***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

KirsikkaTomaatti, Meijän Edithillä on tummat silmät, muttei vielä ruskeat...varmaan muuttuu ruskeiksi...minulla on ruskeat ja isällä siniset...meidän yhteisellä pojalla on ollut syntymästä asti ruskeat. Silmien väri voi muuttua paljon myöhemminkin...siskon tytöllä muutui ruskeaksi vasta 2-vuotiaana!!

Peilin edessä meilläkin on tosi kivaa...eilen vaan yht`äkkiä neitin pää heilahti ja kopsahti peiliin...vähäs säikähti...onneksi ei tullut kuhmua.....

Tervetuloa Hannanna !!

Matamimimmi68 ja Edith 2kk :heart:
 
Päiviä mammoille!

Täälläkin vaivaa hiustenlähtö, hiuksia löytyy joka raosta, jopa Vilin pyllyn välistä!!! :p :D

Pitkästä aikaa pääsen oikein ajan kanssa kirjoittelemaan! Elikkäs ristiäiset oli vajaa kuukausi sitten. Ei voi muuta sanoa kuin että ei olis voinu kiltimpää lasta toivoa, ei tässä vielä itseään äidiksi tunne kun ei ole ollut hankaluuksia juuri lainkaan. Toivottavasti vaan ei enteile pahaa tulevaisuudessa :whistle: ;) Nyrkki maistuu ja kuola valuu täälläkin ja niistä sormenvälikököistä puhumattakaan, koko ajan saapi olla putsaamassa :D Painoa kerääntynyt 6kg ja pituutta 59cm, ihana makkarapötkö :heart: :D Siinäpäs tuli sitä perusjuttua pikaisesti..... =)

Vaunuissa nukkuminen, Vili nukahtaa vaunuihin melkein aina kun sen sinne laittaa, mutta liikettä pitää olla jonkin aikaa, ellei ole ihan rättiväsynyt. Saattaa nukkua 3 tuntiakin jos on vaan tarpeeksi viileää. Siitä tulikin mieleen, että onko muilla vaunut/rattaat aurinkoisilla keleillä läkähdyttävän kuumat??? Meillä on, eikä siksi oikein kehtaa edes ulos lähteä helteillä, kun ei Heppu saa unta läkähdyksissään, eikä helpota yhtään vaikka olisi pelkkä lyhythihainenbody :( Sitten vielä yksi kysymys vaunujutskuista: Mitä teillä on alustana vaunuissa? Minä pidän usein sitä ä-pakkauksen makuupussia, kun se on pehmeä, mutta tuntuu että se on liian kuuma toisen selän alla, eli olisko parempia vaihtoehtoja?? :D

Kyselen nyt sitten kaikki asiat mitkä on kuukauden sisällä mietityttäny :D Jos vaan muistan mitä pisti kysäistä

Tai no ainakin yhden jutun kysyn vielä =) Varmaan tästäkin on jo puhuttu..
Kuinka monella vauva nukkuu samassa sängyssöä kuin te?? Meillä oli tarkoitus, että Vili nukkuu omassa sängyssään ja melkein joka ilta laitetaan omaan sänkyyn nukkumaan, mutta sitten yöllä otan poitsun viereen syömään ja nukkuu siinä aamuun saakka! Ja kaikki johtuu vain minun laiskuudesta, kun en jaksa tai sitten en tajua (nukahdan melkein aina kun yöllä imetän) nostaa toista omaan sänkyynsä (joka on metrin päässä)!! :ashamed: :/ :p Ihan pelottaa, että jos en ala ottamaan itseäni niskasta kiinni, niin kohta nukutaan kolmistaan sängyssä vielä vuoden päivät. Ja kaiken lisäksi, en pysty nukkumaan rennosti, Vili valuu aina minuun kiinni ja minä nukun ihan reunassa liikkumattomana :D Onko kenelläkään samaa vikaa? Ja kaikki sen takia kun olen laiska!! :D :D

