TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Syyskuussa~~

Kyyneltenhymy: Mun ja miehen suhde kaikinpuolin hyvin läheinen ja must on ihanaa, jos hän haluaa mua. Hän ei pakota mitenkään, mut jos huomaan, et hän haluu, menen mukaan ja sit huomaan, et se olikin ihan kivaa! Toki jos oon ihan uuvuksissa tai ei huvita mitenkään, sit kiltäydyn. Toisaalt miehen perustarve on tuo ja se yks syy, et ottanut naisen, mutta vain yksi, ei todellakaan pääasia! Hän arvostaa ja auttaa mua kaikessa, ajattelee parastani. Eli hän kyllä on ansainnuitkin saada myös "sitä". Eli ei siis ole sellanen, et aina vain haluis sitä ja muulla ei väliä. Tuollainenhan loukkaisi. Miesten toki on ymärrettävä, miten rankkaa naisella on kun hoitaa lapsia ja seksi ei oo välttämättä mielessä. Mieheen se ei vaikuta välttämättä niin, vaikken säälistä annakkaan, rakkaudesta voi ja sit huomaa, et se kuitenkin teki itellekin hyvää. Ei tämä kaikil varmaan näin mee, mutta meil. Kai pääasia, et asiasta ainakin pystytään puhumaan. Tämä minun mielipide, älkää loukkaantuko tästä.
 
Viimeksi muokattu:
Tulin vaan nopsaan kommentoimaan Aukulle että oon ihan samaa mieltä sun kanssa! välillä on kyllä itselläkin että ei huvita jos on väsynyt tms... mut munkin mies on niin avulias jne...että kyllä välillä "palkitsen" seksillä, vaikka ensin olisi sellainen olo, että en oikein tiedä huvittaisko, mut sit kun aletaan hommiin niin on kivaa! =) nyt kyl oon ollu ihmeissäni kun ei oo huvittanu yhtään pariin viikkoon, mut sit tajusin että johtuu varmaan noista minipillereistä kun oon syöny niitä nyt sen parisen viikkoa, toivottavasti halut pian palais... ja pystyis nauttimaan täysillä...:) jos ei niin heivaan noi pillerit.... olen kumminkin itsekkin melko seksuaalinen ja pidän seksiä tärkeänä parisuhteessa... joten ei kiva jos ei haluja oo.... :ashamed:

Loppuun vielä :hug: kaikille sitä kaipaaville!

tulen taas paremmalla ajalla kommentoimaan ja lukemaan toistenkin kommentit!
:wave:


Toukomamma ja Santtu 4kk8pv
 
Huh, pääsin pälkähästä, tänää loppu haamuilut.. :D

Noista petipuuhista...Meillä on ollut rytmi pari kertaa viikossa jo piiitkän aikaan..Välillä on enemmän haluja, välillä vähemmän..Nyt on ollu vähemmän kun on noita parisuhdekiemuroitakin..Ei oikein nappaa petipuuhat kun muuten mättää..Mä isännälle sanoinkin et onko tullu mieleen et saattais hommat sujua paremmin jos se vaikka osallistuis iltahommiin yms..Jokseenkin meinaa olla ihan jotain muuta mielessä kun seksi illalla kun oot saanu ensin lapsen nukkumaan ja sitten alat pesemään pulloja yms..Mutta eiköhän tää tästä..

Eilinen ilta osoittautui kamalaksi, jätkä sai rokotukset keskiviikkona (en ees muista oonko käyny mittoja kertoilee, ne oli kuitenkin himpan päälle 7kg ja pituutta 65senttiä.. :) ) nukkumaan mennessä alko jumalaton huuto jota kesti päälle tunnin, sain oikeesti tehä töitä et sain sen nukahtaa ja yö meni kuunnellessa kun poika känis..Noh, josko ens yö olis parempi..

