** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Kiitos kaikille! :)

Jadey ultralla se sen tutki ja muutenkin tunnustelemalla mahan päältä.

Haidih Tiesin, että syntyy, koska mulla ei oo ikinä ollut mitään menkkakipuja ja koko raskausaikana ei oo ollut yösärkyjä tai mitään, joten tunne oli aivan uusi kokemus.

Olihan se tosiaan tärkeintä, että vauva saatiin terveenä ulos! Ehtiihän sitä vielä kokeilla luomusynnytystä sitten muitten vauvojen kohdalla :)

Kuinkas paljon tuo sektio vaikuttaa muihin raskauksiin? Onko riskinä, että kohtu voi revetä tai että joudun vastedeskin valitsemaan sektion? Haaveena on aina ollut 6 lasta ja nyt mietityttää, että kestääkö se kohtu?

Jaksamisia kaikille loppuraskauteen!!! :)
 
Minulla esikoisen synnytys kesti vesien menosta 10h, mutta jos lasketaan säännöllisistä supistuksista alle 10min välein niin sitten 16h. Ja poitsu syntyi rv40+2. Jännä nähä miten nyt menee.

Mua ärsyttää tämä oma mieli ku heti innostuin tuosta ruskeasta vuodosta vaikka tiedän hyvin että enemmän kuin normaalia näillä viikoilla sisätutkimuksen yhteydessä :headwall: Sillä vaan ihmettelen ku lääkäri ei tosissaan mitenkään ronkkinut, nopsaan vaan kokeili ei mitään pyörittelyitä ym. Sillon viikko sitten taas lekuri kauan aikaa räpelsi ku ei vissiin oikeen tienny mitä tekee eikä mitään vuotoja ym ollut.

Mutta lauantaina en ainakaan voi synnyttää ku aikasintaan ihan illalla ku mies on hakemassa sitä autoa, onneksi ei sentään sieltä Espoosta asti vaan 380km:n päästä..

Mitähän vielä piti kirjoitella..tsemppiä perätilassa oleville, varmasti antaa lisää omanlaista jännitystä tähän loppuodotukseen.

Huoh 5viikkoa odotusta maksimissaan jäljellä, tuntuu helkkarin pitkältä ajalta : / Pitäiskö lähtä haravoimaan ja illalla saunassa käskiä miestä ronkkimaan vähän lisää :p:LOL:
 
Tervehdys toukokuisille! Oon käyny lueskelemassa teiän juttujanne aina välillä täällä, mut en saanu aikaseks kirjottaa :whistle: Täällä odotellaan kolmatta poikaa rv 36+2 ja siis la 31.5 ja sairaalana Tays.

Kysyisin onko kenelläkään kokemusta raskausmyrkytyksestä? Tänään neuvolassa kävin ja proteiini oli ++, verenpaineet ihan ok kuitenkin. Turvotusta on ollu nyt pari viikkoa reilusti, nyt painoa oli tullut +600g/viikko. Vajaan viikon oon ollu tajuttoman väsynyt ja nyt pari päivää tooosi huono olo.. Tänään sit alko vaivaamaan ton neuvola käynnin jälkeen, et tarttisko tästä huonosta olosta jne jotenkin huolestua... supistellut on koko raskauden reilusti, tänään taas ilkeesti varsinkin nyt iltaa kohden... Huomenna pitäis viedä pissaa labraan aamulla, mut enhän mä mitään saa nukuttua kun aloin miettimään myrkytyksen mahdollisuutta...

