TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Hiustenlähtö Juurikin mitä Marmotta kirjoitteli, eli kun raskausaikana niitä ei juurikaan irtoa, niin irtoavat sitten samaan aikaan synnytyksen jälkeen (hiuksillahan on tietty elinikä). Imetyksen kanssa ei ole mitään tekemistä, ainoastaan tuon raskauden. Täälläkin harja näyttää enemmän pitkäkarvaiselta kissalta kuin hiusharjalta :(
 
hiustenlähtö...juu kohta pitää hommaa tubee :LOL: ....kaikki viemärit on tukkeessa |O ...raskausaikana hiukset oli aivan unelma :saint: ....nyt voi kohta miettii missä hiukset? Ajattelin mennä kampaamoon ja leikata melko lyhyen...nyt polkka.... (pojan jälkeen oheni hiukset niin, että oli jäljellä enää 1/3 osa entisestä :eek: ....)....et mitähän vielä, kun nyt kilot lisääntyy ja tukka lähtee..huh, huh ;) !!!!
 
Terveiset tuolta tyyneltä Itämereltä,

Oltiin Stokiksessa käymässä, oli ihana rentoutua perheen kesken. Tosin tuliaisiksi neiti sai kamalan nuhan siitä hemmetin ilmastoinnista. Kyllä se ilmastointi on NIIIIIN ihana. Ei ollu kiva herätä yöllä, et neiti pärskimällä yrittää saada henkeä.... nenän puhdistuksen jälkeen sitten nukkui neiti tyytyväisenä kaukalossa loppuyön.

No nyt oon tunkenu suolaliuosta ja friidalla (niin ihanaa) imeny ylimääräsiä pois. Ei olla kumpikaan kyl faneja!!!

Hiustenlähtö
, joo täällä kans lähtee tupottain. Ihana kaivaa neidin kaulapoimuista tai repiä sormien välistä :headwall:

Turvaistuin, me kanssa tajuttiin ottaa vasta viime viikolla pois nuo vauvaosat... :headwall: Nyt näyttää niin pieneltä siellä kaukalossa :D

Tää alkaa oleen ihan mahdotonta pitää neitiä minkäänlaisessa makuuasennossa :( Laivallakin piti olla sylissä ja ihmetellä kaikkea. Paljon oli vauvoja laivalla, mut suurin osa niistä tyytyväisenä möllötteli vaunuissa tai rattaissa, mut eipä tehny meitin neiti niin :( Kilttihän se on ku mikä ja tyytyväinen ku saa näkee maailmanmenoa :D

Että näin täällä, nuhanenän parantelua :)
 
hiustenlähtö ihme kyllä ei oo tän raskauden jälkeen lähtenyt yhtään..

täälläkään ei aurora vielä käänny kovasti välillä yrittää mut eipä pääs edes kyljelleen, yleensä vain rötköttää selällään kun leikkimatolle hänet laitan ja juttelee leluilleen, ei yritä vielä edes ottaa kiinni leluistaan, lähinnä vain huitoo niitä jaloin ja käsin..

yöunet on täällä parantuneet selvästi viimeisen viikon ajan. eli kerran yössä herätään enää joskus 3-4 aikoihin ja sit nukkuu 7 asti. tuo rytmi ja aamuherätys sopii meille kun muukin perhe herää siihen aikoihin.

päikkärit onkin sitten asia erikseen, yleensä nukkuu yhdet pitkät unet päivän aikana ja muut on lähinnä pikkutirsoja. tänäänkin laitoin päikkäreille ainakin 7x, selvästi oli väsynyt mut jostain syystä unet katkeaa puolen tunnin päästä eikä sit enää nukahda uudelleen. olis kyl kiva jos nää unet rytmittyis ja tyttö jaksais valvoa vähän kauemmin.

nyt illalla jäikin kivasti omaa aikaa miehen kanssa kun esikoinen nukahti unillee 19:30 ja aurora 20:30

ai niin maistatin tos pikkulusikallisen verran parina päivänä auroralle bataattia kun itsekin sitä syötiin ja hienosti maistui eikä tullut edes vatsapuruja ( soseutin sauvasekoittimella tuon lusikallisen 150ml korviketta ) ehkä huomenna vois laittaa kaks pikkulusikallista..

kurpitsa & aurora 21.pvä 3kk:tta
 
Tervehdys!

