***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
Naukuri älä ota huolta, vaikka joutuisit lopettamaan imetyksen. Ei se maailmanloppu oo!! Uskon että meidän pullopojasta tulee ihan yhtä hyvä ja rakastettu lapsi vaikkei tissiä saakkaan!!!

Marmotta meillä kanssa poika nukkui mummolassa 23-05 joka on tosi pitkä aika!!! Nyt kun ollaan taas kotona niin heräs yöllä kaks kertaa!! Niiin epäreilua. Muutenkin koko yö meni ährätessä.. Ja poika ei viihdy taas hetkeäkään yksin kun on ollut mummon sylissä koko ajan.

Rytmi normaalisti nukkumaan 22-23, syöttö 03 tai 04, syöttö 06-07 ja sitten vielä hetki unia.. mutta vaihtelee kyllä.. niinkun tossa jo kirjotin niin joskus nukkuu pidempäänkin..

Koska sitä velliä saa antaa????? meillä menee korviketta kanssa reilusti yli litra päivässä!!

Virikkeet poika viihtyy sitterissä tai sitten lattialla. ollaan yritetty myös masullaan pitää jotta saa niskaa treenata.. Poika tykkää kauheesti värikkäistä lahjapapereista joissa on selkeät kuviot.. ja ollaanpa me kuvakirjaakin jo luettu!!! Pitää sivistää poikaa :) niin ja ykkösviihdyke on kun laulan pojalle!!

Meillä ristiäiset oli ja meni. Poika sai nimeksi Matias.. pappi vaan kämmäsi kun sano meidän nimien paikalla kummien nimet (se kohta kun sanotaan vauvan nimi ja olette saaneet perheeseenne...).. mutta muuten meni hyvin. poika jakso seurusella paljon ja ei kauheesti edes itkeskellyt. Anoppi ja mun äiti oli tehneet tosi loistavat tarjoilut..

nyt syöttämään poikaa jotta pääsee liikenteeseen

birdie + matias 8 viikkoa ja ripanat
 
mäkin olen laskenut viikkojen mukaan mut kun ikää karttuu enemmän niin sitten juuri tuollainen kuukausittain.

täällä masuvaivat pahentu kun ollaan annettu parin pvän ajan nannia siis aivan karmeeta tuskahuutoa pitkin päivää ja yöt on yhtä vääntelehtimistä ja ähinää joten nannit joutaa kankkulan kaivoon. semperistä meni masu niin kovalle ettei mallaskaan auttanut joten sitäkään ei meillä enää tarjota joten palataan vanhaan tuttuun tutteliin ja siinä pysytään jatkossa ja toivotaan että masuvaivat jo kohta helpottais, ei jaksais valvoo enää montaa yötä |O

meillä makuutetaan tyttöä aina lattialla muttei siinä viihdy tällä hetkellä kovinkaan kauaa tai nyt masun takia ei tahdo kyllä viihtyä muuallakaan vain syli kelpaa

meillä kelpaa virikkeiksi valoa heijastavat ikkunat, mut ehdottomasti parasta viihdykettä on esikoisen touhuilut :D

kurpitsa ja tyttö 6vko 5pvä
 
Huomenta !

Carmen,

Meillä mennään täysimetyksellä vielä, olen kanssa miettinyt tuota paino juttua, kun tuo meidän tyty on aika hoikka ja siro...on punnittu viimeksi 1 kuukautis neuvolas ja seuraavan kerran punnitaan vasta 22.7 tulee kuukaus väliä...hirmu pitkä aika :eek: ...en tiedä onko saanut tarpeeksi ravintoa :( . Tyty ei kyllä ole kovin itkuinen...ainoastaan refluksi vaivojen takia syömisen jälkeen on hankala olla aivan makuullaan, silloin tulee itkua...Mun kaksi poikaa ovat olleet painavampia ja pidempiä samanikäisinä...ovat saaneet korviketta lisäksi! Olen ajatellut, että koko johtuu sukupuolesta...eikös tytöt ole pienempiä?!

Virikkeet, Meillä tyty viihtyy melko pitkiä aikoja leikkimatolla...katselee ja höpöttää leluilleen...samoin mustavalkoiselle pehmolehmälle tulee juttua paljon ;) ...ihan viikon sisään on alkanut kiinnostua...mut tosi seurankipeä tyty on...alkaa heti känisee, jos ei mun ääni kuulu lähellä ja sylissä viihtyy parhaiten :LOL: ! Meillä tyty ei viihdy mahalleen...jos on niin tosi vähän aikaa jaksaa pitää päätään :( , pitäskö huolestua ?? Kantoliinassa ja sylissä kannattelee päänsä hyvin...

