Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

Huomenta!

Sain eilen mukavat supistukset aikaan, kun kitkin illasta kukkapenkkejä hyttysten syöttinä. Kellottelin niitä kolmen tunnin ajan, eka tuli 2h 8-10 minuutin välein ja viimeiseksi tunniksi alkoi lupaavasti tihentyä ja polttaa alaselkää, 4-6 minuutin välein. Ja sit piteni välit takaisin 10 minuuttiin! :kieh: Kello oli yli 1 yöllä, ja totesin ettei ole järkeä jatkaa valvomista. Sängyssäkin tuli jonkun verran supistuksia, mutta sain unen päästä kiinni. Tänä aamuna on tullut muutama satunnainen.

Mun kroppa ei muista mitä pitäisi tehdä! Kuopuksen synnytyshän jämähti 15 tunnin jälkeen... Tätä menoa tästä taitaa tulla kaikista pisin synnytys, ellei sitten mene käynnistykseksi. Pitäisköhän tänään kitkeä naapureiden kukkapenkit :D

Cherrie_ 41+1
 
Kiitos Cherrie_ suljetun kerhon pystyttämisestä!! Ja tsemppiä noihin puuduttaviin vikoihin päiviin! Toivottavasti vauva tajuaisi lähteä tulemaan ittekseen, jottet joutuisi käynnistykseen. Luonnollinen käynnistyminen kun varmasti on se paljon mukavampi ratkaisu...

Täällä ollaan ekaa kertaa kahdestaan tytön kanssa pidempään kun mies lähti viettämään omia varpajaisiaan kotikonnuille ja saapuu kotiin vasta huomenna illalla eli kaksi päivää ja yksi yö kahdestaan kotosalla...tähän asti on mennyt ainakin tosi hyvin. Nytkin vauva nukkuu mulla kantoliinassa kun kävin pikaisesti pihalla ja roskia viemässä. Nyt ei enää haise kalan perkuujätteet kuumassa keittiössä :(

Nää helteet on vähän verottanut pikkusen vointia, yöt menee hyvin mutta päivisin tuntuu ettei uni maita ellei nuku kantoliinassa tai liikkuvissa vaunuissa. Muuten uni on tosi pätkikästä...tai saattaa se olla vaan vauvan ominaisuuskin =)

Myös eka vaippaihotuma on ilmestynyt peppuun...otettiin sitten ilmakylpyjä ja laitoin sinkkivoidetta. Pyrin vaihtamaan vaippaa tavallista useammin mutta tuntuu että tämä lämpökin hauduttaa peppua vaan lisää. Ei onneksi ollut vielä kovin paha, vähän punoitusta ja pari pientä nyppyä pakarassa.

Kerroinko jo muuten kolmannesta kylpyhetkestä? No, se oli jo paljon parempi :) En nyt sanoisi että tyttö olisi nauttinut siitä mutta itkua ei tullut ja oli enemmänkin että 'hei, mikäs tää juttu oikein on?' eli katseli isoilla silmillään uteliaasti ja vähän kysellen että mitä te nyt siinä touhuatte. Joten pian pitäisi päästä uudestaan jotta kylpeminen tulisi enemmän tutuksi.

Miehellä päättyi nyt eka osa isyyslomasta eli meillä alkaa maanantaina äitiysloma-arki vauvan kanssa. Tämä viikonloppu on ihan hyvää harjoitusta siis maanantaita ajatellen. Vähän jännittää että kuinka selviän...tai enemmänkin että kuinka mun pää kestää kotona olemista. Täytyisi ehkä ottaa selvää vauvakahviloista jne.

Farkkutyttö ja Ihanuli 2 vk 1 pv :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Heippa! :wave:

Meille syntyi 28.5. (40+1) suloinen tyttö. 3700g ja 51cm.

Onneksi ei ollut tuon isompi, huh! :)

Synnytys meni hyvin, ei tullut pahemmin repeämiä kuin yksi pieni. Tikkaus oli kyllä tuskaisaa kuin mikä. Tämähän oli ensimmäinen alatiesynnytykseni ja oli mahtava kokemus! Vaikka silloin ponnistaessa ajattelin, että ei ikinä enää.:D

Nyt on imetys lähtenyt sujumaan paremmin kuin esikoiselta. Silloin imetys sattui kamalasti ja käytin rintakumia pitkään. Kaalinlehdet tekee kyllä kans ihmeitä pakottaviin rintoihin, niin kuin joku jo aiemmin mainitsi.