Oltiin reissussa la-su,yötä Mäntässä. Meni muuten ihan hyvin,poika vaan ei oikein nukkunut päkäreitä vieraassa paikassa (käytiin siis sukulaisissa muutamassakin paikassa) jasit meni väsy yli ja huutokohtaus täälläkin pitkästä aikaa |O Toinen ärtyminen kävi kun tultiin kotio ja oltiin jo melko lähellä kotkaa kun poika ei ois enää millään halunnu istua... mut periaatteessa ok.

Yö meni ihanasti,unille 20.45 ja vain yksi herätys klo3 ja sit pieruihin 6.30,sit otin viereen ja torkuttiin vielä puoli tuntia.

Edelleen nukahtaminen hankalaa iltasin,ei jää omaan sänkyyn vaan pitäis kantaa. Oon kuitenkin yrittänyt olla paikoillaan ja istua poika sylissä ja vasta lopuks hiukan heijailla uneen. Mutta pieruistahan noi univaikeudet johtuu,hajusta päätellen,joten ehkä sitten kun ilmikset helpottaa....

nyt poika käpyyntyy,joten palataan myöhemmin... :wave:

repa ja kasper vajaat 3kk
 
moi vaan kaikki

kotiuduttiin tuos eilen reissusta ja mukavaa oli :D Kasperi oli kuin enkeli koko matkan.


Meillä lähettiin liikenteeseen isäntä keksi et häänpä osaakin ryömiä ja pyöriä eteenpäin..

poika ja kasperi 3 kk 2 vko

lueskelen tuos päiväl mitä teille kuuluu mut nyt pitää pyykkivuorta lähteä selvittämään
 
Morjensta! :wave:

Edla-Mamma, juu niin se mummi päätti hankkia itselleenkin vielä yhden eli siis yhdeksännen lapsosen :D :p Olen 20v ja äiti oli suunnilleen saman ikäinen kun minut pukkas maailmaan, en kyllä meinannut hänen jalanjälkiään seurata! Saapi lapsiluku jäädä reilusti alle puoleen!!.... luulisin... :D :LOL:

Hiustenlähtö vaivaa täälläkin, meinaa järki lähtee hiusten mukana päästä!!!! Imuroitavakin on useammin kun hiuksia lojuu joka paikassa!! =) Lapsiraukkakin joutuu kärsimään äipän hiuskadosta, pojan kädet on vähänväliä täynnä hiusta ja löytyy välillä suusta ja jopa pyllyn välistäkin!!! Miten lie sinne joutuuvat :D

Vauvan unista, olen huomannut tässä parin päivän aikana, että itkee/nyyhkyttää unissaan ja sitten monesti tulee kovakin itku.. Kaipa ne vauvatkin jonkinlaisia unia näkee, luulen että jos ne ei ole ihan visuaalisia unia (jos näin hienosti voi sanoa :D ), niin ainakin "tunne unia" =)

Mutta nyt kutsutaan äitiä......
 
Matamimimmi: Oon syntynyt kotkassa ja täällä asustellaan,mun vanhemmat on kotoisin ja koko suku asuu mänttä-jämsänkoski akselilla =)

Täällä poika tarttuu jo hyvin lelukaaren leluihin ja pistää niitä suuhun,mutta vielä ei käännytä mihinkään,muutakuin mahaltaan vahingossa selälleen =)

Sitten kysymys :attn: Jyystääkö teidän herranenkelit ikenillä nänniä tissillä ollessaan :eek: ? Kasper oppi tälläsen tempun paripäivää sitten. Ruokailun päätteeks nappaa ja puristaa ikenet yhteen ja sit vähän venyttää kaupanpäälle :D Vielä ei satu,joskaan nyt ei kivaltakaan tunnu,mut entäs kun tulee hampaat :eek: ? Miksköhän tommosta harrastaa?

