Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet

Ehkä minäkin uskallan tänne viestiä laittaa, silti en tahdo että minua vielä minnekkään listoille laitetaan. Pelko keskenmenosta oon liian suuri, sillä tammikuussa menetin kaksoset. Ehkä sitten ultran jälkeen :)

Tosiaan täällä la 1.1.2017 ja huomenna poksutaan huimat 4+0. Positiivisen raskaustestin tein 3+4 ja haamun 3+2 :LOL:

Onko sulla neitonen_82 ollut vielä mitään oireita?
Pahoittelut km:sta. :( Uskon että tuossa tilanteessa ei paljon uskalla vielä iloita. Mutta jospa nyt teillekin suotaisiin se onni että saisitte käärön syliin saakka. :)

Mulla ei juurikaan oireita ainakaan vielä ole,onkohan nyt jotain rv 3+5. Tänään tosiaan testasin digitestillä johon tuli 2-3 vkoa joka siis vastaa rv 4-5. Rinnat on vähän arat ja välillä joitain tuntemuksia vatsassa. Eli niitä muita oireita odotellessa. ;)

Entä sulla iinaalisa? :)
 
Pahoittelut km:sta. :( Uskon että tuossa tilanteessa ei paljon uskalla vielä iloita. Mutta jospa nyt teillekin suotaisiin se onni että saisitte käärön syliin saakka. :)

Mulla ei juurikaan oireita ainakaan vielä ole,onkohan nyt jotain rv 3+5. Tänään tosiaan testasin digitestillä johon tuli 2-3 vkoa joka siis vastaa rv 4-5. Rinnat on vähän arat ja välillä joitain tuntemuksia vatsassa. Eli niitä muita oireita odotellessa. ;)

Entä sulla iinaalisa? :)
No ei mitään pahoinvointeja mutta rinnat on vähän arat ja yöllä tulee käytyä nykyään pissalla, joka on tosi outoa mun kohdalla :LOL: Ja jos valkkaria voi oireeksi sanoa, niin sitä tulee koko aika. Edes oviksen jälkeen ei tullut kuivaa kautta :eek: Ja itkuherkkyys ja ärsyyntyminen on 100% luokkaa :LOL: Samoin väsymys ja uupuneisuus.

Mites miehes otti raskauden vastaan? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
No ei mitään pahoinvointeja mutta rinnat on vähän arat ja yöllä tulee käytyä nykyään pissalla, joka on tosi outoa mun kohdalla :LOL: Ja jos valkkaria voi oireeksi sanoa, niin sitä tulee koko aika. Edes oviksen jälkeen ei tullut kuivaa kautta :eek: Ja itkuherkkyys ja ärsyyntyminen on 100% luokkaa :LOL: Samoin väsymys ja uupuneisuus.

Mites miehes otti raskauden vastaan? :)
No sullahan tuntus olevan enemmän oireita. :D On kyl itteäkin pissattanut ja janottanut enemmän. Valkovuotoakin on tullut ehkä vähän enemmän. Ja tietty ne pienet näppylät nänneissä. Et kyllähän noita oireita itseltäkin tuntuu löytyvän. :D

Mies on halunnut lasta melkein enemmän kuin itse ja nyt kun tällä viikolla sitten plussasin niin meni ensin vähän shokkiin,mutta on kyllä toipunut jo ensijärkytyksestä vaikkakin positiivisesta sellaisesta. :) Onhan tää itellekin ollut aikamoinen juttu totutella ajatukseen et nyt oikeasti se paljon puhuttu vauva olisi toteutumassa. <3
 
No sullahan tuntus olevan enemmän oireita. :D On kyl itteäkin pissattanut ja janottanut enemmän. Valkovuotoakin on tullut ehkä vähän enemmän. Ja tietty ne pienet näppylät nänneissä. Et kyllähän noita oireita itseltäkin tuntuu löytyvän. :D

Mies on halunnut lasta melkein enemmän kuin itse ja nyt kun tällä viikolla sitten plussasin niin meni ensin vähän shokkiin,mutta on kyllä toipunut jo ensijärkytyksestä vaikkakin positiivisesta sellaisesta. :) Onhan tää itellekin ollut aikamoinen juttu totutella ajatukseen et nyt oikeasti se paljon puhuttu vauva olisi toteutumassa. <3
Joo no nytkun niitä listaa niin näyttää olevan, mutta päiväs aikaan tuntuu ettei niitä oireita oikeen ole :D Ehkä odotan sitä kuuluisaa pahoinvointia mikä oli keskenmenneessä tosi hurja!

