TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Syyskuussa~~

Öistä: Meillä syödään usean kerran yössä ja tytsky sit tahtoo välillä ihan kokonaan herätä keskellä yötä itestään ja alkaa yksin höpöttää;). Aamul heräilee jo 6- 7, vaik illal menee nukkuu 9- 10. Noh, olen tottunut, sillä yksikään meidän muksuista ei ole öitään ruvennut nukkumaan juurikaan alle yksi vee. Enemminkin ihmettelen hiukan kadena niiden vauvoja, jotka nukkuu, itse melkein sitä pidän jo "epänormaalina" tässä iässä:D. Vaikkei se nyt sitä ole, vauvat erilaisia.
 
Heips!

Alisa ja NAJ, täällä on myöskin vähän pienikokoisempi herra, syntyessä oltiin 49cm ja 3275g, 3kk neuvolassa 58cm ja 5860g. Ensi viikolla olis sitte 4kk neuvola, saa nähä miten on kasvettu. Viimeksi pituutta oli tullut vaan 1,5cm kuussa, toivottavasti nyt enemmän! Painoa on tullut koko ajan tasaisesti. Imetän, ja tuntuu että imetysvälit vaan tihentyvät koko ajan. Kai poika tarvitsee enemmän ja enemmän maitoa kun kasvaa isommaksi...yöt meillä on silti rauhallisia. Niin ja Alisalle piti kommentoida vielä, että tuo kakkakuvaus kuulosti samalta mitä täällä vaipoista löytyy...silloin tällöin tosin löytyy vihertävämpääkin tavaraa.

Vauvauintia odottelemme, eli olemme jonossa ryhmään. Täälläpäin kovaa tunkua tuntuu olevan. Saa nähä päästäänkö ennen ku poika 6kk, sillonhan se sukellusrefleksi alkaa häipymään. Pari kuukautta siis vielä aikaa. Vaikka voi kai siellä käydä muutenki, jää sitte vaan ne sukellukset pois.

Nyt en ehdikään enempää tällä kertaa, mukavaa alkuviikkoa kaikille!
 
HEipä hei!

Enpä ole palstalla käynyt piitkään aikaan! Täällä täytettiin 13.9. 4kk ja 2 hammasta sitä ennen puhkesi! Nukutaan hienosti ja ruoka maistuu :) Vaatekokona 70-74cm.
Saatiin VIHDOIN pesukone toimintaan ja nyt on pyykkivuorta vallotettu. Ai että mä nautin puhtaan pyykin tuoksusta.
Nyt täällä tuoksuu vain kahvi ja muffinit in living colours: my cuppycake gumdrop tuollaisia räpelsin, kun tuli eräs naikkonen käymään :)
Vauvauinnissa on käyty 3 kertaa. Eilen en itse viitsinyt mennä altaaseen kun jonkinasteista syysflunssaa poden. Onneksi Eikka on säästynyt siltä, toistaiseksi. Vain 2 alas kulmiin seuraavaksi puhkeavat hampaat täällä kiusaa. Ihan tosi aikasin kyl noi ekat hampaat puhkes. Mut no, jokanen aikanaan :D
Edelleen pyöritään selältä mahalleen. Nyt viihdytään jo paljon kauemmin, vaikka eteenpäin ei vieläkään pääse.
Eikan isäkin soitteli ja kyseli kuulumisia. Oikeen hämmästyin. Heitin ilmoille ajatuksen, että tulis poitsua katsomaan, lupasi miettiä asiaa, on kuulemma töissä melkeen vallan, yövuoroja ja viikonloppuja. Mutta eiköhän se tästä.. :)

Kovin omanapaista kun en paljoa ehtinyt lukea teidän muiden juttuja. Anteeksi. Palataan taas ja paremmalla ajalla! :)

:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä Henkka kävi eilen illalla nukkuu 18.45 ja ajattelin et kyl se nyt herää tos ysin pintaan vielä syömään,niinku muulloinkin ja sit vaihdetaan yökkäri päälle,ni mitä vielä herra veteli sikeitä melkein aamu 5 :whistle:

eipä mulla sit muuta :wave:
 
Heips!

