* TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA 2009*

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA 2009
Synttäripäivä...............Syntymämitat..............1 -v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm...9310g/75,5cm/44,4cm
Nemika...............21.4.....2520g/47cm/32,9cm....7385/72cm/45,5cm
Katrinainen........24.4.
Summer81.........30.4.........3945g/50cm............12kg/80cm/
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm/...........10kg/75cm/
Marimint81..........5.5.
Weiss................. 7.5.
Edla-Mamma........7.5.........2965g/48cm/..............8800g/73cm/
Naukuri................8.5........190g/49cm/37cm.....9800g/78,5cm/48
London C...........10.5..........2500g/......................8220g/72cm
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm/37cm.....8950g/78cm/47
sonja R..............13.5.
Liukumiina.........16.5.
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm................9960g/80cm
Kurpitsa.............21.5......2465g/46cm/33,5cm....9060g/76cm/44cm
Hemuli79............21.5........3430g/49cm.................10,4kg/76,6cm
Vilma..................22.5......3310g/49cm/34cm.......9250g/74cm/46cm
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm................9270g/71,5cm
Marmotta...........26.5.
Repa..................26.5.......3400g/49cm/34,5cm..9450g/78,5cm/45,1
Uskonpuute.......26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm/35......10,5kg/79,5cm/46,7
Heinuli81...........29.5. 8,7kg / 74cm
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm..................13,6kg/81cm
Kirsikkatomaatti...........3375g/49cm/36cm......10,1kg/75,5cm/47,2
Sarbba...............4.6.
kriisi....................7.6......4045g/52cm/38........10,45kg/76,5cm/47 ,5
Majj.....................9.6.......3635g/51cm/33,5......9600g/73cm/46cm

uudet tulokkaat 2009

Jenni ~ tytttö 11.1.
Iina72 ~ tyttö 10.8
Liukumiina 20.8 ?
Naukuri ~ tyttö 14.9
Carmen ~ tyttö 27.9
Sonja R ~ poika 5.11
Katrinainen ~ tyttö 21.11

LASKETTU AIKA

2009
Keilis joulukuu

2010
Marimint 4.3.
Puliina huhtikuu
Hemuli79
Ani79 toukokuu
 
Se olis sit se kauan odotettu/pelätty joulukuu käsillä.

Kävin tossa aamukahvin lomassa taas lueskelemassa "naapuri"perheen kuulumisia Siperian reissultaan. On tämä virtuaali maailma vaan mukavan helppo tapa pitää yhteyttä tuhansienkin kilometrien päähän. Ja eihän tätä meidänkään porukkaa olis koskaan muuten saatu kokoon. Monta vertaistuki juttua olis jäänyt saamatta/antamatta.

Hedelmäkakku pitäis alkaa väsään jotta ehtis ennen joulua kunnolla maustumaan. Meidän paikallisessa sanomalehdessä oli viime viikolla simppeli sekoita, kumoa vuokaan ja paista ohje jota ajattelin kokeilla.
 
LC, :hug: keskenmenosta. voi että....

JossuJuuri tollaisen ohjeen takia mun maustekakusta unohtu sokerit :kieh: Mittaa kuppiin, sekoita ja vuokaan. Ole varovainen, liian helppoa... :D

Me saatiin kahen viikon päähän 1,5v-neuvola sekä -lääkäri. Eri päiville tosin, mutta saatiin kuitenkin.

Nyt täytyy lähteä miettimään joululahjoja... palaillaan :wave:
 
Edla Kiitos varoituksesta. Mulla on kyllä noita muitakin vastaavia sekoitus kakkuohjeita joten olen niissä jo "konkari". Mä kyllä laittaisin tuon sun lipsanduksen sen piikkiin, kun yö myöhällä niitä väsäsit.
 
Heipsis ja kiitosta Jossulle joulukuusta :D

Pitäs vissiin ruveta jotain pykäämään jouluks,piparia ja siivousta...en kuitenkaan rupee mitään ihmeempiä leipomaan...ei mee kaupaks kuitenkaan.