Nyt pyykkien kimppuun tämäkin suuntaa...
 
Tuntuu siltä, että oiskohan johonkin perhevalmennukseen pitäny lisätä kertaus miten turvakaukaloa käytetään, nimittäin täällä myöskin yksi joka kämmäilee sen kanssa vähän väliä! =) Ja hiusten lähtö on todella runsasta myöskin täällä, oli pakko lyhentää vielä entisestään.

NÄNNIN JYYSTÄMISESTÄ: Kerran maija tarttui ikenillään nänniin kiinni kun oli jonkin sortin tissiraivari menossa mutta ei se sattunut, lähinnä tuntui inhottavalta. Onneksi ei sen enempää tajunnu alkaa venyttään sitä taikka muuta. Ja justiinsa ton takia toivonkin, että ne hampaat sais odottaa tulemistaan vielä pitkän aikaa!

Ja oikein lenkilläkin olin tänään, että oli komiaa saada kunnon hiki päälle (kunto kun on niin rapistunut niin hikikin tulee helposti). Josko sais edes hiukan kulutettua niitä herkkuja, mitä on tullu viikonlopun aikana taas kerran mussutettua.

Täällä maija jälleen herää päikkäreiltään, tällä kertaa on kyllä hyvin nukkunutkin kun jo tunnin verran on unta riittänyt.
 
Moro!

Vihdoin sain luettua läpi teidän viikonlopun kirjoitukset, kun oli taas kaikkea ojelmaa niin että jäi pari päivää oltua pois koneelta.

Minä hullu taannoin kyselin niiden menkkojeni perää :) Olis ollut parempi pitää suunsa kiinni. Koko viikonlopun olen vuotanut kuin häränkurkku.

Meillä oltiin yöllä sängyssä poikittain :) Samalla tavalla pyörii lattiallakin. Ja selältä vatsalle silloin tällöin yrittelee.

Tämä on sit taas se viikko, kun täällä tulee kaikki illat notkuttua, kun mies iltavuorossa =)

Jossu & K ylihuomenna 3kk
 
Kurpitsa, meillä kanssa menee päivät miten sattuu noiden unien kanssa. Tänään on nukkunu todella hyvin, tod.näk. valvoo iltaan saakka kunhan nyt (kohta) herää päikkäreiltään. Yöt nukkuu tosi hyvin, kerran söi vaan viimekin yönä

Oon ostellu tälle meidän uudelle ihanuudelle tuolta kirppis-puolta kaikkea kivaa, kuten uuden toppahaalarin. KÄytettynä tosin, mut hulluhan on ostaa muutenkin kun kaikki oottas valmiina kaapissa :/ Nooh, pitää myydä oma edellinen haalari pois. Onko tarvetta teillä?? Eli Remun sininen 74cm haalari olis myytävänä =) Laittakaa yv:tä, jos kiinnostaa! On sit oikeesti hyväkuntoinen puku, eihän ne puvut mee miksikään tuommosella joka vain vaunuista kurkkii.

Haa, minäpäs olen käyny jo jumppaamassa!! Pari kertaa vasta kerennyt, mutta olipas aivan ihanaa. Nyt sieltä sitten ammennan motivaatiota ja tahtoa seurata mitä suuhuni laitan! Hyvän mielen sieltä ainakin sai, ja hien pintaan. Oon käyny pitkähköillä vaunulenkeilläkin muutaman kerran vkossa, ehkä 4 x. Molemmat pojat kyytiin ja mennään autoja kattomaan =)

