***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
Tervehdys.

Nyt minäkin löysin tieni tänne.

Tänään ollut rauhallisempi päivä noiden kotihommien kanssa, kun mies on tuffan kanssa klapi hommissa.

Naimisiin mentiin 07.07.07.

Ristiäisten järjestäminen on jäänyt vähän viime tippaan, kun tulevan kummi-sedän työt aiheuttavat aikataulu ongelmia, mutta toiveissa olisi 6.7. Tosin kutsumanimi on jo käytössä.

Peittoja ei olla vielä heiluteltu. Kohta vois alkaa suunitteleen, kun jälkivuodostakin olen jo päässyt eroon.

Meidänkin pojalla on jonkinlaista vatsavaivaa. Ei mitenkään ylitse pääsemätöntä, mutta harmillista, kun näkee toisen vääntelehtivän. Cuplatonia taidan käydä kauppareissulla hakemassa. Korvikkeella joudutaan lähes kokonaan olemaan, kun ei tälläkään kertaa tissimaito riitä lähellekään todellista tarvetta, kun syödään noin 120ml/krt, noin 8krt/vrk.

Jossu & Hemuli 3vko+3vrk
 
Eilen oli 1kk neuvola ja pelkkiä hyviä uutisia oli. Poitsun paino oli 4520g, meinasin ihan tippua penkiltä kun kuulin (sairaalastalähtö-paino oli 3110g), hyvä vain että maito maistuu :D Ei ole ainakaan aliravittu penska :p Pituutta oli tullut 3,3cm.

Lantionpohjalihaksia tulee tehtyä päivän mittaan aika paljon, mutta ei ne ihan täydellisessä kunnossa vielä ole. Mitenkähän kauan yleensä menee kun lihakset voimistuvat entiselleen? Olen tehny joka pissaamiskerralla silleen että yritän "katkiasta" pissan tulemisen kesken, mutta ei vielä onnistu, sitä lorottaa vaan :D :|

 
moi :wave:

vaipanvaihto en vaihda yöllä vaippaa.
kylvetään 2xviikko
naimisissa ei olla eikä varmaan mennäkään ikinä.
suklaasta mulla on kanssa suklaan himo jännää kun ennen ole suklaata kanssa syöny :eek:
meillä alkoi eilen aamulla järkky huuto vauva huusi pää punasena koko päivän nukkui yön ja aamulla aloitti taas pääsi jo äitiltäkin itku :'( lähdettiin terveyskeskukseen sairaanhoitaja totesi että on itkukausi meneillään lääkäriin ei edes päästy :kieh:
meillä kun oli nuha olisin halunut että korvat tarkastetaan kuulemma näin pienellä ei voi olla korvatulehdusta,kumma juttu kun pojalla alkoi tulehdus kierre alle 2kuukauden iässä ja kesti 1vuotiaseen asti,tarvii varmaan tilata aika yksityiselle. en tiädä olisko johtunut kun vaihdoin korvikkeen nannista sempers babyyn annoin myös maitohappobakteereita,tänään annoin taas nannia ja en uskaltanut edes d-vitskuja antaa.

mallasuuttesta mulla on sitä mutta olen lukenut että voi lisätä mahavaivoja,en ole sitäkään uskaltanut kokeilla.
 
Pitkästä aikaa!! Jotenkin vauvan syntymän jälkeen en vaan ole "ehtinyt" tänne ihmettelemään muiden vauvakuulumisia :ashamed: Ihana lukea, kun melkein kaikilla on nyt vauvat kainalossa :)

Meillä ei myöskään nukuta hirveesti päivällä ja siks on jäänyt nettisurffailut yms. hieman vähälle... Tai vaunuissa poika kyllä vetelee onneks jopa kolmen tunnin unet, mutta siinä se sit onkin äiteen päivän ainoat vapaat tunnit. Ja niiden aikana pitäs sitte käydä suihkussa, syödä, nukkua ja ja ja ... ;) Eli vauvan tahdissa mennään ja se tarkoittaa vauvan viihdyttämista joko ruokaillen tai muuten vaan :) Kantoliina on kyllä hyvä keksintö, siinä poika viihtyy ja usein torkahtaakin. Liinan sitominen vaan välillä rasittaa ja nyt suunnittelinkin tuon Baby Björnin rintarepun ostoa, jota joku jo täällä kehuikin (active / synergy). Vaikuttais hyvältä ja istuis varmaan isillekin (kantoliina liian lyhyt...).

