:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Ansku, loistavaa että Eeli suostui syömään pullosta, ihanaa että pääsette miehen kanssa ulos syömään! Tekee hyvää parisuhteelle! :heart: Millos teillä onkaan hääpäivä? Niin ja lycka till asuntokauppojen kanssa! Minkälaista asuntoa ootte ostamassa? :)

Tuli noista pulloista mieleen että mä käytän tällä hetkellä pelkästään niitä Philipsin Avent- pulloja joissa on tuteissa se ihan pieni reikä päässä. Vauva joutuu tekemään suuremman työn syömällä pullosta kun tissistä, tai niin niitä ainakin mainostetaan. Ei siis pääse liian helpolla ja hylkää tissiä, koska pullosta tulee helpommin. Sopii siis osittaisimetyksen kanssa hyvin. Pari kertaa olen mielenkiinnosta kokeillut ihan "normaalia" tuttipulloa, ei sovi meille koska vauva meinaa tukehtua kun maitoa tuleekin kauheella voimalla kun ei oo tottunut saamaan sitä niin nopeasti! :LOL:

Viikuna, kuulostaa tosi raskaalta, toivottavasti alkaa pian helpottamaan! :hug:

Mulla oli jotain mitä piti kommentoida / sanoa mutta unohdin sen nyt, ehkä palailen myöhemmin! :D

RockMummy & Oliver 5 vk 2 pv
 
RockMummy Meillä myös aventin pullot käytössä ja sitten myös on nuk:in..

Tänään on tullut maitoa vähän enemmän! Ei kyllä tarpeeksi :/

Heräsin viime yönä 15 vaille neljä kun Rasmus ei ollut vieläkään herännyt :eek: No neljältä heräsikin :) Paremmin on siis nukuttu yöllä kun pullosta saanut koska silloin maha onkin täynnä!!

Huomenna täytyisi siivoilla kun meille tulee miehen sukulaisia kylään itä-suomesta! Ei ole ikinä nähnyt meidän asuntoa eikä Rasmusta...

Nyt Nukkumaan!!! ZZzzzZZzzz

Rasmus huomenna 10 vk
 
Ai niin, sitä piti tulla ihmetelemään kun Leevi on ruvennut kuolaamaan ja kärttyilemään... tutkin tänään asiaa ja arvatkaas mitä, ikenen alta pilkottaa eka hammas! :eek: Anopin mies tuumasi jo tuossa aiemmin poikaa katsellessaan että taitaa olla hieman ylikypsä! :LOL:
Tarkoitti että hänen mielestään kehittynyt kovin nopeaan ikäänsä nähden...ylikypsä..jepjep!
 
Hiljaista täällä tuntuu kyllä olevan, itsekin täytyy kyllä tunnustaa että enemmän tuolla fb:ssa käyn katsomassa kun täällä :saint:

Mulle on tulossa kesäflunssa.. :snotty: On tosi hehkeä olo...

2kk Neuvolassa/Lääkärissä käytiin tänään, ja kovasti tyttöä kehui. "kasvaa kohisten. Upeasti kontaktiin tuleva vauva. Päinmakuulla nostaa hienosti päätään" ja sitten ne perinteiset aukileet, lonkat ym oli +. Painoa oli 5330g (4160g) ja pituutta 58,6cm (50cm). Omaan neuvolakorttiini kun vertasin niin aikalailla samoissa lukemissa menee kun äiti aikoinaan. Erona vaan että minulla oli syntymäpainoa 400g vähemmän.

Ristiäiset oli viikonloppuna ja tytöstä tuli sitten Peppi, kuten työnimi olikin jo aiemmin.

