Toiveena vauva 2017-2018

@viii Onnittelut plussasta! :love:

Miten se vattutee oikein vaikuttaa? Tai ehkä pikemminkin mihin?

Entä mites ovistestit loppukierrosta? Oon ollut todella paleleva nyt pari päivää, siis ihan peiton alla tärissyt. :unsure: Tänään alkoi jäätävät alavatsanippailut ja painontunne. Pitäisi olla dpo 6 (tuntemusten/limojen mukaan, testilä en saanut ovista kiinni), mutta jostain syystä teki mieli testata ovistestillä hetki sitten ja tässä tulos:

http://aijaa.com/BimNUx

Voiko tosta nyt päätellä mitään, vai voisko ovis ollakin vasta nyt? Menossa siis kp 22/27-31 :cautious:(n)
Oho Ompa tosiaan vahvat viivat ovis testissä! Ehkä se enteilee jotain hyvää :love:
 
Haha ihanat keskustelut teillä @viipulainen ! Ihanaa että sait miehen kunnolla mukaan :love:. Nyt kovasti tärppionnea ja pikaisesti!

Meillä juuri tänään mies lupautui hoitamaan hommat futisottelun puoliajalla . Totesi vaan että ei näissä vauvantekohommissa paljon romantiikka kuki :ROFLMAO:. Ja kehtas vielä vedota siihen et naisen orgasmi edesauttaa poikasiittiöitä (meillä aiis tyttötoive), aika kettu :ROFLMAO::ROFLMAO:. Ja näinhän se kyllä on kun olen väsyneen rassun pakottanut sekstailemaan viimeiset 3 iltaa niin ei enää vaikuta olevan kauheen innoissaan jostain kumman syystä (n). Mutta hän on nyt tehtävänsä hoitanut, nyt vaan kaikki peukut pystyyn että ovis tulisi huomenna tai tiistaina kuten pitäisi niin olis kaikki oikeat kamat oikeas paikas oikeaan aikaan <3!

Kyllåhän tuo @viii ihan oikea plussa jo on, wau!

@kissaliikeri lle onnistunutta oviksen metsästystä!

@lilia88 ja @VauvaHaaveilija89 lle antoisia piinapäiviä! Minäkin toivon pääseväni pian piinailijoiden joukkoon :whistle:
Jännittää sun puolesta :) toivotaan että se plussa tulee tästä kierrosta (y)
 
Meillä itketty eilen illalla yhdessä. Miehellä on nyt hirveät paineet tän mun raskaushöpinän myötä eikä mikään meinaa onnistua :( Itse tietysti purin pettymystä ja menin syyttämään ettei hän halua mua eikä vauvaa. Ei tainnut helpottaa tilannetta.. Sopuun päästiin ja oon tainnu luoda melkoiset paineet sänkyyn tällä hetkellä. Pitänee pitää ovikset sun muut hedelmälliset päivät omana tietona ja toivoa parasta että silloin olisi seksiä..
 
21.1.18

Nimi | kiertopäivät | yrityskierto
Viipulainen........2/28......yk7
Nadine88...........12/28-34.......yk4
Möörtsi...............12/25............yk3
Tänttähäärää.....12/23-29.....ya 10/16
Viii......................45/29-33.....yk3
Nelliida...............16/28-30.......yk7
Fritang...............27/23-27.....yk11 (km yk2 & yk4)
Pocahontas-.......1/24-34....yk12
Vuuti...................6/28-32....yk10 (km yk7)
Salty.....................36/30-33...yk1
Sonde...................33/26-30....ya syksy -17-
lilia88...................23/27-31...yk 1
Pikkutakkutukka...9/29-33....yk6 (km 6/17)
Nasunen87...........8/28........yk 2
Ksennonen...........14/XX..........ykX
Ahmis...................13/25-28.....yk2
Haaveilija_93........12/27...........yk 2
VauvaHaaveilija89.23/29...........yk1
Keijupölyä..............14/18-23..........yk2
Embell...................41/21-35........yk 3
kissaliikeri.............20/19-34........yk2

Piinailijat:
Fritang.....................dpo15
VauvaHaaveilija89...dpo8
lilia88.......................dpo7

Plussanneet:
Joulukuu 2017: Kiira29 (yk5)
Tammikuu 2018: Jasuuu (yk2)
 
