Toukomurut 2014 ~ Toukokuussa

Hiulu: No, hyvä että olet asiasta maininnut. Eikös se ollut parvorokko, missä jaloissa ja käsissä on superpieniä rakkuloita, jotka kutisee mielettömästi. Mahassa en kyllä tosin muista, et niitä olis ollut, joten se varmaan sulkee senkin vaihtoehdon pois. Ja toki parvorokossa oli muutenkin kipeä olo - ainakin itsellä. Se oli vaan jännä, että silloin en lapsellani huomannut niitä rakkuloita ennen kuin itse sain saman rokon muutaman päivän päästä ja ymmärsin tarkastella tarkemmin hänenkin jalat ja kädet. Samalla sain syyn toisen itkusuuteen aiempina päininä.

Onnea Flowerpower ihanasta äitienpäiväylläristä!

Tsemppiä Saspalle ja pojalle!

Jaahas, Joosukkako synnyttelemässä kun tänään ei oo kuulunut mitään? Perätilasynnytyskokemusta täällä jo kovasti oottelen...

Lokakuinen
 
Flowerpower Onnea nyytistä!

(.) En oo, kovasti kyllä toivonut olen, mutta ei. Päivä mennyt äitienpäivätouhuissa ja koulutöiden kanssa :D sekä nukkuen. Josta syystä kukun nyt :( ei pitäis vetää monen tunnin päikkäreitä. Olo on kyllä sikäli toiveikas, että kolmas muksu teki suppareiden kanssa hiukan samoin ja syntyi muutaman päivän päästä siitä, kun oli yhden päivän supistellut aj sitten supparit lopahtaneet. Eli ehkä huomenna tai ylihuomenna? Hope so!

Joosukka ja MM 38+6 (koska nythän on jo maanantai)
 
Lokakuinen, juu ei tämä parvorokolta näytä - ja onneksi parvokaan ei olisi enää loppuraskaudessa vauvalle vaaraksi. keskiraskaudessa sen sijaan kyllä. Ja siis aika mitättömiä myös parvon näppylöihin verraten

Flowerpower onnea!

Ja täällä....ei niin mitään uutta. Lenkkeillä voi vaikka tunnin ja ei mitään. Paineentunnetta kyllä, ja illalla vauva oli löytänyt oikean suunnan sen verran vihlovia sukkapuikkoja sentään.

Pinnat on kireelle viritettynä. Mummuni (jota voisi verrata johonkin ärsyttävään, dominoivaan anoppiin) päätti sitten eilen, että koska hänelle ei oltu aamupäivällä soitettu niin hän soittaa päiväuniaikaan!! V** montako kertaa on sanottu, että klo 13-15 ei ole meille mitään asiaa tulla kylään eikä myöskään soittaa... (tiedän, ei oo mikään pakko vastata...) Oli tarkoitus hänellekin onnittelupuhelu soittaa kunhan esikoinen herää. Noh. Hänen asiansa olikin, että "ollaan ajateltu tulla kylään, mutta jos kuitenkin odotetaan, että vauveli on syntynyt, niin sitten tullaan. ei nyt ensimmäisenä päivänä tietenkään, mutta sitten kun ootte kotiin tullu. kauankos ne sairaalassa nykyään pitää? Ja eikös sen kuule pitäis jo kohta syntyä?" Sentään äitienpäivä oli ja yritin hillitä itseäni, vaikkakin savu nousee korvista vieläkin: Ei tartte tunkea kylään ennen kuin kutsutaan. Ensimmäisinä viikkoina ei haluta tänne ketään, joka nostaisi stressitasoa. Tuo mummu ei lukeudu heihin, joita heti kutsutaan. JA En tiedä teistä muista, mutta minulle tuo sana "kuule" on kuin punainen vaate härälle... Ehkä meillä on vaan henkilökemiaongelmia.

