** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Lilya, täällä myös samoja tuntoja miehen suhteen. Tavarat on ja lojuu samassa paikassa ja joka päivä ne luvataan hinata pois. Tänään paloi käämit ja rehasin ne yläkertaan kun ei kerran ruvennu tapahtumaan. Kommentti oli: miks nää pelit on täälä laatikossa? Oisko vaikka siksi että toimitin ne mun silmistä pois kun ei tapahdu muuten. Sitte kyllä ne hinattiin mihin oli alunperin puhe. Ja kyllä, Itsellä olo tukala ja edes vähän apua toivois, makaa mies sohvaperunana. Ehkäpä se siitä...

Mä kans mittasin vatsan ympäryksen. 126cm tuli luvuksi. Possuko? Masu toki on nyt isompi mitä esikoista odottaessa.

Omaa napaa: Turvotusta on ihan hirveesti ollut tänään. Olo oli aivan hirvee iltapäivällä ja niinhän siinä kävi että oksentamaan piti lähteä, nyt taas maha aivan kuralla.:x Tämäkin vielä.
Yhden "uuden" asian bongasin. Välillä päivisin vasen käsi saa jotain ihme kramppeja, puristaa vähän nyrkkiin niin jää hetkeksi siihen tunnottomana:confused: Onko muilla ollut?

Jennile ja Masukki 37+4
 
Kyllä on vilkastunut kirjoittelu tänne, herttinen sentään... meinaa pysyä ollenkaan enää mukana!

Nöösille onnea vauvan syntymästä!

Leenalle tsemppiä huomiseen sektioon!!

Mulla tänään taas neuvola, täysin uusi terkka, kun vakiterkka saikulla, ei sijaista ja joku muu sitten repästy siihen tilalle +opiskelija lisäksi. No, verenpaineet oli ok ja sykkeet vauvalla, sf oli 35 cm. Pissa puhdas ja muutenkin kaikki kunnossa. Vauvan pää on kuulemma tosi alhaalla ja terkka ihmetteli, eikö mulla ole vaikeuksia kävellä. Ei ole, ihmettelen itsekin. Tosin sellanen vaiva on ollut jo pitkään, että alapää (siis häppärit) on törkeen turvoksissa ja vessapaperilla pyyhkiminen on tehtävä aikas hellävaroen. Tissit kutiaa myös nyt koko ajan ja tulee kirkasta nestettäkin. Mä niin oisin valmis synnyttämään jo pian tän!!

Onkos muita, joiden pitäisi käydä loppuraskaudesta verikokeessa? Mulle lykättiin tänään lähete, joka on unohtunut heiltä aiemmin antaa, että mun pitäs käydä verikokeissa ennen synnytystä. Siksi kun viime raskauden yhteydessä sain verensiirron. Olin ihan suu auki, että jaa... Meni vähän ohi, et mitä ne siitä sit kattoo??

nepula ja töppönen 38+5
 
Nepula: Siitä todennäköisesti tsekataan, ettei tuon verensiirron takia sulle ole alkanut muodostumaan vasta-aineita, eli kannattaa käydä kokeessa. SPR Veripalvelu - Raskaudenaikaiset veriryhmä- ja veriryhmävasta-ainetutkimukset Tuolta voi lukea lisää! (Oot varmaan muuten veriryhmältäsi rhesus + ? ) Rhesus negatiivisilta tsekataan noi veriryhmätiedot kolmesti raskauden aikana. Viime käynnillä multa just napattiin tuo viimeisin verikoe.
 
Nöösille onnittelut vaavista :heart:

Täällä oli käynti TYKS:ssa... ihan paska fiilis jäi kyllä käynnistä : / Lääkäri oli jo veemäinen ku ehdin vaan astua huoneeseen sisälle. Ihan sama mitä selitin kuinka uupunut olen ja kävelen seinistä tai pöydistä tukea pitäen et pysyn pystyssä...niin se vaan selitti samaa, ja tuntu et ei kuunnellu mua ollenkaan.
Sano vielä, et eihän mun Hb oo ees alhanen, et se nyt on sama onks se 90 vai 95:stick:
Sano että vaavi voi hyvin, jonka mä tiesinkin sehän olenkin mä kuka ei voi hyvin.... huoh!! Ei siis käynnistystä. Sano, et jos menee reilummin yli LA:n niin katellaan sit uudestaan käynnistystä o_O
Enhän mä pysty ees suihkussa käymään yksin (siis et oon yksin kotona), tai en uskalla ku alkaa niin paljon heittää päästä et pelkään et pyörrynkin suihkuun.
Eli odottelua voi olla tässä vielä vaikka sinne rv42 asti.
Niin ja vaavin painoarvio oli nyt 3.4kg

ja anteeks tää kauhee suodatus, oli vaan kurja fiilis kun äpkl:ta lähti kotiin, melkein tuli itku ku niin harmitti....