Meillä olis huomenna vuosipäivä ja oli puhetta et anoppi olis hoitanu pojan että saadaan keskittyä toisiimme ja pitää vähän kivaa, no eipä anoppi sit hoidakkaan..Petyin aika pahasti kun kerkesin jo innostua asiasta.. : / Saisin mä pojan meidän äidille hoitoon mut en millään kehtaa pyytää..Se ite sitä ehdotti mut silti.. Vähänkö teen taas asioista hankalia... :D

Tulipa tuossa juoruttua tunti vanhan ystävän kanssa puhelimessa, se oli miettiny et pidetää marraskuussa tyttöjen ilta vanhojen tuttujen kesken, vanhoissa maisemissa!Olis aika pirun mukavaa jos saadaan se vaan onnistumaan!Joutaa tuo mies yhen päivän lapsensa kanssa kaksin olemaan... :D Musta tuntuu et oma sosiaalinen elämä on kutistunu olemattomiin ja kaikki pyörii vaan lapsen ja miehen ympärillä, joten ehkä pieni hetki vanhoja muistellen tekis hyvää.. :)

Mutta mä lähen jatkaa siivousta kun nuoriherra nukkuu, mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
NAJ
Nyt tulee kommentteja jälkijunassa, meillä on niin kiireinen elämänvaihe menossa, että huh.

Ronsuttarelle :hug: en oikein osaa varmasti sanoa että mitä sinun tilanteessa tekisin, luulen että pitäisin lapsen, toisaalta se on tässä helppo sanoa kun en tilanteessasi ole. Kuitenkin haluaisin uskoa, että asioilla on lopulta tapana järjestyä jollain tavalla.

MAiralle myös voimia parisuhdeongelmiin. TOivotaan ettei plussa sitten vahvistu. Mun käsittääkseeni kuitenkaan ei vääriä plussia ainakaan pitäisi tulla. Toisaalta muistan kakkosen imetysaikaan kärsin hormooniperäisistä raskausoireista (lähinnä kuvotusoireita) minulla aina selvin raskausoire on ollut kasvaneet ja kipeytyneet rinnat, sitä oiretta ei silloin ollut. Jos noita haamuja nyt sitten vaan kokoajan tulee, ottaisin yhteyttä neuvolaan.

KH: Paranemisia pienelle potilalle ja toivottavasti saisitte apua Nutrilonista, eihän tollanen toiminta ole mistään kotoisin mitä neuvolassa harrastetaan.

Alisa: Toivottavasti ei löydy maitoallergiaa tytöltä ja palranemisia tytölle, jotenkin niin kurjaa kun pienellä on nuha.

Ulb: Onnea hampaista =) Ihania muffinsseja, mulle kanssa =) Mustakin tuntui tuolla minilattareissa, että en millään menannu saada askelista kiinni, oma keho tuntui hurjan vieraalta =( Kyllä mullle siellä vakuuteltiin että ihan varmasti ne askeleet oppii. Ehkä sekin teki vaikeata kun oli vauva, niin ei voinut samalla tavalla käyttää käsiä, tiedä sitten.

Tyttö: Onnea hienoista yöunista ja kiva kun vauveli on oppinut omaan sänkyyn

Petipuuhat: Vähän samajuttu välillä kun Toukomammalla ja Aukulla, aina ei niin huvittaisi, mutta sitten kun aloittaa on kivaa =) Jotenkin tämä arki vie mehut minusta, että haluja ei oikeastaan ole juuri koskaan, siis nimenomaan aloittaa puuhia. Kai tämä tästä joskus : /

Meidän elämä menee jotenkin tasaisesti eteenpäin, tyttö on yhä edelleen aivan valloittavan suloinen pakkaus ja elämä hänen kanssaan on helppoa. Tosin meillä on putkiremppa päällä ja vesi oli tämänviikon pois, oli aika hilpeätä olla ilma vettä. Isot harrastavat ja aika paljon elämä niiden mukaan rytmittyy. Tyttö nukkui taas muutamat yöt kokonaan, viime yönä heräsi taas pari kertaa syömään. Pieneksi ongelmaksi on muodostunut iltanukahtaminen, tyttö tahtoo mennä vähän yliväsynneeksi, eikä oikein halua nukahtaa omaan sänkyyn, kapalointi auttaa siihen välillä. Tyttö tahtoo vaan huitoa ja häärätä sängyssä ja lopulta tulee huuto.