Mie olen kanssa miettinyt, et miten vauvojen iät lasketaan...ajattelin, et kun on 24.5 syntynyt, niin 24.6 olisi yhden kuukauden...kun meidän tytyn neuvolakorttiin oli merkitty sinä päivänä 1kk...mutta olen käyttänyt noita viikkoja laskuissa... :ashamed:

Mukavaa päivää kaikille!

Matamimimmi68 ja Peikkotyttö 6vkoa
 
Meillä oli eka tutteli käytössä ja vaihdoin nanniin. Alko kakki huomattavasti paremmin luistaa.
Meillä kakitaan ihan kauheesti päivän aikana ja kunnon kasoja. Usein selkää myöten. Meneehän tuonne sisälle paljon maitoa, niin kai sitä sitten riittää uloskin päin. Parempi kai näin.
 
Ikä Mä lasken viikoissa kans eli poika on nyt 8 viikkoa kuten Carmenillakin, mutta poika ei ole viela 2 kk vaan vasta 12.7. sen jälkeen varmaan mennään kuukausi/ikä systeemillä. Varmaan johtuu tuo iän laskeminen siitä, että ihan pienen elämässä tapahtuu paljon asioita esim tuon 4-8 vk välillä ja on mun mielestä ihan eri asia että onko vauva 4 viikkoa vaiko 7 viikkoa vaikka onkin kuukauden. Mutta eipä tuollakaan lienee väliä; kukin tavallaan :)
 
matamimimmi, ei tytöt välttämättä pienempiä ole. Meidän typy menee samoissa lukemissa kun poikakin oli. Mutta jokainen kasvaa omaa tahtia ja kaikilla on ruumiinrakenne erilainen. Joku on siro ja joku pitkä jne.
 
Huomenta, ootte olleet ahkeria kirjoittaa. Istun tässä kahvikupin kanssa ja lueskelen innolla. Tytöt nukkuu ja pesukone hurisee. :hug: Kohtalähdetään takas mökille.

kantoliina meillä neiti nukku eilen siinä pitkätajat. Ihanaa kun on kasvanut ja nyt saa jalat erilleen sidotuksi. miehet ja liina tuli vastaa isä joka oli koiraa lenkittämäs ja pikkunen nukku liinas. Mut miehet tykkää ehkä enemmin repuista -ergo odottaa kaapis et neiti kasvaa.

vellit ootteko kuulleet et maissivellistä mahanpurujaonko totta vai tarua -itse en antanut aikoinaan odotin et saa riisivelliä syödä. Mä oon aika orjallinen noiden ikäsuositusten kanssa tai olin en tiedä nyt. Meillä täysimetyksel mennään ja ihan mukavasti neiti kasvaa.

automeillä kans oli eka ostos kun esikoista odotin. Opel astra meillä. :) pitää kertoo miehelle et täällä äitylit juttelee autoista. :D

mies,tunnekuohut yms. jännää et mielen pahoittaa helposti ja jotenkin itsellä herkkä olo tällä hetkellä. Oma mies ei toki anna mitään kritiikkiä ulkonäöstä tai muusta kannustaa vaan kun itseä msentaa. Mut esim: veljeni(ei viellä lapsia) puhuu et on lomailuu olla kahden lapsen kans mökillä kun ei tarvii olla töissä ja et synnytys on ... yms. Satuin istuu terassilla vauva tainnutettuna ja lukee lehtee jota olin jo lukenut kolme päivää. :ashamed: ei se lomaa oo kun on ihan kiinni lapsissa se on ihanaa mut kun joku sanoo tätä kaikkee helpoks, niin hyvä et en alkanu itkee. Itse voi jutella toisten äitien kanssa et onks helppoo vai ei, mut kun synnytyksest on vast 5 viikko ja haavat alkaa just paranee niin ei siinnä kyllä kaipaa tollasta P..kan jauhamista ja viel joltain miespuoliselt. Kaikille miehille jotka ei ymmärrä mitä synnytys on pitäs näyttää kuva alapäästä -on se sen verran kamalan näkönen et itsellekin meinas tulla itku kun sitä katso peilillä. Mut onneks on luontoäiti joka hoitaa kaiken taas kuntoon. Ja niset alkaa haaveilee seuraavasta vauvasta. :heart:
Ootteko te herkkiä muiden sanomisille?

