TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Ohhoh! Tepäs ootte ehtiny kirjottaa PALJON siitä kun viimeeksi kävin!!olen tainut jäädä jutuista kokonaan pois :p olen jotenkin juuttunut katselemaan hää-juttuja ja ulkomaan matkoja netistä, päätettiin kavereitten kanssa että tammikuussa lähetään playa del inglesiin.mieskin suostu ottaa talvilomaa töistä :)

kilokerhoon ilmottaudun kanssa!miten saan nimeni listaan?? -10kg. on tavoite.
mieskin lähti mukaan haasteeseen, joten täällä on alettu oikein koko perheen voimin syömään terveellisesti ja käymään pitkillä hikilenkeillä joka toinen päivä =)

Meillä tuo nyrkki menee myös suuhun tuon tuosta, kuola virtaa ja tyttö kitisee kovasti.en ole huomanut että olisi hampaan aihioita esillä, joten ehkä on sitten joku kolmen kuukauden kriisi menossa :/

tytöstä on tullut aika vaativa, koko ajan äitin sylissä pitäisi olla, ja auta armias jos äiti häipyy vierestä esim. vessaan...päiväunia nukkuu 15 min. pätkiä, jos nukun vieressä niin silloin saattaa sen 2 tuntia nukkua.rattaissa ei nuku enää ollenkaan, onneksi sentään yöt nukkuu suht hyvin, muutamana yönä on nyt ähissyt sängyssään n. tunnin niin että tuttia on pitänyt nostella suuhun n. minuutin välein -kivaa.kovasti komentelee meitä kiljahtelemalla ja muutenkin juttelee enemmän, tänään jääkaapille oli kovasti asiaa, huu-huu:ta juttelee ja ägyy:tä

:heart: :heart:

Tekisi mieli lähtä keräämään puolukoita kun niitä niin kovast näyttäis olevan tuolla takapihan metsässä.mustikoita ei vissiin taida tullakaan tänä vuonna.

Kauheesti on alkanut tekemään mieli taas tupakkaa :( lopetin kun tulin raskaaksi, eikä ollut yhtään vaikeaa olla polttamatta, mutta nyt joudun tosissaan taistelemaan haluja vastaan, varsinkin iltaisin tekis jostain syystä mieli lähtä rentoutumaan pihalle teen ja tupakan kera.
nyt kun on ollut polttamatta niin huomaa, miten pahalle se tupakoiva ihminen haisee, ei pahalla ketään kohtaan, eikä millään haluais että tyttö joutuu haistelemaan tupakanhajuista äitiä, mutta tiedän myös sen, että jos nyt poltan sen tupakan niin senjälkeen ei ole varmaan mitään väliä haisenko, koska on pakko polttaa toinen, ja kolmas, ja neljäs..onko kellään vastaavaa ongelmaa?

onko porukka käynyt jo 3 kk. neuvolassa??miten se ensimäisen piikin antaminen sujui?nousiko lämpö?mietin, että onko pakko antaa särkylääke suppoina, eikös ole olemassa oraaliliuostakin?vai eikö se käy näin pienille?meillä on torstaina aika neuvolaan ja otetaan samalla rotan toinen osa.

onkos kukaan miettinyt kiinteiden maistattamista?neuvolatäti saa sanoa mitä sanoo, mutta meinasin antaa perunaa maistaa parin viikon päästä, tyttö olisi silloin 3.5 kk., koska korviketta menee aika reilusti jo ja parin tunnin välein!

miten saan mun kuvan esille tohon??en ymmärrä...laittakaa muutkin kuvia pienokaisistanne!olis kiva nähä minkänäkösiä hassunassuja teillä on =) facebook on kanssa käytössä jos ketään kinnostaa siellä oleskelu :)

no nyt täytyy kyllä lähtä kauppaan ennenkuin alkaa taas satamaan!