adalium ja tiitiäinen rv 39+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Nöösi! :flower:

vattula: Hienoa, että sullakin on vauva tajunnut ite kääntyä "oikeinpäin". :)

adalium: Tosi ikävää, että lääkäri ei enempää sun huonoa oloa noteerannut. :( Toivottavasti hb lähtis nousemaan, kuulostaa kyllä kamalalta. :hug:

Leenalle myös täältä paljon tsemppiä huomiselle. (tai oikeastaan jo tälle päivälle...)

Onko teillä muilla ollut kävellessä semmoista toispuoleista kipua mahassa? Tänään käveltiin miehen kanssa kaupoilta kotiin, vähän kiertoreittiä kun oli niin hyvä ilma. Jossain vaiheessa oli pakko pysähdellä, kun tuntui, että oikeaa puolta mahasta kiristi kovasti. Voikohan supistukset tulla toispuoleisina? :D

Vaavi myös venyttelee kovasti, tuohon oikealle puolelle kylkiluiden alle. Sattuu ihan, kun se punkee jalkaansa ulospäin. :/

Iltaa kohden ollut kauhean pinkeä olo mahassa. Koko ajan on myös nälkä. :ashamed: Alakerrassa on myös tuntunut tuikkaisuja. Oikeastaan ihan kiva, että jotain oireita ilmaantuu. On ollut niin vähäoireista, että mietin, tapahtuukohan alakerrassa yhtään mitään. :)

lyrae ja sumusireeni 37+6
 
Nöösille onnittelut nyytistä! :flower: Tulkaahan kaikki synnyttäneet sitten kertomaan synnytystarinaa kun ehditte :popcorn:

Leenalle tsemppiä tähän päivään, ihanaa kohta teillä jo pieni tuhisee sylissä <3

Nelli minäkin sain vasta viime vlopun aikana pestyä ja silitettyä vauvan vaatteet + laitettua sairaalakassia edes vähän valmiiksi. Lähinnä kameran laturia, liivinsuojaa, matkashampoo+hoitoaine ym. ja tosiaan, tuli silitettyä nuo vaatteet vaikka tiedän että taitaa jäädä tähän yhteen kertaan, ei sitä jokaikistä bodya jaksa alkaa sitten vauva kainalossa silittelemään...

(.) Eilen oli tosiaan neuvola ja kaikki oli loistavasti, rr 116/76, painoa 431g/viikko,nyt yht.11,1kg, pissa puhdas, sf 33,5 ja sykkeet + liikkeet hyvät. Tosi hyvän vasteen anto ärsyttelyyn, heti nous 170 luokkaan sykkeet ja sitten nopeasti laski 140 tietämille, meidän pieni kulta :heart: Ja tämäkin majailee hyvin alhaalla, hikka tuntuu melkeenpä nivusissa :D Veikkaisin että hyvin lähelle laskettua aikaa päästään ellei jopa vähän yli, olo on päivä päivältä parempi eikä synnytys enää jännitä niin paljoa :)

Kävin eilen myös hierojalla, otti tällä kertaa alaselän ja hanurin, ai että on paikat kipeet! Suosittelen kyllä kaikille etenkin loppuraskaudessa että käytte löystyttämässä paikkoja, mä en ees tajunnu kuinka jumissa tuo lantio on, voi helpottaa tosi paljon synnytystä jos vähän saa löysälle noita ennen sitä. Ens ma taas uus aika jollon hierotaan sitten vielä molempia, selkää ja lantiota. Sitten ku vauva syntyy niin on miehen vuoro ja taidetaan me vauvakin käyttää hieronnassa :heart: Eilen sitten loppupäivän tulikin ihan tujakoita supistuksia, ei nyt varsinaisesti kipeitä mutta herkästi supisteli.

Nyt keittelemään miehelle aamukaffet ite ku oon heränny jo puoli kuus...

