** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Onnea apsi,aivan ihana vauva ja niin pieni <3
Mäkin jo haluan,mielessä ei kyllä pyöri enää yhtään mikään muu 24/7 ja viikkoja voi olla vielä liki 5 edessä,puuh.
Mittasin eilen mahan ympärykseni ja se oli 98cm.

Tänään taas neuvolaan,ajattelin mennä pyörällä kun autossa vielä nolosti talvirenkaat päällä vaikka ei saisi mutta kun se menee myyntiin niin turha ostaa enää uusia.

Nannaliina ja kuudes 37+2
 
Ihania kuvia Apsi olet laittanut tyttärestäsi!! Voi suloisuutta :heart: Tää meidänkin nyytti vois jo pikkuhiljaa alkaa syntymään..

Leenalle tsemppiä huomiseen! Sulla odotus alkaa olla loppusuoralla sanan varsinaisessa merkityksessä ;)

Iksu, onpa harmi homma tuo sun "loppulääkärin" puuttuminen. Helsingissäkin on lekureita vähennetty, mutta se on se eka joka on poistettu (paitsi jos on esim. perussairaus joka vaatii extra-huomiota). Puolivälin tietämillä ja noin rv 36-37 on kyllä lääkärit.

Mäkin mittasin mahan ja tulos oli 120,5 cm muistaakseni. Tästä on jo viikko tai jotain eli on voinu jo kasvaakin taas.. Eli iso pallo se on täälläkin. Mieskin on vähän kauhistellu :LOL:

Vaikka kuinka yrittää olla relax ja miettimättä tulevaa, niin kyllä tässä vaan ODOTTAMALLA ODOTETAAN. Ei pääse mihinkään.

Jadey ja vauva 40+1
 
Onnea kovasti jo vauvan saaneille.
Täälläkin kovasti jo haluttais nyytti syliin. Alkaa olo olemaan jo melko tuskainen ,kun nuita viikkojakin jo 41+2. Tänään pitäis tulla soitto yliaikaiskontrolliinkin..se varmaan sit loppuviikolla ja mahdollinen käynnistyskin.
 
Ihania kuvia apsi! :)

Tsemppiä Leenalle huomiseen!

Nelli79: Tosi hienoa, että vauveli on tajunnut kääntyä ihan itsekseen. :)

Iksu81: Mulla on ollut just noita samoja tuntemuksia, että kuukausi sitten olisin ollut ihan valmis synnyttämään. Nyt on tosiaan jotenkin iskenyt se, että meille tosiaan tulee se vauva! :LOL:

Synnytyskin jännittää jonkin verran, mutta ehkä enemmän jännittää se, missä vaiheessa joutuu lähtemään. Itellä on aina yöllä jotenkin arempi olo, että sinänsä parempi olisi päästä päivällä lähtemään.

Kävin perjantaina erään kaverin luona, jolla on nyt 7kk ikäinen poika. Oli yhtä hymyä ja naurua koko ajan pikkuinen! :heart: Ja huomasi kyllä poikaa sylissä pitäessä, että mieli tekisi jo se omakin nyytti syliin saada...

lyrae ja sumusireeni 37+5 (Huh, aika menee nopeasti. Ihan vähän aikaa sittenhän laskin vielä 2:lla alkavia viikkoja... :D)
 
Kyllä on ollut tuskaa viimeiset pari päivää monessa merkityksessä. Aloin miettiä eilen, että olenko tosiaan näin koukussa Kaksplussan foorumiin kun n. joka toinen tunti kävin tarkastamassa tilanteen että joko mä pääsen lukemaan tänne jotain. Aivan oltiin tulisilla hiilillä. Onkohan mulla oikeesti muuta elämää?:LOL:

Onnea vauvan saaneille jälleen! Omaa odotellessa.

Nyt on huomannut taas miten nää lämpimämmät ilmat vaikuttaa kroppaan, aamulla on hyvin pullamainen olo. Aivan kun olis pullataikinana kohoamassa. Odotan innolla loppuviikon säätä, kuinkahan paljon sitä vielä ehtii turvota ennen poksahtamista?

