TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Huomenta!

Piti oikein lukasta läpi, että mitä ihmettä sitä tuli kirjoiteltua yömyöhään. Mutta eipä tainnu paljoo ainakaan olla kirjotusvirheitä...

Viime yönä neiti heräsi poikkeuksellisesti syömään 4 aikaan ja seuraavaksi 7.30. Ja nyt on äiteellä väsy päällä, tai oma moka kun piti kukkua niin vietävän myöhään täällä tietokoneella. Pitäis varmaa mennä laittaan tätä pärstää kuntoon, josko pääsis ulkoilemaan kun maija saa unensa nukuttua.

Ja jennille, onnea ihan kauheesti raskaudesta. Ja toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos moiset kommentit!!! Kyllä ihmiset ovat niin tietävinään toisten asioista... Ite huomannu parin kaverin kohdalla, etteivät ymmärrä jos joku tekee toisin mitä itse tekee, sitten kuulee jos jonkinmoista arvostelua! Mikä sopii itselle ei välttämättä sovi toiselle, ja tylsää se olis jos kaikki tekis ja aattelis samoin! Itellä on ihan kauhee vauvakuume, vaikka vauva jo onkin. Ilman ehkäisyä ollaan kun en sitä huolinut, meillä tämän neidon saaminen kesti 2,5vuotta ja apujahan siinä tarvittiin. Meillä kun on nämä luomuvauvat lähestulkoon mahdottomia ja jos on tullakseen niin tervetuloa ilomielin! Tässä jo luulin, että luomuihmettä pukkaa mutta turhaluulo, menkat vaan ihan sekasin imetyksen takia ja unhotin varmaan juoda tarpeeksi kun niin huonoa oloa oli. Mutta vuoden alusta aateltiin lähteä jälleen hoitoihin, josko raskaus alkais helpommin kun on juuri ollut raskaana. Ei niitä enää montaa kertaa jaksais läpi käydä... Mies oli aluksi vähän sitä mieltä, että hulluko olen kun taas raskaaksi haluaisin. Oli vissiin vähän rankkaa hänellekin tuo loppuraskaus kun vaimo vaan makasi sohvalla eikä päässyt mihkään liikkeelle kovien vatsakipujen takia (varmaankin liitoskipuja?). En edes sängystä päässyt ilman miehen apua aina... Mutta niin se vaan aika tekee tehtävänsä, en mä sitä enää muista! Ja nyt on mieskin jo sillä mielellä, että lisää vauvoja saapi tulla!

Jahas ja vähtäys alkaa kuulua, enpä sitten ehtiny itteeni kuosiin laittaa.. yllätys!
 
Täälläkin on palattu arkeen :p Mies lähti duuniin ja poika tarhaan. Päätettiin nyt alkuun että mies vie pojan duunimatkalla ja minä käyn sit hakemassa iltapäivällä. Nyt vielä eletään Joan kans ihan eri rytmissä. Täytyy varmaan alkaa kohta muokkaamaan aamuja niin että voitas viedä esikoinen niin tarhapäivistä ei tulis hänelle niin pitkiä.

Neuvola on vasta parin viikon päästä mutta eiköhän meillä vielä kasveta ihan käyrien mukaan. Yhdellä "yösyötöllä" mennään joka yleensä ajoittuu klo5.30-7 aikoihin ja sit Joa nukkuu vielä klo 9-10 pintaan.

Paikkärit meillä yhdet noin 30-45 min aamupäivällä sit seuraavat yleensä 2-3h ja yhdet tai kahdet pienet pätkät viel illalla. Viel tuntuukin siltä että eihän kaveri tee muuta kun syö ja nukkuu :LOL:

Päiväretki Tallinnaan esikoisen kanssa meni tosi hienosti. Sai äiskän huomion koko päiväksi ja laivalta vielä Muumi karkkilaatikon :D Kotona oli kans kaikki menyt tosi hienosti Joa oli ollut tosi kiltisti. Illalla kun päästiin kotiin oli pikkuinen kuin yhtä hymyä kun näki mamman :heart:

Muskari löytyisi tästä läheltä ja olen vähän kahden vaiheilla uskaltaudunko laulutaidottomana mukaan. Ilmoittautuminen alkaa vasta ens viikolla joten viel on aikaa miettiä :D

Kiinteitä en ole viel ajatellut aloittaa. Katsotaan nyt miten paino on kehittynyt 3kk neuvolassa. Korviketta meil menee yleensä 700-800ml/vrk.