Tissimaito ei täälläkään riitä eli nannia annetaan myös :/ Annan aina ensin tissiä vauvalle, mutta silti vetää juurikin tuon 80-100ml vielä korviketta perään. Eli aika hintsusti sieltä taitaa mitään tulla... Jos ei tissitellä ennen, niin saattaa korviketta mennä 150ml. Mutta en stressaa. Menee nyt miten menee ja pääasia, että vauva saa tarpeeksi ruokaa! :)

Kuukauden ikäisenä meidän poitsu painoi 3800g (3194g oli syntymäpaino) ja pituutta oli 53,5cm (49cm oli syntymäpituus). Eli painoa on tullu ihan mukavasti, mutta ei nyt kovin paljon kuitenkaan. Meillähän tuo paino lähti aika kovaan laskuun sairaalassa ja kotiuduttiin noin 2900g painolla. Pitkä ja laiha kaveri meillä.

D-vitamiinia ollaan annettu nyt kolme viikkoa. Neuvolasta ei suositeltu mitään tiettyä, joten otin varman päälle ja valitsin Deetipat. Niitä joutuu antamaan vähän enemmän kerralla, mutta hyvin on maittaneet eikä vatsaakaan väännä. Annetaan myös Relaa varmuuden vuoksi. Joskus tosin vatsassa vääntää, mutta ei mun mielestä johdu d-vitamiinista. Silloin annetaan sitte Cuplatonia, auttanee hieman.

Me ollaan oltu naimisissa reilut kolme vuotta :)

Sektiolaiset: Onko teillä enää mitään tuntemuksia tuon sektion jälkeen? Siis leikkauskohdassa tms? Mulla on haava sinällään parantunut tosi hyvin, mutta navan alapuolelta on vatsa jotenkin arka. En esmes pystyis laittamaan mun normifarkkuja jalkaan (lantiomalliset). Kai se on ihan normaalia, mutta ärsyttää silti.

Muuten on kiloja karissut ihan kivasti. Melkein heti ekalla viikolla hävis suurin osa (11kg), kun sairaalaan jäi osa ja kun turvotus hävisi, hallelujaa!!! :). Kolme kiloa jäi riesaksi, mutta kai nekin jossain välissä katoaa...

Ristiäiset on parin viikon päästä, kuten aika monella täällä ja niitä innolla odotellaan. Tosin nimi on jo käytössä ja sen taitaa kaikki jo tietääkin, kun ollaan ihan avoimesti sitä käytetty. Ristiäiset siis lähinnä muodollisuus. Mutta kiva juhlia pikkuista :)

Ihanaa viikonloppua kaikille mammoille!! :)

naukuri ja poika 5vk+1pv
 
Heips,

suklaasta mulla tekee mieli kans, twix on jotenkin niin hyvää :p eiks noi mieliteot pitäny kuulua raskauteen :LOL: mut näyttää jatkuvan -muuttuneen tollasiks epäterveellisiks. raskausaikana himoitsin varrasleipää -sitä sit rouskutin pussi kaupalla.

Naimisissaollaan oltu ihan koht 2v. yhdessä sellaset 6v. :heart:

neuvolassa käytiin eilen ja pikkunen painoi 5100g. Oli saanut kiinni syntymäpainon(4990g) eli maitoo tulee ihan mukavasti.

Pikkunen on aika rauhallinen -no ei kait 2 viikkonen paljon muuta viellä olekaan. masuvaivoja ei ole -ja peppu paukkuu. Voin kuvitella miten sattuis pikkusta jos se kaikki jäis vaivaamaan massuun.