Mukavaa viikonloppua kaikille

NAJ+Tyttö 3kk
 
NAJ
Juu oli sitten Mairan viesti tullut tohon väliin. Hyvä että haamuilut loppu!! jätät vaan pojan teidän äidille, saatte vähän aikaa kahdestaan, se tekee varmasti hyvää jos muutenkin on ollut hankalaa. Joskus mustakin tuntuu että elämä pyöriin lasten ja niiden harrastusten ympärillä, toisaalta tää on tosi lyhyt aika, esikosta sen huomaa. Just sitä kannoin ja nyt se on jo kolmannella.

NAJ+TYpy
 
emv
Heippa!

Ronsutar: :hug: huh huh miten tiukat paikat ja pohdinnat siellä. Äkkiseltään itsestä tuntuis etten pystyis keskeyttää, mut toi elämäntilanne on kyllä hurja, joten en kyllä "uskalla" neuvoa suuntaan enkä toiseen. Voimia!

Ja voima:hug: kaikille tarvitseville! Ihanaa et meillä on tää foorumi, missä voi jakaa näitä asioita!

Meilä molemmilla on kyllä haluja ja kiinnostusta petipuuhiin ja ihan on niitä petipuuhiakin, mut välillä tuntuu ettei vaan yksinkertaisesti kumpikaan jaksa!

Näin nopeat kommentoinnit vaan, juu ja kiitos fb hyväksynnästä! Me lähdetään sunnuntaina Kroatiaan ja palataan 1½ viikon kuluttua. Palailen sit! :wave: Ellei siis tule ennen sunnuntaita täällä pyörittyä.

Voikaa hyvin!

-emv ja sade 5½kk :heart:
 
Me kierreitään kolmioo Semper-Nan-Tutteli.. Mutta allergiaa ei todeta koska ei ole iho-oireita tai muuta vastaavaa, on vaan äitin sanomiset perusteena. Ja vaikka Semperistä on kakka vihreet ja pullauttelee ja Tutteli alko tekeen ilmavaivaa, ei ole maitoallergiaa koska YKSI lehmänmaito valmiste sopii.
Etkö muuten voisi kokeilla jotain apteekista löytyvää soijamaitovalmistetta, jota on allergisille vauvoille?
 
Ronsutar Isot voimahalit sinne :hug:
En varmaan itsekkään pystyis tekemään keskeytystä, mutta sitten taas toisaalta oma jaksaminen on tärkeetä..yksin pienten lasten kanssa ja vielä raskaana! Jos tukiverkosto on kohdallaan niin sitten!

Petipuuhat: juu, onhan niitä välillä enemmän ja välillä sitten taas vähemmän..välillä tosiaan väsyttää, mutta onhan se sitten yleensä kivaakin:whistle:

Meille nyt sitten tuli se vesirokko esikoiselle, nyt sitten odotellaan et tuleeko se Atelle..
Atella on ollut jo viikon flunssa ja torstaina käytiin lääkärissä ja eka korvatulehdus bongattu: /
Viiden päivän antibiootti ja vatsa on ihan kuralla..maanantaina viimeinen lääke ja tiistaina onkin sitten neuvola ja Rotan kolmas annos..jei!!
Pojan vatsa on varmaan hyvässä kunnossa...

Mut nyt TAAS vaipan vaihtoon, tiistaina neuvolakuulumisia!
 
