***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
Edla-Mamma ja Carmen : Juu, tuon olen kuullutkin, että nälkäinen vauva ei nuku. Meillä neiti kyllä nukkuu, kunhan vaan ensin nukahtaa :D. Iltaisin nukahtaminen kestää tosi kauan. Joskus tyttö valvoo aamupäikkäreidensä jälkeen lähes koko päivän ja silti yöunille nukahtaminen venyy melkein kahteentoista :(. Kolmena iltana olen antanut pullosta maitoa viimeisen kuukauden aikana, kun tyttö on saanut rintaraivarin.

Tankkaavatko muiden vauvat vielä 2 kk:n iässä iltaisin monta tuntia rinnalla? Tai taitaa nuo vauvelit tankata aina yötä varten enemmän, jotta jaksavat nukkua. Pitäis vissiin lopettaa tämä murehtiminen...stressinhän tästä vielä saa :D.
 
Hei, meillä tankataan kans yötä vasten reilummin. Poika04: mun lääkäri sanoi et menkat voi alkaa koska tahansa, vaik ois täysimetyksellä ja hänen mukaansa imetykseen ehkäisykeinona ei voi ikinä luottaa. Lähden viikoksi lomalle ja en pääse palstaileen, nauttikaa kesästä!
 
Heipat!

PULIINA: Mahavaivat on ikäviä :( . voisko syy paukutteluun olla siinä, että sulta tulee maitoa niin paineella, että vauva hotkii ilmaa imiessään? Meillä meinaan alussa oli näin, nyt hiukan tasoittunut. Tissin tyhjennys pahimmasta paineesta ennen imetystä vois auttaa, mut on tietty aika työlästä ( varsinki yöllä ) . Ja yks vinkki paukuttelun / kakkan helpottamiseksi : vauva masulleen reisien/ polvien päälle ja rytmikästä sivelyä, tasaisin vedoin vauvan yläselästä peppuun asti. Hiukan painaen ( ei kuitenkaan lujaa ) ja " liukuhihnatyönä" eli ei taukoja. Meillä tämä tuttaa paukkusarjan hetken sivelyn jälkeen =)

Tervetuloa kaikki uudet :wave: !
Mein poika oli 1 kk neuvolassa 5210g ( 4050g ) ja 57cm ( 53cm ), ihan mukavasti siis kasvaa. Vaunuissa tykkää nukkua, joskus jopa 4 h putkeen :whistle: . Yöt on alkanu menee vieläkin paremmin, mun ei ole tarvinnu nousta ylöskertaakaan 5: een yöhön. Poika on alkanut seurustelemaan kovasti ja päätäkin koittaa pidellä ylhäällä " nokkien " ;)

Mutta nyt tisukalle, öitä!

Sädis ja Rytty

Ps. Onnea nimen saaneille :flower:
 
katrinainen mun veli ei muutenkaan osaa oikein suhtautua lapsiin.. ja ikää on jo 30v. no ehkä oppii, koska poikahan ei mihinkään katoa.. Tylsää vaan kun aikuissen ihmisen tarvii tehdä numeroa tommosesta..

Kuolailua ei oo, mutta nyrkki hakeutuu suuhun.. ja äidin olkapää kanssa..

masuvaivoja on tänään ollu pojalla.. no otin taas relatipat kehiin.. ei tosin isoja vaivoja, mutta ähkimistä ja käninää kuiteski.. Rytmi vieläkin hukassa.. Ei normaalisti herää yöllä toistamiseen parin tunnin välein.. siis syömisväli on ollut sen 4h.

punnittiin eilen poika kotivaalla, sen mukaan painoa olis jo 5,4 kg! Eli hyvin kasvaa poika!!
Huomenna sitten lastenlääkäri ja rokotus.. eli voi olla tuskaloppuviikko tiedossa!!

birdie
 
birdie, minkä rokotuksen jo saatte? Meillä typyllä tulee tuo 10 vko täyteen, eikä ole vielä saanu mitään.. Joku sano et 3kk saa ekan. Saadaankohan me jo, vai pitääkö mennä parin viikon päästä uusiks???
 