Diipeli ja tyttönen 38+0 POKS :heart:
 
lyrae Kiitoksia! Juu, oli kyllä aika kurja lääkärikäynti... :/ Täällä myös tuntuu, jos pidemmän aikaa kävelee, niin sellasta kiristystä jommalla kummalla puolella mahaa/kylkeä. Supistuksiksi en kyllä usko. Kaiken maailman kipuja kun ainakin täältä löytyy... ja myös noustessa ylös ja kävelemään lähtiessä tuntuu aina "ihania" vihlaisuja/viiltoja tuolla alapäässä/häpyluun tietämillä.
Supistuksia tulee lähinnä vatsan kovettumisena. Niitä kunnon suppareita siis odotellessa :)
 
Huomenta! Tai tuntuu jo päivältä kun sen verran aikaisten tuli herättyä ja oon ehtinyt jo hinkata kylppärinkin lähes paraatikuntoon :LOL:

Mulla on jo kolme yötä olleet aika hankalia. Selkää/mahaa juilii hieman menkkamaisesti, mutta ehkä aavistuksen kipeämmin. Supistuksia sitten varmaan.... ei meinaa nukkuminen olla oikein kunnollista ja pissalla sitten tulee ravattua kolmesta viiteen kertaan :O Niin, ja mahakin on aika vikkelänä ;)Tänään sitten tuli ehkä pala limatulppaa (sellainen pikku hyytelököntti, mutta ei siinä mitään veriviiruja kyllä ollut...)! Olin kuin olisi lotossa voittanut, kun hokasin sen ja itsekseni tuulettelin :D Antaa niiiiiiin paljon toivoa että ehkä vauveli aikoo oikeasti tulla ulos, vaikkakin eikö se ollut että vaikka tulppa irtoisikin, niin voi mennä vielä pari viikkoa ennen kuin action alkaa? Mulla on aika äpolille ensi maanantaina eli jos sitä ennen en ole saanut kaveria ulos, niin ainakin tietää sitten mitä tuolla alakerrassa on tapahtunut ja milloin se viimeistään pakotetaan ulos :)

Eilen kävin neuvolassa ja kaikki ok, mitä nyt alapaine on hieman korkealla, mutta ei liikaa ja siis ihan normisti ottaen huomioon viikot. Vauva on tosi alhaalla ja se myös tuntuu, varsinkin yöllä kun lähtee vessaan, niin on sellainen omituinen painon tunne. En saanut uutta aikaa tuon äpoliajan vuoksi, mutta terkka pyysi soittamaan sen jälkeen että mitä siellä sovittiin.

Tänään pitäisi tulla Vaavi-sänky! Pääsen laittamaan sen valmiiksi ja sitten taitaa olla kaikki asiat kuosissa eli senkin puolesta voisin lähteä synnytämään :p Tai itseasiassa, eilen kun katsoin vauvan kotiutumisvaatteita, niin varustuksesta puuttuu vastasyntyneen kokoinen pipo eli josko sellaisen vielä hankkisi.

Miehen vanhemmatkin on luvanneet tulla meille koiravahdeiksi, joten perhehuone otetaan, vaikka mies kyllä käy sitten päivittäin kotona hoitamassa pidemmät lenkitykset yms. Kun nyt vaan pääsis tositoimiin, alan olla varsin kärsimätön ja huonosti nukutut yöt ei ainakaan auta asiaa... ihmeen pirteä sitä kuitenkin on ollut päiväsaikaan. Tai no, hermo mulla tuntuu menevän aika helposti. Asiat ärsyttää normaalia enemmän.

Jos nyt lähtis itkemään sohvan pohjalle. Aion katsoa loppuun Ghost -Näkymätön rakkaus, joten jos siihen vaikka puoli pakettia nessuja viereen :D

Miiku 38+5
 
Paha olo, päätä särkee, pyörryttää, alaselkää jomottaa nii et naama vihertää, supistaa, maha ihan kuralla... mitäs vielä... tosi jees fiilis!!! :headwall:
Huomenna vimppa lääkäri neuvolassa, toivottavasti on jotain edistystä alakerrassa tapahtunut!!!! MÄ EN JAKSA ENÄÄ!!!!!

Mama ja "Tahvo" 37+3
 
Huomenta!