Päiviä vaan... :wave:

Neuvola käynti käyty, eikä aikaa mennyt kun 2,5 tuntia... :O Niko onkin kasvanut taasen ihan silmissä, sulkeissa dellisen käynnin mitat n.kk sitten.
Painoa oli 7565g (6265g) pituutta 67,1cm (62cm) ja ikäähän meillä nyt sen 4kk tasan :heart: Hyvin kasvaa nykyisellä ruualla eikä ole kiireitä vielä soseisiin, vaikka ollaan jo hieman alettu maistelemaan. Kovasti meillä kääntyillään vatsalleen ja sitten tulee parku kun ei osata vielä mennä takas selälleen... :kieh: Taas ollaan pari sekuntia selällään ja sitten jo kova kiirus taas mahalleen... ja taas parku kun ei päästä takas selälleen. Nyrkkiä meilllä myös "lutkutetaan" tosi kiitettävästi ja sitten onkin kaikki paikat aivan märkänä ja sylkeä tulee aivan älyttömästi... :confused:

Otin myös puheeksi neuvolassa tämän meidän eron ja uuden raskauden... Auttoi kyllä tosi paljon ja kyllä taidan nyt kuitenkin pitää uuden tulokkaan ja tukiverkkoa onneksi löytyy joka hetki oli yö tai päivä... Taitaa olla myös isomman asunnon hankkiminen edessä, että mahdutaan 4 muksun kanssa oleilemaan.

Lapsille ei olla mainittu vielä mitään uudesta tulokkaasta ja puheeksi asia otetaan ensimmäisen ultran jälkeen... eipä tuota taida vielä pienimmät ymmärtää mutta vanhin kyllä ymmärtää ja varmasti odottaa taas malttamattomana uuden siskon/veljen syntymää.

Yöt meillä edelleen hyvällä mallilla. Niko käy nyt nukkumaan 21 maissa ja heräilee aamulla 8-10 maissa. Päivällä nukutaan pieniä tirsoja useampia ja puolen päivän tienoilla on yhdet pitkät unet n.4-5 tuntiset päiväunet. Mitäs vielä... :confused:

Ehkä tuossa nyt tärkeimmät... :whistle: ei ainakaan tule nyt muuta mieleen mutta palailen taas antamaan kommenttia kun asiat alkaa nyt olemaan taasen mallillaan (tai ainakin melkein :whistle: )

Heipat ja :hug: vielä kaikille jotka sitä tarvitsevat!

:wave: :wave:
 
Ronsutar: :hug: Voimia kurjaan tilanteeseen.. Toisaalta sun mies on kiltti, kun ei painosta sua kumpaankaan suuntaan, mutta toisaalta pakenee vastuuta sälyttämällä sen yksin sulle. Kyllä sä varmasti pärjäät tilanteessa kuin tilanteessa, mutta ehkä tällaiset päätökset kannattaa tehdä sydämellä eikä millään arkijärjellä..

Huomasin eilen pojan kainaloiden hautuneen, toinen oli ihan kirkkaanpunainen ja toinen huomattavasti lievempi. Annoin eilen kylvyn jälkeen hillua pelkällä vaipalla ja yritin tuulettaa. Yöks laitettiin talkkia ja aamulla oli paremman näköinen. Hiukan taas pelästyin, mutta onneks ei ole iho mennyt rikki tms.

Yöunet on meillä kokeneet todellisen takapakin, parin tunnin välein herätään pyörimään ja huutamaan, hamuaa tissiä ja syökin aina muutaman minuutin. Poika nukahtaa uudelleen ensin omaan sänkyyn ja aamuyöstä sitten meidän väliin. Äidillä onkin vaikeampaa, joten aika väsähtänyttä on meno. Alkoi noin neljän kuukauden iässä, on nyt jatkunu kohta kuukauden.

Käytiin tänään vauvakahvilassa, oli tosi paljon vauvoja ja äitejä paikalla ja meno sen mukaista. Ehkä ruvetaan käymään säännöllisesti, tekee pojallekin hyvää olla muualla kuin kotona.

Tsirppi
 
Heipparallaa :)
Ei oo kohta viikkoon vissiin kone ollu auki, olipa tullu tekstiä luettavaks :)
Ronsutar voimia tilanteeseen ! :hug: Jos kerta tukiverkostoa on, niin varmasti pärjäätte. Tsemppiä!
Maira Haamuilua ollu, onneks lopettivat tikut sun kiusaamisen :D

:hug: Jaksuhaleja kaikille tarvitseville!