baby dream sielläkin hienosti nukuttu yö...Meillä Santtu nukkuu aina just tolleen... mut siis menee illalla klo 20 nukkuun ja sit herää 5-6 syömään...
Omakotitalosta teillä tosiaan alkaakin käydä ahtaaks, kun teitä on useampikin...meillä on tässä asuinpinta-alaa 130 neliöö, eli kolme makkaarii jne... hyvin on just molemmille lapsille omat huoneet (kuhan nyt Santtukin siirretään).. kun meille ei ainakaan moneen vuoteen perheenlisäystä tule, jos nyt ei mieli muutu... :saint:

ulB3 sinne onkin jo ekat hampit tullu! kiva! mie kans epäilen että Santulle puhkeaa joku päivä hammas, kun on huono syömään, jyystäis vain kaikkea, ja kuola valuu...ja olin tuntevinani jonkun piikin ikenessä...saas nähä sit :)

no höh, kirjotinkohan mie viimeks samoja juttuja, kun en enää muista mitä laitoin... miusta nyt pahasti tuntuu siltä, että mulla on jonkinlainen "äitiysdementia" :confused: onko muilla?
mie unohtelen paljon asioita nykyään...onkohan tää ihan normaalia?? :stick:
:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Alisa84 Se oli sellanen valkonen tiilitalo, saatiin eilen puhelu että myyjä oli viikonloppuna myynyt talon jollekkin tutulleen, meidän ja välittäjän tietämättä. Eli ei siis saadakkaan omaa taloa :'( Oltiin tehty tarjous jonka oli hyväksynyt mutta tuttu oli kuulemma halunnut maksaa enemmän ja ilman kuntokartotusta.

Niksu täytti eilen 4kk :heart: Nukkui viime yön ilman ruokailua, söi vasta puoli seitsemän aikaan aamulla.
Meillä on käytössä 70-74cm vaatteet.
 
Aamulärveiset täältä sumun keskeltä!

Nyt on 4kk neuvolassa käyty (suluissa 3kk):
Paino 5980g (5400g)
Pituus 60,3cm (58,5cm)
Pipo 41cm (39,9cm)
Eli hyvältä näyttää, vaikka pituutta "hieman" vähemmän suhteessa painoon onkin tullu. Mutta hyvin silti kasvaa. Ja päänkannatus kuulemma hyvä ja muutenkin tyttö on ihan just niinku 4kk ikäisen kuuluukin. Ah, mitä sulosointuja äipän korville! :cool:

Eli rintamaidolla jatketaan, mutta nlatätin mukaan voi alkaa kokeilla jo niitä soseita jos haluaa, kun koskaan ei tiedä, miten kauan kullakin vauvalla kestää että alkaa tottua/tykästyä siihen lusikkaruokaan... eli hitaasti mutta varmasti kohti 6kk virallista rajaa :)

Alisalle; me asutaan 2-kerroksisessa rivarissa, jossa kylppäri ja makkarit ylhäällä, keittiö ja olkkari alhaalla. Eli enimmäkseen ollaan alakerrassa, mut toki alusta asti on käytännössä joutunu ravaamaan pyllynpesussa yms. kerrosten väliä, kun alakerran vessassa ei mahdu pesemään. Joten nyt siihen on jo tottunu niin ettei pelota rappuset. Alussa tyttöä oli vielä helppo kannella kun oli pikkunen, mutta sillon pelotti. Nyt vaikka tyttö jo iso ja heiluvaisempi, ei tosiaan enää pelota. Ja turvaporttikin on jo hankittuna, että asennetaan sit heti paikalleen ku tyttö lähtee liikkeelle. Itse ostin nokkamukin lastentarvikeliikkeestä, ja siinäkin pitää imeä että tulee jotain, merkki on Nüby, johon saa vaihtopäitä, jos sattuu vaikka puremaan rikki jossain vaiheessa :D ..Kuulemma tänäpäivänä ei enää uusia nokkamukeja ole paljon sellasia, joista tulis mitään imemättä, että käytännössä ovat tippalukollisia.

Ja vielä Alisa: Yrititkö antaa pullosta siis korviketta kun tuli niitä punaisia läikkiä? Meillä muutaman kerran tullu läikkää suun viereen korvikkeen kanssa, rintamaidolla taas ei tule sellasia. Täälläkään ei tyttö oikein heti meinaa pullosta juoda, muutaman kerran pitää tarjota ja pyyhkiä kun pukeltaa pullomaidot ulos, mut sit lopulta juo jos on vaan jano/nälkä :) Meilläkin Sanni juo vain rintamaitoa, joten kakka on juuri sellaista keltaista velliä, välillä sakeampaa, välillä löysempää. Miten teillä kakkaamisväli? Meillä on 3kk kohdalla harventunut niin, että tullu 2-3pvän välein, ja nyt menneellä viikolla oli 6pvä väli, mutta sittenkään ei tullut ku normaali/pienehkö kakka, eikä viikon satseja :LOL: ...mut sekin normaalia tissiteltävillä vauvoilla.