Niin ja tosiaan samalla oli minulla jälkitarkastus. Kaikki oli hienosti, saatiin sitten ihan lääkärin lupa seuraavan yrittämiselle ;)

-snowball & Peppi 7vkoa 5pv
 
Älkäähän nyt kaikki muuttako facebookkiin :kieh: Mä en ole sitä käyttänyt ja en ymmärrä siitä hölkäsen pöläystäkään ja en nyt jaksaisi opetella :saint:

Miida Meillä on yksi onnistunut mummolareissu takana :wave: Meillä oli sellaiset 3,5 h matkaa ja hyvin meni. Meitä oli tosin kaksi, että toinen istui Nupun kanssa takapenkillä. Mennessä laitoin pari kertaa tuttia suuhun ja pysähdyttiin kerran huoltsikalle. Nuppu ei juurikaan syönyt ja nukahti melkein heti uudestaan kun auto lähti liikkeelle. Takaisintullessa Nuppu nukkui koko matkan ja kerran laitoin alkumatkasta tutin suuhun.
Lähdettiin kyllä ajelemaan sillain vaunupäikkäreiden aikaan, jolloin Nuppu on tottunut nukkumaan useamman tunnin.
Muuten automatkat on ollut sellaisia max 45 min ja hyvin on tyttö nukkunut joka kerralla :heart:
 
Lääkärikäynti takana ja pojalle on tullut hyvin lisää mittaa (tai ainakin painoa). 5 vk ja 5 pv tänään ja painoa 5010g (3080), pituutta 55,5cm (49,5) ja pipo 40cm (35). Syntymämitat suluissa. Hyvin riittää rintamaito...

RockMummy Hääpäivä on 26.7. eli ihan kohta jo :) Hui, että siitäkin on jo vuosi! Vuodessa tapahtunu aika paljon kaikkee. Ja asunto; rivitalon pätkää katellaan. Siinä on 5 h ja keittiö ja sauna. Eli tilaa riittää :saint: Ehkä 4 huonettakin riittäs, mutta kyllä me keksitään käyttöä viidellekin. Käytiin vielä sitä kattomassa ja ihan mukavaltahan tuo vaikuttaa. Ihan ei myyjät vielä siihen tarjoukseen lähteny mukaan, mutta pitää vähän vielä yrittää. Se niittenkin ehdotus kyl periaatteessa asettuu meijän haarukkaan... No jos siitä sais vielä muutaman tonnin alas...

Vautsi, eka hammas! Meilläkin muuten kuolataan tosi paljon, mutta ehkä se ei vielä enteile hampaita.

Ja sitten en muista enää mitään, joten varmaan ei oo enää sanottavaa :whistle:

Ansku ja Eeli
 
Hiljaista näyttää olevan...

Jasmin Vau hammas jo :)

Voi niin ne vauvatkin vaan nopeasti kasvaa.. Täällä yritetään todella kovin jo kääntyillä.. Käsi vain on vähän tiellä :LOL:

Täälläkin olisi hirmu hinku ostaa oma koti.. Mutta ehkä sitten kun on itse mennyt töihin takaisin. Miehellä kun ei ole 100 % työpaikka koska on rakennusalalla.

Me olemme aika paljon auton kanssa Rasmuksen kanssa liikuttu kahdestaan. Helsinkiin ainakin kerran viikossa ja meiltä kestää se 45 min sinne suunnilleen. Hyvin on matkat mennyt. Rasmus nukkuu yleensä ( Nyt kyllä muutaman kerran hereilläkin) Ei kyllä kitise hirveästi. Mökillä kun kävimme kahdestaa niin minulla oli Rasmus etupenkillä kun meillä saa autosta sen airbackin pois päältä..


Rasmus 10vk 1pv
 
Heippa,

Tunnustan taustailleeni aktiivisesti, mutta jotenkin ei muka ehdi mitään kirjoittamaan.

Ristiäiset oli lauantaina ja tosiaan, kaste oli 14.00 ja meidän piti päästä kirkon alaosassa olevaan kahvisaliin ja keittiöön valmistelemaan klo 13. Noh, ovet oli lukossa ja vahtimestari hukassa. Kirkon puolella oli vielä häät, joten ei viitsinyt siellä hirmuisesti vaksia etsiskellä. Lopulta päästiin miljoonaan paikkaan soitettuani klo 13.55 sinne valmisteluihin. Sinänsä hirmu kiva, kun olin jättänyt pakastepiirakoiden paiston sinne vikaan tuntiin samoin kun munavoin tekemisen. Paisteltiin sit piirakoita vasta seremonian jälkeen. Pikkasen ehti tämän äiteen hermokäyrät siinä nousta! Noh, nyt on kuitenkin juhlat juhlittu ja pojasta tuli Niklas Lauri Daniel.

