Toiveena vauva 2017-2018

Hei

Apua, onko kenelläkään ollut raskausoireena.. mulla ollut tänään kauhea paine alavatsalla, mitähän se voisi olla?
Joku auttakaa
 
@Enisa82 mulla oli ovulaation jälkeen ehkä dpo 5-6 eteenpäin paineen tunnetta alavatsalla.. (y) ja plussaa näytti testit kun testailin! Ehkä hyvä merkki?? Toivotaan :love:

@Bea.S pahoittelut keskenmenosta ja voimia uuteen yritykseen <3 !

Tämän aamuinen testi

http://aijaa.com/kql61q

Minä alan nyt uskomaan tähän plussaan.. Uskomaton tunne, en olisi uskonut, että kaikki käy niin nopeasti.. Niinkuin nopeasti plussanneet ovat täällä sanoneet, tulee jotenkin syyllinen olo... On niin onnellinen plussauksesta, mutta tuntuu pahalta teidän puolesta, joilla antaa plussa itseään odotella.. Minut voi siis siirtää plussainneisiin.

Oireina ennen plussaa oli rintojen kipu, jatkuva nälkä ja järkyttävä pääkipu, jota kesti kaksi päivää putkeen, myös yöllä ja se tuli 4 päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää, mistä arvasin, että nyt täytyy jotain tapahtua. Sitten tietenkin menkat jäivät pois. Nyt rinnat edelleen kipeät ja niissä tuikkii hassusti välillä ja alamasussa tuntuu pitkin päivää n. 10-15sec kerrallaan kestävä menkkajomo kouristus kohtaus.. <3

Ja kuinka läsnä pelko on nyt, kun tietää, että pienen alku on masussa ja niin kovasti toivoo, että pysyisi matkassa <3 Yhtä odottelua ja pelkoa tämä koko touhu ja samalla niin ihanaa ja jännää :love:

Plussatuulia kaikille, toivotaan, että teillekin paukkuu plussat testeihin hyvinkin pian (y):love:
 
Ihanat viivat Kindness, usko vaan ja nauti. Kiitos vastauksestasi, nyt oikeasti toivo nostaa päätään. Myös palelua on.. Mä niin toivon❤❤
 
@mincha toivoa on niin kauan aina kun menkat ei ala! Yritetään vaan valaa uskoa et kyllä me plussat vielä saadaan! Mulla samat dpot ja mullakin vissiin oviksen jälkimainingeissa tänään ollu masentavampi olo ja kanssa sellanen olo et näinköhän tänkin kierron lopputulema on se nega. Varmaan jotain hormonaalistakin tää tunteiden vuoristorata.
 
@1986/13 , samanlainen ohjeistus täälläkin (y)
ON: Mulla syötynä nyt 4x se 10tabletin pätkä eli neljännet "terolut"-menkat nyt meneillään. Toivotaan, että kroppa alkais jo itekseenkin pysymään rytmissä. Meinasin, että kattoisin tän kierron loppuun asti ilman teroja. Oon varannu gynen helmikuun loppupuolelle. Ni jos oma kierto edelleen venyy eikä ovista tapahdu (mitä oon epäilly), niin meinasin kysyä, että voisko sekä kiertoa että ovista tukea lääkkeillä. Teroilla menkat ja clomeilla ovis :sneaky:
Mut toivotaan, että tässä kierrossa löytyis ovis ja vielä tärppäis.. Kohta menkat ohi ja päästään taas kierron hauskempaan osaan ;)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille.. :)
 
Tiituu
Nämä kierrot tuntuu olevan tunteiden vuoristorataa, ja mäet pahenevat vain. Menkkojen alettua ryven syvissä vesissä, sit alkaa toivo uuden kierron myötä helpottaa kunnes ovis menee ohi ja jotenkin alkaa odottamaan vain sitä negaa tikussa. Tuleekohan sitä koskaan mitään hälläväliä asennetta tähän.. No mieshän tykkää ku paneskellaan joka ilta..
 
