Toiveissa toinen lapsi <3

Minäkin liityn joukkoon. Esikoinen 2-vuotta ja minä 29 ja mies samoja ikiä. Minulla oli 2 viikkoa sitten keskenmeno. Jäi vähän epäselväksi oliko keskeytynyt keskenmeno vai tuulimuna. Mutta ikävä juttu silti. Esikoinen tuli niin helposti joten minulla oli ehkäisynä hormonikierukka joka poistettiin maaliskuun lopussa. Joten tälä keskenmennyt raskaus tuli myös nopeasti mutta tiesin heti alkuun ettei kaikki ole niinkuin pitäisi. Olisin halunut kevät vauvan. Nyt toiveissa saada kesävauva. Mutta pelkona että ei tuu vauvaa ollenkaan, tuo keskenmeno jätti niin ison pelon :unsure:
Tervetuloa mukaan ja pahoittelut keskenmenosta! Itse myös kerran kokenut ja ikävä kokemus oli. Monesti keskenmenon jälkeen raskautuu kyllä nopeasti uudestaan. Itsellä myös kevät/kesävauva toiveissa. Tsemppiä uuteen yritykseen!
 
Olipa mukava ku löyty tää keskustelu. Ollaan miehen kans molemmat 33. Miehellä aikaisemmasta suhteesta 13v poika ja meillä yhteinen 2v poika. Esikoisen syntymä ei ollut mikään helppo, syntyi lopulta hätäsektiolla, ajattelin, että tää on mun eka ja vika lapsi. Mies sanonut, että ei halua enempää. Mitään kunnollista ehkäisyä ei ole ollut ja kun imetyksen lopetin niin seuraavasta kierrosta raskauduin, mutta se meni kesken pari viikkoa sitten.

Mulle on viimeisen vuoden aikana hiipinyt halu saada toinen lapsi ja nyt kun olin vähän aikaa raskaana ja kerennyt jo ajatella, että toinen tulee niin nyt se vauvakuume sitten iski ihan rytinällä. Ongelma vain on, että miten mä saan ton miehen mukaan tähän. Ei ole oikein innostunut ajatuksesta. Sille oli pieni shokki mun raskausilmoituskin. Ja tottakai mulla mietityttää sekin, ettei sitä vauvaa tuu vaikka saisin miehen innostumaan.

En kuitenkaan anna vielä periksi vaan koitan vähän pehmitellä ajatukseen. Jospa se lopulta lämpiää ku vähän aikaa mouruan Toivottavasti.
Tervetuloa ja pahoittelut keskenmenosta! Ymmärrän hyvin tuon että kun on tottunut ajatukseen tulevasta vauvasta ja meneekin kesken niin haluaa vauvaa vieläkin enemmän. Itselläkin kävi niin aikoinaan että toive uudelleen raskautumisesta keskenmenon jälkeen oli suuri.

Harmi ettei miehesi ole oikein mukana, meillä vähän samaa ongelmaa. Oma mieheni puhui raha-asioista ja ahdistuin todella paljon kun jäi vähän sellanen olo ettei varmaan halua enempää lapsia. Tekisi mieli lyödä itsekkinhanskat tiskiin ja yrittää unohtaa vauvahaaveet. Ei vaan ole niin helppoa. :(
 
Tervetuloa ja pahoittelut keskenmenosta! Ymmärrän hyvin tuon että kun on tottunut ajatukseen tulevasta vauvasta ja meneekin kesken niin haluaa vauvaa vieläkin enemmän. Itselläkin kävi niin aikoinaan että toive uudelleen raskautumisesta keskenmenon jälkeen oli suuri.

Harmi ettei miehesi ole oikein mukana, meillä vähän samaa ongelmaa. Oma mieheni puhui raha-asioista ja ahdistuin todella paljon kun jäi vähän sellanen olo ettei varmaan halua enempää lapsia. Tekisi mieli lyödä itsekkinhanskat tiskiin ja yrittää unohtaa vauvahaaveet. Ei vaan ole niin helppoa. :(
Syssy, kyllä me nuo miehet vielä taivutetaan jotenki ;) Toivotaan ainaki. Toisesta lapsesta puhuttaessa mulla jäänyt kuitenkin sellainen olo, että ehkä se saattais vielä suostuaki.
 
