TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Merika: Ei olla ainakaan tällä haavaa menossa vauvauintiin. Ei varmaan edes mahduttais... On meinaan täällä päin ainakin sen verran suosiossa! Arvelin, että jos itse koettelis opettaa typyä aikanaan uimaan, tai sitten annan jonkun muun tehdä sen homman, kattoo kumpi on parempi vaihtoehto. Ja joo, töihin välillä tekee mieli!

Harrastuksia ei ole tällä hetkellä kuin vaunuilla hyökkäily (kuten mies sitä kutsuu :LOL: ). Ajattelin mennä jumppaan, mutta on tuo ranne välillä tosi kipeä (ilmeisesti jännetupintulehdus, oli jo tosi paha odotusaikana ja näköjään ei ole parantunut täysin..) ja meen sitä näyttää lekurille ens ma. Hyvä, että välillä pystyy Alisaa kanniskelemaan.... :headwall: Meinaan sitä siis, että puntteja ei pysty kunnolla käsittelemään, punnerruksista puhumattakaan!

Täällä myös on srk:n järjestämä kerho. Olen ajatellut mennä sinne, mutta näin kesällä on ollut poissa viikkokalenterista. Liekö ohjaajat myös lomailleet. Katsoo nyt tässä josko sinne asti pääsisi, matka ei ole esteenä kun sitä taitaa olla vain n. 1,5 km.

Meillä on ollut tänään suht "normaali" päivä. Viikon verran oli päivärytmi sekaisin, yöt mentiin kuitenkin tavanomaisesti. Tosin parina viime yönä ollaan herätty kahdesti syömään. Mitähän sekin on? Nostattaisiko maitomäärää? Alisa on ruvennut nyt hamuilemaan otetta lelukaaren leluista ja tänä aamuna oli oikein kovat ilakoinnit lampaan ja auringon kanssa!

Oho, täytyy mennä iltapäiväsarjaa katsastamaan eli Sydämen asialla. :heart:

Heinuli & Alisa
 
Ehtootapäivää kaikille!

HARRASTUKSISTA teillä on ollut puhetta... Soittelin seurakunnan musiikkileikkikerhoon, joka olisi 3-6kk vanhoille mutta ryhmät oli jo täynnä. Jälkikäteen ajateltuna taitaa olla ihan hyväkin jättää harrastukset vielä hetkeksi. Tuo kerhokin olisi kestänyt 2tuntia joka kerta ja meillä kun kuukahdetaan päikkäreille n.1,5h hereilläolon jälkeen. Taitaa olla meidän neidille aktiviteettia tarpeeksi kun vieraita käy ja ite höntsätään kaupungilla. Vaikkakin olisihan se ollut varmasti mukavaa...

Taitaa minullakin olla ihan vähän kaipuu takaisin töihin vaikka kyllä kotonakin on aika mennyt tosi hyvin. Vähän varmaan jännittää mennä takaisin töihin sitten joskus, kun pitäisi valmistua tässä äippäloman aikana (kunhan vaan sen mokoman opinnäytetyön jaksaisi tehdä) ja sen jälkeen vastuu lisääntyy. Nyt kun tuntuu, että olen kaiken unohtanut... Pitää varmaan kaivaa koulukirjat jostakin kaapin perältä ja muistutella hieman ennen kun kehtaa mennä töihin näyttäytymään...

YÖT on melkoista vähtäämistä tuolla meidän neidillä. Huitoo ihan hulluna unissaan eikä äiti tietenkään saa nukuttua siinä vieressä kun pitää kytätä koska hän herää. Omaan huoneeseen kun en malta vielä laittaa. Viime yönäkin maijalle tuli joku ihme "kohtaus". Ihan kun olisi ollut hetken aikaa hengittämättä ja sitten vinkasi järjettömällä äänellä niin että tuli vanhuksille kiire katsomaan mikä on hätänä. Ei hän itse siihen herännyt mutta huomasi, että hetken kesti ennen kun maija rauhoittui. Ite en sitten enää kunnolla nukkunutkaan...

JENNI: Maijalla on ihan sama tuon rätin kanssa päikkäreille mennessä, aina se pitää kietoa pään ympärille! =) On neiti hauskan näköinen "huivinsa" kanssa kun mussuttaa tuttia siinä samalla... Koko ajan saa olla vahtaamassa, ettei tosiaan naamansa päälle sitä vedä.