sinuhe ja vaavi 10vkoa
 
Mä täällä jäin mietiskelemään neuvolavisiittiä, joka siis oli viime perjantaina. Meidän poika ei vieläkään (3kk 10pv) kannattele päätään kunnolla. Sylissä ollessa aika hyvin, mutta esim. vatsallaan maatessa ei juurikaan itse nosta päätään ja katso eteenpäin. Sivuille kyllä huiskii mennen tullen. Neuvolan th sanoi, et jos ei 4kk neuvolaan mennessä ole tilanne parantunut, niin sitte saadaan lähete fysioterapeutille. Mietinkin täällä et toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa :| Muuten kyllä kovin iloinen ja eläväinen poika :) Ollaan koitettu antaa kovasti virikkeitä, et haluis katsella ja nostaa päätään, mut ei kyl kauaa jaksa pitää. Sit hermostuu ja käy kääntelemään päätään. No, kunhan märehdin.... Kai ne kaikki ajallaan.

Jumpassa oon mäkin nyt käyny viikottain. Ja samoin vaunukävelyllä (4-5km) useamman kerran viikossa. Kilot ei vaan tunnu karisevan, vaikken oo herkkujakaan mässäilly juurikaan.
 
Naukuri, meillä on 3kk neuvola viikon päästä...olen miettinyt, et meillä Edith ei jaksa/tykkää olla vatsallaan...päänsä ja yläkropan nostaa hetkeksi...sitten itkee nyrkki suussa ja pää sivulla alhaalla :/ ...yritetty ollaan pitää neitiä vatsallaan, et niskat vahvistus...mut kun tulee huutoa |O ....välillä sylissä pitää tosi hyvin välillä "nokkii" kokoajan....hiukan mua ihmetyttää, kun pojat piti täs iässä hyvin jo päätään....mut katellaan ajan kans... =)

Matamimimmi68 ja Edith 2,5kk :heart:
 
naukuri ei huolta, oppii varmasti kannattelemaan päätään pian. meilläkin tuli aika myöhää'n, tyttö nyt 5 pv vajaa 4kk ja kannattaa itseään nyt jo käsillään ylös. koko kehitys tapahtui parissa viikossa.
nännin pureskelu kyllä ja kipeää tekee. raapii nänniä myös kynsillään välistä ja veri vaan lentää :LOL: , no ei ihan mutta naarmuilla ollaan.
äiti ja lapsi jumppa on ihanaa, äidille tulee kunnolla hiki ja lapsi tykkää. käydään siis nyt 2krt viikko ja ensi viikolla alkaa vauvauinti. eli meidän toukokuun toivottu harrastaa jo 3 krt viikko. lapsen ehdoilla toki mennään, eli jos on liikaa niin lopetetaan, mutta melkeinpä vaikuttaa siltä, että toinen tylsistyy kotona jos ollaan koko päivä. Kiireinen ja aktiivinen tyttö. :D
 
matamimimmi meillä oli juuri tuollaista masullaan ennen, mutta 3,5kk iässä tuli käänne ja nyt rakastaa olla masullaan pää ylhäällä. eli kyllä se pikkuhiljaa. osaa myös nyt kääntyä masulleen ja takaisin selälleen. tuo kääntyminen auttaa kovasti masulla olemista. kun itse kääntyy niin viihtyy hyvin.
 
katrinainen ja matamimimmi: Mukava kuulla, että teilläkin on samankaltaisia kokemuksia :) Meillä ei varmaan siks viihdytä päiväsaikaan kovin hyvin vatsallaan, kun nukkuu kaikki unet masullaan. Luulee varmaan, et kesken leikinkin laitetaan "nukkumaan" ja hermostuu. Mut pikkusen koitetaan kuitenkin harjotella niskaa ja toivotaan, et se siitä lähtee sit.

