*** Toukokuun toivotut 2012 ***

Heipat myös täältä!

Joka päivä käyn katsomassa onko joku kirjoittanut tänne jotain - josko sitä itsekin nyt jaksaisi raapustella.

Kotosalla menee päivät kahden ylienergisen koiran kanssa. Omatunto huono kun ei jaksa edes ulkoilla karvaisten kavereiden kanssa yhtään. Avaan oven ja päästän keskenään ulos rehaamaan (onneksi on iso piha), mutta eivät oikein kahdestaan siellä viihdy.
Siirryin itse JMT:n mielialapoliklinikan asiakkaaksi, ja huomenna toivottavasti lääkärikin antaa jotain kommenttia tilanteeseen. Hermostuin tänään sairaanhoitajalle kun tän byrokratian kanssa kestää kaikki luvattoman kauan. :/

Sairaalakamat - En oo puolikasta ajatustakaan uhrannu koko asialle, enkä tosiaan vauvan kamoille muutenkaan. Äitiyspakkaus on kuitenkin ilmeisesti tulossa jo, enkö mä vois vaan sen jättää valmiiksi autoon lähtöä varten? Eiks siellä oo kaikki mitä tarvii?! :D (Ei sillä että edes oikeasti tietäisin mitä siellä on...)

Mieliteot - Mielenkiinnolla odotin mitä tuleman pitää. Kauhee pettymys, ei oo tehny mieli mitään outoja juttuja. :( Ruokavalio samanlainen kuin ennenkin, eli kaikkea epäterveellistä. Big macit on täällä myös <3. Se toukka ei muuten löytyny big macista vaan jostain toisesta mäkin hampparista! Tästä tiedosta viisastuneena voimme siis jatkaa big macien kulutusta... :p

Laitettiin tässä yksi ilta kuulokkeet mahalle ja soitettiin niiden kautta musiikkia vauvalle. Haluttiin nähdä reagoiko mitenkään. Ei se varmaan kyllä kuullut, tai sit ei oltu vaan valittu oikeenlaista genreä... :D Voiko vauva ylipäätään kuulla tuollaista?

Mame_ rv. 28+4
 
Mame meillä soitetaan musiikkia kans masun läpi puhelimella, kovin alkaa kaveri tanssimaan, mutta huomaa kyllä että kaikki biisit ei kelpaa :LOL:

Huomenna poksutaan ja si on enää 8 viikkoo, apuva! ;)

Hyvää naistenpäivää kaikille meille ihanaisille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
ainiin, unohdon äskeiseen laittaa et onks teillä muilla ollu tällästä ihmejuttua, et jalkapohjat on arat kävellessä, varsinkin aamuisin? Mulla nyt muutamana aamuna ollu : / eilen oli ensimmäistä kertaa jalat niin turvoksissa et huomas kenkiä jalkaan laittaessa.
 
huomenet! Se ois poks 32rv!

sairaalakamat - juu, tässä pikkuhiljaa olen alkanut "mielessäni kasaamaan" kassia ja osa tarvikkeista on jo valmiina kassiin menossa, vaan kassi puuttuu :D Vauvan kotiutumis asusteet on hommattu.. kaksin kappalein, nimittäin äitini halusi ostaa oman vaatekertansa.. ja minä olen itse neulonut neulemekon, nutun, tossut ja myssyn... eli saas nähdä missä asussa pikku neiti sitten kotiutuu..

Lenssu tuli tässä sairastettua pidemmän kaavan mukaan, kestihän tuo nyt 2½ viikkoa :/ Jospa nyt ei enää muuta joutuis sairastamaan ennen h-hetkeä..