-jansku ja isabella





 
meillä onneks mies hoitaa pojan hoitoon viemiset. tänäkin aamuna poika heräs itekseen 6:lta vaik olis saanu nukkua viel melkein tunnin ennen kuin lähtö koittaa, no poika on aina heränny yöunilta 6-7 välillä, no eipä tartte väkisin sängystä kiskoa.. mut mä ja aurora nukkua tuhistiin 8 asti. oli kyl pirtee olo kummallakin :D

tilasin auroralle uusia vaatteita kun rupee monet jäämään pieniks, siirrytään käyttämään 62cm, tosin merkistä riippuen jotkut tuon kokoset bodyt on valtavia ainakin kaula-aukoista mut äkkiäkös tyttö tuosta kasvaa..

jaahas tänään onkin tytölle uni maittanut kun laitoin toisille päikyille 11 aikaan ja vielä vaan siellä tuhistaan, kiva =)

oottekos muut katteleet olympialaisia? suomi sai kultaa trapissa, hyvä me!!
 
Hmps, pitänee huokaista helpotuksesta (vielä), kun meillä on vain tuo yksi nassukka pyöriteltävänä :) Toisaalta, tiedän kyllä, että lisää haluan, mutta nyt on ihan mukava nautiskella tuosta yhdestä possusta.

Levottomista öistä. Meillä on alkaneet nuo aamuyöt jotenkin tulla levottomiksi. Pääsääntöisesti klo 22-04 menee mukisematta, mutta sit klo 5-7 on sellasta ihme ähinää. Poika ei herää, eikä ähise nälkäänsä, kun on just syöny, mutta kääntyilee vaan ja tutti lentelee minne sattuu ja sit tulee tietty huuto. Ilmeisesti kuuluu ikään :) Mut menee osa öistä ihan superhyvinkin: toissayönä vetäs klo 22-08 heräämättä... Tai oli vissiin yks ähinä jossain välis, mut tutin saatuaan hiljeni heti. Hämäriä nää vauvat ;)

Marmotta: Liput Italiaan ostettu! ;) Tää äitee haluis NIIIIIIIIIN kovasti matkalle... Ja mikä oliskaan ihanampaa kuin syksyllä lähteä jonnekin semilämpöseen (mitään hellettä en kaipaa). Mitä me missään Sanomatalossa tavataan, kun voidaan mennä Italiaankin :LOL:

No juuh, taidan palata maan pinnalle ja korjata pyykit narulta...
 
bellani: Panadolin oraaliliuosta saa antaa 3kk:n ikäiselle. Neuvolasta meille suositeltiin sitä. Voimia tuohon tupakkataisteluun!

Kiinteitä en oo vielä ajatellut antaa. Odotan ainakin tuohon 4kk:n ikään, ellei sit tarvi aiemmin aloitella velliä tms. Toistaseks on pysyny nälkä korvikkeilla kurissa eikä määrätkään oo kasvanu viimeseen kuukauteen juurikaan. Onkohan kauheen huono asia...? Poika on kuitenkin kasvanu ihan normaalisti, kun kotivaa'alla punnitsin (nyt noin 6kg ja 62cm ja ikää 3kk). Välillä kyl on päiviä kun syö selvästi enemmän mut sit taas toisina päivinä normaalia vähemmän.

kurpitsa: No oon kattellu aina välillä ja nyt sitte ku ollu telkku kiinni niin menivät voittamaan! Hienoa silti :)
 
bellani...mulla tullut kans välillä noita tupakka haluja :ashamed: ....olen polttanut ennen raskautta....mut kyllä se todellakin haisee sika pahalle yök :kieh: ...en aloita enää vaikka pää irtois ;) !! Oletkos muuten lähdössä vauva-uintiin tai muuhun yms.?? Mie ilmottauduin Musiikkiopiston muskariin...alkaa ti 19.8 klo: 12.00...en kyllä ole varma alkaako, koska vetäjä sanoi, ettei ryhmä ole viel kasassa...toivottavasti tulee porukkaa, et päästään!!!

Meilläkin poju aloitti tänään eskarin ja mie toimin viejänä ja hakijana....ihan on melkein omassa pihassa tuo eskari, mut silti piti Edith ottaa sängystä, pukea vaatteet ja raahata mukaan :kieh: ...kun neiti ei yrityksestä huolimatta suostunut nukkumaan vaunuissa päikkäreitä....tullessa nukahti vaunuun ja on nyt nukkunut melkein tunnin :saint: , jes äippä on iloinen =) !! Pojulla oli mennyt mukavasti eskaripäivä...huh, huh, turhaan jännitin :/ !!