Hm, mitäs muuta... Onko täällä muuten sellasia, jotka meinaa palata töihin heti mammaloman päätteeksi? Vai ootteko jäämässä hoitovapaalle? Sannihan on vasta 9kk kun mun mammaloma loppuu, ja siihen perään pidän varmaan 30pvä vuosiloman, mut silti tuntuu hurjalta laittaa 10kk ikäisenä tyttönen jo hoitoon :'( ...mut prkl asuntolaina ei anna periksi jäädä Kelan käsittämättömän huonosti rahoittamalle hoitovapaalle! Hmph! :kieh:

Jahas, tyttö vieläkin nukkuu neuvolan jäljiltä, joten jos vaikka pyykinpesuun ->
 
Huomenia!

Voi harmi Anin toivottavasti löydätte pian toisen yhtä mieluisan talon :hug:

toukomamma joo kyllähän tää talo alkaa tai siis on jo käynyt pieneksi meille |O onneks meillä on autotallin yhteydessä sellanen iso lämmin varasto. Mies nukkuu siellä aina joka toinen viikko ku on yövuorossa. Meinattiin et jos siitä tekis jommallekummalle vanhemalle pojalle huoneen mut saa nähdä. Ja toi vanhin poika 18v. ei nyt hirveesti enää majailekkaan kotona. Mut sopu sijaa on antanut ;) Mennään nyt perjantaina kattoo yhtä taloo täs aika likellä mis nyt asutaan. On rakennettu v.05 ja on meidän yhtien tuttujen talo =) mut on aika suolainen hinta :'(

Meillä neuvola tänään tulen sit sen jälkeen kertomaan neuvola kuulumiset siihen asti :wave:

baby dream ja Henkka
 
Viimeksi muokattu:
meidän pikkuakka vetäisi sit lähemmäs 12h yöunet! nukahti kasin pintaan ku oli vetässy puoli pulloa maitoa, havahtui hetkeksi koirahälytykseen ku isi tuli kotiin ja jatkoi unia. Aamulla heräsi seiskan jälkeen.

Me asutaan 2-kerroksisessa paritalossa.Esikoinen oli päälle vuoden ku muutettiin tähän ja alusta asti mies opetti tulemaan portaita normaalisti. Ikinä ei ole pudonnut kotona portaista. Tän nuoremman kanssa pitää sit katella kun lähtee liikkeelle.. Portit on portaiden kummassakin päässä.

Mä jatkan taas hoitovapaalla ensi kesään saakka. Syksyllä mies pitää isäkuukauden ja sit tytöt menee pieneen päiväkotiin tässä lähellä. Tytöt on siellä samassa ryhmässä (sisarusryhmä).

Meidän esikoisesta on kehkeytynyt älyttömän hyvä valokuvaaja! se oikeesti räpsii hyviä kuvia.. :)
 
NAJ
Taas paljon juttuja, kommentonpa nopeasti

Hoitovapaalle olisi tarkoitus jäädä, tahtoisin olle 3 vuotiaaksi asti. Tämä tyttö kun varmaan on meidän vika vauva.

Toukomamma: Täällä pahanlaatuista ÄD:tä, asiat vaan jotenkin unohtuu ja tavarat hukkuu...tuntuu että sitä on jotenkin vähän sekaisin.

Pullosta juominen: Ehdin jo tuulettaa että tyty joisi pulloa, kun ekalla kerralla kun annettiin minun pumppaamaa maitoa niin tyttö vetäisi hyvällä halulla 40 ml ja oli pari tuntia mitä onnellisin. No viikonloppuna mies vei kaikki lapset puistoon ja tarjosi tytölle pulloa, niin ei tyty vaan pupelsi pullon kanssa ja naureskeli isille 20 ml oli mennyt ja siitäkin puolet rinnuksille. Täytyy taas koittaa joku päivä.

Mekin käytyiin neuvolassa, kaikki näytti oikein hyvältä ja tyttö teki sen mitä piti =) Pituutta oli 62 cm (3kk 60 cm) ja painoa 5,5kg ( 3kk 5,2 kg) Täysimetyksellä jatketaan, ei tarvettaa vielä maistattaa soseita. Tyttö sai rotan toisen osion, ihan nätisti otti kun tuttitti aina annosten välissä, niin jotain meni mahaankin ja imetin päälle, niin loputkin meni alas.

