Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

Meillä sattuu oleen tällä hetkellä ruotsinkielinen koulu ja vissiin päiväkotikin lähellä mut tokikaan en tiedä et jos muutetaan lähivuosina isompaan kämppään et löytyykö tältä samalta alueelta kivaa asuntoa, et en minnekään älyttömän kauas ala lasta kuskata ihan vaan sen takia et pääsis ruotsinkieliseen jos ei sellasta lähellä satu sillon olemaan.. No onhan täs aikaa vielä miettiä mut tällä hetkellä aika varmalta tosiaan näyttää toi et ruotsinkieliseen.. Luulen et meillä mies ei yksin jaksais opettaa tota ruotsia pojalle koska ei se sitä ikinä kotona puhu vaik alkuun yritinkin et jos hän puhuis mulle ruotsia niin oppisin sit siinä vaik vastailisinki suomeks takas, mut aina hetken muisti puhua ja sit aina automaattisesti käänty suomenkielelle nii jäis varmaan aika vähäiselle pojankin kans, ehkä..

Olis paljon helpompi tosiaan laittaa se sinne jos ite osais edes vähän puhua ruotsiks mut unohtanu jo nekin vähät mitä koulussa oppinut.. Pitää ehkä mammalomalla alkaa opiskelemaan..:)
 
Liitympä minäkin viimein tänne ryhmään. :) Laitoin pyynnön FB:n puolelle ja varmaan sinne tulee jatkossa kirjoiteltua. Ajattelin kuitenkin tulla tänne esittäytymään. Eli 23, toukokuussa 24-vuotias esikoisen odottaja. LA 28.5 ja tyttö ilmeisesti tulossa. Sairaalana kätilöopisto. Takana mulla on tuulimuna/2010 ja varhainen km tän vuoden heinäkuulla. Keskenmenon jälkeen ehti yhdet menkat tulla ja sitten tulikin plussa. :) Tässäpä nyt jotain meikäläisestä.

tryffeli89 & hyttynen 23
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Nimet on valmiina tytölle sekä pojalle. Toisia nimiä ei ole vielä lyöty lukkoon. Hullusti kävi kun olin aina ollut "varma", että jos joskus saan tytön niin nimi on Ella. Joo siihen saakka kun meidän tuttava perhe sai tytön 5kk sitten ja ristiäispäivänä tuli viesti "tytöstämme tuli Ella xx" :LOL: Tämä ei nyt ollut mikään henkilökohtainen tragedia, mutta eka ajatus oli tietenkin eiiih! Vaivatta mieleen tuli toinen nimi ja mieskin sanoi heti, että se olisi kiva. Samoin esikoisen nimi tiedettiin heti eikä muita vaihtoehtoja edes mietitty.

Tänään sain käyttöön uudet Britax B-dual rattaat ja ovat niin mukavat eka päivän testailun jälkeen! Toki nyt testattu vasta yhdellä lapsella, mutta uskoisin näiden olevan hyvät myös kahdella. Parempi olla kun hankittiin nämä uuden tulokkaan vuoksi ;)

Formartha mullakin toinen lapsi 2v 2kk toukokuussa :wave:
 
<hyviä uutisia: Tänään tuli päätös Vanheimpainpäivärahasta!
Kerrankaan ei pääse köyhtymään äippälomalla:). Kokemusta köyhistä äippälomista on jo kahden edellisen lapsen ajoista. Nyt tulot eivät romahda ollenkaan ja arki jatkuu täysin normaalituloilla koko 9kk äippäloman ajan.
Yrittäjänä yrittäjäeläkkeen määrä määrää äitiyspäivärahan kun se on yli 20% suurempi edellisvuoden tuloja. En itse hoida raha-asioitani joten en tarkkaan osaa sanoa tästä mutta olen hyvin tyytyväinen tuohon paperiin joka laatikkoon kolahti...
 
Minulla päinvastainen tilanne,aiemmista lapsista olen ollut töissä ennen äitiyslomaa,olen saanut ihan ok äp rahan,nyt sitten en ole ollut ja rahakin on sen mukainen.On kuitenkin ollut ihanaa,kun kerrankin on ollut mahdollisuus olla kotiäitinä,kaksi vanhinta meni päivähoitoon 1v 2kk iässä:)

Tänään alkoi issias vaivaamaan,ei kiva juttu ollenkaan,jos alkaa jokapäiväisesti olemaan riesana: /Joka raskaudessa ollut,sattuu tuonne pakaroiden alle ja kiskoo jalkaan,pahimmillaan on ollut niin,ettei oo kunnolla voinut kävellä:headwall:
 
Huomenta! :)

Eilen tuprutti lunta kivasti, pääsisiköhän tänään tekemään lumiukkoja, kun näyttää mittari olevan plussan puolella.

Nimistä, meillä on myös käynyt niin, että kaveri on ehtinyt napata jonkun nimen, mitä itse on miettinyt pidempään omalle lapselle sopivaksi. Samoin joihinkin nimiin liittyy voimakkaat muistot jostain päiväkodin lapsesta, eikä siksi halua omalle lapselle samaa nimeä. Oli ne muistot hyviä tai huonoja.

Mulla on aina ollut minimiäitiyspäiväraha. Ennen esikoista olin töissä, mutta koska kyseessä oli pätkätyö ja sopimus ei olisi jatkunut äitiysloman jälkeen, rahaa ei laskettu työtulojen perusteella. Ja sitä ennen sain opintotukea muutaman kympin kuussa... Mutta ihan hyvin tuo minimikin on onneksi riittänyt, kun ei ole lainoja jne.

Mulla näyttää liitoskivut riemastuvan joka kerta, kun on osa kaduista auraamatta. Eilen taas kauppareissun jälkeen alkoi illasta särkeä paikkoja, ei tiennyt miten päin olisi ollut. Kuopus intoutui riehumaan ennen uniaikaa, kiva oli yrittää köpötellä perässä, kun tuntui että toosa halkeaa kahtia :kieh:
Issiaskivut kuulostaa inhalta : / Mulla oli alkuraskaudessa ilmeisesti jotain lievää oireilua, päätellen petronellan kuvauksesta. Lenkillä meinasi vihoitella just toisen pakaran alapuolelle, mutta asettui kyllä aina samantien, kun kotiin pääsi.

Onko muilla iskenyt joku raskausdementia? Mulla on yleensä ollut synnytyksen jälkeen ihmesähläystä tyyliin kännykkä jääkaapissa ja maitopurkki jauhokaapissa. Tällä viikolla olen saanut itseni kahdesti kiinni hellan levyillä leikkimisestä. Ensin luulin, että kuopus on käynyt napsuttelemassa ylimääräisiä levyjä päälle. Eilen aamupuuroa keitellessä oli taas toinenkin levy päällä, ja olin 100% varma, että ainut, joka keittiössä oli käynyt, olin minä itse :ashamed: Pitääpä alkaa tarkistamaan kolmeen kertaan, ettei jää levyjä päälle! Ja ettei kukaan laita levyille mitään syttyvää...

Kuopuskin jaksoi viimein herätä, päivän touhuihin siis :)
Mukavaa päivää kaikille!

Cherrie_ 22+6

(Viimeinen kolmannes lähestyy kovaa vauhtia...)
 
Laittelin tipelle viestiä tosta fb-ryhmästä, kun jasmin12 ei ole hyväksynyt vielä. Eli jos -tipe- lisäilet mut. :)

Itse olen vielä onneksi välttynyt liitoskivuilta, jos ei satunnaisia vihlaisuja lasketa. Pahin on mulle istuminen ja nukkuminen. Silloin alkaa jalat puutua ja tulee kipuja alaselkään ja pakaraan. Iskiasta varmaankin. Opiskelen, niin tekee välillä tiukkaa istua 10 h luennoilla. No parempi näin, että liikkuminen onnistuu. Mulla on 2 koiraa, joten menis melko hankalaksi jos ei pystyisi kävelemään. Toisaalta voihan tuo päivittäinen lenkkeily taas auttaa pysymään kivuttomana. Helpommin kyllä väsyn, huomaa kun metsässä rämpii. Kadulla jaksaa kävellä edelliseen malliin.

tryffeli89 ja hyttynen rv. 23+2
(mihin tää aika menee?)
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Täytyy tällekin puolelle tulla kertomaan kuulumisia. Luettua kyllä tulee, mutta kun pitää kirjautua niin jää sitten omat turinat kirjottamatta. Tänään käyty neuvolassa terkkarilla ja lääkärillä. Hb oli laskenut, joten rautalisää pitäisi aloittaa. Ikävästi vaan aiheuttaa ummetusta ja sitä on ihan tarpeeksi jo muutenkin... Verenpaineet painuu taas alaspäin kuten kävi esikoistakin odottaessa. Loppuraskaudessa käytiin jo 97/60. Äidin kanssa juttelin, että hänellä ollut kaikissa raskauksissaan samalla tavalla.

Tuplarattaat/-vaunut tuli ostettua vaikka ensin meinattiin, että pärjättäisiin ilman vaikka lasten ikäeroksi tulee 1v 7kk. Löytyi kuitenkin sopivat käytettynä niin ostin. On vielä saman merkkiset kuin jo olemassa olevat vaunut niin koppa käy tupliin.
Vaatteita laittelin valmiiksi kaappiin ja huomasin, että on liian värittömät pinot :( Aika paljon on ihan valkoista varsinkin bodyt. Täytyy siis lähteä ostoksille, harmin paikka ;)

Esikoisen käytös kasvavaa mahaa kohtaan hämmästyttää. On nyt vasta 1v 3kk ja käy suukottelemassa ja halailemassa masua! Hänelle ei ole mitenkään edes yritetty kertoa/selittää, että äidin mahassa kasvaa vauva. Kai se pyöreä kumpu on vaan houkutteleva halaus/pusu kohde :D Suloistahan tuo on. Saa nähdä, miten ottaa vauvan vastaan, kun on ainakin nyt todella mun perään. Toisaaltaan taas tykkää valtavasti vauvoista ja nukkejaan hoitaa.

Tässä vielä lukemat neuvolasta:
rv 26 + 6
paino 314g/vko
RR 105/70
HB 108
Sykkeet 150
Liikkeet ++
Tarjonta: rt
Pissa puhdas ja kohdun pohjan korkeus 23

jonna ja pikkunen 26+6
 
Heissan!

Fb pyynnöt on tullu perille! Ja jotka ovat profiiliinsa linkin lähettäneet, ovat saaneet myös kutsun.

Mulla ei ole ollut nettiä käytössä välillä ja olen tässä tehnyt aika ahkeraan töitä, niin en kerkeä joka viikko käymään täällä plussan puolella. Joten koittakaa malttaa odottaa jos en heti käy hyväksymässä. Kaikki halukkaat kuitenkin pääsee mukaan.

Terkuin Jasmin12 & sääski 26+0 klo.24 jälkeen poksahtaa!
 
moi pitkästä aikaa!

täällä alkaa olla jo jättimaha, sf-mitta on huimasti yli käyrien mutta mullahan on jokaisesta lapsesta ollut niin. Nukkuminen ja mukavan asennon löytäminen on jo vaikeeta. Ja kävin viikolla pikkureissun lento-koneella niin tuntui että saa nähdä josko synnytys alkaa, aivan tuskaa oli kyllä istua koneessa! Onneks oli lyhyet lennot mutta en kyllä enää lähde lentokoneeseen raskaana-ollessa.

Tara on aktiivinen masukki, mellastaa niin mukavasti ettei ole tarvinnut liikkeitä kuulostella. istukka on yhä etuseinässä mutta ei se enää vaikuta liikkeiden tuntemiseen onneksi.

Meillä on esikoiselle vuonna 2006 ostetut Emmaljungan duo edget ja ne on yhäkin hyvässä kunnossa. Menee vaivattomasti eteenpäin tiellä ku tiellä. Uus turvakaukalo ostettiin (Britax) mutta oikeestaan ei juuri muuta tarvikaan ostaa. Niin paitsi rintapumpun ostin ja tuttipullon steriloijan, aiemmasta kokemuksesta tiedän että niitä tullaan tarvimaan.

Ens viikolla lääkärineuvola, sieltä lähete sitten synnytystapa-arvioon. Mullehan tehdään sektio lantion ahtauden vuoksi.

vielä olis kuukausi töiitä. jaksaa jaksaa :) kun vaan menis sen aikaa vielä housut ja paita päälle ettei tarttis tilata uusia työvaatteita enää.

nyt duuniin!

Bindi&Tara 27+1
 

Yhteistyössä