Tänään on neuvola aika, ihan pienellä jännityksellä sinne.. saas nähdä mitä tuumiivat sokeriarvoista, joita olen joutunut seurailemaan.. ja, sitten viikonloppuna, oisko ollu pe iltayöstä, kun alkoi supistaa, ja sitä kesti ja kesti, yhteensä 40 min... eikä siis ohi mennyt. oli kipee, ja meninkin kuumaan suihkuun oloa helpottamaan.. ja lisäksi otin panadolin. kun supistus oli ohi niin oli niin väsy etten jaksanut kuin painua sänkyyn ja rasvasin mahanahkani (supistus sai koko mahan helläksi) ja aloin nukkua... jos olisin ollu järkevä, olisin ees soittanu päivystykseen, mutta lie lenssun pehmittämä pää ei niin tajunnut toimia.. no, vauva liikkuu ahkerasti ja olo korjautui seuraavaan aamuun mennen.. eikä onneksi ole samanlaista toista supistusta tullut! Mutta tänään neuvolassa lupaan siitä sanoa :D

Sain laitettua vauvakamat melkein kaikki jo valmiiksi, jes! Ja netistä tilaamani pinnasänkykin tuli eilen, patja vain puuttuu. Vielä kun pesisi turvakaukalon päälisen ja vaununkopan sisuskankaat, ja ja ja ja... :D

äitijapajat + iita rv 32
 
Mame hyvä kun ees jotenkin saita asiaa eteenpäin. byrokratian rattaat vaan sais tällasissa asioissa liikkua tavanomasta nopeemmin... toivotaan että saat oikeesti apuja ennen h-hetkee :heart:

Fairytale tollasta ei oo kyllä ollu, muutenkin toistaseks mitään turvotuksia ei oo ollu, olisko toi vaan nesteen kertymisestä johtuvaa? kuulostaa hassulta.

Oma napa on taas ihan ok fiilareissa ja kevätiloakin havaittavissa :) vauvajututkin alkaa tosissaan olemaan ihania kun toukokuu lähestyy. senverta unet on rikkonaisia ja raskaus tyhmentänyt että keskittymiskyky menny ihan täysin ja semmonen väsymys iskee helposti ettei oikein oo jaksanu kirjotellakan. mutta en taida olla ainoo väsyny odottaja..

Syli84 ja Hemmo 31+3
 
Huhhuh, tää viikko ollu kyllä harvinaisen huono. ihan voimaton olo ollu enkä mitään oo saanu aikaseks :ashamed: no mutta, ajatellaan nyt kuitenkin että pienellä varmaan kaikki hyvin koska sillä tuntuu olevan kyllä energiaa. Neuvolassa maanantaina kaikki ihan ok ja perhevalmennuksessakin oltiin illalla.

Syli84, veikkaan kans et toi jalkapohjien kipuilu johtuis turvotuksista :p

POKS 33+0! viikot vaan vähenee.... :heart:

Hyvää viikonloppua!
 



Meidän mussukka rv 30+5 Kaikki kunnossa hänellä.

Seuraava äippäpoli rv 34+ Aiemmin lääkäri sanonut että sektio tehtäisiin rv 36+ Nyt tohtori oli sitä mieltä että tehdään lapsivesipunktio rv 35+ missä katsotaan vauvan keuhkojen kypsyys ja jos ovat kypsät niin sektio tehdään samantien.
Mutta selvinnee sitten kuukauden päästä miten tehdään. Tämä on aina niin kiinni siitä kuka lääkäri sattuu olemaan. Kotona alkaa kuitenkin olla kaikki valmista vauvelin tuloon ja pienen tarttee enää kasvaa ja kehittyä.
Oli tippalinssissä kun polilta lähtiessä käytävässä oli just kotiutumassa oleva vauva. Toinen oli niin pieni ja ihana. Ei mene enää kauan että saa omansa syliin, onneksi.

t: Marenda ja Pikkiriikkinen rv 30+5

muoks, ultrakuva otettu siis rv 30+5 eikä 30+1 niinkuin olin näköjään tuohon laittanut.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
hui marenda taidat olla ekana vauvautuvien joukossa! ellei nyt alka kärsimättömimmät vauvat jo ilmoitella itsestään..