  • Tykkää
Reactions: Syssy^^
Menkoista huolimatta olo on mitä parhain! Jotenkin innolla odotan tätä kaikkea, pitkästä aikaa taas yk:ta ja dpo:ta :D

Muutenkin alkaa tavallaan uusi sivu elämässä, uusi työ alkaa tänään! Raastaa sydäntä laittaa pientä hoitoon, mutta täytyy sitä jollain elääkin. Vaikka meillä mies töissä käykin, niin on ollut aika tiukkaa nämä kolme kuukautta, kun ollasn kituuteltu miehen palkalla ja mun kht:llä :(
Meillä on suuri remontti meneillään, ja omakotitalon remppaaminen ei ilmaista hommaa ole...
Tämä työ on kuitenkin määräaikainen, työsuhde päättyy toukokuussa, joten toinen lapsi siihen toukokuulle olisi kuin lottovoitto, parempaa ajankohtaa ei olisi! :)
 
Täällä ilmoittautuu 26v toista lasta kuumeileva mamma. Esikoinen nyt 3.5v ja vihdoin mieskin oli suostuvainen toisen lapsen tuloon ;)
Viimeiset menkat olleet 20.6 ja pillerit jätetty pois 3.7 eikä vieläkään ole tullut mitään tyhjennysvuotoa/menkkoja (n)
Pillereiden kans kierto oli 28-30 että nyt on jo kp 42/28-30
 
Nuohooja, tuttu juttu, meillä on keittiöremppa meneillään ja pitäs purkaa pari seinää, tapetointia, katto rupes vuotamaan just viikonloppuna (onneksi kylppäriin) ja tulevaisuudessa tehdä terassi, uusia lämmitysjärjestelmä puhaltaa lisäeristettä välitilaan ja kun vauva olisi tulossa niin makkareita pitää vähän entrata myös. Loputon suo ja rahareikä..

Mulla on nyt kaksi eri ammattia ja kolme työtä, mutta en tiedä vieläkään mikä musta tulee isona:ROFLMAO: ja ois vielä KTM:män paperit tarkotus opiskella niin kyllä rahaa tahtoo palaa enemmän kun ehtii tekemään. Mulla vaihtuu myös torstaina työpaikka, jossa uudet työtehtävätkin on haastavampia ja mua pelottaa etten osaa mitään. Tämä työ on toistaiseksi voimassa oleva ja alkuun 3pv/vko niin ehdin sitten tekemään keikkatöitäni, opiskelemaan ja pyörittämään pienimuotoisesti yritystäni. Ja mä vain oisin niin loman tarpeessa, vaikka sitä ei ole tiedossa ja syksystä tulossa tosi rankka.

Tervetuloa Kirsikka90!

Tikutin eilen Frsu:lla ovista, ihan täys tyhjä. Sinänsä ihan sama, meillä touhutaan jokatoinen päivä kuitenki. Tekis mieli tilata herkempiä niitä ovistestejä tai clearblueta, mutten tiiä viitsinkö ku niitä vielä joku 7 jäljellä. Onko kukaan löytänyt ovista Frus:illa? Mut toki kp vasta 10, joten mitään ei ehkä vielä kuulukkaan näkyä :oops:

Uff, jotenki oon nyt niin puhkipoikkipinoon täällä töissä, et tekis mieli laitta hanskat tiskiin ja mennä kotiin ja koteloitua sinne viikoksi :coffee: Kaipa tää tästä..

Parempaa maanantaita muille!:D
 
Viimeksi muokattu:
Menkoista huolimatta olo on mitä parhain! Jotenkin innolla odotan tätä kaikkea, pitkästä aikaa taas yk:ta ja dpo:ta :D

Muutenkin alkaa tavallaan uusi sivu elämässä, uusi työ alkaa tänään! Raastaa sydäntä laittaa pientä hoitoon, mutta täytyy sitä jollain elääkin. Vaikka meillä mies töissä käykin, niin on ollut aika tiukkaa nämä kolme kuukautta, kun ollasn kituuteltu miehen palkalla ja mun kht:llä :(
Meillä on suuri remontti meneillään, ja omakotitalon remppaaminen ei ilmaista hommaa ole...
Tämä työ on kuitenkin määräaikainen, työsuhde päättyy toukokuussa, joten toinen lapsi siihen toukokuulle olisi kuin lottovoitto, parempaa ajankohtaa ei olisi! :)
On ihanaa olla innoissaan! Mies lyttäsi viikonloppuna mun innon, että saa nähdä tuleeko toista vauvaa ollenkaan. Meillä myös talo kaipaa remonttia ja kun esikoinen oli vauva, remppailtiin yläkertaa. Oli kyllä raskasta aikaa. Onneksi se on nyt valmis ja seuraavia remontteja voi aloitella sitten kun siltä tuntuu.