Jeee tulihan se hymynaama sitten kuitenkin. Eli Dpo 1 vissiin tänään. Eilen illalla tein jo apteekin tavallisen testin ja testiviiva oli tummempi eli lienee jo positiivinen tulos sillon ja tänä aamuna cb:llä hymynaama. Eilen illalla toimittu joten toivottvasti riittänee :) Erityisen iloinen olen jo siitä että ovis tuli nyt kuitenkin ilman clomeja. Nyt vaan jännäämään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Enisa82 ja Tiituu
Jeee tulihan se hymynaama sitten kuitenkin. Eli Dpo 1 vissiin tänään. Eilen illalla tein jo apteekin tavallisen testin ja testiviiva oli tummempi eli lienee jo positiivinen tulos sillon ja tänä aamuna cb:llä hymynaama. Eilen illalla toimittu joten toivottvasti riittänee :) Erityisen iloinen olen jo siitä että ovis tuli nyt kuitenkin ilman clomeja. Nyt vaan jännäämään :)
Itseasiassa ovisplussapäivä on yleisesti dpo-1, ovispäivä dpo0 ja siitä sitten lähdetään laskemaan. Eli jos sulla on eilen ollut ovisplussa niin huomenna vasta on dpo1. Eihän sillä sinällään mitään merkitystä ole, mutta se yksikin päivä on merkittävä jos alkaa testailemaan jo vaikka dpo7 raskautta :ROFLMAO:

--

Mies kyseli eilen multa että "niin mikä se sun kroppas tilanne nyt niinkun on?" (on vissiin vähän hämillään hänkin kun se säännöllinen kierto on venynyt näiksi superpitkiksi, nyt siis kp38..) sanoin sitten et en tiedä, katsotaan ja että menkat on viimeks alkanut sillon ennen joulua. "Totaaaaa mä nyt en haluis kuulostaa dorkalta mut onks sulle tullu mieleen et voisit olla raskaana? Jos siis kuukautiset on kerta 10pv myöhässä jakun eihän me siis käytetä ehkäsyä" AHAAAAA, jaa, no tota en tietty ollukaan tullut ajatelleeksi, hyvä että täsmensit :ROFLMAO::LOL::D Vilautin herraselle mun testikokoelmia ja kerroin että olen uskoakseni melko hyvin perillä kierrostani :whistle:

Joop. dpo8. Oon tänään menossa käymään isolla kirkolla ja pakko varmaan täydentää testivarantoja, kun tosiaan raskaustestejä ei ole yhtään ja ovistestitkin loppuu. En edelleenkään odota plussaa eikä tee edes mieli testata :ROFLMAO: Mutta pakko olla varuilta, jos tulee mieli, koska meillä ei ole mitään apoteekkia kilometrin päässä mistä hakea.
 
@mincha kuulostaa tutulta kuvailemasi, rankkaa tää vuoristoratailu

Hei onko muilla tällaista kun mulla nykyään tuntuu miltei koko kierto olevan menkkajomoja ku ensin tietty ne varsinaiset menkkajomot sit lyhyt paussi, sit hyvissä ajoin alkaa oviskivut ja sit oviksen jälkeen ehkä päivä pari rauhallisempi ja sit alkaa taas on off menkkajomot kunnes sit ennen menkkoja vähän rauhoittuu ja sit taas alkaa alusta. Mitä tää on? Ei oo ennen ollu, km jälkeen tullut tää.
 
Onnea Teris ovis plussasta.

Täällä alkaa oikeasti nyt tuntumaan että olisi voinut onnistuakin.
Menkkajomoja, rinnat hieman jo sivuilta arat (ei kipeydy yleensä) tajuton palelu. Mutta voisiko oireet tulla jo nyt?

Voi jos vaan haaveilen ja tipahdan sitten korkealta

Koskakohan voisin testata aikaisintaan? Kuinka herkkiä testit yleensä on, onko viikkotesteri kaikista herkin.
Nyt dpo 6
 
Voi hitto minä ja mun napa!! Hiillostakaa mut ulos ryhmästä,jos en ala kohta kommentoimaan muutakin kun omaa napaa.. :eek:

Täällä ovistestin testiviiva alkaa taas tummua, mutta vielä vaaleampi kuin toissapäivänä. Tänään sellaset limat ja jomot et huh.. toki jäi eilen tallettelut välistä. Meikäläinen makasi päivystyksessä aivan hel**tillisten vatsakramppejen takia.. syytä ei selvinnyt o_O

@Tiituu kyseli menkkajomoista.. täällä ilmoittautuu yksi. Ihan samoin keskenmenon jälkeen koko kierto yhtä hiton menkkajomoa!! (n) kyllä kaikki muuttunut entistä omituisemmaksi keskenmenon jälkeen..:cautious:
 
@Bea.S Pahoittelut keskenmenosta ja voimia uuteen yritykseen, kunhan pääsette sen aloittamaan.