Kysyn tälläkin puolella muilta bipo-odottajilta onko teillä ollut hypomanian/manian merkkejä raskausaikaa? mulla tuntuu nyt lievän hypomanian fiilareita ilmeisesti kevätauringon ja pitkästä aikaa kovin sosiaalisen eli stimuloivan viikonlopun johdosta. Aiemminkin jo keskittymiskyky ja nukkumaanrauhottuminen ollut vaikeeta mutta nyt totesin että täytyy pari päivää lepuutella aivoja oikein kunnolla. Tosin en usko että mitään romahdusta tässä nyt kerkee tuleen enää, nukuttuakin kuitenki saan vähintään pätkissä kun vauvan kasvuspurtti vie selvästi energiaa mamilta.. Mutta hyvät fiilarit siis ihan kohtuuden rajoissa täälläkin kuitenkin :D

Syli84 ja Hemmo 32+1 POKSUTTIIN!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tänään pitkästä aikaa taas neuvola,viimeksi oli joku 6 viikkoa sitten.Koen käynnit jotenkin turhiksi,kun ei mulla niissä perusjutuissa oo mitään ongelmaa:)
Koitan kovin keksiä joka päivälle jotain tekemistä ja menemistä,ettei tarvis miettiä montako viikkoa raskautta jäljellä.Tää tuntuu jo niin koetulta,että olisin ihan valmis jo luopumaan mahastani.Toki kestän vauvan vuoksi,mutta raskaus tilana ei aiheuta enää mitään hurmiota ;)

Lily ja ysi rv 33+2
 
Syli, mulla on ollut ihan selkeitä manian oireita: keskittymiskyvyttömyyttä, unettomuutta, ylienergisyyttä (mutta olen kuitenkin tosi väsynyt rikkonaisista unista johtuen) ja liikaa ajatuksia kerrallaan päässä... Kevääntulo tekee sen selkeästi, vaikka on varmaan raskaudellakin tässä osansa ;) Pitäis kyllä osata vähän rauhoittua välillä, oon nytkin useana päivänä käynyt yli tunnin lenkeillä, siivonnut, lukenut tenttiin jne. Ihme, ettei supista!

Eskapismi & Onni 33+6
 
Heippa hei!

Mulla on alkanut pieni paniikin poikanen iskemään että ehdinkö saada kaikki ostettua/hankittua/löydettyä valmiiksi. Laskettu aikahan on huhtikuun lopussa ihan mutta tod. päivä on toukokuun alussa kun oli hilkulla ettei vaihdettu silloin. 1/3 hankkimatta vielä ....Hoitopöytä joka on samalla piironki ja säilytystila kaikelle vauvan tarvikkeista-vaatteisiin , odottaa maalaustaan ja se pitäisi eka käsitellä ennekuin maalaa, maalaisin itse jos se ei dunkkaisi kilometrin päähän ja olis erittäin syövyttävää tököttiä.. On niin turhautunut olo kun tiedän että voisin ihan hyvin normaali tilanteessa nuo kaikki tehä ite, enkä odottaa ja kiukutella kun ei mies ehi kaikkea nyt-just-heti :mad: Vituttaa muutenkin tuo kolmilahkeinen taas että vois hakata sen päätä seinään.... (mielikuvissa sitä teenkin, en kirjaimellisesti ;) )

Mame_: Mä uskon että hyvinkin kuulee kyllä jo tuollaiset, jos joku kovempi ääni tulee niin kyllä täällä ainakin reagoidaan heti, ehkä se fiilisteli siellä itsekseen tai niinkuin neuvolatätiäni lainatakseni "tää vetää täällä ihan omat zumbansa" :D