Viime neuvolalääkäri käynti oli 02.07., silloin tasan 7vkon iässä mitat olivat 6500(4400), 58,4cm(51cm) 40,2(37,5)cm. Kaikki ok.

Taysissa käytiin varjoainekuvauksissa niiden laajentuneiden munuaisaltaiden johdosta maanantaina, koska halusivat tietää johtuuko tila takaisinvirtauksesta. Mittasivat sielläkin, mutta en huomannut ottaa mittoja itselleni ylös, mutta jotain muutamaa grammaa vaille 7kg ja pituutta 60,5cm. Hyvin tuntuu kasvavan ja isot pullukkaposket senkus vaan leviää. Varjoainekuvausten tuloksia ei ole vielä tullut... Lähettävät postitse ja tuntuu piinallisen pitkältä tämä odotus. Verikokeetkin otettiin ja nyt eivät enää ota jalkapohjasta vaan kyynärtaipeesta ja voi sitä huutoa. Sitten katetroitiin varjoainetta varten ja taas huudettiin naama sinisenä... Väkisin joutui kiinni pitämään ja vauvan lisäksi itki äitikin ja iskälläkään ei ollut tippa kaukana. Toivotaan että näitä tälläisiä tutkimuksia ei enää tarvittaisi... Ensi viikolla mennään ultraäänitutkimukseen, mutta se ei onneksi satu.

Niklas on kovasti rakastunut mobileihin ja kaikkiin tuutulaulusoittimiin. Ei se kyllä niistä väsy, vaan lähinnä innostuu entistä enemmän. Hoitopöydän päällä oleva muumi-mobile saa joka aamu ihanat hymyt.

Aamulehteen olemme laittamassa kasteilmoitusta -kuva vaan puuttuu vielä. Ollaan kytätty kunnollista hymykuvaa, mutta aina on kamerat ja puhelimet kaukana kun poikaa hymyilyttää... Tietty.

Vielä olen maidonluovuttamista jatkanut. Pumppuna sairaalasta saatu ikivanha Egnellin sähköpumppu, ihan hyvä se kuitenkin on. Lainassa mulla on kaverilta Aventin käsipumppu jota olen kerran kokeillut eikä sekään hassumpi ole. Sähköpumpussa on kuitenkin vähemmän pestäviä osia ja kun mä sen kolme kertaa päivässä pumppaan sairaalalle niin mitä vähempi keitettävää, sen parempi. Pumppaan 3dl päivässä sairaalan pulloihin, mitään tietoa ei kyllä ole paljonko Niklas juo päivässä.
Hain eilen sairaalasta muuten kolmannet pumpun osat. Olen siis jo kaksista keitellyt muovivelliä. Ihan uskomatonta tämä aivosolujen kato! Nyt on 60e tuhlattu pumpun osiin, josko jo osais ihan huolella ja ajan kanssa keitellä...:whistle:

Pinja suhtautuu pikkuveljeen vieläkin hyvin, joten mä en ymmärrä, miten tätä 3v ikäeroa kaikki manaa.

Nyt kutsuu äitiä vaipanvaihto, meillä viime päivinä ollut usein kakat niskassa asti joten ei uskalla viivytellä vaihdon kanssa.

Knockout ja Niklas tasan 9vkoa
 
viikuna: :hug: Meillä pitkälti samanlaista, paitsi rauhoittuu sentään vaunuihin ulkona, yleensä. Mutta muuten.. :( Tosin öisin ei noin pitkiä pätkiä nuku, saattaa heräillä tunninkin välein. Päivisin ei nuku paljoa mitään. Raskasta on joo..
 
taas kerran vaan pikaisesti moikkaan

piti istahtaa hetkeksi siivoomisen lomassa. Olen ihan hiessä.Imuroin koko alakerran ja pesin keittiö lattiat. Anoppi on tulossa tänne to-la joten pitää vähän siivoo ettei anopin tartte heti alkaa siivoo.Kamala kaaos kotona. Saa luvan siivoo vaikka joka pinnan kun itse en ehdi,mutta täyteen kaaokseen en halua ketään vastaanottaa.Varsinkaan anoppia. ;)


Mä en ole vielä pakannut.Onneks illalla vasta on lähtö.Jotain vaatteita otan just pesukoneesta kuivumaan.Mies on pankissa käymässä ja jännittää.Kyselee jos saatais lisälainaa suht edullista mökkiä varten,mutta pelkäänpä ettei se onnistu. Mä kun olensasäippälomalla ja hoitovapaalla.Työpaikka mulla olis Hesassa.