KARKKEJA tekee kyllä aina välillä mieli kun en ole niitä saanut maijan masun takia syödä mutta ihmeen hyvin olen mielestäni selvinnyt. Pullia ym. tulee kyllä senkin edestä sitten syötyä. Mutta mielitekoja noihin herkkuihin on kyllä ihan tarpeeksi. Tuntuu, että paino nousee jo pelkästä ajatuksesta niiden syömisestä... Turha toivo, että olisi paino tippunut perjantaihin mennessä :/
 
Kiitos Edla-Mamma, tuota saatan yrittää sovittaa. Ainut, että tuohon on jo aika monta jumppaa toteutettu. Tarkoitus on teettää "tasoristeys-Hoovereita" meidän isännillä, joista tenavat pääsee ali ja voi siirrellä portteja auki ja kiinni.
Ja naukuri kiitokset toivotuksista, yritän tervehtyä, nyt lasten kanssa tunnin metsässä rastireitillä rämpineenä alkaa helpottaa. Se on tosiaan Avoin päiväkoti, jossa me majaillaan näemmä tosi usein. Kolmevuotias tuntuu viihtyvän siellä tosi hyvin ja saahan siellä itsekin jutella aikuisten kanssa. Kotiin ei oikein pysty ketään kutsumaan, kun on noita lapsia ja koiria liikaa, pitäis siivota pari päivää putkeen, että ketään kehtais tänne laskea.
 
Tää mamma on nyt ihan poikki :|
Muutamat max puolen tunnin unet ja kauhee huuto nukkumaan laitettaessa. Pitää heijata sylissä ja kaikkee mitä ei ole ennen tarvinu tehdä. Eikä sekään auta kun oikeen huuto alkaa |O
Muutenkin paska päivä ja ottaa nää päivät koville. Sitten ärsyttää kun on sellanen olo että pitää jaksaa päivisin vaikka mitä...kun kyllähän se yöllä nukkuu. Kaikki aina sanoo että hyvähän sulla on kun yöt nukkuu. Joo on ihanaa...enkä haluiskaan että yöt alkas heräillä, mutta kyllä silti päivät ottaa koville. :kieh:
Tulipas vuodatettua...

Ihana tyttö on enkä pois vaihtais :heart: , mutta johonkin pitää purkaa.
 
summer :hug: täältäkin. noita huonoja päiviä on välillä..mut sitten nautitaankin täysin rinnoin niistä hyvistä päivistä.

meilläkin aurora huus täyttä kurkkua niin että oikein korviin koski tos iltasella reilun 1h verran, eikä mikään auttanut, ei syli, ei heijaus, ei tutti, ei maito, sit nukahti pelkästä väsymisestä. samanlaisen kohtauksen sai myös toissapäivänä mut aamusella tuolloin, yliväsymyksestä varmaan johtui kun nukkuu päivisin ihme ½h päikkyjä, ei jaksa aina valvoa ees kunnolla puolt tuntii kun haluaa takas nukkumaan, ennen sentään jakso valvoa 1h...en enää tiiä mitä se milloinkin itkee :| tuttiakin puree raivonvallassa niin että rutina ja natina kuuluu, kutiaakohan ikenet?!

 
Huomenta! Tästä lähtee nyt sitten toivottavasti parempi päivä. Jospa ei olis hermot niin kireellä. Päiväunet olis varmaan joskus paikallaan mullekin.
Jenni, toi väsymys on kyllä vielä muistissa. Alkuraskaudessa se oli mulla jotain hirveetä. Raskaimpana aikana muistankin alkuraskauden sen takia. Olis voinu vaan aina nukkua. Siihen nähden oon hyvin jaksanu vauvankin kans. :hug: Koita huilata sen minkä voit.
Iina, paranemista sulle. Kurjia tollaset rintatulehdukset. Itellä ei ole kokemusta, mutta montaa palstalaistakin vaivannut. Kuulostaa kipeeltä touhulta. Toivottavasti helpottaa pian.
 
Huomenia ! :)

Täällä vihdoin vähän paremmin nukuttu yö, eli eka herättiin 3 maissa ja toinen herätyt 4:30 ja siitä jatkettiin vielä 8:30! :) Eikä yhtään haittaa vaikka ollaan näin aikaisin hereillä :D

Meidän tyttö on alkanut jo hamuamaan käsillään kaikki kivan värisiä leluja :heart:

harrastuksista sen verran että ei ole! Mutta vauva-uinti ja se äiti/vauva jumppa kiinnostaisi jos jomman kumman alottaisi. Tosin seuraava vauva-uinti alkaa täällä päin vasta marraskuun alussa. Onko silloin jo myöhäistä viedä lapsi vauva-uintiin? Mikä siinä oli se ikäraja ? Meidän neiti olis silloin n.6kk.

