TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Syyskuussa~~

Lauantai aamupäivää kaikille!

Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta :wave:

Onkin mennyt tovi kun viimeeksi päässyt tänne kirjoittelemaan. Meillä kaikki lapset olleet kipeinä (nuhaa ja tosi korkea kuume) Nikon kanssa piti mennä sairaalaan kun mentiin niin huonoon kuntoon. Olikin ärhäkkäämmän puoleinen keuhkokuume :snotty: ottivat meidät samantien sisälle ja 3 yötä jouduttiin hoidossa olemaan. Mutta nyt onneksi ollaan kotona ja ruoka alkaa maistumaan taas ihan entiseen tyyliin. Onneksi tauti alkaa nyt taittumaan toisistakin.

Alisalle Kiitokset tästä uudesta pinosta...

Nyt menen touhuamaan noiden muksujen kanssa, ihan vietävän kova ikävä ollut kun Nikon kanssa olin koko ajan!!! Kirjoittelen taasen kun saadaan asiat taas omiin uomiin täällä ja kaikki ovat kunnolla tervehtyneet... :wave:
 
Istuttamisesta kukin tyylillään :) Ei meilläkään oo sitten 1kk:n jälkeen viihdytty sylissä makuuasennossa. Tyttöä joka kannan tuossa "lonkan päällä" tai sitten jos ite istun niin tyttö "istuu" sylissä samassa asennossa kuin turvakaukalossa eli hieman kuppimaisesti :D Onpas vaikee selittää :p

Nyt pitäis olla kaikkien nimet listalla, tarkistakaa onko tiedot oikein ja huikatkaa, jos joku on jääny puuttumaan :attn:

Mitenkäs muut peukun/sormien syöjät, kelpaako teidän lapsukaisille tutti ollenkaan?? Meillä nimittäin tutti pysyy ehkä max 10sekuntia suussa.. :/

marjutti onhan sitä panadolia litkunakin, joten eimuutako apteekkiin :D

NAJ Tervetuloa mukaan!! :wave:

emv huii, teillä ollaan jo kohta niin "vanhoja" :D Hurja miten tää aika juoksee :O

miikulainen oih, espanja on ihana kieli :)

ALM hieno juttu, että siellä syönnit on taas tasottumaan päin :)

ronsutar hui, siellähän on saatu tauti oikein rajuimman kautta :hug: Onneks ollaan jo paranemaan päin :)

Tytön alkava silmätulehdus tais jäädä alkavaks, nyt on silmä olu parempi, ei vuoda eikä punoita :)

Eilen täällä tällä mamilla oli taas itkuntäyteinen päivä.. mää edelleen hoidatan tätä mun tissiä tk:ssa ja nyt jo väläyteltiin leikkausta, kun ei kerta parane.. maanantaina taitaa tulla tuomio :headwall: :'( :(
 
Alisa hui : / kovasti jaksuja!:flower:
Meillä syödään ahkerasti sormia, mutta myös tutti kelpaa (eritoten iltasin). Ja se sormien syömiminen on lähinnä kuin "lihapalan jäystämistä" ;D Ikenet taitaa kutista kovasti :heart:

ronsutar Ompas siellä ollu tauti pahana. Jaksuja!

Mutta nyt pyykkien kimppuun :wave:
Miikulainen ja Tirppa :heart:
 
Moikka toooosi pitkästä aikaa!

Tänne on tullut jonkin verran uusia immeisiä, moi:wave:!

Meikäläinen on nyt kyllä ihan pihalla, en oo noin kuukauteen käynyt lukemassakaan teijän juttujanne (harmittaa:ashamed: ), fb:ssä olen kyllä kuvia yms käynyt vilkaisemassa. Nii ja sivutkin on näköjään uusiutuneet.
Miehen loma loppui elokuun alussa ja tän jälkeen ollan oltu keskenämme, ilman suurempia apuja. Meillä ku läheiset asuu itä-Suomessa ja ite asutaan lännessä. Kolmen pienen lapsen kanssa päivä kuluu sellaisella vauhdilla, ettei paljon "omaa-aikaa" ole ku vasta myöhään myöhään ja tuolloin pitäis olla fiksu ja mennä jo nukkumaan....nooh, päivä kerrallaan ja aikansa kutakin. Onneks on hyvä ja toimelias mies, joka ei "pienestä" pomottelusta nöksähdä ;).