Neuvolassa käyty on meidän pienokainen kasvanut ja kehittynyt hienosti..Äiti oliniin ylpeä rakkaastaan :heart: :heart: painoa 5,5kg ja pituus 58 senttiä..kehityksessä hieman edellä..näytti kaikki temppunsa mitä osaa ja kunnon hymyt kaupanpäälle

Summer me mennään ainakin parinviikonpäästä piikille eivät kuulema ielellään anna ennen3 kuukautta kun aika vahva pläjäyshän se on

Kuola vluu täälläkin ja valkoset hampaan alut on näkyvissä kohta puhkeavat varmasti..veikalla 3 kk ekat tuli
 
huomenta :wave:
täälläpä on ollut vipinää :)
kakkajuttuja meille lekuri sanoi että vihree kakka voi olla ihan normaalia,johtuu yleensä ilmavaivoista tai korvike voi värjätä vihreäksi mutta voi johtua myös allergiasta.
ihanat ilmavaivat meillä on ollut syntymästä asti nyt on käytössä cuplatoni se jonkin verran auttaa,ystävä sai luvan ihan laittaa suppoja ilmavaivoihin on tehonnut nukkuu yöt jo kokonaan kyseessä 2,5kk vauva,pitäs varmaan kanssa kysästä lekurilta jos vaivat pahenee.
me ollaan kokeiltu vaikka mitä ilmavaivoihin tämä on auttanut laitan tytön lattialle jumppalelun kanssa selälleen siinä se sitten alkaa jaloillaan potkiin niin kohta alkaa kuulua rutina :LOL: muuten meillä ei likka kanss viihdy mahallaan ollenkaan.
hampaat olen alkanut jo seuran ikeniä varsinkin kun typy tunkee kaikki suuhunsa,isoveikalle eka hammas tuli 3kk ikäsenä vähän se oli söde pikkunen hammas pilkotti :heart:

vauvalomailu tyypilisiä kommentteja miehiltä,juu onhan tää varsinaista lomaa :kieh:
meidän eilinen lomapäivä menikin ihan kivasti oltiin keskussairaalassa nenä/mahaletkussa 5tuntia,likalla alkoi ripuli sunnuntaina ja lopetti syömisen pissaa ei enään tullut sitten lähettiin keskussairaalaan onneksi selvitti pelkällä nesteytyksellä ettei tytön tarvinnut jäädä sinne oli se vaan rankaa tyttö nukkui kotona koko yön8h heräämättä niin väsy sillä oli .
lääkäri ihmetteli kuinka pirtee ja hyvin voivan olonen oli vaikka oli jo kuivunut
typy se vaan jokelteli ja hymyili lääkärille ja hoitajille =)
tänään tuntuu että olisi parempi päivä söi aamulla jo hyvin täytyy vaan toivoa että menis ohi :/
olin varmaan itsekin tosi terveen näköinen flunssa päällä taas ja silmätulehdus onneksi sain tipat lääkäriltä,mies naureskeli kummankohan ne ottaa sisään äitin vai tyttären :LOL:
nuppu muuten painoi eilen 5580gr hyvin on paino noussut.

nuppu 2kk
 
summer se on toi rota-virus rokote, joka saatiin ilmatteeks sairaalasta.. eli annetaan suunkautta.. saas nähdä pysyykö rokote sisällä kun noin paljon puklailee.. Nyt onneks masuvaivat hetkeks helpotti kun nukkuu niin tyytyväisenä matolla!!

täytyy lähtee ilmottamaan pojan tiedot vakuutusyhtiöön ja vaunuttelemaan samalla!!

Jos löytyy Jyväskylästä äitejä niin ilmottautukaa!! Meillä kun on semmonen mamma-piiri täällä niin mukaan mahtuu!! toki lähiseudulta saa kanssa tulla!!

birdie
 
Puliina meillä ainakin tyttö imee välillä tissiä turhankin innokkaasti ja nielee samalla ilmaa joka aiheuttaa vähän mahakipuja.

Täällä kans mies "luulee" että olen vain lomalla tosiaan lomailuahan tämä onkin, varsinkin silloin kun tyttö oli 11h hereilllä ja viihtyi sylissä vain :whistle:
Joskus tulee miehen kanssa jotain kinaa kun pyydän häntä auttamaan esim. koti töissä niin mies alkaa "valittaan" kun en yksin niitä tee vaikka kaiken päivää olenkin kotona, mistäköhän johtuis?! :D |O

meillä oli eilen 1kk neuvola, hienosti kasvanut :D 4900g (3635g) ja 53cm (51cm ) meijän neiti taitaa kasvaa vain leveyttä ;) Tosin paino voi muutaman gramman valehdella koska neiti oli 5pv kakkaamatta! Eilen sitten kuumemittarin päällä vähä törkin toista ja kyllä alkoi kakkaa tulemaan!

maj ja tyttö 4vk 1 pv :heart: (aika menee nopeaa :) )
 
Huomenet.

Ihana yö täällä, pieni nukkui 12-5 ja 6-9. Eikä edes puklannut pahemmin. Pitää huomenna neuvolassa muistaa kysyä, että onko tää enää ihan normaalia, tavaraa tulee ylös joskus ihan hurjia määriä ja oudon paksua. Relatipat jätettiin pois viikko sitten jo, ajattelin että jos niistä johtuis. Mutta ilmeisesti ei. Ei silti tippoja aloitettu uudestaan, eipä tuolla pahemmin ole masuvaivoja ilmankaan nyt kun mulla ei ole antibioottikuuria enää.