Marenda: Oi ku selvä kuva, harmi kun meidän koneet on täällä niin aatamin aikasia ettei hyviä kuvia edes saisi, on kyllä söpö =)

tv. Mielikuvien helpottamana +34
 
LittleEternal, täällä toinen jolla iski eilen illalla se kamala paniikki :D meillä on suunnilleen kaikki hommattu, paitsi nyt tajusin että vaatteita ei ehkä sittenkään oo vielä ihan tarpeeksi ja pieniä juttuja hankkimatta.. myöskin hoitopöytään pitäs tehdä sellanen taso, kun mullakin vanha lipasto, jonka maalasin, niin mies tekee siihen itse sopivan tason!

marenda, aivan ihana kuvanen :heart: sullapas ei sotten olekkaan enää montaa viikkoa jäljellä ja oot ihan varmasti ensimmäisten joukossa meidän kuusta :heart: jopa ensimmäinen saatat olla! kyllä mua alkaa jo jänskättää sinun puolestas =)

eska ja Syli, munkorvaani kuulostaa myös hiukan tutulle.. ja mä yritän kyllä vaan paeta mun ajatuksia koko ajan! en tajua.. mutta mullakin on keväisin jostain syystä mieli maassa, ei toki ihan tuollaista kuin teillä, mutta huomaa kuitenkin.. viime viikko oli aika paha myös mulla, tein radikaaleja päätöksiä ja olin ihan sumussa, ahdisti olla kotona ja missäänei ollut hyvä! ei huvittanut tehdä mitään.. ja iltasin ja yöllä kävin ylikierroksilla! mutta sain mä sit nukuttua loppuviikosta ihan hyvin jo :) koittakaahan murut jaksaa :hug:

lily, mä en oo tätä kokenut ennen, mutta aika samoilla fiiliksillä mennään, mäkin haluan että on jo toukokuu, tai edes huhtikuun ihan loppu jo ja poika sais tulla pihalle, mä ottaisin mielelläni lyhyemmän raskausajan, tai jopa olisin valmis hyppäämään tavallaan sen ylikin! nyt oon huomannu ettei tää oo mun juttu olleskaan :D siis lapsia haluan, mutta tää raskausaika.. kuinkas meni neuvola? =)

(.)
vihdoin ja viimein sain tänään inspiraation, ja alan pesemään loppuja pikkumiehen pyykkejä, kiirehän mulla muute tulee :O oikein aamulla tomerana heräsin ja ensimmäisenä hain korin johon lappasin pikkumiehen tummat pyykit ja heitin koneeseen :) sitten olisi vielä pari koneellista lisää vaaleaa pyykkiä, mutta nyt on edes jotain saatu tehtyä! oon mä jo aikasemmin pessy lakanat yms. ja yhden koneellisen vaaleata pyykkiä, mutta nyt pitäs alkaa loppujakin laittelemaan! ja aloin kovasti miettimään järjestystä.. nyt tuntuu ihan hyvälle, mutta onkohan se sittenkään :confused: mies saa alkaa mun kanssa illalla kyllä kattelemaan uudestaan josko jotain tarvis muuttaa.. esim. haluaisin toisen ns. hoitopisteen kylppäriin niin on vesi lähellä pyllypesuja varten :) voi mies raukkaa :D tätä se on, en ole koskaan tyytyväinen siihen alkuperäiseen järjestykseen!

täällä on nyt alkanu kamalat liitoskivut ja iltasin supistelee taas, nyt on 3 iltana peräkkäin tullut ihan kunnollisia, 10 min välein noin tunnin verran! :O mahan vetää ihan kireeksi.. eilenki säikähin, mutta meni panadolilla ohi sitten ja olivat kyllä epäsäännöllisiä.. onneksi!

