Toukokuun Tömistelijät *syyskuussa*

Toukokuun Tömistelijät 2016 *syyskuussa*



29.4
Gorthaur/3.Lapsi/ 31v/satks

30.4
papupata78/ 3.lapsi/ 36v/KYS

1.5
pushka/-/-/-
Ludo/1. Lapsi/ 25v/-

3.5
Mrs.80/ 3. Lapsi/34v/-

4.5
ollakkovai/ 4.lapsi/
norman91 / 1. lapsi / 24v. /KHKS

3.5
Nata_90/2.lapsi/25v/ TYKS

6.5
Toothie/ 2.lapsi/31v/-
Starshade/1.lapsi/26v./TAYS

7.5
Mrs. Peek-a-boo/ 1.lapsi/ 32v/eos

8.5
maisakaarina/5.lapsi/34v/K-SKS

9.5.
Allu13/2.Lapsi/ 31v/ -
Ellanolla/-/-/-

11.5
Lilion/3.lapsi/-/-

12.5
mimmi92/ 2.lapsi/ 23v/KOS

14.5
samsukka/ 5.lapsi/ 32v/-
Jensku80/1.lapsi/35v/LKS

15.5
Liinar/3.lapsi/28v./OAS

16.5/
ToisenOdottaja89/2.lapsi/26. /KSKS
Buam/4.lapsi/34v./Kanada

17.5
Tittu_7/2.lapsi/ 28v/-
Meejj/2.lapsi/TAYS/

18.5
rakastava äiti/6.lapsi/ 35v/ OYS
rosmariina/1. lapsi/21v/EKKS tai PKKS

19.5
Odes/3.lapsi/-/KAKS
Kelo/1. lapsi/29v
Sheldon/2.lapsi/28v./SeKS

20.5.
kuusa/2. lapsi/30v./HYS


22.5
Pioni1/1.lapsi/-/-

23.5
Harjaneilikka/2.lapsi/31/TYKS

24.5.
Lemontree-86/2.lapsi/-/-
swipulit/1.lapsi/26v/
Evejiima/ 31v/kolmas lapsi/ Kys
Ninetta/1.lapsi/-/-

26.5
Sara_/-/2.lapsi/TYKS

27.5
Zadna/35.v/5.lapsi/KOS
Catharin/-/-/-
Henttis/1.lapsi/22v./KYS
Juliet83/3.lapsi/-/-

28.5
Merianna/-/3.lapsi/-

La ei tietoa:
Beanna/2.lapsi/-/-



http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016.2457632/unread

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittaudun joukkoon. :)

20.5./kuusa/2. lapsi/30v./HYS

Soitin tänään neuvolaan ja viikot on kuulemma 4+3.

Olimme miehen kanssa suunnitelleet, että tähtäämme toisen lapsen ensi syksyyn (miehen työn takia, jossa sesonki on kevät ja kesä ja syksyksi rauhoittuu), mutta kuinkas ollakaan! Laskin ovulaationi väärin, hommailtiin huolettomasti ilman ehkäisyä ja samantien napsahti.

Eli tässä ollaan. Mies yrittää miettiä, miten työt hoituu, kun synnytys osuu pahimpaan sesonkiin. Pyörittää siis omaa yritystä.

Mutta hyvillä fiiliksillä ollaan molemmat alkujärkytyksen jälkeen. Asiat ei todellakaan mene aina niin kuin ollaan suunniteltu. Oon sitä mieltä, että kaikella on tarkoitus ja meidän toisen lapsen oli tarkoitus saada alkunsa nyt.

Pahoinvointia odotellessa... ;)
 
Tiedot laitettu, käyn satunnaisesti koneella, joten joskus voi kestää.. kännyllä useimmiten. Nyt on pieni pakollinen huilihetki, koska meille rantautui oksutauti.. muutenkin olo ollut huono jo muutaman päivän, nyt se vasta onkin :*
maisakaarina 6+1
 
Kiitos maisakaarinalle :)

Tervetuloa uusille :)

Itsellä tänään ollut vaihteeksi sellainen olo,että kaikki on hyvin ja tulee menemäänkin hyvin.Ollut huono olo(lievästi,mutta kestääkin sitten useamman tunnin Sellanen ällö olo) ja mahaakin nipistellyt.Vatsa on myös jotenkin tosi kovasti turvoksissa.Liekkö johtuu viikonlopun juhlissa herkuttelusta tai sitten Se raskauden paljastava turvotus on jo alkanut.
Kolmannesta jäin kiinni jo rv.8 yhdelle tutulle kun vatsa oli niin turvonnut.Näki mua kaupungilla silloin ja onnitteli raskaudesta :) Olin hieman hämmentynyt kun ei oltu asiasta vielä puhuttu,mutta minkäs tekee,ku mulla turpoaa jo alussa Sellanen sievä pallo tuohon eteen ;)

Vaikka onkin nyt rauhallinen ja luottavainen olo,niin sekin on vähän pelottavaa,koska jos nyt liikaa ajattelen että vauva tulee toukokuussa,eikä välttämättä tuukaan,ni oishan Se tosi rankkaa.

