Toukokuun Tömistelijät 2016 *Helmikuussa*

Hoitolaukusta, niin eipä tullut ajateltua ennen kuin sanoitte.. (n) mitään hirveän kallista en osta ja on edelleen hommaamatta harsoja enemmän ja tutteja meinasin ostaa ja parit tuttipullot.. Muuten on kaikki hommattuna jos ei vaippoja lasketa mukaan :)

Mulla alkaa tosissaan myös olo olemaan tukala..:unsure: en nauti tästä enää yhtään. Supistuksia tulee pitkin päivään ja jotkut menee helposti ohi ja toiset jää puristamaan pidemmäksi aikaa. Myöskin alapää vihloilee ja nipistelee välillä ja vauvan liikkeet tosiaan sattuu alakertaan ja mahan päältä tekee aika ikävää, kun innostuu oikein liikkumaan :censored: Onhan nämä nyt viimeiset viikot, mutta jotenkin tämä on jo enemmän kivun, kuin ilon puolella. Niin ja ristiselkä kipuilee edelleen..:cautious: huoh.. Oon mä hankala kun valitan alituiseen :D
 
Cristal voih, onneksi ei kuitenkaan enää montaa kuukautta jäljellä :(

Jep tuosta painonnosusta, nyt en kyllä ole kuukauteen edes herkutellut ja on tullut joka päivä liikuttuakin kun ei ole ollut pakkasta (ja muita tekosyitä :D), jotenkin vaan ajattelin että tällä kertaa ei tulisi niin paljoa, mutta nyt jo +15kg ei naurata, kun 11vko laskeutuun aikaan, eli ehtii taas kertyä ihan liikaa..
 
Voi Cristal tsemppiä! :( Onneksi tosiaan ei paljoa jäljellä enää.

Painon noususta, miten ihmeessä aamupaino (neuvola oli heti aamulla) voi olla kilon(!!) enemmän, entä esim eilen illalla iltapalan jälkeen jäätävän mahaturvotuksen kanssa.. Jossain vaakassa on varmasti vikaa, plaaah..:mad:

Mimmi kävin tsekkaa stadiumin valikoiman eilen tuosta sinun vinkistä. Siellä olis kyllä yks tosi kivan näkönen socin laukku! Pitää käydä paikan päällä katsastamassa josko ei tarviiskaan hommata ihan "oikeaa hoitolaukkua". Eilen erehdyin töiden jälkeen lastentarvikeliikkeeseen ja voi ei nyt haluaisin kuviollisia isoja harsoja ja vaikka mitä! :D Se käynti oli radikaalivirhe.:D
Etsinnässä myös täydellinen unipehmo pienelle. Pentikin pupu olisi ihana, mutta väri melko arka. :D
 
Henttis, mulla näyttää aina nlan vaaka kilon enempi kuin oma vaaka, ja kun käyn mun vanhempien vaa'assa, niin sekin näyttää ihan eri lukuja. Mä elän tuon oman vaakani mukaan, ja niin th:kin sanoi, et kannattaa tehdä. Mulla kansa paino on illalla pienempi kuin aamulla aamupalan jälkeen, jostai kumman syystä.

Vatsa alkaa täälläkin olla tiellä, lenkkareiden laittaminen jalkaan yhtä tuskaa, kun pitää solmia nauhat. Ja ei tosiaan tee yhtään mieli kummarrella tai kyykkiä ja nousta seisomaan, jos on juuri istunut. Ja tungoksessa, esim. pikku kaupoissa, ärsyttää, kun vatsa ottaa kaikialla kiinni. Mut ei tässä enää kauaa kestä, ja on täs se hyvä puoli, ettei aina tarvitse miettiä, et voinko laittaa nää vaatteet vai näyttääkö vatsa niissä liian pömpöltä :D
 
