TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

maikkelis: oliko teil vaavi mistä syystä teholla? meidän taival alkoi myös tehon kautta ja ei olisi este vakuutukselle.

täällä kakka jumittaa edelleen. hain apteekista levolacia ku ei mallasuutetta ollut. ja syötin luumua lisäksi. saas nähdä milloin helpottaa. alkaa vaan tissistä syöminen olemaan yhtä huutoa ku on varmaan niin täysisuoli ja nälkä painaa kuitenkin päälle. :(
neuvolaan soitin niin sanoivat et jos ei huomenna tule kakkaa niin pitäisi terveyskeskukseen olla yhteydessä niin saisi jonku pienen peräruiskeen. se vaan tuntuu aika hurjalle noin pienellä... :(
ja on kauhea huono äiti syndrooma menossa. ku toisella on paha olla masun kanssa ja toi keskimmäinen tekee senki edestä kiusaa. huusin jo äsken kurkkusuorana ja uhkailin minkä kerkesin... :'( nyt sit sain selittää reppanalle mikä äitiä nyppii. tiiä sit ymmärsikö asian. :'(
eihän se tuon rassun vika ole ku velipojalla ei kakka kulje. :headwall: :headwall:
kaikki hommat on tekemättä ja ahistaa jo sekin. :headwall: ja sit räyhään muksuille ihan syyttä suotta. kyllä olen karsea äiti nyt. :'(

puurot: en uskalla vielä kokeilla. odottelen sen 5kk ikää ensin mikä on suositus. ettei tule vaan vilja-allergioita jos liian aikaisin aloittaa. hyvin osaa soseita poika syödä ja luumu maistui paremmin kuin hyvin.

väsynyt nemika+kakkajumi timi :(
 
Minä sitten repsahdin ja ostin irtokarkkeja kun kaupassa kävin! :whistle: no olkoot tämä tämän viikon karkkipäivä! ..toivottavasti :D miten voi olla niin vaikeaa olla ostamatta karkkia!? :D

Kun olette jutelleet babybio:sta, niin voisiko joku kertoa mikä se sellainen on ? Meillä päin kun sellasta ei järjestetä, niin en ole siitä niin hirveästi edes lukenut..
 
NEMIKA: Sydän äänet laski 60 eikä enää noussut ennen kun tyttö oli maailmassa, sekä varmuuden vuoksi aloitettiin antibioottikuurin kun epäiltiin sepsistä. (Tuon sepsisepäilynkin luin vasta kun pyysin osastolta selvitystä siellä olosta, meille asioita kerrottiin hyvin ympäripyöreästi.) Jonkin sortin elvytystäkin oli jouduttu antamaan, jotta hengitys lähti hyvin kulkeen ja väri normalisoitui. Hengityksessä/hapetuksessa ei tarvinnut sen alun jälkeen enää apua vaan onnistui hyvin ilman. Mutta tehohuoneessakaan ei ollut kuin yhden päivän ja sitten siirtyi sinne osaston puolelle. Mutta aion kyllä soittaa ja pyytää jotakin tarkkaa selvitystä, minkä takia tuo anomus hylätiin. Nyt on vaan kiukku päällänsä, etten viitti mitään asioita alkaa selvittään... Niin ja siitä peräruiskeesta pienelle, niin tuttu on joutunut lapselleen niitä antamaan kun kakkaa tulee tosi harvoin. Ei vissiin mikään paha homma ole mutta melkoinen kakkatulva siitä kuulemma seuraa! Eli saattaa kuulostaa/tuntua pahemmalta mitä onkaan. Ootko yrittäny varovasti ärsyttää suolta esim. kuumemittarilla?? Jaksamista sinne!!
 