Yritän myöhemmin tulla vielä huikkaa moikka moit.
Koneelle tuskin pääsen Englannista.Ellei sitten tätini luona jossa ollaan pe-ma aamu.

NN ja CC
 
Täällä valmistellaan ristiäsiä. No sterssiä en ole ottanut. "Ulkoistaminen" näissä järjestelyssä on kaikken A ja O. Itse teen vain täytekakun ja hyydytetyn kalakakun, äitini ja anoppi tekevät muut.
Onneksi on luvannut sunnuntaiksi hyvää ilmaa niin voi olla ulkonakin.

Tässä on meidän tosi viilee kesämies :heart:

Tytti ja Olli 7vk3pv
 
Knockout Meilläkin otettiin Nupusta tänään verikoe kädestä ja äitille tuli täälläkin itku :'(

Höh, lähetinkin sitten ennenaikojaan...

Oikein hyvää ja rentouttavaa reissua Nikunakulle :wave:

Meillä käytiin tänään lääkärissä kun Nuppu puklaili illan ja aamun ihan järjettömiä pukluja. Yöllä jo luulin, että tukehtuu kun ensimmäinen iso puklu tuli kun Nuppu oli selällään. Sitten olikin loppuyön kyljellään.

Täytyy tulla jatkamaan...

Lämpöä oli lääkärissä 38 astetta ja odoteltiin siellä ja mittailtiin uudestaan. Laski sitten 37,2 asteeseen. Nyt mittaillaan kotona ja seurataan vointia ja sitten heti lääkäriin, jos on uudestaan 38 astetta.
Ei tiedetä mistä tuo puklailu johtuu ja lämpö.
Itse aloin epäilemään, kun söin mansikoita eilenillalla, että olisiko Nuppu siitä alkanut oireilemaan. Lääkäri ei siihen osannut sanoa mitään :/
 
Moi!
Ei oo taas kerennyt vähään aikaan täällä käydä. Meidän neidillä oli pari viikkoa sitte ristiäiset ja nimeksi tuli Helmi Aurora. Käytiin tuossa reissussakin. Vaari pääsi hoitamaan tyttöä ja oli ihan innoissaan:) Piti myös käydä joka ikisellä sukulaisella näyttämässä vauvaa. Onneksi ollaan kotona nyt:)
Käytiin 2kk neuvolassa. Painoa 5870g(3345) ja pituutta 61.6cm(50). Kovasti kasvanut ja ihan nollakäyrillä mennään:)
 
Kertokaas joku minkälainen juttu se facebook on? Keskustellaanko siellä näin miten tässä palstallakin, vai pitääkö jokaiselle kirjoittaa erikseen oma viesti vai miten se homma menee ? :ashamed:

Kun kauheasti siitä kirjoitettiin yhteen aikaan, että sitä kautta tulee viruksia yms. niin onko se turvallinen käyttää vai onko jollekin tullut ongelmia?

Täällä on hiljentynyt niin, että onko kaikki siirtynyt sinne :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Kertokaas joku minkälainen juttu se facebook on? Keskustellaanko siellä näin miten tässä palstallakin, vai pitääkö jokaiselle kirjoittaa erikseen oma viesti vai miten se homma menee ? :ashamed:

Kun kauheasti siitä kirjoitettiin yhteen aikaan, että sitä kautta tulee viruksia yms. niin onko se turvallinen käyttää vai onko jollekin tullut ongelmia?