Täällä pojat kasvaa kovaa vauhtia 5kk neuvolassa olivat noin 7 kg ja 62 /63 senttisiä. Tässä kuussa tulee puol vuotta täyteen....mihin tää aika menee, huh. Illalla ihmettelee monasti et vastahan mie pesin hampaat...siis aamulla, vai miten se olikaan....4kk vanhoina aloitettiin soseiden syöminen (omatekoisia sekä purkista), 5kk kohdalla täytyi jo liha saada raudan tarpeen vuoksi mukaan ja nyt ollaan pari viikkoa jo syöty iltapuuroakin. Ajattelin et josko se vaikka auttaisi (rauhottais) yösyömisiin, mut eipä tunnu auttavan. Nälkäisiä jätkiä ovat ja kovia poikia syömään. Rintamaitoa saavat edelleen, oikeastaan enemmän ku Nannia sekä maissivelliä illalla. Rautalisää joudutaan antamaan ku hampaat on vielä piilossa, alhaalla pienet nystyt on jo näkyneet kuukauden verran.
5kk kohilla pojat oppivat kääntymään mahalleen ja satunnaisesti vahingossa käännytään myös selälleen. Kauhia kiukku on välillä pyllyt pystyssä ku ei päästä eteenpäin...aaaarrrrggghhhh!!! (meillähän muuten tuo kasvu ja kehitys menee lasketunajan eli 6.5 muk. ). Kovia ovat höpöttelemään/jokeltamaan, itsekseen ja toisilleen, joskus jopa huomaavat toisensa ja pitävät kasistä kiinni ja juttelevat keskenään, aika ihanaa!! Siskolle kertovat parhaat jutut!
Täälläkin pojat punkevat kovin istumaa, mie muistelisin et jos lapsi itse yrittää ponnata istumaan saa pieniä hetkiä istuttaa. Mie myös pidän poikia sylissä Alisan kuvaamalla tavalla.
Yöllä pojat nukkuvat noin 10-11h, vaihteleva määrä syöttöjä kyl välissä...mut päivällä sit vetelevät 30min-45min torkkuja, välillä yhtäaikaa ja välillä erikseen.
Luonne-eroja oon huomannu jo alusta alkaen, mut nekin vaan selkenee päivä päivältä, paitsi välillä kyl tuntuvat vaihtavan rooleja, hih. Suht kilttejä ovat, mut temperamenttisia, tarpeen tullen kyllä osaavat äänensä korottaa korkeuksiin. Ihania poitsuja!

Alisa, ensinnäkin voimahalaus siulle. Tutista: meillä sama juttu, tutti ei oikein ole mitenkään pop, vaan sormet/peukalo ja "puklirätti", mielummin kyl tutin haluaisin niiden suuhun...mut eiköhän tuosta rätistä nyt ainakin aikuisena eroon pääse ;).
Silmien rähmimisestä, meillä on tuolloin tehonnut intensiivinen pyyhkiminen keitetyllä vedellä.

Omanapainen olin, sori. Ja myönnettävä on että tulen jatkossakin olemaan yhtä huono kommentoimaan ajan puutteen vuoksi :ashamed:, hävettää!

Kaikille ihanaa ja pirteetä syksyä!! Voimahalaus kaikille ihanaiset :hug:!

Pilkkuliini ja Tiuhti + Viuhti

p.s. hieman katkonaistatää kirjoittaminen, eka herää toinen, sit toinen, sit kolmas ja sit kakkaa kakkaa kakkaaaaaaaa :D
 
Ronsutar :hug: sielläpäs on oltu pahasti kipeenä, hui..onneksi kuitenkin olette jo kotona ja paranemaan päin! =)

Alisa täällä kans yks sormien ja koko nyrkin syöjä (peukkua ei syö) ja tunkee välillä parikin sormea syvälle suuhun niin että yököttää sit...:x mut tutti kyllä sit on kans mukana, mut nyt on ruvennu se jäämään vähän vähemmälle syönnille...sit toi harso on kans kiva, kun taitaa ikeniä kutittaa ni sitä on kiva jyystää :D sais toi tutti kyl jäädäkkiin sit pikkuhiljaa kokonaan poies..
ja :hug: vielä Alisalle! harmi kun ei tissi oo parantunu itestään, ja jaksuja jos joudut sinne leikkaukseen..:hug:

Ihan turhaan Pilkkuliini häpeilet, kyllähän ton nyt ymmärtää kun on monta pientä hoidettavana ja mies töissä, ni eihän sitä voi mitenkään kaikkea keretä. :)

Tänään muuten oli niin lähellä, että Santtu olis kääntyny masulleen, käsi vain jäi pahasti vielä alle, mut niin hyvin jo menee että ihan kohta kääntyy...meillä esikoinen käänty vasta 5kk ikäsenä, et melko myöhään...hän oli kyllä niin pullukka vauva, et varmaan sekin vaikutti muittenkin juttujen oppimiseen...hauskinta oli kun hän ei koskaan oppinut ryömimään saatika konttaamaan niin meni sit pyllylleen, nyt sit innolla ootan minkä tyylin poitsu keksii...:D

:wave:


Toukomamma ja Santtu 3½kk
 
Uusille :wave:

Meillä on nyt enterorokko isommalla pojalla ja luultavasti se nyt on tullut myös mulle, suussa kaks rakkulaa ja paikat kipeet. Niksua yritän nyt epätoivosesti suojella rokolta vaikka taitaa olla aika mahdotonta : /

Mä oon kerran päässy synnytyksen jälkeen tuulettumaan ja kyllä teki hyvää :D Nyt ei sit taas olekkaan tehny mieli lähteä mihinkään.