kiloklubi ei nää kilot kyllä lähe kulumallakaan :( mulla paino pysyttelee melkein samoissa koko ajan tein sitten mitä tahansa, sahaa kummasti ees taas, no normipainossa kuitenkin ollaan ja mikä hassuinta vaikkei paino ookkaan tippunut niin aiemmin kiristävät housut menee lennosta päälle eli kait mä sit jotain oon saanu aikaseks mut olis kiva nähdä tulosta myös vaa`assa...sinnikkäästi silti päivittäin poljen kuntopyörää 5-7km... :whistle:

omaa laatuaikaa täälläkin tarvittais kipeesti miehen kanssa..kuun viimonen päivä olis meillä hääpäivä ja olis ihan kivaa päästä silloin ihan kaksin jonnekin..ihan vain hetkeks. tuntuu jotta seinät kaatuu päälle ihan just..tää mamma kaipaa hellyyttä =) peitot kun ei oo meillä heilunut liki vuoteen :eek: nyt illalla keskustelen kyllä miehen kanssa asiat halki, tähän kaikkeen pitää tulla muutos, enää ei saa asiat jäädä vain sen takia että väsyttää..prkl
sori purkaus mut johonkin oli pakko purkaa :ashamed:

hmm. mulla on ihme limavuotoo ilmestyny, joka vessareissulla saa pyyhkiä, enteileekö tuo nyt jotain menkkoi vai onko ihan normaalia? onko muilla tämmöstä? munasarjoi välillä kivistää ja silloin jälkitarkastuksessa ne aristi painettaessa..tuota vuotoo on kyllä ollut jo parin viikon ajan..silloin jälkitarkastukses tuo aristus meni pcon piikkiin mut hiukan kummastuttaa.. täs kuus pitäs käydä papa-testis, joten kaipa asiat sit sen jälkeen selkiää, pelkään että papa-testis löytyy solumuutoksia..mulla on aikoinaan laserleikattu 2x ja tehty loop-hoito solumuutosten takia..

olipas mulla nyt synkkä viesti mut kaipa mä tästä piristyn tän päivän aikana..
 
maikkelis: kannattaa kysyä kyllä selvitystä kuitenkin. meillähän oli hapetuksen kanssa ongelmia ja tarvitsi lisähappea. ja antibioottikuurilla oli viikon kun tulehdusarvot nousivat.
kosteutta oli kehkoissa lisäksi.
mutta tämä ei ainakaan olisi vakuutukselle ollut este.

kuumemittaria on yritetty ja on jumpattu, kylvetetty. yms. mut ei tehoa.
oliko se sun tutun muksu minkäikäinen? ku tuntuu et tuota ikää ei ole ku se 4kk täynnä ensiviikolla tuolla sällillä. :(
ja normaalihan se on noilla rintaruokituilla nämä kakattomat jaksot. mutta iskee jo paniikki et jos sillä onki joku suolitukos/tuppeuma tai vastaava... :( ite nyt panikoin tietty enemmän varmasti mitä tarvis olisi. :(
 
No niin mä NEMIKA vähän aattelinkin et oot jo kokeillu, mut varmuudeksi yritän ehdottaa! =) Mun mielestä se poika oli kans 4kk kieppeillä kun alkoi vatsa jumittaa kakkaa ja nyt on 6kk. Sitä oli vaan sanottu, että poika käyttää ruuan (tissillä kans) niin hyväkseen, että sen takia kakka tulee niin harvoin. Maija ei vissiin ruokaansa paljon ylimääräistä hyväkseen käytä kun kakkaa tulee 3 vaipallista joka päivä... :LOL: Mut varmasti aiheutta huolta, en ihmettele yhtään.

KURPITSA: Meillä oli eilen hääpäivä ja mies ennen töihin lähtöään haki Kontiolta aamupalasämpylät ja munkin sekä kukkasen jostakin puskasta oli nappassu! =) Oli ihana ele ja sekin jo piristi. Tarkotus oli mennä tässä syömään ihan ravintolaan mutta ei me mihkään päästä kun ei tuosta neidistä tiiä koska vatsakipuilu taas alkaa... Tai viikonloppuna päivä aikaan vois tietty mennä sit joskus kun ehtii. Olis kyllä melkoisen ihanaa päästä kahdestaan hetkeksi.

Nyt kakkavaippa puuhiin, sellaset käryt tulee tuosta vierestä...
 
