Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

Heipsan!

Täällä huutelee fb-ryhmän perustaja :)

Olen saanut viestinne.
Muistakaa kuitata kaveripyyntö jotta ootte ryhmässä mukana!

Sen verran tännekin omia kuulumisia:

Kävin tosiaan pe neuvolassa. Kaikki arvot olivat erittäin kohdillaan.
Hemoglobiini jopa noussut ed. neuvola käynnistä.
Paino on edelleen suunnilleen samoissa lukemissa kuin lähtiissä.
Toki päivittäin vähän vaihtelee...mutta saattaa illalla näyttää kiloa vähemmän kuin jonakin aamuna jne. Tyytyväinen olen ettei ole noussut vielä.

Tiistaina meillä rakenneultra! Jei!
Ootellaan kovasti miehen kanssa että saatais sukupuoleen varmistus.
Ja vielä kovemmin petytään jos ei saadakaan :/
No täytyy toivoa että onistuis tällä kertaa. Esikoiselta käytiin sen vuoksi yksityisellä uusi reissu.

Keskiraskautta siis elellään ja virtaa on sen mukaisesti. Olot on hyvät siis. Välillä aamuvuoroissa meinaa silmät mennä kiinni jos nukkunu yön huonosti niinku yleensä. Muuten aika hyvin jaksanut töissä ja kotona. Remonttia on tehty ja esikoinen on innoissaan omasta uudesta huoneestaan! Ihanaa kun saatiin se vihdoin valmiiksi. Huomenna pitäs tulla uusi sohva olohuoneeseen ni sitte alkaa jo olla homma purkissa.

Kun minä en ole kerta vähään tyytyväinen, ni keksin koko ajan jotain uutta hommaa. Nyt siis pitäs jaksaa vielä maalata pari lasten sänkyä kirkkaan keltaiseksi. Sopii sitten tuohon lastenhuoneen uuteen ilmeeseen paremmin. Käy sekä pojalle että tytölle. Oon jotenkin tykästynyt sellaiseen kunnon keltaiseen väriin (ei liian tumma). Ja tottakai pitää olla myös kiiltävä pinta. Eli korkeakiiltomaalia ostettu.
Se ei olekaan ihan pikku juttu tehdä mutta jospa sitä sen verran vielä jaksais.

Tsemppiä kaikille arjen kiemuroihin!
Liittykää fb-ryhmään niin siellä "tavataan" sitten päivittäin! :)
Linkkiä omasta profiilista minulle niin pääsette ryhmään.

Aurinkoisin terveisin Jasmin12 ja sääski 24+2!
 
Minäkin olen miettinyt, onko mulla joku tulehdus, kun nuo supistukset on nyt niin ärhäköitä. Kaikissa raskauksissa on ollut paljon harjoitussupistuksia, mutta tosiaan niihin ei ole liittynyt mitään muuta, kuin vatsan hetkellinen kiristyminen. Meillä testataan B-streptokokki, oli tullut uutena juttuna edellisessä raskaudessa. Se oli tosin ihan loppu vaiheessa, n. kuukausi ennen laskettua aikaa. Täytynee kysäistä, voisiko sen tehdä nyt jo aiemmin.

Kristiinillä ei ole enää pitkä matka äitiyslomalle :)

Mullakin oli muuten RD-diagnoosi poikaraskaudessa. Kuopuksen aikaan taas sokerit oli ok, hänkin poika.

No teillähän sairastelua riittää, Dragonfly77 : /
Mullahan oli myös noro raskaana ollessa, ja lähdin tosiaan synnärille, kun mulla alkoi koko yön rankan yrjöämisen/ ripuloinnin päätteeksi supistella aika kipeästi ja säännöllisesti. Laskettuun aikaan oli enää muutama päivä, ja luulin, että synnytys käynnistyi jatkuvan kramppaamisen seurauksena. Meinasivat ensin kotiuttaa samana päivänä, mutta jäinkin sille reissulle useammaksi päiväksi, kun veriarvot oli niin pahasti metsässä. Nesteytys ja antibiootit meni suoraan suoneen, kuume ja tulehdusarvot nousi. Muutaman päivän makailin aina välillä käyrillä, seurattiin supistuksia ja vauvan sykettä. Vauvalla olikin sitten aika korkea syke jossain vaiheessa, oli ainakin yli 160, ja siitä huolestuttiin. En muista enää miten pitkään se syke pysyi korkeana, ainakin sen yhden iltapäivän ja illan. On melkein 6 vuotta aikaa... Mutta kun vauva sitten syntyi muutamaa päivää myöhemmin, oli hän aika "rimpula". Paino lähti nopeaan nousuun, ja sitten seurattiinkin, onko jotain vialla, kun ei sitä yleensä alussa tapahtuvaa painon notkahdusta tullut. Lääkäri epäili lähtötarkastuksessa, että vauva kärsi mun kuivumisesta myös. Neuvolassakin alkuun seurattiin painoa tarkemmin. Jotain epämääräistä oli ensimmäisissä päivissä muutenkin, vauva alkoi huutaa melkein heti, jos hänet laski sylistä. Näytti, että olisi vatsavaivoja. Pidinkin häntä melkein koko ajan pystyssä, söin jopa vauva olkapäällä. Ja yöt nukuin puoli-istuvassa asennossa vauva olkapäällä, muuten ei olisi vauva tehnyt muuta kuin parkunut. Yhtenä päivänä hänelle nousi myös kuume, laski pois seuraavana. Vähän epäiltiin, johtuiko nuo kaikki siitä mun sairastamisesta.
Mutta kiva kuulla, että siellä tasaantui sykkeet! :) Kätevää, kun voi dopplerilla itse tarkistaa.
 
Cherrie, kiitos mielenkiintoisesta tarinasta. Tuo oli hyvä kuulla. Epäilin itsekin että vauva tosiaan kärsii jollakin tavalla norosta. Kun itse olin kuiva kuin korppu ja mahakin laski. Pelkäsin että ainakin lapsivesi väheni. Jotakin siellä tapahtui. Juttusi inspiroimana taidan tarkistaa tänään vielä kerran lapsen pulssin koska oma oloni ei ole vieläkään hyvä vaikkakin olen jo voinut syödä jotakin.
Hyvä että selvisitte vauvan kanssa aikanaan vaikka koettelmus kuulosti kovalta.
 
Vaunut löydetty!
Uusia en missään nimessä (pihinä) halunnut edes harkita.
Miehen kaverilta sattumalta bongattu Emmaljungan Ceroxit joissa Citykoppa. Väri mustaruskea. Hinta oikein sopiva noin passeleista ja hyväkuntoisista!
Kätevät tuntuis olevan, kääntyvät etupyörät sopii hyvin kerrostaloon.
Tila alkaa käydä ahtaaksi vaan kaksiossa yhden miehen,kahden vilkkaan russelin ja kaikkien tavaroiden kanssa :whistle:
 
Hei vaan pitkästä aikaa (taas) :)

Eipä oikeestaan tuu tänne kauheasti kirjoiteltua, kun tuonne facebookkiin on vaan niin paljon helpompi. MUTTA tervetuloa uusille, kiva että ryhmä laajenee entisestään :) ja onnea kaikille jotka on hyviä uutisia saanut. :)

Vaunuista oli täällä ainakin puhetta. Me katsottiin pitkään brion happyja ja olin satavarma että ne meille tulee, mutta liikkeessä näinkin ihanat ruskeabeiget vaunut ja rupesin niitä tutkimaan ja työntelemään ja totesin haluavani ne. En tiennyt ees mitkä ne on, tai mitä ne maksaa, mutta ne halusin. Ja ne me ostettiin. Eli vauva kulkee ihanilla ruskeabeigeillä ABC Pramy Luxeilla. :) Sattui sitten niin kivasti etä tutuilla oli samat vaunut aikoinaan ollut ja totesivat vaunujen sopivan juuri meidän tarpeisiin. :)

Ja joku oli kysellyt kasvatuksesta ja kasvatusoppaista jotain? Yhtäkään moista opasta en ole lukenut, enkä aio. Terveellä järjellä, rajoilla ja rakkaudella kasvatetaan meidän lapset. Mies on onneksi samaa mieltä kanssani ja meillä on muutenkin aika yhtenevä käsitys tulevista säännöistä jne lapsille. Tosin kun ensimmäistä odotellaan niin noihin sääntöihin on vielä vähän aikaa..vauva kun ei niitä juuri tarvitse :D

Omaa napaa sen verran, että vointi on vihdoin kaikinpuolin hyvä, energiaa löytyy aina muutama tunti kerrallaan, mikä on toki hyvä sillä meillä on loppuviikosta muutto isompaan asuntoon. :) Liitoskivut vaivaa jos liikaa rehkii, mutta muuten kaikki on ihanasti. Ja vauvakin potkii aika tuntuvasti useimmiten. :)

Kelan paperit on täytelty netissä ja muutamaa liitettä vaille valmiit ovat. Äitiyspakkaus otetaan, enkä malta odottaa että saan sen! :) Seuraava neuvola mulla on helmikuun 5. päivä ja silloin tapaan toista kertaa neuvolalääkärin joka ystävällisesti kirjoittaa mulle loppuajaksi sairaslomaa, sillä mun selkä ei enää kestä istua eikä seistä kahdeksaa tuntia päivässä ja silmät ei pysy auki enää yhdeksän jälkeen illalla ja työvuorot päättyisi vasta klo 23.15 .. lisäks mulla on hemppa 97 ja rauta ei imeydy, joten ei ihmekkään että töihin ei kykene (nyt olen kesälomalla :D) ja tiedossa jonkunnäköisiä rautapistoksia.. yyyyyh :/

Siinäpä kaikki tällä kertaa, ihanaa viikkoa kaikille! :)

citrus86 & ipana 22+4
 
Itsekin tulee täällä käytyä nykyään paljon harvemmin kun facebookissa on niin aktiivinen porukka ja sinne on helppo kirjoitella :)

Vaunuina meillä Teutonia Prestiget - kova erillinen kantokoppa ja tietty ratasosa. Runkoon meillä myös Maxi-Cosin adapterit eli kaukalon saa myös kiinni. Värinä meillä vaunuissa tummanharmaa & tumma violetti. Suosittelen ainakin ratasosaan tummaa värimaailmaa, niin ei näy kaikki kurat & hiekat siinä vaiheessa kun kontataan & kävellään. Kuukausi sitten ostettiin käytettynä vielä Phil&Teds Vibet sisarusrattaiksi ja muutaman käyttökerran perusteella vaikuttavat ihan käteviltä ja mahtuvat hyvin autoon.

Olin viime viikon sairaslomalla oikein pahoiksi äityneiden liitoskipujen vuoksi. Kävelin toissa lauantaina pari tuntia kaupungilla ja sen jälkeen en sitten meinannut enää päästä kävelemään! Viikon lepo auttoi aika hyvin ja tänään tulin taas töihin. Katsotaan miten sitä jaksaa - torstaina on neuvolalääkäri että jos tuntuu että ei kroppa kestä töissä oloa niin täytyy pyytää lisää sairaslomaa... Pidempiä kävelyreissuja ei enää pysty tekemään tai tuloksena on taas aika tehokas liikuntakyvyttömyys :( Ärsyttävää sillä energiaa olisi tehdä kaikkea, mutta kroppa ei vain kestä :headwall:

Kovasti tekisi mieli laittaa vauvalle huonetta valmiiksi, mutta en vaan voi kun ei ole huonetta mitä laittaa :D Voi olla meillä tulee muutto eteen vielä ennen synnytystä ja siksi ei sisusteta nyt vanhaa kotia uudelleen ainakaan toistaiseksi. Esikoisen huone taisi olla jo tässä vaiheessa täysin sisustettu :LOL: Olen kyllä jo valmiiksi mielessäni sisustanut sekä vauvan huoneen että esikoisen huoneen ;)

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Tuiku & Kirppu 27+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Saatiin tänään äitiyspakkaus. On kyllä poikavoittoisia värejä vaatteissa. Meille sopii kyllä mainiosti. Näkyi olevan kestovaippojakin pari. Kuinka moni meinaa kestovaippoilla? Itsellä ei siitä ole minkäänlaisia kokemuksia. Olen vain kuullut, että niitäkin vaippoja on niin monenlaisia. Pitäisi osata hankkia oikeanlaisia.

Hymeli ja hissukka 24+3
 
Heippa kaikille uusille ja vanhoille :wave: Harvoin tulee tänne kirjoiteltua, fb:ssä kun tulee muutenkin käytyä päivittäin niin kirjoittelu on sinne jotenkin helpompaa.

22+0 ja neuvola takana. Tämän jälkeen täytin netissä Kelan hakemukset äitiyspakkausta ym. varten, kohta pääsee penkomaan pakkausta :) Sf-mitta oli 18cm, sykkeet n. 145, äipän pissa normaali ja hemppa oli jopa noussut 131->141, ilmeisesti tulosta siitä kun on jaksanut liikkua enemmän ja syödä monipuolisesti. Painoa on nyt tullut lisää lähtötilanteesta (rv 8) reilu 5kg.

Olot on ihan ok, vaikka huonot unet ja ajoittaiset kivut vaivaa. Joitakin mahakipuja on, jotka vaivaa öisinkin. Epäilin eka virtsaputkentulehdusta, mutta testi näytti puhdasta. Varmaan kasvukipuja, muuta ei neuvolantäti osannut sanoa. Ja tosi selvästi tuntuu jo vauvelin potkut! Ihanaa, mutta.. tämä maha-asukki tykkää aloittaa kunnon jumpat silloin kun itse rauhoitun ja monesti tätä jatkuu pitkälle yöhön. Jotenkin on tullut kauheen yliherkäksi noille tuntemuksille ja myös kaikille äänille. Ei tunnu kovin herkulta kerrostaloasuminen tällä hetkellä :| Minkä lisäks stressi vaikuttaa uneen muutenkin, öisin herää miettimään jotain koulujuttua. Huonot yöunet sitten kostautuu joskus liian pitkään nukkumisella ja ei opiskelut sitten aina etene niin kuin haluaisi.. Kiva stressi tulee vielä gradun valmistumisesta ennen ä-lomaa |O Ai että kun tekis joku pikkuloma terää, sais ajatukset vähäks aikaa muualle...

Mutta jotain kivaakin, hankinnat alkaa olla jo hyvällä mallilla. Vaatteita on tullut osteltua enimmäkseen käytettynä mutta myös jotakin uutta, ja näitä on jo kaks isoa pahvilaatikollista :) Hommattu on hoitopöytä ja pinnasänky Briolta, ihan jees että pinniksessä on laskettava laita tällaiselle tyngänlyhyelle. Turvakaukalo löytyi myös, Akta Gracon trilogic telakalla + matkarattaat joihin kaukalo käy näppärästi, ja hyvältä vaikuttaa.
Löydettiin käytettynä tosi siistit 5v vanhat Emmaljungat, ilmeisesti Smart Duo Edget, 30 eurolla! Tosin ilman istuinosaa, mutta koppa osa on sen verran iso, että menisi hyvin pitkään ja istuinosiakin olisi myynnissä erikseen. Pestiin kangasosat ja tuli kuin uudet :) Muutenkin tosi vähän käytetyt ja hyvin pidetyt. Ulkoillessa etenkin talvella ne olis varmasti ihan loistavat. Harmi vaan, että taitaa olla liian isot meikäläiset käytettäväksi, kiva ois jotain nähdäkin sieltä vaunujen takaa :D Eli taitaa lähteä nämä vaunut sitten kiertoon tai parvekevaunuiksi.

Ja muutenkin haluais ehkä sirommat vaunut, eli suosituksia otetaan vastaan: Mitkä vaunut pienikokoiselle vaunujentyöntäjälle? Muita vaatimuksia ei ole, kuin että on tosiaan säädettävä työntöaisa, pienikokoisuus, neljä rengasta, hyvä tavaratila.. Yhdistelmävaunut ei ole ainoa vaihtoehto, mutta varmaan kätevintä jos yksillä vaunuilla haluaa selvitä sen 0-3v ajan..? Vaikeita päätöksiä.
 
Viimeksi muokattu:
simppu: Satakunnan plikkoja ollaan ;)
farkkutytöllä oli tosiaan aika hurja tarina! Nuo autot ovat kyllä välillä niiin murheenkryynejä, oma diesel päätti viime perjantaina että oli aika pitää vapaa päivä, eikä käynnisty
nyt ollenkaan.. :/

onko muilla ollut puutumista/turvotusta jaloissa? Itsellä ollut hirveitä ongelmia eteenkin tuon
puutumisen kanssa. Teen istumatyötä ja sen lisäksi istun autossa tunnin työmatkat edestakaisin.
Jalat ovat välillä niin puutuneet ja lantiota pakottaa että on itku herkässä.. :(
myös selviä merkkejä näön huonontumisesta ilmassa. Noh, eiköhän tämä kaikki sitten toukokuussa
unohdu! ;)

Bambiina ja ötö 23+3
 
Heippa.Itse olen huomannut,että yön aikana jalat välillä puutuu ja pohkeita särkee,näkö myös jotenkin huonontunut:whistle:
Torstaina varmaan uusi ostaja tulee hakemaan meidän vanhat vaunut,eipä niistä nyt enää paljon voinut pyytää,mutta saadaan pois nurkista ja päästään ehkä perjantaina ostamaan uudet:DMulla on taas flunssa,jo kolmas tän raskauden aikana,silti en ottanut influenssa rokotetta: /

petronella ja toukotoukka 21+6:heart:
 
nibsu: Me mietittiin esikoiselle Emmaljungan duo edgejä, mutta kun ollaan miehen kanssa molemmat suht pienenkokoisia niin ne tuntuivat ihan liian isoilta meille. Päädyttiin sitten Teutonia Prestigeihin - ja koska halusin vaunut erillisellä vaununkopalla niin tilattiin vaunut Saksasta. Ovat olleet meille ainakin toimivat vaunut :) Niiden rinnalle tosin ostettiin sitten vielä matkarattaat kun tyttö alkoi istumaan rattaissa - oli kevyemmät kuljetella mukana ja menivät pienempään tilaan.

Mulla alkoivat taas öiset suonenvedot jaloissa, mikä oli tuttua esikoisen odotuksesta. Nyt syön magnesiumia jolla pysyvät kurissa. Muistan että jalat puutuivat esikoista odottaessa, mutta toistaiseksi ei ole vielä ilmennyt tuota vaivaa tässä raskaudessa.

Tuiku & Kirppu 27+3
 
Bambiina24, mä teen kanssa istumatyötä ja olen myös huomannut jaloissa puutumista! Ilmeisesti tukisukat voisivat auttaa asiaan?

Mä olin se joka huuteli kasvatus- yms. oppaiden perään! Mulle vauvamaailma on ihan uutta, ja koen että kaipaan tukea esim. imetykseen, ruokailuun ja nukuttamisiin. Meillä kävi kissojen (juu, tiedän kyllä että on ihan eri asia!) kanssa niin että alussa olimme kissanpennuille hyvin lepsuja, ja myöhemmin olikin vaikeaa opettaa niitä huonoista tavoista pois. Pelkään että vauvan kanssa käy ihan samalla tavalla, että huomaamattaan tulee opettaneeksi se huonoille tavoille esim. ruokailun tai nukkumisen suhteen. Kasvatusoppaita en niinkään ajatellut lukea.

Tänään seurantaultra polilla, saas nähdä mitä siellä tehdään ja miten poitsu on kasvanut!

Mulla muuten joku hukkasi verikokeiden tulokset, aaaargh! Kilpirauhasen testit vaatii, että käydään testeissä ennen 10 ja aina on saanu jonottaa vähintään tunnin. Nyt on kirosanan paikka!

Mammselli ja Uuno 24+2
 
Itsellä uskon tuon jalkasäryn/ puutumisen omassa tapauksessani olevan jotenkin lantio peräistä.. Jalkojen puutuminen alkaa aina lantion kipeytymisellä, sen jälkeen tulee pakotus jalkoihin ja tästä seuraa puutuneisuutta, välillä jopa tunnottomuutta.. :/ tosi ikävä/pelottava vaiva noitten pitkien ajomatkojen takia.. Täytynee lääkärille rimpautella ja kysäistä asiasta.. :)
 
Saatiin tänään äitiyspakkaus. [...] Kuinka moni meinaa kestovaippoilla? Itsellä ei siitä ole minkäänlaisia kokemuksia. Olen vain kuullut, että niitäkin vaippoja on niin monenlaisia. Pitäisi osata hankkia oikeanlaisia.

Hymeli ja hissukka 24+3
Voi kateus, miksei meille vielä ole tullut pakkausta! Kelan nettisivuilla lukee, että hakemus on vieläkin käsiteltävänä, lähetin sen jo yli kaks viikkoa sitten. En malta oottaa!!

Me aiotaan kestovaippailla (vihaan tota verbiä) niin paljon kuin suinkin jaksetaan. Sain jo kaverilta kassillisen sellasia aika "vanhakantaisia" vaippoja, katotaan että jaksetaanko niiden kanssa väsäillä. Ainakin niitä voi käyttää sit lisäimuina. Toiselta kaverilta ollaan saamassa sellasia moderneja versioita.
 
Kasvatusoppaista, Kun on ensimmäinen tulossa, niin itse tykkään myös valmistautua tulevaan lukemalla kirjoja. Niistä saa hyviä vinkkejä, ja vähän suuntaa siihen omaan linjaan, miten ajattelee menettelevänsä sitten vauvan kanssa ja miten ei. Eri asia sitten, miten asiat todellisuudessa menee....;)
Erityisesti nukkumisjutut on sellaisia, mihin haluaisi jotenkin valmistautua etukäteen. Olen lukenutkin kirjaa Unihiekkaa etsimässä, jossa on mielestäni ollut hyviä konkreettisia vinkkejä vauvan nukuttamiseen. Ymmärrän hyvin Mammsellin vertauksen kissanpentuihin... Onko kukaan lukenut jotakin hyvää kirjaa synnyttämiseen valmistautumisesta?
 
Heippa kaikille mammoille pitkästä aikaa!

Ihana lukea kaikkien ultrakuulumisia, onnea niistä ja tyttö/poikalupauksista. Meillä kanssa rakenneultrassa oli kaikki hyvin. Harmitti vaan hiukan, kun asukki ei näyttänyt sukupuoltaan. Oli perätilassa joten ultra oli liian epätarkka. Pääasia, että muut rakenteet näkyi erittäin hyvin ja kaikki oli kunnossa. Jorvissa oltiin ja tutkimuksen teki siis kätilö. Onko muilla ollut kätilön lisäksi myös lääkäri tekemässä rakenneultraa?

Hankinnoista Mies on osallistunut oikein hyvin hankintoihin, ainakin isompiin mitä ollaan tehty ( vanut, turvakaukalo:)

Masu alkaa jo olla hieman tiellä ja pieniä tuntemuksia on alaselässä työpäivän jälkeen. Myös nivuskipuja on ollut kävelylenkeillä.. inhottavia! Etenkin kun on kaksi koiraa lenkitettävinä. Miten teilä muilla on mennyt, joilla koiria ulkoilutettavina? Me asutaan rivarissa joten pakko on lenkille lähteä kivuista huolimatta. Mies tekee vielä reissuhommia 4 päivää viikossa ja yksin on selvittävä alkuviikko.
väsymyksestä Mulla kanssa nyt muutaman viikon ollut selvästi enemmän väsymystä.. onneksi perjantaina neuvola niin saa tietää onko Hb laskenut entisestään, varmaan rautakuuri alkaa.

Ihanaa kun aurinko alkaa paistamaan ja linnut laulaa.. sieltä se kevät tulee ja synnytys lähestyy! Jännittävää! :)

Ema 23 + 3 ja pikkuinen
 
Neuvolakuulumisia pikana:
Painoa sopivasti, jes! Pissa puhdas, RR matala eli hyvä niinpäin, Hb 122, sf 19cm (just keskikäyrällä mennään) ja vaven sydänäänet 147, lapsiveden määrä normaali =)

Mainitsin supistuksista ja itseasiassa just kun nousin pöydälle sydänäänien kuuntelua varten niin supistelikin taas... Th sanoi, että vaikka ovat kipeitäkin, niin jos menevät levolla ohi eikä oo säännöllisiä niin ei ois huolissaan. Selkäkin reistaa, ja saan halutessani mennä lääkärille toki aiemminkin kuin varatulla helmikuun lopun ajalla.
Eli ei kai tässä mitään, painetaan eteenpäin vaan :D

Ema kyseli koirien lenkittämisestä. Meillä kans 2 koiraa eli päivittäin on lenkkeiltävä ihan reilusti. Mula kans vaivaa kaikenlaiset kipuilut nivusissa, repäisyt alamahassa sekä ihan rehelliset supistukset heti ku reippaammin kävelee. Myös liukkaus on ollu ongelma, pari kertaa oon kaatunu. Tänään ostin sellaset "mummopiikit" kenkiin ja iltalenkki menikin jo paljon kivemmin =)

KeepGoing ja vave 22+4
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Kevättä on jo ilmassa <3
Meilläkin on ollu vaivana tuo ihana Noro. Oksensin vain kerran enkä edes ripuloinut ja silti jouduin tiputukseen. Tuli niin järjettömät oikeanpuoleiset alamahakivut etten päässy vessankynnystä yli.

Tulevalle vesselille on kaikki hankinnat oikeastaan jo valmiina. Pari kertaa oon käyny kirppareita kiertelemässä ja niin paljon löytäny hyviä vaatteita vk-pukua myöten, että seuraavan kerran vauvan vaatteita ostellaan, kun tiedetään jo kokemuksen perusteella onko niitä tarpeeksi :). Oli niin paljon tytön vauva-ajalta jääneitä avaamattomia kosteuspyyhepakkauksia yms kulutustavaraa, että ainoastaan vaipat puuttuu. Tuttipakkauksen ostin edellisellä ruokakauppareissulla. Tietty tulee vielä ommeltua ja kudottua kaikkea ylimäärästä pientä kivaa :).

Ylämahaa on tänään poltellu siihenmalliin, että vähän hirvittää.. Pitää seurailla jatkuuko oire. Supistelut ylty oksennustaudin aikana (luonnollisesti), mut meillä terkka oli tosi äkäsenä et jos ei levolla ja särkylääkkeellä ja jopa 1l vettä juomalla supistelut rauhoitu, pitää kuulemma mennä käymään. Oli lyhentyny jo kohdunkaula hieman.. Mulla ei esikoisen raskausaikana ollu yhtäkään kipeää supistusta ennen käynnistystä rv 41+4 ja nyt niitä on ollu niin ettei oikeastaan ykskään supisteluksi tunnistettu ole ollu ns. kivuton harkkasupistus. Niin nämä raskaudet vaan voi poiketa toisistaan. Muuten tunnen itteni jopa paremminvoivaksi/parempikuntoiseksi kuin ensimmäisessä raskaudessa näihin aikoihin.

Nautitaan lisääntyvästä auringonpaisteesta!!
Valjakka ja rv 23+2 (pitää aina tarkistaa, ihan pihalla nuista viikoista)
 
Täällä lähti ekat panadolit naamariin lantion alueen kipujen vuoksi. Taitaa olla liitoskipuja, koska juilii nivusissa, häpyluussa ja alaselässä. Si-nivelen kipua on ollut jo varmaan kymmenen viikkoa, mutta sen kanssa on pärjännyt. Nämä säryt ja kolotukset taas tuntuu sellaisilta ettei niitä voi kontrolloida eikä lievittää esim liikunnalla. Eilen olin kyllä jumppailemassa, mutta pahimmat tuntemukset on ehkä kävellessä. No ei tää nyt ihan hehkeetä ole tämä istuminenkaan. Ihan persiistä. :( Olo tuntuu rampaiselta norsulta.

Onko kukaan istumatyöläinen ollut sairaslomalla liitoskipujen takia tms särkyjen takia? Jotenkin tuntuu, että sitä ei hirveän hyvällä katsottaisi!? Voiko sellainen, joka ei ole kärsinyt näistä ymmärtää, kuinka epämukava olotila tämä on?