Meillä oli eilen joku vatsapöpö neitosella, alko tunti lounaan jälkeen oksentamaan (ei syöty mtn uutta, eli ei pitäs johtua ruuasta) ja sitten koko päivä menikin nukkuessa, itkiessä ja oksentamalla. Iltaa kohti alko maidot pysymään pitempiä aikoja masussa, ja puolen yön aikaan tankkas runsaasti maitoa, ja yöllä heräs parin tunnin välein syömään. Mutta ei onneks enään oksennellu. Ja tänään jo jaksanu naureskella ja touhuta entiseen malliin. Kyllä sitä voi vaan pelästyä kun pieni oksentaa vaikka olis nähny miten monta oksennustautia niin itellä kuin muillakin.. : /

Muuten meille kuuluu hyvää, neiti alkanu jo vähän päästä jyvälle miten pääsee matolla etiäpäin, tosin pyörii ympyrää vielä mutta ei enään hermostu niin kamalasti kun laittaa lattialle massulteen :) Uutta ilmeilyä ja äänteitä tullu taas, nyt osaa mutristaa suutaan ja mmuu-kaltaista ääntelyä, hassunkuuloista. Ja tänään neiti nauro kukkuu leikille varmaan puolisentuntia mun kanssa :LOL:

Mutta nyt neiti kuulostaa heränneen päikyiltä :wave:

Miikulainen ja Tirppa 4kk 2vkoa 1pvä:heart:
 
Iltaa!

Ronsutarelle kovasti tsemppiä :) Varmasti tulee olemaan raskastakin alkuun, mutta tosiaan jos apuja saatavilla niin sehän on hieno homma.

Mairalle
huh! Olen kyllä luullut että jos pienikin haamu niin silloin se on plussa :confused:

Tsirppi Meidän mihelin ukkelilla on kanssa ollut kirkuvan punaiseksi hautunut kaulapoimu ja polvitaivekin kesähelteillä. Ceridalilla kun pyyhkäsee niin auttaa hyvin hoidoksi ja ennaltaehkäisyksikin, röhnä ei kerrykkään niin kovin kun taive 'liukas'. Joskus laitoin myös basibackt pulveria kaulaan kun iho oli rikki.

Petipuuhat On täällä kans ollut enempi niinku velvollisuudesta hoideltuja. Eilen piiitkästä aikaa oli itselläkin oikein fiilistä. Nice!! Mua alkaa kans itseäni pänniä moinen haluttomuus ja luulenkin että mielialalääkkeet tekee musta tollasen. No onnksi tietää että tilanne on tilapäinen, max puoli vuotta meinaan niitä syödä. Ruokahalu on myös kasvanut ja painokin muutaman kilon :kieh:

Unettomuus on kyllä tosi inhottava vaiva. Itse kärsin siitä todella kesällä ja nimenomaan kun olin kokoajan ylikierroksella ja umpiväsy :x

Jaksua myös sairasteleville :hug: Meillä esikoisella ollut räkätauti puolisen viikkoa, tänään oli jo parempi pvä, mutta nyt taiitaa pojalla vähän kans nekku vuotaa. Yöt silti menneet hyvin.

Me on harjoiteltu 1x pvä pikkusen perunan, porkkanan ja luumun syöntiä. Peruna ei niinkään uponnut.

Mä olin hierojalla ja nyt särkee päätä, joten hilpasenkin tästä kerrankin ajoissa vällyjen väliin.

Voikaa hyvin :)

HM ja poika 4kk, tyttö 1v7kk
 
Iltoja täältäkin suunnalta, en olekaan vähään aikaan kirjotellut mitään.