Nemika: Sisulla on kans pitkät kakkaamis välit. Ekax alkoi parin viikon välillä, neuvolatäti vaan neuvoi hommaamaan levolackkia tai sitä mallasuutetta. Alettiin antaa kuiteskin ihan luumua. Viimex väli oli 8pv ja nyt taitaa taas olla pitempi väli. Ma tuli viikko. :'(
Soseista: pikkuhiljaa ollaan annettu minilusikalla siis luumua, perunaa ja maissia. Yhtä laatua päivässä. Maissi suosikki näistä. Perunalle yökki. :x Parisen viikkoa on nyt annettu ja vasta ehkä yks teelusikallinen menee kerralla. Mutta eipä tässä kiire ole kun poika kasvaa hyvin ja se suosituskin on aloittaa 4kk iässä.. =) Taidetaan ostaa aika paljon kaupasta soseet, mutta peruna ja porkkana on helppo tehdä itsekin.
).( Ens viikolla meillä onkin paljon jänniä juttuja tiedossa. Tytöllä alkaa kerho tiistaina ja keskiviikkona Sisulla on sydänkontrolli lastenpolilla. Kuului synnärillä kotiinlähtötarkastuksessa viaton sivuääni ja eka kerran käytiin pari viikkoisena kontrollissa ja nyt uudestaan. Ei onnex kuulunut mitään silloin. Ja kun käytiin siellä rokotetutkimuksessa niin lääkäri kuunteli kans ja kaikki oli ihan ok.
Täällä oli muuten jollakin kans ilmeisesti uhmaikäinen lapsi?? Tuli vaan mieleen et täällä kans joutuu karjumaan välistä tytölle kun koko ajan on vastassa vaan kiukuttelua.. Ja muutenkin kun ollaan uusperhe niin ehkä lisää vaan kiukuttelua kun mies on vaan pojan isi ja tyttö kutsuu miestä nimeltä ei isiksi.. :/ Tiiä sit tuota miten on ja mistä johtuu, mutta pojan syntymästä asti tuo tyttö (3v4kk) on kiukutellut. :kieh: Ei oikein aina sitten tiedä voisinko pojallekaan höpöttää vauvajuttuja kun tyttö on heti vaatimassa huomiota. :ashamed:

Facebook: Kiva katsella minkänäköisiä ihmisiä nimimerkkien takaa löytyy ja minkäkokoisia ja -näköisiä muiden vauvat on.. :D

Böö ja Sisu 3kk10pv
 
böö: kiusaako teillä noi kakkavälit vauvaa? meillä ku 5 päivää menee ok mut sit näkee et on kärttyinen ja syöminen huonompaa jo. :( levolacia annoin ja luumua ollaan syöty. yritän kuitenkin pitää ton rintaruokinnan pääruokana edelleen.
mut onha tuo 4kk täynnä ensiviikolla niin uskaltaa jo maistella.
on teillä kyl hurjat välit myös kakkaamisessa. niinhän nuo rintamuksut käyttää ravinnon paremmin hyödyksi ettei kakattavaa välttämättä jää. mutta nyt jumittaa kun käytöksestä huomaa jo. :(

 
böö meidän edellinen poika on syntyny 18.2.05 eli samoilla mennään. Alusta asti vaan pahentunu, se karjuminen meillä saa aikaan leveän virnistyksen (siis minä häviän taas kerran 6-0). Kunhan ehdin niin kirjoitan vähän enemmän aiheesta ja jos kiinnostaa voin lyhyesti kerrata noi 20 neuvoa, jotka mulla on jääkaapin ovessa tuota uhmista varten.