tiuhti ja pikkumies :heart: 32+5
 
eskapismi en oo siis ainoo kevätpörriäinen porukassa ;) tää raskaus onneks hidastaa kun kroppa ei mulla jaksa enää. Mullakin unet ollu pitkään pätkittäisiä kun vatsankasvu reväytti vasemmanpuolen vatsalihakset ni pelkästään nukkumisasentojen vähyys (oikeella kyljellä) aiheuttaa sen että putkeen ei kerralla pystyy vetään hirsiä kovin kauaa. Viime viikolla rupes sit toi ajatusten pörrääminen ihan tosissaan ja unille rauhottuminen rupes hankaloituun ku ajatukset vaan pyörii ja sinkoilee.. Ounastelinki jo sitten että supersosiaalisen pitkän viikonlopun aikana viimestään alkaa tuntuu hieman liiankin "energiseltä". Ihan hirveeks höpöttäjäks en kerenny muuttuun, kotiinpalatessa sunnuntaina ehkä juttelin tavallista enemmän ukolle mutta pystyin pitään suurimmaks osaks suuni kiinni :D

Maanantain sit olin ihan löllösti, en käyny ees ulkona. Oikein pakotin itteni vaan olemaan. Koitin pikkuhiljaa keskittyä lukemiseen, telkkarin toljottamiseen, välillä vaan istuin sohvalla ja kattelin ikkunasta ja annoin ajatusten virrata ja sit taas koitin keskittyä johonki puuduttavaan. Tiistain olin edelleen tekemättä oikeestaan mitään, heräsin kesken yön ja meni pitkään että sain uudestaan unta mutta sit nukuinki sikeesti 4-5h melki yhes pätkäs :) iltapäivällä ku ukko kotiutu käytiin isommin ruokakaupassa, tein ruuan, syötiin ja käytiin saunassa ja sanoinki että nyt rupee ylienergisyyden jälkeinen väsymys nostaan päätään, ihanaa! tosiaan ei yhtään huonot fiilarit edelleenkään vaan normaalit ja semmonen olo että vois taas nukkua.. sit sainki aikasin unen päästä kii ja nukuin about 21-01.00. Todennäkösesti tulee unet taas tossa aamupäivästä enkä aio laittaa herätystä, pääasia että saan unta. Mut tosiaan tämmönen parinpäivän "katkasuhoito" teki ihmeitä :D huomenna aattelin uskaltautua jo kävelylenkille jos jaksan, nyt rupee oleen taas ihanan laiska ja normaali fiilis. (hullua että normaalista fiilareista ja laiskuudesta voi olla niin onnellinen mutta sä ymmärrät ihan varmasti mitä tarkotan :) )

tiuhti kiitos tsempeistä, sehän tässä hypomania/maniafiiliarissa on hankalaa kun olohan on pääosin mitä mainioin, mutta sitten tietää että ei se ihan normaalia ole ja jos pitkään jatkuu niin kroppa ja aivot menee ihan tyhjiin kun kaikki energia on käytetty. Eli periaatteessa tosi mukavaa mutta petollista :D Vähän ounastelin sillon aiemien alakulofiilareitten aikana että jos alotan auringossa olon varovaisesti niin masennus ei jää päälle ja tuleekin sit ylienergisyyttä ja niin se sit meni. Toisaalta mieluummin näin, jos olis menny niin että olis tullu pitkä masennuskausi keväälle ni se olis ollu enempi pyllystä. Nyt mä sain tosiaan olotilan katkastua ainekin toistaseks ja raskaus kyllä auttaa kovasti ku ei tää pallokroppa vaan jaksa hillitöntä pörräämistä :D Nyt mä nautin taas kutakuinkin tavallisen tasaisesta olosta ja mahdollisimman yksinkertaisesta arjesta. Tällä viikolla ja ens viikonloppuna mulla ei oo kalenterissa mitään ja se sopii hyvin :) Eli onnellinen loppu tällä hypomanialla :LOL:

musiikki ja vauva täällä aineki vauva reagoi musiikkiin, just viimeviikonloppuna olin soittelusynttäreillä joissa soitin viulua, lauloin ja tietty muut soittimet vahvistimien kautta niin varmaan kuulu kohtuun asti.. ja vauva liikku. Vähän tanssinkin ja sillonkin tuntu vauva innostuvan :)