3kk neuvola, meillä on 25.8...hiukan mietityttää tuo tytyn paino, kun on niin sirppana...toivottavasti on jotain tullut :( ....nimittäin meilläkin jopa siirryttiin käyttämään 62cm bodeja...hihat on vähän pitkiä ja hiukan väljiä...mut melkein kaikki 56cm kiristää haaruista...ei voi enää käyttää...meinasin tällä viikolla lähtee ostamaan bodeja yms. kun ei taida riittää....kivahan se on shoppailla...raha, kun vaan riittäs ;) ....

Facebookia en oikein hienosti osaa käyttää, kun on se englanninkielinen...pitäis vaihtaa suomenkieliseen, niin tajuis paremmin :LOL: ...ny vaan mokailen, kun käytän :eek:

Matamimimmi68 ja Edith 2,5kk
:heart:
 
Juu, Italiaan vaan. :) Meidän korkeudella ei taida lämmintä syyskuussa enää ollakaan, kuulemma. Mutta koska mies sen sanoi, odotettavissa on noin +20 astetta, se on hänen mielestään melko viileää.

Tupakkaa poltan unissani harva se yö. Hereillä ei tee mieli yhtään polttaa. Lopetin viime kesänä 13 vuoden jälkeen jo ennen raskautta. Muistan viimeisen tupakan niin hyvin, lautalla Doverin ja Dunkerquen välillä.. voi sitä haikeutta kun tiesin että viimeinen menossa. Mutta päätin, että uusi elämä Italiassa alkaa ilman tupakkaa. Meni samalla rytinällä vieroitusoireet ja kulttuurishokki. Luulisin, että mun ei nyt tee mieli polttaa, koska lopetin omasta tahdostani enkä tavallaan pakon edessä kun tulin raskaaksi. Onhan se tietysti silloinkin oma päätös lopettaa, mutta jos raskaus on ainoa syy, voisin kuvitella uudelleen aloittamisen olevan helpompaa sitten raskauden jälkeen. Näin on ainakin kaveripiirissä käynyt.

Facebookissa jos pyörii useampikin, niin voishan sinnekin perustaa yhteisön vaikka tällä samalla Toukokuun toivotut -nimellä, olis kiva nähdä kenen kanssa täällä turisee..
 
Minäkin tuolla Facebookissa... :) Tosin aika vähän siellä tulee oltua, mutta aina välillä villiinnyn :D

Marmotta: No tuollanen +20 syksyllä olis aivan passeli! Ihanaa kun pääsette sinne omaan kotiin koko perheen voimin.

Niin ja ne pyykit siis on edelleen viikkaamatta :saint: Älkää häiritkö mua!!! :LOL:
 
osaisko joku luoda oman yhteisön meille sinne facebookiin?en viiti alkaa huuteleen täällä koko nimeäni, vaikkei mulla mitään salattavaa olekaan :p

Matamimimmi68 kaikki osallistumiset ovat jääneet suunnitteluasteelle vielä :D vauvauinti kiinnostaisi kovasti kyllä.mitäs sielä muskarissa tehdään?onko se siinä yksityisessä musiikkiopistossa(gutzeitintiellä, ilmeisesti aika arvokas :/) pelkästään?tää äippä ei nimittäin laula yleisillä paikoilla.PAITSI joskus karaokea maistissa, mutta sitäkin joutuu seuraavana päivänä sitten hävetä :D

nonyt kuluu kutsu!!

jii&bella
 
Tervehdys taas pitkästä pitkästä aikaa. Saatiin viimein talokaapeli ja nyt on taas netti käytettävissä. 2 kuukautta ehti mennä "pimennossa".

Meillä Neea kasvaa hurjaa kyytiä. Kohta tulee täyteen 5kk, painoa on 5,3kg ja pituutta 61 cm. Käytiin Taysissa kontrollissa ja kaikki oli ok, fysioterapeutti sanoi että neiti voisi olla liikkeidensä perusteella jopa vanhempi. Sekös lämmitti äidin sydäntä kun tuo liikkuminen voi juuri olla suuri ongelma näillä keskosvauvoilla.

Kiinteitä ollaan syöty jo hyvä tovi, vaihtelevalla menestyksellä. Velliä neiti litkisi litra tolkulla, mutta en ole antanut sitä kuin iltaisin ja öisin silloin kun sattuu heräämään. Paljon on jo öitä jolloin tyttö nukkuu 21-08 välisen ajan =) Ja jos herääkin syömään niin se on sellianen 5 minuutin pikatoimitus. Soseiden syönti onkin sitten eri homma...Meillä on päivittäin käynnissä pieni maailman sota kun yirtetään syödä. Neea ei jostain syystä vaan millään tykkää ajatuksesta syödä lusikalla, näin mä olen asaian päätellyt kun sitten kuitenkin aina loppuviimein antaa periksi ja maiskuttelee hyvällä ruokahalulla. Peruna ei vielä sovi, saa aikaiseksi oksennus"tulvan", muut on mennyt hyvin.

Itse alan olle jo toipunut uuden raskauden tuomasta "shokista". Eiköhän sitä selvitä, hommaa varmasti riittää vaikka muille jakaa, mutta kun ottaa vaan lusikan kauniiseen käteen ja hoitaa homman kotiin ;) Neuvolassa ja lääkärillä olen jo käynnyt ja kaikki on ok. Laskettu aika on 25.3 joten vuosi tulee pirpanoille väliä. Kyselin siitä että onko tämä nyt jotenkin "riskialtiimpaa" kun jo nyt on uusi tulossa, niin vastaus lääkäriltä oli että ei hän näe mitään syytä miksi olisi. Verenpaineeni on kuitenkin nyt jopa paremmassa jamassa kuin ennen kun aloin Neea odottaa ja nyt osaan seurata muutoksia suurennuslasin kanssa. Ja nyt on myös oikeanlainen lääkitys heti alkumetreiltä. Tottakai tässä pelottaa että toinenkin syntyy keskosena...Mutta toivotaan parasta, se mahdollisuus ei kuitenkaan olisi yhtään pienenpi vaikka lapsilla olisi suurempikin ikäero. Aamu- ,päivä- ja iltapahoinvoinneista täällä kärsitään taas, YÖK!

Mutta nyt tyhjäämään astianpesukonetta ja aloittamaan taas seuraava maailmansota porkkana-parsasoseen kanssa :LOL:
 
jenni30v, kiva kuulla teistä =) Hyvässä muistissa vielä nuo pahoinvoinnit ja se mieletön väsymys alkuraskaudessa. Se väsymys oli jotain kauheeta ja sitten ei kuitenkaan saanu nukuttua. Kiva että Neealla kaikki hyvin. Iso tyttö jo :heart: Onko hampaita vielä? Siitä kun ollaan täällä viime aikoina paljon keskusteltu.
 
Tervehdys!

Tää äiti vaan on täällä yhtä hymyä =) On vaan niin hirmusen hyvä ja "kevyt" olla. Ja nettiinkin pääsee, kun Isi on kotona :) ( niin siis kun ei tarvii tehä kaikkia hommia ite )

Meillä oli tänään Onnin 2 kk neuvola ( 2 kk ja 1 vko ) Painoa pojalla löytyy jo 6515 g ja pituutta 58,1 cm =) PikkuJätti siis ( painon suhteen ). Neuvolan täti ei oikein tykänny, kun sanoin, että meillä jo velliä juodaan maidon lisäks. Kysyi, että mitäs siinä purkin kyljessä siitä iästä sanotaan?! Niin neljä kuukauttahan siinä, mutta mitä sitten... No selitti se sit sen, että vauvalla ei vielä tässä 2 kuukauden iässä ole paksun- vai ohutsuolen jotkut karvat kehittyneet ja jos velliä jo antaa niin ei ilmeisesti kehitykkään tai jos kehittyy, niin voipi jäädä jotenkin vajaaksi ja aiheuttaa allergioita. No joo, voihan niitä allergioita tulla ihan prkl mistä vaan. En oikein jaksanu kyllä "innostua" tuosta allergia hommasta! Ja sit suositteli, että 3 kkn iässä aloitettaisiin peruna, porkkana ja hedelmäsoseet ja vähennettäisiin sit sitä velliä. No sehän mulle passaa :) Pääsee taas ite mössöruuan tekoon :)

Jatkan taas, vaunuissa tuhisee 3,5 tunnin päikkäreiden jälkeen :)

PP ja Onni :heart:
 
facebook hyvin toimi ja lisasin jopa kaksi kuvaa meidan Avasta. kivaa. Sita mietin, etta jos joku haluaa minut facebookissa ystavakseen lisata niin passaa mainiosti. kunhan vaan muistaa siinhen ystava-anomus kenttaan laittaa toukokuun toivotut. muuten en lisaa listaan.

marmotta linnki toimi hyvin.

ja tanne tuli uusikin tervetuloa joukkoon!jenni ihana kuulla teista. kiva, etta kaikki on hyvin. harmillista tuo pahoinvointi vaan alkuraskaudessa.
 
Mä kävin kanssa liittymässä Feississä tuohon toukokuisiin.
Viis oli jo mukana ryhmässä. Eli siis tuo J.P. olen :)

Ja juu, röökii tekee joka päivä mieli ja tiiän et turvassa oon niin pitkään ku imetän eli siis en polta sen takii. Tän takia täällä myös osaksi taistellaan imetyksen puolesta ;) Mut ku viihteelle pääsen, niin saattaa karata käsistä... :ashamed:

Ei kai mulla kummempia, Naukuri -> torstai lähestyy kovaa vauhtia :)
 
Edla-mamma: Mäkin oon muuten menos sinne Babybioon yhden kaverin (ja hänen kahden kaverin :)) kanssa. Heillä on kaikilla (!?) 5kk ikäiset naperot. Törmätäänkös me jossain vai sovitaanko kunnon rehvit jossain vaiheessa esim. sinne Sanomataloon, kuten Carmen ehdotti?

Tääkin menee vielä tuonne facebookkiin kunhan ehtii. Mutta tänään kuiteski :)
 
Ei ole vielä hampaita näkynyt neidän neidolla, mutta viitteitä siihen on kyllä näkyvissä. Täälläkin ollaan jatkuvasti nyrkit suussa ja kuola virtaa :) Kokeilin varovasti pikkurillillä ikeniä, mutta ei mun mielestä vielä mitään kovin selvästi tuntunut.

Väsy täällä kanssa tosiaan on, mutta onneksi neito on niin kiltti ja nukkuu hyvät unet päivällä että saan itsekin otettua torkut. Mieli on vaan vähän maassa... Muutamille on kerrottu raskaudesta ja aika kurjankin vastaanoton on uutinen saannut. Osasin odottaa että meitä pidetään vähän "kahjoina" kun heti toinen vauva tulee putkeen, mutta kuvittelin että hyvällä tavalla...Nyt on syylistetty siitä että ei ajatella ollenkaan meidän tyttöä, että sisarrus näin pienellä välillä on hänelle jotenkin haitaksi/pois hänen "eduista". Sitten yksi "kaveri" vohkasi siitä että mitäs jos taas on keskonen, kuinkas sitten asiat järjestetään...kele, kyseisellä kaverilla ei ole edes omaa lasta ja meillä taas kokemusta jo keskoslapsesta joten eiköhän me paremmin tiedetä mitä se keskoslapsen kanssa eläminen on ?? Tiedän että ei pitäisi välittää muiden kommenteista, mut taitaa hormoonit taas tehdä tehtävänsä. Oikeasti, onko se 2-vuotta vaan ainoa oikea lasten "teko" väli? Eikö joskus voi vaan antaa kohtalon puuttua peliin? :'(
 
Jenni: Älä sinä toisten mielipiteistä pahaa mieltä kanna, jokaien tekee semmosella välillä lapsia kun ite tykkää ja piste. Määkin oon tehnyt sit väärällä välillä jos se 2 vuotta on se oikea meillä on 3 ja puol vuotta. :D . Kurjaa tuo ihmiste kaikki tietäväisyys kyllä on. KIva kuulla että teillä menee hyvin ja neitokainen kasvaa vauhdilla. Ps. Mullakin on vauvakuume mut viellä on toi isännä pehmentäminen vähän kesken :LOL:

En mäkään oo viellä kiinteitä osannut edes ajatella mut korvikkeen antoa oon miettinyt...meillä isäntä ois rinnassa kokoajan kiinni. ja yöt en edes tiiä monta kertaa noustaan..Voiko kuukautisten alkaminen vaikuttaa maidon riittävyyteen vai alkaako mulla muuten vähenemään..