Kyselen tyhmiä nyt heti aamulla, onko vaippaihottuma ihan ihottumaa?
Ipanan pylly punoittaa hiukan, varsinkin aamuisin pitkien unien jälkeen, onko se nyt sitä? Vai onko se ihan näppylätyylistä se vaippaihottuma sitten? Heti ihan vauhkona kun joku punoittaa, mitään näppyjä tai punoituksia aikaisemmin ollut missään, hurjan hyvä iho ollut kyllä.

birdie mun onkin pitänyt kysyä, että mistä päin Keski-Suomea olet. Itse pyörin 50km Jkylästä etelään tuonne syyskuun puoliväliin asti.

toukonuppu, ikäviä tuollaiset. Toivottavasti teidän neiti voi paremmin. Ja sinä kanssa flunssassas. :hug:
 
Neuvolassa käyty ja painoahan oli 7420g =) ja pituus 60,5cm. Eli raskaassa sarjassa painitaan :D Samaa painoo, kun veljensäkin oli. Toi pituus ihan varmana heittää joitakin senttejä. Siitä ei tullu yksinkertasesti mitään siitä mittaamisesta. Ja on varmana alakanttiin.
Olipa reissu muutenkin. Siellä oli joku lomittaja ja oli ihan kauheen hidas. Painava kun tuo jo on, niin kyllä on kädet poikki! Ei se oikein osannu mitään ja ei meinannu sitä rotaakaan osata antaa. Huh huh. Onneks seuraavan kerran on oma. Ja arvatkaa sainko mitään mahavaivoihin neuvoja...no en. Täältä teiltä ne parhaat neuvot saa!!!!Kiitti vaan kaikille! :heart:
Nyt sit vaan ootteleen tuleeko masu yhtä kipeeks ku viimeks rotan jälkeen...vai oliko sillon jotain muuta kenties.
birdie, sain sillon kans ton rotan ilmasiks. Samassa sairaalassahan ollaan synnytetty. Marmotta on ilmeisesti kans sitten jossain lähettyvillä =)
 
anteex kauheasti :ashamed: kun en ole kirjoitellut...oon ollut niin saamaton, en ole netissä ollenkaan enään juurikaan, ei yksinkertaisesti kerkiä! Nyt kerkesin kun vauva tuolla nukkuu ja tyttö ktselee ohjelmiansa. Luin teidän kirjoituksia myöh.
Meillä mennyt todella hyvin, ei pahempia itkukohtauksia, yönsä nukkuu todella hyvin herää kerran syömään, ja muutenkin päivällä nukkuu 2-5h unia.

eilen käytiin neuvolassa painoa 5kg145g ja pituutta 57cm, oli lääkäri käynti katottiin lonkat ja sydänäänet kuunneltiin, silmät, ja kuuloa kokeiltiin...

Täällä puklailua välillä oikein kunnolla lammikkoina lattialla, mutta yleensä aina valskaa suusta, vaippoina on libero yleensä.
nyt painun lukemaan teidän kirjoituksia! :)
 
puklailusta Marmottakohan kyseli.. meillä ainakin neuvolatäti sano olevan normaalia, vaikka täälläkin tulee oikein lammikoita.. Onneks poika tähtää puklut muovimatolle :LOL: eli säästyy matot... Ajattelin kyllä kysyä tosta vielä huomenna ku on lääkärineuvola.. Mutta kun paino nousee, eivät tee asialle mitään.

Marmotta;
laitahan yv:llä tarkempaa sijaintia.. jos vaikka kahviteltas joskus?? JA summer kans.. kaikki yhes koos :)
Niin. me kotiuduttiin 13.5 eli nopea reissu siis.

ei mulla mitään asiaa oo, kotityöt odottas ja olis hyvää aikaa tehä kun poitsu vetelee sikeitä.. Mutta täällä on niin paljon hauskempaa..

jospa nyt kuitenkin menisin
 
niin juu vielä tulin lisäilemään, meillä kans viihdytään paljon sitterissä yleensä se on keittiön pöydällä ja siitä vauva tykkää katsella lamppua mikä on yläpuolella jotain kummallista siinä kun tuijottaa sitä ihan ihmeissään, ja sit viihtyy lattialla leluja ympärillä ja ostin tuon jumppalelun missä noi kolme helistintä roikkuu, meillä kans oli ristiäiset jo 2 viikkoa sitten sai nimekseen Annika. Eli nyt on ikää tasan 7vk 1p.
Hormoninäppyjä täällä kans ja karstaa on myös..
 