Tulipa vuodatettua, muuten menee mukavasti.
Neiti nukkuu päivät ja iltaisin on seurustelu tuulella ja aamuyöstä.

aurinkoista kesää kaikille!
 
Masu: Taasen alkoi Mytyn ähräys tuossa neljän aikaan yöllä paukuttelun kera.. Käytiin loppuyöstä muutamaan otteeseen vaipan vaihdossa ja pumpattiin jalkoja, ja vielä tuli hiukan paukkuja ulos.

Disflytal (vai disflatyl.. aina menee sekaisin.. )ja rela-tipat tosiaan on käytössä, mutta en tiedä auttavatko.. D- tipoista meillä on niitä öljypohjaisia, mutta ei mielestäni masuun vaikuta, kun välillä olen kokeeksi jättänyt ne antamatta.

Täysimetyksellä täällä mennään. Maitoa tulee ihan kivasti, joskus liiankin suihkuamalla ja on koko vekaran nassu maidossa ja haukkoo vain henkeään kun ei polo mukana nielemisessä pysy..

Meillä kävi yksi miehen lapsuudenkaveri perheineen viikonloppuna kylässä. Heillä Myttyä kuukauden vanhempi vauva. On se jännä kuinka vauvat voivatkaan olla erilaisia.. Meidän Mytty ääntelehtii ihan kauhiasti ja huitoo ja on meno päällä ja tämä kaverin pieni tyttö oli NIIN rauhallinen. Tuoksuikin aivan erilaiselta.


Puliina & Mytty 5vkoa
 
Carmen: mistähän tosiaan tää pullovas6taisuus on pienokaisiin iskenyt :D taas tänään kaupalla iski nälkä ja EI pullo kelvannut vaan rinnalle oli päästävä =) voi kääk mä oon ostanut 3 erillaista tutti malliakin.

Birdien pojulle onnea kauniista nimestä :heart:

Onpas hyvä huomata et joku muukin miettii yhtä viisaita kuin minä :LOL: siis viikko/kuukausi juttua...kun mua hämää ku kuukaudessa on keskimäärin 4 viikkoa ja meilläkin keskiviikkona jo 10 viikkoa niin melkein naisen lgiikalla se ois 2 ja puol kuukautta :D mut eipäs oo kun oikeesti 2kk1vko
 
oon käyny lueskelemassa mut ollu aina muka nii kiirus ettei kerkie mitään kirjottamaan.
meillä pojalla kauhea jokeltelu ja kiljahtelu alkanut..ja naurua tulee ääneen niin et raikaa... :LOL: äkkiä toinen kasvaa ja muuttuu niin "isomman" oloiseksi.

masuvaivoja ollut väliin mut suhteessa aika vähän mitä täältäkin lukee.
d-tipat ei sovi meillä ollenkaan ja laitoin ne taas parin viikon tauolle. oottelen että elimistö sietää ne sit paremmin. mut suoraa huutoa tulee ku tippoja antaa.

mä en enää ole viikoissa ikää laskenu..putosin jo kärryiltä aikoja sitten. :LOL:

lämpimiä keliä odotellen...nemika + jäbä 2,5kk
B)
 
Täällä taas väännetty monet vihreät kakat..oon jotenkin tuostakin huolissani. Täytyy huomenna puhua neuvolassa. Vaikka varmaan ihan turhaa mainita koko mahavaivoista. Oliko teillä muiden vauvoilla tuota vihreää kakkaa? Ja epäilettekö että liittyis noihin ilmavaivoihin vai mihin? lueskelin kyllä tuosta aiheesta ja voi johtua ilmasta mahassa...mutta sitähän miettii että jospa onkin jotain muuta.
 