Kiire on ja kaikkee pitäis ehtiä taas tehä, mutta ei vaan jaksa eikä huvita. Eilen menin innosta soikeana pihalle puutarhasaksien kans ajatuksena kyniä marjapensaita. Innostus lakkasi ja puutarhasakset jäivät pensaille ja meikä otti aurinkoa. :p Laiskako??

Torstaina neuvola, josko silloin viimeistään lisää kuulumisia.

Jennile ja Masukki 37+4
 
Onnea Teddybear, Apsi ja Nöösi :flower::flower: Ja kaikille muille vauvaantuneille jos joku meni ohi:)

Täälläkin odotellaan jo kovasti et pääsis synnärille...eka synnytys mulla lähti käyntiin rv 39+6 vesien menolla klo 16 ja siitä pari tuntia ni alko supistukset, poika syntyi klo 11.15 seuraavana päivänä eli 19h vesien menosta..

Eipä mitään oloja ole, välil supistelee mut kivuttomasti. Tänään aamul näytti et maha olis pudonnu alemmas ja jossain luki et siitä menis 2-3 viikkoa synnytykseen,toivottavast ei pidä paikkaansa ku en kyl sinne asti jaksais odotella:O

Heissu 39+5
 
Paljon onnea Nöösi!

Ja hienoa, että Nellin vaavi tajusi kääntyä :)

Ja voi AWWWW apsi mikä vavva, näin tänään neuvolassakin just syntyneen, oli vielä niin tummat silmät ja ai että miten ihana ilmestys :heart:

Neuvolakuulumiset tältä päivältä on normaalijuttujen pohjalta hyvät, verenpaine vain hieman koholla.
Mutta mä aloin siellä puhumaan tosta mun napatyrästä, joka on leikattu muistaakseni joko -08 tai -09. Supistukset on sen verran voimakkaita, että ne aiheuttaa viiltokipua tohon navan alueelle, ja iltapäivästä vaikka ei olis supistelujakaan, niin kiristää niin paljon että se sama viiltokipu tulee ja saa kyyneleet silmiin kun ei voi liikkua, saatika kunnolla edes hengittää viiltämisen aikana. Terkka kyseli toisen th:n mielipidettä, ja silläkään ei ollut tällaisesta kokemusta.... nyt se sitten soittaa tänään puhelintunnillaan äippäpolille ja kyselee asiasta ja soittaa sen jälkeen mulle. Vähän jännittää. Ja rupes pelottamaan ihan vieläkin enemmän, että mitä jos synnytys alkaa ja supistukset voimistuu ja sitten vasta viilteleekin.... :'( Tässä näin äkkiä selostettuna mun juttu, nyt mä vaan jään oottamaan terkan puhelua ja ihmettelen että olenko silti normaalisti vaan ja tuskailen kivuissani vai mitä tapahtuu.

Haidih ja tyllerö 37+6
 
Oih, ihanaa. Vauvoja alkanut syntyä..Ehkä se omakin sieltä siis tulee :LOL:
Me ollaan vihdoin saatu remppa viimeistelyjä vaille valmiiks ja muutto takana. Huh! Siks en oo päässy koko toukokuuna koneellekkaan...

Mulle kuuluu sellasta, että vauvalla kaikki hyvin ja hyvin alhaalla, sais tulla jo, meinaan mulla lievä raskausmyrkytys, jota nyt seuraillaan. Turvotukset ihan hirveitä ja oikee käsi särkee kauheesti ranneahtauman takia. Viikonloppuna supisteli aika paljonkin ja kipeästi...
Keskiviikkona menen taas kerran tyksiin ja katellaa mitä ne sanoo...Ite en enää kauheen kauaa jaksais näiden turvotusten ja särkyjen kanssa...

Mutta kuulostellaan lisää taas paremmalla ajalla =)
 
Oikein paljon onnea Apsi ja Nöösi pikkuneideistä:flower:

Tosi upeita massukuvia teillä on. Mulla on kans massua ihan omiks tarpeiks ;) Eilen rupes ahistamaan oikein kunnolla kun mies päätti viedä koko poppoon ravintolaan äitienpäivälounaalle ja minä ressukka en löytänyt paitaa päälleni :headwall: Meinas jo tulla epätoivoinen olo! Onneks tytär löysi mun vanhan paidan, jota olin pitänyt kun odotin tuota nelivuotiasta. Se reissu meni loppujen lopuksi oikein hyvin ja kaikki nauttivat :)

Keskiviikkona olisi sitten taas neuvola ja torstaina laskettu päivä, tosin ei tunnu taas yhtään siltä että tällä viikolla tapahtuisi mitään, vaikka supistelee melkein joka päivä. Ne vaan on semmoisia harjoitussuppareita ja lähinnä vaan v..tuttaa. Mutta lisää kuulumisia sitten neuvolan jälkeen!
 