Kovin tasaista eloa meillä, kiinteitä tosiaan aloteltiin ja se rauhoitti yöt oikeastaan heti. Meillähän syötiin 2h välein yötä päivää, ei maito pitänyt nälkää kauaa. Nyt on perunaa, porkkanaa ja bataattia maisteltu/syöty, näistä bataatti on suurta herkkua, peruna yök, mutta sekin uppoaa porkkanan kera :D Luumua on myös syöty kun kakka arvatenkin ollut jumissa, nytkin oli 4pv väliä. Maitokakka tuli 2-4 kertaa päivässä joten on nyt totuttelua äipälläkin kun ei koko aikaa tarvi pyllynpesulla olla..

Alkuun yöt rauhoittui kahteen syöttöön, sitten hiljalleen yhteen ja nyt on kolme yötä mennyt ilman yösyöttöjä! Ihan mieletön tunne itsellä kun on saanut kuittailtua univelkoja. Mulla oli vähän samaa kuin Haavemamma tossa kuvas, ihan ylikierroksilla käyntiä ja unettomuutta sen rankan valvomisjakson aikaansaamana. Ihanaa että se aika on nyt helpottamaan päin.

Tuulettumaan en oo vielä joutanut, nyt on saatu tyttö oppimaan pullolle soseiden syönnin yhteydessä joten pikkuhiljaa voisi sitä sosiaalista elämää aktivoida... Ensi alkuun hyvien ystävien kanssa mennään syömään, ajoissa kotiin kuitenkin :D Jos sitä pikkujouluhippoihin vaikka sitten lähtis, jos malttaa.

Petipuuhat on täällä kanssa harvinaista herkkua, johtuen tytön myöhäisestä nukkumaanmenosta/miehen aikaisesta herätyksestä... Viikonloppuisin koitetaan kiriä :D Nyt on ehkä ensimmäistä kertaa tullut että kaipaisi jo välillä enemmän kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, siis juuri parisuhdeaikaa.. No, tulee sekin aika vielä, hyvä kun näinkin.

Olipas omanapainen tarina taas, jospa yrittäis taas aktivoitua täällä niin seuraavalla kerralla sitten taas enemmän. Voikaahan hyvin kaikki :hug:

ALM ja tyttö pian 5kk
 
Huomenta..
Voi, täällä on Eetu ihan oma ihtensä.. Pikkasen räkävaluu mutta ei huuda koko ajan, vaan nauraa ja mitä nyt on oppinu kiljumaan. :D Kääntyy välillä mahalta selälleenkin, sillon kuuluu kamala kolahus kun pää osuu lattiaan. Syöttötuolia pitää mennä kahtoon vkl et minkälaisia on, sais äijän siihen istuun :) Meil on se bumba-tuoli, siin hetken on istunu.

Koskakohan sitä sormiruokaa voipi antaa?

jahas, kiljun ja huudon sekanen huuto alkaa. Pitää mennä hiljentään kun herättää isin!
 
Ronsutar Ihana kuulla, että pidät uuden tulokkaan!! :hug: Onnea! :) Meinaako miehesi olla apuna? Onko enää mitenkään mahdollista, että palaisitte yhteen vai oliko tämä nyt ns. tässä? Voimia ihan hurjan paljon arjen pyörittämiseen! Teillä pikku mies kasvaa ihan hurjaa vauhtia :heart:

Tsirppi Täällä välillä kans kaula tai kainalot hautuneet, tuntuu, että välillä ne voi olla ihan päivässäkin punottavat. Täällä kans putsaaminen ja perunajauhojen laitto auttaa.

miikulainen hui, tuo oksennustauti on kyllä niiiin kurja tauti :( Onneks ootte päässy jo eroon siitä.

Täällä eilen käyty neuvolassa (4kk) ja siellä kaikki kuten pitääkin. Tyttö oli 62cm "pitkä" ja painoa 6120g, että hitaasti, mutta varmasti kasvetaan :D Eilen kokeiltiin maistaa perunaa, tyttö ei ihan vielä hokannu, että se perunamössö pitäs nielasta alas eikä jäädä suu auki ihmettelemään :LOL: Muutama pieni lusikallinen sinne mahaankin asti tais mennä :) Tästä se lähtee. Miten muuten ootte muusannu perunnan? Tehosekottimella, haarukalla?? Ja sitte vaan sekaan maitoa?