Niksu yrittää kovasti kääntyä selältä mahalleen mutta ei vielä ole osannut siirtää kättä edestä että pääsisi ympäri.
Hampaitakin taitaa tulla kun on nyrkki koko ajan suussa ja kuolaa toooosi paljon.

Nyt tarvii mennä tekemään jotain ruokaa kun tuo poikakin näyttää tuolla lattialla nyt viihtyvän :) Juttelee yksinään :heart:
 
NAJ
Pikaisesti lauantai tervehdys!

IStuttaminen: Koitan välttää istuttamista, usein kannan olkapäällä tai sitten pidän samaantapaan kuin turvaistuimessa, tai sitten kainaloidenalta, niin että tyttö näkee eteenpäin. KAntoliinassa laitan seuraavaksi buddha sidontaan.

Tutti menee suuhun sulassa sovussa sormien ja kaiken muun kanssa. Varsinkin nukahtamiseen tutti käy, oikein muuten se ei maistu. Nyrkkejä imuttelee ja tavaroihin tarttuu hanakasti =D

Tuulettumaan minäkin voisin mennä, ihan vaikka vaan yhdelle, mutta kun isiltä ei heru maitoa niin haaveeksi jää. Jos joskus tyttö suostuu iltavelliä juomaan, niin ehkäpä sitten pääsen.

Mimmu: Jos soseet ei maistu, niin voit ihan hyvin pitää taukoa, meidän keskimmäiselle ei soseet maistuneet ollenkaan. Ja tilanne pääsi aika pahaksi kun niitä liikaa tuputin. Mutta keskimmäinen on aika tempperamenttinen ja itsepäinen, joten ehkäpä luonne saattoi edesauttaa tilanteen kehittymistä.

Ronsutar: Hurja tauti =(

Liikkumishaluja meidän tytöllä olisi vaikka muille jakaa, kääntyy sujuvasti maha-selkä selkä-maha ja mahallaan yrittää könytä itsensä liikkeelle, viltille kun tytön jättää, niin hänet löytää ihan eri paikasta kuin minne laittoi. Minä olen sitä mieltä, että saisi oikeasti pysyä vielä paikallaan, ei tarvitse vielä pitää kiirettä.

Nyt siivomaan, miesväki lähti syksyistä luontoa ihmettelemään ja me jäätiin tytön kanssa kahden.

T:NAJ+Tyttö
 
Örrörr!

Prkl palstauudistus |O Inhoon tätä uutta! Oon kurkkinu vähä, mut en oo jaksanu paneutua kirjotteluun, ko vituttaa suoraansanottuna tää palsta niin palijo.

Mitähä kaikkea oottekaan tarinoinu.. Tuolla naamiksessa on vaan niin heleppo pyörähellä jokasella istumakerralla :D

Istumisesta, Karkkinen punkee istumaan sylissä ja siis puoli-istuvassa tai hetkittäin istuu ihan sylissä sit. Sitterissä rymyyttää lelutelinettä hulluna hetken kunnes haluu pois. Lattialla matollaan hää menee mahalleen ja kohta karjuu aaapuuva! Kunnes tänään tossa kylätellessä meni puoli metriä sivusuuntaan rullaten :D Selältä mahalleen, siitä selälleen taas ja vielä mahalleen kunnes ji jumittamaan pöydän jalkaan.
Toinen "uusi" taito on tutti. Autossa tänään oppi senkin. Neitihän pistää konsertin pystyyn aina kun ollaan vaunussa, ELLEI vaunu oo liikkuva. No sama autossa. Tuikkasin tutin suuhun ja siihen jäi, koko kauppareissun neiti sitä sitten luputteli ja kuviakin piti ottaa muistoksi. Tutti olkoon meillä sit autoiluun kuuluva (tosin saattasi auttaa vaunuillessakin.. ).

Alisalle kiitokset pinosta ja kovasti peukutan tisulin paranemisen puolesta :hug:

Tervetuloa uusille :wave:

Toivottavasti joskus totun tähän palstaan ettei tarvihe kokonaan hylätä kirjottelua :(

Lääkärineuvola meillä on torstaina, veikkaan että neiti on aavistuksen pullistunut, vaatekoko 68 on tosi hyvä nyt :)

Jospa sitä lähtis saunaan, huomenna kummityttösen ristiäiset ja pitäs koittaa häätää jo ahdistusta etukäteen (jännitän ihan prkl paljon :ashamed: ) pelottaa että pudotaan vauvan kans : /
 
Viimeksi muokattu:
emv
Iltaa.