Aika kivasti menis jos toukokuuhun on asti on soppari. :)
 
On ihanaa olla innoissaan! Mies lyttäsi viikonloppuna mun innon, että saa nähdä tuleeko toista vauvaa ollenkaan. Meillä myös talo kaipaa remonttia ja kun esikoinen oli vauva, remppailtiin yläkertaa. Oli kyllä raskasta aikaa. Onneksi se on nyt valmis ja seuraavia remontteja voi aloitella sitten kun siltä tuntuu.

Aika kivasti menis jos toukokuuhun on asti on soppari. :)
Miksi lyttäsi? :(


Täällä aloteltiin tänään toista Clomikiertoa ja vaikka epäilytti gynen tupla-annos koska viime kuussakin kasvoi yksi folli joka ovuloi, mutta luotan häneen. Jännä vaan kun tämä kierto ilman ultraa. Noissahan monikkoraskauden riskit kun kasvattelee niitä munasoluja. Mun oli pakko jättää soittoaika huomiseks, että kuulen miksi määräs tupla-annostuksen.. o_O
 
Miksi lyttäsi? :(

Täällä aloteltiin tänään toista Clomikiertoa ja vaikka epäilytti gynen tupla-annos koska viime kuussakin kasvoi yksi folli joka ovuloi, mutta luotan häneen. Jännä vaan kun tämä kierto ilman ultraa. Noissahan monikkoraskauden riskit kun kasvattelee niitä munasoluja. Mun oli pakko jättää soittoaika huomiseks, että kuulen miksi määräs tupla-annostuksen.. o_O
Mies on jotenkin katkera lapsen kanssa kotona olosta kun joutuu maksamaan kaiken ja ilmeisesti meinaa ettei meillä ole varaa toiseen lapseen mikä on mun mielestä vähän hupsu ajatus. Kyllä sen verran rahaa on että pärjätään. Palaan kuitenkin taas töihin nyt kesän jälkeen ja äitiyslomalla tulee kuitenkin ihan hyvin rahaa sitten jos sinne asti pääsis. Meni kyllä niin fiilikset ja mietin jo että pitääkö unohtaa koko vauvatouhu ja laittaa vauvakamppeet kiertoon. :(

Itse en ymmärrä noista mitään, mutta ehkä lääri tietää mitä tekee, toivottavasti. Olis siinä aika sulattelu jos hedelmöittyisi kaksi tai useampi.
 
Viimeksi muokattu:
Mies on jotenkin katkera lapsen kanssa kotona olosta kun joutuu maksamaan kaiken ja ilmeisesti meinaa ettei meillä ole varaa toiseen lapseen mikä on mun mielestä vähän hupsu ajatus. Kyllä sen verran rahaa on että pärjätään. Palaan kuitenkin taas töihin nyt kesän jälkeen ja äitiyslomalla tulee kuitenkin ihan hyvin rahaa sitten jos sinne asti pääsis. Meni kyllä niin fiilikset ja mietin jo että pitääkö unohtaa koko vauvatouhu ja laittaa vauvakamppeet kiertoon. :(

Itse en ymmärrä noista mitään, mutta ehkä lääri tietää mitä tekee, toivottavasti. Olis siinä aika sulattelu jos hedelmöittyisi kaksi tai useampi.
Ompas ihmeellinen ajattelumaailma miehelläsi, kuitenkin yhteisen asian takia sinä kotona olet lasta hoitamassa :(
 
Meillä mies ei onneksi ole ollut katkera tästä että itse olen ollut kotona ja hän on tuonut lähes kaiken rahan talouteen. Itsestäni vaan on välillä tuntunut vähän epäreilulta miestä kohtaan tämä tilanne... :( Tosin välillä teki mieli töihin, sillä vauvan kanssa päivät kahdestaan tuntui hetkittäin kamalalta! Koliikki, erittäin temperamenttinen vauva, uupumus ja pyrkimys olla se täydellinen äiti ja kodinhengetär o_O
Onneksi mies kotona ollessaan näki kuinka rankkaa vauvan hoito on, ja luulen että hänkin tavallaan huokaisi helpotuksesta päästessään töihin hengähtämään :D

Nämäkin väsymyksen hetket tuntuvat nyt niiin kaukaisilta ja jälkeenpäin ymmärrän, kuinka nopeasti tuokin aika meni:cry:
 