No jospa tässä oli tälle kertaa riittävästi... Taitaa olla kun makkarista kuuluu ähinää, eli äitin on kohta oltava paikalla :D :heart:

Aurinkoista päivän jatkoa!! santrra ja Vili 2,5kk

P.S Kilokerhoon voisin minäkin liittyä!!! ;) Herkkuhimo sen kuin yltyy vaan, pahempi on jo kuin raskausaikana!!! |O :/
 
heips vaan
taas on tullut tekstiä paljon täytyy keskittyä paremmalla ajalla.
meillä nukutaan yöt hyvin kiitos vellin,rytmikin on löytymässä.
illalla annan vellin klo 21-22 aikaan sammuu saman tien ja herää aamulla 06-07 aikaan syömään.
vaunuissa mulla ei ole muuta kun pussilakana alla.
viressä meillä ei ole oikein koskaan nukuttu joskus päivsin on otettu päikkärit yhdessä.

tyttö kasvaa kovaa vauhtia maitoakin on alkanut menee 200milliä joten ollaan alotettu soseitten maistelu maissia ja luumusosetta on syöty tuntuu maistuvan.
kiia viihtyy liiankin hyvin sylissä ja seisoma asento olis kaikista paras ja varsinkin kun vähän hypitään niin hauskaa on.
ens viikolla onkin 3kk neuvola näin se aika viärähtää

onnea nimen saanneille
nyt tarvii mennä kiia taitaa herää päikkäreiltä........
 
Mun on ilmeisesti syytä pysyä poissa heinäkuisten puolelta, itkeä tihrustan muuten toisen puolesta viikkokaupalla taas.

Rautatabletteja syön edelleen, mulla on pitkään ollut alhainen hemoglobiini. Obsidan käytössä, en usko että pieneen vaikuttaa mitenkään kun ei sillä ole minkään sortin mahavaivaa ollut. Pitää silti koputtaa puuta..

E vetäisi taas viime yönä hurjat unet, 9 tuntia! Sen jälkeen vielä vajaat 3 lisää ja siitä asti on puuhaillut ja torkutellut isänsä kanssa. Outoa olla virkeä. :) Kai se on pakko uskoa, että omassa sängyssä se vaan nukkuu paremmin. Heti alkoi pitkät unet kun tuli karkoitus sinne, että päästään miehen kanssa halimaan. Muuta sitten tehdäkään, vuodan kuiviin täällä. Siltä ainakin tuntuu. Oma vika, vänkäsin pillereistä lääkärin kanssa, että miksen voi aloittaa ennen menkkojen alkua, kun muutkin voi ja miksen, miksen. Loppujen lopuksi se antoi periksi ja sanoi, että aloita. Mutta varoitti välivuodon määrästä ja kestosta jos niin teen. 10 päivää ehdin pillereitä popsia ennen kun alkoi. Samana aamuna kun mies tuli Suomeen. Prkeleen prkele. Taattu ehkäisyteho ainakin, kun mitään voi tehdä. :|

Onpa taas ihana päivä, rannalle tekis mieli. Eilenkin ehdin olla kokonaiset 5 minuuttia ennen kun vaunuissa herättiin ja piti hipsiä kotia kohti. Onneks rannalle on matkaa 100 metriä, voi ottaa useampia yrityksiä päivässä. :)

Murmeli kolmenkympin kriisissä&Eeva 2kk 3pvä
 
unet maittaa auroralla, on nyt nukkunut vaunuissa ulkona jo 3h, en laita vaunun pohjalle mitään, ainoastaan pään alla on pukluliina suojaamassa vaunukoppaa.
nyt olikin viileä aamu kun laitoin auroraa ulos, onneksi puin enemmän päälle, laitoin pitkähihaisen paidan, potkarit ja myssyn päähän, jalkojen suojaksi fleecepeiton ja vaunukopan läpän päälle ja hyvin on tarjennut eikä liian kuuma ole tytölle tullut, vasta äsken otin sen vaunukopan läpän auki, kohta sais tyttö kyllä heräillä kun alkaa tälle varjopuolelle paistaa aurinko, sit tulee kyllä kuuma siellä mut eiköhän tuo puolen tunnin sisällä ala heräileen..kuumempina päivinä aurora ei huoli myssyä päähänsä lainkaan, alkaa kauhia huuto ja rauhoittuu vasta kun ottaa myssyn pois, nyt kyllä kelpas kun oli viileämpää, on se hyvä että itse ilmottaa tarviiko vai ei..
 