Alisa & Tyllerö kohta 4kk :heart:
 
Heissan!

Ronsutar kovasti jaksuja sulle ja onnea :flower:

Petipuuhista meilläkin ne rajoittuu tonne viikonloppuun,miehen töitten takia kyl muuten tuliskin harrastettuu ;)

Maira onneks haamut ei ollu totta :hug:

Mut nyt pitää mennä huuto kuuluu.

baby dream ja Henkka 4kk.
 
Iltaa :wave:

Pikaiset kirjoittamiset ennen illan BB nautintoa :LOL:

Alisa Meillä kaikki ovet avoinna. Jos asiat palaa paremmille raitelleen niin muutetaan myöhemmin takas yhteen, mutta täytynee myös varautua ettei niin käy. Mieheni on lupautunut auttamaan parhaan mukaan lastenhoidossa. Nytkin isommat ovat olleet viikonloput isällään ja viikot minun kanssa. Toki tapaavat myös viikolla... Mieheni vanhemmat ovat myös lupautuneet auttamaan jatkossakin, käy meidän suhteen kuinka tahansa. Yksin en ainakaan tule lasten kanssa olemaan vaan apua löytyy aina tarvittaessa :)

Neuvolassa juttelu auttoi tosi paljon asiaan ja lisä apua saan kunnan lastensuojelu virastolta... tai jotain sinnepäin :whistle: Sieltä käy joku 2-3 kertaa viikossa auttamassa kotitöissä ja lastenhoidossa. Loppuraskaudesta käyvät päivittäin...

Miehessäni on jo nyt havaittavissa muutoksia. Nyt pystytään juttelemaan asioista jo aivan eri tapaan ja päivittäin ollaan yhteydessä. Hakee jopa lapsia hoidosta töistä tullessaan... Huomaa että lapset ovat kaikki kaikessa ja haluaa todella lastensa parasta. Saas nyt nähdä kuinka meidän sitten lopulta käy...

Mutta kohta alkanee BB joten taidan vetäytyä tv:n ääreen... :wave:
 
Eilen oli siis 5kk neuvola ja Atten mitat oli (suluissa 4kk)
Pituutta 67,3cm(65,2cm)
Paino 7830g (7190g)
pipo 42.7cm ( 41,6cm)

Rotan sai ja piikin, illalla jo nosti kuumeen ja aamullakin oli vielä 38.2 : /
Yö oli aikamoista ähellystä kuten arvasin.. Onneksi ajoin miehen sohvalle nukkumaan, niin saatiin pojan kanssa vallata sänky, niin oma nukkuminen onnistui edes vähn paremmin..
Nyt herättiin just ekoilta päikkäreiltä ja aikamoista narinaa pikku-ukko pitää :(
 
Haavemamma ja Alisa kiitos vinkeistä! Putsaus ja talkitus ovat auttaneet asiaa ja nyt on poimut kunnossa. Aina vaan tässä ekan lapsen kanssa tulee uutta opittavaa.

Ronsutar :flower: Onnea!

Mulla on tylsää, toista päivää kotona nuhaisena ja nuhaisen vauvan kanssa. Eilen jo aloin epäillä jotain tukosta rinnassa, kun toiseen tuli ihme painontunnetta. Imetin siitä pikkasen enemmän ja tuntuu paremmalta. Luonnollisesti pelko rintatulehduksesta heräsi heti, huoh.

Ensimaistiaisia ollaan aloteltu, perunaa tissimaidolla parina päivänä ja parina päivänä mustikkaa. Tänään uppos jo lusikallinen ja siihen malliin suu aukes, että hiukan ymmärsi mistä on kyse. Alotellaan makustelu juurikin noiden rikkonaisten öiden takia, jos kuitenki kaipailee masuntäytettä..

Tsirppi ja Tyyppi ens viikolla 5kk
 
Hellurei..

Tääl Eetu meni just yöunille :confused: Tunnin liian aikaseen, syy on kyl siin et nukku tänää vaan parin tunnin päikkärit.