Vitsit, olen niin onnessani tästä uudesta kodista. Mies ihanasti rempannu tämän ja päästiin pois hikisestä kerrostalo-asunnosta ja nyt saa olla ihanalla omalla pihalla ja terassilla. Vaikka tää onkin rivari ni tuntuu melkee ihan omalta ku niin älyttömän hiljasta ja rauhallista, eipä paljoa muita näy...
Ja ihania ulkoilumaastoja, että saa koiran kanssa painella....
Muuten olo onkin sitte iha paska, eli tää turvotus ei laske edes yön aikana, jalat aamusta iltaa järkyt limput ja oikee käsi särkee ja särkee, ees 1000mg panadolia ei auta. Nytkin hankala kirjoittaa ku särkee ja puutuu...
Eilen oli tosiaa neuvola, ja sf-mitta 33cm, paino oli 104,6kg. Viime kerrasta eli viikko takaperin ni tullu 800g, mutta terkan mukaan menee monta kiloa ihan vaa turvotusten piikkiin, yhteensä tullu nyt noin 11-12kg...Verenpaineet koholla edelleen 136/94...Huomenna menen Tyksiin taas kerran ja katotaa tilanne ja samoin labraan, että katotaa ne raskausmyrkytyksen arvot. Viimeks se uraatti oli 394 ku pitäis olla alle 350 ja siksi siis lievä raskausmyrkytys...Kuulemma kovin helpolla eivät lähe käynnistämään vaan enemmin odottavat ja seuraavat kunnes tilanne onkin jo niin hurja, että pitää sektio tehä. Ihme touhua!! Kuten näköjää myös adalium saanu kokea!
Viime viikolla ku kävin tyksissä synnytystapa-arvioinnissa, niin oli niin ihme touhua lääkäriltä, että huhhuh. Mun äiti oli mukana/tukena, ni ultras nii pikasee ettei tosikaa ja ettei tuleva mummakaa ehtiny mitää näkemää, sit ronkkis nii saakelin kipeesti, onneks nopeesti ja ku olin pukemassa vaatteita ni alko selittämää ohjeita mulle, että sokerit pitää mitata 4x/vko yms. vaikka olin siis toisessa huoneessa. Huhhuh!!!!! Kaikenlisäks se alko niin, että ku olin riisunu housut ja olin siinä puol alasti ennen tutkimusta ni alko mitata verenpaineita. Nehä oliki 150/106, mutta hiukka mua myös jännitti...Ihme touhua siis! En tykkää yhtään mennä tonne yksinäni ku siellä ollaa aika töykeitä yms..
 
Taas poksuu vaan.

Eipä ne siellä äippäpolilla mitään kummaa sanonut tosta napatyrän leikkausarpikivusta, en siis käynyt näyttämässä vaan terkka oli soittanut sinne ja kysellyt. Enpä ihan usko että osasi selittää asiaa niinkuin pitäis, sillä suositteli ostamaan tukiliiviä?! Voi vittu paloi pinna, puhelukin sattui tulemaan mulle takas just mun päikkäreiden aikaan, ja olin aika "kivalla" tuulella. Ei tainnut ihan ymmärtää että ei tässä mitään pullahdusta koiteta estellä, vaan sitä vitun viiltävää kipua! Sori kielenkäyttö. Noh, en jaksa nyt enempää kirjoittaa, kun ei oo muutako valitettavaa. Paremmalla ajalla sitten, enköhän mä kärsi sit vaan loppuun asti.

Haidih ja tyllerö tasan 38.
 
Moikka!
Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena. Eilinen "maaginen" päivä meni niinkuin muutkin..:) (joo tiedän,ettei se ole kiveen kirjoitettu päivä) Meillä mennyt kaks aiempaakin yli ihan reilusti,mutta jotenkin sitä toivoi,että olisi ny tämän kerran tullut "ajoissa". Itsellä aika tuskainen olo. Supistelee kyllä,mutta ei auta jos ei käyntiin itsestään lähde. Paljon onnea jo synnyttäneille! Lähden taas muksujen huoneita siivoon,kun ei pysty oikeen paikallaankaan istumaan.