muiden sanomiset mua ainakin ärsyttää ihan sikana jos joku sanoo että vauva-arki on lomailua.. mun äiti muunmuassa totes että hän ihmettelee miten äidit sanoo että vauva-arki on rankkaa.. Teki mieli haistattaa äidille paskat!!! Oikeesti!!! Ja muutenkin meinas oman mutsin kanssa mennä herne nenään kun ei anna meidän kasvattaa vauvaamme omalla tavalla.. kai me nyt tiedetään miehen kanssa koska vauvalla on aika vaihtaa vaipat tai lähtee vaunutttelemaan.. ketuttaa koko nainen !! Ja tosiaan oon tosi herkillä jos joku huomauttaa mulle painosta.. Ja veljelle suutuin ku teki vauvan puklusta ison numeron ristiäisissä!! Pässi kun ei tajua että vauvat puklaa ja that´s it!! Oho. tulipa vuodatusta!!!

meillä kans poika nauro eilen oikein kunnolla ääneen!! Saatiin miehen kanssa kyllä hyvät naurut ku kuunneltiin toisen hekotusta :)


Kiitos kaikille nimi-onnitteluista.

 
onnittelut kaikille nimen saanneille pienokaisille
muiden sanomisista meillä amoppi hyvää tarkkoittaen kertoo, että meidän 2kk on liian kiinni minussa ( :kieh: ) ja että minun pitäisi jättää sitä useammin hoitoon. Ollut kerran anopilla 2 tuntia hoidossa. Ja kannan asiasta pahaa mieltä edelleen, kun toinen raukka oli itkenyt lähes koko ajan. kai nyt 2 kk vanha on kiinni äidissään. Ei sen ikäistä voi alkaa vierottamaan. Hyvä luoja ihmisten ymmärryskykyä.

Neiti kasvaa ja voimistuu. nyt painoa 5780 ja pituutta 60 cm. Ihana pieni hymytyttö. Ja ihan hyvin kasvanut täysimetyksellä. Vaikka aluksi huolehdin riittääkö maito. hyvin on kuitenkin maitoa ollut ja painoa tytölle tullut.

birdie miksi ihmeessä veljesi teki vauvan puklusta ongelman? :eek:
 
Jipii!! Ekaa kertaa 3v ja 1kk nukkuu päikkäreitä yhtäaikaa. laitoin itelleni kofeiinittoman lämpiämään ja aion katsoa ainakin hetken jotain noista monista kovalevylle (turhaan?) nauhoitetuista ohjelmista. Eipä juuri jää aikaa kirjoitella, käyn kyllä säännöllisesti lukemassa kaikkien jutut, sen pystyy tekee yhdelläkin kädellä. Neiti ei näet edelleenkään sisällä suostu rintarepussa olemaan, pitää kantaa istuma-asennossa, niin että näkee ympärilleen (mitä luulee näkevänsäkään=. jotain mönkerrystä taitaa päivisin olla masussa, tänäänkin oltiin leikkipuisto/kauppareissulla n. 3h, josta 1,5h kanniskelin typyä puistossa kokoajan ravistaen. Aina, kun liike lakkaa, silmät rävähtää apposen auki ja suu vääntyy kirkumista ennakoivaan mutruun. Selkä alkaa mennä tossa koliikkikeinua leikkiessä ja samaan aikaan 3 vuotiasta leikittäessä. Ei tosin näytä olevan muilla sen helpompaa, oli paljon äippiä kahden pienen kanssa puistossa aamulla.

Nyt lähden kaffelle, pari pullaa on vielä eilisestä uunissa, niin ja vanhin lähti tunti sitten armeijan harmaisiin :LOL:
Nähdään tuleeko jo viikon päästä maitojunalla takas, ei oo oikein militanttisorttia toi vanhin, keskimmäinen poika menis varmaan mielellään sen puolesta...