tavarat täällä olis suunnilleen kaikki ja koitettu ajatella niin että ekoina viikkoina ei kuitenkaan hirveesti tarvii, sitte kerkii miettiin jos jotain uupuu. Äitiyspakkauksessa oli yllättävän hyvin niitä 50cm vaatteitakin ja pieni satsi saadaan käytettyjä lisää yheltä tutulta + pari kesähattua käsittääkseni joille tuleeki tarvetta :) Tärkein isompi varuste mikä on ollu jo pitkään hankittuna on turvakaukalo, me kun autolla lähdetään synnäriltä niin ilman sitä ei päästetä kotiin :D Meillä on onneksi innokkaita isovanhempia yms sukua/kavereita jotka kyllä auttaa tarvittaessa jos esim kummatkin väsytään alussa pahasti ja tarttis jossain vauvanvaate yms kaupoilla käydä niin ei ole ongelmaa saada vapaaehtosia käymään puolestaan ;)

Imetysliivit kun jaksais sit viimesillä viikoilla hommata, pakko mennä kyl liivikauppaan näitten hehtaarihinkkien kanssa. Seuraavat voiki jo ostaa marketista ku tietää koon, ite en jaksa tuskailla sovituskopissa tuntikaupalla, mieluusti maksan vähän enemmän asiantuntija-avusta ja saan oikeen kokoset :p

Viikot vähenee... :heart:

Syli84 ja Hemmo 32+3
 
Hei. Täällä uusi keskustelija. Viikot vähissä mutta nyt kun kotona vaan on niin on aikaa pyöriä netissä. Eli laskettu aika on 1.5. Sukupuolta ei tiedetä, mutta tunne on, että tyttö tulee. Sairaala on joko vas tai tays. Riippuen tuleeko viikonloppuna vai arkipäivänä. Eli toivon kovasti synnytyksen alkavan arkena, niin pääsen tuttuun, turvalliseen ja kehuttuun vammalan aluesairaalaan=) Hirvittää mahdollisuus joutua tampereelle, kun olen kuullut ja lukenut sieltä niin paljon huonoa.

Rankka tie on ollut näihin viikkoihin, jatkuvaa supistelua ja nyt on selkäkin jo kipeä ja ties mitä muita vaivoja. Onneksi on kohta ohi tämä ja saa (toivottavasti) oman entisen ja normaalin kroppansa takaisin.
 
Kiva kun tulee uuusia linjoille-Tervetuloa ellu23!Monesko sulla on tulossa?
Kaipa nää viimeiset viikot on vaivaisia itse kullekin!Voimia siis sinullekin:hug:

(.) tää väsymys on hurjaa!Mä niin voisin vaan nukkua,mutta sepä ei ole mahdollista.
Meidän nuorin on kipeä,ensimmäinen ja vielä raju korvatulehdus päällä!Meillä näitä korvakierteisiä ollut 6/8 lasta,yhdellä ei oo ikinä ollut ja nyt ihmettelen miten tälle nuorimmalle nyt sitten näin myöhään tuli se eka(1v7kk)Toivottavasti ei nyt ala sitten kierre kun jos vauva taas herkkä korvatulehduksille,on kaksi kierteistä kohta samaan aikaan...

Lily rv 33+olisko 4
 
tervetuloa ellu23! täällä yks joka haaveili Vammalaan menosta mutta meillä eka tulossa + matka olis pidempi niin miehenkin mielenrauhan ja kaikenlaisen helppouden vuoks sanoin että mennään TAYS tai sitten Hämeenlinnaan ohjaavat jos ruuhkaa. Seuraavan kanssa haluisin Vammalaa testaamaan jos mahdollista, niinpaljo hyvää kuullu paikasta :)

voi hitto lily, toivotaan ettei jäis tulehdus päälle :( toi korvatulehdushomma on kyllä sellanen ihme arvotus että Nobelin palkinnon saavat myöntää sille joka sen selvittää.. Sivusta vaan seurannut tota ruljanssia ja ei oo kivaa kellekän. Ja suositukset muuttuu koko ajan uudemman tiedon myötä, oliko se viimesin nyt että antibiootilla ei lähdetä kovin herkästi hoitaan kun tulokset ei oo sen parempia kun ilman? Toivotaan että lisääntyvä aurinko hyökkäis kaikkien turhien pöpöjen kimppuun :kieh: ja sä saisit nukuttuakin joskus :heart:

mä oon täällä uneton, meinasin nukahtaa tosi hyvin ja suht ajoissa mutta iski hirvee pissahätä kun vauva innostu jumppaileen mahassa enempi ja pakko mennä veskiin, heräsin sitten senverta et uni ei enää tullu. voi kikki Hiiri sentäs :D

Syli84 ja Hemmo 32+4
 
Syli joo nää korva kierteet on syvältä!Ja meillä niitä tosiaan ollut,mutta noin 2v iässä sitten jääneet taakse.6 lasta on tuubitettu,osa useampaan otteeseen.Joten riesaksi asti ollaan niitä podettu!Jännästi kuitenkin viitonen jäänyt välistä,sillä ei koskaan oo ollut tulehdusta ja tää nuorin,luulin että käy kuten viitosen kanssa kun tähän mennessä ei oo tosiaan ainuttakaan korvatulehdusta sairastanut,niin nyt sitten iski eka:headwall:Toivon kyllä sormet ja varpaat vaikka solmussa asti,että jää tähän yhteen.
Meillä nää tulehdukset on ilmeisesti sukuvika,lapsilla ahtaat korvakäytävät eikä ilmastoidu kunnolla ja siksi tuubit tuoneetkin välittömän avun.Osaan jotenkin odottaa että nuorimmallakin sitten mahdollisesti korvatulehduksia...
 
eli niinku monesti sanotaan: se on sukuvika ku suksi ei luista :p

Täällä tuntuu nyt vauva kovasti kaivautuvan lähtökuoppiin.. tosi raskas olo on nyt ollu pari päivää liikkua ja melkein tuntuu kun vauvan pää painais alemmas ja alemmas jalkoväliin. 7 viikkoo laskettuun aikaan mutta tietty enää reilu 4 viikkoa täysaikasuuteen. haluisin kaveria kyllä kasvattaa aineki tonne 37+ viikolle mutta toisaalta ootan ihan malttamattomana synnytystä..

ensikertalaisena on tullu ehkä erityisen paljo keskityttyä synnytykseen ja mietittyä kaikkia juttuja ja harjoteltua rentoutumista. Pari tuttua kehu mulle niitä aqua-rakkuloita ja mitin josko ne pyytäis. Ei kai ne ammeeseen menoa estä vaikka ihoo vähän pistellään?

Tampereelle tosiaan menossa näillä näkymin ja käsitin nettisivujen mukaan että saleissa olis ammeita hyvin. Olis kiva lillua ja lallatella rentoututtavia ääniä lämpösessä vedessä :D

Alotin sairaalakassin pakkaamisen, tarvis käydä divarissa pari hyvää pokkaria ostamassa lukemiseks ja uus hammasharja ym sälää. Virkkuukoukun ja lankaa pakkasin messiin. semmonen pikkuruinen mp-3 soitin joka meillä on ollu hölkkäkäytössä lähtee kans varmaan mukaan, tarttis vaan uudistaa sitä musiikkivalikoimaa. Se on senverta vanha ja aikonaan vähän maksanu että vaikka joku sen pöllis niin ei harmittais paljoa. Ai niin ja korvatulppia pakkasin kans jo. Sisäsandaalit otan varmuudeks kun sairaalan nettisivuilla oli jotenki ristiriitasta infoa.