Minäkin tulin tällä kertaa vain törkeästi omanapailemaan ja päivittämään tilanteen. Elikkä täällä sitten mies päätti perua puheensa varsinaisesta yrittämisestä :cry: Pitää kuulemma olla parempi taloustilanne ennen kuin voi kunnolla yrittää, tjottailu saa kuitenkin onneksi jatkua. Toisaalta kyllä ymmärrän tuon syyn, minä olen siis tällä hetkellä työtön ja teen vain sijaisuuksia tarvittaessa, mutta kun vauvakuume on vain niin kova ja tunteet vs. järki, arvaatte kumpi voittaa. Ja eihän sitä oikeaa aikaa odottamalla tule ja aikaa ei ole loputtomiin. Vaikka olenkin "vasta" kesällä 27, niin pelkään, että kohta olenkin yhtäkkiä 30+ ja edelleen ilman lapsia. Nuorena haaveilin, että 25v mennessä olen jo naimisissa ja minulla olisi kaksi lasta, noh eipä ole vielä kumpaakaan.
Listalta siis minun kohdalta yk:t pois, tjottailukiertojen laskeminen jatkuu.

Tsempit kaikille tilanteesta riippumatta, ei ole aina helppoa tämän vauvakuumeen kanssa eläminen :ROFLMAO:
 
Onko totta että oireet voi kuvitella kun toivoo onnistumista niin paljon
Eihän niitä mitenkään voi vielä olla kun niin pieni aika ovulaatiosta.
 
@1986/13 hmm, liittyyköhän toi jatkuva jomottelu sit mahdollisesti juuri keskenmenon...Mulla myös ovislimat saattaa tulla nykyään uudestaan loppukiertosta

@Minzku90 voi kurjaa tommonen puheiden peruminen :(. Mutta kyllähän tjottailukin voi tulosta tuottaa, mua ainakin himottaa aina just oviksen aikaan ja sen seurauksena miestä kanssa ;)

@Enisa82 niin se taitaa valitettavasti olla että aika usein vasta se plussa/nega kertoo oliko oireet kuviteltuja vai ei :-(. Itse olen ainakin erittäin hyvä "kuvittelemaan" oireita vaikka en sit raskaana olisikaan ja keho tuntuu muuttavan pms oireet aina ihan uudenlaisiksi raskausoireiksi, joka saa toiveet nousemaan. Mutta voihan ne oireet tarkoittaa plussaakin, eli kovasti pidän peukkuja et plussan saat!
 
Viimeksi muokattu:
@Enisa82 , kyllä, oireet voi hyvin kuvitella. Se on pelottavaakin miten paljon oireita saa pelkällä kovasti toivomisella. Nippailut, tissisäryt, pahoinvoinnit, heikotukset. Esimerkiksi minä kuvittelin tässä kierrossa itseni varmasti raskaaksi, heikotti, yökötti ja kaikki haisi perseeltä. Olin niin varma! Ja tattadaa, tässä sitä ollaan, still no pregnant. Toivottavasti sinulla kuitenkin oireet olisi ihan sitä itseään!

Niin ja testeistä - dpo10 yleensä jo näkyy testissä, ei toki kaikilla eikä toki aina. Itse olen saanut plussan jo dpo9 molemmilla kerroilla näkymään. Viikkonäytöllinen ei ole herkin. Testeissä on hirveästi eroa - moni herkkä testikään ei näytä loppupeleissä raskautta yhtään sen aiemmin, jotkut antaa ns roskishaamua tai viivanpaikkaa. Itse suosittelen aikaseen testaamiseen joko Apteekin pinkkipäistä omaa testiä tai Predictorin Earlya.

@Minzku90 , voi harmi :( Vaikka tokihan se vauvapuuha täytyy lähteä molemmista! Mistä tämä päätös kuitenkin tjottailla? Eikai siinä ole yhtään sen pienempi "riski" raskautumiseen kun aktiivisella yrittämiselläkään, ts itse en ainakaan lue niiden välille eroksi kun tyyliin ovistestit ja seksin ajoittamisen.

@Tiituu ja @1986/13 , mä en ole keskenmenoa kokenut, mutta mulla on silti ihan samanlaista nykyään! Ennen ei ollut. Koko kierto yhtä nippailua ja jomottelua. Olen tulkinnut sen parilla eri tavalla - ensinnäkin kun mun keho on nyt raskautunut, vieläpä useamman kerran, niin a) minä osaan lukea kroppaani paremmin ja b) ehkä kehokin toimii jotenkin "voimakkaammin". Alkukierron menkkajomot on toki menkkoja, sitten alkaa nippailemaan kun kroppa yrittää kaikin voimin työstää sitä Maukka The Munasolua oikein isoksi ja potraksi, sitten nippailee tietenkin koska ovis, sitten koska keltarauhanen (ja koska raskaus, lälläslää) ja sitten taas ne pirun menkat :D (en tiedä oikeesti voiko ihminen mukamas tuntea jonkun keltarauhasen. miksei sitä tunne sillonkun EI yritä vauvaa!)
 