Tyttö nukkui viime yön ilman syöttöä, nukkumaan meni 21.30 ja heräsi 6 aikaan, olisi varmaan nukkunut pidempään, mutta keskimmäinen alkoi huutaa äitiä ja siihen tyttö heräsi, jatkoi kyllä aamumaidon jälkeen unia.

Hyvää viikkoa kaikille, lähden siivoamaan

NAJ+Tyttö
 
ronya juu, täälläkin sitä vihertävää tuotosta aina välillä, varsinkin mun antibioottikuurien aikana :)

ulB3 Oii, oikein 2 hammasta :) Kitisikö poika niitä? Ihania nuo muffarit :p

ANin Oho, aika törkeetä toimintaa :O Toivottavasti uus talo tulee vielä teidän eteen, joka miellyttää :)

vendela meillä sama, kasvetaan hitaasti mutta varmasti :D Joo, pullosta annettiin. Nyt on 3:lla viimisellä kerralla iho oikein lehahtanu, uhkaava maitoallergian oire.. :( tätä ennen ei oo mitään tällästä tullu. Kakkaamisvälit kans harventu tuossa 3kk:n paikkeilla, kuitenkin vähintään jokatoinen päivä kakkii :) mun olis tarkotus jäädä hoitovapaalle, mutta siten, että teen ehkä joku 2-6 päivää kuukaudessa töitä tai sen verran mitä sijaisuuksia riittää. jos tulee tarjolle joku pitempi pätkä, niin pakko ottaa. Kuitenkin olis haaveena, että saisin olla kotona suurimman osan ajasta.

meillevauva wau, siellähän vetästiin unta kaaliin oikein kunnolla :)

Naj hyvin sielläkin kasvetaan ja nukutaan =)

Onko täällä kenenkään lapsella maitoallergiaa? Mää pahasti pelkään, että tytöllä on se... saa nähä mitä muita allergioita paljastuu matkan varrelta :'( Tiedän, oon hyvä maalaan piruja seinille, vaikka ei vielä mitään oo todistettu, mut oon ihan varma.. Täytyy ottaa asia puheeks ens viikon neuvolassa..
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty ja tässä siitä.

Suluissa 3kk.

Paino: 8860g. (8040g.)
Pituus: 68cm. (64,3cm.)
Pipo: 41,8cm. (40,4cm.)

Pituus menee yläkäyrillä. Saatiin "lupa" aloitella kohtapuoleen liha tai puuro.

Mut nyt ei kerkee enempää.

baby dream ja Henkka
 
Viimeksi muokattu:
moi..

Tääl on väsyny mamma :( Koko viimeviikon poika tosiaan huus aikalailla taukoamatta, supon avulla nukku pitkät päikkärit. La ja su ei syöny oikeestaan mitään ja käytiin sit päivystyksessä ja eihän sil mitään vikaa ollu. No nyt on ehk helpottanu, ei oo 24/7 huutoa, on vaan puolet päivästä. Viimeyön poika yski ja tirsku koko ajan, nukuttiin siis kummatkin huonosti :( Pääasia että poika syöpi taas!
Mut viikon väsymys sai aikaan äiteellä sunnuntaina hermoromahuksen. Laitoin aamupalaa ja jugurtti tippu maahan ja toisen paiskasin perään ja aloin karjuu miehelle et pois keittiöstä. Sit tuli rääkymis kohtaus ja aloin siivota jugurttia jota oli aivan kaikkialla. Sitä en tee enään toisten. Käytiin päyvystykses, lääkäri ei löytäny mitään ja ei meinannu edes korvia kahtoa ja taas äitee puri hammasta. Lähettiin anoppilaan ajeleen kun appiukolla oli synttärit ja aukasin karkkipussin ja se räjähti mun syliin ja siittä taas rääyttiin ja huudettiin :D No anoppilassa koitin poikaa laittaa nukkumaan mut "tuitui" kävi porukka eetulle höpöttämässä, no eihän se sillon nuku! Poika otettiin pois sängystä kun ei kuulemma ole väsynyt. Sitten alko itkuhuuto pojulla! Ehin sanoa et tämmöst meil on ollu koko viikko, anoppi vaan et "se on vaan väsyny". Meinasin alkaa karjuun et oisitte antanu sitten sen nukkua. Ja sit rupeaa miehen sisko selittään et joskos Eetulla ois maitovikaa.. Sit kiehahti päässä! No elä, onkohan meil maitovikaa... NO ON! Sit se alko neuvoon ettei korvikkeita saa kerralla vaihtaa ja selitin et miten me tehään ja miten lääkäri on neuvonu. Siin vaihees kävin ukolle huutamas pihalle et nyt lähetään poika huutaa keuhkonsa pihalle.. Hitto et otti aivoon koko päivä! Onneks en kellekkään alkanu räyhään!