Täällä vaan mies kylmän rohkeesti sano tyyneenä että: mä tiesin :D
 
Voisin liittyä myös tänne!:)

Yritetään pitää tää ryhmä hengissä!:X3:

Eli mut voi lisätä listaan.
Miwwi (25) / 2. lapsi / 28.12.2016

Tänään siis rv 4+3:) varhaisultra varattu 7.5 ja silloin kasassa 6+3. Varasin myös neuvolan ja neuvolan mukaan laskettu aika olis 29.12 mutta mennään nyt tolla hedelmöittymisestä laskettuna kun saadaan tarkempi la :X3:
 
Viimeksi muokattu:
Voisin liittyä myös tänne!:)

Yritetään pitää tää ryhmä hengissä!:X3:

Eli mut voi lisätä listaan.
Miwwi (25) / 2. lapsi / 28.12.2016

Tänään siis rv 4+3:) varhaisurtra varattu 7.5 ja silloin kasassa 6+3. Varasin myös neuvolan ja neuvolan mukaan laskettu aika olis 29.12 mutta mennään nyt tolla hedelmöittymisestä laskettuna kun saadaan tarkempi la :X3:
Millä rv sulla on neuvola? :) Ja onko oireita?
 
Oon kyl kans sitä mieltä et mun la on 30.12 oviksen eli hedelmöittymisajankohdan mukaan ja kun se digitestikin näytti jo niin monta viikkoa. :) Mutta terkkari laittoi sen 2.1 edellisten menkkojen mukaan ja sinänsä tammikuu sopii mullekin vaikkei sillä sinänsä merkitystä muutaman päivän heitosta kun syntyy kuitenkin sitten kun syntyy ja todennäköisesti menee tammikuulle. :D
 
  • Tykkää
Reactions: iinaalisa
Oon kyl kans sitä mieltä et mun la on 30.12 oviksen eli hedelmöittymisajankohdan mukaan ja kun se digitestikin näytti jo niin monta viikkoa. :) Mutta terkkari laittoi sen 2.1 edellisten menkkojen mukaan ja sinänsä tammikuu sopii mullekin vaikkei sillä sinänsä merkitystä muutaman päivän heitosta kun syntyy kuitenkin sitten kun syntyy ja todennäköisesti menee tammikuulle. :D
Mä jotenkin en hirveesti välitä Joulukuusta niin olin ehkä vähän salaakin happy että tärppäs tammikuulle, _vaikka_ kaikkein tärkeintä onkin terve lapsi, syntyi sitten missä kuussa tahansa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Millä rv sulla on neuvola? :) Ja onko oireita?
8+1 on neuvola:) No oikeestaan on ollu rinnat arat ja sitte pientä kuvotusta mutta ei oikeen muuta:)

Mä tosiaan toivon että laskettu aika ei muutu niin että menis tammikuun puolelle koska silloin äitiyspäiväraha tulot lasketaan 2015 tulojen perusteella koska olin silloin koko vuoden hoitovapaalla!:eek: Osaako joku muute sanoa mikä se toinen vaihtoehto oli minkä perusteella ne voi sen laskea?(n)

4+3
 
  • Tykkää
Reactions: iinaalisa
8+1 on neuvola:) No oikeestaan on ollu rinnat arat ja sitte pientä kuvotusta mutta ei oikeen muuta:)