Mitäs puuhaatte juhannuksena Meidän olis tarkoitus lähtee mökille. Hyvä kun tää vuoto alkaa loppuu -kun on toi ulkohuussi. uimaan ei taida viel uskaltaa mennä.

Uimisesta, onko tietoa koska voi mennä? pitääkö pelätä et saa rintatulehduksen vai et alapää ei tykkää järvi/merivedestä? Esikoisen aikana pelkäsin rintoja -mut eiks se viima ole mikä sen tulehduksen lähinnä aiheuttais? En nyt ihan viel mene tän alapään takia -mut sit kun se ok -niin uskaltaiskohan

mut pitänee mennä syömään -pikkunen sai jo osansa ja seurustelee nyt isosiskon kanssa.

:wave:
 
naukuri, ei ole mitään kipua tms sectiohaavassa.

Meillä ollu hiukan parempi päivä masun kanssa. Vääntää, mutta ei niinku eilen. Eilinen oli kauhee. Ihan rikki itekin illalla. Aamulla tosiaan käytiin vyöhyketerapiassa ja heti väänti sen jälkeen isot kasat. Autto varmaan oloa. Niin tää hoito maksaa meille 5e kerta =) Eli mielelläni käytän ja on siitä mun mielestä apua ollutkin.
Ostin myös niitä maitohappobakteereja jauheena ja koitan niitä. Sit en enää osta mitään tippoja ym. saa kaikki olla, kun ei autakaan.
 
toukonuppuMeillä oli keskimmäisellä rs-virus 6 viikkosena ja sen jälkitautina tuli korvatulehdus...että ihan höpöjä on hoitaja puhunut :/

Uimisesta olisin minäkin kiinnostunut...joko uskaltaa talviturkin heittää poies vaikka ei olla käyty jälkitarkastuksessa?

Meillä on nyt kolmatta päivää disflatyl käytössä ja mahanvääntely on hieman rauhoittunu.

Annaliina ja muru 4 vk ja 5 pv
 
kiva että saatiin Katrinainen kanssa riveihin!!

Me kokeiltiin tänään ekaa kertaa sitä baby björnin kantoreppua ja tykkäsin.. on mun mielestä hiukka kätevämpi käyttää kun kantoliina... Ei toi sitominen ihan vielä suju. Tosin nyt poika makoilee kantoliinassa, jotta mamma voi tehä hyödyllisiä juttuja, kuten surfata netissä... :LOL:

mä alotin eilen lihaskuntoliikkeiden tekemisen, ja kyllä on paikat kipeenä.. tänään jatkuu siis masu ja hauisrääkki... ja lenkille pitäs lähteä illalla vauvan kanssa.. kilot veke ja äkkiä.. kiloja vielä 4 jäljellä.. plus sitten hiukan muuta pudotusta edessä..

mä muistelisin , että uida saa heti kun jälkivuoto on loppu.. Mutta jotenkin ei toi järvivesi houkuta kun ulkona on + 15 astetta...

Kiva kuulla että täällä on muitakin osittaisimetyksellä.. Mä kun luulin että olis jotenkin harvinaista että maito ei riitä.. mutta olin näköjään väärässä. muitakin kohtalotovereita siis...

juhannuksena mennään picnikille jos säät sallii.. vauva ja kertakäyttögrilli matkaan.. ja hyvää ruokaa tietty.. ja ehkä lasi punkkua.. nam.. ja aurajuustoherkkusieniä..

niin, ja naimisissa ollaan oltu 2 ja 1/2 vuotta.. kimpassa 7 vuotta... vanha pari jo siis...

nyt jos menis niihin kotitöihin...

birdie
 
VIHDOIN JA VIIMEIN!