Summeri, :D totah, missä vaiheessa rotarokotuksen jälkeen masu tuli kipeeks ?*odottaa kauhulla* meille meinaa annettiin aamulla se rotarix... ja pöh, mä jouduin ite hommaamaan sen ja se makso 80? ja vielä pitäis toinen ottaa kuukauden kuluttua....
 
weiss
Heippa kaikille!
Mie nopsaan uusimmat kuulumiset tulin pikaisesti kertomaan.. :'( Meillä on puhjennut pienellä allergioita ja mahollisesti tuo maitoallergia. Iho on kokonaan ihottuman peitossa, joka muistuttaa hormoninäppyä, erona se, jotta osittain on suurena punaisena länttinä.. :'(
Mie oon maidottomalla ja munattomalla dieetillä ja viikon kuluttua kahtotaan ihon tila ja laitetaan lähetettä etiäpäin.. Poika on kuitenkin kasvannu tosi hyvin, 700g painoa tullut 2 viikossa. Tämä on sinänsä tuttua, esikoisella oli mahoton määrä ruoka-aineallergioita ja on vieläkin, mutta silti mie oon aivan rikki. No, päivä kerrallaan.. En jaksannu lukea kirjoituksia, teen sen joskus, kun ehin, mutta halaus kaikille jotka sitä tarvitsee tai muuten on siihin syytä..

weiss ja poika 2kk :heart:
 
Heips pitkästä aikaa!

Täällä poika edelleen hyvin ilmavaivanen. Vyöhyketerapia auttoi sen verran että viihtyy sitterissä pieniä aikoja itekseen,mutta edelleenkään ei nuku muualla kuin sylissä ja vaunuissa kun liikkuvat. Yöllä nukkuu vieressä muttase on yhtä ähinää ja puhinaa. Pieruja tulee paljon,mutta aina sitä vaan tuntuu ilmaa masussa riittävän kun paukuttelu helpottaa vain toviksi.Kakan koostumus vaihtelee,mutta nyt on paha sanoo mikä olis normaalia kun estolääkitys päällä sitä virtsatulehdusta vastaan ja gefilus maitohappobakteereja rupesin just antamaan.
Mä luulen että meillä osittain ainakin liian kova heruminen ongelma,mutta yleensä en kerkee tissiä tyhjäämään joten annan pari kolme kertaa samasta rinnasta. Syö niin vähän kerrallaan ja parintunnin välein. Ainakin saa paremmin syödyks näin kun joskus vääntää niin kovin tissilläkin :(

Muuten poika kasvaa hyvin ja hymyilee ja jokelteleekin jo hiukan :D Kannattelee päätä melkoisesti ja kuolaa ja syö nyrkkiä :hug:

Nytkin kirjoitan poika olkapäällä joten lyhyeks jää tääkin visiitti...mutta ehkä tulevaisuudessa helpottaa koneelle pääsy B)

Meillä ei muuten viihdy ees kantoliinassa,kun siinä ei pääse kunnolla liikkumaan...

Repa ja poitsu 6viikkoa.
 
KantorepuistaMe päädyttiin Manducaan, ja tykätään kovasti! Mieluummin reppu, niin lasta voi kantaa kuka vaan, ei tarvi opetella mitään liinankäärimisjuttuja. Ja ainakin Manducan remmeissä on tosi reilusti säätövaraa!! Tyttö viihtyy hyvin siinä. Sisäkäytössä mulla on rengasliina - siihen nukahtaa. Sellainen sylikissa tuo on, että kokoajan pitäis saada sylissä olla. Tai liikkuvissa vaunuissa... Heti herää, jos vauhti tyssää. Se siitä ajatuksesta vaunutella koirapuistoon koiraa juoksuttamaan tai uittamaan...
Nyrkki on suussa täälläkin jatkuvasti... Niskan kkannattamista treenaa kovast, ja hienosti jo onnistuukin.Eka hymy saatiin viimeviikolla - aivan hurmaavaa!!! Ja illalla tankataan hartaasti, ja rinnalle sit nukahtaa. Sit kun on tarpeeksi syvässä unessa, olen nostanut omaan petiin. Josta päätyy seuraavalla ruokailulla viekkuun loppuyöksi.... Edelleen syö puoliltaöin, sit 2-3 ja 4-5. Seiskan jälkeen sit nukkuu yleensä vielä ysiin, puoli kymppiin, ja Serranojen ajan taas on rinnalla. :)
Miten ja milloin olette jättäneet yösyöttöjä pois?? Luulisi parikuisen jo pärjäävän edes viisituntia yhden syömisen jälkeen....


 

Yhteistyössä