Onnittelut apsille ja nöösille!

Täällä alapääsärkyä, käveleminen on aika tuskallista. Huomenna tietää sitten tarkemmin onko vauveli kääntynyt pää alaspäin. Mitään synnytykseen viittaavaa ei ole ollut. Kärsimätön olo on!

Tikru
 
Onnea Nöösi :flower: Tulihan se pikkuinen lopulta sieltä vaikka ehdit jo vähän tuskastua odotukseen ja hyvä että ei ollutkaan niin pieni mitä pelkäsit :)

Täällä myös Diipelin ja Iksun tavoin sellainen jännä olo tulevan suhteen. Jotenkin levoton ja pieni pelko kun on nyt oikeasti hiipimässä se ymmärrys mieleen mitä olen koko ajan odotellutkin ;) Tajuaa jotenkin pikku hiljaa sen käytännössä että tuolta mahasta pian putkahtaa joku ulos... :d

Mulla on samoja fiiliksiä Lyraen kanssa että jänskättää myös se lähtö että koska se tulee, yöllä vai päivällä ja tajuanko sitten lähteä hyvissä ajoin, ei liian aikaisin/liian myöhään. Kaikki lupailevat että kyllä sen sit tietää että kun ne synnytysupistukset alkavat ja pakko luottaa että näin on... Kun tähän mennessä en ainakaan tiedä kokeneeni mitään kunnon supistuksia.

Täällä oli myös pientä vieroitusoiretta kun ei päässyt palstalla viikonloppuna, nyt h-hetken lähestyessä täällä huomaa käyvänsä monta kertaa päivässä vaan katsomassa että onko kenellekään tullut nyyttejä :)

Jennile, hauska toi sun pullataikinan kohoamis-vertaus :LOL: Ja älä huoli, täällä toinen laiskiainen, olen nyt monta päivää jo ajatuksentasolla leikannut puutarhan puskia ja puita ja äsken myös löysin itseni tunnin aurinkotuolisessiolta... :D

Inhottavaa Haidih noi sun napatyrä-kivut, toivotaan että saat jotain apua niihin :)

Haaveilija, kiva että remppa on valmis ja muutto takana niin nyt on kaikki valmista vauvalle :)

PieniTiikeri, toivotaan että teillä myös olisi vauveli kääntynyt! :)

Mun pitäisi niin kovasti jo alkaa valmistelemaan tätä kotia vauvaa varten... En ole vieläkään pessyt ensimmäistäkään vaatetta, en pakannut sairaalakassia enkä asetellut tavaroita mitenkään tuonne vauvan huoneeseen...En tiedä mitä tässä odottelen, olen vaan niin viime tingan-ihminen aina kaikessa että varmaan sit kun lähtö synnärille tulee niin alkaan laittamaan vaatteita lipastoon :D No jos ei kuitenkaan, pitää aikatauluttaa tehtävä kerrallaan aina joka päivälle niin kai se siitä...

Nelli ja Kultahippu 37+0
 
Isot onnittelut apsille ja Nöösille :flower: !!

Tänäaamuna kun kävin pissalla, niin tuntu kun ois lorahtanu lapsivettä :eek:. Kun olin pissannu ja nousin pöntöltä niin lorahti jotain pönttöön.
Sit mä soittelin tänään sitä uutta neuvola-aikaa ja tuli vähän juteltua terkan kanssa pitempääkin, myös siitä mahdollisuudesta, että voisko vuotaa lapsivettä.
Sain ajan huomiselle :), onneksi.
Sanoi myös, että voivat mahdollisesti käynnistää synnytyksen ensiviikolla tai jopa jo tämän viikon torstaina vauvan suuren koon takia. Mullakin alkaa olemaan aika älytön olo, kun on vaikea nukkuakkin.
Torstaina sitten ä-polille.