Sori pinoon pomppiminen ja omanapaisuus :whistle:
 
Raapastaanpas tekstiä ettei ihan pudota kärryiltä! ;)

Paljon onnea Teddybear reippaan kokoisesta pojasta :flower:

Mulla oli tiistaina viimeinen neuvolalääkäri. Vauva liikkuu vielä kovasti, ei huolta liikkeiden suhteen. Vauvan painoarvio 2970g, kohdunsuu pehmeä, sormelle auki ja 1cm kanavaa jäljellä (täällä siis kanavat vaan pitenee h-hetkeä lähestyttäessä ;) ) Lääkäri arveli vauvan olevan suunnilleen saman kokoinen kuin esikkokin syntyessään, eli joku 3600g. Sit ikäväkseni se mun seulontastreptokokkinäyte oli nyt positiivinen, eli antibiootti odottaa synnyttäessä... Harmi että olen kantaja, olin jo varma että näyte puhdas, kun sitä ei supistelujenkaan aikana bongattu, mutta nyt siis positiivisena. :/

Oksutauti ei näyttänyt mieheltä mulle tarttuvan, mutta ei ne taudit tähän näytä loppuvan. Esikolle nousi eilen kuume ja tänään bongasin ensimmäiset vesirokkonäppylät, ja hyvinhän niitä on päivän aikana noussut, kunnon tauti siis tulossa! Päiväkodissa sitä on ollut tosi monella tenavalla. No, periaatteessa nyt hyvä aika sairastaa, kun saa olla mun kanssa huoletta kotona. Mut tällä hetkellä toivon ettei sitten synnytys ole vielä lähiviikkoina edessä... Itse olen sairastanut vesirokon 5 vuotiaana, ihan kunnon taudin silloin ja vasta-aineita varmasti löytyy. Lueskelin kuitenkin netistä (niinpä niin), että vastasyntynyt on voinut kuitenkin saada sisarukselta tartunnan vaikka miten äidillä on sairastettu vesirokko takana, imettää yms. Harvinaista tietysti, mutta mahdollista. Joten nyt ei mitään merkkejä synnytyksestä, kiitos!

Eilen vielä käytiin shoppailemassa tytön kanssa lähikaupungissa ja ostettiin puuttuvia häävaatteita meille molemmille. (mulle siis "juhlavasti" valkoiset legginssit ja valkoinen pitkä paita tunikan alle. Selvisin siis vähän reilulla 20 € satsauksella häävarustukseen, kun se yksi tunika mahtuu vielä päälle. Jeah!) Tytölle löytyi neuletakki, jota nyt ei sitten olisi vielä tarvittukaan, kun tyttö menossa vesirokon takia vanhemmilleni hoitoon häiden ajaksi. Ostin myös ekat imetysrintsikat kokoa D, edelliset ei mahdu päälle.. Ja ihmetyttää mihin mittoihin sitä sitten venyy kun maito nousee??? :confused: Mutta ihanin löytö oli vauvalle vintage-tyylinen kastemekko ja hattu KappAhl:ilta :heart: tosi suloiset! Hmm.. synnärikassia en ole vielä jaksanut pakata, mutta kastevaatteet kyllä löytyy, hyvin on asiat tärkeysjärjestykessä! ;) No, mut sen verran tässä oon nyt tehnyt samalla, kun olen lukenut kirjoituksianne kasseista (kiitos kaikille listoja tehneille =) ), että vihdoin se omakin lista on sentään paperiversiona! Jotain ajatusta siis asiasta saatu aikaiseksi!

Virtsaamisesta, pystyssä ollessa joudun ravaamaan vähän väliä WC:ssä, mut makuuasennossa ollessa, tai nyt lähinnä sängyssä yön aikana, mun ei välttis tarvi käydä kuin 1 kertaa vessassa! Onneks, sen verran toi sängystä nouseminen, pitkään paikallaanolon jälkeen, hankalaa...

Suhtautuminen Äitienpäivään Hmm.. No, toivon että osaan suhtautua siihen sunnuntai-aamuna yhtä rennosti kuin tänäänkin. Anopille ainakin jäi kortti lähettämättä ja mitään muutakaan ei ole hankittu ko. päivää varten. Varmaan joku ruusu ja kortti systeemi omalle äidille ja mummolle tulee hankittua - mut muuten miä en haluis yhtään ressata sen suhteen!