naukuri: se on oikeesti ihan järkyn näköistä touhua toi meidän imetys välillä... :LOL:
11v esikoinen katsoi eilen et mitä sä teet...ja tokasin vaan et tissitouhuilla ollaan pikkuveljen kanssa..sano vaa et aika erikoisen näköistä touhua.. :LOL: onneks ei vieraita ole käyny. ei sitä kehtais syöttää kyllä tuossa asennossa sillo :LOL: :LOL:
eilen onneks pahimmat raivarit alko taittumaan ja imetettiin jo sylikkäinki väliin. =)

marimint: onha se korvikkeen anto ihan hyvä jos tuntuu et maitoa ei tule pian tarpeeksi. mulla ku on yli äyräiden sitä niin silläkään en helpolla ota pulloa esiin. ku sitä tulee kunnolla ja reipasta vauhtia vielä. =)

carmen: keskimmäistä imetin 10kk kunnes se ite vieroittautui rinnasta. nyt ajattelin et mennään niin pitkään ku homma toimii ja poika imee. mut tuskin yli vuoden ikäiseksi mennään. sama tavoite ku tytön kanssa. =)

mut nyt imurin varteen ku poika nukkuu. ja minttukakun leivontaan..on ihan sikahyvää :p
voin herkutella hyvällä omalla tunnolla. nyt menee kaikki entiset housut jalkaan hyvin. ja maha on tipotiessään =) nyt näytti aamulla vaaka 50,1kg. ja siihen saapi jäädä paino hyvin. ei tarvi enempää tippuakaan. =)

vielä piti valittaa tuota kohta 12v täyttävää esikoista ku nii kauhea esimurkkuikä pukkaa päälle. tuntee itsensä vähän liianki usein huonoksi äidiksi... :( rajojen vetäminen ottaa molemmille koville nyt. vaikka tuo aina ollut kiltti ku mikä. nyt kauhea juputus joka asiasta.
ja sit on kauhea morkkis itellä ku pitää tuolle messuta joka asiasta... :( alkaapi väliin olla vähän riittämätön olotila päällä.
onneks tuo kohta 5v on tommoinen omantien tallaaja ja keksii leikkejä ku hoidan poikaa ja taistelen tuon murkun kanssa. tyttö ihmeesti jaksaa sitä omaa aikaansa odotella :|

mut ny leipomaan.... :wave:
 
vauvan nukkumapaikka: ... Tuossahan tuo Luukas mamman kainaloisena iskän ja äiskän sängyssä.. :D ja ihan omaa laiskuuttani ja hiukan kyllä on sitä tunnepuoltakin mukana, onhan se ihana kun vaavi siinä lähellä... Mutta kätevyydellä sitä perustelen, nukkuisin paljon huonommin jos aina nousisin syötöille poikaa nostelemaan..

Mutta onkohan tuo noin.. Mies haki yksi ilta nauraen mittanauhan ja mittasi tilan mikä hänelle jäi kun PIENI vauva on sängyssä. Tulos oli mies:29 cm, mamma 31 cm ja Herra Luukas Leopold.. 99cm.. :D Eli ahtaasti täällä nukutaan ja paikat on ainakin minulla jumissa :D



 
jaahas, aurora on taas unten mailla, nukku sit 3,5h ja oli heti herättyään tosi äreellä päällä, no ehdein mä kylvettämään tytön ja korvike/maissivellii antamaan kun kitisi ja haukotteli tos niin laitoin takas unille. jaksoi hän nyt olla hereillä jopa reilu puol tuntii :eek: ihan kiva että nukkuu mut viel parempi jos nuo unet ja väsymys olis yöaikaan...