Onko täällä kenenkään lapsella maitoallergiaa? Mää pahasti pelkään, että tytöllä on se... saa nähä mitä muita allergioita paljastuu matkan varrelta :'( Tiedän, oon hyvä maalaan piruja seinille, vaikka ei vielä mitään oo todistettu, mut oon ihan varma.. Täytyy ottaa asia puheeks ens viikon neuvolassa..[/QUOTE]

Neuvola sanoo sulle puh ja pah.. Me vaihetaan pojalle viikon välein maitomerkkiä kun alkaa huutamaan sen hetkistä maitoa, huutaa heti kun pullon näkee. Neuvolalääkäri kehotti vaan vaihtamaan maitoa jos alkaa huutaan. Melko turhauttavaa. Me kierreitään kolmioo Semper-Nan-Tutteli.. Mutta allergiaa ei todeta koska ei ole iho-oireita tai muuta vastaavaa, on vaan äitin sanomiset perusteena. Ja vaikka Semperistä on kakka vihreet ja pullauttelee ja Tutteli alko tekeen ilmavaivaa, ei ole maitoallergiaa koska YKSI lehmänmaito valmiste sopii. Paskat sanon minä :kieh:

hoitovapaalle ois haaveena jäädä jos vain rahatilanne sen sallis. Suunittelin et vois sit vkl tehä sijaisuuksia se määrä minkä saa tehä. Mulla ei oo vakkari työtä ja jos ilmottaudun työttömäks se on sit sitä et soitetaan "tuu tunnin päästä" ym. Mihin sit Eetu hoitoon? Semmonen ei onnistu meillä. Enkä hoitoon halua viedä, 9kk on mun mielest liian pieni : /


Mun lainaus ei näköjään onnistunu!!
 
Viimeksi muokattu:
moikka

jee täällä nukuttu jo muutama yö ihan omassa sängyssä koko yö ja nukkumaankin on alettu ilman huutoja jippii!! eli ilta meneepi näin.. ensin kylpy. syöttö tissit ja sit vielä velliä ja nukkuu klo 20-24 ja sitten sen jälkein herää 2-3 tunnin välein.... vaikka saapi päivälläkin jo peruna-porkkanaa noh ei haittaa jos kolmenkin tunnin välein niin pysyy ainakin imetys kun sitä haluan kuiten jatkaa mahd pitkään... on se luksusta kun on omaa aikaa illalla... oppi omaan sänkyyn näin: ilta hommat sit laitoin sänkyyn sit ku kätisi niin annoin tutin,pupun suukon ja sanoin hyvää yötä tämän toistan niin monat kertaa et nukkuu eli en jää enää sängyn viereen vaan lähden pois ja menen toistamaan saman jutun kun kätisee.. mut en juttele sille mitään ylinmääräisiä etti sit innostu et äiti ottaakin minut täältä poies... ensin se tuntu hirmu rankalta olla niin topakkana mut kyllä se oli sen arvosta kun nyt ei enää huuda ollenkaan:) mutta siinä mun jutut tällä kertaa ... nautin tässä kun poika nukkuu ulkona :)
 
Olen ollut innossani, kun nyt tyttö on nukkunut kahdet pitkät päikkärit kahtena päivänä, ois niin hieno, jos tulis jo tämä rytmi! Olin vähän kyllästynyt tuohon rytmittömyyteen, kun ei koskaan tiiä, miten hän nukkuu. Ja toiseks hienoa, kun hänelle menee nyt kuukauden opettelun jälkeen n. puolet sosepurkista kerralla! Edellisen muksun kans oltiin tässä vaiheessa tyylin 8 kuukautisena.

Sellanen inmtiimikysymys, et mites teidän petipuuhat? Mulla kauan halut olleet heikollaiset, vaik puuhailtu onkin, mutta täs äskettäin olin ihmeissäni, kun meil sujuikin niin mahtavasti...Mut silti mulla on nyt kriisi noiden lantiopohjalihasten kans, usko puuttuu, että mun treenit mitään niille tekee? olen joka muksun jälkeen tehny niitä muutaman kuukauden.. Muutenkin kroppa tuntuu aika vetelältä, lihakset heikot, vaik ei ylipainoa olekaan. Olen kyl nyt enempi alkanut kuntoilee ja jumpas aloin eilen käymään. Ruhtinaalista neljän muksun jälkeen:)
 
Toukomamma88: Jep. Tosi aikasin, käydään tuolla vauvaryhmässä ja siellä vanhemmillakaan lapsilla ei oo vielä tullu :D

Alisa84: No se ensimmäinen hammas tuli tuskan kanssa, yöt meni aikamoisella heräilyllä, mutta helpotti heti ku oli tullu kokonaan ikenestä läpi. Toista tehdessä oli itkuisempi. Kuten nyt kun kolmatta koittaa läpi tunkea, eikä tahdo ruoka oikein maistua, enemmän maitoa vaan litkisi.. :D Nyt kuitenkin nukkuu tosi hyvin :)
Ja kiitos, oli myös maukkaita ;)

Äitiysdementiaa on havaittavissa. Kaikki menot ja muut unohtuu, jos en kirjaa ylös kalenteriin tai johonkin näkösälle. Myös oman kehon hallinta on heikentynyt. Ekat kerrat tuolla Zumbassa olin iha pallo hukassa. Pelästyin oikeen, kun ei meinannu koreografiat millää sujua, yleensä kun oon nopeasti päässyt jyvälle tanssitaustan ansiosta. Noh, kai tämä keho ajallaan palautuu, ainakin viime kerralla meni paremmin ja pysty enemmän tekee kunnolla kun ei nii paljoa tarvinnu miettiä liikkeitä! =)

Nyt taidan mennä nukkumaan, tuli unta eli ei. Raivostuttavaa, kun poika nukkuu jo hyvin ja nukahtaa helposti, ja itte vaa valvoo vaikka koittaa nukahtaa. En tiedä, kai käyn jotenki ylikierroksilla. Ahdistavaa välillä, mut eiköhän se tästä.

29.9. on 4kk lääkärineuvola, voi tätä odottelua.. En omista edes vaakaa, niin ei oo mitää käsitystä paljon tuo herra painaa. :D

Palaillaan! :wave:

ulB3 & Eikka 4kk 1vko 3pv:heart:
 
Ja kas! ne erityisen pitkät yöunet tässä alkuviikosta kostautuivat.. Ti-ke yönä heräsi/itki tunnin välein ja tutitin ihan kiitettävästi. Mutta sit pikkuakka olikin jo tulikuuma. Ja on sitä edelleen, toista päivää kuumetta. Eilen illalla 38.8 astetta.. Mutta muuten ihan iloinen, omaa puhetta (kiekumista) suoltava neiti. Lääkitään nyt panadolilla ja jos ei viikonloppuun mennessä laannu, kipaistaan lekurissa.
 

KyyneltenHymy
Täällä kanssa havaittavissa kunnon raivokohtauksia, pienikin asia jos menee pieleen niin älytön rääkymiskonsertti alkaa :D Alan jo ajattelemaan että olenkohan ihan terve :D Hih!

Maitoallergiasta
on ollut keskustelua...
Meillä mies allerginen lehmänmaidolle ja kananmunalle! Hengitystiet turpoavat jos maitoproteiinia vahingossa saisi... Minulla pelko että pojallamme on allergiaa, kun on taas ilmaantunut kasvoihin ihottumaa, yöt on hiton vaikeita... Normaali korvikkeita en ole uskaltanut kokeilla.
KyyneltenHymy: Meillä on käytössä korvikkeena Nutrilon Hypoallergenic -jauhe, jota saa hyvin varustetuista ruokakaupoista. Siinä on maidon osat pilkottu pienemmäksi mitä normaali korvikkeissa. Se on tarkoitettu lehmänmaidon allergia riskin pienentämiseksi. Meille tämä on käynyt hyvin! Se on suurinpiirteen saman hintaistakin kun normaali maito ja helppo valmistaa... Oletteko kokeillut? Suosittelen kokeilemaan!