9.6 klo: 00:15 syntyi pieni prinsessa 3635g ja 51 cm pitkä :heart:

synnytys oli nopea ja helppo! Ainut että vauva tuli avosuu tarjonnassa, joten imukuppi piti ottaa käyttöön ja eppari on kipeä, istuminen hankalaa muuten kaikki on loistavasti. Vauva voi hyvin ja on ollut todella kiltti tähän saakka ainakin :) Tulen paremmalla ajalla kertomaan lisää! :)
 
Onnea viimesille vauvautuneille :heart: :heart:

Katrinainen: sähän oot ahkera kun jo harrastukset aloitit olen vihreä kateudesta =)

mä kävin ristiäisvaatteita ostamassa sanottasko et ulina kuulu varmaan koko kuopion yli kun mä olin sovituskopissa...se ei ollut tytöt kaunista katottavaa |O |O ei sit yhtään..koko koti matkan meinasi itku tulla kun sitä kokemusta mietin..


ja missäs se meidän iki ihana mymmelis on???

aurinkoista viikonloppua kaikille uskaltaskohan tänään kokeilla rullaluistimia vai kuolisikohan mä hengästymiseen :eek: vai pitäskö kaivella jädeä ja kattoa telkkaria :/
 
Heipä hei ! :) Minäkin ilmottaudun tälle puolelle mukaan..

Mytty on nyt tasan 2 vkoa ja mamman synnytysväsymys alkaa olla levätty ja elämä voittamaan. Kylläpä olikin sumuista nuo ihan alkupäivät !

Tissimaito : sillä täällä posotetaan menemään, ilmeisesti riittää, poika on kasvanut (kahdessa viikossa 3105 ->3365) ja ei käsittääkseni valittele maidon loppumistakaan imetyssession lopulla. Cuplaton aloitettiin viikko sitten ja tuntuu, että on vähän rauhoittanut vaavia syömisten suhteen. Ainut työläs tuossa on tuo kun pitää ennen imetystä pieneen määrään maitoa ne antaa, kun muuten olisi niin kätevä yölläkin laittaa tissi vaan suukkiin ilman sen kummempia ylösnousuja.

Vaipanvaihto Kuinka usein teillä vaihdetaan? Täällä suunnilleen 2-3 tuntia vaihtoväli. Meillä kestot käytössä, joten huomaa kyllä nopsaan jos alkaa kosteutta kestopeppu tihkumaan :D Yöllä vaihdan, jos tuntuu kostealta, mutta pyrin rauhoittamaan nuo yöajat..

Naimisissa
ei olla.. vielä.. tarkoitus olisi virallistaa suhteemme kyllä tässä kesän aikana. Ensi viikolla olisi sitten isyyden tunnustus edessä..

Babyblues: Onko kukaan havainnut itsessään moista ? Minä tosiaan olin aivan sumussa alkupäivät väsymyksestä johtuen ja hieman pelkäsin kuinka tässä voimat riittää. Itkeä tirauteltuakin tuli joka ilta väsymystä miehelle, mutta kyllä se tästä, huomattavasti aurinkoisempi olo jo. Ei vielä entisellään, mutta itselle tämä on ainakin niin suuri elämänmuutos, esikoinen kun on kyseessä, eikä vaaveista suurempaa kokemusta muutoinkaan, niin olen tämän pöllämystymisen itselleni ihan sallinut :)

Puliina & Mytty 2 vkoa
 
Vauvan painosta tuli mieleeni sellainen, että mitäs tahtia teillä muilla vauvat on kasvaneet?
Meillä tuli syntymäpaino ylitettyä jo viikossa, kolmessa viikossa oli tullut painoa n.700g ja siitä kolme viikon kuluttua painoa oli tullut jo 1kg lisää (6vkon iässä). Vertailun vuoksi katselin aiempia neuvolakortteja, niin hyvä on kasvuvauhti; ainoastaan kakkonen on kasvanut vielä nopeammin :whistle: niin, ja ei meillä yksistään painoa ole tullut vaan pituuttakin on tullut jo 8cm.
 