vauvan nukkumapaikka: meillä nukkuu omas sängys. aurora nukahtaa illalla vaunuihin josta sitten kannetaan siinä vaunukopas omaan sänkyynsä ( jatkaa uniaan siis siinä vaunukopas.. ) sit ekan syötön jälkeen otetaan se vaunukoppa pois sängystä ja tyttö jatkaa unia pinnasängys, tarttis vain laittaa pinnasuojat siihen kun kokoajan ajautuu pinnoihin kiinni ja sit jalat ja kädet on pinnojen ulkopuolel ja sit kitistään.

mut nyt mä ampasen suihkuun ennen kuin tyttö herää..
 
:wave: Moikka kaikille. Kyllä se on tämä kirjoittaminen sitten vaikeaa. Joka päivä pitää monta kertaa käydä teidän jutut lukemassa muttei sitten koskaan saa itse kirjoitettua..mieskin aina sanoo, että taasko oot siellä norkoamassa muiden juttuja, etkä itse saa sanaakaan aikaseksi. Nyt kuitenkin pakotan itseni ottamaan osaa keskusteluun.

Juu poika kasvaa hyvin, eilen tuli 2kk mittariin. Viimeksi ollaan käyty neuvolassa tasan 6 vk:n ikäisenä, samalla saatiin rotarokotus. Silloin mitat oli 5,6kg (3,685kg) ja 59cm (51cm), eli aika iso mies on ja ihan rintamaidolla kasvanut.. Yöllä nukutaan ensin noin 7 tunnin pätkät, sitten tisuttelut ja unia lisää pari tuntia. Päivällä syödään noin 3 tunnin välein.

Kastajaiset vietettiin sunnuntaina ja nimeksi tuli Jesse Erkki Santeri.

Isommat lapset osallistuvat mahtavasti pikku-Jessen hoitoon, äiti pääsee helpolla. Mitenhän käy sitten kun koulut alkavat ja olen aivan kaksistaan pojan kanssa päivät. :/

Tässä näitä jorinoita näin alkuun, jospa minäkin innostuisin kirjoittelemaan useammin.

Iina ja Jesse "päikkäreillä"
 
Jiihaa! Täälläkin takanahieno yö: poika meni unille 21:30 ja heräsi 7:10! Ilman väliherätyksiä siis. Uskomatonta. No mutta eilen ei kyllä nukkunutkaan kuin yhdet kunnon päikkärit, joten ehkä siksi.

Vauvan nukkumapaikasta: Täällä nukutaan pääsääntöisesti omassa sängyssä. Joskus saattaa aamut / aamuyöt olla vähän levotonta ähinää ja sit otetaan meidän väliin. Koitetaan kyllä välttää sitä, kun huomattiin kans viikonloppuna, et kaveri nukku POIKITTAIN ja meille jäi suurinpiirtein saman verran nukkumatilaa kuin Puliinalle ja miehelleen :LOL:

Juu täällä ei pakastella eikä muutenkaan tosiaan enää läträtä äidinmaidolla :( Korvikkeella ollaan menty nyt muutama viikko. Osittaisimetystä kesti siis sen 2kk. Vaikein asiatäällä raskauden, sektion yms. joukossa oli kyllä ehdottomasti imetys... Nyyh. ehkä sitten seuraavan lapsen (jos tuleepi) kanssa menee paremmin.