Hhmmm..no kyllä tämä rauhallinen olo silti sen panikoinnin ja pahimpaan varautumisen voittaa.
Täytyy nyt vaan hillitä itteä kuitenkaan liikaa innostumasta kun ultraan vielä Se 2viikkoa.Sieltä oon kerran lähtenyt itkien silmät päästäni,mutta monta kertaa onneni kukkuloilla <3 Toivottavasti nytkin lähden onneni kukkuloilla.

Tänään on vähän hajut ottaneet nokkaan,kun oli jo valmiiksi huono olo ja nälkä niin kana haisi aika pahalle,vaikka normaalisti sen tuoksu miellyttää :)

Finnejäkin on taas muutama ilmestynyt naamaan ja vatsaa on ihmeellisesti "poltellut" eilen ja toissa päivänä.Pahoin pelkään että Se polttelu enteilee sitä että pian Tää mun puoli-koko päivän ällötys muuttuu oksenteluksi.
No kestän senkin jos vaan vauva kasvaa ja kehittyy ja voi hyvin <3

Te muut joilla on jo lapsia,
miten luulette sisarusten suhtautuvan vauvaan?

Minä oon varma,että meillä isot tytöt innostuu ihan hirveesti ja ottavat sellasen huolehtivaisen isosiskon asenteen mikä varsinkin näitä kahta pienintämme kohtaan on.
Pojat varmaan ottavat uutisen rennommin,mutta varmasti hekin ovat onnessaan ja vauvan synnyttyä haluavat yhtä paljon sylitellä vauvaa kuin muutkin sisarukset.
Pienin(kohta 2v) olisi vauvan syntyessä 2v8kk.Tällä hetkellä on niin äitin tyttö kuin olla voi,joten voisin kuvitella olevan mustasukkainenkin,mutta toisaalta on jo sen verran isompi sitten että voikin suhtautua vauvasn tosi ihanasti.Luulen että vauvasta tykkää,vaikka äidin jakaminen voi tuntua välillä ikävältä.
Jos tulee yhtä hyvä uninen ja rauhallinen vauva,kuin nämä meidän kaikki viisi ovat olleet,niin silloin 2v saa varmaan enempi äidin aikaa kuin unikeko vauva :)

On Tää vaan niin jännää.Vasta imetin vielä tuota meidän kohta 2vuotiasta ja pian imetän vauvaa,jos(inhottava JOS!) kaikki menee hyvin :) ihanaa!

Oi että viikon loppuna,ku pitelin siskon kuukauden ikäistä vauvaa sylissä,oli niin ihana ajatella että pian pitelen omaakin vauvaa.

Kellekään muulle en oo vauvasta kertonut kuin yhdelle siskolle olosuhteiden pakosta.Olin piilottanut raskaustesti paketin isoilta lapsilta makuuhuoneeseemme laukkuuni ja kun siskoni oli kylässä niin eiköhän tämä meidän pikkunen kävele herättyään Se raskaustestipaketti kädessään meidän luo :) :) :) Meni kyllä luu kurkkuun hetkeksi ;) Sisko oli Ihanan ilahtunut meidän puolestamme.
 
Meillä voi olla lapset asenteella, että taasko lisää lapsia. Neiti voi olla innoissaan kun jo nyt hoitaa pikkuveljeä ja nukkeja minkä kerkiää. Tosin otteet on välillä ei niin hellä. Pienin joutunut jo nyt jakamaan sylin joten alku järkytyksen jälkeen voi olla kuin ei mitään olisi tapahtunut. No aika näyttää. Jotenkin ei vielä usko et saa vielä viimeisen kerran hoitaa omaa pientä, koska tää on kyl se viimeinen jos vauva tulee. Joillain oli erityislapsi? Mun esikoinen on myös omalla osallaan haasteellinen. Toivon ajan joskus auttavan siihen. Mut ei ole meidän perheen ainut haasteellisempi tapaus. Siksi uskon kommentteja tulevan, miksi vielä lisää lapsia. Mut pienet ihanat on suloisia ja kyl heistä ajan myötä kasvaa toivottavasti kunnon kansalaisia. Huh no se siitä.
Maisakaarina 6+1
 
Maisakaarina minkä ikäinen Se teidän pienin olikaan? Onko sinullakin hoitolapsia vai tarkoititko että pienin on jo joutunut jakamaan sisarusten kanssa sylin?