Vilma & Joa reilu 2,5kk
 
Herranjumala tuota sektiokuolemaa! :'( Ihan kauheaa. Meni ihan kylmät väreet ja kävin miettimään omaa sektiotani... Toki leikkauksessa on aina riskinsä, mutta sektio on jotenkin niin eri juttu, kun uutta elämää synnytetään. Voi pientä vauvaparkaa ja isää :( Eihän sitä varmaan isä-parka osaa alkuun edes iloita vauvasta, kun vaimo/tyttöystävä on kuollut. Huaah. Jospa sitä sais ajatukset muualle....

edla-mamma: No jos ei sattumalta törmätä, niin sovitaan, et treffataan sitte Sanomatalossa [/b ]ajan kanssa. Ja ainakin carmen myös mukaan. Ja kaikki muut kynnelle kykenevät! Siitä vaunuparkista; ei ilmeisesti ole mikään lukittu tila, koska vaunuihin ei suositella jätettäväks mitään arvokasta (ihan kun ne vaunut ei olis arvokkaat....). En tiedä olisko sit kuitenkin jollain tavalla "vartioitu"? Kaks näistä mun kavereista on ollu kerran aiemmin babybiossa ja muuten kyllä tykkäsivät kovasti. Hälinää kuulemma riitti, koska koko ajan jonkun vauva itki :LOL: Niin ja heillä oli silloin kaukalot mukana, kun olivat autolla. Mä en vielä tiedä millä tulen; autolla vai bussilla.
 
moi!

tervetuloo maikkelis mukaan keskusteluun

kiinteistäajattelin nyt aloittaa rauhassa ehkä kuukauden päästä maisteltais perunaa yms. nyt kuitenkin menee korviketta sellanen 8-9dl joista osa on jo velliä, näillä jatketaan vielä hetki. auroralla on kovin herkkä masu ja itkee pienistä niin ei haluis aiheuttaa turhaan kipua masuun.

mut nyt ei kerkiä enempää, itkua kuuluu vaunuista :wave:
 
Jessus, mikä yö. Kahdelta suostui ipanakin nukahtamaan, 3 tunnin huutelun ja itkemisen jälkeen. Varmaan vaivasi se kakattomuus, kun niin kovasti pinnisteli koko ajan. Nukahti kuitenkin ja heräsi viideltä taas samaan hommaan. Kuudelta se sai vaippaan jotain muutakin kun sitä karmivaa hajua ja nukkunut siitä lähtien. Minähän en vaan tietenkään 8 jälkeen taas ole saanut unta, parin tunnin päästä kyllä väsyttää. Silloin, kun pieni heräilee. |O

Muakin on alkanut kovasti kiinnostamaan toi babybio. Olis ihana päästä pois täältä metsästä ja leffaan ja samalla heippaamaan kavereita Helsinkiin. Jopa mieskin haluais nähdä ko. elokuvan, käytiin katsomassa se musikaali Lontoossa ja tykättiin molemmat vaikka miehen pakolla sinne raahasinkin. :) Se on vaan tää matka.. ensin kun pitäis ajaa 2,5 tuntia ja sitten vielä yrittää tuupata se auto parkkiin johonkin. Junalla tai bussillahan pääsis kanssa, mut se tuntuu jotenkin niin hankalalta. Taitaapi jäädä leffat väliin tällä erää.
 