Täällä on hiljentynyt niin, että onko kaikki siirtynyt sinne :wave:
Käynyt lukee juttuja mut en oo jaksanut kirjautuu.. :ashamed: Se on se naamakirja/facebook sellainen mihin tehdään profiili ja a-nsku on tehnyt meille oman yhteisön sinne. Mihin voi kirjoittaa ja myöskin voit ottaa kaveriksi omaan kirjaasi meitä toukokuulaisia. :)on itse asiassa aika helppo käyttää että rohkeasti vaan.:)

Rouvaannuin tuossa eilen.:) :heart: Eli happily married now! Alkuviikkoa varjosti kyllä siis vieläkin mutta yritän olla kamalasti ajattelematta... tyttäreni kummi ja olen hänen esikoistyttärensä kummi... synnytti kohtuun nelisen viikkoa ennen laskettua aikaa kuolleen poikansa.. :( Suru on pohjaton... Ja en tiedä mitä sanoisin ja miten kohtelisin häntä... :'( Kun tunnen syyllisyyttä että itsellä terve ja elossa oleva vauva. Vaikka hän mulle sanoi että en saisi tuntea...tiedän järjellä ettei tarvii mutta tunne on eri asia..

Therean & Bella 7vkoa tasan
 
Onnittelut Therean rouvaantumisesta!! :flower: Voi kuinka kauhesti ystävällesi on käynnyt. :'( Osan otot!! Ei sinun tarvitse itse syyllisyyttä tuntea!

sompio minulle ei ainakaan ole viruksia sieltä tullut! Ja Facebookin saa vaikka suomen kieliseksi niin on vielä helpompi käyttää! Nyt rekistöröitymään sinne :)



Hymypoika :)
 
Onnittelut Therean rouviintumisesta! :flower: Sekä osanottoni ystävällesi tapahtuneesta :'(

Sompio: Facebook on ihan yksinkertainen käyttää ja tosiaan saa suomeksikin, joten eikun liittymään vaan... :) niin ja ei mullekaan sieltä viruksia ole tullut.

Täällä aloitettiin päivä keskustelemalla papin kanssa, varsin hengellinen aamunaloitus ;) Ristiäisiä olis tarkotus viettää 25.7.

Joku kyseli tuossa aiemmin vauvan kanssa matkustamisesta. Meillä ei ole vielä kokemusta pidemmistä matkoista, mutta tänään olis tarkotus lähteä kokeilemaan miten tuo poitsu jaksaa matkata n. 3,5 tunnin matkan suomen mansikkapitäjän tuntumaan elikkäs Suonenjoen lähettyville. Lyhyet matkat viihtyy ihan hyvin. Yleensä simahtaa jo alkumatkasta kaukaloon ja välillä ei tarvii kun laittaa kaukaloon niin simmut on jo kiinni.

Tiistaina saa taas tietää paljonko poitsu on taas kasvanu. Veikkaan, että painon suhteen 7 kg menee rikki, kun alkuviikosta sain kotivaa'alla painoksi jo n. 6,9 kg. Meillä on tällanen pieni jättiläinen =)

Mut nyt pakkaamaan, jos vaikka muistas ottaa kaikki mukaan.

Fox ja poitsu 7 vko
 
Therean onnea paljon! :flower:

Ja pahoittelut ystäväsi puolesta, on kyllä aivan kauhea asia, kun lapsen menettää.

Me ollaan lähdössä maanantaina tuonne Pudasjärven huitteille ja matkaa kertyy se vajaa 700 km. Vähän kyllä jännittää, kun Maisa ei oikein hereillä ollessa kaukalossa viihdy, mut mennään sellaiseen aikaan, että se nukkuisi. Kerron sitten, että miten kävi. Sääskiä siellä ei kuulemma kauheasti ole, mutta mäkäräisiä, paarmoja ja ampiaisia niidenki edestä.. great. Mä en oikeasti vie Maisaa ulos kuin kahden hyttysverkon alla. En sitten voi sietää paarmoja ja mäkäräisiä.

Tänään ois ollu neuvola, mut jäi väliin, kun sain vaunut epäkuntoon. Laitoin kopan kiinni vinoon ja nyt se ei lähde irti ja on ihan vinttarallaan. Täyty sit soittaa, et ei päästä. No, parin viikon päästä on lääkärikäynti rokotetutkimuksen takia, niin se korvaa tämän neuvolakäynnin.