Mulla on hoitolapsia ja huomaa kyllä että Se on välillä aika rankkaa meidän pienimmälle.Hoitolapsetkin kun ovat pieniä ja tarvivat vielä syliä.
Kovasti toivon että kerkeän sylitellä enemmän omiani(isojakin)sitten kun jään äitiyslomalle,mutta saa nähä miten käy :)
Ainakin nautin sitten niin paljon kiireettömyydestä aina kun voin.
Kuuden lapsen äidillä tuskin tekemisen puutetta tulee,mutta aina kun kerkeää(eskari,koulu tai harrastus kuskauksilta) niin yritän nauttia kiireettömistä hetkistä lasteni kanssa <3

Jossain vaiheessa Se kiireettömyys sitten vaihtuu töihin tai opiskeluun.
Tosin miehen mielestä töissä on paljon rennompaa kuin kotona jossa on aina jotain tekemistä ja aina jollain asiaa tai joku hätä :) ..mutta minä niin nautin kotiäitiydestä <3

Minä olen nyt kovasti miettinyt vauvan sukupuolta.Tavallaan tuntuu että tyttö Se varmaan on kun huono olo alkoi niin kauheen aikasten,mutta tavallaan tuntuu että poika,kun en ees välillä muista olevani raskaana,kun ei tunnu miltään.Pojilta oon siis voinut paljon paremmin ja tyttöjä oottaessa oksennellut kamalasti.

Sukupuolelle kyllä ihan sama,ku vaan muuten ois kaikki hyvin <3
 
rakastava äiti mun pienin on 10kk ja toiseksi pienin just täyttää 2v. Joten syliä ovat joutuneet jakamaan, kun kumpikin sitä kaipaa vähän väliä. Meillä on onneksi isoja muut jotka auttaa joka päivä kotitöissä, vaikka jää siitä itsellekin paljon tekemistä.. saa sylitellä tarpeen vaatiessa pieniä, kun on oikein huono päivä..
Tervetuloa uusille!!

maisakaarina 6+2
 
Moikka.

Voi mulle päivittää sairaalaksi satks, kun se näyttää uupuvan.

Poika, joka täyttää tammikussa 8v on varmaan ihan mielissään pikkusisaruksesta. Välillä on toivonut pikkuveljeä ja nyt viimeksi sanoi, ettei halua enää meille vauvaa. Uskon kuitenkin tykkäävän. Tyttö 4,5v toivoo vauvaa ja on varmasti innoissaan. Lapsille kerrotaan sitten ennen ultraan menoa. Poika osaa pitää salaisuuden, ei lörpöttele ikinä mitään. Tyttö sen sijaan kertoo kaiken kaikille niin pidetään salassa.

Mä olen kertonut mun sydänystävälle ja sitten mun työnantajalle/ystävälle (oon avustajana). Pari entistä työkaveria tietää. Loput saa tietää fb:n kautta, myös sukulaiset. Mua ei kiinnosta soitella päivitteleville äitilleni tai veljilleni mitään. En ole äitini kanssa kaveri fb:ssa, mut veljet on niin eiköhän se sieltä sitten leviä.

Oireina iltaväsy, vaikeuksia pysyä hereillä edes ysiin asti. Pötsissä ei kierrä, mut kurkussa tuntuu "pahanolon pallukka", joka pysyy poissa syömisellä. Finnejä on minimaalisen vähän edellisiin kierroksiin nähden, jolloin koko naama kukki. Maha on turvoksissa, muttei onneksi niin pahasti kuin tokan aikaan, jolloin raskaus näkyi heti kaikille. Kyltymätön nälkä piinaa ja parhaani mukaan koitan syödä hillitysti sokeria vältellen. Puputan omenoita ja porkkanoita santsin sijaan. En halua yhtään ylimääräistä kiloa tällä kertaa, kun ne ei lähde multa kuin laihduttamalla. Imetys ei vie multa mitään.

Gorthaur 7+3 vissiin.
 