kriisi ja Anna 2kk
 
nemika,böö.. Meillä myös kiusaa nua kakkavälit. 3-5pv menee ihan hyvin, mutta jos on pitempään kakkaamatta alkaa olemaan pahoja ilmavaivoja ja kiukkuinen. Joskus kun olen hellästi koittanut masua painella, tuntuu sekin kivikovalta. Ja lopulta kun se kakka monen päivän päästä tulee, sitä tulee kunnolla ja se on tavallista sitkeämpää.
Neuvolassa asiaan vaan kommentoitiin " että ihan tavallista noin pienellä, toiset kakkaavat kerran viikossa toiset joka päivä". Silti on ikävä katsella omaa tytärtä kun monen kakkaamattoman päivän päästä tyttö on taas krätynen :ashamed:

Asiasta toiseen! Ihanaa kun julia on nukkunut nyt parvekkeella jo yli 2½h tuntia :) Ehdin siivota lähes koko talon ja suihkussakin kerkesin käydä. Käteviä nämä itkuhälyttimet, ei tarvitse joka välissä käydä katsomassa itketäänkö vaiko nukutaanko! :)

maj ja julia 2kk
 
majj: juu toi 4 päivää menee ihan hyvin mut nyt 5 päivä on pojalle kovempi. onneks nyt illasta ollu aavistuksen tyytyväisempi. täytyy toivoa et luumu tekisi tehtävänsä ja huomenna helpottaisi.

päivällä vetäs poika 4 tunnin unet ulkona ja oli kuin eri kaveri herätessään. ja syönyt nyt iltapäivästä lähtien hyvin. ruoka ku meinasi tökkiä jo ku suoli täysi varmaan ja nälkä olisi.
mut onneks nyt parempi.

kauhean nopeasti aika menee...viikko enää niin ollaan 4kk jo...järkyttävää vauhtia mennään. :( ja toisaalta hirveää kun viimoisen kerran saa nauttia ja valittaa tästä vauva ajasta... :(
mut nyt saunan kimppuun mentävä...palaillaan.

 
Kakka puheet, meilläkin kakkavälit välillä pitkiä...silloin pukkaa pahanhajusii paukkui ja vatsa oireilee jonkinverran...muttei kuitenkaan ole kovin iso ongelma meillä...edellisen kanssa käytiin ummetuksen takia vyöhyketerapeutille ja kerran jouduttiin antaa mini peräruiske :eek: ...poika (6v) on vieläkin vatsaongelmainen...reagoi asioita vatsalla...niinkuin miekin :ashamed: . Olen sitä mieltä, jos suoli on toimimatta pitkään minkä ikäisellä tahansa, se kyllä vaivaa, sanoi neuvolantäti mitä sanoo :kieh: ....pitää seuraavalla kerralla sanoa, et ole ite kakkaamatta 2 viikkoo ja kerro miltä tuntui ;) :LOL: :kieh:
 
Huomenta.

omasta ajasta: Mulla on onneks ihana mies, joka ymmästää tarpeen saada välillä olla hetken itsekseen. Mulla on jopa "varastossa" yks tyttöjen ilta. Tuli siitä kun mies juhli "yksin" yksillä synttäreillä, kun mä olin kuskina, kun oli niin pitkä matka ettei sitä voinut tehdä taksilla. Hän ihan omasta aloitteestaan lupas, että voin joku viikonloppu lähteä tyttökaverien kanssa irrotteleen.

Nyt ns. omaa aikaa tai oikeastaan hengähdystauon saan, kun käyn viemässä esikkoa ratsastamaan ja mies väki jää kotiin. Saadaan tytön kanssa kahdestaan heppailla.

Kahden keskistä aikaa ollaan pikkumiehen syntymän jälkeen saatu yhden illan verran, kun oltiin pojan kummien häissä niin mummi oli poikaa vahtimassa. Oli vallan mukava ilta vaikka ei sitä ihan oikeasti kahdestaan oltu vaan juhlahumussa mukana, mutta siellä oli aivan ihania ja rentoja ihmisiä vaikka ventovieraita olivatkin. Löytyi myös toinen laatuaikaa viettävä pariskunta joilla oli 4pv meidän pikkumiestä vanhempi tyttö. Mummi oli pärjännyt tosi hyvin pojan kanssa vaikka aluksi olikin epäileväinen, kun ei ole pitkään aikaan ollut pikkuvauvan kanssa tekemisissä, kun mieheni on ainoa lapsi ja meidän pikkumies hänen esikkonsa. Lupautui hoitoavuksi uudelleenkin. Onneksi.