Täällä on kans otettu pieni varaslähtö kiloklubiin: eilen vaunuttelin 5km ja tänään 8km. Ja jotain hämärää on tapahtunut; kun tuo osittaisimetys loppui, niin mun makeanhimoni hävis!!! Taisi siis todellakin olla hormonaalista, koska siihen asti söin makeaa kuin pieni eläin. Nytkin toki syön silloin tällöin, mut vähemmän ja lähinnä leipomuksia, en karkkia. Yhtenäkin päivänä, kun kaupassa joku söi salmiakkia ja haistoin sen, niin meinasin oksentaa siihen paikkaan :eek: No mitä tässä valitan, pitänee nauttia kerrankin :) Tiputettavaa kun on edelleen ainakin se 5kg :ashamed:

Vaunuissa: Meillä on kova vaununkoppa, jossa pidän patjan päällä vaan muovifroteeta ja lakanaa+tyynyliinaa/harsoa. Peittona olen pitänyt bambuista tai puuvillaista vilttiä sään mukaan. Villaviltti onkin ollut jo tovin kaapin perällä. Onneks! :) Me ei otettu äitiyspakkausta, mutta kylmiä ilmoja varten oon hankkinut sellaisen Eisbärchenin makuupussin, jota pidin jo silloin toukokuussakin vaunuissa.

Nyt perkaamaan mansikoita, nams! :p
 
tuosta Qsillan tapauksesta, kun ponnistus vaihe kesti 2h, muistaakseni VKS:ässäs oli max 1h ja jos se menee yli --> hätä sektioon.

teillä jolla on kokemusta RELA-tipoista, mitä mieltä olette olleet? Meillä tytöllä toimii masu ehkä kerran viikossa ja neuvola täti kirjoitti että tuota voisi kokeilla, en ole vielä kuitenkaan ostanut..

Viime yönä meillä nukuttiin suht hyvin nukahti klo 23 ja eka syöttö vähä ennen 5 ja toinen syöttö 8 maissa. Tosin tyttö oli koko illan tississä kiinni.

santtra Minä myös myönnän että otan tytön meidän väliin yleensä aamulla siinä 7-9 välillä koska nukahtaa siinä paremin koska sängyssä vain ähisee ja tuhisee.
 
heippa taas!
Majj, täällä on annettu relatippoja koko ajan neidille. ja suoli ainakin pelaa, kolmet isommat kakat tulee päivässä. en tiiä sitte onko relatippojen ansiota, ku niin oli jo sairaalassa.. mutta lisäähän ne myös vastustuskykyä kuulemma.

santtra: olin kans yhessä välissä niin laiska etten jaksanu yösyötöiltä nostaa neitiä takaisin omaan sänkyyn. sitte heräsin paikat jumissa ja huonosti nukkuneena, ku koko ajan alitajuisesti ajattelin että jos sitä vahingossa nukkuu neidin päälle tai jotain. nyt oon alkanu nostamaan aina omaan sänkyyn ja yrittäny pysyä syöttöjen (1-2) välin hereillä. heti saa ite paremmin nukuttua!

herkkuhimo tuntuu olevan aivan älytön. odotusaikana mulla ainakin oksetti kaikki makea, en voinu kuvitellakkaan syöväni mitään kauhea makea. karkkia sillon tällön. tosissaan ottaa takasi nyt ku imettää,tuntuu että joka välissä sitä miettii vaan mitä herkkua seuraavaksi ottais ku tekee niin mieli... täällä mennään täysimetyksellä, niin on onneksi paino pysyny silti kurissa ja jopa laskenut! käsittämätöntä kyllä. :p

Liikkumisesta onko kukaan täällä alottanu vielä kunnon liikkumista? esim. juoksua tai jumppaa.. mulla tekis jo mieli, mut mietin että missä vaiheessa sitä kannattaa kunnolla alottaa esim. vatsalihasten treenaus ja että vaikuttaako rankka kuntoilu maidontuloon mitenkään..?

Leluista meillä tykätään katsoa mobilea jossa roikkuu nalleja, sitä libero kukkaa ja erityinen suosikki taitaa olla neuvolasta saatu hymynaaman kuva, jolle mies on antanu nimen artsi. sille neiti juttelee ja naureskelee aina pitkät pätkät! mies sanoikin että artsihan vois melkein jäädä lapsenvahdiksi, neiti viihtyy.. :LOL:

kaunis päivä on, mutta täällä yrittää maitotiehyt mennä tukkoon niin on kamala olo. joka paikkaa kolottaa, eikä oikein jaksa lähteä ulos. jospa menis särkylääkkeellä ohi niin tuntis taas olevansa terveenä ja jaksais ulkoillakki!