Meillä esikoinen on alkanut saamaan pienoisia itkukohtauksia, silloin kun vauva itkee. Heittäytyy myös vauvaksi. On kyllä hieman vilustunutkin, että sekin vaikeuttaa oloa.

Kyllä on helteet tehneet yöt levottomiksi. Heti helpotti kun sää vähän viileni. Itellä meinaa maito loppua, jos en muista syödä ja juoda tarpeeksi usein. Onneksi mies vielä kotona, mitenhän selviän sitten kun jään lasten kanssa kolmistaan? Jää nähtäväksi.

Tyttö on kyllä aivan ihana! Jännä, miten molemmat lapset on niin erilaisia, mutta niin suloisia.:heart:

Paljon onnea myös muille vauvautuneille ja tsemppiä viime hetkiin niille, jotka vielä synnytystä odottelevat.

Pähkinäsuklaa ja Tytöntyllerö 1vk 6pv.
 
Paljon onnea Pähkinäsuklaa ja perhe pikku prinsessasta :heart:

Tääl ollaan yhes koos :wave:
Mikäpä kiire tässä ois jakautua...! Eilen meinasi kyllä jo iskeä toivottomuus, oli tosi ärsyyntynyt olo ja pinna kireällä. Supisteli pitkin päivää, välillä tuli säännöllisenäkin, mutta ei vaan lähde tarpeeksi tihenemään. Viime yönä sain onneksi kunnon unet ja nyt on ollut taas positiivisempi mieli :) Supistuksia ei tosin ole näkynyt tänään, paitsi muutama satunnainen.

Toivottavasti Farkkutytöllä on mennyt mukavasti aika vauvelin kanssa kahdestaan :)
Meillä mies on vielä kolme viikkoa lomilla ja lähtee sitten taas reissun päälle viikoksi. Kuvittelin, että vauva-arkeen ois ehditty totutella siinä vaiheessa useampi viikko, mutta nyt alkaa näyttää vähän tiukalta aikataulut...

Mun puolesta keskustelun voi jo siirtää kerhon puolelle :) Näyttää kovasti siltä, että mun hautomiset vaan jatkuu ja jatkuu, saisitte odotella ties miten pitkään. Kaikki muut onkin jo tainneet saada vauvan nuuhkuteltavaksi :kiss:

Cherrie 41+2
 
  • Tykkää
Reactions: Farkkutyttö
Oikein paljon onnea Pähkinäsuklaa tytöstä :flower:

Voi että Cherrie toivottavasti vauva pian syntyy että kerkiätte miehen kanssa hetken nauttia vauvasta ennen kun reissuun lähtee. Matkustaako sun mies muuten paljon? Meillä onneks miehellä ei oo kesän aikana varmaan kun yks ulkomaanreissu, pystyy varmaan ens kuulla pitkään lomaa ja isyyslomankin varmaan tän vuoden puolella :)

Saas katsoa että jäänkö tosiaan pisimmillä raskausviikoilla synnyttäneeks, vai meinaako Cherrie hautoa pidempään kun minä =)

Meillä on muuten mennyt vauvan kanssa aivan loistavasti, syö hyvin ja nukkuu, mutta noi mun nännit on aivan tajuttoman kipeet ja sitten tuli vielä sellainen että kilpirauhasarvo oli hälyrajan yläpuolella ja käytiin verikokeessa ja nyt odotellaan tietoa että tuottaako vauvan kilpirauhanen sitä hormonia :(. Toivottavasti oli vaan väärä hälytys.

Armin ja poika 1vko ja 2vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Heippa. Cherrielle tsemppiä ja jaksamista vauvan odotteluun:hug:

Armin: täälläkin edelleen imetys takkuaa,nännit aristaa,onneksi eivät ole enää haavaiset...

Kävin tuolla kerhon puolella aloittamassa keskustelua;)

Meillä mennään yöt tasaisesti 2 h pätkissä,onneksi poika nukahtaa syönnin jälkeen,eikä jää kukkumaan:)Päivällä poika syö 1-3h välein,yleensä syö tunnin välein ja sitten saattaa nukkua usemmat 2-3h pätkät.

