tyytyväinen. Asunto mulla on mutta niin saakelin pienet tulot. Nyt on vain muutama sentti taskun pohjalla. Suuta kuivaa ja tupakat on loppu. Ja seuraavan kerran saan avustusta ensi kuun alussa. Joten olkaa tarkkana, mistä tiedätte, miten paljon rahaa sillä on. Ja miettikää, että on paljon avun tarvitsijoita.
Voi olla, että Laukku Leena omistaa jotain...esimerkiksi talon, voihan se olla, että sillä on rahaakin.
Hän on käsittääkseni kuitenkin eristäytynyt yhteiskunnasta, ei saa mistään mitään eikä hae mitään. Hän nukkuu kesät talvet yleensä ulkona, harvalla olisi munaa siihen!
Lisäksi hän on ihan aidosti kertonut minulle mitä tekee silloin jos tosi nälkä iskee eikä ole mitään suuhun pantavaa. En usko että ihminen ihan huvikseenkaan tällein elelisi.
Totta on, että hänellä olisi mahdollisuus asuntoon ja toimeentuloon, onhan vuosien aikana useampikin sosiaalitoimi huolestunut hänen kohtalostaan ja tarjonnut apuaan! Hän ei ole ennen ainakaan halunnut asettua mihinkään...
Minulle on sen sijaan ihan sama onko ihmisellä tilillään miljoona vai ei vaikka itsellä olisi se sata euroa en koe että se on minulta mitään pois jos tarjoan Leenalle lämpimän aterian jos se kohdalle osuu.
 
svapnehae
Ruokaa ja tupakkaa vien joka päivä, mutta muuten elämä on hänellä epäinínhhimillistä. Ensi viikolla koetamme hakea julkista apua hänelle. Kattoa pään päälle jne. Sydämeni itkee, kun lähimmäisiä ei löydy, ei edes seurakunnasta. Eikä tietenkään kunnasta. Kaikki ovat välinpitämättömiä.
 

Yhteistyössä