Meillä tyttö tukkoinen ja aivastelee, kevyt syysflunssa iski toissailtana.:snotty: Lämpöä ei ole nostanut, mutta vähän reppana tuo on, sylin kipeä ja jotenkin "herkkä". Sama juttu miehellä, mulla vähän kurkku kipeä muttei muuta.

Viime yönä neitokainen myös päätti valvoa 23.00-02.15 välisen ajan, pääasiassa pinniksessä jokellellen ja eri äänteitä harjoitellen. Kummallista, meillä kun on yöt nukuttu niin hyvin. Oli siis mennyt 20.30 nukkumaan ja heräs kummiski jo 08 hymyilevänä. No tänään on sit nukuttu enemmän. Ihanaa muutes päikkäreistä, kun meillä alkoi 3kk:n tienoilla semmonen, et kerrallaan neito nukkui päikkäreitä max.40min mut sit niitä nukuttiin usein. Joo ja aina vaati kaikennäköstä ennen nukahtamista, vaikka taas illalla ei. No tänne melkein 5kk asti se jatkui semmosena, mut nyt (*koputtaa välissä puuta) neito nukkuu vaunuissa jopa 2h unet alkuiltapäivästä! Jipii! :D Tarttee tosin välillä käydä vähän tuttia laittamassa tai vaunuja heiluttamassa, mut nukahtaa aina lähes saman tien uudelleen. Anteeksi hehkutus, mut oon vaan niin iloinen asiasta!

Pikkuliini: Ihana kuulla et teijän pojat kasvaa noin hienosti! :heart: Tosi söpölle kuulostaa et pitävät käsistä kiinni ja juttelevat toisilleen. Tosi liikuttavaa, ihan herkistyin lukiessa.

Anin: Paranemisia :hug: teille päin!

NAJ: Mä kans oon aatellu ettei kiire liikkeelle, ehtiihän tuota. Luulen et joskus haikeudella muistelee niitä aikoja kun toinen jumppaili ja pyöri lattialle, muttei kovin kauas ja nopeasti vielä päässyt. Vaikka hyvähän se on et liikkeelle lähtö kovasti kiinnostaa, niin täälläkin! Luulen kyl ettei hetkeen pääse liikkeelle, kun turhautuu niin nopeasti kun ei osaa. Reppana.

Toukomamman Santulla sama meisinki tossa sormien/nyrkin/tutin/harson syömisessä kuin meillä. Ihan kuin Sadesta oisit kirjoittanut. Tosin nukkumaan mennessä ja lohdukkeena tutti on tärkeä Sadelle, vaikka se sylkäistäänkin sit kaaressa pois, kun on tehätvänsä tehnyt.

Varanikki: Ethän pudottanut lasta? ;) Miten muuten meni ristiäiset? Äläkä kokonaan meitä hylkää! Sun juttuja jää kaipaamaan!

Voimia taas seuraavaan viikkoon kaikille! :hug:
 
Alisalle kiitosta uudesta pinosta! Täällä pidetään peukkuja pystyssä että tissi paranis eikä tarvis mitään leikkausta :hug:.

Peukun syömistä on ollu ilmassa viimeaikona eikä neiti suostu millään tuttia lussuttamaan. Oonkin yöks laittanu ohuet tumput kun unissaan eritoten syö peukkua ja mä herään syötöllekin niin neiti jo vetää tyytyväisenä peukkua. Tutista vierotus kun ois helpompaa kun siitä peukusta....

Vauvauinnissa oltiin tänään ja voi että neiti sitten tykkäs :D. Ihanasti nautti vedestä ja rennolla menolla polskutteli. Oltiin lähes puolituntia altaalla ja hyvin jaksettiin. Isi sai ihania kuvia talteen muistoksi! Tää on kiva harrastus!

Liikkumisesta ei oo mitään edistystä. Kyljelleen tyttö kääntyy, muttei vielä masulleen. Kovasti huomaa eroja muihin ton liikkumisen suhteen. Mä vaan oon tyytyväinen mitä rauhallisemmin lähtee liikkeelle.

Selis ja mötkäle lähes 3kk
 
NAJ
Arki taas!