Niin on minustakin ja tuli vähän yllätyksenä. Nyt täällä kriiseilen asian kanssa. :( Kai miestä kiristää kun on tiukkaa rahasta välillä, mutta ei se ole pysyvää ja lapset kasvaa nopeasti.
Noi on niin hankalia asioita, kun kyllähän sitä tarttee molempien vahnempien sitomus asiaan, mutta rahaa saa aina töitä tekemällä lisää. Vauvoja ei välttämättä saa. Mä aloin tekee esikoisen ollessa 2kk jokatoinenviikonloppu la-su yötöitä (sanomalehtien jakoa). Se oli hyvä veto kun mulla oli vielä semmonen kerrostalo-rappusjuoksu-lenkki ni tuli extrarahaa ja ei vaikuttanu äippärahaan ku 2 lauantaita kuuaudessa ja kunto nousi ja tippu raskauskilot :) Äippälomallahan saa sunnuntaisin tehä töitä huoletta. Ja kodinhoitotuella sit ei oo rajotuksia jos saa sumplittua miehen kanssa työajat.

Et voithan sä näillä koittaa perustella, ettei se raha niin tiukassa välttämättä olisi :)

Täällä kp 11 ja seksi-ilta tiedossa :p Tommosen appin mukaan minkä latasin, pitäs hedelmällinen kausi olla aluillaan ja la ovis. Ei kyl vielä juuri tuntemuksia, mut tilasin nyt raskauskeijulta tosi herkkiä ovistestejä noitten Rfsu:iden kaveriksi.
 
  • Tykkää
Reactions: nuohooja
Moi. Ajattelin, että tämä olisi ketju minulle! :)

2012 olin erittäin aktiivinen jäsen täällä kuumeillessa esikoista. Esikoinen syntyi 2013. Kuuden kuukauden yrityksen jälkeen.

Nyt menty kesällä miehen kanssa naimisiin ja yritetään toista lasta. Tai siis nyt jo yk10 menossa. Eli kohta jo vuosi yritetty :( Tästä syystä varmaan tekee jo mieli tulla taas palstailemaankin, jotta pääsee johonkin "avautumaan".

Molemmat niiin haaveillaan toisesta lapsesta ja esikoinen hoitaa nukkevauvaa minkä ehtii ja kyselee omaa pikkuveljeä :love:

...Pitäneepä lukasta teidän aikaisemmat kommentit, niin päsee keskusteluun mukaan :)
 
Niin ja mainittakoon, että aina olen näissä "yrityshommissa" ollut ahkera lämpöjen mittailija ja niissä aika hyvin harjaantunutkin :D

Esikoista yrittäessä tilasin CB-digi ovistestit ja heti siitä kyseisestä kierrosta tärppäsi. Tätä tokaa yrittäessä sama ei toiminut :whistle: Mutta siis muutamassa kierrossa käyttänyt noita ovistestejä, mutta tullut samaan lopputulokseen, kun lämpöjen bongailulla.

Tässä kierrossa oltiin molemmat lomalla ja tästäkin syystä "yritystä" on taatusti ollut joka ikinen varma ja ei niin varma päivä :rolleyes: Tänään dpo6 ja kuten aina, toiveet korkealla :LOL: Ja sitten taas dpo12, kun menkat tulee, niin petyn ja isosti :ROFLMAO:
 
Välli ollaan näköjään aika samoilla linjoilla. Eka tuli noin puolessa vuodessa ja tokaa saa näköjään tehdä vuoden...ainkain. Me toivottiin 3v ikäeroa. Mutta neiti on jo 3. Saas nähä. Yhtäkkiä tuntuu mitättömältä koko ikäero asia...kunhan vaan saa toisenkin lapsen.
Ja toisaalta onhan mieletöntä, että saannu ainakin rauhassa "hemmotella" ja viettää aikaa tämän ensimmäisen ja ainoan lapsen kanssa.

Ja ymmärrän Välli todellakin tuon, millä asenteella tähän hommaan lähti vuosi sitten. "Tällä kertaa ei stressata, nautitaan vaan ja jännätään...". Ei vaan meinaa enää jaksaa...

Mistä sulle selvis, että sulla on keltarauhasen kanssa jotain ongelmaa? Ite kans normipainonen, urheilullinen jne. Kierto tämän uuden yrityksen aikaan ollut 26-30. Mutta voiko silti olla jotain keltarauhaseen liittyvää??
 
  • Tykkää
Reactions: Välli
Moi. Ajattelin, että tämä olisi ketju minulle! :)

2012 olin erittäin aktiivinen jäsen täällä kuumeillessa esikoista. Esikoinen syntyi 2013. Kuuden kuukauden yrityksen jälkeen.

Nyt menty kesällä miehen kanssa naimisiin ja yritetään toista lasta. Tai siis nyt jo yk10 menossa. Eli kohta jo vuosi yritetty :( Tästä syystä varmaan tekee jo mieli tulla taas palstailemaankin, jotta pääsee johonkin "avautumaan".