Marmotta: JOS nyt kuitenkin sattuisitte innostumaan Hki-päivästä ja babybiosta, niin aivan loistava parkki on Kaisaniemen Kodin Ykkösen parkkihalli! Sinne ajetaan Unioninkadun kautta ja tilaa on ainakin tähän asti ollu tosi hyvin, kun siinä on aika monta kerrosta. Hintaa 2e/h eli noissa maisemissa melko edukas (vrt. esim. elielin parkki 4e/h). Ihan vaan JOS sattuisitte tulemaan... ;)
 
Heips,

Pitäs mennä pihatöihin. Mies ajelee nurmikkoa parhaillaan. E bon hyvällä tuulella kuten aina ja tisukka maistuu. ihanaa kun paistaa aurinko. :)

poikameillä peitto välillä on pikkusen päällä -kun on tuplapeitto -mut pyritään nostaa pieni aina tyynyjen väliin vaikka mä kyl nukahdan kun pikkunen syö. Mut sit heti kun havahdun niin siirrän. Kyllä pikkunen ähisee ja parkase jos tulee liian kuumat oltavat. Se mua lähinnä mietityttää kun alkaa liikkumaan -pitää siirtää sänky seinää vasten ja lisätä tyynyi yms. mut viel ei meillä liikuta

kääntyilyei tapahdu mitään. Mut leluja tykkää katsella ja välillä saa ne heilumaan :)

treffit Helsingissä kuulostais ihan kivalle. Mulla sitä matkaa pikkasen ei toki niin paljon kuin marmotalla -mut katson mihin te muut päädytte, josko pystyisin ilmestymään paikalle. Ihan aamust en ainakaan pääse -mut katsellaan. :)

Nyt pitää mennä -siivoomaan. :wave:

Ja tervetuloa kaikki uudet. :)
 
Kiitokset kaikille kannustavista sanoista! Näinhän se on että muiden kommentteja ei pidä niin tosissaan ottaa, jokainenhan meistä saa elää kuten lystää. Mutta kun on vaan tunteet niin pinnassa.

Eeti&Bellani: Lääkäri ei kommentoinut oikeastaan mitenkään tuota sektiohaavaa tai siis ei pitänyt sitä minään ongelmana. En tosin kysynyt/tajunnut kysyä ko. lääkärin kantaa siitä miten tässä raskaudessa synnytyksen laita on, meneekö sektioon. Jälkitarkastuksen teki eri lääkäri ja kun silloin häneltä kysyin uudesta raskaudesta& sektion vaikutuksesta synnytykseen, hänen mukaansa mitään estettä ei uudelle raskaudelle ollut. Ja synnytyksestä sanoi vaan sen että kahden sektion jälkeen tehdää aina sektio, mutta ei kyllä tuollaista puhunut että jos sektion jälkeen kovin pian tulee raskaaksi niin sitten olisi sektio taas edessä. Neuvolan tätikin katsoi mua hymähtäen kun puhuin "haava huolista" ja totesi että et sinä ensimmäinen ole joka heti sektion jälkeen tulee uudestaan raskaaksi =) Ja moni on kkuulema tullut vielä nopeammallakin tahdilla.

Tosiaan mieluusti edelleen kirjoittelisin täällä teidän kanssa vaikka vähän eri tilanteessa jo olenkin. En mä osaa kirjoitella millään muulla palstalla kun täällä on kaikki tutut =) Ollanhan me osa jo kohta tunnettu toisemme liki vuoden verran. Mä olen vaan tälläine nopsa tyttö, etenen ihan omaa tahtia ;) Ja varmasti tännekin toinen odottaja jossain kohdin saadaan.