Meillä on aloitettu nyt poijan nukuttaminen omaan sänkyyn, mutta siitä ei taida tulla yhtikäs mitään :D Eilen ajattelin että laitan päiväunille omaan sänkyyn ja päätin että päätös pitää! Kamalaa huutoa oli monta tuntia. Mutta niin päätti näköjään poikakin että ei nukahda yksin omaan sänkyyn! :D Valvoi sitten putkeen 8h!!! Tänään taas jatkuu nukutus omaan sänkyyn... Jospa sitä pikku hiljaa :)
 
KH Voimia sinne!! On tuo kyllä ihme touhua, että annetaan lapsen kärsiä :( Jos meillä neuvolassa ei oteta kuuleviin korbiin, lompsin samantien yksityiselle, uskon, että siellä päästään verikokeisiin. Ne ainakin haluan otettavan, vaikka eihän niissä aina näy mitään. Iho-oireisilla kuitenkin IGE-vasta-aine on yleensä koholla, joten näkyy varmemmin verikokeissa kuin esim. suolisto-oireisilla.

AUkku Täällä kans yks joka pärjäis melkein ilman :ashamed:

meillevauva kovasti paranemisia pikkuiselle :hug:

alfonsiina mukaan vain uudestaan! :wave:

Puksu tsemppiä sinne nukutus puuhiin!

Täällä meidän neiti on kyllä sellanen nuhanenä, huoh! :snotty: Saas nähä kauan tuota kestää.. Ei kuitenkaan oo lämpöä tai muuta. Maanantain neuvolaa odottelen innolla, kiva kuulla, että ottaako lääkäri kantaa tuohon maitoallergiaan, jos ei, niin kipaistaan yksityiselle suosiolla..
 
Päivää kaikille!

Ja kiitos kaikille halin lähettäneille :wave: Kyllä niitä on tarvittukin!

Maira Toivottavasti saatte asianne kuntoon. Meillä vaan ei ollut enää muuta vaihtoehtoa kun erilleen muutto. Onhan tämä alkuun aika haastavaa ja vaikeaa, kun lapset kyselevät jatkuvasti isää... ja iltaisin ei tahdo uni tulla silmään kun ei ole isä peittelemässä ja lukemassa iltasatua :(

Nikolle on nyt pujennut ensimmäiset hampaat =) kaksi naskalia törröttää alhaalla. Sairastettiin viikonloppuna myös vauvarokko, (siis Nikolla) kuumetta oli 3 päivää n.40 ja sitten laski kun lehmän häntä. Pyhänä ilmestyi sitten ihottuma ja sitä kesti sen yhden päivän :heart: Toivottavasti sairastelut ovat nyt takanapäin....

Kyllä sen nyt huomaa kuinka paljon raskaampaa on olla lasten kanssa yksin kun ei ole sitä toista osapuolta auttamassa, vaan täytyy jaksaa hoitaa kaikki itsekseen. Onneksi meillä on isovanhemmat ihan likeillä, joten sieltä saa tarpeen tullen lisä apuvoimaa... :whistle:

Kaiken kukkuraksi, tein tänään raskaustestin ja se oli... positiivinen!!! En vaan tiedä mitä tekisin? :x Miten jaksaisin yksin 3 alle 3 vuotiaan kanssa.... Toisaalta en haluaisi keskeyttääkään... en tiedä en!!! :headwall: Pelottaa jo pelkkä ajatuskin... Sitä en tiedä kuinka pitkällä raskaus on? Kun ei ole ollut mitään pahoinvointia, mutta menkkoja ei ole ollut ainakaan 2 kk...

Täytyy ottaa ensiviikolla neuvolassa asia esille, kun Nikolla on 4kk neuvola. Ehkä saan sieltä apua tilanteeseeni ja kaikkeen muuhun!

Nyt alkaa Niko hermostumaan, joten täytyy rientää ja palataan asiaan ensiviikolla kun ollaan käyty neuvolassa ja olen saanut juteltua asiasta mieheni kanssa.... Mitähän mieltä siellä ollaan "uudesta" tulokkaasta???

:hug: vielä kaikille niitä tarvitseville.
 
Voi ronsutar! :hug: Varmasti vaikea tilanne!