Torstaina on ensimmäinen virallinen neuvola,jännittää kuinka paino noussut:D

petronella ja poika 2vko 2 pvä:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Heippa,

viikonloppu tytön kanssa meni hyvin mutta vauva on lopettanut hienon yönukkumisen ja aloittanut yökukkumisen :( Kymmeneltä nukutan rinnalle ja siirrän sänkyyn. Ennen hän nukkui 4-6 tuntia, söi ja nukkui taas n. 4 tuntia. Nyt kymmeneltä syömään ja hienosti nukkumaan mutta sitten syödään n. klo 02, 04/05/06/07 ja sitten taas nukutaan pari tuntia. Noi aamuyön syömiset on joko unista touhua tai sitten vaan ollaan hereillä eikä suostuta nukahtamaan syömisen päälle. Maitoa ei varmaan edes tarvita vaan läheisyyttä. Ideoita?

Päivälläkään en tiedä että pitäiskö mun nukuttaa vai odottaa että vauva nukkuu itsekseen? Sitä itsekseen nukahtamista ei enää oikeastaan tapahdu kuten alussa...ja tyttö siis 2 vk 3 pv.

Pohtii Farkkutyttö
 
Hei!

onnittelut vauvan saaneille!

Olen käynyt pikaiseen lukemassa keskustelua, mutta millään ei ole ehtinyt kirjoittaa. Sen verran vilkasta on ollut alkuhärdelli pojan kanssa. Niin paljon uutta ihmeteltävää, että on kyllä molemmat vanhemmat olleet ihan täystyöllistettyjä.

Mäkin laitoin liittymispyyntöä kerhoon, olisi mukava jatkaa keskustelua.
 
Viimeiset neuvolakuulumiset: kaikki edelleen mallikkaasti, verenpaineet ja muut pysyneet tasaisena. Paino oli vaihteeksi pudonnut :) Ja vauvakin oli humpsahtanut viime viikosta, reilu kämmenen mitta menee jo tohon rintalastan ja kohdunpohjan väliin. Viime viikolla oli neljälle sormelle tilaa. Jotain työtä ne supparit sentään teki :)

Armin, mun mies on joka toisen viikon pois kotoa. Kotimaan matkailua vaan nyt viime vuosina :) Kesälomia saa pidettyä lisää joskus elokuulla todennäköisesti, ja yksi lomaviikko säästetään lasten syyslomaviikolle. Nyt on pitämässä siis isyyslomaa sen 18 arkipäivää ja sit muita kertyneitä vapaita lisäksi, ja viikko kesälomaa.

Farkkutyttö, meillä oli kans kaksi ekaa vauvaa huonoja nukkujia aamuyön puolella. Esikko aloitti huutelemaan masuvaivojansa ja tyttö nousi muuten vaan viiden ja kuuden välillä aamuisin. Kuopuksella oli hyvä rytmi, yöt oli helppoja alusta asti. Esikon unirytmejä en enää muista, mutta kahden seuraavan kanssa on päivän unirytmiä määrittänyt ulkoilut ym. muitten lasten kanssa. Kuopus meni aamupäivän ekoille unille kohta kahdeksan jälkeen, kun lähdin viemään esikkoa eskariin kävellen. Taidettiin kuuden maissa herätä aamuisin? Sit yhdet pidemmät unet nukkui vaunuissa, kun hain esikkoa eskarista, kohta puolen päivän jälkeen. Muuten en tainnut nukutella, nukkui helposti tissille ja sai nukkua miten tykkäsi.

Keskiviikkoaamuna suuntaan tosiaan äitipolille, ellei sitä ennen ala tapahtua. En ole varma jäänkö sisään käynnisteltäväksi, toivottavasti! Mutta nettiä en varmaan pääse siellä käyttämään, mulla ei ole omassa puhelimessa nettiliittymää. Eli jos kerhon liittymispyynnöt jää sillä aikaa roikkumaan, niin johtuu nettipimennosta :)

Cherrie_ 41+3
 
  • Tykkää
Reactions: Farkkutyttö
Viesti karkasi käsistä..

Sitä vaan et se tiheä syöminen voi olla läheisyyden kaipuuta. Onnistuisiko sulla Farkkutyttö esim. pitää vauvaa yöllä vieressäsi? Itse en ole jaksanut enää nostella vauvaa yöllä omaan sänkyyn kun herää heti sinne siirrettäessä. Kolmen viikon tienoillahan vauvoilla on myös se tiheän imemisen kausi, seuraava 6vk, 3kk ja 6kk. Mun esikoisella oli kyllä jatkuva tiheän imemisen kausi.:D
 
Huomenta, taitaa täälläkin viimein alkaa tapahtua :D Lapsivettä on lirautellut tulemaan kohta tunnin, ei tulvimalla kuitenkaan. Supistuksia ei näy vielä. Jos en enää muuta ilmoittele, niin olen päässyt johonkin aikaan päivästä liikkeelle :) Täytyy alkaa katsella viimeisiä kamoja kasaan ja kastella kukat ja... :D

Cherrie_ 41+4
 
Hieno juttu Cherrie, tsemppiä koitokseen ja kohta on viimeinenkin toukokuinen kainalossa :hug: (ainakin niistä jotka aktiivisesti kirjoittelee).

