:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Täällä olisi yksi pikkuneiti äitineen joka olisi innokas pääsemään syntyneiden listalle ja tarinoimaan kanssanne :) Miisa syntyi 20.5 ja painoi 2620g, pituutta löytyi 47cm, pää 32,5. rv 36+2. Nyt katsomaan leffaa perheen kanssa :)

Tepsu ja Miisa 7vk
 
Tervetuloa Tepsu78

A-nsku hyväksytkö mutkin ryhmään :)

RockMummy toivotaan että kaikki nyt paranee!

Minähän aikaisemmin tuolla kerroinkin että on ollut niitä mahakipuja ja tuonne alapäähän sattuu kun ponnistan. Neuvolassa epäiltiin että siellä joku tulehdus olisi! Kävin antamassa pissa näytteen perjantaina niin ne nyt eka kattoo että siinä on kaikki kunnossa!

Yellow Mä poltin ennen raskautta ja lopetin polttamisen samana päivänä kun tein testin. Juhannuksena poltin muutaman tupakan samalla kun otin siiderin. Ja perjantainahan olin viihteellä niin sitten tuli poltettua. Muuten ei kyllä ole tehnyt mieli!

Vaipoista Mähän kanssa ostin monta viikkoa sitten pampersin kolmosia ja ne olikin AIVAN liian isoja. Kakkosessakin menee teipit melkein vielä kiinni toisiinsa. En siis ollut pampersia kakkosena käyttänyt ennen. Meillä kyllä painoa nyt onkin vasta se 5kg.

Täällä sitten näyttää maidon tulon loppuvan. Olin imettämättä melkein sen 24 h ja en jaksanut pumpatakkaan kun 2 krt. Niin viime yönä ei maitoa tarpeeksi tullut eikä tänään päivälläkään. Olen 3 krt joutunut pullosta antaa :/ Jatkaisin niin mielelläni vielä imettämistä koska mielestäni se on helpompaa!! Pumppasin muuten maitoa perjantaina illalla niin se oli todella laimea väristä.. Mistäköhän johtui?

Oli tullut niin paljon viikonlopun aikana tekstiä että kaikki unohtui :ashamed:

Rasmus 2kk 5 pv
 
Kiitos Ellen ja Jasmin, totta puhutte! :) Tulee parempi mieli kun saa vähän back-upia täältä, eikä tarttee potea huonoa omatuntoa..

Toivotaan Pikku prinssi että sulla ei olisi mitään tulehdusta! Mä aloitin nyt ne kaks antibioottikuuria päällekäin, täytyy toivoo ettei vauvalle tuu masuvaivoja. Vaikkakin mullakin näyttää maidontulo loppuvan.. :( Vauva ei enää suostu imemäänkään oikein kun vaan tihkutellen tulee sitä maitoa. Nyt illalla pumppasin ja sain 45min työn tuloksena vain 80ml maitoa pumpattua! Tuntuu niin turhalta kun ei tuo riitä edes yhteen yösyöttöön, viimekin yönä vauva veti kaikki 130ml mitkä pumppasin ja olisi vielä mennyt lisääkin. Annoin eka 80ml sille eilen omaa maitoa eka syötöllä puolenyön aikaan ja sitten loput 50ml kun huusi vielä nälkäänsä.. Alkaa toivo loppua jo tän imetyksen kanssa. Toivottavasti sulla Pikku prinssi vielä jatkuisi imetys, mulla sama toive kun se olisi tosiaan niin paljon helpompaa... Miten muuten muut pulloruokkijat, suostuuko teidän vauvat juomaan taskulämmintä korviketta jos ei ole lämmityspaikkaa lähellä? Mulle on käynyt pari kertaa niin että vauva on hyljeksinyt ei-lämmitettyä maitoa ja oon joutunut lähtee sen takia esim. puistosta kotiin kun vauva huutaa pää punasena eikä tissi, eikä taskulämmin NAN kelpaa.. Hankaloittaa meinaan liikkumista aika paljon!

Oikein paljon tervetuloa Tepsu! :wave:

a-nskulle jaksamista kitinäpäiviin, toivottavasti helpottaa pian!

