Töistä poissaolo lapsen sairauden takia

Nyt visainen kysymys. Lapsella alkoi kuumeinen nuha ja olin omalla ilmoituksella ma-ti pois töistä (käytiin kyl lääkärissä mut en pyytänyt todistusta kun en sitä periaattessa olis tarvinnut meil saa olla sen 3 pv ilman todistusta).

Nyt kuitenkin kuume nousi uudestaan ja lääkäri totes korvatulehduksen eli teoriassa "eri sairaus" ja sairaslomatodistus ke-pe. Huomenna meen töihin ja mies on kotona mutta torstaina mun on pakko jäädä kotiin kun mies ei voi olla töistä pois. Mites nää palkalliset/palkattomat lomajutut nyt tässä menee? Kun teoriassa poju ei ole ollut ainuttakaan päivää "terveenä" vaan on hoidettu kotona.

Työehtosopimuksena kvtes? Ja kyllä, menen palkanlaskentaan kysyyn huomenna tästä mutta jos jollakulla täällä kokemusta?
 
Viimeksi muokattu:
"willa"
Jos lapsella on uusi tauti, joka alkoi tiistaina niin kolme päivää palkallista ja yhden palkattoman saa olla pois sen tähden. Eli torstaina voit olla pois palkallisena ja perjantain palkattomana, kun lääkäri totesi tämän uuden taudin ilmeisesti tiistaina.
 
"vieras"
siis jos diagnoosi eri niin silloin sen kolme palkallista saa olla uudelleen. Voit kysyä työnantjaltasi et haluaako hän jonkin sortin todistuksen aiemmalta lääkärikäynnilta, varmasti sellaisen saa, lausunnon tms. mikä lasta on vaivannut.
 
No näin se lääkäri sen sanoi, että se on uusi tauti. Tottapuhuen olen itsekin kipeänä, todennäkösesti poskiontleontulehdus mutta ei tullut mieleenkään jäädä oman sairauden takia pois. Poden jo niin huonoa omatuntoa näiden pojan sairauksien takia tulleiden poissaolojen (syksyllä oli ihan hirveästi) takia...
 
qunilla k
[QUOTE="vieras";23474683]siis jos diagnoosi eri niin silloin sen kolme palkallista saa olla uudelleen. Voit kysyä työnantjaltasi et haluaako hän jonkin sortin todistuksen aiemmalta lääkärikäynnilta, varmasti sellaisen saa, lausunnon tms. mikä lasta on vaivannut.[/QUOTE]

Jep. Torstai on kolmas sairaspäivä ja perjantai neljäs. Torstai palkallinen ja perjantai palkaton.
 
"minä"
[QUOTE="vieras";23474668]Eihän tuota tiedä, jos vaikka itse tulet kipeäksi vielä ennen torstaita. Sitten ei ainakaan tartte miettiä...[/QUOTE]

Joo, saanut tartunnan lapselta tai onhan tuota mahatautiakin ollut liikkeellä paljon... :D
 
ok, kiitos. Varmistan vielä että tarviiko mun viikonloppuiselta lääkärikäynniltä pyytää erikseen vielä todistus. Eri sairauttahan toi on tavallaan, meille harvinaista, ei meillä oo korvatulehduksia kuitenkaan ollut kun pari kertaa kun sattumalta pojan korvat on hyvät ja "avarat":D
 

Yhteistyössä