Meille tulee tänään neuvolantäti kylään, tuntuu että siitä on ikuisuus kun sille soitin että ollaan kotiuduttu (viime viikon maanantaina). Jotenkin aika kuluu hirveän hitaasti, lähinnä siis silleen että vuorokaudessa on jotenkin enemmän tunteja kun aiemmin :). Meillä mies meni jo eilen töihin, ei pitänyt kun viikon isyyslomaa, eilinen meni kovin mukavasti kun ystävä kävi lapsineen kylässä, tänään ollaan sitten ihan nelistään.

Armin ja poitsu 1vko ja 4vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Farkkutyttö: Huojentavaa lukea, että ei olla ainoita jotka painii pätkäunten ja masuvaivojen kanssa..

Meilläkin poitsu nukkui alkuunsa helposti sen 3h kerrallaan, öisin välillä jopa 4 tuntia. Sitten alkoi nuo masuvaivat ja yöunet lyheni lyhkäsiin pätkiin. Nyt on vajaan viikon verran nukkunut 1-2h kerrallaan, myös päivisin. Toivottavasti tää on vaan nyt se 6 viikon tiheään imemisen kausi, alkaa itse oleen jo aika sippi |O

Voiko näin pieni jo voinut oppia sylissä hyssyttelyyn? Mies on nimittäin sitä mieltä, että olen opettanut vauvan syliin ja hyssyttelyyn.. Tuntuu, että päivät ja yöt menee vauvaa sylissä pitäen ja uneen hyssytellen. Sänkyyn laskiessa yleensä herää, jota seuraa itku ja otan takaisin syliin. Toisella tai kolmannella kerralla saan nukahtamaan sänkyyn. Mutta en ole keksinyt muitakaan keinoja vauvan rauhoittamiseen, kun kitisee massuaan.. :|

Täälläkin rinnat imettämisestä kipeät. Imuotteen pitäisi kyllä olla kunnossa, sun saatiin laitoksella niin hyvät perusteet sille ja neuvolatätikin tuon imuotteen on kertaalleen todennut oikeaksi. Toinen nänni mulla on kokonaan halki, se aukesi jo silloin ihan alussa laitoksella opetellessa. Juuri tilailinkin maidonkerääjää, että saisin tuon rinnanpään joskus hieman paranemaan. Imettäminen sattuu niin, että tekis mieli pompata kattoon aina imun alkaessa :x

Ja hei, onko mulla mennyt jotain ohi, onko jo jokin jatkokerho perustettu, kun Cherrie tuossa jotain aiemmin mainitsi liittymispyynnöistä..?


Amon & poitsu 5vko 6pv
 
Löysitkin jo Amon kerhoon :) Olgamarialle laitoin kans eilen illalla kutsun, kun te olitte maininneet, että oisitte jatkamassa keskusteluja. Pikavilkuilulla en muita huomannut.

Supistelut alkoi tossa yhdentoista maissa, mutta epäsäännöllisinä. Suunnilleen joka toisella supistuksella lorahtaa myös lapsivettä... On saanut ihan kaikessa rauhassa kasailla tavarat ja levitellä pyykit :D
 
Menetimme Pikku-Helmimme enkelten joukkoon 6.5.2013
Helmi ei jaksanut enää taistella elämästä, sai sydämmen pysähdyksen ja elvytys ei tuottanut enää tulosta. On niin kova ikävä pientä Helmiä :'(
Helmi pääsi hautaan isoukkinsa viereen 18.5.2013

Toivotan teille kuitenkin hyvää vauva-aikaa
 
Blommor: Voi kamala, osanottoni. :heart:

Meillä pieni tyttönen syntyi 6.6 klo: 01.05 rv:41+2. painoa 3550g ja pituutta 50cm. Lauantaina kotiuduimme ja nyt harjoitellaan vauva-arkea.
Olisin kiinnostunut jatkokerhosta, on vaan mennyt hieman ohi koko juttu. :)
 

Yhteistyössä