  • Tykkää
Reactions: Enisa82
@saaruska86 aivan niin voishan se liittyy siihen että on ollut useamman kerran raskaana ja keho jotenkin virittyneempi. Mun ekan raskauden jäljiltä tuli uutena voimakkaammat oviskivut mut sit km jälkeen ne on noussut vielä uusiin sfääreihin ja sit nää oviksen jälkeiset kivut tulleet uutena kuvioihin. Eikös se oo muuten usein niin et jälkisupistuksetkin saattaa pahentua jokaisen synnytyksen myötä.
 
Lisäksi tökin plussajumalia tikulla silmään ja ostin tarjouksesta 10pkt tampooneja :ROFLMAO:
@saaruska86 Mä jäin hihittelemään tätä kahvitunnilla ja sain parit oudot katseet. Ite just tuossa ihmettelin kuinka noita on alkanut kertymään kaappiin kun kierto on kohta jo kp 60. Peilikaappi täynnä tampooneja ja siteitä kun ostin joku viikko kun olin ihan satavarma et nyt alkaa menkat. Eipä alkanut
 
Pakko vielä mainita tästä, mistä @saaruska86 esitti oman teorian... eli se testailu pitäis todellakin lopettaa siihen ekaan ovisplussaan ja todennäköisesti siitä vuorokauden sisään se ovis sit tapahtuu. Mä sain itse plussan kp15 ja seuraavana aamuna kp16 vielä tummemman viivan ja oletin, että SE olis sit vasta ollu se varsinainen plussa. Mutta lämmöt pompsahti kuitenkin heti seuraavana aamuna eli kp17 ylös ja nyt FF asetti lämpöjen perusteella sen oviksen juurikin siihen kp16, eli sille päivälle, kun sain sen "toisen" ovisplussan. Eli Saaruskan teoria, että siitä supertummasta viivasta ovishetkeen olis se 12h, voi hyvinkin pitää paikkansa. ;) Kannattaa siis olla mielummin ajoissa liikenteessä.

Ja oireista ja keksityistä oireista... todellakin voi keksiä itselleen oireita ja ihan siis selkeitäkin oireita, kun niin kovasti sitä vauvaa toivoo. :rolleyes::unsure::oops: Mä ainakin olen keksinyt, jopa sellaisissa kierroissa, joissa ajoitus on ollu melkolailla pielessä. Saahan nähdä mitä kaikkea mä nyt keksin, kun seksin ajoitus meni enemmän kuin nappiin. :whistle: Nyt vasta siis dpo3 ja tekis mieli listata vaikka mitä oireita! :LOL::ROFLMAO:
 
Täällä mennään kp 3 Mieli on ihan hyvä vaikka yk 5 alkaa ja mietityttää raskaudunko enään ikinä.En oo ikinä näin kauaa lasta yrittänyt :(

Mies on ihan täpinöissään koko aika puhuu että hommaillaan vaikka joka päivä jos vaan tarvetta on et on nyt ihan kybällä mukana ,eikä vetoo väsymykseen.
Jos mun ovis tulee sillon kun pitäis on se keskellä viikkoa,lapsiviikolla,miehellä yötyö ja ite päivät pois. Päivällä näämme n.15min Että joko mennään tosi pikasella tai sitten yöllä kun mies rättipoikki väsyneenä kotiutuu.Katsoo ny kuin käy.

Mää olen nyt kroppaani tutkinut tosi paljon ja huomannut että viikko ennen menkkoja on kipua ja särkyä joka päivä sit tulee 1 kivuton päivä ja sit alkaa ylensä menkat
 
Kp34 ja mä en kestä. Koko ajan pelkään että menkat alkaa, r-testiä en todellakaan uskalla tehdä dpo8 koska se nega romahduttaa. Jotenkin ne menkat on ollut helpompi sietää niissä kierroissa kun ovistestit ei ole antaneet plussaa, on sisimmässään tiennyt ettei voi olla raskaana (vaikka tietty ollut toiveita). Nyt sen gynekäynnin jälkeen kp17 tuudittauduin siihen että tää kierto on menetetty mutta ens kierrossa alkaa letrot, kunnes se ovisplussa paukahti viikkoa myöhemmin.

Ja voitte kuulkaa uskoa kuinka oon toivonut, että nyt meillä tärppäis ja kaikki hemmetin hoidot voitaisiin unohtaa. Ja samalla pelkäänenemmän kuin mitään, että ne menkat tulla tupsahtaa. Hermoja raastavaa.

Muita oireita ei ole kuin ihme jomotuksia viikon ajan. Eilen ne rauhoittui että tietääkö se sit menkkoja vai mitä...

Mulla on toi kuukuppi käytössä ni ei auta mennä edes tamponeita ostamaan. :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä