***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
Onnea vauvoista! Ja tervetuloa uudet! :flower:
Meillä eilen vietettiin ristiäisiä. Nyt on ihana olo kun on kaikki juhlat vietetty. Nyt saa vaan olla. Ja sanoinkin että meillä ei siivota koko kesänä =) Koko ajan saanu puunata, kun ollu synttärit ja ristiäiset.
 
onnea vauvan saaneille :flower: :heart:

meillä on viikonloppu mennyt huutaessa |O huuto aikaa kertyy päivässä 6tuntia hiljaa ollaan ainoastaan nukkuessa,alkaa olla väsy mös äitillä ja isällä,poikakin lähti mummolle pakoon :eek:
luin viikonloppuna allergia ja sairaus palstaa löysin syyn meidän huutoon refluksia oireet ovat aivan selvät.
päästiin tänää lääkäriin kerroin oireet ja epäilykseni lääkäri oli samaa mieltä refluksiasta kyse ei ole koliikkia niinkuin eka ajatelin.
tänään aloitettiin gavisconi kuuri katsotaan ens viikkoon miten toimii loppuuko kipu itku sen jälkeen päästään maitoallergia testeihin kun refluksia voi olla oire maitoallergiasta tai sitten ihan rakenteellinen vika.
kovin itkusten vauvojen äidit kannattaa mennä lääkäriin vaikka neuvolassa koliikkia tyrkytetään voi kyse olla ihan muustakin esim allergia.
luin myös monet refluksia vauvat on yleensä eka todettu koliikkivauvoiksi.
 
Onnea vauvoista :flower:
Napatynkä irtosi meillä 5 päivän ikäisenä, eikä ole ollut mitään ongelmaa...

Paino: Meillähän neidin paino oli noussut puolessatoista viikossa 600g sairaalan lähtöpainoon verrattuna... :whistle: eli rasvaista on kai mamman eväät :LOL: Seuraava punnitus 23. päivä, kun neuvolatäti tulee visiitille...

perjantaina oli kontrolli noista neidin lonkista ja hyvältä näyttää...Toinen oli jo ihan kunnossa ja toisessakaan ei enää varsinaista luksaatiota, pientä luisumaa vain :D Tosin siellä oli joku ihme kiireinen lekuri, joka asensi tuon lastan jotenkin eri lailla kuin silloin synnärillä, ja nyt on pieneltä molemmista pepunposkista nahka rullalla :/ Kovasti nyt vaan yritän talkita ja pehmustella tuota lastan alustaa...

äippä ja "tilta" 3vko :heart:
 
Onnea taas vauvan saaneille :flower: ja tervetuloa Hexuli :)!

Meidän pikku-neiti päätti pitää eilen valvomispäivän. Heräsi kymmenen aikoihin ja nukahti kunnolla vasta klo16.30 :eek: . Tuossa välissä otti parit n.5min unet eli pikkuisen käytiin ylikierroksilla. Herätin tytön 19.30 syömään, jotta unta riittäisi yöllekin. Yöunille tyttö nukahti klo23 ja nukkui makoisasti klo3:een asti, kunnes heräsi ekan kerran syömään :).

Palaan myöhemmin, neiti ähisee masuansa.
 
Moi!

Meillä vauva myös tukkoinen, mutta niin on noi muutkin mein lapset :/ . Tänään mennään lastenlääkärille, kun neneästä tuli kaksi vihreää , pitkää räkää :| ja silmäkin on alkanut taas rähmimään. Lämpöä ei ole.

Ostin tänään keittosuolatippoja, ja olen niitä tiputellut nenään. lisäksi niistäjällä sain kalastettua ne piiiitkät räät tuolta syvältä jostain...

Maitoa on alkanut tulemaan niin, että tänään molemmista suihkusi! Sain n. 1 dl talteen. Vauvaaa pulauttaa kovasti, kun maito tulee paineella. Täytyisi lypsää ennen imetystä, josko se auttaisi ?

Sädis ja Rytty 2vk
 
ONNEA, Meiju pojusta!! :heart: ja Hexuli tervetulloo pinoon :D !

Minuakin kiinnostaa tuo refluksia juttu...kun täälläkin oireita :|...tuntuu, et kokoajan on jotain :( ...alan kohta epäillä, että täällä äitillä vippaa jostain ja tytsy on ok ;) :LOL: :LOL: !!!

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 3vkoa :heart:
 
.. täällä poika kieppuu myös hereillä ties kuinka monennetta tuntia. Välillä nukahtaa muutamaksi minuutiksi ja säpsähtää hereille ja huuto on kova . Aivan yli-väsyksissä..Tänäänkin oli pakko toinen herätellä kesken hyvin alkaneiden unien kun oli lähtö isyyden tunnustukseen ja niiltä unilta kun heräsi niin uudelleen ei ole kunnolla nukahtanut. Nyt laitoin pojan liinaan ja tuntuisi vähän siihen rauhoittuvan..
 
weiss
Huomenta!
Aattelin nostella pinoa ylöspäin, jopa on hiljaista..

Meillä alkaa tuon vellin ansiosta mennä yöt paremmin ja muutoinkin vauvan itkusuus alkaa olla taakse jäännyttä elämää (koputtaa puuta..). Ihana herätä, kun ensimmäisenä saa pieneltä leveän hymyn! :heart: Mie olen niin onnellinen nuista lapsista!
 
Huomenta kaikille =)

Santtra: En oo uskaltanut ikinä luistella vaunujen kanssa...pelottaa jos jotain sattuu...no jäipä luistelu muutenkin väliin mä sain nuhan lisäksi yhen äkin kauheen yskän ihan hillitöntä yskintää

Napa irtosi meillä 7 päivän iässä ilman ongelmia..

mut nyt kahville äippä on vähän väsy yskan ja valvomisen johdosta.

mut Weiss kaikesta huolimatta mää oon kanssa aivan myytyä naista noista meidän pojista :heart: ne hymyt
 
Tuo meidän söpöläinen on vienyt niin paljon huomiota, että meinaa tänne ehtiä... nytkin babyphonesta kuuluu ininää--eli kai tästä pitää mennä. :heart:

Raskausviikkoja mulla ehti tosiaan tulla 42+4 ennen kuin poika syntyi ja käynnistelyllä saatiin häätö poikaselle tehtyä. Cytotec-tabuja laittoivat ensin kahtena ekana päivänä yhdet vaan ja sitte maanantaipäivänä kolme, jotka sitten saikin pojan livakasti syntymään tiistai-aamuyöstä: synnytys oli nopea koko kestoltaan 4,5h ja suht hyvin siedin kipua... ilokaasun turvin. |O

Mut nyt pitää mennä, rintamaito tilaus on meneillään..... :D
 
Huomenta,

ihanan rauhallista meillä nukutaan viellä siis kaikki isäntä, vauva ja esikoinen. Menee yhteentoista ennen kuin heräillään -mikä on aivan ihanaa. Pikkunen nukkuu hyvin meidän välissä ja välillä omassa korissa. Yöllä vaan pelästyn välillä niin hirveesti et olen litistänyt vauvan. :| se on sitten kamala tunne.

täällä ollaan kans onnellisia äidin pienistä tytöistä :heart: :heart:

Mut eipä tänne ihmeempiä kuulu, mies menee töihin juhannuksen jälkeen saas nähdä miten päivät sit menee. On ollu niin ihanaa kun sillä on ollu 3viikkoo lomaa.

pitänee mennä kahville ennen kuin meidän pieni maitovamppyyri herää.

:wave:
 
no nyt täällä poju paukuttelee noita ilkeitä ilmoja pihalle maha-asennossa mun polvien päällä.. tosi lohduttavaa huomata että melkein joka vauvalla on noita ilmavaivoja jossakin vaiheessa--eikä aina liity heti noihin kammottaviin koliikkikipuihin (joita oon tässä koko ajan pelänny).

:flower: Isot Onnittelut kaikille vauvansa saaneille!

Väsymys: On jotain ihan ihmeellistä,miten sitä jaksaakin vielä, vaikka nukkuuu ihan onnettomat yöunet niin olla silti jotenkin pirtee. Tosin iltapäivästä mä oon ollu aikalailla nyreä miestäni kohtaan.. en tiedä sitte onko sekin baby bluesia..