Mä en ole noihin facebook ym juttuihin koskaan perehtynyt. Ei ole vain jotenkin tuntunut mun jutulta.

Jaahas, eikun pakkaamaan mukuloita autoon, jotta esikko pääsee eskariin. Palailen taas päivemmällä.

Jossu & K
 
Jossu: Meillä on vähän sama meininki eli jos mies on ollut jossain viihteellä (pari kertaa ollu varpajaisissa), niin se on sit mulle tyttöjen ilta "varastoon" :) Eli pyritään lähinnä siihen, että molemmat halutessaan pääsee tasapuolisesti menemään. Toimii meillä ja kun harvoin kuitenkaan käydään missään, niin kiva noin :)
 
kriisi, Böö täällä kans pikku uhmis -en varmaankaan tee, äiti on tyhmä ja sitä rataa ja sit lopulta tulee kauhee poru :'( kun äiti ei anna esim: katsoo piirrettyjä kun on nukkumaanmenoaika. Meillä tosiaan tyttöjen ikäero on 4v. eikä oo pikkusiskolle mitenkään mustasukkanen. Yritän huomioida esikoista ja kerron hänelle aina miten äiti häntä rakastaa yhtä paljon kuin Ellaakin. Yritetään tehdä kahdestaan myös juttuja. Rajat ja rakkautta -sitä meillä kaivataan ja niitä rajoja ja niiden pitävyyttä kokeillaan. viimeisessä kaksplus lehdes oli hyvii ohjeita uhmaikäsen varalle: varoita etukäteen esim: kun aika lopettaa leikki yms. kriisi mäkin haluun jääkaapin oveen sen listan -kiva jos laitat tänne niksejä :) Se on jännää miten tollanen uhmis on niin sulonen ja järkevä ja sit sekunnin päästä tulta ja tappuraa ja sit taas muutaman hetkenpäästä rauhoituttuaan pikku enkeli :saint: Ei ole helppoa pienelläkään - S sanoo aina et mä yritin olla kiltisti esim: kaupassa kun lupaa aina ja joskus sit iskee hepuli siellä.

kilotkävin tänään puntaril kun huomen en pääse. -600g et yhteensä nyt -1,5kg :) ja eilen oli ihan herkuttelupäivä. :p tästä hyvä jatkaa eteenpäin.

Nyt näyttäytyy jo aurinkokin. Mukavaa päivää kaikille!

:wave:
 
täällä onneks aamu kuudelta saatiin ährättyä edes pieni kakka.tosi siirappimaista oli eikä todellakaan sellaista velliä mitä normaalisti. :( mut pääasia et lähtee ulospäin jo tulemaan. aamulla levolacia annoin vielä ja kohta unien jälkeen luumusosetta vielä. jospa se lähtis kulkemaan sit paremmin jo.
ainaki sälli ollut huomattavasti tyytyväisempi tänä aamuna.

mut nyt mansikoita siivoon. sain penkkejä taas tyhjemmäksi. pääsee sit ulos ku on aivan ihana ilma.
 
Nemika: Ei nuo pitkät kakkaamisvälit haittaa Sisua kovinkaan paljon, lähinnä päivä pari ennen kitisee enemmän ja syö vähemmän.
Eilen sitä kakkaa sit alkoi tulemaan illalla kesken mun ohjelman mitä katson Faktalta.. =) Sit kun sain ekat kakat pestyä niin yhtäkkiä sitä tulikin lavuaarin täydeltä lisää. Lopulta sitä kakkaa sit oli lattiallakin ja lavuaarin ulkoreunoilla.. :LOL: Ei kivaa mulle mut poika oli tyytyväinen. :D
Kriisi: Mielellään otan neuvoja vastaan, niin ei tartte koko aikaa tapella tytön kans. Kiitos. =)
Mun vaan pitäis periaatteessa osata nää hommat ku oon melk valmis lähihoitaja, ja lapsiin vielä suuntautunut.. Mut omien kans on vissiin sit eri juttu.. :ashamed: Mies just lupaili et saan hoitaa yhden työharjoittelun tässä syksyn aikana. Sille vaan on ehkä hankala töistä saada työvuorot sopiviksi 5 viikoksi, mutta toivottavasti onnistuu.. =) Sais toisen pois ja toisen vois suorittaa sit hiukan myöhemmin.
Myöhemmin lisää..
Böö ja Sisu

 
Tervehdys..

Pääsimpä taas piipahtamaan,poika unosilla ulkona.

Meillä kanssa toi kakkaaminen aika tiukalla,mutta kun lääkärin toimesta sit levolackia ostettiin niin sinä samana päivänä on alkanut luistamaan niin,että ainoastaan 1 päivä on jäänyt välillä kakkaamatta...eli pelkkä uhkaus on toistaseks riittänyt. Saas nähdä kun kiinteitä alotetaan,et miten sitten...
Mulle lääkäri sanoi että jos lasta vaivaa se että kakkaa ei tule (meillä poika kanssa hirmu kärttynen,eikä saa nukuttua kunnolla kun maha vaivaa) niin pitää yrittää saada se suoli tyhjenemään,koska se aiheuttaa painetta. Eli vaikka onkin normaalia että vauva ei ulosta jokap.,niin joitakin vauvoja se haittaa ja silloin on syytä helpottaa oloa =)
Olin ihan tyytyväinen tohon,kun nla täti oli kans sitä mieltä että ei oo mitään ihmeellistä siinä että kakka ei tuu :/
Koostumus on just sellsta liimaa kun tarpeeks kauan on kadoksissa ja tavaraa tulee mielettömästi...nyt taas sellasta ryynimäistä ja pienempiä eriä :p

Mulla on kans tyttöjen iltamia plakkarissa vaikka kuinka monta :D Mies on sitte luvannut olla mielellään pojan kanssa kunhan tuo vähän kasvaa,siis kaksistaan iltoja...onhan tuo toki pojan kanssa nytkin... Saas nähä,koska tulee lähdettyä =)

Alkaa ahdistaa tää koti kun siis just muutettu ja mitään ei saa paikoilleen yms. Oon niitä ihmisiä ketkä tykkäis et kaikki olis heti paikoillaan ja levillään olevat laatikot ja kamat tuottaa tuskaa |O Mut Kasperin kanssa on melko mahdotonta tehdä mitään niin aikaa vievää,sentään imuroitua sain tänään..halleluja :wave:


Rintareppu ja kantoliina asiaa :attn:

Poika edelleen väsyneenä melkoinen sylikissa,mutta liinassa en oo saanut viihtymään...onko kokemusta että jos ei viihdy liinassa,viihtyykö repussa? On meinaan selkä ja kädet koetuksella kun välillä ennen nukkumaanmenoa kannellaan 1.5h ja siihen päivä kantelut päälle. Kasper kun ei oo kevyt sälli enää :eek:

Repa ja Kasper 2kk ja n.puolikas päälle
 
Tsau!
Vitsit te ootte saanu todella hyvin painoa pois - onnea kaikille! Mulla ei oo vaakaa kotona, joten en tiedä. Tuskin... On jo toivo hiipunut. Käyn kattoo sit neuvolan vaa´alla, kun on poitsun seuraava neuvola. Jumpassa kävin, oli aika extreme kokemus nähdä itsensä hyllyvänä monesta eri kulmasta :LOL: Siinä tosiaan sai katsoa totuutta silmiin!

Repa, me kanssa mentiin esikon kanssa siihen halpaan, että kanneltiin sitä iltasin. Vauvathan tykkää siitä, kun kohdussa on saanut kölliä ja keinua äidin kävelyn tahdissa. No tätä ei oo ruvettu kantelemaan, ainakaan vielä. Onhan se tosi hankalaa, kun sullakin ollu haasteellisempi vauva, niin helposti alkaa kantelemaan ja hyssyttelemään. Esikosta viisastuneena ostin varuiks manducan kantorepun; on pehmyt ja helppo + nopea käyttää. Meillä toimii, puistossa käytän jos baby ei rauhotu vaunuihin ja esikkoa on kytättävä.

Uhmaikäinen 2v löytyy tästäkin pirtistä. Hoh hoijaa niitä kilahduksia ja vielä lisäks kakkapelkonen. Onkohan teillä ollu näitä kakkapelkoja isommilla lapsilla? Mikä ihme tuohon olis lääkkeeksi??? On kehuttu, kannustettu, tomerasti "pakotettu" ja vaikka mitä. Ei vaan uskalla tehdä kakkaa, ja sitä sit juoksennellaan pyllystä karkuun 45 - 60 min. Lopultahan se tulee. Ei se kakka kovaa ole, luopumisen tuskaa tää kaikki vaikuttas olevan. Mut on tosi hankala vaihe, kun ollaan esim. ulos lähdössä ja kakka kurkkis ovella.

Rytmiä ei meidän vaavilla ole vielä minkäänlaista. Toisena päivänä nukkuu hyvin, toisena torkuttelee. Tänään näyttää olevan torkkupäivä. Yöt on menny hyvin, se lienee pääasia. Poitsu on tosi rauhallinen ja tyytyväinen, ihana pulleron pallero. Isovelikin tykkää kovasti pikkusesta ja kantelee sille leluja ja leikkii lelukaaren alla kaverina :heart:

Täytyypä lähteä hakemaan tuo pienempi äriskö pois makuuhuoneesta, kerta ei nuku - herättää kohta ärinällään isomman ärisijän!

sinuhe ja pojjaat 2 kk sekä 2v 3kk
 
mulla on rintatulehdus. koko vasen rinta on kivikova muhkura johon sattuu paljon. olen kokeillut useampaan kertaan jo kuuman suihkun, koettanut pumpata rintoja ja syottanyt Avaa parin tunnin valein eika mikaan auta. nyt alkaa olla flunssainen olo ja lihakset jumissa. toivottavasti ei kuume nouse. kertokaas mita viela voisin kokeilla tulehduksen hoitamiseksi?

kaytiin eilen avan kanssa aiti/vauva jumpassa. oli tosi kivaa ja pikkuinen viihtyi. mennaan siis uusiksikin.
 
sinuhe, muistan kun pikkusiskollani oli kakkapelko ja se taisi alkaa siinä 2-3v ja jos en pahasti muista väärin niin taisi kestää jopa pari vuotta! :( Peko alkoi mahataudin seurauksena, kun moneen päivään ei ollut syönyt kunnolla ja siitä tuli sitten tosi kova maha. Kaikki yritettiin vuorollaan raukalle selittää ettei tule kovaa kakkaa jos ei pidätä, mutta ei mikkään auttanu. Pöntöllä saattoi istua parikin tuntia ja itkeä niin kauan kun oli pakko tehdä hätä! Levolakkia ja leseitä äitini taisi syöttää siskolle, mutta nekään ei niinsanotusti auttaneet, kun pidätti pitkään.... Joskus se sitten itse tajusi, ettei ole järkeä pidättää ja sitten se loppui, mutta rankka parivuotinen lapsraukalla oli :(

Ainiin ilouutisia meidän perheelle ensikuussa tulossa sillä äitini saa vauvan :D :D Sieltä on meidän Hepulle tulossa täti tai eno :LOL: Toooosi hassua!!!

Eilen sitten tällä äidillä välähti, kun poitsu on nukkunut monen monta yötä meidän keskellä ja se on yhtä tuskaa ollut ainakin minulle. Niin teinpäs virityksen ja laitoin pojan oman sängyn meidän sänkyyn kiinni, minun viereeni (yksi laita oli poistettu) ja hyvin nukkui koko yön omassa sängyssään pitkään aikaan ja äiti oli onnellinen!!!! :D :D :D

santrra ja heppu 3kk4pv
 

Yhteistyössä