Toivon kanssasisarille paljon voimia enemmän ja vähemmän kurjiin vointeihin!!! Odottelen kovasti tietoa milloin ensimmäinen toukokuussa syntynyt vauva ilmoittaa itsestään :saint:

Ansukka ja Mimmi 37+0 Poks!!! :D
 


Siinä kuvaa tältä päivältä, eli rv36+5
Tosiaan rupee noi äitiysvaatteetki oleen pienii jo, ei peitä koko mahaa enää nekään paidat!!!! Mä haluun jo jakaantumaan!!!!!!

(Mun ns. siskopuoli sai tänään tytön. Synnytys kestäny 1h20min... mäki haluun tollasen pikasen!)
 
mama84 ihana vatsa sulla!

Catalia Tosi ikävä kuulla, toivotaan ja pidetään peukkuja että kumminkin syntyisi itsestään pian ettei sun tartteisi enää kärsiä noista oireista:(

Ansukka Mä taisin löytää tässä yks päivä sen saman vintagemekon johon kuuluu hattu, aivan mielettömän ihana! Mun ostoslistalla on myös ja pitäisi varmaan ostaa huomenna kun menen kaupoille muutenkin.

Keffeli Mulla oli viimeksi raskausmyrkytys joka todettiin kun proteiinit ++ ja verenpaine vähän koholla, ei kuitenkaan paljon. Turvotusta oli myös ja rv 38 mut otettiin sairaalaan sisään ja synnytys käynnistettiin kun lapsikin oli jo yli 4kg. Mulla taisi olla myös päänsärkyjä mutta en osannut yhdistää niitä siihen koska oli hellettä joka aiheuttaa mulle yleensäkin kurjan olon.

Omaa napaa: Tänään olin neuvolassa ja sf- mitta jo huikeat 37cm! Neuvolasta kyselivät tiedänkö milloin pitää lähteä sairaalaan ja tietoni olivat jokseenkin puutteelliset :D Sanoin että varmaan kun lapsivedet menevät, mutta nyt sain onneksi pätevämpääkin tietoa :) Meillä onneksi on sairaala ihan tuossa muutaman sadan metrin päässä joten voidaan aika viime tingassa lähteä.

Huomenna mulla aika vyöhyketerapiaan, raportoin tänne sitten voimistaako se supistuksia :)

Huomisaamuna ajattelin lähteä shoppaamaan tarvikkeet isännän isyyspakettiin, ei siitä kovin suuri tule mutta jotakin nyt ainakin :)

Oikein hyvää vointia teille kaikille ja toivotaan että loppuraskaus olisi kivuton ja rauhallinen kaikille :flower:

Lilya ja murmeli 38+0 POOOKS!!!
 
Paljon onnea teddybear potrasta pojasta!! :flower:

Mulla eka synnytys kesti 21h virhetarjonnan takia. Pojalla oli myös napanuora 3 kertaa kaulan ympäri, joka saatto myös pitkittää koko hommaa. Ite synnytys lähti rytinällä käyntiin, kolmelta yöllä supistukset, puol neljältä veristä limaa, neljältä vai puol viideltä alko lapsivettä sitten lorisemaan. Mutta kauan kesti.

( .) Kävinpä neuvolassa tänään ja sitten jouduin sairaalalle soittaa yliaikakontrollia varten aikaa. No oikeat viikot ois sunnuntaina, jolloin eivät ota vastaan, niin mulla on toi aika nyt sitten huomenna. Varmaan päättävät ens viikolle käynnistysajan. Tuntuu niin epätodelliselta. En usko, että vauva syntyy, mutta en haluais käynnistykseenkään. Harmittaa jotenki.. Sf-mittakin oli noussut 3cm viikossa eli on nyt 39cm :whistle: Pojasta laski ennen synnytystä eli ei kait toivoakaan. Huomenna mul 41 viikkoa täynnä jolloin poika lähti syntymään.

Jaksamisia kaikille! Mul tuli nyt aika omanapaista tekstiä..