Marjukka+ mauno 40+1
 
adialium: älä välitä tuosta lääkäristä, hänellä ei itsellään ole vastaavaa tilannetta ollut, niin näköjään siksi ei ymmärrä. Mulla oli hemoglobiini 5 kk:tta vähän päälle sadan ja oloni oli todella kurja. Pyörrytti ihan pienetkin kävelymatkat ja hengästyin sohvalta noustessa jne. Jos hemppa olisi ollut vielä huonompi, niin kyllä olisi pelottanut miten sitä olisi pysynyt pystyssä! kannattaa kokeilla vielä kraftersaftia, otan sitä edelleen maltoferin kanssa vuorotellen vuoropäivin. Ja samalla c-vitamiinitabletin.

Itse olen kohdannut vain ammattitaitoisia ja ymmärtäviä lääkäreitä raskausaikana, niin on kyllä ikävä lukea päinvastaisista kokemuksista. :/
 
haaveilija87 ja tutti_fruit
Juuh, tuntuu että tuolla tyksissä ei muunlaisia lääkäreitä ookkaan ku töykeitä :/ ja jänskättää synnytyskin sitlä osin, et esikoisen aikaan kaikki muut kätilöt oli tosi mukavia mut sit just se ketä sit hoiti synnytyksen oli kauheen töykee jne... et jos nyt parempi onni.

ja tutti_fruit: mä oon kokeillu tota, mut maha ei kestä kuin maltoferia... Niin se on ainoo vaihtoehto mitä voin ottaa. Otan sitäkin jo niin suuren määrän, et ei se vaan nyt imeydy se rauta. Jos olen vielä ens viikolla yhdessä koossa käyn vielä kerran labrassa, et pysyy ajan tasalla siitä Hb:sta.
Ja tosiaan, oli kyllä ihme kommentti lääkäriltä. Eikö se ajatellut ollenkaan sitä, et tollanen hb synnytyksen jälkeen jo sit tuntuukin O_O Niin kuin kyllä jo toi 95kin, kun tosiaan jo tuolilta nouseminen saa olon ihan hengästyneeks ja koko kropan ihan väsyksi :(
 
Heips

onnea vaavinsa saaneille!!!! :flower:

Neukissa tänään käyty ja paino oli noussu liiikaaaa täti vaan sano että näin loppuvaihees yleensä käy öö joo 1,140 tullu viikossa lisää :/
vaavelin painoa arveli lekuri taas noin 3,100 että jooh sekin kasvaa ja kaikki oli muuten ihan hyvin se mahan mitta oli kuulema aika iso 34cm??

synnytys oon ns päättäny että teen pol.synnytyksen eli olen sen 6h sairaalassa ja lähden kotio en ole mikään sairaalassa makaaja ja mitä mulla on kokemusta tosta porvoon sairaalast ja mitä olen kuullu niin siel on aika huono palvelu plus että vierailu aika on vaan 1h joten en sinne jää mielummin tulen kotiin esikon ja miehen kans. tiedän myös että saan tänne apua kun vaan pyydän. sairaalaan pääsen alle 10min jos on tarve päästä!!! kaikki tää tietty jos mulla ja vaavelilla on kaikki hyvin.. ja miks ei olis???

esikkon puolesta hiukan pelkään miten hän tän kaiken ottaa?? nyt näyttää että on alkanu pohtimaan ja paljon ja no onhan sillä muutakin mietittävää: muutto, vauva ja koulun alku. ja saanu olla melkein 7v se meidän silmäterä sekä mummun ja vaarin ja muidenkin. tos pari kolmeviikkoa sitten on alkanu tulee kysymyksiä rakastatko mua, itketkö kun meen kouluun, ym.. vaikka kuinka yritän ja olenkin tukena ja turvana esikolle tuntuu että se ei riitä.. miehen kans sovittu että se käyttää ja tekee paljon asioita esikon kans ihan vaan KAKSIN siis isi ja poika time... eskariin on ilmottanu että ei tule enää kun vauva syntyy koska jää hoitamaan sitä.. eli näyttää kuitenkin odottavan siskoaan paljon!!! mutta silti.. EILEN käytiin esikon kouluun tutustumassa ja voi eiiii kyllä siinä tippatulilinssiin äiskälle :'( mun "vauva" menee kouluun se vaan iski tajuntaan. ja onhan toi iso poika jo.. :D elkeistä sen huomaan kun on tullu sellasii ja samoin ns kielenkäyttö sellast komentelua ja isottelua.. :D mutta sit on se pien poika siel kans.. :hug:

tällästä tänne..