Voi kauheeta mikä olo oli eilen ! Kamalasti supisteli ja sitten kun ei oo saanu vielä nukuttua oikein + kamalat allergiaoireet.
Autolla tuli reissailtua viikonloppuna jonnin verran, niin kyllä kaikki kuopat ja muut pomput ja tärinät tuntu ilkeiltä, tuntu oikein kun se vauva olis puskenu ittensä sieltä läpi.
Muuten mun maha on taas laskeutunu, vauvan pää on ihan alhaalla.

Mulla on tullu vaaleanpunaista, rusehtavaa vuotoa sitten kellertävämpää. Varmaan kohdunsuun avautumisesta johtuu.

Terkkari puhu viimeks korkeasta verenpaineesta ja se sano, että se voi merkata sitä että synnytys alkaa lähenemään. Kuten myös kaikki nuo turvotukset, vihlaisut, menkkajuilinnat ja kipeät supistukset.

Mulla on ollu ainakin pari päivää maha sekasin :S.

Tiia ja toukka rv 37+5
 
Paljon Onnea Nöösi ja Apsi!!:flower:

Nyytti pehmeä syliisi annettiin,
se vauvalta tuoksuu, on lämmin niin.
Se itsekin varmaan tietää sen,
ett sulattaa jokaisen sydämen.
Hiustupsusta pieniin varpaisiin
se on ihana, ihana niin!
Hyvin teitte, minkä teitte,
haikaralta nyytin veitte!

:heart:


Ihania masukuvia olitte monet laittaneet :)
Leenalle paljon tsemppiä huomiseen täältäkin suunnalta!


Vähän omaa napaa tähän väliin taas.. : Eli täällä vyöhyketerapia laittoi sellaiset supistukset perjantaina että pakkailin jo sairaalakassia. Niin ne vaan yötä lähinnä loppuivat ja vaikka sen jälkeen on supistellut, tässä ollaan edelleen yhdessä kasassa.

Mulla itsellä jotenkin mieli maassa, olen nähnyt paljon unia joissa synnytän kuolleen lapsen tai että lapsi kuolee synnytyksessä ja tätä pelkään paljon.. Miehelle en ole tästä mitään puhunut, olemme riidelleet tässä muutaman päivän aikana aika paljon. Mua suututtaa hänessä nyt niin moni asia, pistää niin vihaksi! Muutimme yli kuukausi sitten ja sovittiin että ukko kantaa nuo ylimääräiset tavarat kellarin häkkivarastoon sillä meillä on täällä ihan kamala kaaos kun tavarat eivät mahdu millään näin pieneen asuntoon. No sitä ei ole vieläkään tapahtunut ja välillä öisin vessareissulla kompastelen noihin! Liekö odottaa että mä viimeisilläni kannan nuo painavat laatikot alas vai.. Lisäksi olemme sopineet että mies ottaa myös osaa vapaapäivinään kodin- ja lemmikkien hoitoon mutta unen nään! Pojan hoidan mielelläni itse nyt ainakin toistaiseksi mutta olisi kiva jos ukko osallistuisi edes johonkin. Tänäänkin nukkui puoleen päivään vaikka jo seitsemältä pyysi nousemaan ylös niinkuin muutkin. Eipä saanut persettään ylös sängystä. Mua pistää niin vihaksi tuo mies, en edes jaksa sanoa hälle mitään eikä todellakaan huvita puhua huolistani tuollaiselle!

Anteeksi tää purkaus, jotenkin vaan tuntuu että räjähdän jos en pääse tätä höyryä päästämään ulos!

Lilya ja murmeli 38+4
 
Moi!