Pitäisi siivota, pitäisi käydä kaupassa, pitäisi...mutta minä piristän maanataita syömällä Aino jätskiä ja roikkumalla netissä, kun tyttönen nukkuu =) Kerkee sitä myöhemminkin ja lapset on toivoneet lemmikkejä, nyt on sitten vaillakoirat vallanneet talon, hoitakoot ja ulkoiluttakoot niitä =D

Nyt tyttö on päättänyt että joka jumalankerta kun tuon laittaa lattialle, on täysin välttämätöntä heittää mahalleen ja siinä voi aikansa töllistellä, kunnes täytyy yrittää päästä ryömimään ja siitähän seuraa jumalaton huuto, kun ei se vaan ei se onnistu. Hilpeä viikonloppu meillä, varsinkin kun tuo tyttö on ihan mahdottoman hassunnäköinen suuttuessaan =)

Päikkärit on meidänkin typyllä lyhentyneet, ennen nukkui 4h putkeen kevyesti, nyt sitte max 2h, viikonloppuna taisi nukkua kerrallaan noin 30min-40 min, tosin siitä saan osittain kiittää meidän hyvin hiljaisia ja rauhallisia poitsuja, hilpeätä. Het kun sain miehet veks, tyttö otti ja nukkui sen pri tuntia. Nyt on nukkunut taas parintunnin verran, minua vaan harmittaa kun joudun nukuttamaan tytsyä sisällä arkisin, meidän edessä on joku tien kunnostus, ja siitä lähtee ihan kiitettävästi ääntä ja aina kevyemmän unijakson aikana tytsy herää =(

Ei mulla vissiin asiaa ollut, kunhan vain tulin höpöttelemään

NAJ+Tyttö 3kk
 
Kirjoittelin tänne muutama päivä sitten pitkän pätkän ja sitten kun yritin sitä lähettää niin enpäs muka ollutkaan kirjautuneena vaikka olinkin...ja hävishän se koko teksti. En sitten jaksanu uudestaan kokeilla heti perään. Yritetääs nyt.

Alisalleensinnäkin kiitos uudesta alotuksesta. Mä sieltä listasta vielä puutun, mutta eipä se nyt ole niin väliksikään. Ihania löytöjä olit rompetorilta löytäny. Meillä taitaa olla aika sama maku sisustuksen suhteen! =) Sitä sun tissiäs tässä mietin ja piti siitä kysyäkkin, mutta olitkin laittanu siitä just. Voin vaan kuvitella, että on kyllä kurja tilanne ja itku herkässä etenkin nyt tässä vaiheessa kun on imetykset menossa ja pieni vauva kotona..: / Tsemppiä kovasti!!

Täältäkin löytyy yksi nyrkkien ja sormien järsijä! Kiva kuulla et muillakin samaa ongelmaa, piti siitäkin täälä kysellä, mut joku ehti ennen mua. En kyllä ainakaan meidän kohdalla usko, että hampaita tulis vielä. Esikoiselle tuli ekat reilu 10kk iässä. Nyt on poika alkanu imemään myös peukkua ihan kunnolla. Tuttia oon nyt sitten yrittäny välillä antaa mut eihän tuo kauvaa kelpaa, heti kun tippuu niin vaihtuu imu sormiin. Tuttia mäkin mieluusti antasin kun tuosta peukusta on vaikeempi varmaan päästä sit eroon. Sitä kun ei voi viedä oravavauvoille niinkuin tehtiin isosiskon tuteille.

Ronsutaroli joutunu oleen ihan sairaalassa pikkusen kanssa, hui! Onneks tauti jo parempaan päin! Eikä tuoAninenterorokkokaan kovin kivalta kuulosta! Toivottavasti ei iske pienimpään!

Varanikiltäpiti kysymäni, että mites teillä on esikoisen eskari lähtenyt rullaamaan? Muistelin, että sitä taisit kovasti jännäillä..?

Meillä menee poika ihan mahdottoman myöhään yöunille. Aina menee yleensä puoleenyöhön ja joskus jopa ylikin ennenkuin nukahtaa. Kovasti on rinnalla ja sylissä muutenkin ysistä etenpäin ja liikkeessä tykkää olla. Tankkaa vissiin läheisyyttä kun isosisko on silloin jo nukkumassa ja kun päivällä viettää kuitenkin aika paljon aikaa sitterissä. Nukkuu kyllä yönsä hyvin ja herää kerran vaan syömään ja usein vasta aamusta, mutta silti illat tuntuu välillä aika raskailta valvoa aina myöhään. Mä kun oon ennemmin iltatorkku ja aamuvirkku. Esikkokin kyllä nukkuu pitkään yleensä, että kyllä sitä nukkua sit aamusta usein saa, mut mitenhän tuota rytmiä sais vähän muutettua? Ja onnistuuko jo näin pienellä??