Mutta taidankin mennä vahan laittautumaan, ennenkun tyttö kyllästyy yksin olemiseen, ajattelin jos lähtis vähän kaupungille shoppailemaan :p
 
majj taalla se ikaraja menee niin, etta yli 6kk ei voi aloittaa enaa vauvauintia, joten ehditte viela.
Meidan pikkuinen on alkanut vierastamaan. ihana yllatys isovanhemmille, jotka tuli espanjasta 4 viikon loman jalkeen. ei uskaltanut tytto katsoakaan heihin pain.
:whistle: nyt pakko menna. plaan paremmalla ajalla. Mulla on unelmatyon tyohaastattelu tanaan. pitakaa peukkuja pystyssa.
 
meidän ukko on huomenna 4kk. kauheata vauhtia menny aika.
tääl myös väsymystä ilmassa vaikka poika oli mitä aurinkoisin eilisen päivän.
ja tänään mennään pojan kans katsomaan 6 viikon ikäistä tyttövauvelia.
se voipi jo tuntua pieneltä tuon sällin vierellä.. =)

mut nyt imuroimaan ja pyyhkiin pölyt saapi tämän päivän urakan aloitettua sillä taas.
 
Onnea haastatteluun katrinainen

Mää oon nyt vähän huono kommentoimaan mitään mä muistutan varmaan pesukarhua tällä hetkellä. oisinpa tyytyväinen jos kasperi ois oppinut kääntymään vasta parin kuukauden päästä.
 
katrinainen: Pidetään peukkuja! Koska olet ajatellut palata takaisin töihin?

majj: Pikku-delfiineissä täällä pk-seudulla taas ei ole mitään aloitusikärajaa (tai oliskohan ollu 1,5v ja sen jälkeen onkin sitten jo ihan muuta ku vauvauimari :)). Toki jos aloittaa kovin vanhana, niin sukellusrefleksi ei enää toimi, mutta muuten voi kyllä osallistua ja peuhata :)

Lelut kiinnostaa täälläkin. Sitterin lelukaaren nallet pyörii vinhaa vauhtia ja pehmeäkantisesta kirjasta kääntyy sivut :D Oli muuten hauskan näköistä kun ekan kerran "käänsi" itse sivua, äiteeltä ja isseltä meinas silmät pudota päästä! No, tais mennä vähän vahingossa ;)
 
päivä alko täällä taas tolla järkyttävän kuulosella itkuhuutoparkukirkumisella mut onneks sit rauhoittui puoles tunnis, huoh. onneks on kuulosuojaimet keksitty, ne korviin niin ei vihlo korvakäytävät kun tyttö huutaa.. ;) :whistle:

harrastukset ei ole harrastuksia vielä, kerkiää myöhemminkin. kun nyt ensiks sais nää päivätkin kulkemaan jotenkin fiksusti ja nää itkut vähenemään niin vois ajatella sitten jonnekin ihmistenilmoille lähtemistä..

jaahas, riemuitsin sit liian aikaisin..tyttö huutaa taas joten meen hakee niitä suojaimia ja lähden tyynnyttelemään..
 
Poika04ja08, menikö yö taas huonosti?

Katrinainen, onnea haastatteluun. Minkä alan töitä haet?

Meillä nukuttiin eilen päivällä niin vähän, että oli sen takia kauhean itkunen ja sai noita parkukohtauksia. Yön veti sitten tosi hyvin. Nyt oon koittanu laittaa mahdollisimman monille unille, kun on niin lyhyitä pätkiä.

Laitanpa tällaisen gallupin: Miten hoidatte parisuhdettanne? Mistä revitte toisillenne aikaa? Itestä tuntuu ettei kerkiä mitenkään hoitaa. Illalla lapset nukkumaan ja äkkiä itekin. On jo niin väsynyt.
 