Neuvolassa
käyty,yhtä turha reissu kun aina... meidän neuvolassa ei juur kysellä osaako sitä tai tätä,ei tuu paineita ainakaan :/ Nyt ei sitäkään vähää mitä normisti,kun oli toi lääkäri samalla ja tädeillä kiirus.
Mitat 11,095kg ja 83,5cm,tosin toi pituus on varmaan täysin arvottu,herra ei pysyny paikoillaan ja oli vasta asettelemassa kun oli jo mitan ottanut :eek: veikkaan et on pidempi oikeessa elämässä,mut ihan samahan tuo on.
Rokotetta ei tosiaan saanut kun otetaan se sit samalla kun influenssan toinen setti =)

Täällä on tosi kurjat ilmat kokoajan... vähiin jää ulkoilut. Hammasta purren koittanu edes 45min seistä tai kärryttää tuolla ulkona kun kokoajan tulee jotain pientä tihkuu ja tulee tms...
 
Myöhästyneet onnittelut Sonja R ja Katrinainen pienokaisista :flower:

Neuvolassa otiin pojan kanssa viime viikolla ja mukavasti oli painoa ( 11,940kg) ja pituutta (82,5cm) tullut lisää :D Rokotuksesta ei tullut mitään oireita.Vähän ehkä oli taas kiukkuinen,mut en tiedä johtuko nyt sitten piikistä,kun ollu muutenkin levoton tapaus pari viikkoa.
Meillä mies sairastellu ja pojalla ollu pieni nuha/yskä,niin siihen sitten heräilty yöllä useampaan otteeseen.Voisi alkaa jo pikku hiljaa taas helpottamaan nämä yöt...itelläkin olo ois parempi,kun saisin nukkua vaik 5h putkeen heräämättä koko ajan!

Ultrassa oli kaikki hyvin vauvalla.Kovastihan tuo siellä potki ja huitoi!Kätilö otti kamalasti kuvia,kun oli kuulema niin kiva seurata noin tarmokasta pienokaista.Muutamia hipaisuja olenki jo taas tuntenu vatsasta ja sekös on ollu aivan ihanaa =)

Nyt ruokaa tekemään,ennen kuin tuo termiitti tuolta uniltaan herää touhuamaan!Sitten vielä muutamaksi tunniksi töihin...
 
Heips!

Mä oon vähentänyt koneella roikkumista ja ihan hyvin tuloksin =)

Jossulle kiitti uudesta pinosta!

Lc iso :hug: sulle! kurjia juttuja :(

Marmotta ja Sarbba, millonkas treffattais porukalla taas?

Hemuli, onnea odotukseen :heart:
 
jossu..kiitti uudesta pinosta =)

LC...voi sinuu :'( ....jaksuja ja paljon :hug: :hug: !!!

repa...kurja, jos teillä noin tylsiä neuvolareissuja :/ ...olishan se mukavaa, kun huomioitais taitoja ym....miä täältä nyt annan kehuja Kasperille...ihana pikkumies, osaa monen monta sanaa...kuten purkka, hyvää jne. :heart: ...ja on tosi pitkä...ei taida tuo mitattu pituus olla ihan oikein...plääh....

Meillä neuvola vasta Joulun jälkeen ja hammaslääkäri tammikuussa...tänään vasta sain aikaiseksi soittaa...vein kirppistavarat ja löysin "nipun" Teletappeja kaksi jätti isoa ja viisi pientä...jokaisesta kuuluu joku ääni...koko nippu 3e...Edith oli haltioissaan...koko olkkari täynnä eri värisii tappeja :D ....joululahjoja kävin myös etsimässä...jotain löytyi...mutta Prisman leluhyllyt ammotti tyhjyyttä :eek: ...mikä lama????...täytyy käydä vielä jostain pyydystää jotain...

Tänään sain puhelinsoiton...meinasin tippua pyllylleen UUTISESTA...miun pikkusisko on raskaana JO 4 kuulla...kohta 5:llä...ei ole itsekään tiennyt....on tullut kokoajan kesästä asti menkat normaalisti, ei mitää oireita, painoa ei ole tullut ym....edellisestä raskaudesta on 10 vuotta...kahdesta aikaisemmasta on ollut tosi pahat raskaupahoinvoinnit...nyt ei mitään :/ ...ei muuten huolta, mut on sairastanut ja syönyt kaiken maailman lääkkeet :( ...nyt on huoli suuri...ehtivät ottaa ne poimu ja veriseulat just...olivat katsoneet ultralla...mutta vauva oli ollut tosi vaisu...lääkäri ei ollut huolissaan kuitenkaan. Raskaus tuli selville, kun vasta nyt jäi menkat pois ja sisko teki testin...sen jälkeen alkoi vuotaa tosi runsaasti ( sisko luuli, et on ihan alussa vasta ) ja meni yksityiselle lääkäriin...sieltä sitten kiireesti äippäpolille...et tällaista...sisko sanoi, et sitä hävettää, kun ei oo huomannut mitään...vaikka on jo kaksi lasta tehnyt...miä lohdutin, et eihän sitä voi tietää "salamatkustajasta"...jos on normaalit menkat eikä oireita :eek: ...nyt rukoilen, että pikkuinen on ok.
 