Mä tosiaan toivon että laskettu aika ei muutu niin että menis tammikuun puolelle koska silloin äitiyspäiväraha tulot lasketaan 2015 tulojen perusteella koska olin silloin koko vuoden hoitovapaalla!:eek: Osaako joku muute sanoa mikä se toinen vaihtoehto oli minkä perusteella ne voi sen laskea?(n)

4+3
Jos ehdit jäädä tämän vuoden puolella eli sun tapauksessa joulukuussa äitiyslomalle niin ehdit saamaan v.2014 tulojen mukaan. :)
 
Hellou! Ihana kun ootte kirjoitellut tänne näin paljon, voisin itsekin liittyä keskusteluun.:)
Liityin myös joulukuun ketjuun, mutta ihan mukava tälleen tiiviimmälläkin porukalla kirjoitella. Ja tuntuu että tässä raskausaikana tarvii juttuseuraa varsinkin nyt alussa kun ei vielä ole muille kertonut. Paljon selailen keskusteluja kännykällä.

Minulla on nyt rv5+4. Ihan hyvä vointi,pientä pahoinvointia alkaa iltaisin ja autossa, mutta hyvin voidaan, varsinkin niin kauan kun on puuhaa niin oireita ei huomaa tarkkailla :D vähän kyllä pelottaa että onko tämä oireiden vähyys huono juttu.. Useampi keskenmeno minullakin taustalla kummittelee.. Mutta myös kaksi lastakin <3

minä varasin alkuraskauden ultran toukokuun 11pv, silloin olisi rv8+0. Neuvolaan en ole vielä soittoaikojen ja omien töiden päällekkäisyyden takia vielä ehtinyt soittaa. Maanantaina pääsen soittelemaan sinne :) on tää niin jännää aikaa aina, vaikka ei edes ensimmäistä kertaa liikkeellä:love: voi että kun menis kaikki hyvin, meillä kaikilla :) Tekis mieli alkaa katseleen jo kaikkia vauvajuttuja:D
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Hellou! Ihana kun ootte kirjoitellut tänne näin paljon, voisin itsekin liittyä keskusteluun.:)
Liityin myös joulukuun ketjuun, mutta ihan mukava tälleen tiiviimmälläkin porukalla kirjoitella. Ja tuntuu että tässä raskausaikana tarvii juttuseuraa varsinkin nyt alussa kun ei vielä ole muille kertonut. Paljon selailen keskusteluja kännykällä.

Minulla on nyt rv5+4. Ihan hyvä vointi,pientä pahoinvointia alkaa iltaisin ja autossa, mutta hyvin voidaan, varsinkin niin kauan kun on puuhaa niin oireita ei huomaa tarkkailla :D vähän kyllä pelottaa että onko tämä oireiden vähyys huono juttu.. Useampi keskenmeno minullakin taustalla kummittelee.. Mutta myös kaksi lastakin <3

minä varasin alkuraskauden ultran toukokuun 11pv, silloin olisi rv8+0. Neuvolaan en ole vielä soittoaikojen ja omien töiden päällekkäisyyden takia vielä ehtinyt soittaa. Maanantaina pääsen soittelemaan sinne :) on tää niin jännää aikaa aina, vaikka ei edes ensimmäistä kertaa liikkeellä:love: voi että kun menis kaikki hyvin, meillä kaikilla :) Tekis mieli alkaa katseleen jo kaikkia vauvajuttuja:D
Kiva että tulee lisää porukkaa! :)

Mulla tietää jo koko perhe :D Samoin anoppi, eli täällä ei pysty enään salailemaan kun pikkusiskot lipsauttelee ja anoppi kuuluttaa miniän raskautta kaikille :ROFLMAO:

Mä soitin heti samana päivänä kun plussan tein neuvollaan ja sainkin ajan jo 6+2 ja tänään on 4+0 :D

On tää kyllä jännää, mutta tästä raskaudesta on kyllä paremmat vibat ku keskenmenneessä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Jännä miten noiden neuvola aikojen saaminen vaihtelee kunnasta riippuen. Mulla eka neuvola vasta rv 8 eli tasan kuukauden päästä. :)