Jasmin, joo ehdottomasti tuutte sit Leevin kanssa Helsingin tapaamiseen! Olisi tosi kiva tavata! :D Mistä päin Suomea muuten tulet?

Illanjatkoja kaikille! :wave:

RockMummy & Oliver 5 vkoa! :heart:
 
Moikka

täällä tapahtunu vaikka mitä. Ihan pikasesti kerron vaan kuulumisia. Aika menee niin nopeasti. Tehtiin eilen suursiivous keittiön kaappeihin.Kamala homma.
Käytiin tänään kirppiksellä myymässä.Oli sellanen ilmainen piha kirppis. Oli aika paljon pokkaa meidän viereisellä myyjällä. :eek: Myytiin tosi halvalla pois juttuja tyyliin kaikki makso 10 cent ja kalliimmat 1 e. Se viereisen "pöydän" /parkkipaikan myyjä kävi ostaa meiltä halvalla ja myi niitä omassa päydässään kalliimmalla. :eek: :eek: Tiedän,että monet tekee niin.....mutta että ihan siinä meidän vieressä ja meidän nähden.

Suunnitellaan sitä kirppistapaamista meillä on sillo 1.8 ristiäiset ja seuraavana vkl se 1 v hääpäivä. Mutta sen jälkeen sopii hyvin.Ja tottakai me otetaan Jasmin ja Leevi teidän kyytiin. RockMummy: Jasmin ja Leevi asuu melkein meidän naapurissa. Sastamalassa eli Vammalassa asutaan.oisko n. 55 km Tampereelta Rauma-Pori suuntaan.Tai jotain. B) Hesasta tänne muuttaneena on vähä hakusessa maantieteellinen sijainti.

Pitäiskö munki opetella ton facebookin käyttö.Jotenki en ole ollenkaan ollu innostunut siitä.

Rintojen pumppauksesta. Mä kun pumppaan silloin ku rinnat on täynnä joten nyt en osaa sanoo juuta enkä jaata. Tänään kävi niin etten aamulla tyhjentäny rintoja ja illemmalla tui pitempi tauko imetyksessä.Maito nousi rintoihin 2-3 kertaa sinä aikana.Sit tuntu,että tissi halkeaa ja se alkoikin vuotaa. Toisesta rinnasta tuli 250ml ja toisesta vaan 100ml.Mut jos mä alkaisin ns. tyhjää tissiä pumppaa ni maitoa ei nouse ihan heti.

Matkakin lähenee,hui.Pitää alkaa oikeesti miettii mitä mä ja vauva tarttetaan mukaan. Ai niin Rockmummy en tiiä koska ergoa saa alkaa käyttää. :ashamed: toivottavasti jo nyt koska otan sen matkalle. Pianissimo: samaa mäkin ihmettelin miten ihmeessä mä saan ergossa sen taka (ylä) vyön kiinni.Se kun on tossa missä rintaliivit menee,mut en millään saa sitä yhdellä kädellä kiinni.Mä viimeks sillai hölmösti puin sen päälle niinku paidan. :LOL:

Mut ette arvaa mitä teen.Meen rentoutuu ulos.Mies osti hobbarista alesta sellasen ilmatäytteisen porealtaan.Voi vitsi oli ihan luksusta. Eilen klo 01 yöllä ku oltiin saatu kirppiskamat kasaan mentiin miehen kanssa lillumaan sinne lämpimään veteen ja juotiin siiderit. Ihana ku ilma oli viileä,mutta vesi lämmin ( 36 asteista)
joskus ku mulla on aikaa ja energiaa ni kirjotan sen porealtaan ohjekirjasta otteita.Oli meinaan melko lailla jenkeille suunniteltu ohjekirjanen ja siitä vaan suomennettu. Esim. porealtaassa lämpimässä vedessä kylpeminen voi aiheuttaa epämuodostumia sikiölle. :eek:
Ja sinun pitää keskutella lääkärisin kanssa ennen porealtaan käytön aloitusta jos olet ylipainoinen tai sinulla on verenpainetta tms.

mut nyt sinne altaaseen.
:wave:
 
Huomenta.
Olin sitte illan viimeinen ja aamun ensimmäinen= tosi addikti. =) B)

Aamupalaa tässä syön ja yritän äkkiä tehdä lounaan valmiiksi miehelle ja lapsille.Klo 11 haen Jasminin ja Leevin ja mennään naapurikaupunkiin katsastaa kirppiksiä ja pari muuta kauppaa.

Siis pakko hehkuttaa.Aivan luxusta.Siis niin ihana se poreamme.Mä olin siellä illalla tunnin. Aika pitkään niissä poreissa. Tuntui, että se jopa auttoi hartia kipuun. Mutta sitte se kohokohta.Mies tuli seuraksi ja toi mukanaan mansikoita ja kermavaahtoa. :p

Tepsulle tervetuloa :flower:

 
Pumppaamisesta Mä en kans tajua tota pumpaamista... pumpulla en saa maitoa tuleen kun jotain vaivaiset 40ml, mutta poitsu saa vissiin ihan hyvin, kun kasvaa ja lihoo. Viime yönä nukkui varmaan ennätyksensä melkein 9h putkeen! Varmaan sekin auttoi, kun (raaskin) laittaa omaan kehtoonsa nukkumaan enkä pitänyt vieressä.

Nikunaku
Onko sun miehelläsi veljeä??? Mä olen niiiin kade (vaikken ehkä omaani vaihtaisikaan niin mansikoita ja kermavaahtoa ei ooo täällä näkynyt).

Rockmummy Niihin pulloihin saa sellaisia pieniä "laukkuja" jotka pitää valmiiksi lämmitetyn maidon lämpimänä. Kaverillani on sellainen putkilomalli johon tais mahtua kaksi aventin pulloa mukaan. Näytti ihan näppärältä peliltä.

a-nskulle
vielä kiitos yhteisön perustamisesta ja nikunakukin nyt heti sinne. Ei se niin vaikeeta ole.
 
Aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille.

RockMummy: Meillä Miisa syö Nania ilman lämmitystä ihan samalla tavalla kuin lämmitettyäkin. Kotonakaan, jos olen avannut uuden purkin, en pakosta aina pulloa lämmitä, varsinkaan jos neiti huutaa kuin vetopasuuna ja muulloinkin vain vilautan pulloa hanan alla. Eri asia tosiaan on jos jääkaappikylmää niin on pakko lämmittää vaikka huutaisi miten.
Huomaan kyllä joskus että Miisa vähän kuin tavan vuoksikin itkee ennen ruokintaa eikä nälkäänsä :D

Jaa-a, nyt lähden vaunuttelemaan kun on niin nätti ilma, saa niin äiti kuin koirakin liikuntaa ja tyttö raitista ilmaa vaunuista nautittuna :)
 
Rockmummy: meillä miehellä leikattu toisesta kiveksestä kasvain ja toinen poistettu ja tämän vuoksi siittiöiden tuotanto nolla. Onneksi niitä on pakastettu, joten keinohedelmöitys on mahdollinen. Ja tosta korvikejutusta, mä käytän korvikkeena jauhetta ja olen sitten ottanut vain lämmintä vettä minitermariin ja siitä saan sitten maitoa tehtyä. Mittaan jauheen kotona pulloon valmiiksi ja sitten vain vesi päälle. Joskus vesi on kyllä ollut jo ihan haaleaa ja mutta hyvin on maistunut.

Nikunaku: tossa Manducassa se remmin on vielä ylempänä ja kuvan mukaan se pitäisi noin vain saada kiinni. Itse asiassa se kai vaatisi joidenkin hihnojen säätöä, mutta en jaksaisi joka kerta säätää noita remmejä. Joltain sainkin vinkin, kääntää koko reppu eteen ja kliksauttaa remmi siten kiinni. Ja paras tapa on tosiaan pyytää mies kiinnittämään, nyt kun sekin on Suomessa. Ja ah, ihana mies sulla!