ihanan rauhalinen päivä tästä tulikin vauva ei ole huutanut aamun jälkeen =)
annaliina ihmetelin kyllä kovasti hoitajan kommenttia :x
sectiohaava on mullakin arka taitaa olla ihan normaalia,jälkivuoto kestänyt kohta 6viikkoa loppu pariksi päiväksi eilen alkoi uudestaan alkaa hermo mennä |O
vauvan painostaviime viikolla oli 1kuukautis neuvola painoa oli tullut 730 gr 2viikossa 1kg300gr on sairaalastä lähtöpainoon tullut lisää ja 5senttiä pituutta.

juhannus vietetään rauhalisesti vaunulla nelisteen ei mitään erikoista olla suunniteltu.
ristiäisistä meillä on ollut nimi käytössä syntymästä alkaen ei ole ollut salaisuus,mulla on ristiäis mekko viälä ostamatta onhan tässä 2viikkoa aikaa.
sitten alkaa armoton laihis mä haluan tämän roikkuvan mahan pois nopeesti :headwall:
ennen ei kannata aloittaa kun on juhannuskin välissä.
 
Tervehdys!

:heart: Suuret Onnentoivotukset vauvoloista Majj ja Sinuhe :heart:

Meillä kävi tänään neuvolantäti kotikäynnillä ja Onni-pojan paino noussut 5:teen päivään 390 g :) Ai että maistuuko ruoka... Osaimetyksellä meilläkin mennään, vuorokaudessa tissien lisäksi menee noin 2 dl Nannia, mutta huonoa omaatuntoa en koe. Pääasia, että ruoka maistuu ja poika kasvaa.

Sectiohaava kiristää, mutta mullahan vielä kyllä tikit on, kun itse sectiosta on vasta 9 päivää. Neuvolatäti olis kyllä halunnu jo tikit ottaa pois, mutta en antanu. Saapi käly tehdä sen sit maanantaina.

Peiton heiluttelua ei olla vielä meillä harrastettu, mutta himot on kyllä jo aikamoiset! Kai sitä sitten heti pitää kokeilla, kun pääsee näistä tikeistä eroon :)

Käytiin miehen kanssa vaunulenkillä ekaa kertaa ( no eilen käytiin esikon kanssa kaupassa, matkaa yhteensä 1 km ja meillä meni jostain kumman syystä tunti. Asiaan vaikutti ehkä se, että myös pikku neidin piti saada nukenvaunut mukaan :) ). Ja nyt on ihan pirun hyvä olo! Sai hien urheilemalla pintaan. Vitsi mikä autuus ja ihanuus! Tätä mä oon oottanu! Tekis melkein mieli ihan lähtee uudestaan.

Ajatus katkes, ei muista mitä piti vielä kirjoittaa...

Jospa sitä sitten menis suihkuun.

Aurinkoista viikonloppua!




 
MAJJ: OIKEIN PALJON ONNEA PIKKU -NEITOSESTA :heart: :flower:
Meillä kävi tänään ekan kerran neuvolatäti. Painoa oli tullut pojalle kivasti, nyt siis 4460g ( 4050g). Kaikki muutenkin ok.

Poika pulauttelee palkjon ja pissailee, taitaa tulla maitoa niin reilusti, ettei sisuksiin mahdu ;) No, toivottavasti se tasaantuu. Esikko oli myös kamala pulauttelija.

Mutta siinä ne tärkeimmät :wave:

Sädis ja Rytty-Mytty
 
Meille syntyi ihana pieni mies 30.5 :heart: Sai isosisko (2v) kaverin :kieh: Tätä odoteltiinkin jo innolla. Esikoinen on ottanu uuden tulokkaan ihan hyvin vastaan, onhan se uhmaiässään välillä aika mahdoton, mut saadaan hommat kuitenkin toimimaan ja nyt jo alkaa vähän muistaa, että pikkuveljen kanssa pitää olla tosi varovainen. On vaan neiti niin nopea liikkeissään, että saa meillä olla silmät selässäkin..

Vauva on ollu tähän asti suht helppo tapaus siskoonsa verrattuna, mutta tänään huuti ensimmäisen kerran ihan kunnolla ja piiitkäään! Tähän asti sen huudot on saanu loppumaan hyssyttelyillä ja tissillä, mut tänään ei enää. Liekö ollut jotain osuutta d-tipoilla.. tänään sai ensimmäisen tipan.