@Pocahontas- pahoittelut menkoista:(

tarkistelkaa tiedot ja muokatkaa oikein jos tuli virheitä.:D

@Möörtsi voi sentään, mutta hei, puhuminen auttaa. Ja kun ovispäivät on taputeltu, niin suosittelen pitämään lepopäiviä niin, että mies saa päättää onko vai ei. Ihan näin kokemuksesta ehdotan, kun vaikka vauva on molemmilta toivottu, niin valitettavasti ne ovisajan himotkin voi olla vain oma "riesa" ja mies joutuu kertakaikkiaan pusertamaan intonsa väkisin parin ekan päivän jälkeen ja valitettavasti just sillon on usein se ovis just hollilla kun miehellä alkaa mennä maku, mikäli niitä ennakko talletuksia on tehty jo.
Tai ainakin miehen painetta "hillittömästä panorallista" helpotti kun sanoin, että se on vain se yksi viikko, sen jälkeen ne loput on aivan hänen käsissään, että millon on.:D
Tosin itsellä on sikäli helppoa kun pystyn jo määrittämään ilman tikkujakin sen viikon millon touhutaan enemmän. Ovistikut on sit vaan sitä varten, että saan laskettua dpo:t ja ajoitettua sen "loppurykäyksen" varmasti oikein.:D

Ja peukkuja että parissa päivässä viimistään tulis se LH piikki.:)(y)

Mä vähän aattelin että tilaan r-testit vasta joskus dpo6. Ovistestien mukana tulee 2 herkkää, joten en mä ihan tyhjin käsin oo, mutta et olis ees joku tolkku tässä hommassa.:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Voi ei pahoittelut tädistä @Pocahontas- :cry:.

Ja @Möörtsi hyvä varmasti kuitenkin että saitte miehen kanssa puhuttua! Must tuntuu et miehet yleisesti ottaen ottaa nää hommat raskaammin kun me naiset vaikka eivät puhukaan asiasta ja heillä ei oo oikein tälläisiä foorumeja missä avautua oviskiimaisten emäntien panohaluista :ROFLMAO:. Itse oon kanssa aina merkannut vaan omaan kalenteriin tallettelut ja sit yritän sillai vaivihkaa saada toisen innostumaan petihommiin. Mut kylhän se aika läpinäkyvää on jos normaalisti puuhaillaan paristi viikossa ehkä ni sit jos yhtäkkiä haluankin monta päivää putkeen :LOL:.

Eilen se tosiaan kysyi että koskas se ovis nyt sit on kun olin pakottanut sen kolme iltaa peräkkäin puuhailemaan :whistle:. Mutta ei tuo onneksi napise kyllä et hyvät talletukset on nyt tehtynä vaikka en tiedä oltiinko nyt kumpikaan kauheen innoissaan puuhaamassa :).

Nyt täällä kuumeisesti ovista odottelen ja mietin että tuleeko kipuja ollenkaan tässä kierrossa kun oli se vattutee. Mutta lämpö laski tänään 0,3 C eilisestä ja limat on ainakin lupaavat että toivotaan että tänään tai huomenna olis The Päivä. Kyllä vaan jo piinailututtaa niin kovin että mitenkäs tässä jaksaa sit taas vajaa 2vk venailla :LOL:.

Ja oon just reissussa sillo kun menkkojen pitäs alkaa ni mietin että koskakohan pääsis testejä tekemään, niitä kun nyt on ihan reippaalla kädellä et voi vaikka viikon testaa joka päivä :ROFLMAO:.
 
Terve taas kaikki!

Yleisesti tuosta muiden vauvautumisten ja raskautumisten ahdistamisesta. Olen huomannut, että siihen auttaa ikä. Taustaksi kerron, että olisin halunnut vauvan jo kolmikymppisenä, mutta ei ole sattunut sopivaa kumppania ennen kuin nyt. Joten olen joutunut seitsemän vuotta nielemään haaveitani, käytännössä koen olevani tahattomasti lapseton. Joskus alussa en kyennyt vastaamaan ystävälle, joka kertoi vauvauutisen, yhtään mitään. Menin täysin lukkoon. Nykyään olen jo tottunut siihen, että "kaikki" muut tekevät vauvoja ja minä vaan paahdan duunia. Samalla olen aivan vilpittömän iloinen jokaisesta raskaudesta, koska tiedän itse, millaisen sattuman, työn ja tuskan takana se saattaa olla. Tykkäilen ja onnittelen ja tsemitän kaikkia kaveripiirini äitejä ja heidän raskautumispostauksiaan, KOSKA LOPPUJEN LOPUKSI: ei muiden raskautuminen ole millään tavalla minulta pois, saati vaikuta minun henkilökohtaiseen elämäntilanteeseeni millään tavalla, vaan se on universaalisti ihana ja kaunis asia. Eli toivotan teille kaikille oman voinnin mukaan kykyä ja halua elää muiden onnessa mukana, yleensä siitä tulee ainakin minulle parempi mieli. Sinänsä kenenkään vauvapäivitykset eivät yleensä hirveästi hetkauta, ne ovat kaikki yleensä aika samanlaisia ja tylsiä sisällöltään :)