Kakka asiaa ois?! Pojalla ihan normaalia keltasta mutta siel on sessa ihan pienen pieniä mustia "langan" pätkiä. Ei oo tuommosta ennen nähty, mistäköhän se johtus? Ne on ihan ohjasia ja muutaman millin pitusia lankoja ja keltanen kakka tikutettu täyteen.. Kertokaas te viisaat! :)

Tsirppi meil kuumetta mitataan ihan tavan kainalo mittarilla, siihen rasvaa vähän ja tuikkaus pyllyyn :D korvakuumemittari ostettiin joskus, mut eihän se mahu noin pienen korvaan viel! No ompahan olemas sittenku on isompi :)
Miikulainen ostitkos sä sen tuttikuumemittarin? Joskus taisit puhua et hankitte, onkos se hyvä?

Meil on Eetu keksiny kivan leikin, tutti suuhun ja sit alkaa puhaltaan. Näin tapahtuu jokaisen lelun kanssa, lelu suuhun ja puhallus. :)

Ai tuost sormiruuasta kyselin, ite päätin et annan sit ku silt tuntuu.. No Eetu saipi banaanin tänään käteen ja eka kahto et mitä hiivattia, mutta olihan se sitten tosi hyvää. Ja maissi naksuja ostettiin tänään, namnam. Senkin söi, luulin että vaan sotkeis jokapaikan mutta suuhun ne pääty :)

Ronsutar Hienoa et on mahollisuus saada apua! Ei yksin tarvi olla lasten kanssa :)
 
Heippa!

Meillä Henkka kävi eilen saunassa ja kovasti tykkäs :p poika senkun naureskeli.
Meillä kaikki muksut on käyny ennen puolenvuoden ikää saunassa ekekerran ja kaikki ovat tykänneet ja tykkäävät edelleenkin ;)

Minä oli muistaakseeni vain viikon ikäinen ku mummo oli vieny minut saunaan.

Meillä on talon osto kovassa pähkäilyssä : / ollaan löydetty aivan ihana uusi talo. Nyt pitäs mennä pankkiin neuvottelemaan asioista. Toivottavasti järjestyis ja ei kerkeis talo mennä.

baby dream ja Henkka
 
NAJ
Me vietettään tyttöjen iltaa, kun miesväki on lätkömatsissa =)

Ronsutar: Onnea :flower: hienoa että pidät tulokkaan ja toivotaan että saisitte miehen kanssa asiat ratkottua. Hyvä että hän on tukenasi. Hienosti pieni mies teillä kasvaa.

Taipeiden punotuksesta on ollut juttuja, me ollaan punoittava taive pesty ja laitettu talkkia/bepanthenia, se on toiminut hyvin.

Kuumemittarina meillä on otsakuumemittari, joka on ostettua noin viisi vuotta sitten netistä. Hyvin on toiminut.

KH: Kiva että Eetu on oma itsensä. Se on tosi raskasta jos vauva huutaa.

Saunaan ei olla tyttöä vielä viety, vanhemmat lapset on olleet 1-vuotiaana ekan kerran saunassa, niin luulen että tyttökin saa sinne odottaa. Suihkussa käytetään aina saunavuorolla taloyhtiön saunassa, niin että minä saunon ensin, mies tulee lasten kanssa alas, pestään tyttö ja minä lähden typyn kanssa ylös.

Meidänkin elo sujuu tasaisesti, tyttö on ihana =) Yöt on mennyt vaihdellen 0-3 syöttöä/
yö. Kakkaa saatiin odotella, mutta sekin tuli onneksi =) Soseita ei olla vielä maisteltu, tissi
maidolla mennään siis. Uusimpana taitona on päristely ja kiljuminen =) Nyt taitaa typy hermostua, koitan jatkaa paremmalla ajalla.

Semmoinen nopea kysymys että kuinka paljon teidän lapset juo maito kerrallaan pullosta?

T:NAJ+Typy 4kk 2 pvä
 

Yhteistyössä