- N ja Kaino 40+6
 
Onnittelut jo kaikille synnyttäneille!! (unohtui tuossa aiemmin tänne liityttyäni) :ashamed:

Täällä odotellaan malttamattomana maanantaita! Sain äitiyspolille tuolloin ajan, nyt huomenna vielä labraan hb ja anemia kokeisiin. Mietityttää vaan, mitäkö mahtavat tehdä tuolloin ma. Toiv ottaisivat osastolle ja käynnistäisivät (toivossa on hyvä elää) :whistle:
Tietty kivointa ku tulis itekseen jo viikonloppuna. Tuskaa nää loppupvät, varsinkin ku esikoinen syntyi 38+3 niin nyt kaikki ton pvän yli menevät tuntuu ikuisuudelta.
Esikoisen synnytys kesti 20h, mut siitä kun kovat supistukset alkoi, kestoa tuli "mukavat" 35h... toivon todella edes vähän nopeampaa synnytystä tällä kertaa :)

adalium ja tiitiäinen 38+4
 
Voi hitto, mä en pysy yhtään perässä teidän jutuissa! :D Vissiin kaikilla on nyt enemmän aikaa kirjoitella niin tulee hirveellä vauhdilla uusia viestejä tänne.

Esikoisen synnytys kesti papereiden mukaan 12 h, laskettuna säännöllisten supistusten alkamisesta. Ne alkoivat tosin jo 12 h ennen sitä mutta toki vähemmän kivuliaina ja epäsäännöllisinä. Sairaalaan lähdettiin liian aikaisin, olin vasta 2 cm auki eikä supparit olleet mitenkään sietämättömiä, mutta ei sitä ekakertalaisena uskaltanut odotella.

Sairaalakassi tai oikeastaan kaksi on pakattuna tuolla odottamassa. Tarviin enemmän tavaraa, koska birth center ei tarjoa ihan kaikkea niin kuin sairalaa tekee. Varmaan turhaakin kamaa on mukana mutta olkoon. Pitäis varmaan toi turvakaukalon telakka kiinnittää autoon ja laittaa kaukalokin valmiiksi oottamaan, kun mies tuskin ehtii kävästä kotona synnytyksen ja kotiin lähdön välillä.

(.) Tänään sit kätilökäynti taas. Sf-mitta 36 cm, hohhoijaa, mennään yli Suomen käyrien niin että napsahti! :D Täällä ei kyllä siitä sanottu mitään muuta kuin että täysin täydellinen luku. Suomessa oltais varmaan jo lähetetty johonkin kokoarvioon. Kätilö myös kopeloi mahan päältä ja arvioi painoksi noin 2,9 kg eli ihan ok kun esim. esikoiseen vertaa, oli 3,9 kg syntyessään. Noin 4-kiloista oottelen muutenkin. Verenpaineet oli koholla 138/80 mutta johtuu todnäk vaan siitä, että juostiin esikon kanssa paikasta toiseen koko päivä. Painoa tullut nyt noin 18 kg eli jäädään ehkä aavistus alle sen 21 kilon mitä esikoisesta tuli. Katellaan. Pää on tosi alhaalla, kiinnittymisestä ei sanonut mitään.

Nelli, piti vielä sanoa kun muistan, että mulla on kanssa tota samaa etten oikeesti jaksais jutella enää kenenkään kanssa tästä raskaudesta! Tuntuu että oon kaikille vaan raskaana oleva nainen, ja että ne kuvittelee etten osaa keskustella mistään muusta. Ja vielä, kun täälläpäin on toi small talk -kulttuuri niin vahva niin aivan jatkuvasti joka päivä tuntemattomat kyselee multa, että koska sulla on laskettu, ja oot varmaan tosi kypsä jo, ja onpa ihana maha ja blaa blaa blaa...

Mun kaverilla oli laskettu 11.5. mutta meni sitten synnyttämään viikon etuajassa poikansa nyt torstaina. Voi että, haluaisin kanssa niin kovasti jo itsekin tositoimiin! Mut turha nyt liikaa sitäkään odotella, yli tää menee kuitenkin...