Pikainen piipahdus vielä...

matami,Kiitti kassunpuolesta =) Onhan se vähän tylsää kun kuulee muiden neuvolareissuista,kysellään missä mennään jne. Pikemminkin tuntuu et ne ei oikein tykkää jos aletaan liiaks avautumaan..ymmärrän tietty et vaikee rentoutuu kun pitää kelloo kytätä et koska aika loppuu... :/
Ohhon tota sun siskon tilannetta :eek: Varmaan melkosen harvinaista et menkat tulee useamman kerran vaik raskaana...eihää sitä osaa aatella jos ei yritystä ole eikä mitään oireita siihen suuntaan...toivotaan kovasti että pieni on ihan kunnossa :heart:

hemulille onnea hyvistä ultrauutisista :wave:
 
matami voi kuinka jännää. Toivotaan et "salamatkustajalla" kaikki hyvin. Aikamoinen yllätys varmaan.

hemuli ne hipaisut on ihania :heart: onnellista odotusta.

jossu kiitti uudesta pinosta.

neuvolaneiti oli sit 89cm ja 16kg :D aikast moinen pikku mamselli meillä. Neidillä oli Nasu mukana ja hänen oi oikein vaikea suoriutua palikka pinosta kun nasu piti pitää toisessa kainalossa. :) helmiä laitettiin kans kippoon. meillä ihan kiva neuvolatäti ja lääkärin kanssa ollaan oltu samassa vauvauinti ryhmässä. maailma on pieni. Piikit neiti sai myös.

öitä :wave:
 
JossuTossukiitokset uudesta pinkasta.

NeuvolaYmmärrän mainiosti ajatuksianne ja kokenut aikonani samanlaisia tunteita. Terveydenhoitajan työ neuvolassa on kuitenkin todella liukuhihna meininkiä. Käytännössä työtä tehdään perusterveiden kanssa ja annetaan niitä "neuvoa antavia" ohjeita. Mitataan ja tilastoidaan. Ehkä ammattikunta leipiintyy nopeasti neuvolatyössä, toisin on esim synnärillä - sehän on suoraan kun nää jenkkisarjat teho.osasto jne. :D Ikävää kuitenkin että näin käy. Onneks helmiäkin löytyy.

Voi iik kun väsyttää, taidan palailla huomenissa ja ummistaa silmät. Öitä ja ajatuksia
 
LCSurkujen surku :heart: :hug:

PoikaRöhröh tautia meilläkin on ollut. Testejä ei tosin otettu, mutta... sairastettiin ja ihan omasta mielestä osattiin hyvin sairastaa. Ei mitään lenssukuumeesta poikkeevaa. Perusräkää ja ripulia & kuumetta. Pakko olla humoristinen & sarkastinen sun kohdalla; sikaan sopivaa sikamaisuutta,maha &menkat; suorastaan sikamaista! Rokotettahan me ei olla saatu, saatiin sairastaa tää ja hyvin meni :)))
 
Poika,paranemisia sinne sikailun keskelle :hug:

Mun pitäs raahautua ompelukoneelle...et sais noi vermeet vihdoin päätökseen. Haastavaa kun pitää ommella sauma silloin ja toinen tällöin,kun ei löydy oikein vapaita reikiä....mut nyt oon ihan loppusuoralla =)

ja höh,poika nukku 30 min torkut päivällä,mut silti oli ihan valmista kauraa jo viiden maissa :eek: no jakso kyllä kun leikittiin,ja kylvettiin,mut unilla ollut jo reilun puolituntia =)
 
LC: :hug: jaksmisia kovasti :hug:
meillä kans yks luikku täällä. 1,5v neuvolassa 8,3kg ja 77cm ja 74 cm edelleen käytös. ja vasta oikeestaan päästy niihin siirtymään ;)

kurpitsan jaksamisia kans koitin katsella mut ei ollutkkaan mitään. :hug:

mä sain jopa keittiöön jouluverhot vaihdettua ja viikonloppuna kävin ukon kans tuurissa jouluostoksilla. aika hyvin saatiin sieltä lahjat mut vielä on jyväskylän reissu edessä.

meillä päiväunet hukassa ja illalla torkkuu tovin vaan vaunuissa. yöunet on sit reilusti 13 tuntia. :eek: mut en anna noista päikkäreistä vielä lenkkiin. olkoon ne illan vaunuajelun mittaset sit mut ei jaksa ilman unia.

mut nyt touhuun vielä siivousten pariin hetkeks..
 