Pikkuprinssille tsemppiä imetykseen, toivottavasti maitoa vielä riittäisi, jos halua on imettää.

Jasmin: Leevi on niiiiin hurmaava!

Ellen77: Kiitos Manduca vinkistä ja ehkäpä pojullakin nuo kivekset asettuu paikoilleen, eikä leikkausta tarvita.

Mä olen tänään ja eilen etsinyt meille jonkinmoista vauvakeinua. Ystävämme kiinasta kävi etsimässä sellaista, eikä löytänyt ja tuo meidän pieni kitinä-kalle, kyllä tykkäisi sellaista. Yksi kiva oli huuto.netissä ja toinen helistimen palstalla. Tuo helistimen oli vaan kyllä aika kallis, mutta jätin tarjouksen. En kyllä usko, että myyjä tarjoamallani hinnalla sitä myy. En viitsisi uutena ostaa, kun käyttöaika on kuitenkin niin pieni ja hinta kallis. Ehkä pitää huutaa se huuto.netin keinu.

Äh, mikä ilma. Tästä varmaan tulossa superkitinä päivä, kun ei päästä vaunuilemaan ja sen myötä kunnollisille päikkäreille. Hauskaa viikkoa kaikille!
 
meidän kirppis kierros oli antoisa...not! Naapuri kaupungin kirppikset on maanantaisin kiinni. :eek: Mutta hauskaa oli. Mulla on aina maha kipee nauramisesta ku me Jasminin kanssa nauretaan.Kiitos mukavasta seurasta. Lapsetki oli tosi kiltisti mukana. Leevi on niin isänsä näköinen,suloinen pikku herra. :heart:

Facebook kerhosta: eikö siihen pidä mitään muuta tehdä ku painaa HAE? ei täyttää mitään tai laittaa viesiä perustajalle. Hain sinne jäsenyyttä.Yritän nyt opetella sitäkin käyttää.Aikooko kaikki siirtyy sinne kirjottelee? Enhän mä vio yskin tätä pinoa täällä pitää pystyssä. :saint:

Mut nyt juomaan,kamala jano.

NN ja CC
 
Korvikekeskusteluun Hyvä kun tuli tuo lämmittäminen puheeksi! Jus tänään nikunakulta tiedustelin etä miksi se korvike pitää lämmittää. Oon aina luullut jotenkin että pitää olla lämmintä mutta ihmetelly että miksi niin :ashamed: Siis meillä on ollut tosi rajoittuineita reissuja jos ei oo ollu jotain kahvilaa, tjn missä voi pyytää että lämmittäisittekö tämän pullon tälle kirkuvalle muksulle...ja sitten siitä on tulut aina tulikuumaa vaikka kuinka sanoisi etä muutama sekunti riittää... Olen joskus nähnyt kun yksi äiti antoi suoraan törpöstä maidon ja päättelin sitten että ehkä vähän vanhemmalle vauvalle jo voi sit antaa "raakana" sen maidon :D :ashamed: :D
Yhden kerran oon kyllä antanut pienen tipan lämmittämättä ja hyvin maistui! Hyvä tietää että sen voi niinkin antaa, oon meinaa alkanut jo melkein ettiskelemään jotain take away-mikroa hoitolaukun vakiovarusteeksi! :D

Tepsulle tervetulotoivotukset! :wave:

Kiitos Pianissimo :heart:

Pumppaamisesta minähän olen lähes alusta alkaen pelkästään pumpannut ja oon huomannut että kannattaa pitää "tehopumppauspäiviä" eli yrittää pumpata joka välissä vaikka ei paljon mitään tulisikaan. Ja myös yöllä kun olen silloin tällöin noussut pumppaamaan niin maito on noussut herkemmin ja sitä tulee selkeästi runsaammin. Yöllähän se mikä lie- hormooni sitä maitoa tuottaa joten yöllä suositellaan muutenkin tuota "tisitoimintaa".