Lapsukaisesta: Mä revin kohta hiukset päästäni! Tuosta syömisestä ei tuu oikeasti mitään. Neealle kun pitää jo noita kiinteitä syöttä ihan pääruoka-meiningillä (keskosilla on ihan omat ruokasuositukset) ja neiti ei syö. Tai syö ja huutaa niin hemmetisti että sydämmeen sattuu. Ja sitä ruokaa on joka paikassa, sekä syöjä että syöttäjä yltäpäältä ruuassa ruokailun jälkeen. Hankalaks asian tekee sekin että tyttö tarttee syöttää sylissä kun hän inhoaa sitteriä ja istuttaakaan ei vielä saa vaikka Neea kyllä istuis jo jos vaan antaisi. Eli hän vihaa "vauva-asentoa". Mulla oikeasti meinaa pinna palaa tuossa syömistaistossa. Ei kellään olis mitään vinkkiä?? Eri ruokia on kokeiltu, lusikoita vaihdeltu, yritetty miehen kanssa syöttää yhteispelillä, trajottu leluja nenän edessä jos vaikka mielenkiinto kohdistuis niihin jne. jne. Olis niin ihanaa kun vaan vois vielä syöttää sodatta maitoa pullosta vaan kun se ei passaa kun keskosen energian tarve on suurempi tän ekan vuoden verran.
 
täällä kakka jumissa neljättä päivää.... :eek: sitä sit taas varmaan tulee roppakaupalla ku reitti aukiee... :eek:

nyt maisteltu päärynäsosetta että saatais maha pehmiämään. aika hyvin on hoksannu syömisen idean ja yhtä hymyä on ku saa makustella uusia makuja.
loppuviikolla koitettava sitä bataattia. pikkuhiljaa maistellaan mut pidetään kuitenki tissi edelleen pääruokana ku silläkin pärjätään.

treffeille on liian pitkä matka ku keski-suomessa asustellaan. muuten olisi kiva nähdä livenäkin sakkia. =)

jenni: tuhannesti onnea vauva uutisista. ja kurjia on toisten kommentit. mulla ku on eka syntyny 33 viikolla. toinen tuli 36 viikolla ja viimoinen pysyi ihmeiden kaupalla 38 viikolla. vaikka pienimpänä syntyi.
eihän sitä kannata miettiä etukäteen kaikkea. ite tein sen virheen ja 7 vuotta tuli ikäväliä esikon ja keskimmäisen välillä.
jos on syntyäkseen etuaikaan niin ne on. niihin ku ei pysty vaikuttamaan. sen olen itse huomannut. ja onhan se varmasti raskasta kun vuosi tulee ikäväliä. siskon muksut on niin tullut. ja aika sumunsekainen on ollut ensimmäinen vuosi. mutta ei se ole sitä katunut että niin teki. helpottaa sitten niiden kasvaessa. =) ei muuta kun nautit vauvasta ja uudesta raskaudesta nyt kunnolla =) ja muiden puheet taka-alalle. itse tiedätte mikä teille on paras ratkaisu. muille se ei kuulu. jaksuja =)

nemika+timi (ensi viikolla 4kk)
 
kauhea väsymys täällä, Avan yöt ovat edelleen levottomia. Nyt nukahti onneksi hetkeksi päiväunille niin pääsen palstailemaan.Mulla on muuten kauhea himo kiwi:in, söin varmaan kymmenen tänään. raskausaikana en jostain syystä uskaltanut niitä syödä, nyt sitten sitäkin enemmän.

nemika me aletaan viikon päästä maistelemaan kiinteitä. odotan jo innolla. Teetkö muuten itse soeita? ideoita olisi kiva kerätä tänne palstalle?

jenni älä kuuntele muiden höpinöitä. ole vaan onnellinen raskaudestasi. mekin täällä olemme. :heart:
 
3kk neuvolaterkut :wave: kaikki hienosti. Pituus oli 64,5 ( vähän pidempi on, mutta ei suostunut suoristamaan jalkaa :LOL: ) ja painoa 7845g eli painoa on tullut 6 vk:ssa 2 kiloa :) Hyvin on syöty. Rokotuksen sai ja pikkasen lämpöiseltä tuntui kun päikkäreille vein, mutta muuten vointi ok.
Kiloklubi: reilut -3 kiloa!!!! Jopa muutamat omat housut taas mahtuvat! JEEEEE!!!!