39+0 (alkaa asennoitua siihen, että yli mennään ja vahvasti = 3+ viikkoa vielä? )
 
Onnea taas kaikille pikkuisen jo saaneille! :flower: Ja tsemppiä meille lopuille!

Joka päivä olen keskustelua kyllä seurannut, vaikka kommentointi on jäänyt vähiin. Tosi kiva lukea teidän kuulumisianne ja tietysti etenkin noita synnytyskertomuksia.

Täällä ei kyllä ole mikään kiire synnyttämään. Oon varmaan niitä harvoja jotka toivoo että menis aika lailla sinne lasketun ajan tienoille. ;) Oon ollut 2 vk flunssassa (eka koko raskausaikana) eikä ole yhtään kivaa. Toissa viikonloppuna oli jo ihan hyvä olo ja tuli sit ilmeisesti puuhattua ihan liikaa kun ti-iltana iski paljon pahempana takaisin. Tänään vihdoin jaksaa vähän istua koneen ääressäkin, jokunen päivä meni ihan sohvalla makaillessa. Oli kyllä ahdistavaa koittaa vaan olla kun mies on siellä työreissussa ja meillä on kaikki ihan kaaoksessa ja vauvajutut kesken. Olin tietysti kuvitellut että olisin viime viikon aikana saanut kutakuinkin kaiken tehtyä valmiiksi uutta tulokasta varten, mutta kun ei jaksanut edes nettikaupoissa käydä. Tänään kun jaksaa jo istua niin tarvii koittaa vihdoin se pehmuste ommella ja niitä kestoliivinsuojia. On kyllä oikeesti hirvittänyt että miten tästä selviää jos vauveli päättäis nyt tulla kun mieskin on poissa, siis ihan käytännön kannalta kun kaikki kesken ja sit ihan se että en oikein usko että pystyisin kunnolla rentoutuun synnytyksessä ilman miestäni. Onneksi miehen reissu on jo yli puolivälin eli enää torstai-iltaan tarvii pelätä. Se mun kaverikin joka lupaili lähteä tarvittaessa mukaan olikin silloin unohtanut että lähtee tänään risteilylle ja tulee vasta ke päivällä takas, kiva. Mut ei tässä onneks mitään merkkejä ole synnytyksestä ollut ja meidän suvussa onneksi on yli menty ainakin mitä tiedän (isotäti just toissapäivänä jutteli että mun mummu olis syntynyt kuukauden yli! En tiedä onko ihan totta, mutta ei silloin varmaan kauheesti käynnistelty).

Torstaina oli taas neuvola, nyt oli vaavi jo osittain laskeutunut muttei vielä kiinnittynyt. Niitä trombosyyttejä on edelleen seurattu ja kyllä ne vieläkin viikossa laski mut kolmessa päivässä taso pysy samana ja oli vielä kohtuullinen. Yhdet maksa- ja munuaisarvotkin otettiin ja ne oli suht ok, joten ei sinne äitipolille vielä ole laitettu eteenpäin. Flunssaa lukuunottamatta vointi on ollut oikein hyvä, mitä välillä sellaista lievähköä menkkamaista kipuilua ja pari viiltävämpää ihan hetkellistä kipua ollut. Ja muutamana päivänä kauheesti jotenkin kiristänyt ikävästi tosta navan lähettyviltä. Siis sellaista jatkuvaa, ei mitään harkkasuppareihin liittyvää. Onko muilla sellaista? Onko vaan kun paikat venyy?

Olipa hauska lukea noista teidän koirista ja kissoista kuinka ovat reagoineet. Meillä ei koirat ole vielä mitenkään reagoineet poikkeuksellisesti, onneksi. Saas nähdä reagoiko toi meidän narttu sitten kun aika koittaa.

Mites muuten osaatteko oravista sanoa kuin innokkaasti tunkee vaunuihin? Kun meillä on paljon oravia pihassa ja joku kaveri vaan niistä varoitteli. Riittääkö niiltä suojautumiseen ihan normaali hyttysverkko (siis irrallinen, vaunuissa ei ole integroitua) vai pitääkö sellainen järeempi kissaverkko hommata?