Mä en tajuu, mikä vaivaa mun polvia. Ne on synnytyksen jälkeen olleet kipeät, niin ettei kyykkyyn tai ylös meinaa päästä. Raskauden aikana eivät olleet kipeät ja nyt on 20 kg vähemmän painoa kuin ennen synnytystä, joten painon ei pitäisi kipuja aiheuttaa. Tosi rasittavaa.

Kerttu ja Maisa huomenna 2 kk
 
Therean, onnea naimisiinmenosta!!! :heart: Ja syvät pahoittelut ystäväsi puolesta, en voisi kuvitella mitään kamalampaa.. varmasti vaikea paikka sinulle vaikka tiedätkin ettei syyllisyyttä tarvitse kokea siitä että sinulla on terve vauva. Voin kuvitella tilanteen itseni kohdalle miten vaikeaa se olisi.. :hug:

Mee vaan Sompio sinne Facebookiin, se on ihan helppoa ja vaivatonta, jopa meidän äiti osasi tehdä itselleen profiilin ja hän hyvä kun osaa edes käynnistää tietokonetta.. :LOL: Meet siis vaan www.facebook.com ja siinä on heti alapuolella se "sign up", mihin kirjoitat tarvittavat tiedot. Se ohjaa sitten itse eteenpäin. Mä en muuten ole kuullut ainakaan että sieltä sen enempää viruksia tulisi kuin mistään muustakaan.. Toivottavasti tulet mukaan! :) Tosin ei me siellä olla paljoa kirjoiteltu, lähinnä sen verran että nyt on nimimerkeillä kasvot! Ja ainakin osan kanssa ollaan laitettu ystäväpyynnöt eli nähdään toistemme profiilit, missä on ladattu mm. valokuvia, infoa henkilöstä jne.

Täällä on äiti ja poika itkenyt kohta 2 vrk putkeen (no ehkä minä vähemmän kuitenkin.. ;)) masuvaivojen takia. Ne hemmetin tupla-antibiootit mitä sain siihen kohdunsuun tulehdukseen on tehnyt Oliverille aivan kauheat mahavaivat ja päivät ja yöt on aikamoista huutoa... :( Normaalisti kun on nukkunut 3-4h päikkäreitä ja öisin 10h unia muutamalla syötöllä, niin nyt ei oo päivällä nukkunut juuri ollenkaan ja öisin säpsähtelee ja herää ja huutaa puolen tunnin - tunnin välein... Hieman on mamma väsynyt! Suuret sympatiat koliikkivauvojen vanhemmille, huhhuh on aikamoista jos tätä jatkuisi monta kuukautta! *koputtaa puuta* Neuvolan täti oli sitä mieltä että mun kannattas nyt lopettaa koko imetys kun se on muutenkin takkuillut. En oo tänään sit antanut rintamaitoa mut vieläkin pojulla vääntää mahassa. Sain sen 15min sitten nukkumaan kauheen huudon jälkeen, raukalla silmät ihan punasena väsymyksestä.. Toivottavasti ei nyt heti herää vaan nukkuu vähän väsymystään pois..

Että sellaista tällä kertaa.. Nikunaku, laitoin sulle muuten Facebookissa viestiä! :) Kiitos ihanasta ylläristä, pelastit mun päivän! :heart:

RockMummy & Oliver 5vk 5pv
 
Kerttu: mullakin polvet oikutelleet parin kolmen viikon ajan. Nyt ehkä ovat vähän paremmassa kunnossa. Istuutuessa ja kyykistyessä tuntee ihme kipua, vaikkei koskaan ole mitään ongelmaa ollu polvissa, ei edes raskausaikana. Itse ajattelin sen johtuvan siitä, että tulee paljon normaalia enemmän kyykisteltyä, kun meillä lapsi nukkuu lattialla olevassa äippälaatikossa ja sit tulee kyykittyä vaunujen alle aina jotain roinaa. Lisäks usein lapsen kanssa köllöttelee lattialla, josta taas kyykitään syliin yms. En ole varma, mutta epäilen vain, että tulee vain kyykisteltyä paaaaljon enemmän, että siitä johtuisi tuo kipu. Mutta ainakin minulla on nyt pari päivää ollut vähän parempaa. Alkuviikosta ei meinannut päästä kyykkyyn oleenkaan.
 

Yhteistyössä