Luomuvaimo 36+3
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart: Ja onnea muillekin vauvautuneille.

Me tultiin toissa päivänä kotiin ja nyt täällä koitetaan selvitellä arkea vauvan ja kaksosten tarpeiden välillä.

Vattula Olit tuosta litalginista ollut huolissasi. Ei tarvitse olla. Minulle annettiin sitä sairaalassa maatessani ja aiemmassa raskaudessa myös sitä annettiin päänsärkyyn ihan jatkuvaan käyttöön. Ei siis luulisi olevan vaarallinen vauvalle jos yliopistollisessa sairaalassa sitä annetaan syötäväksi :)

Enie + Tou 10pv
 
Ihana maha mama-84 Täytyypä itsekin innnostuneena laittaa mahapäivitys. Mä kuulun näihin pikkumassuisiin, en tajua miten se tonne mahtuu, ihan kuitenkin normaalikokoinen lapsi tulossa :D Kuva on yli viikon takainen, rv 36+1 kuvassa. Tässä linkki kun en osaa liittää suoraan:

Aijaa.com - 7995880.jpg

Tänään pitäis siskon kanssa mennä syömään. Se tarjoo :D Piti mennä jo ajat sitten, mun koulun loppumisen kunniaks mut ei olla saatu aikaiseksi lähteä. Samalla reissulla meen kattelee Henkkamaukalle vauvajuttuja tai imetysjuttuja.
Aamu alkoikin sit aika hyvin, pää ei käänny kunnolla vasemmalle kun on niskat ihan jumissa. :/
Eilen kävelin kuopuksen kanssa Tarjoustaloon. Kilsoja ei tule matkalle kuin yhteensä arviolta 4, mutta loppumatka kotiin oli tuskaa. Paine takapuolessa ja jalat muusia, eli ei kiitos enää kävelylenkkejä tälle mammalle. Teen niitä sit kun saan ottaa vaunut ja vauvan mukaani :)

Haidih ja tyllerö 37+3
 
Paljon onnea TeddyBear!

Mä alan olemaan jo niin kypsä mutta minkäs teet...Tiistaina nlalääkärissä paikat oli 1cm auki ja kohdunsuu pehmeä ja jäljellä 1,5cm. Ja niin alhaalla ettei saa päästäkään enää kiinni. Ja koko ajan supistaa.

Olin labrassa vielä verenkuvassa ja sitten otettiin Agalactie-näyte,onneksi vastaus tulee jo ensi viikolla ja toivotaan ettei sitä nyt olisi,se kanyyli kädessä on niin epämiellyttävä pitää seuraavat 24h.

Ai niin ja tässä tämän päivän mahaa:Aijaa.com - 7995787.jpg

Nannaliina ja kuudes 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Tekstiä on tullut taas hirmuisesti. Välillä tuntuu ettei mullakaan pahemmin oo muuta tekemistä kun kökkiä täällä lukemassa. :p

Äitienpäivänä aiomme lähteä sekä oman äidin luo että anoppilaan. Mummojen luo emme lähde, muutenkin inhottaa istua takamus ruvella autossa. Kakun ajattelin pyöräyttää itselle ja mikäli oikeen innostun voisin pyöräyttää omalle äidillekkin. Kotona vaan ollaan sitten aamu ja ilta.

Synnytyksestä joku kaipaili jotakin, en vaan muista kuka ja koska. :whistle: Rementtiaa?
Esikoisen synnytys lähti käyntiin vesien menolla iltapäivällä. vesien menosta syntymään meni 6h40min mutta virallinen aika on 3h10min jolloin supistukset alkoivat heti säännöllisesti. Poika syntyi 10 minuutin ponnistuksen jälkeen. Poika syntyi siis viikoilla 36+6.