Lemontree-86: täällä ollaan yhtä varovaisin mielin liikkeellä, kuin sä. La näillä omilla kompromissi laskuilla la olis 24.5 ja tänään 4+0... maha oli aamulla tosi kipeä.. ilmeisesti ihan normaalia kunhan vuotoa ei tule?

24.5/swipulit/1.lapsi/26v/
 
Onnea Swipulit :) Ja jos ei vuotoa ole, niin kaikki kivut ja kummat tuntemukset lienee normaalia.

Minulla jatkuva nälkä ja ihan pieni paineen tunne vatsalla. Ekasta oireet alkoi rv 6 vasta ja sitten oksennettiin rv 14 saakka satunnaisesti.
 
Tänään rv 5+5 käyty ultrassa. Kohdusta löytyi raskaus-ja ruskuaispussi, mutta ei vielä sykettä näkynyt. Nyt voisin yrittää olla stressaamatta ja alkaa odotella np ultraa. Huominen neuvola siireettiin 7.10 :)

Tänään meinas oksu tulla, mutta sain menemään ohi. Vasta äsken pystyin syömään ekan kerran tänään. Esikoisesta oksentelu alkoi vasta rv 6+5 ja jatkui päivittäisenä rv 16 saaķka ja sen jälkeen tuli loppuun saakka enää satunnaisesti.
 
Varovaisesti voisin liittyä tänne... Plussattu vajaa viikko sitten. Lapsi ei ollut suunnitelmissa, sillä olin aivan varma etten edes voisi saada lapsia (nuorempana yritetty tosissaan ilman tulosta ja sen jälkeen ehkäisyn kanssa lipsuttu). Pidettiin miehen kanssa pieni palaveri, jonka jälkeen päätettiin toivottaa tervetulleeksi tämä yllätys :love:

19.5. Kelo/1. lapsi/29v
 
Poistin vahingossa aiemman viestini.
Tein tänään uuden testin päivällä ja plussa kyllä tuli. Iltaisin vaan turvottaa mut muuten ei vielä mitään oireita. Ehkä normaalia väsyneempi. :) molemmissa aikasemmissa raskauksissa piti kyllä oksentaa, en tosin yhtään muista enää miltä viikoilta alkoi.
 
Tervetuloa ja tietysti myös onnea taas kaikille plussanneille :)

Tänään ku oli neuvolassa käyntiä menin kertomaan että olen raskaana kun kyselin ekan ajan ajankohtaa.Sieltä sanottiin että aika ois hyvä varata jo nyt että varmasti kerkeää sitten ajoissa ne verikokeet ynnä muut.Sovittiin sitten että selvittelen työ aikoja ensin ja varaan sitten aikaa sopivaan ajankohtaan.
Tuntu vähän hassulle puhua vieraalle ihmiselle mun raskaudesta kun sitä ei oikein usko itsekään :) Tuntuu niin epätodelliselle vielä tämä kaikki.

Toisaalta huono olo nyt selvästi pahentunut ja tänä aamuna jo mietin että jos tämä ällötys tästä pahenee niin pian oksennan.Heikko ja huono olo tuli myös kun kävelemällä kävin neuvolalla ja sen jälkeen olinkin ihan poikki.
Oon silti ja just siks onnellinen kun tuntuu joltain,ku muuten en ollenkaan uskois raskauden jatkuvan.
Mitä huonompi olo,sen luottavaisempi olen :)

maisakaarina sulla kyllä Ihanan pienellä ikäerolla nuo pienimmät ja nyt Se uusikin vauva pienellä ikäerolla edelliseen :)
Ovatko pienimmät samaa sukupuolta?
Mua jännittää tän vauvan sukupuoli,kun (vaiklei sais liikaa suunnitella)Olin ajatellut että jos nyt tulis tyttö niin näillä meidän nuorimmilla ois varmaankin enempi yhteisiä(prinsessa :) ) leikkejä,kuin pojalla ja tytöllä ja sitte ois jossain vaiheessa helppo laittaa heille oma tyttöjen huone.Mutta toisaalta hyvinkin voi tyttö ja poikakin löytää yhteisiä leikkejä ja mahtua samaan huoneeseen poikamaisineen ja tyttömäisineen leluineen :) Mulle sukupuolella ei kuitenkaan oo mitään merkitystä.Yhtä rakkaita on nämä meidän kaikki rakkaat riippumatta sukupuolesta <3
 
Ainiin ja tänään tuli rv.5 täyteen :)
Huono olo vaivaa yhä.Tuntuu melkein että pitäis mennä uudelleen syömään että helpottas mutta ei helpottanut äskenkään vaikka söin.Aamusta iltaan on nyt alkanut olla tätä huonoa oloa.Täytyy olla aina jääkaapissa hedelmiä että voi niitä syödä vaikka useastikkin päivässä jos huono olo yllättää tai menee liian pahaksi.