Mä oon kans miettiny tota äiti-vauva -jumppaa. Ens maanantaina olis ilmoittautuminen yhteen, joko sellaseen bailatino-versioon tai sit ihan perusjumppaan. Mieli tekis ja tosiaan jos vauva ei sitä sit jaksais ni tottakai silloin lopetettais. Tänään meni vauvauinti aivan ihanasti! Poika jopa naureskeli vedessä, kun aiemminhan on ollut vähän suru puserossa. Ja tosiaan ens viikolla alkaa se muskari. Sitä mä odotan kovasti, kun tykkään itse lauleskella pojalle höpöloruja ja toinen vaan nauraa takaisin :)
 
naukuri: pääasiahan on että jännittää niskojaan ja yrittää kuitenkin. ettei ihan velttona päätä pidä.
meillä ei viihdytä yhtään juuri masulleen. ja sylissä kyllä täysin niskoja itse kannattelee ja kun leikitään ns. lentokoneleikkiä missä poikaa pyörittelen ilmassa pitäen vaan kainaloiden alta kiinni niin hyvin niskat toimii.
mahalleen jonku aikaa katselee kyllä pää pystyssä. mut aikast vähän.
neuvolasta sanoivat että ei haittaa koska muuten on jämäkkä ja niskojaan kannattelee todella hyvin käsitellessä. ei niitä ole aikoihin varoa tarvinut. =)
kyllä ne sit ajan kanssa. =)

huomenna olis Timin neuvolakin. saas nähdä miten toi pulloposki on kasvanut. =)
soseita ollaan maisteltu. pilttipurkki kestää n. 3 päivää. ja se määrä tuntuu riittävän nyt ettei enempää tarvitsekaan. mut tosi hyvin osaapi syödä kyllä.
luumua ja ruusunmarjasosetta syöty masua pehmentämään. mut taas ei 4 päivään kakkaa ole kuulunu. tosin ei kiukkuinenkaan ole ollut.
kasvissoseet alan sit tehdä itse. niitä ei viitsi ostella. tulee niin paljon halvemmaksi tehdä itse. ja pieni vaiva. ja parempaahan se on. =)

mutta nyt maaten. ja torstaina muuten 4kk ikää jo sällillä... :eek:
 
Meillä ei vaan tuo nuha ota laantuakseen (siis kaksi päivää kestäny, en mä malttamaton ole :D ) Sais jo parantua, niin likan nenänniiskutus ku myös mun kurkkukipunikin :( Tosin parannusta ilmassa, vedettiin meinaan yhdessä neljän tunnin päikkärit tuossa illansuussa, se kyl teki hyvää. Sen takii mä täällä vieläkin kukun :D

Naukuri
, kiva kuulla et jätkä alkaa viihtyyn jo vedessä :) Kattelin muuten et babybiossa on kuun vika päivä ei mua niin kiinnostava ranskalainen leffa, mut sit se seuraava olisko ollu 11.9. se suomalainen vaikutti taas hyvältä.

Santrra, Huhhuh, enpä osaa muuta sanoo :D Enpä osais omasta äidistä kuvitella et se olis pukannu vielä iltatähden mun ollessa parikymppinen =) Teil on sit aina ollu vilinää ja vilskettä kotona eikä seuranpuutteesta ole tarvinnu kärsiä :D

Toukonuppu, täytyy taas siis kaivaa se sitteri esille ja kokeilla miten likka siinä viihtyisi :) Neuvolatäti silloin kotikäynnillä katteli sitä ja sano, et kyllä on muutama kuukausi odotettava ennenku selkä sen kestää. Jokohan olis aika ku reilut kolme kuukautta on mittarissa :D

Pään pitäminen ylhäällä, meillä neiti sen oli jossain vaiheessa ihan salaa oppinut ennen ku täytti kolme kuukautta. Yhden kerran sen vaan laitoin masulleen ja ja siinä se alko heti testaileen käsiään et josko ne kantais :D Tää varmaan johtuu siitä, et ku oon aiemminkin maininnu, et neiti on hieman uteliasta sorttia eli sylissä pitää olla ja pystyssä ja pää pyörii ku väkkärä ku kaikki pitää tsekata :LOL:

Kääntymisen mahalleen neiti on kokonaan lopettanut. Teki sitä silloin pahimpiin masuvaivoihin, mut nyt se rakastaa nukkua selällään, pää jommallekummalle puolelle käännettynä. Eli ei kääntymistä täälläkään -enää siis. |O