@Fritang kysyi luteaalivaiheeni pituudesta. Eipä muuten ole hajuakaan :) Koitan juuri kovasti ottaa selvää, kerron heti kun tulee tutkittua dataa aiheesta :D

Ja @ahmis kiitos tsempistä! Vielä tässä on etsintä päällä, yhäkin se CB:n tikku vilkuttaa hymynaamaa, tosiaan kp 21 ja 8. vilkutuspäivä käynnissä. CB:n ohjeissa lukee että jos vilkuttaa 9 päivää, ei kannata jatkaa testaamista. Aion kuitenkin jatkaa testailua, koska en halua missata mahdollista myöhäistä ovulaatiota tai tietoa siitä, etten ehkä ovuloi ollenkaan.

Tsemppiä ja hyvää mieltä kaikille! Uusi päivä, uusi mahdollisuus <3 Kiva kuulla teidän tarinoita miehistänne, meilläkin on kotona lähinnä absurdeja keskusteluja tästä aiheesta. Parempi olla puhumatta mitään, tallettelee vaan menemään :D Tällä hetkellä meillä yhä rytmi joka päivä tai joka toinen päivä.
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Moikka pitkästä aikaa!

Oon koittanut tarkoituksella pysyä täältä vähän poissa juurikin sen lisästressin takia, ettei ajatukset ihan vaan vauvojen ympärillä pyörisi. Kiva, että on ilmaantunut myös hyviä uutisia: Onnittelut @viii :love::love:

Ja meille muille pitkää pinnaa ja stressivapaata odottelua :whistle: Oikeastaan tulin vinkkaamaan tällaisen podcastin, joka sattui instagramissa silmään. En ole vielä kuunnellut, mutta uusi jakso koski raskauden alkamista ja ruokavaliota, eli pitää kuunnella...

Tässä kuvaus podcast-sarjasta: "Miten optimoida rakkaushormonit eri elämäntilanteissa? Miten raskauden eri vaiheet vaikuttavat parisuhteeseen? Millainen on optimaalinen ruokavalio hedelmällisyyden lisäämiseksi ja raskauden aikana? Entä miten raskaushormonit vaikuttavat seksielämään? Emilia ja arjen kemiaa podcastissa lääkäri ja yrittäjä Emilia Vuorisalmi keskustelee alan asiantuntijoiden kanssa kiinnostavista hyvinvointiin ja terveyteen liittyvistä teemoista. Podcastissa yhdistellään rohkeasti tiedettä ja omakohtaisia kokemuksia ja pyritään antamaan kuuntelijoille selkeitä ohjeita miten voida kokonaisvaltaisesti hyvin elämän eri tilanteissa. "
 
Hyvä aihe tuo.
En ehdi ite tuota katsomaan tarkemmin just nyt, mutta mun mielestä tärkeää asiaa erityisesti ensiodottajille. Mulle tuli yllätyksenä sillon yli 10v sitten, kun esikoista odotin, miten raskaus sai mut kääntymään ihan sisäänpäin. Ei huonolla tavalla, mutta ajoittain koin syyllisyyttä siitä että tykkäsin mieluumin olla kotona. Täysi vastakohta sille millainen siihen asti olin ollut, supersosiaalinen ikikiitäjä.:LOL:
Ja tommonen oon ollu joka raskauden aikana.
Exän aikaan parisuhde meni ihan kamalaksi toisen lapsen odotuksen aikana.

Uuden kumppanin kanssa kaikki oli hyvin. Luulen että sen sijaan että mulla olis hyrränny raskaushormoonit, niin mies hyrräs niiden kanssa. :LOL: Se on muutenkin tosi herkkis, joten odotusaika sai sen entistä emotionaalisemmaksi. Parisuhde vahvistui hurjasti odotuksen ja lapsen syntymän johdosta.
Sit varmaan se iäisyys kysymys seksistä. Joillain ei vaikuta ollenkaan, toisilla ei kiinnosta pätkääkään ja vielä vähemmän synnytyksen jälkeen kun hormoonit vetää taas pakan sekaisin yhtälailla koskee miestä ja naista, tai sitten odotus ja lapsen tulo antaa ihan uuden moodin tällekkin.
Mun mielestä siis on hyvä että on nykyään fb odotus/vauvaryhmiä. Niistä saa niin valtavasti vertaistukea. Itse oon tämmösessä ollut tammikuusta 2015 lähtien ja lopulta siitä muodostui ydinporukka ja ollaan kaikki tosi läheisiä ja ihan liikuttaa miten apua on tarjolla arjen keskellä ihan kaikille ja täysin pyyteettömästi. Esimerkkinä vaikkapa vaikeasti alkuun lähtevä imetys uuden vauvan kanssa ja tarve lisämaidolle-> heti joku nappaa pumpun kätösiin ja toimittaa mammanmaidot koti-ovelle ja isät jeesaa myös tässä porukassa.:love::love:
No tais mennä tää vähän aiheen sivuun, mutta mitäpä tuosta ku innostuin.:giggle:

Mutta siis se että kannattaa varautua monenlaiseen muutokseen. Aina ei kaikki ole hattaraa ja ruusunnuppuja, mutta ei saa jäädä yksin eikä varsinkaan ajatella että niiden hankalien asioiden kanssa pitäis vaan selvitä itsekseen. Ja kumppanin mukaan ottaminen, puhuminen on niin tärkeää vaikka tuntuisi että ei halua toista vaivata tai ettei toista kuitenkaan tämmönen kiinnosta.:) Mitä enemmän kumppani on mukana odotuksessa, sitä luonevampaa on antaa kumppanin olla mukana lapsen synnyttyä.:love:
 
22.1.18

Nimi | kiertopäivät | yrityskierto
Viipulainen........2/28......yk7
Nadine88...........12/28-34.......yk4
Möörtsi...............12/25............yk3
Tänttähäärää.....12/23-29.....ya 10/16
Nelliida...............16/28-30.......yk7
Fritang...............27/23-27.....yk11 (km yk2 & yk4)
Pocahontas-.......1/24-34....yk12
Vuuti...................6/28-32....yk10 (km yk7)
Salty.....................36/30-33...yk1
Sonde...................33/26-30....ya syksy -17-
lilia88...................23/27-31...yk 1
Pikkutakkutukka...9/29-33....yk6 (km 6/17)
Nasunen87...........8/28........yk 2
Ksennonen...........14/XX..........ykX
Ahmis...................13/25-28.....yk2
Haaveilija_93........12/27...........yk 2
VauvaHaaveilija89.23/29...........yk1
Keijupölyä..............14/18-23..........yk2
Embell...................41/21-35........yk 3
kissaliikeri.............20/19-34........yk2

Piinailijat:
Fritang.....................dpo15
VauvaHaaveilija89...dpo8
lilia88.......................dpo7

Plussanneet:
Joulukuu 2017: Kiira29 (yk5)
Tammikuu 2018: Jasuuu (yk2)
Tammikuu 2018: Viii (yk3)
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Plää Missä mun ovis?!? Jos joku nähnyt ilmottaa mulle.
Kp 12 ja niin haaleeta eli ovis voi aikasintaan näkyä torstaina tai loppuviikko..Se ei noi haaleesta bongahda kyllä tummaksi ihan hetkessä.

Toisaalta jos tammikuu 23 kierto ni jos tää enteilee ny pitempää kiertoa
 
Viimeksi muokattu:
Mul on tänää ollu eka himokas päivä. Mut ovistestissä hädintuskin näkyy mitään eli eiköhän tässä saa kans odotella vielä. Oon onnellinen jos tulis ees hiukan aiemmin ku viime kierrossa kp22.
Mulla ehtii olla himopäiviä 2-4 ennen sitä megapanetus vaihetta jollon siis tulee se plussa ja sit perään ovis. Riippuu tosiaan mulla et onko vasen vai oikea munasarja vuorossa. Jos vasen (hitaampi) ni tuo 4vrk +2 megahimo päivää, jos oikea ni 2+2.:D
Vasemman kanssa on sikäli kivempaa kun toi menee silleen smoothisti, vähän kerrallaan kasvaa fiilis, mut ton oikeen ovuloidessa..tsiisus ihan kammoa kun pam heräät aamulla jonain naarasleijonana ja hypit sen 4vrk aivan kammottavissa himotuksissa niin että hedelmäkulhoki näyttää tosi potentiaaliselta himojen laannuttajalta.:eek::whistle::ROFLMAO:
 