Oxalis & mangusti 37+4
 
Moikka, ja onnea uusille vauvatuneille:flower:

Meille koitti sitten valituksen jälkeen lähtö viikko sitten ma-ti yönä (39+6). Myöhään illalla alkoi tulla limatulppaa ihan kunnolla ja puoliltaöin ehkä kolme tai neljä tiukkaa supistusta. Naapurin rouva tuli vahtimaan lasten unta ja lähdettiin miehen kanssa näytille -arvaatte varmaan, et supistukset loppui kun päästiin sairaalaan. Tutkittiin kuitenkin -4cm auki tai erittäin venyvä kohdunsuu, sanoi kätilö. Käyrien jälkeen sain valita, et kotiin vai jäänkö kuulostelemaan, ja päätettiin jäädä odottamaan. Odotusta kesti ehkä 5min ja supistukset alkoi uudestaan voimakkaina. Sitten vaan kuumaan suihkuun, kunnes päätin, et nyt otan sen mulle luvatun kohdunkaulapuudutteen -spinaalin olis saanut, jos olisin kovasti vaatinut, mut epiduraali vähän niin kuin kiellettiin heti alkuunsa, kun on jo kolmas lapsi, on kuulemma niin hankala järjestää. Ja tuonkin puudutteen jouduin kyllä vaatimaan, kätilö olis vielä odotellut, mut kun alettiin sitä antaa, niin todettiin, et ihan viime hetkillä ehti. Pahin tuska lähti hetkeksi, ja aika nopeesti alkoi ponnistuttaa, jota ei sit saanut alkaa heti tehdä, kun vauva oli aika ylhäällä vielä. Lisäksi sain ilokaasua. Aika nopeesti kuitenkin ilmoitin, et nyt on pakko ponnistaa, ei voi mitään oli vauva missä tahansa. Muutamalla raivokkaalla ponnistuksella poika sitten putkahtikin maailmaan -pahin vaihe oli se, kun piti hetki pidätellä, että kaulan ympärillä oleva napanuora saatiin pois. Avautumisvaihe kesti kaikkinensa 2h 20min ja ponnistus 7min ja 2. asteen repeämään muutama tikki. Ensimmäistä kertaa synnytin kylkiasennossa ja suosittelen kokeilemaan, mulla se auttoi supistuksiinkin. Kaikkinensa hieno kokemus, ja iki-ihana lopputulos oli kyllä kaiken tuskan arvoinen:heart:

Nyt sitten opetellaan vauva-arkea uudelleen, onneksi moni asia palautuu mieleen aika nopeasti, kuten se, ettei kovin tarkkoja aikatauluja kannata itsensä kiusaksi laatia:D

Ollakovai...? ja poika 6 vrk
 
Kolmas kerta toden sanoo... Yritän kirjoittaa tänne, mutta aina joku kaataa koneen tai ohjelman ... pöh!

Mutta siis :)
Onnea kaikille jakautuneille!!! :heart:

Täällä tänään 39 poks, ei suurempia tuntemuksia, että lähteä pitäisi.

Hiululle piti sanoa, että eiköhän sovita, että kohtapuoliin Taysissa nähdään :D

Hirvee härdelli menossa, kun meillä tehdään ikkunaremppaa. Onneks ei pieni vielä tähän hässäkkään syntynyt, meteliä ja kylmää joka suunnasta :)

Tsemppiä meille kärvistelijöille!
 