Minsku82 ja tärppi 37+1 ou jeee :D
 
fii
Moikka,
Oon taustaillut täällä, mutta on pakko kirjoittaa adaliumille että mulla on nyt neljäs raskaus menossa jossa on hb tosi surkea, edellisessä se oli 41 viikolla 88.. Ja olo oli kyllä aika raju.. Eikä se nytkään mikään hyvä ole, hb on 93.. Mutta siis sitä olin tulossa sanomaan että aika nopeasti se hb korjaantuu synnytyksen jälkeen. Eikö sulle olla verenlisäystä, vai mitä se onkaan, tarjottu? Mulle ei olla tästä puhuttu mitään muuta kun oho onpas alhainen.. Niin ja se palautuminen tietysti riippuu että kuinka paljon verta menettää synnytyksessä, en mäkään suihkuun kyllä ole kyennyt, mutta seuraavana päivänä on olo jo ollut ihan hyvä vaikken lisäverta olekaan saanut koskaan. Nyt jotenkin huoli on aivan erilainen kun ei ole mitään kontrollia ollut äitiyspolilla.. Eikä tutkittu rautavarastoja yms..
Laskettuaika olis siis 12 pv, kauan tässä ei onneks enää tarvitse kärvistellä.. Hengenahdistusta on täälläkin ja 1,5kk ollut kipeänä kaikissa maailman flunssissa kun vastustuskyky on aivan surkea ja pää kipeä kokoajan..

Mulle kans lääkäri sanoi viikolla 20 et sullahan on 94 tää hemoglobiini, sehän on vielä ihan hyvän rajoissa.. Oishan se jos olo ois hyvä..
 
Heip!

Onnea vauvan saaneille!

Kävin äippäpolilla ja sikiö ei ollut kääntynyt-ainakaan vielä. Sektioaika jäi voimaan, mutta silloin aamulla vielä ultrataan jos olisi kääntynyt.. Verenpaine oli hieman koholla ja virtsassa proteiinit yhdellä plussalla-eli kaksi kertaa joudun käymään vielä neuvolassa tarkastuttamassa noi arvot ennen sektiota. Lääkäri oli ihan kiva tyyppi. Mulle ei ole muuten tehty sisätutkimusta kuin 2 kertaa koko raskauden aikana! Viimeksi maaliskuun alussa.

Tikru 38+0 (Poks)
 
Adalium Todella kurjalta kuulostaa että lääkäri ei yhtään ota kantaa sinun huonoon oloosi! Toivotaan että pian lähtisi syntymään ja tilanne korjaantuisi.

Haaveilija87 Tsemppiä raskausmyrkytyksen kanssa! Itsellä oli sama esikon kanssa ja se käynnistettiin heti rv 38 koska olivat sitä mieltä ettei kannata odotella kun ei se itsestään lähde. Tosiaan aika paljon sairaalakohtaisia eroja taitaa noissa olla mutta toivotaan että sullakin pian koittaisi synnytys ja raskausmyrkytys olisi ohi.

Minsku82 Muakin nyt alkoi kiinnostamaan polikliininen synnytys, miten siihen on suhtauduttu äitipolilla? Onkohan tuo käytäntö yleinen? Olen lukenut että ulkomailla hyvinkin yleinen tapa. Varmaan tosi haikeaa kun oma pieni lähtee koulumaailmaan, itsellä vasta poika 4v ja silti tuntuu että aika on kulunut siivillä, mun pieni vauvahan toi vielä on!

Jennile Mulla kanssa on koko päivä ollut ihan törkeetä turvotusta, aamulla ei meinannut käsiä nyrkkiin saada. Oolen tosiaan huomannut näiden lämpimien ilmojen vaikuttavan, mä olen normaalitilassakin helteistä turpoava saati sitten raskaana. Onneksi tämä aika ei ole pitkä mitä lämpimillä ilmoilla joutuu odottamaan, viimeksi mulla oli la heinäkuussa ja huhhuh minkälainen kesä mulla oli!:D

Tänään näin labrassa aivan mielettömän suloisen ja pienen vastasyntyneen! Voi miten hellyyttävä se olikaan :heart: Siinä se äitinsä sylissä kelli ja välillä kertoi oman mielipiteensä hitaasta palvelusta :D Kun vaan äkkiä saisi oman pienen syliin :)
Poikakin odottaa jo malttamattomana, äitienpäiväkortiinkin oli käskenyt kirjoittaa "Huomenta vauva, tule jo ulos sieltä!"