Leevi kitisee...
 
a-nsku, minäkin laitoin pyynnön facebookkiin! Siellä tulee käytyä aika paljon, niin ehdottomasti haluun mukaan! :)

Meillä mummolareissu takana, ja ei oo ihan helpoimmasta päästä matkustaa kahdestaan 2kk vauvan kanssa. Äiti koittaa ajaa autoa ja vauva huutaa takapenkillä.. huokaus... No, ihan hyvin meni, muutama pysähdys piti tehdä ja rauhoitella hysteeristä poikaa. Helpompaa olisi jos kuskin lisäks ois toinen mukana, vois takapenkillä laittaa tuttia suuhun tai antaa maitoa pullosta. Meillä oli matkaa noin 250km suuntaansa. Eilen tultiin kyllä toisen mummolan kautta ja se teki reissuun pienen mutkan. Mies oli siellä viikonlopun ja me pojan kaa oltiin mun vanhemmilla :) Onko muut tehnyt onnistuneita tai epäonnistuneita autoreissuja vauvan kanssa?

Ihania kuvia ootte laittanut vauvoistanne! :heart: Mäkin laitan joskus, kunhan saan aikaiseksi, tai sitten sinne facebookkin =)

Nyt pitää mennä!!

miida ja Iiro 2kk 5pv
 
Eipä riitä maito ei.. Olen yrittänyt pupmmailla että maitoa tulisi mutta ei sieltä tule kuin max 10 ml... Rasmus imee hetken ja selvästi saa sieltä vähän mutta sitten se loppuu ja joutuu pullosta aina antamaan lisäksi. :/ Yölläkään ei itsellä maito kunnolla noussut kun yleensä silloin on oikein kunnolla maitoa tullut!

Pumppaamisesta Mulla itselläni emman sähkökäyttöinen pumppu.. Todella huono mielestäni. Sain kaverilta lainaksi ainun käsi käyttöisen ja se on mielestäni hyvä! Huomenna saan ainun sähkökäyttöisen lainaan se on vvielä parempi kuin käsikäyttöinen. Emman pumppu sattuu!!

Aika moni onkin jo mukana facebookissa :)

Vähä säälittää Rasmus.. En tiedä mikä hänellä on mutta on koko päivän itkeskelly sillee että ala huuli alkaa väpättää ja tulee parku.. Muuten kun ei ole itkeskellyt paljon. Illalla kun laitoin nukkumaan tuli itku vähän välin.. Nytkin välillä rupeaa itkemään vähän. Nukkuu siis sikeästi. :( Raukka!!!

Rasmus 2kk 1 vk
 
Pojastamme kastettiin Joona Juhani.
Edelleen itketään paljon ja äiti on melkoisen väsy, siksi ei tule tännekään kirjoiteltua. 2 kk:n mitat on 6600 g ja 58 cm, että ainakin meillä kasvetaan. Öisin nukkuu 2-4 tunnin pätkissä ja päivisin kannan melkein koko ajan, muuten huutaa aivan suoraa huutoa. Myös autossa, kaupassa ja vaunuissa itkee. Raskasta...

viikuna ja Joona
 
Hei kaikki!
Aivan ihania kuvia olette laittaneet!!!
Nyt on lomareissu heitetty ja pitäisi alkaa ristiäisiä valmistelemaan. Reissu meni hyvin ja Olli viihtyi lapissa sekä Liperissä omalla kesämökillä.
Turvakaukalossa meillä Olli oli n 4tuntia kerrallansa eli siis syöttö välin. Viihtyi autossa tosi hyvin.
Ehkäisystä aijon jälkitarkastuksessa pyytää minipillerit. Söin ennen raskautta pillereitä ja se on minulle sopivin ehkäisy keino.
(.) Meillä Olli väläyttelee hymyä ja kovasti on jo "asiaa." Varsikin aamuisin on kovasti juttu tuulella.
Käytiin 2.7 neuvolassa ja olipa poju kasvanut kovasti paino 5560g (3700g) 56,5cm (50cm) pipo 39,5cm (37cm) suluissa syntymä mitat.
a-nsku hyväksytkö minutkin
:wave:

Tytti ja Olli 7viikkoa
 
Viikuna :hug: Paljon voimia ja jaksamista sinulle, tuo on varmasti todella uuvuttavaa!