Oxalis, meillä on 2 koiraa ja kissa. Koirat ovat olleet vauvasta kiinnostuneita mutta eivät mitenkään yli-innokkaita, lapsi saa olla ihan rauhassa leikkimatolla tai sitterissa, ohikulkiessaan saattavat nuuskaista tai lipaista vähän kättä (ollaan annettu koirien koskea vauvaan, tosin naamaa eivät saa nuolla).
Kotiin kun tultiin käveltiin vaan suoraan sisälle vauvan kanssa, ei tuotu mitään rättejä haisteltavaksi etukäteen tms mutta meillä oli kyllä tiedossa että koirat tykkäävät lapsista ja kumpikin on ennen tavannut pieniäkin vauvoja.
Kissaa ei juuri kiinnosta, joskus nuuskii kun vauva on sohvalla mutta ilmeisesti kissan silmissä ihmisarvon saa vasta kun osaa silittää :p
 
Meikä oli niiiin oottanu, että nuo MM-kisat alkaa, eipä tulis niin päivystettyä näitä oloja ;) Kovin ole kyllä ollut hurraamista, jospa net siitä vielä alkais pelaan..

Tänään otettiin kovat käyttöön, käytiin Ikeassa, eikös se ole melkein kuin tae siitä, että viimeistään huomenna meillä on vauva :p (ehkä se ois vaatinu vähän enemmän kun sen, että läpi kipitettiin vain sen verran mitä tiedettiin hakea)

Perjantaina neuvola ja soitellaan samalla tosiaan sitä käynnistysaikaa. On se hullua ettei 4 kukaan käsitä syntyä ilman, että pakotetaan :D vaikka onhan tässä aikaa... just...
 
Me ei päästy kun lähimarkettiin niin alko supistuttaa joten jäi puolet ostamattakin :kieh: ei siinä muuten mitään mut vatsa tuntui menevän ihan sekaisin ja kuumia aaltoja sekä tunne että oksennus tulee :x Onpahan maha tyhjentynyt varmaan hyvin jos lähtö tulee. Pystyssä kun on niin painaa hirveästi suoleen. Supistuksia on vaan vielä epäsäännöllisesti niin ei jaksa hätäillä.
Tänään esikoisen 5v synttärit myös mutta lahjan saanut jo ja juhlat myöhemmin:)
Tsemppiä kaikille viimeisiin viikkoihin ja päiviin :)
 
Paljon onnea vauvan saaneille :heart: Ja vielä enemmän ajatuksia heille, jotka toivovat mahastaan pääsevän eroon... :hug:

Meillä jäpikkä on nyt 10 päivää vanha ja voiko vauvat olla näin helppoja tapauksia?!! Ehkä ne sitä ovatkin, esikoisen kanssa olin vain niin hermoheikko ettei järjen häivää, tämän kanssa menee paljon rennommin. Syö ja nukkuu. Rentoutta tuo toki lisää se, että meillä esikoinen jatkoi osittain tarhassa, vaikka jäinkin kotiin. Tarhaa jäljellä nyt 10 päivää, sitten jää kokonaan pois. On ollut hyvä ratkaisu, että olen saanut levätä ja tutustua rauhassa uuteen kaveriin. Ja isovelikin saa olla kotona enemmän kuin silloin kun olin töissä.

Luulen, että tulee enää harvemmin täällä vierailtua (ainakin esikoisesta kävi niin), vaikka aikaahan päivisin on tavallaan vaikka mihin, niin silti ei ehdi juuri mitään - ihme touhua! Tämä Toukomurut 2014 on ollut aivan loistava paikka odotusaikana, kiitos varmuuden vuoksi jo tässävaiheessa kaikille, jotka olette keskusteluihin osallistuneet! :heart:

sallamaria
 
  • Tykkää
Reactions: KolmenÄiti-81
Kiitos Sallamaria sinullekin keskusteluun osallistumisesta ja hyvistä vinkeistä liittyen kestovaippailuun ja kestoliivinsuojiin! Kiva kuulla että pikkuisen kanssa on lähtenyt helposti sujumaan. :)

Onko kellään muulla ollut seulonnoissa B-streptokokki positiivinen? Täällä TAYSissa on kuulemma käytäntönä, että jos on niin antavat sit automaattisesti antibioottia suoneen synnytyksen yhteydessä. Joissain paikoissa kai antavat vain jos on jotain oireita, kuumetta tms. Mietin vain sitä, onkohan nyt niin, että ton kanyylin laiton takia mulla ei sitten olekaan mitään mahiksia päästä suihkuun/ammeeseen..? Kun tietysti just niistä olin haaveillut ja uskoisin niistä olevan itselleni paljon apua. Jostain vaan luin että antibiootin antoajankohta on aika oleellinen ja että sitä kai annettais oikeestaan kaksi kertaa noin 4 h välein ja siksi pitää mennä ajoissa sairaalaan kun synnytys käynnistyy. Onko kellään kokemusta asiasta, kuinka todellisuudessa menee? Harmittaa kyllä tuo "ylimääräinen" antibiootin saaminen, vaikkakin olen hyvin tyytyväinen että tuo strepto seulotaan vaikka riski tartuttaa vauva onkin pieni. Ihan kamalaahan se olis jos melko hyvin ehkäistävissä olevan vakavan infektion aiheuttais omalle vauvalleen. Ja tyytyväinen olen siihen että hoidetaan varmuuden vuoksi. Mutta silti harmittaa kun omalle kohdalle osuu varsinkin jos ei veteen pääse sen takia.

Ja muakin kiinnostais tuo jakkaralla tai kontillaan synnyttäminen.
 
Mä toivoisin, et jatkettais keskustelua sit kesäkuussa vaikka tuolla vauvat 0-12 puolella. Tää on muodostunut mullekin tosi tärkeäksi ryhmäksi. Ja vaikka tuota facebookinkin ryhmää seurailen, niin tuntuu, että siellä keskustelu viuhtoo niin nopeasti ja niin monissa aiheissa kerrallaan, että jotenkin tää palsta on tuntunut helpommalta tavalta keskustella, ainakin mulle.

Täällä vaivaa tänään armoton väsymys ja turvotus, mutta ei mitään merkkejä siitä, että poitsu olisi tulossa lähiaikoina. Ei siis tarviskaan vielä, mutta alkaahan tää olo olla aika tukala, etenkin kun nyt lonkan lisäksi on kipeytynyt toisen jalan polvi (ihan varmasti johtuu siitä lonkkakivusta - eli sitä varoessani olen kipeyttänyt toisenkin jalan).

Ja vasta huomenna poksuu 38+0.
 
Ja vielä noihin Oxalisen kysymyksiin - Espoossa tuota streptokokkia ei testattu, eikä se nyt kun muutettiin vantaan puolelle noussut esiin vantaankaan neuvolassa. Ihmeellistä, kuin erilaisia käytäntöjä voi eri sairaanhoitopiireissä olla.

Mulla oli synnytystapa arvio niskan välilevyvaurion vuoksi ja varmaankin senkin vuoksi, että itse kuitenkin haluan synnyttää alakautta, sovittiin että synnytyksessä koitan olla mahdollisimman pitkään jakkaralla tai kontallani. Se oli siis tämän arvion tehneen lääkärin mukaan ergonomisin asento ja saattaisi säästää niskaa. Ihan loppuvaiheessa voisin sitten siirtyä sänkyyn, johon mulle tulee jotkut lisätuet. Ainakin jorvissa niitä jakkaroita oli käytävällä pitkä rivi, eli ihan varmasti saat sellaista koittaa jos itse vaan haluat. Muakin kiinnostaa se avautumisvaiheen viettäminen lämminvesialtaassa ja sen kirjasin sitten siihen "toiveita synnytykseen" -kaavakkeeseenkin.

Mutta niin, aiempaa kokemusta ei siis ole, nää on vaan omia mielikuvia ja lääkärin kanssa juteltuja.
 
Onko siellä jo ryhmä? Mä ajattelin et jos kukaan muu ei tee niin mä teen ens kuussa sekä tänne odottajiin että syntyneisiin ryhmät, jokunen saattaa kuitenkin ainakin odotuttaa itteensä kesäkuullekkin...

Saunan raikas Hyökkis ja Cthulhu rv39+6
 
Oxalis Kanyyli sinällään ei ole este suihkulle tai ammeelle, voi olla, että hoitajat sellaista yrittävät väittää, mutta varsinkin, jos olet ammeessa niin pidät sen kanyylikäden vaan ammeen ulkopuolella. Tai pyydät teippaamaan siihen ympärille muovia. Synnytyksen yhteydessä tästä ei ole kokemusta, mutta lapsen kylvystä/suihkusta kanyylin kanssa on ja aikuinen osaa vielä paremmin sitä varoa, ettei kastu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;29895396:
Onko siellä jo ryhmä? Mä ajattelin et jos kukaan muu ei tee niin mä teen ens kuussa sekä tänne odottajiin että syntyneisiin ryhmät, jokunen saattaa kuitenkin ainakin odotuttaa itteensä kesäkuullekkin...

Saunan raikas Hyökkis ja Cthulhu rv39+6
Ihanaa Hyäkkis, kun jaksat ylläpitää näitä keskusteluja :flower:

Siis ei ole tuolla syntyneiden -puolella mun käsittääkseni vielä mitään ryhmää - ja olis tosi kiva jos haluat jatkaa listan ylläpitoa. =)
 
Yötä naiset :)

Pikaisesti tuun tosta Streptokokista kommentoimaan:

Itselläni oli se edellisessä raskaudessa (nyt ei onneksi) ja sain suoneen antibioottia ennen synnytystä. Mulla kävi niin hyvin, että vedet meni, mutta ei tullut supistuksia, joten kerkesin saada tipan. En muista ollenkaan miten sen tipan kanssa mentiin, mutta en usko, että sen kanssa on ongelmia.

Mitä tulee itse tautiin, niin ilmeisesti ystävälläni se oli ja sitä ei seulottu. Ei ollut oireita ei mitään. Hänen lapselleen kuitenkin kehkeytyi luutulehdus, jolel ei keksitty mitään syytä kuin strepto. Ikävän hommasta tekee se, että todennäköisesti lapsen käden luun kasvu pysähtyy n. 5-vuoden iässä. Varmaksi sitä ei voida sanoa, mutta se on mahdollista että näin käy. Se saattaa siis tarttua oireettomalta äidiltäkin.

(.) Ei mitään häppeninkiä täällä. Verenpaineet oli koholla neuvolassa, mutta ei paljoa onneksi. SF mitta tapissa, eli mun kylkiluut on kiinni kohdunpohjassa. Jätkä ei ole kiinnittynyt, jos oikein ymmärsin ja hemppa oli noussut, vaikka ne lääkkeet saa mut oksentamaan. Tänään ollut koko aamupäivän maha ihan sekaisin, mutta ei silti tullut synnärireissua tänäänkään (tai eilen, vuorokausi on jo vaihtunut). Noh...jaksan toivoa viellä ihmettä tälle päivälle. Alkaa nimittäin oma rohkeus alatiesynnytysen suhteen pettää, mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään. Kaikkein kamalinta on tuntea vauvan pää ja se, miten iso se on :/ Ihan pienen melonin kokoinen!

Joosukka ja MM 39+0 *Poks*
 
Täälläkin taas vaihteeks valvotaan vessakäynnin jälkeen, huoh. Kiitos kaikille kommenteista! Itsekin maalaisjärjellä ajattellin et luulis veteen pääsevän jos käteen vähän muovia saa suojaksi, mut katsotaan kuin käy, kai se on vähän hoitajastakin kiinni et suostuuko. En tiennytkään et ei tota streptoa koko Suomessa seulota, luulin vaan et hoitokäytännöt vaihtelevat. Mut ei se tosiaan mikään ihan ykspiippuinen juttu ole, siks ei varmaan joka paikassa seulo ja kun tapaukset on harvinaisia. Eikä se antibioottikaan mitään 100 % suojaa tosiaan anna. Kurja kyllä tuo Joosukan kertoma tapaus.