Kaikki mahdollinen mikä vaan irtoaa, niin pitää tunkea suuhun. Eli kaikki lelut, rätit, sormet, aivan kaikki :D Ja näppärästi tarttuu leluihin kiinni ja kova selitys on samalla niille :LOL:

Kikatusta saatiin laivalla kuunnella. Neidillä oli niin järjettömän hauskaa isän kanssa
:D

Muskarista, täällä ei vielä pitkään aikaa ala muskarit, vasta tuossa ensi kuun alkupuolella. Mietin, et seurakunta järjestää täällä muskaria vauvoillekin ja se on ilmainen kun ehtii ilmoittautua sinne. Sitä siis ajattelin :)
 
Huomenta.

Täällähän on eilen ollut ihmeen hiljainen päivä vaikka koko illan kävin kurkkimassa teidän mahdollisia uusia kuulumisia.

harrastukset: Meillä ei ole mitään harrastuksia (ainakaan vielä ) pikkumiehellä. Noiden isompien kuskaamisessa on tarpeeksi rumpaa. Itselle teki mieli saada jumppa tai muu oma juttu, mutta miehen työvuorot tätä hiukan vaikettavat.

hiusten lähtö: Kyllä lähtee. Onneksi kävin jo kesäkuun lopulla pätkäisemässä puolet pois :)

Huomenna on 3kk neuvola ja eka rokotus.

Ei vielä hyvin nosta päätään käsistä kohotettaessa. Sylissä kyllä pitää pystyssä ja tutkii ympäristöä tarkkaavaisena.

Me oltiin muuten sunnuntaina katsomassa jokkiskisoja. Pikkumies nukkui suurimman osan aikaa. Kummi-setä oli jo suunnitellut ostavansa seuraavaksi lahjaksi Pelttorin kuulosuojaimet, että pääsee pikkumies muihinkin autokisoihin mukaan.

Tosin myönnettävä on etten ole itse koskaan kisoissa osannut minkäänlaisia suojaimia käyttää, kun ne äänet jotenkin ovat osa sitä viehätystä ja ilmapiiriä.

Nyt pitää viedä esikoinen eskariin.

Jossu & K huomenna 3kk
 
Väsyneet huomiset kaikille

Meillä on kauhean huonosti nukutut yöt ollut viime aikoina ja nyt alkaa tuntua et ei jaksa ei..Kasperi on ruennut kääntymään vatsalleen nukkuessaan ja mä oon paniikissa koetan heti olla kääntämässä selälleen mut välillä varmaan on kerennyt tovin nukkua vatsallaan..plääh

Hiukset ei oo lähtenyt

harrastuksia ei ole

 
Meillä on selvästi kääntynyt tua syömis rytmi! Päivisin ei syö paljoa mitään, ja öisin syö n.2h välein! :eek: Aina klo. 2,4,6,7-8. Olen nyt kahtena päivänä tyrkyttämällä tyrkyttänyt joka välistä tytölle maitoa mutta tyttö ei syö jos ei ole nälkä! :ashamed: Itse alan olemaan jo tosi väsynyt, vaikka tietysti saa nukkua pitkään, mutta kun uni on koko ajan
katkonaista |O

Muuten menee hyvin, tyttö on oppinut nukkumaan päikkärinsä liikkumattomissa vaunuissa :) Ja yö unille laitan omaan sänkyyn tutti suussa siinä 10 maissa ja sinne se nukahtaa, enään ei aina edes tarvitse käydä laittamassa tutti takas suuhun :)

Meillä Julia tykkää katsella ikkunasta ulos :D Nytkin makoilee meidän sängyllä ja syö nyrkkiä samalla kun katselee ulos. Ja muutenkin oppinut viihtymään vähän pidempään yksin :)

Hiustenlähtö Ei mitenkään erityisesti lähde onneksi, raskaus aikana mulla kasvoi ja tuuheni hiukset nopeaa!

Tosiaan hiljaista yhtäkkiä tullut tälle palstalle! Huhuu missä kaikki äidit ovat :attn:

maj ja juli 2,5kk
 

Yhteistyössä