Lilya ja murmeli 38+6
 
Neuvolakäynti oli tänään ja voi että tuli taas niin mukava fiilis, kun se terveydenhoitaja on niin mukava :))).
Puhuttiin niistä hiilareistakin ja yms, oli aikalailla samaa mieltä mun kanssa monesta asiasta :) !!

Mutta tosiaan varoitteli ja käski valmistautumaan, että saattavat luultavasti jo ensviikolla käynnistellä synnytystä. Mullehan se ois kyllä tosi ihana juttu jo, koska haluan päästä tästä tukalasta olosta eroon. Saa kuulema toivoakin sitä käynnistystä. Runsaasti lapsivettä ja isokokonen vauvakin.
Pyydän kyllä tarkistamaan kohdunsuun ja sen lapsiveden mahdollisen tihkumisen.

Rautakuurille joudun, hemoglobiini 108 kun se raja ois 110 tällä viimeisellä kolmanneksella
Sf-mitta 34 ja painoa oli tullu sopivasti, ei liikaa.

Kyllä jännittää nyt torstai.

Tiia ja toukka rv 37+6 :).
 
Synnytystarina: Mietin pitkään kehtaanko laittaa edes tänne kun on vähän nolon nopea taas tämä minun synnytys.
Eli synnytyksen kesto oli noin 40min.
Kalvot puhkaistiin ja tippaa laitettiin mutta mitään ei alkanut tapahtua niistä, ja sitä kun oli katseltu jonkun aikaa niin tippaa lisättiin ja siitä alkoikin 2min välein supistukset. Paikat oli ennestään auki reilu 2cm vain.
Siitäpä se sitten hujauksessa taas eteni kuten aina, ja ehkä ne 5-6 viimeistä supistusta tuntui ihan tarpeeksi ja 2 viimeisen supistuksen aikana teki mieli ponnistaa jolloin poika sitten syntyikin.
Kivunlievityksiä en taaskaan halunnut.

Tylsä tarina jälleen kerran, mutta...

Enie + Tou 13pv
 
fii
Mulla laski esikoisesta alimmilleen 102 hb, mut silloin en edes sitä huomannut omassa olossani. Ja synnytyksen jälkeen olin ihan hyvissä voimissa (menetin vaan sen 500ml verta)
Siks nyt vähän pelottaakin, kun on oma olo näin kaamee. Ja uskon et varmasti (toivottavasti) se hb sit yleensä nousee nopiaan. Ei oo puhuttu veren antamisesta, mutta en sitä kyllä haluaisi saadakaan. Ja ehkä ikävintä tosiaan oli kun lääkäri sanoi että eihän mun hb vielä oo ees alhaalla, kun se kuitenkin saa oloni näin huonoksi, niin eikös se sillon ole ainakin mulle jo liian alhainen.

Oon nyt yrittänyt ottaa sen asenteen, et pakko vaan jaksaa tällä ololla, ja yrittänyt miettiä että vielä voi olla melkein se 3vkoa odottelua. Tänään kävin neukussa ja seuraava neukku oliskin ens ma, rv40+1 :) Sillä mielellä, et varmasti vielä sillon olen nlassa istumassa :D

adalium 39+2
 
fii
Mulle sanottiin äippäpolilta just kans et ei oo alhainen, mut myös et ei voida kirjoittaa sairaslomaa sieltä kun on fysiologista eikä raskauteen liittyvää tuo anemia... :O

Koita jaksaa vielä, yleensä sitä vaan kummasti jaksaa kun on pakko 41+3 mä vasta edellisenkin synnytin..

Niin ja älä pahoita mieltäs siitä lääkäristä, niillä nyt on ne omat taulukot, musta se on alle 90 joka ns on matala hb.. Mut sehän ei suinkaan tarkoita et jollakin ei vois 98 olla esimerkiksi jo hyvin matala ja olo kamala..