Ollakkovai..? hyvä pointti tuo viimeinen! Ei voi näyttää liian pömpölle kun on juurikin sitä. :D
Eilen oli hirmu masennus pikaisen vaatekauppakierroksen jälkeen, kotona hautauduin miehen huppariin ja valitin jättiläismäistä olemusta. Kummasti yhdet kunnon yöunet piristi mieltä ja onhan tää kumpu kuitenkin (toistaiseksi) vielä aika söpö.:whistle: Tuntuu vaan, että varsinkin töissä lounaan jälkeen vatsa vaan räjähtää kolminkertaiseksi ja olo on myös sen mukainen..:censored:
Hei oletteko pesseen äitiyspakkauksen tuota makuupussia ennen käyttöä? Tuntuu melko kovalle se kangas, mutta lähteeköhän vanut liikkeelle mitenkä. :cautious:
 
Noniin neuvolassa käyty ja siellä vaaka oli armollisempi ja "vain" 14kg alusta tullut. Nyt 800g/vko. Oli sijainen, mutta hänkin kokonaisuuteen ihan tyytyväinen. Ainut mistä oli huolissaan oli verenpaine (130/75), mikä mua vähän ihmetytti kun koko ajan ollut tuota luokkaa ja esikoisesta pajon korkeammat (145/85-90) ja silloin ei mitenkään erikseen niistä sanottu.. vauva kuulemma majailee pää alaspäin ja on todella alhaalla ja vaikuttaa sirolta. Veikkaili että laskettuna saattaisi olla just 3kg kun yleensä istukka toimii toisen kohdalla paremmin.

Henttis mä pesin '13 pakkauksen makuupussin ja se ainakin pysynyt ihan hyvänä (n. 5 kertaa pessyt ja pitäis vähän lähempänä pestä se kaapista uudelle tulokkalle)

Mimmi & möhkis 29+1
 
Mimmi kiva kuulla neuvolassa kuitenkin kaiken olleen hyvin. :)
Mitkähän sitten olisi optimaaliset paineet odottajalle?

Niin ja tuosta sf-mitasta. Viime neuvolassa (22+3) se oli 21cm, tuon äitiyskortin takana olevan taulukon mukaan hieman keskikäyrän yläpuolella. Nyt tiistaina (26+4) se oli 28cm, taulukon mukaan yläkäyrän yläpuolella. Lääkäri ei kuitenkaan asiasta sanonut, joten onko nämä vaan yksilöllisiä asioita? :cautious: Lääkäri ei taulukkoon mittaa merkinnyt, toisin kun terkka viime kerralla, vaan hoksasin asian vasta kotona, siksi en pystynyt kysymään asiaa paikanpäällä. :confused:
 
Mulla oli viimeksi 24+5 24cm (melkein yläkäyrällä) ja tänään 29+1 26cm (keskikäyrällä), mulle sanottiin vaan että seurataan jatkaako laskua, vai pysyykö jollain käyrällä. Eli tavoitteena olisi että kasvu pysyy tasaisena. Heittoa kun voi tulla eri mittaajien takia ja vauvan asento/laskeutuminenkin vaikuttaa.

Niin ja noista paineista en tiedä yhtään mitään kun mun mielestä mun tän raskauden aikaset on ihan normaalit, ainakin jonkun taulukon mukaan..
 
Pirpana jos siellä ollaan käsi poskella tai jotain vastaavaa..

Tuli muuten mieleen, voiko kohtu laskeutua (ilman siis mitään virallista laskeumaa) näin loppuraskaudesta? Kun seksin harrastaminen sattuu kun tuntuu että omat paikat olisi tuolta sisältä jotenkin lyhentynyt :eek: ei mulla esikoisesta tämmöstä vaivaa ollut..

Tänään ollut alavatsalla menkkamaista jomotusta, kovaksi ei kuitenkaan mahaa vedä, mutta olen ollut kyllä tämän päivän yht. 7km kävelyn jälkeen ihan raato ja maannut vaan sängyssä..
 