Summer: Joo sitä sitä poika on kauheessa rallissa kokoyön ja makais pelkästään massullaan jos sillläkään...äiti ei taho vauhdissa pysyä. ja pelkään tota vatsalla nukkumista,,,mut eipähän sitä tietty voi kontrolloida kokoaikaa
 
poika04ja08,
meillähän on nukuttu jo pari viikkosesta masulteen yöt. Koita ajatella että nyt kun on oppinut ite kääntymään, niin kääntyy siihen asentoon missä on hyvä nukkua. Niinhän me aikuisetkin käännytään. Voi olla että kun käännät takas selälteen, niin kääntyy hetken päästä takas, kun siinä asennossa olis niin hyvä olla.
Vaikka eihän noille peloille mitään voi :hug:

On teillä kyllä ketterä poika. Meidän makkara on vasta muutaman kerran kääntynyt selältä mahalleen. Ei tunnu oikein kiinnostavan koko touhu. Mielummin juttelis vaan. Eli nuo ajat on meillä edessä kun yölläkin pyöritään. Nyt vielä ihan rauhassa nukutaan.
 
Parisuhteesta: Meillä poika menee iltaisin ysin maissa nukkumaan, joten siinä jää sitten pari kolme tuntia kahden keskistä aikaa. Eihän sitä nyt mitään ihmeempiä jaksa vouhottaa, mutta voi kuitenkin olla vaan kaksin.

Mua ei nykyään (ihme kyllä) väsytä iltaisin juuri lainkaan. Nyt on menny monta iltaa, et oon vaan valvoskellu sängyssä, kun en saa unta! Tylsää sekin kyllä, kun aamun "herätyskelloa" ei kuitenkaan saa siirrettyä ;)
 
katrinainen tsemppiä työhaastatteluun! Tuu sit kertoo miten meni.

poika voi kun ikävää kun pelkäät pikkusen puolesta -toivottavasti se helpottaa kun vähän aikaa kuluu. Eikö se muuten ihan meekin niin et kun oppii mahalleen kääntyy niin alkaa mahallaan nukkumaan -muistaisin et esikoinen teki niin. Mut muuttuuhan toi nukkumisásento monesti. Meillä ei puhettakaan et kääntyis -pää viuhtoo kyl yöllä puolelt toiselle kun etsii äidin tisukkaa.

parisuhde joopa joo. Mies kysy täs kerran et koska päästään kahdestaan saunaan -ehkä jouluna kun joku vahtii tyttöjä. Nyt neiti hermostuu palailen....
 
Huomenet.
Menikin myohaan heraamisen kanssa, mutta niin meni nukahtamisenkin. Siihenkin alkaa tottua. Ja miehen kanssa tuli juteltua eilen aika pitkaan aiheesta nukkuminen, etta miksi hanen paivaunensa on tarkeammat kun mun. Ja eihan ne ole, lupasi etta saan rakkaat paikkarini vaikka joka paiva jos tarvii. :)

Parisuhdetta hoidetaan silloin kun ehditaan. Mulla oli joku harhakuvitelma, etta kyllahan vauvan kanssa on toiselle aikaa ihan niinkun ennenkin. Se meni samaan romukoppaan muiden raskauden aikana kehittelemieni juttujen kanssa (voihan sitten vauvankin kanssa siivota, pyykata, nahda kavereita, leipoa, kokata, reissata..). Onneks on noita vapaaehtoisia lapsenvahteja sen verran paljon, etta paastaan kahdestaan ulos syomaan tai olemaan muuten vaan jos halutaan ja aika usein kaytykin, ihan vaikka vaan shoppailemassa ja kahvilla. Ja illalla kun Eeva ottaa ensimmaiset unensa 8-11 niin siina on hyvin aikaa meillekin.

Toihin olen vahan palannut jo. Muutaman tunnin silloin talloin oon tehnyt, kun teen toita kotona koneella. Varmaan otan hiukan lisaa hommaa syyskuun lopussa, Italiassa kun ei saa lapsilisaa. Kyllahan me ollaan laskettu homma niin, etta miehen palkalla selvitaan ihan hyvin, mutta en halua kokonaan sen rahoilla elaa. Eri juttu jos joutuis kodin ulkopuolella tekemaan toita, sitten en kylla viela aloittelis enka harkitsis edes.
 
Moikka!

Harrastuksista olitte puhuneet... meillä ei oo suunnitelmissa lähteä mihinkään, kunhan kotona möllötellään :D

Neiti syö, nukkuu ja naureskelee...siitä lastasta päästiin onneksi jo kuukausi sitten eroon =)

Tuotatuota... pikkusen oon ajoissa, mutta poteeko kukaan muu jo nyt vauvakuumetta :ashamed: ??
Mä kun oon ihan jo vakavissani miettiny, että jos sen neljännen vielä... vai lieköhän hormonit vieläkin ihan viturallaan, kun moista ees ajattelen..?

äippä ja tytskä kohta 3kk :heart:
 

Yhteistyössä