**Toukokuun Tömistelijät 2016**

Rakastava aiti, sullahan oli noussut viikot digitestissä hienosti :) toivotaan, että pieni pysyy matkassa mukana! Uutta testiä sit vaan ens viikon alkupuolella, niin saat varmistuksen pienen kehittymisestä. Se pahoinvoinnin alkaminen taitaa olla joka raskaudessa yksilöllistä, eli kyllä se sieltä ehtii vielä tulla.
 
Rakastava äiti kyllä tuo huono olo vielä kerkiää tulla. Mulla alkaa vasta nyt olemaan illasta sellainen olo että voisi halata pönttöä. Et ehkä tämä tästä. Tiedän kyllä pelon sitä itsekin pohdin koko ajan. Ar ultra varattu parin vk päähän milloin olisi 7+3.. Saa nähdä sit mitä tuolla on. Mulla meni aikaisemmin kesken vk 7 joten jännään vielä pitkään.
Ludo onneksi kaikki oli hyvin!!
Maisakaarina 5+4
 
Tuli mieleen, et moniko syö kaikennäkösiä vitamiinilisiä nyt raskauduttuaan? Mä en aiemmissa raskauksissa ole syöny mitään, mut jotenkin huoli nous ku luin siitä foolihaposta ni pitihän se käydä apteekista ostamassa ja apteekin täti suositteli sit jos en jatka kk jälkeen sitä foolihappolisäjutskaa (femibion) niin sit vitskuja :) Jännä tunne miten sitä on enemmän huolissaan mitä useempi raskaus takana.. Mulla ainakin näin. Tänään aattelin varata neuvolan. Tupakkaa en oo polttanu ku toissapäivänä viimeks. Hermoonhan se on ottanu vähän, mut se menee ohi :)
 
Ludo ja maisakaarina kiitos heti helpottaa kuulla jonkun toisen sanomana Se että kaikki voi olla hyvinkin <3

Sitä vaan nyt tarkkailee koko ajan että tuntuuko miltään ja jos ei tunnu,ni heti alkaa pelkäämään kun muistaa miten viimeksi kävi kun ei enään tuntunut miltään.

Rinnat mulla oli kipeenä ovulaation aikaan ja nyt ku aloin epäillä raskautta mutta nyt ei oo nekään olleet kipeät.Heti sekin mietityttää,että miksi ei.Voi kun tämä vajaa 3viikkoa menisi vauhdilla ja sitten Sais varmistuksen sille että kaikki on niinkuin pitääkin <3
Aijoin tässä raskaudessa nauttia myös tästä alun jännittävyydestä ja salaperäisyydestä,mutta ei vaan pysty.

Nää päivät on niin pitkiä :( Yritän vaan nyt unohtaa että oon raskaana,jotta en panikoisi liikaa.

Ja Ludo mulla kävi kyllä eilen jo mielessä että pakko testailla uudelleen :) Se ainakin tois uskoa tähän jos testissä näkyis edistymistä :)
 
Hei vaan! Mulla on tänään ihan paska päivä, kaikki veetuttaa, mietin vaan et varmaan ei ole vatsassa kun tyhjä pussi mä oon aina panikoija....eli Rakastava äiti täällä kohtalitoveri!!

Pahoinvointia ei ole vieläkään...muistan kyllä et ois muissakin alkanu vasta viikolla 6...tuntemuksia on vatsassa ja maha turvoksissa. Uupumus töiden jälkeen järjetön ja vessassa saa juosta koko ajan...hengästymn myös tosi nopeasti!!

Mä niin toivon että siellä oikeasti kasvaisi se pikkuinen
 
Täälläkin pahoinvointia ja panikointia. Nyt on alkanut hirveesti pelottaa se, että jos seulat ja nt hälyttää. Kolme tervettä lasta kun on, niin voiko vielä käydä flaksi, et neljännenkin sais. Iltaisin aina ennen nukahtamista mietinkin, et menis nyt mielummin kesken, kuin myöhemmi paljastuis jotain pahaa. Että nauti tässä nyt ajatuksesta. Eihän tää etukäteen murehtiminen auta, mut minkäs teet, kun ajatukset kulkee kehää :(

Täälläkin tuo turvotus riesana ja väsyttää, voi taivas, että töiden jälkeen tosiaan väsyttää, hampaat irvessä pitää kiskoa itsensä jotain hyödyllistä tekemään.