Meillä poika viihtyy rinnalla turhankin usein, välillä 1h välein pitää saada maitoa, parhaimpina aikoina 2h välein. Tosin viimeyönä nukuin ruhtinaalliset 2,5 h, kun poika nukkui klo 23-2:30 välisen ajan.

Saatteko te nukuttua päiväunia kun vauvanne nukkuu? Multa se ei vaan onnistu, vaikka väsyttää niin aina tulee mieleen jotain kotiaskareita joita täytyy/on kiva tehdä.

Utas78+ poju 3vkoa
 
--niin siis toki nukuin viimeyönä myös muut syöttövälit eli poju söi seuraavan kerran puoli neljältä ja sit seuraavan kerran kuudelta. :D

Merika77:Mä kanssa oon monena yönä säpsähtänyt hereille ja tutkinut tyynyjen ja peittojen alta missä meiän poika on... sitte alkanut kuunnella ihanaa tuhinaa, joka kuuluu pojan omasta sängystä :D . Ekoina kotiöinä heräsin nimittäin poika vierestä rintaa imemästä.. Koen kanssa turvallisemmaks että poika uinuu omassa sängyssä..


Omaa alakertaani en ole vielä rohjennut edes kurkata :ashamed: Sain synnytyksessä tosin pieniä 1 asteen repeämiä ja toistaseks tuntunut ainakin vielä että olis normaalisti paranemaan päin. Jälkivuoto jatkuu...
Peiton alla peuhaaminen ei oo kyllä tullu mieleenkään, ja luulen että mieskään ei vielä ole asiaa edes miettinyt..sitten joskus! :p
Anteeksi tää pelkkä oma napailu.. :ashamed:
 
Tosta ähkinnästä piti kirjoittamani, et meillä likka on oppinut kääntymään kyljeltä mahalleen ja ähkintä loppuu joka kerta ku seinään. Siinä sitten jatketaan tyytyväisenä unia sinne asti ku on tosi iso nälkä.
 
Huomenta päivää !!

Eipä täälläkään äippä nuku päikkäreitä...tuntuu, et on kaikenlaista kotihommaa ja sit pitää välillä keksiä 6v:n kanssa jotain puuhaa...illansuussa olenkin sitten melko puhki ja kiukkuilen miehelle, joka on tullut töistä :/ ...en tiedä johtuneeko hormooneista vai mistä, mutta minuu ärsyttää pikku asiatkin...tuntuu ettei mies osaa tehdä mitään oikealla tavalla ja kivahdan hänelle :( ...melkein heti kyllä kaduttaa :ashamed: . Täytyy yrittää hillitä itseään...kohta ei ole miestä kelle äyskii :LOL:!! Itkukin on tosi herkässä vielä mulla...ihan kummallisista asioista tulee nyyhkittyä..eli mielialat on yhtä vuoristorataa...niinkuin raskaana ollessakin...
:(
Heitteleekö teillä mielialat laidasta laitaan??!!

Matamimimmi ja peikkotyttö 3vk :heart:
 
päiväunet itellä olis enemmän kuin tarpeen mutta arvatkaas vaan nukunko, eilenkin torkahtelin sohvalla mutta sitten mies tuli esikoisen kanssa kotio niin eipäs siinä sitten enää sohvalla torkuta vaan sitten alkaa esikoisen kanssa riehuminen =) ja sit sitä jotenkin aina piristyy tai ei vaan malta nukkua.

viime yö nukuttiin kaikki hyvin, vauvakin suht hyvin. jätin mallasuutteen eilen antamatta ja yöt parani, ei sit ollutkaan hyvä antaa sitä. nyt hakusessa pienireikäisempi tuttipullonpää, meillä kun tyttö hotkii maitonsa ihan paniikissa, niin ei ihme että masussa on ilmaa ja noista reistä tulee maitoa niin hurjasti jotta hyvä ettei tukehdu siihen maidon määrään, pitäs olla malttia juoda rauhassa ja pikkuhiljalleen maitonsa mut sen verran temperamenttinen tuo tyttö on jotta kaikki nyt heti- tyyliin.. nytkin ei oo koko päivänä oikein nukkunut laisinkaan, hetken ehkä torkahtaa ja sitten parkuu hetken ja peräpää paukkuu, voi pikkuista, no jospa tuo tuttipullon vaihto sitten auttas..