Mitähän vielä piti kommentoida.. Uusille ainakin minunkin puolesta tervetuloa!:wave:

Aika kyllä menee hurjaa vauhtia kun täälä jo ensimmäiset täyttää kohta puoli vuotta! Ja mä yritän änkeä pieniä vaatteita kyynel silmissä melkein, ettei tarvis laittaa niitä vielä pois. Tuntuu jotenkin vielä haikeemmalta kun esikoisen aikaan. Silloin sitä tiesi, että kyyyyllä näitä vielä käytetään mahdollisella seuraavalla vauvalla. Muutenkin sitä jotenkin "hosu" enemmän sitä, että vauva kasvais nopeasti ja lähtis liikkumaan pian ja sais antaa kiinteitä! Nyt haluis pitää tuon pojun mahdollisismman pitkään pienenä vauvana! Tokihan se on hienoa kun kehittyy ja kasvaa, ja odotan kyllä malttamattomana millainen persoona tästä pikkuherrasta kasvaa, mutta jotenkin tää aika vaan menee ihan liian nopeasti! Ja sitten kun ei tiedä, että entä jos tää onkin viimeinen kerta kun meillä on vauva, jotenkin haluaa saada kaiken irti nyt tästä hetkestä. Kutkuttavaa on kyllä ajatus siitäkin, että voihan sitä kolmattakin vielä yrittää.

Menipäs tää loppu nyt haikailuksi..=) Ymmärrän kyllä niitä joilla krooninen vauvakuume, mäkin taidan olla sellanen...vaikken ehkä myönnä..:whistle: Niin ja samalla sitä kuitenkin haaveilee omastakin ajasta vaikka tää vauva- ja taaperoarki onkin just sitä mistä on aina haaveillu. Ristiriitasta. Muilla yhtä höpsöjä mietteitä?
 
NAJ
Vihuri: Ihan samanlaisia mietteitä tällä, tämän kolmannen kanssa on jotenkin ihanaa seurata kasvua ja kehitystä, kun osaa jo kattoa asioita vähän eritavalla kuin edellisten kanssa ja toisaalta on niin haikeata kun pieni kasvaa. Tämä tyttö kuitenkin hyvin suurella todennäköiseyydellä on meidän vika vauva. Haikeana laittelin 50 cm vaatteita pois. Tämän kolmannen (ja jo kakkosen) kanssa sen tietää kuinka hirveän nopeasti aika menee, eikä itselläkään ole kauhea kiire vauvan kanssa, miullakin oli hirveä hosu esikon kanssa ja nyt yhtäkkiä meillä onkin 9v koululainen.

Meidän tytöllä on vaan mahdoton kiire veljien perään, kun tyttö 2kk iässä kääntyi, teki mieli kääntää aikaa kuukauden taaksepäin, niin että meillä olisi vielä ihan pikkuinen. Täälläkin krooninen vauvakuume, se että vauvat on ihania, ei taida kuitenkaan olla hyvä syy tehdä lisää. Noista kun pitää pitää huolta se 18v ja pidempäänkin. Tämä kolme tuntuu nyt oikein hyvältä määrältä.

-NAJ+Liian nopsaan kasvava Tyttö 3kk
 
Viimeksi muokattu:
emv
5kk neuvolakuulumisia:
-6760g
-67cm
-41cm hattu
Pelkällä rintamaidolla kuulemma kasvaa kyllä hyvin, mut aiotaan nyt vähitellen alkaa maistella uusia makuja, huomenna varmaan otetaan peruna ensin kokeiluun. Pääasiallisesti tarkoitus vielä imettää, mut "saatiin lupa" ruveta maistelemaan kiinteitäkin. Muuten sit vaan todettiin et kaikki menee niinkuin pitää, lelua seuraili 180 astetta, vaihtoi lelun toisesta kädestä toiseen ja tunki leluja suuhun. Perusmeininkii siis. :) Vähän kyllä alkoi itkettää kun pistettiin, mut tutti ja isin syli ja lohduttelu auttoi. Meillä mies mukana neuvolassa aina työvuorojen salliessa (3-vuorotyö). Eli yhdistelmä- ja rotarokotteet saatiin jälleen. Ja th sanoi vielä et on tosi jäntevä ja varmasti 6kk iässä jo ihan istuu.

Mites onko teidän lapsukaisilla jo lempilauluja tai loruja? Sade tykkää eniten hämä-hämä-häkistä, siihen usein loppuu itkukin, kun äippä sitä laulaa ja leikkii. Toinen suosikki on Lady Gagan Bad romace -biisin kertosäe isin laulamana :D. Se ei onneks jää soimaan päähän...eipä!

Tänään klo:18 meillä vauvauinti-info. Lauantaina alkaa itse uinti. Toivottavasti tyttö tykkää, Seliksen neitokainen oli vissiin kovastikin nauttinut :).

-emv ja justiina, joka torstaina jo 5kk:heart:
 
Iltoja!

Meillä ei varsinaisesti peukkua imetä vaan koko nyrkki on parempi tai sit sormet suorana suuhun ja sit tulee yök :x

Henkka ei kääntyile vielä selältä mahalleen eikä päin vastoin. Kyljelleen kyl menee ja pyörii lattialla ku kellon viisarit :LOL:

Lauantaina Henkka vetäs 6 tunnin päivä unet |O. Nytkin on nukkunut 5 tuntii. 2- vuotiaskin vetäs tänään 3,5 tunnin päikkärit.

Vihuri vähän on samanlaisia mietteitä kuin sinulla. Mut mun lapsi kiintiö on jo täys ;) ja mullehan laitettiin piuhat kiinni sektion yhteydessä. Ja meillä esikoinen on jo 18v.

Ronsutar onneks teillä jo tauti helpottanut :hug:

Anin toivotaan ettei rokko tartu pieneen. :hug:

Alisa toivotaan et tissi paranis ilman leikkausta :hug:

Meillä mies on yövuorossa taas tän viikon,mut onneks sil on perjantai vapaa ku työnantaja menee hakee heille puuautoon uuden kärrin,ni sen takii on vapaa.

Mut nyt täytyy mennä Henkka heräilee.

baby dream ja Henkka
 
Iltoja!

Meilläkin on se nyrkki suussa aina kun tutti ei ole ja välillä tuntuu et mielummin syö sitä nyrkkiään kun tuttia...
Jätkä sit kiskas viime yönä unta palloon ilta 9:stä aamu 7:mään! :O Ihan jees homma, sais harrastaa tollasta useemminkin.. :D

baby dream jaa teilläkin on yönakki, meillä ukko läks kans 5 maissa ajoon, saa taas nähä kuinka aikasin aamulla kömpii sänkyyn..Oikeestaan rassaa noi sen työajat kun se melkein tulee kun me noustaan, joten sit saa hyssytellä täällä et isi saa nukkua kun ei osaa tulppien kans nukkua...

Alisalle tsempit rinnan paranteluun, aikas inhottavan kuuloinen vaiva... :hug:

emv Meillä ei mitää lempijuttuja vielä herralle ole muodostunut, eikai tollaselle kolmikuiselle vielä tulekkaa sellasia.. :) Sitä odotellessa..

Liikkumista täällä ei tapahdu, joo hiissaa itteensä eteenpäin kun potkuttelee selälteen, mut ei kääntyile tai mitään..Pää tosin pysyy kyllä jo komeasti ihan itekseen ylhäällä..

Uusille moi! :wave: :)

Me lähdetään pe-la välisenä yönä ajamaan sitten kohti Kuusamoa, jännityksellä ja mielenkiinnolla odotan ko. operaatiota, onneks mennään äitin kanssa eri autolla kun miehet, joten saadaan mennä omaa rauhallista, lapsiystävällistä tahtia.. :) Saa nähä kuinka saakelin monta tuntia sitä saa autossa istua...

Lisää lapsia?No jaa...Mä en oikein oo innostunu ajatuksesta, joten oonkin täällä pelko perseessä aina kun tulee jotain oloja, vallankin kun mulla on nyt ollu vuotohäiriöitä yms kamalasti, mä toivon ja rukoilen etten taas pamaha raskaaks ehkäisyn kanssa..Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.. :p

Mutta kutsuhuuto käy, joten mä lähden laskemaan kylpyä ja lämmittämään pulloa! :) Mukavaa viikonalkua kaikille!

Maira ja Juhis 3kk
 
Kantoliinan käyttäjät :wave:!! Meillä kun pojille ei oikein mielellään suositella kantamista vatsa vatsaa vasten, ni oiskos teillä konkarit antaa vinkkejä sidontatavoista joilla saa vauvan naama eteenpäin? Kantoliinan kotisivulla oli Budha (?) -asento, onko tuo luotettava tai saati viihtyykö lapsi "varpaat suussa ;)"? Kiitti jo etukäteen, jos joku kerkee/jaksaa vastailla!!

Pilkkuliini
 
Huomenia!

Maira meillä isäntä nukkuu varastossa ;) meil on sellanen iso varasto missä on ihan parisänky ja kuntoilulaitteet,ni saa siellä nukkua ihan rauhassa ja meidän muitten ei tartte olla kusisukassa ;)

Mä oon menossa lauantaina kynttiläkutsuille. Saa nähdä millaset "pirskeet" nekin on :whistle:

Mut paremmalla ajalla lisää.

baby dream ja Henkka
 
emv
Pilkkuliini: En ole konkari kyllä, mutta voin jakaa meidän kokemuksia. Sade viihtyy hyvin Buddha-sidonnassa, koska siinä ollaan naama eteenpäin, sillä on enemmän nähtävää ja on silti "äitin turvassa". Mut täytyy olla hyvä pään kannatus lapsella tota asentoa/sidontaa käytettäessä. Sade ei myöskään nuku tuossa asenossa, en tiiä johtuuko just siitä et on niin paljon nähtävää eikä kai asentokaan ole kovin luontainen nukkumiseen. Mut tällä hetkellä ei juuri muita sidontoja käytetä :D. NAJ meinas kans vissiin kääntää seuraavaks Buddhaan, oiskohan hänellä enemmän kokemusta?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille! Nyt kokeillaan vielä antibioottikuuria, josko sillä sais tuon tissin paranemaan.. Harmittaa vaan, ku tää on jo 3 kuuri menossa lyhyen ajan sisällä. Ei varmaan tee hyvää omalle ja tytön vastustuskyvylle :(