kriisi + Anna 4vko 2pv
 
Terve taas pitkästä aikaa. Ollaan oltu mökillä ja ties missä. Kaikkien vauvat on kasvanu ja arki koittanut - joo niin meilläkin. Meillä tulee aika usein vihertävää kakkaa, mut olisko nannista johtuvaa vai onko korvikevauvoillakin keltasta kakia? Maija sai maistaa eilen perunaa ja mansikkaa - heh oli ihmeissään ja mässytti antaumuksella. Noista velleistä, mä oon alottanu joskus 6kk ikäisenä aikaisemmin ja ehkä nyttenkin mennään samalla kaavallla jos näin pärjätään. Alotan varmaan maissilla ja sitten riisivelliä hiljakseen. Laitoin aina vähitellen velliä maidon joukkoon ja hyvin toimi - toivottavasti toimisi nyttenkin =) Ai nin, meidän neiti oli perjantaista lauantaihin mummolla hoidossa ja hyvin oli mennyt - alkuun oli vähän haikea mieli "pitäsko soittaa" mut kyllä se siitä sitten meni sujuvasti. Oli kiva huomata että pärjäsivät hyvin =) Muutoin arki menee ja tulee, välillä on väsynyt ja olo ankea ja toisena päivänä taas onni ja suloinen vauva pitää mielen iloisena. Tätä arkea kaikki siis. Eilen oli hieman ilmavaivoja, ja olisin laittanu supon jos olis ollu ja apteekki myynyt - kieltäytyivät myymästä. Ok ymmärrän että aina pitäis käyttää lääkärissä - varsinkin jos vauvalla on lämpöä, mutta vietin osan elämästäni lastenlääkärin kanssa ja muistan että hän neuvoi antamaan ilmavaivoihin suppoja kipulääkityksenä. Tarkastan asian vielä ke neuvolalääkäriltä ja kysyn onko jotakin estettä vai miksi on tullut tälläinen määräys? Hassua.
 
birdie, mun veljellä on kanssa joku ongelma puklaamisen kanssa. Tahallani sitten kysymättä annan vauvan syliin ja naureskelen kun toinen istuu p*skajäykkänä tuijottaen vauvan suuta, ihan kun sieltä sekunnilla millä vaan voisi tulla oikea pulautustulva. :D Kerran on veli syöttänyt ipanan pullosta ja säntäili suihkun ja peilin väliä seuraavan vartin tarkistamassa, ettei missään ole pulautusta/maitoa. Ei se kai ole tyttöjen keskuudessa sitten kovin haluttua, jos pojalla on pulautusta paidalla. Veli on 16, selittänee osan asiaa. :)

Muiden sanomisista ärsyttää tietysti omaan kroppaan ja tekemisiin kohdistuvat, mutta ainahan ne. Miespuolinen kaveri möläytti "Ai sullon vähän vieläkin noita raskauskiloja jäljellä".. jumankekka, niitä on tasan 2 ja miten niin vieläkin, kokonaiset 6 viikkoa synnyksen jälkeen pitäis ilmeisesti olla urheilijan rasvaprosenteissa jo. Muuten jaksan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, muuten olisin hermoamassa koko ajan kun jokaiselta tulee mielipide siitä, miten vauvaa oikein hoidetaan. Miehen suku ei esim. sulata ulkona nukuttamista täällä jääkylmässä Suomen suvessa, sanon "joojoo" ja samalla työntelen vaunuja ulko-ovea kohti. :)

Marmotta&Eeva 6 vkoa
 
Auto, meilläkin farkku, Audi

Puliina, Helsingissä 27? myös tuo v.terapiat

Rytmistä, meillä ei tarkkaa rytmiä mutta meidän yöunet ovat pidentyneet 4 tunnista 6-7 tuntiin. 22-00 mennään nukkumaan 5-7 herätään ja jatketaan unia sitten vaihtelevasti 9-11. Äiti tykkää kans nukkua :D

Mä vaihdan nukkumisasennon mahalleen heti ku alkaa ähinä ja sit jatkuu unet loistavasti :)

Virikkeistä, äidin vieressä sängyssä, ikkunasta tuleva valo, iskän kanssa tietokoneella (on muuten huippuhauska juttu), sitteri töllön edessä sekä viidakkopuuhamatto (perhoset ovat ihania siinä) tai missä vaan, jos on jonkun pärstä viihdyttämässä :D

Onkos muilla alkanut kuolakone toimimaan? Hampaat vissiin oikeesti meinaa tulla...

Hormooninäpyt on muuten kadonnu meillä, onkos muilla?