todella väsynyt poika ja kasperi kulta

Muuten missäs äippä on? Vai kirjoitteeko hän vain kerhossa? NO terveisiä joka tapauksessa olisi kiva kuulla kuulumisia :)
 
Jenni30v: Huh huh! No olettepa saaneet tylsiä kommentteja! :( Koita olla välittämättä, vaikka vaikeaa varmaan välillä onkin, varsinkin jos sanojat on perhettä tai lähiystäviä. Te tiedätte kuitenkin parhaiten milloin on uuden vauvan aika ja se on NYT! :) Musta on vaan ihanaa, kun lapsilla on lyhyt ikäero, vaikka alkuun varmasti työtä teettääkin. Mutta eikös ne lapset aina ja kaiken ikäisinä sitä tee ;) Voimia ja :hug:
 
Jenni, älä välitä muiden puheista ja tulevaisuutta ei tiedä meistä kukaan. Uuden vaavin on tarkoitus tulla niin mie ainakin uskon...kohtaloon =) !!

bellani...Muskatis olin edellisen kans...nyt hinta tais olla yksi kausi 77 euroo...Musiikkiopistolla 73 euroo kausi( mihin me ilmottauduttiin), sitten on vielä kotkan opiston järjestämiä, niiden hintaa en tiedä...juu ihan kiitettävästi tulee "harrastukselle" hintaa :( ....mut mun on päästävä jonnekin, mis on muitakin äitejä ja vaaveja =) ...

Facebook...jee miehän en osaa edelleenkään käyttää...en saa sinne kuvii...mu mun ystävä auttaa joku päivä...ehkäpä mä opin...vanha dementikko kalkkis...ystäväksi voi lisätä miutkin....laittaa vaan kenttään toukokuun toivotut =)
 
Tyttö nukahti pikkupäikkäreille vaunuihin, pääsi mamma koneelle ja isukki lähti ruokakauppaan.

Jenni Mukava kuulla, että kaikki on hyvin :)! Alkuraskaus on rankkaa, mutta onhan odottaminen muuten ihanaa :heart: , nautiskele! Äläkä murehdi muiden sanomisista, hyvin te kahden pienen kanssa varmasti pärjäätte :hug: .

bellani 3kk neuvolassa käyty ja osallistuttiin semmoiseen rokotetutkimukseen, joten meidän neiti on saanut jo yhteensä 4 rokotetta (menigokokki-, pneumokokki-, yhdistelmä- ja rotavirusrokotteet). Kuumetta oli rokotusiltana ja seuraavana päivänä, yhdellä supolla selvittiin. Muutenkin tyttö oli väsyneempi ja ärtyisämpi kuin yleensä. Itse piikitykset oli nopeasti ohi, mutta kamala itkuhan siitä tietysti tuli :( . Ei ollut äipän itkukaan kaukana, kun toinen huusi niin kovasti :'( . Kohtuu vähällä kuitenkin selvittiin.

Facebookissa minäkin pyöriskelen. Täytyy katsoa, jos liittyisin mukaan :) .

Marmotta Kokeile tosiaan vaihtaa korvikemerkkiä, jos rekkamiespaukut siten loppuisi :D. Aika kammottavaa, jos teillä alkaa kotona tuntua jo kaasukammiolta :D. Meidän tytölle on sopinut Nan ja Semperi parhaiten. Tuttelista alkoi oksennella.

Katrinainen Kovasti vaikuttaisi siltä, että teidän neidille olisi hampaita tulossa. Mutta nehän voi tosiaan tehdä tuloaan vaikka kuinka kauan. Jaksamisia, kyllä itkuisuus varmasti kohta helpottaa! :hug:
 
hampaista toivottavasti puhkeavat kohta, jos tama sita on. toinen kitisee koko ajan ja vasyessaan huutaa naama punaisena. mikaan kantoasento eika mikaan auta. syodessa repii rintoja kynsillaan niin, etta ovat verisilla naarmuilla jo. pikku raukka, toinen ei ole tosiaankaan oma itsensa. kasiaan kaluaa koko ajan ja kuola vaan valuu. saattaa kesken hymynkin alkaa itkemaan. on tassa aidilla ihan toivoton olo.
facebookissa ihania vauvakuvia kaikilla.
 

Yhteistyössä