Nemika heh F onkin sit paksukainen kun mittaisn eilen 9.8kg ja 77cm pitka eli on samoissa mitoissa :D. Nyt tosin on alkamassa jäämään housut lahkeista lyhkäsiksi ja seuraava koko onkin sit vyötaröltä liian iso.

Voi jaksuja sikainfluenssan sairastuneille!

Hemulille jarrusukkia matkaan, kiva kuulla etta pikkuisia on tulossa.

Täällä ollaan kovasti saunottu f:n kaa ja tyttö näyttää tykkäävän kovasti löylyistä se on kovasti tän äitin mieleen. Vielä aijotaan saunoa joka ilta ennenkuin lähdetään takas englannin maalle.

Nyt uuden avotakan pariin, öitä
 
LC: juu tosissaan paksukainen :LOL: :LOL: meillä vielä paljon 70cm käytössä vaikka 77cm olikin mitattua pituutta. mut hyvin menee vielä. ja toi on kyl sellane laiheliini et saapi katsoo millaisii vaatteita ostaa. onneks on nykyään nii monenlaisia vaatteita myynnissä et löytää laihoille ja pyöreämmille vaaveille hyvin =)

matami: vauva uutiset aina yhtä ihania :heart: toivotaan että vauvelilla kaikki hyvin nyt :heart:

täälläpäin ei oo enää possutapauksia kuulunut yhtään...eli varmaan taittunu aikast hyvin.
mä oon joulua yrittäny tuusata mut nyt ku aamusta olis aikaa nii lorvin sit koneella.
 
Huomenta,

Puheesta
, juu eihän tuo paljoa vielä puhu, mut nyt on ihan selvästi alkanu sellanen kausi et on alkanu toistaa et ehkä se tuosta lähtee.

Turvajutut kotona
on meillä ihan täysin turhat :ashamed: Neiti keksi jo kuukaus sitten että kuinka hellasuoja otetaan pois ja nyt eilen keksi kuinka saa Ikean pitkän kenkälusikan pois suojaamasta laatikoita. Illalla se sitten siirty tutkimaan kattilakaapin tuplaovien suojausta, joten eiköhän se senkin keksi tässä päivänä jonain... :whistle: Oikee termiitti. Ja joo, helpompi lukita ku kieltää, se nauraa vaan mun kielloille :ashamed:

74:sista, meilläkin on niitä vielä käytössä vaikka on tuo varmaan jonkun 77-80 sentin välillä jo. Housut varsinkin sopii hienosti :D

Hemuli,
kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia.

Matami, voi että. Nyt pidetään peukut pystyssä et kaikki on masussa kunnossa. :hug:

Jahas, jokohan tää aamukaffe olis kohta juotu.... ja pääsis ulos.

Hauskaa päivää kaikille :)
 
Huomenia :wave:

Summer: täällähän minä :D Oon ollu ni tajuttoman väsyny etten oo jaksanu koneella olla, kauheen levottomia öitä ollu :/ Mulle ois periaatteessa tänää passannu nähellä mut en nyt tiiä onko lapsien serkut tulossa kylää, eivät olleet varmoja jaksavatko. Pikkujoulut meni ihan ookoo, paitsi et ku tänne lähettii baareilee, osa porukasta lähti toisee baarii, ni meni vähä fiilis, oli siis sovittu et samaan mennää ja yhes pysytään tms, mut olivat sen verra päissää et menivät sitte :whistle: :xmas:

Meilläki Niklaksella on viel 74 käytössä vähä, enimmäkseen 80cm, mut niissä on sit housuissa lahkeet kyl pitkät osassa.