Mä aiemmin hehkutin niitä minipillereitä... juu en enää... viikko sitten sunnuntaina aloin vuotaa ja vissiin aika heikolta näyttää sen loppuminen seuraavaan 2-3 kuukauteen... prkle... :kieh: Oon vähän jopa miettiny lopettavani ne kokonaan. Eihän tää ole kivaa ku just jälkivuoto loppunu, niin sit tulee "menkat" jotka kestää 3 kk.... :kieh:

Jaa-a, neiti alkaa pitkästymään matolla... no johan siellä ollaan oltukin yli 30 min ja pyöritty miten sattuu siellä :D

Ai niin... vielä, meidän neiti rakastaa nukkua turvaistuimessa. Silmät alkaa lurpsua heti ku neiti laitetaan siihen :LOL: ei vaan vissiin ole selälle paras vaihtoehto...- harmi :ashamed:
 
kuolakone meillä toimii, neiti pudottelee kuolapommeja kovaan tahtiin.
marmotta nuo kilot ovat ihmisille mieluinen kommentointikohde. Multa ihan puolitutut saattaa kysyä, että onkos sulla vielä paljon jäljellä. Joo on viisi kiloa ja kovasti yritän jumpata pois. :|

viidakkojumppamatto pitää meidän tytön ihan villin innosta. Rakastaa erityisesti siinä olevia valoja ja apinaa jota heittelee ja jolle juttelee kovasti.

Pitääkö teidän vauvat jo päätään kunnolla pystyssä tukematta? Ja seuraako perässä käsissä nostettaessa? Meillä ei vielä ihan.
 
Moi!
Täällä olis 30v 2 lapsen äiti. Poju syntyi 3.5.08. Tyttö on just kivasti uhmaiässä.. Nyt siskollani hoidossa yhen yön. Tässä yhdellä kädellä kirjoitan ku tää jätkä nukkuu parhaiten sylissä ja on muutenkin aikamoinen sylivauva.. Ja vieressä yöt.. Virkeänä meinaa jo haluta lähteä liikkeelle.. Kun laittaa vatsalleen lattialle niin jalat ja kädet sätkii kovasti ja lopulta tulee suuttumus kun ei pääse eteenpäin vaikka kuinka yrittää.. Kyljelleen on kääntyny melk heti syntymästä asti.. :D Leikkimatollakin viihtyy ja yrittää välillä keskittyneesti huiskia jotain lelua..
Edla-mamma: Hommasin just minipillerit ja tosta varotettiinkin, että menkat muuttuu epäsäännöllisiks osalla.. En oo vielä ite aloittanu niitä, joten en osaa sanoa miten mun kohdalla käy. Mutta mun tuurilla just kaikki vaivat.. :D Mut suurin ongelma mulla niissä tulee olemaan mun huonomuistisuus kun niitähän pitää popsia niin kellontarkkuudella.. Kun ei pojalle muista vitamiiniakaan antaa ku silloin tällöin.. :ashamed:

Mutta tällaista näin aluksi..
 
Tervetuloa Böö-78 :) !

Kuolakone Meillä tytteli ei vielä pahemmin kuolaile.

Tiny Loven Viidakkomatto löytyy meiltäkin. Se on huippuhauska, niin tytön kuin vanhempiensakin mielestä :D. Norsu on tytön suosikki!

Muiden sanomiset ärsyttää välillä. Riippuu omasta sen hetkisestä fiiliksestä. Eräs kaverini kyseli tytön hormooninäppylöistä, että onko allergiaa. Että voi voi, kun on punakat posket. Ootko syönyt jotain sopimatonta ja blaa blaa. Yritin kertoa, että niitä tulee lähes jokaisella vauvalle ja ovat normaaleja. Kaveri katsoi mua kieroon, että ai jaa :/ . Silloin ärsytti, vaikka ei iso juttu ollutkaan.

Päätä kannattelee jo aika hyvin sylissä ja olkapäällä. Mutta masullaan vain pieniä hetkiä.

Hormooninäpyt ovat kadonneet. Tilalle on tullut karstaa...vauvaöljyä laitoin eilen vauvan päänahkaan ja tänä aamuna harjailin karstaa pois. Täytyy toistaa käsittely tänään.

Virikkeinä toimii parhaiten kasvot, viidakkomatto, hymynaamakuva, ikkunasta tuleva valo, tv. Tyttö seurailee myös kovasti meidän vanhempien puuhia.

Rytmistä : Tyttö nukahtaa aamupäikkäreillensä klo9-11 ja nukkuu n. 2-3h, parhaiten nukkuu ulkona vaunuissa tai autossa. Sen jälkeen päivällä nukkuminen on täysi kysymysmerkki. Jos tyttö ei muuten ole päivällä nukkunut, niin viimeistään iltapäivällä nukahtaa, kun lähden vaunuttelemaan. Yöunille tyttö nukahtaa useimmiten n. klo 23-23.30, joka on mielestäni turhan myöhään. Eilen aloitin tytön ns. nukuttamisen/iltatissittelyn :D yhdeksältä, että saisin hänet ennemmin nukahtamaan, mutta kaksi tuntia siinä projektissa silti meni :/ .