Fii 39+5
 
Viimeksi muokattu:
Hb:stä:
Mulla on ollu kans matala tässä puolivälistä eteenpäin, nyt viimeksi oli noussu vähän päälle sataan ja jätin raudan pois, kun olokin ihan ok ja normaali. Kun mulle on neuvolassa sanottu jo pariinkin otteeseen, että ihan loppuvaiheessa (pari viikkoa ennen synnytystä) syöty rauta voi aiheuttaa lapsen kellastumisen. Ja tosiaan ovat sanoneet, että sen vois jättää pois sitte viikolta 38 sen takia. Mutta jätin pois jo nyt kun oli kuitenkin noussu ja en usko, että tässä viikolle 40 edes mennään...
Toki jos oma olo on todella hutera ja hb alkaa olla alle 90, niin jatkaisin kyllä loppuun asti. Eihän se lapsen kellastuminen mikään vakava tila ole.

Miuku + pötkylä 37+2
 
Onnea vauvautuneille!! :flower: :heart: Mulla myös yksi läheinen ystävä synnytti viime viikolla, laskettu olisi ollut huomenna. Hirmunen vauvankaipuu mulla kyllä! (Tosin sais pysyä sisällä vielä pari viikkoa, että saan opinnot kasaan ja yhdet häät alta pois.)

Nelli ja Vattula, ihan mahtavaa, että teillä on tajunneet muksut kääntyä oikein päin! :) Alkoi vaan vähän itseä hirvittää, että mitä jos mullakin on poika kääntynyt enkä ole huomannut mitään! Tähän asti oon ollut niin vakuuttunut siitä, että pakostihan mä huomaan jos se tämän kokoisena vielä yrittää pirulainen kääntyä. Eipä sitä kai välttämättä huomaa. No, torstaina taas katotaan. Luulen kyllä että on vieläkin pää alaspäin, mutta jostain syystä välillä on tosi vaikea arvailla, miten päin tuo tuolla hengailee.

Turvotusta on ehkä aavistus tullut, mutta sormukset on edelleen sormessa ja liikkuvat entiseen tapaan. Sukkia en oo kelien ansiosta käyttänyt enää viikkokausiin, joten en tiedä sitten, jäisikö niistä jäljet, mutta ei kyllä kovin näkyvää turvotusta ole. Rasvaa sen sijaan on reisissä ja takamuksessa selvästi... Onneksi ne lähtee rääkillä pois. ;)

Mulla tulee myös olemaan polikliininen synnytys tuolla birth centerissä, tai siis saadaan tosiaan olla 4-12 h synnytyksen jälkeen siellä, mikäli kaikki on hyvin. Kätilö tulee sitten kotikäynnille 2-3 päivää myöhemmin, ja sen jälkeen normaali lääkäriseuranta (kun ei ole neuvolaa). Tää sopii mulle paremmin kuin hyvin, mäkään en tykkää maata siellä sairaalassa kun en koe olevani mikään potilas, siis etenkään jos olo on niin normaali kun se nyt synnytyksen jälkeen voi olla. Esikoisenkin kanssa halusin mahdollisimman pikasesti pois sieltä, vaikka perhehuoneessa olikin ihan lokoisat oltavat. Kaksi yötä silti siellä vietettiin. Ja nyt kun tosiaan on jo yksi mussukka kotona odottamassa niin mieluiten tulen nopeasti kotiin.

(.) Vähän hirvittää, kun pitäisi sunnuntaina päästä New Yorkiin yhteen opintoihin liittyvään näyttelyyn ja cocktail-tilaisuuteen, ja haluaisin ihan hirveästi sinne mennä, mutta kun NY on kuitenkin noin 3 h päässä kotoa ja viikkoja silloin 37+6... Että mitä JOS synnytys alkaakin?! Olisin siellä yksin ja niin kauheen kaukana. Huhhuh. Ja sit vielä kavereiden häät tulossa kun viikkoja on 38+5, ja sekin paikka on vissiin noin tunnin ajomatkan päässä kotoa ja birth centeristä. Jännittää... Ja kuitenkin tää sit menee yliaikaiseksi!

Oli mulla varmasti jotain muutakin, mutta aina unohtuu... Leenalle nyt ainakin tsempit sektioon! :)

Luomis 37+1
 
Luultavasti nyt vuotaa lapsivettä, soittelin ä-polille. Kuulema jos supistuksia alkaa tulemaan tänään yöllä niin pitää lähtee heti sairaalaan.
Huomenna viimeistään pitää käydä tarkistamassa tilanne siellä.

Pikkuhousunsuoja kastuu ja lirahtelee. Vessassa pissimisen jälkeenkin vuotaa kokoajan nestettä.
 

Yhteistyössä