Molemmat niiin haaveillaan toisesta lapsesta ja esikoinen hoitaa nukkevauvaa minkä ehtii ja kyselee omaa pikkuveljeä :love:

...Pitäneepä lukasta teidän aikaisemmat kommentit, niin päsee keskusteluun mukaan :)
Tervetuloa mukaan keskusteluun! Toivotaan että vauva ei kauaa enää odotuttaisi!

Se on kyllä tosiaan valitettavasti niin ettei niitä lapsia niin vaan tehdä ja ei aina voi ikäeroakaan suunnitella ihan täsmällisesti vaikka omissa ajatuksissaan sitä miettiikin. Ei lasten ikäerolla lopuksi ole niin väliä ja itse uskon että asiat menee niin kuin on tarkoitettukin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Moikka!

Voisin tulla mukaan keskusteluun. Oon ite 30 vuotias ja mun mies täyttää ens kuussa 33 vuotta. Esikoinen on huhtikuussa 3 vuotta täyttänyt tyttö. Esikoinen tärppäsi vasta 1v3kk sen jälkeen kun pillerit jätin. Nyt toisen lapsen kuumeilu alkoi reipas vuosi sitten. Pillerit lopetin viime vuoden marraskuussa eli nyt on menossa yk 10 ja kp 6. Olisin halunnut lapsille pienet ikäerot mutta kun mun reumani aktivoitui esikoisen syntymän jälkeen ja kivut oli sen verta pahoja voinut ollenkaan yrittää toista lasta. Nyt on tulehdus saatu nitistettyä ja lääkitys kunnossa joten toinen vauva saisi tulla.

LittleOne
n kanssa onkin paljon yhteistä kun on samanikäiset esikot ja toisen lapsen yritys alkoi samaan aikaan.
 
Taidan jännäillä menkkoihin asti :) Ovulaatio taitaa olla ihan piakkoin ellei ollut jo. Lievää jomotusta ja limoja havaittavissa. Vaikka mies ei olekaan innostunut mun vauvahaaveista niin lauantaina oltiin ilman ehkäisyä. Oli ajatus keskenmenon jälkeen että odotan ne yhdet menkat mutta äh..mitä sitä odottelemaan. Noh kahden viikon päästä se vuoto kuitenki alkaao_O
 
Joku täällä mainitsikin ladanneensa aiheeseen sopivan appin! Mä suosittelen kyllä kaikille (jos ei vielä ole), jotain raskaussovellusta!

Ite käytän Oviaa, joka on tosi hyvä pelkästään kiertokalenterina käytettävänä, mutta myös raskautta suunniteltaessa. Siihen se onkin suunniteltu, se näyttää kalenterissa arvioidun ovulaatioajankohdan ja kuukautisten alkamisajankohdan. Lisäksi sinne saa merkittyä omia tuntemuksiaan/ravintoaan/painon/lääkkeet/jnejne. Jopa limoille siellä on oma osio

Jos plussa testiin pärähtää, löytyy Ovialta myös raskaussovellus, joka kertoo mitä milläkin viikolla tapahtuu ja minkä kokoinen vauva milloinkin on.

Noi sovellukset on ihan huippujuttuja!(y)
 
Mulla on joku Oma kalenteri -sovellus ja se on ollu kyllä hyvä kierron seurannassa. Näyttää hedelmälliset päivät ja arvioidun ovulaatiopäivän. Sinne saa kans laitettua kaikenlaisia merkintöjä oireista ja tuntemuksista.
 
Juliet86 kaiken lisäksi ollaan melkein saman ikäisiä ;) Me ollaan miehen kanssa molemmat 32. Niin ja esikoiset tyttöjä :love:

Mulla on appina käytössä P Tracker. Samaisia ominaisuuksia... Ennen kaikkea hauska katsella sieltä näitä lukuisia aikaisempia kiertoja kuinka samoilla päivillä toistuukin ne samat varmat raskausoireet :D Eli "oireet" alkavista menkoista :LOL:
Ja äsken taas pohdin jo oliko tän aamunen dippi lämmöissä kiinnittymisdippi. Mutta näköjään mulla useassa kierrossa ollu ennenkin tämä sama dippi :whistle:
 
Talletukset tehty! Kylläkin varmaan myöhässä ja ei mitkään huippufiilikset kun mies niin vastahakoinen. Tänään siis kp 15 ja sunnuntaina (kp13) oli ehkä ovis, että taitaa olla menetetty peli tässä kierrossa.
 

Yhteistyössä