Foolihappo täälläkin käytössä, aiemmin en ole mitään käyttänyt, mut nyt kun oon tällainen vanha akka, niin pitää yrittää kompensoida pillereillä:)

Vu:aan vielä reilu viikko, voi vitsi, ettei tää aika kulu -siitä sitten ehkä vielä tuskaisempana alkaa nt:n odotus (mikäli tuolla vatsassa joku oikeesti asustaa).
 
Mä varasin kans nyt varhaisultran, se onpi sitten rv 7+2. Jännittää, ei todellakaan malttais odottaa...
Niin, ja sitten menin ja ostin nettikirppikseltä Mamaliciousin villakangastakin... :whistle: Kyttäilen koko ajan noita äippävaatteita ja takki oli kyllä ehdoton hankinta, hyvä jos enää nytkään menee viime talven takki kiinni :D

Mites,onko muilla ollut ruokahimoja jotain tiettyä safkaa kohtaan? Mä en lakkaa himoitsemasta thai-ruokaa... :D Myös viime raskaudessa mulla oli useinkin joku tietty ruoka jota teki aina mieli. Ainakin paahdettu ruisleipä ja avokado...
 
Ruokahimoista. Oon käyttäny kohta viikon aikana pullollisen tabascoa :) rakastan muutenkin tulista ruokaa, mutta nyt tuntuu menevän vähän yli. Kasvissosekeittoa (tabascolla) voisin syödä koko ajan :)

Äh menin sitten aamulla tekemään digitestin siinä oletuksessa, että 5+0 pitäis tulla 3+, mutta tuli vain 2-3.. Oireitakaan ei pahemmin ole, mutta yritän nyt ottaa rennosti tiistain ultraan..

Meinasin eilen tilata sisarusrattaat! Huh onneks vähän sain itseäni jarruteltua. Esikoinen ei oikeastaan pahemmin rattaita tarvitse, mutta meillä on vähintään kerran viikossa hoidossa kohta 6kk ikäinen vauva :)
 
Samsukka minullakin ollut nyt lähipäivinä niitä huonojakin päiviä ja kiukku oloja,ku välillä niin stressaan :(

ollakovai...? Täällä kans pelottanut jo ennen yritystä,että jos ei nyt saada enään tervettä lasta kun viisi jo on.Ennen viidettä ja neljättäkin oli Se pelko jo aika suuri,mutta nyt Se kummittelee mielessä ihan liikaakin.Kauhea ajatuksenakin,mutta kyllä minäkin olen ajatellut että jos lapsi olisi kehitysvammainen,niin menis jo alkuvaiheessa kesken :( Kehitysvammaisia vastaan minulla ei ole mitään ja muutamalla ystävällänikin on lievästi kehitysvammainen lapsi ja ihan yhtä rakkaita ovat tietysti vanhemmilleen niinkuin terveetkin lapset ja niin Se ois itelläkin,MUTTA minä tiedän etten jaksais viiden lapsen lisäksi hoitaa erityistarpeista lasta...tai olisi Se ainakin todella raskasta.Ja monestihan kehitysvammaisilla on myös jotain sydän sairauksia ynnä muuta ja Se ois ihan kauheeta jos oma lapsi kärsisi :( Ja sekin sitten jos ois sairas lapsi josta ois hirveä huoli ja jonka kanssa joutus esim.olemaan sairaalassa pitkiä aikoja,niin kyllä siinä jäis nää muut huomiotta.
Toivon kyllä niiiin kovasti että lapsi olisi terve <3

Raskaus ja imetys ajan monivitamiini valmistetta syön minäkin.
 