Kertokaa nyt viisaamat, että mistä sen tietää, jos maitoa ei tule riittävästi? Eilen illalla tyttö imi ja imi, mutta pitkän aikaa tuntui, että imeskeli ihan turhaan. Sitten yhtäkkiä maitoa alkoi tulla, niin että kuulin nielemisäänen. Mutta kovin on pitkän sitkeää touhua. Välillä tyttö irrottaa otteensa, mutta alkaa saman tien hamuta sitä vauhdilla takaisin. Päivällä tyttö syö n. tunnin välein, jos on useamman tunnin putkeen hereillä.

Birdien pojulle onnittelut suloisesta nimestä! :flower: [/b]

Marimint ja tytteli 2kk
 
No nyt sit lykkää jotain viisasta? Ovuiloiko imettävä äiti?? Meinaan et meillä ollaan keskeytetylllä menty ja kaikki "aikuiset" tietää sen pienen riskin minkä se sisältää..ei siis katastrofi mut kun mut on leikattukin?? ja mistähän tuota osais päätellä et mitä tuol tapahtuu vai tapahtuuko viel mitään?? :snotty:
 
Marimint, tosta maidosta... mä oon miettiny ihan samaa... ainoo mitä olen kuullu on ettei nälkäinen lapsi nuku tai suostu nukahtamaan.

Poika, maalaisjärjellä ajateltuna et EI ovuloi jos ei menkkoja tule :) Mut tiedä tota sitten... varmahan ei tosiaan voi olla!


Tervetuloa joukkoon iloiseen Böö
ja joo, mulla nää pillerit toimi ennen raskautta kohtuu hyvin, paitsi muutaman unohdetun pillerin ansiosta tämä meidän pikku ihanuus sitten sai alkunsa, joten mä tosiaan tiiän et tarkka kandee olla ;) Mut todellakin meinaan lopettaa jollei tää vuoto lopu viikon sisään.
 
Pikakurkkauksella ennen iltapalaa - siis omaa iltapaa, pimu tisutteli äsken tunnin ja nukahti yöunilleen. Pieni rakas.. :heart:

kriisi Juu, on todella raskasta leikkiä koliikkikeinua niin kuin hauskasti asian ilmaisit B) Suosittelen hankkimaan Fisher Pricen Rainforest koliikkikeinun - toimii meillä ainakin loistavasti! Siinä saa keinun kiikkumaan joko ees'taas tai sivuttain ja lisäksi siinä on pyörivä mobile ja erilaisia lauluja. Meillä tosin mobile ei kauheesti typyä innosta (ei kai vaan tykkää niistä elukoista, koska taas sängyn yläpuolella olevat nallet ovat niin rakkaita hänelle :/ ), mutta se kiikku on ihan ehdoton! Tänäänkin laskin haukottelevan pimun keinuun katsomaan telkkaria ( :p ) ja siihen nukahti kolmeksi tunniksi!! Ainoa huono puoli tuossa kiikussa on hinta (225e :eek: ), mutta on ainakin minun mielestäni sen arvoinen, jos saa sillä vauvan viihtymään välillä yksikseenkin (ja helppaa massuvaivoihin, jos teillä siis niitä on). Ja taatusti siitä saa käytettynä myytäessä hyvät rahat, kun eipä tuo miksikään voi mennä muutamassa kuukaudessa.

Kuolaus ja nyrkin lutkuttelu alkoivat n.viikko sitten ja neuvolassa sanoivat, että voi hyvin enteillä hampaita. Aika hurjaa, jos jo parikuukautisena alkaa saamaan naskaleita! Ja hormoninäpyt alkavat täälläkin häviämään, mitä nyt ohimolla on muutamia, kun vauveli hikoilee kesäkuumalla.

marimint Niin se tosiaan on, että nälkäinen lapsi ei nuku joten se ainakin kertoo maidontuotannostasi. Hyvä minä: tässä jaellaan viisauksia, kun myös itse mietin samaa harva se päivä ja lapsi nukkuu 12 tuntia joka yö :LOL:

Mutta nyt väsäämään iltapalaa! hyvät yöt kaikille,

Carmen
 

Yhteistyössä