Omaa napaa vielä perään... Eilen illalla rupes olemaan ihmeellinen olo, vatta sekaisin ja koko ajan piti käydä vessas. Illalla menin nukkumaan ja 1 aikaan yöllä heräsin kipeisiin supistuksiin, joita tuli aika tiheästi. Tunnin kestivät ja sitten nukahdin. Aamusta asti taas maha kuralla ja välillä supistaa. Joskohan vaikka rupeis käynnistymään kun oirehtii noin kovasti. Olo on kun elefantilla, norsulla posliinikaupassa.

Nyt äkkiä lekottelemaan soffalle ennen kun poitsu herää.

Huomiseen:wave:

Jennile ja Masukki 37+1
 
Mama84: Ei todellakaan, tsekkaa tää Aijaa.com - 7996467.jpg
Otettu tänään -heh! Ainakin mun silmään tää on VALTAVA.

Kävin just terkkakeskuksessa näyttämässä mun jalkapöytää, kun se on niin kipeä ettei meinaa voida kävellä ja tätä on jatkunut jo melkeen viikon. Pelkäsin että pahimmillaan siellä jyllää niveltulehdus, mutta onneksi (voiko näin edes sanoa...) siinä on vaan rasitusvamma. Eli nyt todistetusti sananlasku 'vatsa vetäisi, mutta heikot sääret ei kestä' on todistettu oikeaksi :LOL: On nuo 15kg sitten tehneet tehtävänsä!

Viikonloppuja!

Miiku 38+1
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti tuolta elokuisista tulin kommentoimaan Keffelille, että ystävällä jokin aika sitten rv34 rutiinineuvolakäynnillä pissassa proteiini +++, paineet normaalit ja vointi ok, laittoivat toksemiaepäilynä äitipkl:lle jonne joutui jäämään seurantaan, tekivät pissasta proteiinin vuorokausikeräyksen, ja tulos oli yli 1000mg kun normaalia maks muutamia satoja. Paineet ei koskaan nousseet, oireita ei koskaan tullut, mutta toksemiana sitä pitivät ja vauva syntyi 34+5 muistaakseni. Siihen asti oli sairaalassa. Soittaisin sinuna vielä äitipkl:lle ja kysyisin neuvoa. Toki olet pidemmillä viikoilla kun ystäväni mutta tarkistaisin silti asian.

Kirppiina elokuisista.
 
Mama-84, täältä löytyy kans jättimaha, kuvaa en kyllä jaksa alkaa tänne laittaan, sorii... Mutta kun mahanympärys on 122 cm, niin siitä voi päätellä missä mitoissa mennään, normivartaloinen kun olen ilman raskautta.

Mulla on tänään niin vitutuspäivä menossa, ettei mitään rajaa, kerhon puolelle siitä kirjottelinkin. Pisteenä iin päälle mies ilmoitti tänään, että on äitienpäivänä ylitöissä. Että se siitä sitten, ei pitkiä aamu-unia, ei kakkua, kukkia tms, ihan saan itse ipanoiden kanssa tehä aamupalani ja sillee.

Mä meen nyt möksöttään keskenäni,

nepula 38+2
 
Juu ei tullut neuvolaan menosta tänään mitään, kamala olo on kun ei saanut yöllä nukuttua.
Nenä vuotaa keltasta räkää ja hyi että... Kamala olo, tuli pyörittyä sängyssä vaan koko yö ja tänään varmaan täytynee ottaa päiväunetkin.
Täytyy varailla aikaa ensviikolla. Onneksi ensiviikolla pääsen myös uudelleen tutkimuksiin, meinaan jos vauva on jo niin kamalan iso, niin saisivat kyllä käynnistää synnytyksen.

Viikkoja 35+5 tuossa kuvassa ja kamalan iso maha !


Supisteluja tuli aamulla, mutta ei kipeitä, onneksi loppuivat.

Tiia ja toukka 37+2 :).
 
Onnea Teddybear! :flower:

Hirveästi tulee tekstiä tänne nyt tosiaan, varmaan vähenee taas hetken päästä ku vauvat on maailmassa!