LILYALLE ekana kommentti, tsemppiä ja oikeasti yritä kertoa kuitenkin miehelles asiallisesti mikä sua ärsyttää, ei oo kivaa tuollainen ja tukea tarvitsisit tulevassa synnytyksessä, ettei mikään hierrä välejänne.:hug:

APSI onnea hirmuisesti!! Ja ne kaikki muut, joiden nimet tää omapäisyys nyt pääsi syömään:flower::hug:

TE, joilla LA ollut jo...voimia, uskoa ja tsemppiä...itelläkin nyt jo 41+1, mutta tänään käytiin äpolilla liikkeiden vähyyden vuoksi, ja kaikki onneks ok!!! 3cm auki ja limatulppaa tullut lauantaista...lääkäri arveli että 24 h sisällä syntyy...mutta voi mennä kauemminkin: /
Pääasia, että vauva voi hyvin:saint:

Tohon kaksveehen mennyt hermot, ja huono omatunto tietty...kokeilee, isänsä töissä ja koettelee mua ja meen halpaan, hermostun:whistle:
Tottakai pikkunen huomaa, että äiti hiukan poissaoleva ja varmaan vähän kokee olonsa jopa turvattomaks, mutta ku ottaa niin kipeetä välillä ni sit tulee äristyä...

Kirveli ihan hitosti äpolilla kun tuikkas pumpulipuikon tutkiakseen onko lapsivettä (ei ollut onneks vuotanut) että itketti, mutta sisätutkimus ei sattunut yhtään, limakalvot rikki...ja ohjeeks saatiin harrastaa seksiä...ei kyl pysty ku kalvot ihan verestää muutenkin ja pissaaminen on nyt ihan hirveetä:headwall:

Jaa-a..kaupas pitäs viel käydä, jotenkin ei uskalla eikä huvita...oma olo jo sen verran tukala:x

Kathe ja vinski 41+1
 
Moi!
Oli pakko tulla tuolta kerhon puolelta sanomaan leenalle tsempit huomiselle! Muistan ton samaisen, yyyyyberjännittyneen fiiliksen, kun olin menossa sektioon vajaa vuosi sitten (poika syntyi 2.6.) ja nyt olis sama edessä; sektioaika tälle pikkuvitoselle on 25.5.
Äitini just soittelikin, että hänen töissään on nyt laitettu kaikkien työvuorot sekaisin tämän sektion vuoksi. Äiti on siis tulossa tänne olemaan poikien kanssa ja joutui järkkäilemään ylimääräisen vapaan ja samalla muidenkin työvuorot meni uusiks.

Kaikille jo vauvansa saaneille tuhannesti onnea, meille odottaville kärsivällisyyttä vikoihin päiviin ja viikkoihin!!!

Pitäis jotenkin ottaa itseään niskasta kiinni ja palata kirjoittelemaan myös tänne...

Maybaby 37+2
 
Heippa!

Onnittelut Nöösille ja :flower: ja kivoja vauvakuvia oli!
Leena: Tsemppiä ja jaksamista huomiseen, varmasti jännittää kun on niin lähellä h-hetki=)

Nelli79: Arvaappa mitä, myös meidän vauva oli kääntynyt itsestään!!! Aika hauska yhteensattuma kun meillä vielä sama laskettuaika. Toivotaan nyt etteivät käänny enää uudestaan! Mä en myöskään huomannu liikkeistä että olisi kääntynyt, eikä kätilökään päältä tuntenut.

Muuten ei itsellä kovin hyvät fiilikset. Vaikka vauva oli kääntynyt voi olla ettei alatiesynnytys onnistu. Olivat synnärillä tutkineet mun lantion kuvia ja on epäselvää mahtuuko normitarjonnassakaan tulemaan. Eli lantion yläosa ahdas:| Se selittäisi tuon esikoisen keskeytyneen synnytyksen ja silloinhan päädyttiin kiireelliseen sektioon. Ja nyt kuitenkin yritetään alateitse ainakin jos ei kovin isoksi ehdi vauva kasvaa. Nyt oli arvio 3,1 kg. Jotenkin olisi ollut helpompaa suunniteltu sektio kun olin jo ehtinyt perätilan vuoksi siihen asennoitua. No, pitää yrittää ajatella positiivisesti, tokihan alatiesynnytys olisi parempi vaihtoehto jos siihen vaan olisi fyysiset mahdollisuudet.