Mulla ehtii olla himopäiviä 2-4 ennen sitä megapanetus vaihetta jollon siis tulee se plussa ja sit perään ovis. Riippuu tosiaan mulla et onko vasen vai oikea munasarja vuorossa. Jos vasen (hitaampi) ni tuo 4vrk +2 megahimo päivää, jos oikea ni 2+2.:D
Vasemman kanssa on sikäli kivempaa kun toi menee silleen smoothisti, vähän kerrallaan kasvaa fiilis, mut ton oikeen ovuloidessa..tsiisus ihan kammoa kun pam heräät aamulla jonain naarasleijonana ja hypit sen 4vrk aivan kammottavissa himotuksissa niin että hedelmäkulhoki näyttää tosi potentiaaliselta himojen laannuttajalta.:eek::whistle::ROFLMAO:
Mä havahduin tänää töissä että ajatukset oli vaa ja ainoastaan just siinä ja huomaamattani aloin varmaan melkein flirttailla miesasiakkaille  :ROFLMAO::whistle::eek:Ai kauhee.. Pitäs olla joku ovisloma
 
Mä havahduin tänää töissä että ajatukset oli vaa ja ainoastaan just siinä ja huomaamattani aloin varmaan melkein flirttailla miesasiakkaille  :ROFLMAO::whistle::eek:Ai kauhee.. Pitäs olla joku ovisloma
Hahaha niiiin tuttua. Mä en tiedä lähetänkö mä jotain ovis signaalia tietämättäni mutta ahdistaa mennä mihinkään oviksen kupeessa. Meidän lähikiskankin mies myyjä (sellanen nuori pojankloppi) alkaa aina sillon hirveen mielisteleväksi. Kamalaa suorastaan, kun ei se muulloin ees puhu muutaku loppusumman kertoo.:eek::ROFLMAO:
 
Aamu testi nega. Tihrustin ja kuvittelin välillä näkeneväni viivaa. Mitä hämärämpi niin näkyi. Esim.ihan kännykän taskulampun kirkkaalla valolla niin täysin puhdas valkoinen liuska. Otin kuiteski kuvan n.20min jälkeen. Nyt ku sitä katsoo niin näkyykö tuossa jotain viivaa?
En oo aijaa.com käyttänyt aiemmin.

http://aijaa.com/LOpv1s

Lisään vielä, et tärkeintä ois tietää näkyykö punertavaa väriä olenkaan vai onko kokonaan harmaa?
 
Mä ihan yllätyin kuinka vilpittömän ilonen oon ollu, kun mun ihana työkaveri kertoi raskaudestaan. Ei siis minkäänlaista katkeruutta. Ekaa kuumeillessa( ei siis edes yrittäessä) vähän ärsytti ympärillä raskautuvat.

Mulla piti olla lauantaina ovulaatio, mutta oli aika tiukka putki yövuoroja joista palautuminen on vieny veronsa ja oon 99% varma, että ovulaatio oli tänään. Kovimmat ovulaatiokivut ikinä, hirveä säteily reisiin ja niin menkkoja muistuttavat että piti oikein tarkistaa ettei ne oo ne. Ja tässä vaihessa kiertoa ei mikään muu tätä oireilua aiheuta, joten eiköhän se ovulaatiopäivä oo.

Pitää muistaa sit loppukierrosta jos elättelee toiveita ”myöhästyneiden” menkkojen takia :DD
 
Aamu testi nega. Tihrustin ja kuvittelin välillä näkeneväni viivaa. Mitä hämärämpi niin näkyi. Esim.ihan kännykän taskulampun kirkkaalla valolla niin täysin puhdas valkoinen liuska. Otin kuiteski kuvan n.20min jälkeen. Nyt ku sitä katsoo niin näkyykö tuossa jotain viivaa?
En oo aijaa.com käyttänyt aiemmin.

http://aijaa.com/LOpv1s

Lisään vielä, et tärkeintä ois tietää näkyykö punertavaa väriä olenkaan vai onko kokonaan harmaa?
Toi näyttää viivanpaikalta, mutta koita parin päivän päästä uusiks. Yleensä siinä tulee haaleeta vaaleanpunaista haamusta...
 
  • Tykkää
Reactions: Sonde
@Sonde viivanpaikka minusta, liian leveä alue ja harmaa. Mut koita ylihuomenna viimistään uusiksi. (y)

@Nasunen87 mulla on flon lisäks ovia ja glow.
Flo osaa ennustaa kierron vaiheet tarkimmin, mutta on aika suppea/pelkistetty mun makuun. Siksi mulla on ovia, johon saa enemmän oireita kirjattua, mutta siitä puuttuu dpo laskuri, jonka vuoksi mulla on myös glow.:LOL:
Noista mikään ei oikein osaa aukottomasti ennakkoon ennustaa ovista saati kierron pituutta, mutta kun teen ovistestejä niin mukauttavat yhdessä lämpökäyrän ja muiden fysiologisten muutoksien (kohdunnapukka ja valkovuoto) kanssa sen oikein.:D
 
  • Tykkää
Reactions: Sonde ja Nasunen87

Yhteistyössä