Oletteko muut huomanneet eroa Devitolin ja Jekovitin kesken? Esikoinen sai Jekovitteja, mut huuti kyllä tosi paljon ja nyt meillä on Devitoleja. Onkohan niistä kumpikaan masulle yhtään sen parempi vai onkohan erot sit ihan yksilöllisiä.
Devitolit tuntus silleen kivemmille kun ne ei maistu miltään, vaikka kyllähän esikoinen tottui Jekovitteihinkin vaikka alkuun irvistelikin :p

Minzki & Neiti 2v & Poju 2vk
 
pipsa possu mulla oli tikit 8päivää kun poistettiin sattu aikalailla kun poistettiin oli kuulemma ollut liian pitkään jäi jotain reikiä ja tulehdusvaara.

tutkimuksista gallupia oletteko osalistunut/osalistutteko rokotetutkimuksiin vastaviin vauvojen kanssa?
mulle tuli tänään kirje jossa pyydettiin osallistuun meningokokki B-rokotteen tutkimukseen.
pojan kanssa osalistuin korvatulehdus tutkimukseen ja rotavirus -rokotteen tutkimukseen.
korvatulehdus juttu oli ihan hyvä juttu saatiin lääkkeet ilmateeksi lääkäri oli kerran kuussa.
rotavirus tutkimukseen osalistuttiin sairaalassa poika sairastui 6kk ikäsenä rotavirukseen.

 
Juhannus, varmaan ihan kotona möllötellään tai miehen duunipaikalla. Ei kummempia suunnitelmia.

Puliina, mä aloitin kanssa noiden Cuplatonien käytön sillä et laitoin ne tilkkaan lypsettyä maitoa, mutta nyt mä ronskisti tiputan tipat likan suuhun ja tissi perään. Hyvin menee ja paaaaljon helpompaa yöllä. Kun vielä yösyöttö tapahtuu 4-5.30 välillä, niin huoneessa on jo pikkasen valoo, niin voi laittaa tipat ilman lamppua, niin ei likka herää kunnolla :D

Babyblues, mulla se oli aivan järkyttävä. Lähes kaikki läheiset oli sitä mieltä, että mulla on paha synnytyksen jälkeinen masennus, menin ihan vuoristorataa. Onneks se tasoittui siinä kahden-kolmen viikon kohdalla ja palasin omaksi ihanaksi itsekseni :D

Painosta
, minä olen -5kg ekasta neuvolakäynnistä ja vauva on tahkonut itseensä viidessä viikossa 900g ja 5 cm.

Eikä mekäään ollan naimisissa ja tuskin lähiaikoinakaan ollaan :whistle:

Imettämisestä, täällä mennään koko ajan rajamaastossa siinä et saanko maidon riittämään. Iltaisin ennen nukkumaanmenoa annan Nannia tissin perään, ku tuntuvat NIIIIIIIN tyhjiltä pusseilta :| ja nukkuu tyttö ainakin tunnin pidempään korvikkeen protskupitoisuuden takia :D joten äitikin nukkuu B)
 
pipsa possu ja toukonuppu,
mulla oli tikit päivää vaille kaks viikkoo ja arvaa sattuko kun otettiin pois :( Oli sillei kivasti kiinni jo... se terkkari ei halunnu vielä seitsemäntenä päivänä ottaa kun kävi kotona ja otettiin vasta seuraavalla viikolla. En suosittele. Niin ja sit mulla oli vielä jääny tikin pätkä ihoon..huomasin parin viikon päästä ja kiskasin ite irti. Se olikin aika pitkä pätkä ja ällötti kun näki sen tulevan syvältä ihon alta...yleensä ei tee pahaa, mut jotenki kun ite vedit sitä, niin teki. Ekan section jälkeen otettiin kaheksantena ja sehän on ihan normaalina aikana. Niinhän se suositellaankin. Ei sillon tuntunu miltään.
 

Yhteistyössä