Pikaisesti vaan neuvolakuulumisia, ei pysty istuunkaan kauaa tässä... Eli just oli lääkärineuvola, verenpaineet edelleen ihanteelliset, hb oli noussu aika hyvin 97 -->103, pissa puhdas ja kaikki ok.
Paikat oli 2 cm auki, kanavakin jotenkin täysin edessä ja vauva todella alhaalla, sano että minä hetkenä hyvänsä voi alkaa käynnistyyn! Jeeeee!!!!! =) En ihan ymmärtäny kaikkia sen juttuja, mutta siinä se roikkuu jo ihan jalkovälissä kuitenniin.
Nyt tuon tutkimuksen jälkeen onkin kävely sattunu entistä enemmän...Jos ei kauaa tarviis kärvistellä enää!
Oli muuten esikoisesta viimeinen neuvolakäynti, lääkäri sekin, just tässä samoissa 36+5 ja synty sit 37+1 =) Toivossa on hyvä elää!
Nyt on mentävä vaaka-asentoon, hyviä vointeja kaikille kaikesta huolimatta!

Miuku + pötkö siis 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Massusta... itselläni oli niin pieni maha, että vaikka takit menivät juuri ja juuri päälle, synnytyksen jälkeen naapurit olivat huulipyöreenä, kun sanottiin meille syntyneen vauvan.. :D Tosin enhän ollut loppuraskaana ollenkaan, kun syntyi jo 35+ viikoilla. Itsestäni tuntui, että maha oli isompi nyt, mitä oli esikoisesta ikinä.. ja esikoinen syntyi rv 39.

Piuh ja tytteli 3vkoa <3
 
Hellurei!

Täällä riittää juttua joo,huomaa että LA kaikilla käsillä... kivan jännää ! ;)
vatsa kuralla on kans täällä ollut jo pari päivää ja menkkakivut lisääntyneet, mutta ei nää ole mitään niihin "oikeisiin", kyllä sen ja ne muistaa :D

Miestä täytyy kehua nyt kun on kehumisen aihetta, se on niin suloinen ihan vaan sen takia, että puuhailee koko ajan tyttömme kanssa kaikenlaista ja mä saan levätä!! mitään muuta en odotakaan!:heart: Nytkin lähtivät kauppaan pyörällä, tyttö kyydissä. Sanoinkin eilen, että ihanaa kun susta on tullut ihan oikea mies...oliko kyseenalainen palaute, en tiedä, mutta näytti olleen ihan hyvillään...se on jotenkin aikuistunut ihan silmissä =)

Ja sitten liikkeistä tuntuu paljon vähemmän ja täytyi tänään käydä neuvolassa kuuntelemassa ihan vaan mielenrauhan takia...no, onneks oli kaikki hyvin ja sen jälkeen onkin liikkunut kivasti.
Jaa, onpa rento olo nyt synnytyksenkin suhteen..jos viikonlopun keräis voimia ja sitten tavattais pikkuveli vaikka äitienpäiväiltana;)

Eipä muuta mielessä, mukavaa viikonloppua kaikille! Kenenköhän vuoro osuu kohdalle seuraavaksi ;)

Kathe ja V 40+5 (40+0)
 
Voi eikö vieläkään kukaan ole tullut ilmottamaan uusia vauvauutisia! :popcorn: On tää vaan niin jännää :) Eipä mulla mitään askaa ollu, veriviiruja tulee pyyhittäessä ja valkkari vaaleenpunasta, liekkö limatulppaa pikkuhiljaa. Olo sama ku viimisen viikon ajan, välillä vihlasee ja kovaa mutta that's it! Nyt kummiski jalat ristissä ku huomena ei passaa syntyä ku illasta ku mies autonhakureissulla :)

Diipeli ja tyttönen 37+3 :heart:
 
Mulle ei ainakaan kukaan ole vielä sanonut että onpa pieni maha vaan kauhistellaan kun on jo niin iso...Omasta mielestä se ei ole iso ja onkin pienin mitä ikinä ennen. En sitten tiedä kuinka pieniä mahoja muilla odottajilla on kun mun mahaa pidetään isona :)
 

Yhteistyössä