Tukihenkilön kengiksi mainittiin helpostipuhdistettavat sisäkengät, käyköhän sisäpelikengät tarkoitukseen? niistä kun sen pohjan saa desinfioitua ja pestyä koneessa koko kengät jos tarvis. ukko meinas ne ottaa kun toinen vaihtoehto olis sen työsandaalit jotka on vissiin niin järkyssä kunnossa että viimeistään hajuhaitat estää käytön :D

Syli84 ja Hemmo 32+5
 
lily-rose sori mä ny vielä kysyn ku kiinnostaa.. mutta minkä ikäsenä teillä on noilla korvakierteisillä ollu ekat tulehdukset? mulla kans superahtaat korvakäytävät ja välillä niitä joutunu terveyskeskuksessakin putsautttaan ja näyttään kun ei aina kotikonstit auta ja tavara ei mahu ulos itekseen. Lisäks mulla lapsena oli aika vanhanakin vielä satunnaisia korvatulehduksia mutta käsitin äiteen puheista että pitkää putkea niissä ei koskaan olis ollu ja lääkkeillä selvitty. Mietinkin sit vaan tätä jälkeläistä että toivottavasti ei saa äitinsä korvia ;)
 
lily-rose sori mä ny vielä kysyn ku kiinnostaa.. mutta minkä ikäsenä teillä on noilla korvakierteisillä ollu ekat tulehdukset? mulla kans superahtaat korvakäytävät ja välillä niitä joutunu terveyskeskuksessakin putsautttaan ja näyttään kun ei aina kotikonstit auta ja tavara ei mahu ulos itekseen. Lisäks mulla lapsena oli aika vanhanakin vielä satunnaisia korvatulehduksia mutta käsitin äiteen puheista että pitkää putkea niissä ei koskaan olis ollu ja lääkkeillä selvitty. Mietinkin sit vaan tätä jälkeläistä että toivottavasti ei saa äitinsä korvia ;)
Voi,olisko ensimmäinen korvatulehdus ollut yhdellä jo 3-4 viikkoisena,mutta noin yleisesti 1-2kk iässä alkanut.Nelkku tuubitettiin 5kk iässä,kun oli 6 tulehdusta sairastanut siihen mennessä:(
Mulla itselää ei eläessä ole ollut korvatulehdusta mutta mun oma äiti aikanaan ollut kierre potilas ja yksi perinnöllisyyslääkäri kertoi että nää korvatulehdukset tyypillisesti hyppää yhden sukupolven yli ja on seuraavassa taas pahempia.
Joten jos sulla itsellä on ongelmaa korvien kanssa niin se on hyvä,kun voi lapsi sitten välttyä niiltä kokonaan.Tietty riippuen miehen perimästä :)
 
ok, kiitos vastauksesta :) (vaikka eihän nää koskaan kivoja juttuja oo mutta jospa sitten mun lapsenlapsien aikaan olis jo päästy eroon koko maailman korvatulehduksista :D ) no jäämme mielenkiinnolla odottamaan..
 
Syli84 oon kans TAYSn menossa ja niitä sivuja ahkerasti lukenut :) sen verran vaan oon kuullu et siellä olis vaan yks amme yhdessä synnytyssalissa ja sekin ihan luvattoman pieni :O saas nähdä si, itekin kovasti altaaseen haluisin!

täällä poksutaan tänään 34+ :heart:
 
häh?? mä oon eläny sit jossain ihan ruusupilvilinnassa ku kuvittelin et siellä olis niitä ammeita ku kerta paikat rempattu jokunen vuos takaperin jne.. :ashamed: oon varmaan nähny unta.. Hmph, no tapellaan sit siel et kuka saa ammeellisen huoneen :LOL:

no joo, suihkussa sit vaan, siitä mullon aina ollu menkkakipujenki kans apua. jumppapalloja siel luulis olevan enempi ku yks, se olis lantion löllöttelyyn kans ihana jos ei veteen pääse lilluun.
 

Yhteistyössä