Tottakai olen keskustellut opettajan kanssa ja lapsi oli kevätlukukauden tukiopetuksessa.Opettaja oli sitä mieltä että ei huolta kun juuri ennen lomia hänen mielestään lukeminenkin meni huimasti eteenpäin.Alkuperäinen kirjoittaja äippä:Oikeasti olisi kannattanut keskustella opettajan kanssa ekan luokan kertaamisesta. Tokalla mennään jo eteenpäin sen verran vauhdilla, että hankaluuksia on edessä mitä luultavammin.
Ok. Sitten sinun on varmasti vain uskottava lapsesi opettajaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tottakai olen keskustellut opettajan kanssa ja lapsi oli kevätlukukauden tukiopetuksessa.Opettaja oli sitä mieltä että ei huolta kun juuri ennen lomia hänen mielestään lukeminenkin meni huimasti eteenpäin.Alkuperäinen kirjoittaja äippä:Oikeasti olisi kannattanut keskustella opettajan kanssa ekan luokan kertaamisesta. Tokalla mennään jo eteenpäin sen verran vauhdilla, että hankaluuksia on edessä mitä luultavammin.
Kyllä ne nyt lukemaan opettelun lisäksi etenee aika paljon myös matematiikassa. Lisäksi ensimmäisen vuoden aikana opetellaan myös koulussa käyttäymistä. Musta on aika raju väite, väittää muiden lapsia jälkeen jääneiksi, jos ei opi lukemaan ekalla luokalla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:aika rajusti jälkeenjäänyt saa olla jos ei opi lukemaan ensimmäisellä luokalla. miettikää nyt, jo 8-vuotias lukutaidoton, sillä päästään jo tilastoihin.
eka luokka on leikkikoulumainen vuosi ja ainoa tarkoitus on opetella lukemaan. jos ei tavoite täyty on oikeasti todella pulassa.
Kuule, ei se 8v opetteleva ole mikään ilmestys ja outo. Kaik ei vielä ekalla ehdi oppia. Ja mites ois muka rajusti jälkeenjäänyt jos muuten pärjää hyvin koulussa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:aika rajusti jälkeenjäänyt saa olla jos ei opi lukemaan ensimmäisellä luokalla. miettikää nyt, jo 8-vuotias lukutaidoton, sillä päästään jo tilastoihin.
eka luokka on leikkikoulumainen vuosi ja ainoa tarkoitus on opetella lukemaan. jos ei tavoite täyty on oikeasti todella pulassa.
Tokan kertaamisen vaihtoehtona voi olla myös sopeutettu oppiminen, esim. tiedän jo nyt, että meidän pojan äidinkielen kirja ei ole sama kuin muulla luokalla. Ja meillä tilanteen on arvioinut kokeneen opettajan lisäksi myös erityisopettaja - joten eiköhän tämä ole ollut ihan oikea päätös.Alkuperäinen kirjoittaja äippä:Ystäväni lapsi aloitti tänään juuri ekan toista kertaa ja lukeminen suurinpiirtein samantasoista kuin mitä aloituksesi perusteella kuvittelen sinun lapsesi tilanteen olevan. Hänelle ope oli sanonut, että tokalla mm äidinkielen tehtävät vaikeutuvat jo niin nopeasti (vaativat jo oikeasti lukemisen ymmärtämistä), että lapselle on parasta kerrata eka luokka. Tämän open mukaan parhaat tulokset saadaan nimenomaan ekanluokan kertaamisella. Tokan kertaaminen ei välttämättä auta, jos perustaidot todella puutteelliset.
aika noloa.Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:pojan luokalle on haettu avustajaa, yhtenä perusteena juuri pojan kielellisen kehittymisen hitaus, meidän poika on käynyt myös kerran viikossa erityisopettajan luona harjoittelemassa, ja on saanut loppukevään ajan myös tukiopetusta kerran viikossa omalta opettajaltaan.
Elä viitti ilkeillä.Alkuperäinen kirjoittaja pahoittelut:aika noloa.Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:pojan luokalle on haettu avustajaa, yhtenä perusteena juuri pojan kielellisen kehittymisen hitaus, meidän poika on käynyt myös kerran viikossa erityisopettajan luona harjoittelemassa, ja on saanut loppukevään ajan myös tukiopetusta kerran viikossa omalta opettajaltaan.
Eipä ole yhtään mitään noloa tässä. Noloa olisi jos ei hakisi apua! Meidän tokaluokkalainen kuitenkin puhuu sujuvasti kahta kieltä! Mutta tietyt asiat vain oppii hitaammin kuin muut. Matikassa sen sijaan on todella hyvä!Alkuperäinen kirjoittaja pahoittelut:aika noloa.Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:pojan luokalle on haettu avustajaa, yhtenä perusteena juuri pojan kielellisen kehittymisen hitaus, meidän poika on käynyt myös kerran viikossa erityisopettajan luona harjoittelemassa, ja on saanut loppukevään ajan myös tukiopetusta kerran viikossa omalta opettajaltaan.