Täälläkin peukutetaan että Joosukka pääsisit tänään vielä synnärille lähtemään!

Minäkin mielelläni jatkan keskusteluja täällä foorumilla teidän kanssa vielä vaavin synnyttyä, varsinkin kun en siellä fb:ssa ole ja kiva porukka täällä :)
 
Täällä nukutaan näköjään yöt läpeensä, sitten aamulla on jonkin aikaa tunne, että meneeköhän vedet just tähän paikkaan... supistelee aina kun nousee ylös tai kumartaa jonnekin, mutta sitten jos lähtee kävelylenkille niin ne loppuu :O Ja iltaisin ei mitään...

Seuraava neuvola olisi torstai-aamuna, ja neuvolatätihän veikkasi, ettei enää nähdä, mutta jos tää tätä menoa on niin taidetaan kyllä vielä tavataan.

39+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä herätty neljän maissa supistuksiin joita tulee 10-3 min välein ja täytyy sanoa että kipukynnys alkaa olla koetuksella välillä mut ei niin säännöllistä ole että viittis näytillä käydä.
Verta myös alkanut tulla liman mukana reilummin niin elän toivossa että tänään saattaisi syntyä:)
Mietin vielä käviskö neuvolassa joka parin tunnin päästä mut kivut kun tulee päälle niin tekis mieli sairaalan suunnata.. saas nähdä kuinka käy :p
 
Avantasia - kyllä toi mun mielestä kuulostaa enemmän sairaala- kuin neuvolakeikalta. Oikein paljon voimia koitokseen! Ja taitaapa Hiulukin olla jo melkein sairaalareissulla....

Ja täällä - infernaalinen lonkkakipu senkun jatkuu, mutta mitään muuta viitettä ei ole siitä, että vauva olisi tulossa suunnilleen koskaan. Nyt aamulla liikkeet ovat olleet minimissä, mutta mehulla jne stimuloituani ja mahaa pompoteltuani sain kuitenkin vastaukseksi riittävästi elonmerkkejä, joten eiköhän siellä kunnossa olla. Jos tuota lonkkakipua ei olisi, niin voisin jopa kuvitella nauttivani näistä viimeisistä viikoista ihan täysillä.

Tänään neuvola - aion kysyä ihan suoraan tuosta streptotestaamisesta. :confused:
 
Täällä supistukset harventuivat ja neuvolassa käyty. Vauva alhaalla ja kiinnittynyt joten toivoa on :) hb oli myös noussut 111 joka on ihan huippulukema.
Antoi ens viikolle uuden ajan mutta voihan kukka jos näin kipeillä suppareilla ei vauvaa saa.:kieh: toivon siis että tihenee kohta taas.
Joko hiulu on päässyt synnyttämään?

Avantasia ja viikari 39+1
 
No en oo! Puistosta just kotiuduttiin esikoisen kanssa... 1,5h siellä leikittiin ja vastailtiin kysymyksiin: "oot vielä yhtenä palana?" noi supistukset häviää samantien kun lähtee liikkeelle, tosin muutamakin mummo mua tuijotti jotenkin oudosti tossa matkan varrella kun pysähtelin ja kumartelin välillä. En siksi, että supistaisi, vaan siksi, että huimasi (paineet alaalla - siihen auttaa usein kun pistää pään alas hetkeksi).
 
Avantasia Jos ja kun supparit alkaa uudestaan, niin älä jää kovin pitkäksi aikaa miettimään kotiin. Itselläni ainakin jokaisesta tuo verensekainen lima on tarkoittanut sitä,e ttä auki ollaan enemmän kuin 4cm...itseasiassa kaikista oon tainut olla siinä vaiheessa 6cm auki :D

Joosukka ja yksiössään hyvin viihtyvä MM
 

Yhteistyössä