Riinak ja Sofi 2kk 6pv
 
Rela-tipoista: Meillä kans annettu alusta saakka, mutta alun kakkarumban jälkeen (2-3krt/vrk) ollaan nyt rauhallisemmilla vesillä eli tulee noin joka toinen päivä. Relalla ei siis täällä tunnu olevan vaikutusta tuohon asiaan. Aion kyllä jatkaa niitä vastekin.

riinak: Mulle sanottiin jälkitarkastuksessa (7vk sektiosta) että voin alkaa liikkumaan oman voinnin mukaan miten paljon vaan. No, meillä iski kesälomat päälle just silloin enkä yllättäen päässy mihkään lenkille asti ;) Mut nyt olis tarkotus ihan normisti lähteä lenkille ja jumppaan.

Ai nii, mekin lopetettiin nyt tuo pullojen keitto! Katsotaan mitä tuleman pitää. Ajattelin et jos kerran viikkoon keittäis ja muuten vaan pesis huolella. Perjantaista lähtien on menty ja ihan hyvältä näyttää :)
 
saatte uutta lihaa palstallenne :p
meille syntyi tyttö 13.5 KOKSissa suunitellulla sektiolla perätilan takia.Tuo päivä oli aikas ruuhkaisa KOKSissa joten jos teistä joku oli siellä samaan aikaan niin hihkaiskaapas :wave: =)
tyttö painoi syntyessään 3 810 ja oli 50 cm pitkä.nyt alkaa 62 cm vaatteet jo käymään pieniksi, ei kovaa vauhtia kasvetaan :D
imetyksestä ei tullut hevonkökköäkään, pumppasin maitoa sen aikaa kun sitä tuli, eli n. 3 vk.hyvin näyttää tuo tuttelikin maittavan, eikä ilmavaivoista ole ollut tietoakaan vaikka koko ajan saanut pullosta.muutenkin ollut erittäin helppo tapaus, paitsi että nyt on tullut tuo mistä täälläkin kovasti puhutaan eli pulloraivarit...mulla ei ollut hajuakaan siitä, että sellasta on edes olemassakaan, rintaraivareista olin kyllä kuullut..tosi "kiva" lukea että muilla on samoja ongelmia, kertokaahan jos keksitte siihen ratkaisun!!!

onkos kellään alkanut tuo vauvakuume kopputtelemaan vielä? B)
meille kait on siunaantunut niin helppo laps että sattaapi olla että ruvetaan kohta sisarusta väsäämään kun lääkärikin antoi vihreetä valoa sektiohaavasta huolimatta :)

Meillä kanssa tyttö on kiinnostunut "libero-kukasta".se roikkuu meillä vaunuissa, niin saa aikaan keskusteluja kassajonossa kun mummelit alkavat ihastelemaan likkaa kun se niin kovasti kukkaselle naureskelee :D ja äitiyspakkauksen loruleikki-kirjan kuvat ovat niiiiiiin ihmeellisiä :heart:
nukkumatti tulee meille 20.30-21.30 ja heräillään kl.4 syömään ja nukutaan vielä yleensä 6-8, tänään 9.10! :eek:

kukaan ei ole uskaltanut laittaa vauvoistaan kuvia vielä!? =) miä koitan laittaa..mutta en ole tekniikan ihmelapsi niin en takaa että onnistun siinä :LOL:

ihana ilma ulkona, täytyy vissiin raahautua lenkille tänään kun ei mene enää miehelle läpi tuo "sektiohaava vähän aristaa"-syy B)

AINIIN!!!mikäs kilokerho täällä oli meneillään???tahtoo kanssa mukaan!!!!

jansku ja isabella
 
Hoi!