Täällä neuvolareissusta eilen selvinneenä ja jännityksellä odotan. Pieniä vatsan kovenemia ollut silloin tällöin, lapsi hengailee rt... Mutta lääkärin tarkastukseen tiistaina kun työ on kovastikin fyysistä ettei liian hätäseen ole tulossa (meillä suvussa kudokset pehmeät, vauvat syntyy keskosina vuodelevosta huolimatta). Siltikin jännitän et ihan turhaan menossa... kun vaikea noista jomotuksista ja paineen tunteesta sanoa et mikä olis supistus ja mikä vaan vauvan epämukava asento (ihana huolestunut ensisynnyttäjä :p)
Mulla lienee käynyt tuuri, äippäloman eka virallinen päivä ois toi 31.3.... eli jos oikein ymmärrän niin selviän just ton lakiuudistuksen kanssa...

Liikkuminen käynyt niin kömpelöksi et mies ihan varma että lapsen ensimmäiset opitut sanat ovat kirosanoja *huokaa*
 
Mitäs muille kuuluu?

Täällä oli ehkä vähän turhan kiireinen vkl. Pe ilta meni päivystyksessä kun esikoinen nyrjäytti nilkkansa. Lauantaina suursiivous ja huonekalujen siirtelyä kun tuli uusi sohva ja piti makkareihin saadaa tilapäisesti vanhat. Kakun leipomista yms. Eilen esikoisen 2v synttärit ja vanhat sohvat pois + makkareiden kalusteet takaisin paikoilleen.
Tuli syötyä liikaa herkkuja ja ilta + yö meni oksentaessa kun närästi liikaa. Pysyypähän tästä lähtien herkkulaakko hyvin.. sain illalla jopa äippäraha hakemuksen lähetettyä vihdoin.. niin joo ja piti tänään käydä terveyskeskuksessa ottamassa jäykkäkouristusrokote kun la likaisen veitsen kanssa sähläsin vekin peukaloon ja edellisestä 12v.. vielä vähän heikko olo joten menen huomenna vasta..

Mimmi & möhkis 29+4
 
Tsempit mimmi :) Onpas ollut sitten aikamoista ohjelmaa (y)

Täällä olo on fyysisesti vaihteleva.. Tänään siivottu ja onneksi mies huolehti suurimmista. Huolehdin lähinnä tasojen, pintojen pyyhkimisestä ja kipuilee tietty heti.. Selkä sökö ja lantion nivelet paukkuu. Supistuksia välillä ja joutuu kyllä hengittelemään, kun puristaa sen verran voimakkaammin, vaikka eivät satu kirjaimellisesti. Veto aika väsynyt ja mitään suurta ei fyysisesti jaksa :cautious: Odotan, kyllä viikkojen kulumista nopeaan. Ennemmin hiukan väsynyt, kuin kipeä ja väsynyt..:oops:

Vauvan liikkeitä mukava seurailla, kun pieni jalka nousee masun päällä ja arvioida millainen pieni jalka sielä onkaan :love: Keskiviikkona olisi neuvolassa isyydentunnustus.. Niin ja tsemppiä tässä antaa, kun miettii 6 viikkoa olevan jäljellä vauvan täysiaikaisuuteen. Silloin voi alkaa toivomaan jo pikkuisen ulos tuloa :X3::ROFLMAO:

Cristal ja poppis 31+0 POKS :love:
 
Mimmi tsemppiä hulinasta toipumiseen! :)

Tänne kuuluu hyvää, päivät rullaa eteenpäin ja lähestyvä kevät tekee ihmeitä mielelle. :) Minin nimi on kovasti mietinnässä, oli muka niin varmat vaihtoehdot, mutta varsinkin tytön etunimi kuvio on mennyt uusiksi. :D Eilen tunsin (kai?) ensimmäisen kipeän supistuksen, mutta jäi onneksi siihen yhteen. Saappa nähdä alkaako niitä nyt pikku hiljaa tulla. :>
 

Yhteistyössä