Pikku prinssi Minulla tuo Ainun sähköpumppu ja olen tosi tyytyväinen siihen! Päänsäryt loppui kun aloin sillä pumppaamaan, asento muuttui niin täysin. Pumpatessa luen samalla jotain hyvää kirjaa tai roikun netissä, "omaa aikaa" se siis myös suo siinä sivussa! =)

Turvakaukalossa viihdytään enimmäkseen hyvin. Leevi nukkuu enimmäkseen automatkat, jos on virkeämpi, katselee kaukaloon ripustettua pehmolelua. Joskus pientä kitinää, mutta suoraa huutoa ei koskaan jos ei sitten kauhea nälkä yllätä.

selkäsärky se vaan pahenee :( Nyt on jo selkä kipeä eikä päivä vielä puolessakaan.. Täytyy käydä apteekista hakemassa jotain lihassärkyvoidetta, ei tästä tule mitään kun en voi kohta kanta Leeviä ollenkaan. :/

 
Viikuna ja Pikku prinssi: :hug: jaksamista ja energiaa...

Jasmin84: toivottavasti särkyvoiteesta on apua :)

Meil on ollu neiti iltasin nyt tosi levoton, ei suostu nukahtamaan vaik on ihan väsy vaan itkeskelee vaan. Onneks on miehel kesäloma ni on kaks valvomassa- alkaa silti olla puhti poissa ku on niin paljon hommaa päivisin eikä ymmärrä levätä.. Kaikkee ollaan nyt kokeiltu- voiskohan levottomuuteen syynä olla tää painostava keli, ku täälläpäin on nyt ollu ukkosta jo monta päivää ilmassa.. :attn:
 
Mamcelli, meillä oli ihan samanlaista muutaman päivän ajan jokunen viikko sitten. Sen jälkeen poitsu on taas nukahtanut kun vaan on vienyt sänkyyn. Ihmeteltiin miehen kanssa että mikäs nyt, kun ei meinaa nukahtaa ja itkeskeleekin.. Että meillä ainakin oli ohimenevää =) Muuten Iiron kanssa on ollut helppoa, ei tarvii kantaa ympäri kämppää ja tuuditella uneen.

No nyt Iiro heräilee unilta.. moimoi
 
Oon taas käyny useemman hyväksymässä facebookissa :)

Huuh, täällä jännätään asuntokauppoja. Ollaan tässä kateltu asuntoja ja tehtiin nyt sitten tarjouskin. Ja ne tuli aika paljon alas pyyntihinnasta. Vielä vähän yritetään saada hintaa pois. Huomenna kai selviää. Yhtäkkiä tässä ollaan melkein asunnonomistajia :eek: Saas nähä.

Eeli on taas nukkunu hirmu pitkät päiväunet. Ennen yhtä jo nukahti ja välissä heräs, kun oltiin liikenteessä ja piti siirtää kaukalosta liinaan ja takas. Kerran siitä hermostu ja tais muistaa, että ainiin, voisin syödä. Ja tuolla se nyt nukkuu edelleen! Kohta kyllä varmaan herää.

Eilen tapahtui ihme ja Eeli suostu syömään pullosta! Jee! Eli eikun vaan pumppu ostamaan ja pumppailemaan, nii päästään syömään hääpäivänä :saint: Isi kun syötti, niin suostu pulloon. Ehkä mä vaan tuoksun siinä lähellä niin houkuttelevalle, ettei pystyny pulloon keskittymään :D

Huomenna on Eelillä eka lääkäri. Saa vähän mittoja päivitettyä...

Ansku ja Eeli 5 vk 4 pv
 
Meillä voidaan hyvin, sekä äiti että tyttö. Kuusiviikkois neuvolassa oli 6040g ja 62cm. Eli oikein mukavankokoinen paketti käsitellä...
Luen kyllä teidän kirjoituksia, mutta jostain syystä tämä kirjoittelu tuntuu jäävän.

Alhambra ja tyttö 7vk
 

Yhteistyössä