Voi luoja tuo Qsillan tapaus on ihan pahimmista peloista/ painajaisista! Miten luojan tähden noin voi käydä?! Miks ihmeessä ei voitu tehdä sektiota aikaisemmin. Oon ihan mykistyny surusta ja raivosta!!! :kieh: Tuttavalle syntyi vaikeasti vammainen lapsi kun kiskottiin imukupilla eikä voitu tehdä ajoissa sektiota vaikka äiti niin pyysi useaan otteeseen. Voi itku että tää elämä on välillä yhtä p*** :'(

Majj meillä Rela-tipat eivät sopineet niiden sisältämän palmuöyjyn takia. Ollaan käytetty Lactophilusta, joka on jauhe ja sopii hyvin. Sekoitan aina lusikkaan pieneen tippaan maitoa, jonka puristan rinnasta.

toukonuppu/ summer/ naukuri/ poika ym. sektiolaiset Miten olette toipuneet sektiosta? Kutittaako arpea tms? Kuulisin mielelläni kokemuksia!
 
Tervetuloa joukkoon bellani!! Meitä olikin täällä useampi samassa "jamassa" kuin sinäkin eli perätilan vuoksi sektiossa olleita ja melkein samoihin aikoihinkin, koska oltiin kaikki samalla viikolla leikkauksessa (muistaakseni aikavälillä 5.-8.5.) :) Itselläni tuo imetystaival oli myös supertakkuisaa monestakin syystä eli korvikkeella täälläkin kasvetaan viksuiksi ja vilmaattisiksi ;)

Kilokerhosta sen verran, että tarkoitus olisi tuosta elokuun alusta (vaimitensenytolitytöt??) aloitella terveellisempia elämäntapoja ja antaa lisäkiloille kyytiä. Meinattiin että porukassa onnistuis paremmin :LOL: No ei vaan, eiköhän se onnistukin. Mites me tää kilokerho organisoidaan? Ketä mukana? Melkein kaikki? :D
 
ps bellani tervetuloa joukkoon! Saman sysymyksen heitän kuin noille toisille: Mites oot toipunut sektiosta? Mulla oli muuten kans perätilan takia sektio. Tuo sun kuva ei muuten aukee ainakaan mun koneella, oonkohan jotenkin käsi ;)
 
Ai te ootta kiloille antamassa kohta kyytiä!! Minäki haluun mukaan!!!! Oon kyl jo parina päivänä käyny 5km kävellen ja sit 10km pyöräillen, mut vielä mässytän kaikkee hyvää! Elokuun alusta siis kaikki mässy pois ja läskeille kyytiä!!! :D

Meidän poju sai sunnuntaina nimekseen Niklas Antero :heart: Niklas oli tosi kiltisti koko kasteen ajan, tyytyväisenä vain katseli :D

sarbba& Niklas
 
Napanystyrästä; meilläkin on sellainen. neuvolalääkäri sanoi että voisi johtua siitä miten napa on solmittu, on kuulemma kahta tapaa solmia ja niistä toinen voisi tehdä tätä....sanoi ettei oo varma, mutta oli juuri jutellu kätilöiden kanssa. Että tiedä sitten.

Meidän juhlat on ihan himmeet; kummit ja me... ei vaan tuntunu omalta jutulta mikään muu. Mä koen tälläiset juhlat niin intiimiksi etten tahtoisi ketään paikalle... me ollaan vähän outoja kun ei koskaan tahdota olla keskipisteenä vaikka älyttömän sosiaalisia ollaankin. Mun elämänkatsomus on aika uskonnollinen ja uskon kyllä vahvasti suurempiin voimiin. Oon pähkäilly evlut systeemejä aika paljon, mutta kun en tiedä muusta niin siihen on jääty. Tästä uskosta vielä tai enemmänkin minun kohdalla nykyinen elämän tilanne oli suuri toivo.... kakka liitto oli ja meni, sit oli vielä kakampi välisuhde pari vuotta sitten olinkin pitkääääääään yksin. Opettelin elämään itsekseni ja mietin paljon kaikkea - loin mielikuvia tulevaisuudesa ja kuuluipa siihen nykyinen kumppanikin ihan ulkonäköä myöden..... muuta kriteeriä ei kuitenkaan ollut että kuin hän olisi kiltti ja puhdas sydämeltään... sain kuin sainkin tämän kaiken. Tiesin heti että tässä tämä on. Tälläisiä kumppaneita on ollut vain nuoruusvuosien reginoissa ja muissa tarinoissa mutta ei koskaan livenä. Olen onnekas, sen tiedän ja äärimmäisen onnellinen kaikesta ja suurella ilolla lupaan rakastaa häntä kunnes kuolema meidät erottaa :heart: :heart: :heart: ja ettei elämä näyttäisi liian pumpulilta niin suurimmat varjot olen uskoakseni nähnyt jo.