Mi&Ma + Prinsessa 25+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
^ Itse olin juuri viime viikon liitoskipujen vuoksi sairaslomalla. Liikkeelle lähtö oli yhtä tuskaa ja käveleminen sattui kovasti. Olen istumatöissä eikä työterveyslääkäri epäröinyt kirjoittaa sairaslomaa. Lepo auttoi ja nyt olen ollut taas töissä - tosin iltaisin kyllä huomaa että on päivän istunut työpöydän ääressä.
 
JOM
Kukaan ei ole tainnut viritellä keskustelua suhteestanne mieheen. Onko teillä muuttunut suhtautuminen mieheen? Musta tuntuu, että olen itse vähän omissa ajatuksissani ja oloissani, että mies jää vähän huomiotta, josta pikkaisen huono omatunto. Petipuuhat ei voisi vähempää kiinnostaa. On niin täynnä joka kolo, että ei oikein nappaa ja tuleva baby tuntuu tärkeämmältä tällähetkellä kuin ukkelille lepertely:)Mulla tuli myös viimeksi yhdynnän jälkeen verta ja kovat supistukset heti perään, joten sekin vähän hillitsee...Muutenkin jotenkin ärsyttää toisen olemus. Onko kenelläkään samanlaisia fiilksiä vai olenko ihan ypö tässä asiassa?

Olen lueskellu täällä muiden hankinnoista ja mulle tuli kamala hoppu hankkia tulevalla käärölle jotakin. Marssin paikalliselle kirpparille ja löysin muutamalla kympillä kassillisen aivan ihania vaatteita tyttölupaukselle. Nyt sain mielenrauhan ja voin taas rauhottua:) Tuolta kirppareilta löytyy kyllä tosi hyväkuntoisia vauvanvaatteita. Eihän ne ole ennättänyt mennä miksikään! Kahdelle aikaisemmalla lapselleni ostin kaiken uutena ja nyt yritän kyllä ostaa mahdollisimman paljon käytettyjä ja säästää nekin pennoset.
 
Henkisesti tunnen olevani entistäkin lähempänä miestä, olen aivan fiiliksissä siitä, että just me saadaan yhteinen lapsi. Tiedän, että miehestä tulee maailman paras isä, joka haluaa olla kaikessa mukana yhtä lailla kuin mäkin. En malta odottaa, että pääsen todistamaan tätä. Aina välillä suorastaan liikutun, kun katson salavihkaa miestä ja kelaan, että toi tyyppi tossa on mun lapseni isä.

Fyysisesti taas-- no joo. Hellyyttä ja halailua on ihan vanhaan tapaan, mutta en voi väittää, että seksiä olisi kovin paljoa ollut. Ensin oli niitä pelottavia vuotoja, sitten paha olo ja väsymys, ja nyt ollaan kumpikin oltu samaan ja eri aikaan kipeinä jo monta viikkoa. Muutenkaan ei oikein oo ollu sellanen fiilis. Pitäis ehkä tässä terästäytyä asian suhteen. En kuitenkaan halua hukata tätäkään puolta suhteessamme.

Eilen meillä kyläili hyvä ystäväni, kolmen lapsen äiti, joka kertoili omista kokemuksistaan. Heillä oli aina koko raskausaika ja melkein lapsen ensimmäiset kaksi vuotta menneet niin, että hän oli vaan niin äitiyshuumassa, ettei kaivannut sitä fyysistä puolta. Mies varmaan kuunteli kauhuissaan sivusta tätä, hahhah, pitää tänään kysellä, mitä ajatuksia stoori herätti.
 
Tuiku, tää on vähän hankala tilanne, kun ei oikein tiedä mikä on oikea hetki sille sairaslomalle. Tuntuu, että vielä pärjään kuitenkin..hetken. Alapäätä kyllä jomottaa eikä särkylääke ole auttanut. Ja särky vie myös jonkin verran keskittymiskykyä. Onneks on ens viikolla kolme päivää vapaata viikonlopun jälkeen.
 
Kysely:
Te joilla kovia liitoskipuja. Minkä mallinen lantio teillä on?
Juttelin miehen kanssa ja en purematta niele että tietynlaisella lantiolla ei tule liitoskipuja.
Itse kärsin varmaan vaikeista/ keskivaikeista kivuista varsinkin oltuani hereillä pidemmän aikaa ja erityisesti ennen unia.
 

Yhteistyössä