Muoks! meillä on nyt viikon verran about syöty kiinteitä, aiemmin niitä vain maisteltiin. Eli kerran päivässä menee kasvis- ja hedelmäsose + ilta- ja aamuvelli. Huomenna ajattelin jakaa kiinteät kahteen eri syöntikertaan. Neuvolassa en maininnut asiasta, koska vanhastaan muistan, että sieltä alkaa natina :$
 
Jenni Entä jos annat ensin maitoa sen verran että rauhottuu? Meillä oli sama ongelma kans, mutta annoin ensin pullosta hiukan maitoa tai vettä ja perään kiinteetä. Pullon annan myös kesken syönnin. Todella nälkäisenä ei suostu syömään yhtään mitään kiinteää eli alkunälkä pois maidolla. Näin siis meillä. Voi olla että oletkin jo testannut.
 
Iltoja!

Onnea Jennille raskauden johdosta,ihanaahan se on kun sisaruksille tulee pieni ikäero. Itsellä ei toi fysiikka ja kunto riitä ihan heti perään lisääntymään,liian tuoreessa muistissa myös tää koliikki-itku,mutta eiköhän tässä parin-kolmen vuoden sisään jos luoja suo =)

Oon nyt tosi pikainen taas ennenkuin poika käpyyntyy...

Kiinteitä alotellaan varmaan sit 4kk ikäsestä maistelulla... iha mielellään vielä imetän pelkästään ja kun toi poikakin on tyytyväinen niin mitä sitä hoppuileen =)

Kova on kasperilla nyrkkien lutkutus ja lelukaaresta saa jo lelut näppeihinsä ja koittaa niitäkin maistaa. Pehmolelupupun isoja korvia ja nenää jo maistelee innolla :D

Jahas,tää jäi nyt tähän... mutta palataan.


Repa ja Kasper 2.5kk

 
olen niin pettynyt, että voisin itkeä ja nyt yritän vaan hallita itseni, että en ala kiukuttelemaan miehelle. miehellä piti olla vapaa huomenna. eka pitkiin aikoihin. olin varannut itselleni kampaamon ekaa kertaa synnytyksen jälkeen kello kahdeksi. odotin asiaa innolla koko viikon. hetki omaa aikaa ja uudet hiukset. nyt soittivat miehen töistä, että miehen pitää olla huomenna töissä ainakin osa päivästä ja mä jouduin perumaan mun kampaamon. itkettää ihan tosi paljon. eihän tämä iso juttu, mutta kun mulla ei juuri nyt ole täällä oikein mitään sosiaalista elämää vauvan lisäksi ja olisin kaivannut pienen vapaan. :(
 
Voi katrinainen! :( Voin kuvitella, miten paljon olit odottanut tuota omaa vapaatasi, iso :hug: Toivottavasti saat pian mahdollisuuden uuteen yritykseen. Tylsiä tuommoset menot, mutta eihän niille aina mitään voi. Hamri...
 
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
olen niin pettynyt, että voisin itkeä ja nyt yritän vaan hallita itseni, että en ala kiukuttelemaan miehelle. miehellä piti olla vapaa huomenna. eka pitkiin aikoihin. olin varannut itselleni kampaamon ekaa kertaa synnytyksen jälkeen kello kahdeksi. odotin asiaa innolla koko viikon. hetki omaa aikaa ja uudet hiukset. nyt soittivat miehen töistä, että miehen pitää olla huomenna töissä ainakin osa päivästä ja mä jouduin perumaan mun kampaamon. itkettää ihan tosi paljon. eihän tämä iso juttu, mutta kun mulla ei juuri nyt ole täällä oikein mitään sosiaalista elämää vauvan lisäksi ja olisin kaivannut pienen vapaan. :(
Niinpä. Tuo on muuten sille poissaolevalle kauhean vaikea käsittää. Mä en ole nähnyt kavereitani juurikaan pojan syntymän jälkeen ja ens viikonloppuna olisi mahdollisuus tyttöjen iltaan, mutta en tiedä onnistuuko. Mua ärsyttää kans ihan hirveesti :( Mies on kuiten koko ajan jossakin menossa, joten voisi antaa edes empatiaa vaikka en pääsisikään. Mutta kommentti oli vain kun viime viikonlopun reissulta tuli ja sanoin, että mä meen sitten seuraavaksi, niin kehtasi sanoa, että ootpa katkera :eek: Onneksi älysi korjata sanomistaan tai olisin nakannut pihalle kamojen kans.
 