Tein taas apteekin oman testin ja ensin näytti että viiva jää haaleammaksi kuin viimeksi,mutta kyllä Se aika hyvin tummui..hitaasti tosin.taidan tehdä digin viikon päästä ja jos Se näyttää 3+ ni lupaan etten oo enään näin huolissaan :) Niin paljo ei onneksi kerkeä stressata kuin esikoisen raskaudessa,kun on vähän muutakin ajateltavaa :) Viisi lasta pitää välillä aika kiireisenä
 
Voi Theran :( :cry:
Mulla on kans kokoajan semmonen olo takaraivossa et oonkohan mä oikeesti raskaana vai en.. Tai sillee.. Ja armoton vitutus päällä kokoajan! Raivostuttaa ihan pienetki asiat, elukoista lähtien!! Siivosinki äsken et ois vitutus laantunu mut ei näköjään.. Ja yritin nukkuakkii ni eikö samperin puhelin ala piristä!! Mua vaa väsyttää niin paljon!! Tulee oikeen semmosia "kohtauksia" et vois vaan nukahtaa kesken lauseen. Joka raskaus on kyllä pistäny alkuun väsyttämään, et hyvä vaa et väsyttää ni on ees jtn oireita :p
Neuvola on parin vkon päästä ja ultraankin täällä pääsee ihan vaan tarkistamaan onko siellä eloo vai ei. (y) Sitä odotellessa!! :love:
 
Voi Theran


Kyl nää huolet vissiin kuuluu tähän asiaan Rakastava äiti kuulostat ihan minulta

Minä tänään vielä testasin digillä ja tuli heti lukeen raskaana ja viikot 2-3 eli uskoa se pittää vaikkei oireita kauheesti olekaan!!
 
Voi ei Theran :( Voimia ja halauksia <3

Minulla on ollut myös aika väsynyt olo,muttei kyllä niin väsynyt mitä muistelen yleensä alkuraskauksissani olleen(ehkä Se tulee myöhemmin..)

Mutta en tiiä,ku tuntuu ettei niin enään tunnu mahakipua/selkäkipua,rintakipua eikä Oikeen oo enään huono olokaan.
Niin pelottaa Se kkm :(
 
Mulla oileesti kohta nuppi sekoaa kun oon ihan varma että tää on tuulimuna :(varasin ultran tänään jo aiemmaksi eli se on nyt 21.9 ja sillon on 6+2...oireitakaan ei ole alkais vaikka se pahoinvointi...
jotenkin oon tosi ahdistunut nyt koko asiasta enkä uskalla yhtään aatella muuta kuin ruulimunaa :cry:
 
Samsukka halauksia <3

Tämä alku on niin inhottavaa,ku keskenmeno riskikin on vielä suuri ja minä pelkään että minä oon yksi niistä joiden raskaus ei jatku :(

Ostin eilen kahden paketin niitä apteekin omia testejä kun ajattelin katsoa että eihän viiva haalene(ku oireettomampi olo ollut nyt).Eilen tein päiväpissasta toisen johon tuli tumma viiva ,mutta Tän aamun testiin selvästi haaleempi vaikka aamupissasta tein :(
Nyt kyllä ihan masis mieli,enkä enään usko kaiken olevan hyvin :(

Ihan kamalaa jos joudun kantaan kuollutta alkiota sinne varhaisultraan asti aavistellen koko ajan pahinta.Viimeksi kävi samalla lailla (ennen tuota meidän kuopusta) jolloin ensin aavistelin,sitten olin varma,sitten itkun kans aikaa oottelin ja siellä kun kkm todettiin,niin vielä viikko odotusta että pääsin oysiin ja sain tyhjennyslääkkeet!!!??? Se viikko oli ihan kauhea ku ympärillä näkyi raskaana olevia(yhdessä tapahtumassa)ja minä vaan mietin että "nuilla on elävä vauva mahassa ja minä kannan täällä kuollutta vauvaa mukanani" :( Sori kaikille tästä ahistavasta purkauksesta..tulee nyt vaan nuo kipeät muistot mieleen ku niin pelottaa.

Mietin että jos jaksan niin ootan ainakin pari päivää ja testaan uudelleen ja jos viiva yhä haalenee varaan vaikka terveyskeskukseen aikaa.Näkishän ne esim verikokeilla että laskeeko raskaushormoni vai ei...
 
rakastava_äiti, käy ihmeessä tk:ssa, jos tosiaan ottavat vaikka verikokeen tai katsovat ultralla. Jatkuva huolehtiminen on tosi raskasta. Mä muistan ikuisesti, kun kävelin sairaalan käytävää kkm:n jälkeisen tyhjennyksen jälkeen ja vastaan tuli äärimmäisen kiukkuinen viimeisillään oleva odottaja, niin teki mieli tokaista, et vaihdetaan osia vaikka heti. En siis tosiaan tiennyt, mikä häntä kiukutti, syy oli varmaan ihan hyvä, mut ryvin niin syvässä itsesäälissä, et musta oli ihan sopimatonta, et joku niin autuaassa tilassa oleva kehtasi olla huonolla tuulella.