Minullakin muuten nousi viimeraskaudessa aika paljon paino,mutta kaikki lähti pian synnytyksen jälkeen pois.Nyt aijon kuitenkin olla vielä tarkempi syömisieni suhteen.
Hassua että edellisessä raskaudessa nousi eniten paino vaikka meidän vauvoista pienin vauva syntyi :)
 
Mulla on tyttö ja poika. Yksi tyttö on meidän perheessä. Ja kyl on poikamaisia leikkejä, mut kyllä noi nuket myös kiinnostaa. En mä muuta enää odota ku poikaa. Neiti on sen verran vahva persoona et on ihme jos toinen tulisi ;-)
 
Täällä on kyllä oireet vähentyneet. Etovaa oloa ei ole ollut nyt useaan päivään. Tissit on kyllä kipeet ja tosi herkät muutenkin. Väsymys karmeeta! Pissillä ravasn vähäväliä.. Keskivartaloturvotus karmeeta! Ei tartte kun vähän syödä niin alkaa maha jo tosta tissien alta :LOL: Työhousutki puristaa jo :whistle:

Toi mun la vähän mietityttää, kun edelliset menkat kesti vaan 3 päivää ja kierto oli 23 päivää!!.. ja oli tosi niukat. Rintojen arkuus alkoi jo sillon edellisiä menkkoja ennen ja pahaa oloa oli sillonki jo havaittavissa. Testiä en tietenkään sillon älynny tehä, kun menkat alkoi normaalisti. Hittovie jos oonkin jo pidemmällä.. Eka ultraanki on aikaa monta viikkoo ja sillon oon vkolla 9+0. No, ei auta kun odottaa vaan vielä ja mahollisesti aikaistaa sitä ultraa jos alkaa liikaa kummittelee nää omat ajatukset :unsure:

Hantta81 5+6
 
maisakaarina onko 2v tyttö?:D Meillä on lähes 2-vuotias tuo meidän neiti ja se on kans sellanen tomera tapaus:):love: Niin kauheen reipas ja tavallaan helppo lapsi,mutta selvästi alkanut tahtoakin löytyä.
Hauska nähdä tuleeko nyt tyttö vai poika,kun ei tosiaan vielä oo vahvaa oloa suuuntaan tai toiseenkaan.
Kun vaan nyt pikkunen ois kunnossa:love:

Vielä vajaa 2viikkoa varhaisultraan.Välillä tuntuu,että oho sehän jo lähenee,mutta välillä iskee masennus,että voi kun se ois jo huomenna:unsure:
Ois kiva tietää että voinko alkaa luottaa siihen että tuolla oikeesti kasvaa ja kehittyy joku ja toukokuussa meitä on yksi enemmän:love:
Mulla keskenmeno,kkm ja kohdunulkoinen ovat kaikki tapahtuneet/huomattu kasi viikkoon mennessä,joten luulen että viimeistään sitten mielikin rauhoittuu jos kaikki menee hyvin siihen saakka.Tai varmasti rauhottuu jo tuolla varhaisultrassa jos kaikki ok,kun se kkm joka huomattiin 8viikon ultrassa oli päättynyt jo 6viikolla.

Ompa kyllä laiska päivä tänään,kun tuli vapaapäivä.No vein minä lapset aamulla kouluun,kävin muiden kanssa kaupassa,pesin koiran pissoja lattialta(vanhus ei jaksanu pidätellä ku kukaan ei kerinny viiä ajoissa ulos),käynnistin pyykkikoneen ja tietysti annoin lapsille ja itselleni aamiaisen.Mutta nyt vaan laiskottelen koneella ja pienet katsoo elokuvaa että saan olla rauhassa:LOL:
No saakai sitä hetken laiskotellakin,kun tänään päätin hävittää silitys ja viikkauskasat siististi kaappeihin ja siivoilla muutenkin.

mimmi kiva kun ultrassa oli kaikki hyvin:) Ei vissiin tuolla viikolla ees sykettä kuulu näkyä?

ps.hirveä hinku ostaa ees pienet vauvan sukat,mutta odotan sinne eka ultraan ja sitte päästän itteni "valloilleni" jos kaikki hyvin :ROFLMAO:

Rakastava äiti ja toukokuun rakas rv.5+1:love:
 

Yhteistyössä