katrinainen voi sua :hug: toi tunne on niin tuttu -kun on niin vähän mitä vois itse tehdä ja kun se peruuntuu pettymys on suuri. onko siel jotain mammakerhoi missä asustat- oonko nyt sotkenut vai asutko sä norjas. toivottavasti pian pääset ansaitusti hemmoteltavaksi sinne kampaajalle :)

jenni oletko yrittänyt huijata pikkusta makeella soseella mistä tykkää kovasti. esikoinen ei aikoinaan tykänny perunast,kanast yms. ja laitoin sit päärynää joukkoon -tai kun oikein kurja äiti olin niin makeen jälkeen suolasta :D tykkääkö puuroista- en tiedä keskosen ruokavaliost et miten paljon pitää syödä, mut luulis et pääasia on et söis vaikka vain joitakin mist oikein tykkää. mut varmasti se helpottaa ja muutaman kuukauden kuluttua teillä syödään paremmin. on varmaan aika jännää olla uudelleen raskaana :heart: mikä viikko menossa? mulla tyttöjen väli 4v. mut ehkä kolmas tulee pienemmäl välil jos luoja suo niinkuin joku mainitsi :)

soseet -nyt kannattaa ostaa parsaaoli aikast mukavan hintast ja kotimaista. sitä sit mukava ottaa pakkasest ja tehdä jääpalarasiaan parsakuutioita.

mut pitää mennä :wave:
 
annaliina se on tosi jännä toi mieten ajatusmaailma. Mä näen parasta ystävääni tosi harvoin koska asuu ulkomailla ja kun kerran ilmoitin et meen yksin enkä ota 3v. mukaan-niin kauhee urputus et olenko siel koko illan yms. Se on tosi loukkaavaa koska ei niitä ystäviä paljon täällä kotipuoles asustele. Nyt ymmärtää paremmin -kun on kaks pirpanaa. Ja esikoinen jää usein kotiin kun äiti ja vauva lähtee kylään.
 
Täältä myöskin Katrinaiselle sympatiat!! On sitä itsekin alkanut arvostaa tuollaisia pieniäkin omia menoja, vaikka nuo lapset ovat maailman ihanimpia niin kyllä pieni hemmotteluhetkikin tekee hyvää!

Kertokaahan viisaammat... Jo päivällä mies sanoi, että maijan kakka haisee jotenkin omituiselle. Ite en siihen kiinnittänyt huomiota mutta nyt illalla kun sai jälleen kakkavaippaa vaihtaa niin haisi ihan oksennukselle/ripulille! Mitä mahtaa moinen tarkoittaa?? Vatsan toiminta muuten ollut ihan entisellään. Huomenna on kyllä neuvolalääkärille aika kun soitin niistä uudestaan alkaneista iltahuudoista ja terkka antoi ajan lekurille. Vähän kyllä nolottaa mennä lääkäriin ja sanoa että tultiin kun meidän lapsi itkee iltaisin! Ei ne kuitenkaan ymmärrä/usko millasta se huuto on... No mennään nyt kuiteskin vaikka jo etukäteen tietääkin sen olevan turha reissu.

Jahas, ja kiinteistä asiaa. Mua kanssa kiinnostaa vinkit. Tosiaan kun on ensimmäinen lapsi niin vinkkejä tosiaan kaivataan...

Täällä maija on alkanut naureskella ääneen, on se niin ihanan kuulosta! Ja päätäänkin alkanut masulla ollessaan pitää jo paremmin. Ja nyt alkoi iltahuuto, taitaa olla tisseille tarve... Ihan on kuin kärpäslätkät, mut jospa kuitenkin helpotusta sais aikaseksi. Mä niin jo toivoin, että tää ilta ois menny paremmin, mutta ei niin ei...
 

Yhteistyössä