Kai mäkin paljastan mun synkän salaisuuden..Mä olen valehtelematta 20 raskaustestiä tehny ja ne haamuilee kaikki..Mulla ei edes olis syytä tehä testiä koska oon syöny pillereitä jo kolmatta kuukautta, mutta olotila on samanmoinen kun tota poikaa odottaessa..Mä oon tehny eri valmistajien testejä ja kaikkiin tulee jonkinlaista haamua, mut viiva ei ole vahvistunu ja nyt mä toivonkin ettei vahvistuiskaan, koska en yksinkertaisesti vois sitä lasta pitää..Mulle ei oo yksinkertaisesti voinu taas käydä "vahinko"!Ei oo vaan voinu..Mä en voi tehä lapsia koko ajan sillä periaatteella et se tulee nyt kun on pakko, kuulostaa kamalalta, mut mulla oli aikamoinen nieleskely ton ekankin kanssa ja olisin tehnyt abortin ellei mies olis mua puhunu ympäri, enkä toki kadu et Juhiksen pidin, mut toista en tähän tilanteeseen tee.

Eli kaikki peukut ja varpaat pystyyn..


Muoks.
Ja nyt kun asian ilmaisin ääneen tuli mieleen et noinkohan raskaustesti voi reagoida esim. ovulaatioon tms. joka aiheuttais "haamua"?Ja "olot" saatan saada aikaseks kun asiaa märehdin...
No eniveis, mä jatkan eloa normaaliin malliin niin kauan et menkat alkaa tai jotain muuta tapahtuu.. :attn:
 
Viimeksi muokattu:
Puksu pitääpäs kaupasta ostaa jahka ite meen käymään ja kokeilla oiskos se meille hyvä :) Kiitos vinkistä :hug:

Tääl jatkuu sama meno, poika ei vaan huuda koko aikaa.. Kaks yötä nyt yskiny ja pärskiny ja siihen itekkin sitten oon heränny. Onneks saan päivisin nukuttua päikkärit sillonku poikakin nukkuu.
Tänää on sitten alkanu Eetulla räkävalua nenästä ja aamulla se istu mun jalkojen välistä ja ihan muutamas sekunnissa alko valuun hikeä. Kuumemittari pyllyyn ja lämpöä sillä oli :( Jos koko viimeviikon huudot on enteilly tätä?!

Aukku mun varmaan pitää myöntää ettei meillä mies oo saanu vieläkään yhtään mitään :( Pusuja annan, välillä sekin vastahakosta. Kaikki halut hukassa. En vaan miehellekkään pysty "säälistä" antamaan, ite tarvin siihen touhuun myös halut.
Joskus aikanaan olen jollekin antanut vain koska hän on ite halunut ja hyväkskäytetty olo vaan tullut :(

Jahas, Eetu huutaa.. Isi kaupassa.. Ja äiti vaan istuu koneella :D

Morjens :wave:
 
Huomenet :wave:

Huoh... |O Pitkä yö takana... Soitin eilen miehelleni ja kerroin tilanteen missä ollaan. Tuli illalla meille ja juteltiin asiasta kun saatiin muksut ensin nukkumaan. Siinä sitten vierähtikin tovi... juteltiin aamu 3 saakka, enkä saanut senkään jälkeen unenpäästä kiinni.

Mieheni ymmärtää kantani ja on puolellani teen sitten miten parhaaksi näen. Mutta... mutta... :confused:

Oikeasti mua pelottaa kuinka selviän YKSIN 4 alle kouluikäisen ja 3 alle 3 vuotiaan kanssa arjesta ja kaikesta muusta? Entä raskausaika??? Tämän syntyessä Niko ei olisi vielä vuottakaan... Sit taas keskeyttämisestä... en tiedä pystyisinkö elämään sen kanssa että en antanut uudelle tulokkaalle elämän mahdollisuutta... :headwall: :mad: Kantaisin sitä taakkaa koko loppu elämäni :headwall:

MITÄ IHMETTÄ TEEN???? Mitä te hyvät ystävät tekisitte minun tilanteessani? Keskeyttäisittekö jo alkaneen raskauden vai pitäisittekö kaikesta huolimatta lapsen? En tietenkään toivo kenenkään kohdalle samanlaista tilannetta... Ero... muutto erilleen ja sitten vielä päälle uusi raskaus... :stick:

Vaikeaa on... mutta onhan tässä vielä aikaa hetken aikaa miettiä, mitä teen.

Maira täällä pidetään peukkuja ja varpaita pystyssä, ettei teille käy samoin kun meille :eek:

Taitaa tästäkin päivästä tulla aika vetinen... :'( Kokoajan valuu hanat silmistä... :'(

Nyt tämä mamma siirtyy taustajoukkoihin ja jatkan pähkäilyä asian tiimoilta ja PITKÄÄN!!!

Parempaa päivää teille muille.... :wave:
 

Yhteistyössä