Onko muilla sään lämpeneminen lisänny turvotusta? Jotenkin hikoiluttaa ja turvottaa kokoajan, huoh... Saahan tässä tosiaan vielä odotella, parhaassa tapauksessa vielä yli kk:mad:
 
Lilya!
Meillä ihan sama homma miehen kanssa. Nukkuis vaikka miten pitkään jos ei väkisin potkis ylös... Myös kaikki hommat jää mun kontolle, kun joko nukkuu tai istuu koneella silloin kun ei ole töissä :(
 
Mukavaa että tänne vihdoin pääsee! Toivottavasti oli nyt vihon viimeiset huoltokatkot toukokuun aikana, murinaa! :LOL: Täällä siis myös yksi hyvin koukuttunut vauvakuulumisten odottelija! :D

Paljon onnea Apsille ja Nöösille tyttövauvoista :flower: :heart:

Leenalle kovasti tsemppiä huomiseen sektioon :wave:

Nelli ja Vattula: Olipa kiva kuulla että teidän pienokaiset ovat ymmärtäneet kääntyä oikeinpäin huomaamattanne :D

Haaveilija: Kiva että olette päässeet muuttamaan! Mä jo yhtenä päivänä mietinkin, joko sulla on vauva kainalossa, kun ei ole vähään aikaan kuulunut mitään kuulumisia! :)

Vattulalle: Mulla ainakin turvotukset ovat lisääntyneet huimasti säiden lämmettyä. Tuntuu että sormet on jo heti aamusta ihan pökkelöt ja jalat tulee päivän mittaan ihan turvoksiin myös, myös nassu näyttää ihan turvonneelta... Viikonloppuna oltiin niissä häissäkin, oli ihana laittautua ja käydä kampaajalla, ihanat häät oli muutenkin. Pari kuvaa otettiin musta ja miehestäkin, ei vaan jotenkin vastannut kuva sitä henkistä hehkua ja kauneutta, mikä sillä hetkellä oli mielessä... :whistle:

Lilya: Agrh! Mä olisin jo räjähtänyt miehelle noista luvatuista tekemättömistä tehtävistä! Mulla ainakin pinna alkaa kiristymään, jollei sovituista asioista pidetä kiinni. Tosin meilläkin tällä hetkellä on miehen muuttotavarat osin vielä laittamatta paikoilleen, mut ollaan sovittu että niille etsitään paikat tämän viikon lopulla. Viime viikolla oli tärkeämpää että mies sai lukea tenttiin ja valmistautua myös bestmanin touhuihin! Onneksi ollaan kyllä miehen kanssa siinä mielessä samanlaisia, että molemmat pitävät suht siisteistä paikoista ja se siivoominen on jotenkin henkisesti helpottavaa! :) Jos ei ole sotkua asunnossa, niin ajatuksetkin selkeempiä, tai jotain sinnepäin ;)

Raskausvoinneissa ei kummempaa, mikäli ei oteta huomioon hiivatulehduksen ilmaantumisesta : / Masunmitta oli äsken 111cm, että ohan tota kun normitilassa reilusti alle 80cm ollut! Torstaina olis seuraava neuvola. Vatsa kovettuu, välillä napakastikin ja ikävän tuntuisestikin, mut ei muuta synnytykseen viittaavaa. Aurinkoa otetiin tänään masun kanssa ja onneksi esikoisenkin vesirokko alkaa helpottaa, laskettiin tänään noita sen näppylöitä, joku 400 kappaletta.. ja tukan alle jäävät ovat vain arvoitus... Että pilkkuja riittää!

Ansukka ja Mimmi 37+4
 
:flower: Onnea Nöösi ja Apsi! Urakka ohi! Sekä Leenalle tsemppiä Mustikan hakuun =)

Katherinelle kovasti jaksuja, kärsivällisyys alkaa varmaan olemaan jo käytetty. Toivottavasti pääset tositoimiin ennen huomisaamua!

vattula kyllä, turvotus lisääntynyt paljon, oikein sellaista tanakkaa turvotusta mikä tuntuu syvällä ihossa, ei mitään pientä sipsiturvotusta. Possu katselee peilistä...

ON: vatsanympärys 117cm, arpia löytyy nyt alavatsasta (isompi maha kuin viimeksi, ei tullut silloin arpia).
Tänään painoarviossa, tällä hetkellä 3800g mikä on puoli kiloa enemmän kuin esikoinen syntyessään. Vauvalla kaikki hyvin, suppareita piirtyi käyrälle mutta en tuntenut niitä ollenkaan.
Olin juuri pihaa haravoimassa jos vaikka käynnistäisi synnytyksen.

Mustajuuri 39+4
 

Yhteistyössä