Mulle muuten tuosta testailusta alan erikoislääkäri sanoi, et hän ei ymmärrä, et miks pitää sen plussan jälkeen enää testailla, kun hormoonipitoisuus veressä vaihtelee ja se testin viiva ei kuulemma anna viitteitä suuntaan tai toiseen. Ja testitkään ei kuulemma ole mitenkään tasalaatuisia vertailun kannalta. Tässä raskaudessa sit jätin sen testailun, mut viimeksi kyllä kulutin pienen omaisuuden kaikenlaisiin testeihin. Lopuksi vielä käytin kaikki yli jääneet ovistestitkin. Tätä en sille lääkärille kehdannut kertoa kun ajattelin, et hullunahan se pitää :ROFLMAO: Mut toki jos testillä saa mielenrauhan, niin ilman muuta siitä kannattaa se muutama ege pulittaa.

Täälläkin onneksi lapset pitää kiireisenä, siihen päälle vaativa työ ja kotihommat, niin ei onneksi ihan koko aikaa muista koko asiaa. Tänään ihana vapaapäivä eli ruokakauppaan yökkäilemään :sick:
 
Minä liityn mukaan, plussatesti tuli tehtyä eilen. LA näytti joku laskuri 9.5, tiedä sitten. Vikat menkat alkoivat 3.8, eli sen mukaan tässä oltais viidennellä viikolla loppua kohti menossa. Paha olo alkanut hiljalleen eilen ja tänään.

Takana yksi keskenmeno viime vuonna, alku oli dramaattinen kierukan pettäminen joka sitten päättyi viikolla 8 keskenmenoon.

En ole vielä varma tuohon fbook-ryhmään liittymisestä, tää tuntuu sopivan anonyymiltä.
 
Samsukka halauksia <3

Tämä alku on niin inhottavaa,ku keskenmeno riskikin on vielä suuri ja minä pelkään että minä oon yksi niistä joiden raskaus ei jatku :(

Ostin eilen kahden paketin niitä apteekin omia testejä kun ajattelin katsoa että eihän viiva haalene(ku oireettomampi olo ollut nyt).Eilen tein päiväpissasta toisen johon tuli tumma viiva ,mutta Tän aamun testiin selvästi haaleempi vaikka aamupissasta tein :(
Nyt kyllä ihan masis mieli,enkä enään usko kaiken olevan hyvin :(

Ihan kamalaa jos joudun kantaan kuollutta alkiota sinne varhaisultraan asti aavistellen koko ajan pahinta.Viimeksi kävi samalla lailla (ennen tuota meidän kuopusta) jolloin ensin aavistelin,sitten olin varma,sitten itkun kans aikaa oottelin ja siellä kun kkm todettiin,niin vielä viikko odotusta että pääsin oysiin ja sain tyhjennyslääkkeet!!!??? Se viikko oli ihan kauhea ku ympärillä näkyi raskaana olevia(yhdessä tapahtumassa)ja minä vaan mietin että "nuilla on elävä vauva mahassa ja minä kannan täällä kuollutta vauvaa mukanani" :( Sori kaikille tästä ahistavasta purkauksesta..tulee nyt vaan nuo kipeät muistot mieleen ku niin pelottaa.

Mietin että jos jaksan niin ootan ainakin pari päivää ja testaan uudelleen ja jos viiva yhä haalenee varaan vaikka terveyskeskukseen aikaa.Näkishän ne esim verikokeilla että laskeeko raskaushormoni vai ei...
Näkeehän sen istukkahormonin määrän tosiaan verikokeilla, mulla otettiin viimeks kahden päivän välein jotta voitiin mitata sen määrä ja väheneminen kun keskenmenoa epäiltiin.
 

Yhteistyössä