Pilkkuliini Mukavaa kuulla teidn arjesta, hyvin siellä pojat kasvavat :) Ja voi elämä, kohta puoli vuotiaita :O Mihin tää aika menee, hurjaa!! Onko siitä oikeesti jo niin pitkä aika :D

ANin paranemisia sinne!! :hug:

Varanikki äkkiä tähänn palstaan tottu, vaikka itteäki aluks tympäs koko uudistus. Mites ristiäiset meni? :)

Vihuri Oi, anteeks!! Laitatko sun tietoja tulemaan niin pääset listalle :ashamed: Mulla ei mysökään oo mikään kiire siihen, että tytön pitäs kasvaa ja kehittyä hurjaa vauhtia, ihanaa kun pysyy ees hetken vauvana. On kyllä tosi haikeeta, kun kattelin tässä yks päivä kuvia tytöstä, niin kyllä se on vaan muuttunu ja kasvanu. Kohta alkaa pukkaan uutta vauvakuumetta, kun raskaus ja tää vauva-aika on tähän asti menny tosi helposti. Eli täällä myös yksi höperö ;)

Maira hauskaa reissua! :wave: Meillä mies tekee yötyötä ja nukkuu kyl ihan hyvin vaikka me häärätään täällä kotona. Sillä on aika hyvät unenlahjat, joten ei häiryynny isommistakaan äänistä.

"Vipattaako" teillä muilla vaavien kädet esim. selinmakuulla tai sitterissä/turvakaukalossa istuessa? Meidän tytöllä kädet silleen ihmeellisesti (tahattomasti) vipattaa/tärisee, kun esim. selinmakuulla. Täällä jo panikoin, että on jotain neurologista vaivaa :confused: :ashamed: pitää kysyä 4kk lääkäri-neuvolassa.
 
moikka toosi pitkästä aikaa=) oltiin pojan kans muutama viikko tuolla anoppilassa taasen käymässä kun mies sielä töissä missä he asuvat.... juu kävin lukeen noit juttuja mut en muista puoliakaan hih.... meillä edelleen tissitellään 2h välein huh huh... noh eilen olin sit rohkea ja aloitin kokeilun riisivellillä katsotaan mitäs siihen pikkuisen masu sanoopi.... se ei varsinaisesti huuda että sillä olis nälkä kun se yöllä hetää hiukan vaan itkee ja sit tissi suuhun ja nukahtaa kyllä siihen... mut viime yönkin kähnäs valtavasti pierujen kans ja niiden kans on huuto joskus on gefilustipat käytössä kuplatonit kaikki mahdolliset kokeiltu olen syönyt oikein yms yms..... pierujen kans ei huuda päivällä mut sit yöllä kyllä ihme homma.... ja sit nyt puhkes joku ihme ihottumakin kuiviä hilseileviä läikkiä kroppa täynnä.. noh onneksi on huomenna neuvola niin saa sinnekkin purkautua joo ja sit ne pistää kaks rokotetta ja sitten varmaan valvotaan yö..... pitää täs sit kirjotella lisää kun taasen pääsee mukaan teidän juttuihin :)
 
Meidän pikkuneiti kääntyi sitten selältä mahalleen=) ja tekee sitä nyt koko ajan kun selälleen pistää.. ikää on siis 3kk1vko. Päihitti isosiskonsa viikolla, esikoinen kääntyi 3kk2vkon ikäisenä.

Meilläkin nyrkit suussa paljon mutta tuttikin kelpaa..
Tytöllä alkoi ihmeelliset iltahuudot sen jälkeen kun sai 3kk rokotuksen. Ei oikein tiietä mikä aiheuttaa. Ei ne niin kamalia huutoja ole mutta mystisiä.. Aattelin kysäistä neuvolalääkäriltä kun tän kuun lopussa mennään.
 
NAJ
Meillevauva: 3kk kohdalla monille tulee iltahuutoja, meidän kakkosella ja nyt tällä tytöllä liittyvät yliväsymykseen, kun aloin laittamaan tyttöä aikaisemmin nukkumaan, loppuivat huudot ja tyttö ei siis ollenkaan vaikuttanut väsyneeltä. Muutenkin tämä 3kk on yksi siirtymävaihe, maailma alkaa kiinnostaa ja pikkuvauva vaihe on ohi se voi aiheuttaa yleistä levottomuutta, samoin kuin uudet taidot. Nyt kiirehdin eteenpäin.

NAJ+Tyttöpieniihana 3kk
 

Yhteistyössä