Hemuli mukava kuulla ultrakuulumisia :heart:

Nyt jatkaa viikkosiivousta :xmas:
 
Lapsien koosta mun oli pakko tulla hieman kommentoimaan kun alan oikeasti nyt tajuta millaisia "hujoppeja" nuo meidän pimut on :LOL: Netan mitat 10kk neuvolassa oli 75 cm ja painoa sen 8.5kg, vaatteet kokoa 80 järjestään... Ja Neea viimeks mitattuna 87cm ja 12,4kg, vaatekoolla 86-92...

 
Jenni Meillä ollaan kans mallia pitkä ja hoikka. Aina saa olla vyötäröitä kiristämässä. Vaatteet on kans kokoa 86-92. Tosin kohta joudutaan osasta 86:kin luopumaan. Varsinkin noi kokohaalarit joita meillä käytetään yöpukuina alkavat oleen ahtaita.

Meillä on ollut tänään valojen asennut urakka. Ja arvata saattaa.... ehjänä varastoon laitetuista valoista puolet risana. Tosin onneksi olen hamsterin-sukua ja vaihtareita löytyi. Tosin tohon ruokahuoneen ikunaan tekis mieli käydä joku uusjuttu hakemassa rikkimenneen tilalle.
 
Edla,Meillä kans kielloille nauretaan :eek: Meillä ei oo oikeestaan mitään muita turvajuttuja kun portit rappusissa ja niitä on ruvennut tutkimaan nyt silläsilmällä,et saa nähä miten kohta käy.... annetaan kyl koluta kaikki kaapit mihin yltää,eli kattila yms. ei jaksa olla virittelemässä mitään kikkakolmosia,eipähän oo kokoaikaa kimpussa,kun keskittyy tuhoamiseen :LOL: Siks meillä onkin aina niin sekasin koko kämppä :ashamed: Kaikki vaarallinen yms.tietty pois ulottuvilta =)

Jenni,Teillä ollaan kyl pitkiä kun aattelee et tytsät on keskosia...meillä käy perjantain kerhossa kans yks keskosena syntynyt poika eikä ikinä uskois...on jotain 8-10kk väliltä ja ihan mahdoton pullukka ja pituuttakin on :D
Sain tänään ompelukset valmiiks ja paketti lähtee joko huomenna tai sit maanantaina. Oli ompelukoneen kanssa hiukkasen erimielisyyksiä... :kieh: mut on noi nyt kasassa vaikkei ehkä ihan ammattiompelijan tekeleiks uskois :whistle: Mut kestää niiden kyllä pitäis :p

Juu-u,mulla on ollut huono päivä,tappelin ompelukoneen kanssa,poika nukahti iltapäivästä rattaihin ja nukku 45min :eek: Teki tuhojaa koko illan ja nukahti ihan ok kasilta,mutta heräs 10min päästä ja sit jaksokin huudella puolituntia... en muista millon olis noin käynyt viimeks. Täytyy sanoo,et mulle ei mikään kelpaa :LOL: Ihan kiva et nukku päikkyjä,mut jos iltapäivästä vasta nukahtaa niin kyl se 30 min näemmä on maksimi...sit alkaa yöunille nukahtaminen kärsimään... nyt on jotenkin pinna kireellä,pitäis lähtee sänkyyn et jaksaa huomenna kerhoon :| Nooh,lauantai kolkuttaa ja Kassu menee yökylään...rentoudutaan ihan kotosalla miekkosen kera B)
 
Kokoasiaa sen verran, että mä olen aina pitänyt Eevaa aika normipituisena kun ei mulla niin ole kokemusta asiasta. Summerin Peppi on niin samankokoinen kanssa. Mutta kai ne sitten on pitkiä tyttöjä, viimeksi tänään junassa joku täti taivasteli Eevan pituutta kun kysyi ikää. Vaatteet on 86-92cm, yläosa pienempi. Näyttää niin hassulta kun joissain italialaisissa vaatteissa on kokomerkintä 92cm/3v/XXL. :D

Nyt olis loputkin rahat tuhlattu, käytiin Jyväskylässä tekemässä viimeiset jouluostokset. Mä olen ollut tosi kiltti tänä vuonna koska sain itseltäni tosi ison kasan kaikkea. Eipä tarvii enää mennä ruuhkaan lähempänä joulua sit. Mentiin junalla kun Eeva niin tykkää niistä.. ainakin leluina. Lapsiparka tuskin tajusi olevansa junassa, onhan se erilaista leikkiä höyryjunalla kun istua pendolinossa. :)
 

Yhteistyössä