kurpitsa ja tyttö 3vko 6pvä

 
mielialan vaihteluista mulla on tosi tasasta - eikä itketä ja mieskään ei ärsytä. :LOL: kaipaan jopa hänen kainaloon ja kosketuskin tuntuu hyvälle -synnytyksen jälkeen kun tuntu et en voi päiten katsoo kun ahdistaa. joo kyllä se alapää ahdistikin -taivas millaselta se näyttikään. ehkä jotain hormonaalista et työns miehen mahdollisimman kauas itsestä. mut nyt ihan ok -meillä muuten hääpäivä tänään. :heart:

päikkärit nukun kyllä, jos van maltan. mut kun mies menee töihin se on vähän mahdotonta.


 
alapäästä synnytyksen jälkeen, voi kauhistus kun meinasin pyörtyä kun menin synnytyksen jälkeen suihkuun ja aloin pesemään alapäätä :D Ei mulla ollu minkäänlaista käsitystä että se turpoaisi niin paljon, en ollu kyllä ajatellu koko asiaa aikaisemmin.

peittoja heilutettiin pari päivää sitten ekan kerran ja kyllä tuntu kuin olisi ollut neitsyt uudestaan, jännitti ja sattuikin hieman :D Mutta kun vauhtiin pääsi, niin...... :p :whistle: ;)

Täälläkin rakkaus pikkuista kohtaan kasvaa vaan joka päivä enemmän ja enemmän.. Vaikka hankalakin välillä on, mutta ei se kyllä äitin ja isin rakkautta poista :heart: :heart: =)

santrra ja poitsu 5vko 2pv
 
isän osallistumisesta vauvan hoitoon meillä mies on ihan innoissaan ja ottaa kovasti osaa vauvan hoitoon. Tosin sillä on myös noita omia harrastuksia joita ei ainakaan vielä ole jättänyt. Vähän saisi jostain päästä vähentää, että mullekin tulisi enemmän aikaa. Esim. käydä suihkussa :LOL: .

Meidän neito on sitten yli huomenna 8 viikkoa. hurjaa miten aika menee. Hymyt ovat ihan koko aikaisia ja tyttönen on kova juttelemaan. Ristiäiset meillä pidetään vasta 13.7. että pääsevät isovanhemmatkin tänne norjaan ristiäisiin.
Tyttö nukahti nyt päiväunille, harvinaista herkkua täällä. Harvemmin nukkuu päivällä mutta yöt nukkuukin sitten erinomaisesti.

poika voi sinua ja pelkojasi :heart: . Ajattelehan kuitenkin, että jokainen päivä pienentää riskiä mihinkään ja aina vaan parempaan suuntaan mennään. :hug:
 
ihanaa gavisconi on alkanut tehoon kipu itku on vähentynyt tyttö hymyilee ja jokeltaa taas :heart: on selvästi tyytyväisempi,ilmavaivoja on kun meilläkin ahmitaan ruoka ihan kun joku olis viämässä pulloa pois :D
ähkintä alkaa meillä aamuyöstä kanssa aamulla nuppu onkin poikkittain sängyssä.
poika mulla on kanssa kätkytkuoleman pelko kova eiköhän se helpota sitten kun vauvat on puolivuotiata :hug:
mielialat vaihtelee tasaseen tahtiin ja mies on se joka niistä kärsii tulee välillä oikein paha mieli kun toinen yrittää olla apuna ja minä tiuskin jäi pois töistäkin vähäksi aikaa että voi olla apuna juhannuksen jälkeen alkaa arki taas.
mä luulin olevani ainoo joka etsii vauvaa sängystä öisin peitto ja tyyny lentää kun luulen että on vieressä vaikka en uskalla edes nukkua vauva vieressä,joskus päikkäreillä olen ottanut viekkuun mutta nukun toinen silmä auki.
nuppu 6viikkoa :heart:
 

Yhteistyössä