Tulipa kerrottua sydämen saloja! :heart:
 
eeti: Mun mielestä oon toipunu ihan hyvin sektiosta. Haavaa ei kutita, mutta välillä kutittaa niitä ylempiä tikkien "reikiä". Tai jostain siitä kohdin. Voi se tietty olla haavankin kohta. En oo katsonut, laittanut vaan kosteusvoidetta päälle :) Mutta jos haavan kohdalta painaa, niin kyllä siellä jossain sisällä aristaa vähän. Tai siis et tietää tulleensa leikatuksi :) Mutta ei se arjessa tunnu eikä liikkuessa, ainoastaan painaessa. Mites sun vointi on?
 
ÄÄH!!!en saa ite ainakaan auki :/
noh..
eeti,leikkaus itessää meni tosi hyvin, jännitin ihan järkyttävän paljon!varsinkin katetrin laittoa :eek: ..leikkauksesta seuraava päivä pääsin avustuksella suihkuun, on varmaan ihan normi, ja ensimäinen ylösnousu oli kyllä jotain se...se heikotus ja kamala olo oli mielestäni sata kertaa pahempaa kuin leikkausshaava-kipu!siitähän se toipuminen sitten pikkuhiljaa lähti..näin jälkeeenpäin ajatellen tuntuu ihan pikkujutulta, mutta eihän se sinä hetkenä ollut ihan pikkujuttu kun vessanpöntöltä alle puolessa minuutissa nouseminenkin tuntui elämääkin suuremmalta saavutukselta :D joo.olihan se kokemus.. :/ aika tosiaan kultaa muistot!
nyt olen kyllä jo kunnossa, toivottavast te kaikki muutkin, ettei ole sen suurempia komplikaatioita kenellekään tullut!välillä sattuu vähän tuonne sisälle johonkin, ja seksin jälkeen saattaa tulla hieman rusehtavaa vuotoa, mutta oletan sen olevan ihan ookoo!? haava ei kutise, tunnoton on tosin joistaan kohtia.

Naukuri miten sinua kohdeltiin synnärillä kun et kyennyt imettämään?mulle jäi kamala olo siitä ajasta ihan vaan tuon imettämisen takia kun likka ei suostunut imemään ja kätilöistäkin huomasi, että heitä alkoi jo hermostuttamaan kun toinen vaan kirkuu eikä saa otetta.silti pakottivat löysää tissiä imemään neljä tuntia syöttöpunnituksessa, jonka jälkeen paino oli miinuksella, (kai nyt kun aika kovasti neiti sen nejä tuntia vaan huusi kun tissistä ei mitään tule!) ja kätilö sanoi että mene takaisin imettämään.meinas kyllä itku tulla minultakin siinä vaiheessa...sinä hetkenä se tuntui tosi raaalle :(

huomasitte varmaan että en tosiaan ole mikään tekniikan osaaja, niin jos joku osais vaan jonkun painonlaskijakerho-jutun laittaa pystyyn niin i´m in!!mullekin näyttää noi herkut maistuvan nykyään senverran hyvin että kyllä jotain on nyt tehtävä!

jos täällä on kotkan suunnilta ketään, niin tietääkö kukaan onko vauva-uintia täälläpäin!?lähetään porukalla pulikoimaan!!!=)

jansku ja isabella
 

Yhteistyössä