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään ja hirvittää kertoakaan että miten perhe ja läheiset jne.ottavat uutisen kun tulee varmasti aika puskista. :D Toisaalta vähän ahdistaakin koko asia kertomisesta joten on huojentavaa kun voi täällä käydä keskusteluja. :)
 
Miwwi jäät joka tapauksessa viimeistään joulukuussa äitiyslomalle, joten ne tulot lasketaan sun kohdalla 2014 mukaan :)
Paljon onnea kaikille plussista!
En edes muista oonko laittanut mun tiedot tänne, mutta Mandee 23v./1. lapsi/la 28.10.2016
 
Me taidetaan kertoa vanhemmille ja sisaruksille sitten nt ultran jälkeen, jos kaikki on huvin eikä ennen sitä kiinni jäädä :D mies on kyllä vanhemmilleen vauvahaaveista puhunu jo ennen plussaakin auton hankinnan yhteydessä, "että mahtuu sitten".. :D Että varmasti osaavat epäillä ja katsella merkkejä

Itse olen yhdelle kaverille kertonut. Menispa tämä alku nyt vaan nopeasti! :rolleyes: Saa nähdä nyt sitten, ei tämä kolmas taida kyllä yllätyksenä tulla kenellekään, ihan avoimesti olen puhunut vauvahaveistakin :love:
 
Ensin kans meinattiin et ooteltas nt ultra ja sit kerrottas mut menee kesäkuun loppuun ni en usko et sinne saakka jaksetaan oottaa. Mennään miehen sukulaisissa käymään parin viikon päästä joten sillon varmaan kerrotaan niille. Ja sama kait se on kertoa sitten mun läheisillekin. Oon kauheen huono salailemaan mitään ja haluisin hoitaa ton kertomisen alta pois muutenkin ja lapsille pitäis ihan ekana kertoa.

Meil on vaan siitä erikoinen tilanne et mun kuopus on moniongelmainen erityislapsi jonka kanssa elo ollut enemmän tai vähemmän rankkaa,joten kaikki tulevat ensiks kyseenalaistamaan miten jaksetaan ja pärjätään. Ollaan myös oltu nykyisen mieheni kans yhdessä reilu vuosi joka myös voi aiheuttaa kritiikkiä. Yhdessä tätä lasta ollaan haluttu ja kun ikäkin alkaa tulemaan vastaan niin ei tässä auta odotellakaan. Luotetaan kuitenkin siihen että asiat kyllä järjestyvät parhain päin ja elämä kantaa. :)
 
Neitonen_82 kyllä te varmaan tukeakin tulette saamaan, eihän erityisyys kuitenkaan mikään este oo. Ihana asenne teillä, kaikki kyllä järjestyy ❤

Meinasin kans jo kertoa parille ystävälle, mutta ei sitten tullutkaan hyvää hetkeä. Vielä tää on siis meidän salaisuus. :love:

Neuvola-ajoista oli puhetta, mulla on vasta 9+6 eka neuvola! Kauheen kaukana!

6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Neitonen_82 kyllä te varmaan tukeakin tulette saamaan, eihän erityisyys kuitenkaan mikään este oo. Ihana asenne teillä, kaikki kyllä järjestyy ❤

Meinasin kans jo kertoa parille ystävälle, mutta ei sitten tullutkaan hyvää hetkeä. Vielä tää on siis meidän salaisuus. :love:

Neuvola-ajoista oli puhetta, mulla on vasta 9+6 eka neuvola! Kauheen kaukana!

6+5
Kiitos ihanista sanoista! :)<3
Uskon myös että hetken sulateltuaan uutisia myös läheiset ovat onnellisia meidän puolesta ja tukena. Sais vaan nopeasti kerrottua niin helpottais henkisesti ja tulis keveämpi olo sen suhteen. :)

Sain varattua ajan varhaisultraan 19.5 ja silloin pitäis olla 7+6. :)

4+4
 

Yhteistyössä