Toukomurut 2014

Huh! En siis ole ainut joka kamppailee yöunien kanssa! Flunssaisena neiti heräili itkeskelemään tukkoista nenää pitkin yötä ja nyt flunssasta toivuttuaan herää yhä tunnin välein :-\ meillä nukahdetaan yöunille 20 aikoihin ja sit herätään 21,22,23,24 ja 1 maissa. Yleensä yhden jälkeen alkaa unipätkät pidentyä, välillä nukkuukin siitä 1-6 ja herää syömään. En ole kokeillut tarjota tissiä kun nälkää se ei tunnu olevan. Ei edes kunnolla herää, silmät kiinni itkeskelee. Kauheasti en ole viitsinyt kokeilla että nukahtaako itsekseen uudelleen kun mies herää viideltä jo töihin ni saa hän edes nukuttua. Tosiaan tuttiin tyyntyy, ei tarvitse sylitellä. Korvat on tarkistettu niissä ei mitään. Hammastilanteessakaan ei muutosta. Pullottaa ien mutta ketään ei näy eikä kuulu :)
Omaan huoneeseen ajattelin viikonloppuna koettaa siirtää josko siitä olisi apua. Tuntuu vaan kurjalta ettei toinen enää samassa huoneessa nukkuisikaan :-D Päivisin kyllä niin iloinen ja touhukas tapaus, että oma väsymyskin unohtuu. Mulla on ongelmana etten osaa nukkua jos tytteli nukkuu ulkona päikkäreitä. No välillä onkin sit pakko nukuttaa omaan sänkyynsä ni voin nukkua itsekkin päikkäreitä :)
ainiin, meillä on jälleen silmätulehdus riesana :-(
 
Viimeksi muokattu:
Meidänkin tytön unet on taas hajanaisempia. Taisi alkaa sillon kun alettiin kiinteihin siirtyä, sitä ennen nukkui jo melkein kokonaisia öitä. Meillä päivärytmi on myöhäinen, yritän hivuttaa nukkumaanmeno aikaa aiemmaksi pikkuhiljaa. Mutta yleensä nukkumaan n. klo 22 ja sitten heräilee 2-4 krt/yössä. Nyt oon tehnyt niin että syötän ne ekat kerrat tytön vieressä ja sit otan meidän viereen niin nukutaan hyvin aamuun asti. Tälle kullanmurulle ei ole koskaan maistunut tutti(vaikka äiti kovasti on yrittänyt opettaa:D )niin tissi on ainoa mikä rauhoittaa uudelleen uneen :)

Ja vihdoinkin ruokakin on alkanut maistua jo paremmin! Nyt menee "jo" kaksi jääpalakuutiota sosetta kerralla, puuro taas on ihan herkkua ja sitä menee nyt vajaa desi aamuin illoin. Hedelmät maistuu sormiruokanakin, kokeiltiin mandariinia mikä oli hurjan hyvää mutta sitten tuli suun ympärille ihottumaa ja luulen että se johtui justiin siitä niin nyt on pureskeltavaksi annettu kurkkua ja muita miedompia :)

Yritin siirryttää tätä neitokaista 6kk+ tuttipulloon kun ikää on jo reilu 6kk mutta ei siitä isoreikäisemmästä pullosta ollutkaan hyvä juoda kun meni melkein heti liikaa maitoa suuhun ja alkoi yskimään sitä pois. Siitä taas seurasi parin päivän tuttipullolakko ja ajattelin jo että nytkö rintamaidolla vaan mennään! Mutta sitten kun kokeilin uudestaan vanhalla pullolla niin hyvin maistuu :) ehkä myöhemmin sitten uusi kokeilu..

Tämä neiti on myös aika laiska liikkumaan mutta vihdoin kekkasi kääntymisen toisin päin ja nyt aina kääntyilee kun laittaa lattialle. Ja kellonviisarina pyörii vajaata ympyrää. Mutta kun ei kauaa viihdy lattialla niin ei siinä paljon ehdi. Varpaat tosin kiinnostaa ja maistuu aina kun vaippaa vaihdetaan tai housut lähtee pois jaloista.

Meillä on viikon päästä lentomatka edessä, yölento joten toivon että menee suurelta osin nukkuessa :)

Mitoista en tällä hetkellä tiedä mutta odotan innolla neuvolaan menoa että tiedetään taas missä mennään!

Pieniprinsessa 6,5 kk
 
Avantasia - joo kyllä meillä pojan ihottuma on märkivää. Se on hiukan koholla terveestä ihosta ja sellaista punaista röpelöistä. Parantuessaankin näyttää aivan samalta kuin kuvat lapsista joilla on maitoallergia ja ovat toipumassa altistuskokeesta.

Mä olen nyt ihan epätoivoinen tuon pojan syömisten kanssa. Soseita menee iltapainotteisesti nelisen purkkia päivässä, mutta en saa häntä juomaan oikein mitään! Poika on nyt alkanut heräämään unisyöttöihin, eli en saa enää edes sillä tapaa maitoa menemään + ajattelin että osa syy päivien huonoon ruokahaluun olisi unisyöttö ja aloin niitä senkin vuoksi vähentämään. Noh - lopputulemana meillä on nyt sitten alkanut tulemaan liian vähän pisuvaippoja. Kuvaavaa on, että poika on tänäänkin pissinyt vaan kahdet pikku-pikku lirut. Yövaippa oli aamulla kuiva. Eli pakkohan mun on jatkaa noita unisyöttöjä, kun en saa poikaa juomaan vettäkään.

Ruokia olemme edelleen maistelleet - mutta se mitä poika tosiasiassa syö on kaupan hedelmä/marja&vihannes-soseet joihin sitten sotken jauhemaista korviketta, jotta saadaan sitä maitoakin menemään.

Varmaankin varailen nyt uudelleen ajan sinne lasten allergialääkärille ja ehkä kokeillaan vielä uudelleen sitä maitoallergiaa, jos kuitenkin lopetin sen dietin liian varhain. Harmi vaan, että sössin näin... ihan riittävästi tuntuu olevan haastetta noissa syömisissä muutenkin.

Hampaistahan tuo voi johtua kun niitä ekoja vieläkin odotellaan putkahtavasti tuolta ikenen alta ja pojalla on käsi käytännössä koko ajan suussa.

Muoks: kyllähän se maito unessa vieläkin menee. Eli unisyötön avulla saan pojan juomaan, mutta en muuten : /

Ja vielä pakko sanoa, että kyllä on kauheita uutisia taas tänään. Mitään fiksua en osaa sanoa, paitsi että äidin on täytynyt olla jotenkin sekaisin, varmaan uupumuksesta. Itse muistan olleeni kaikista uupunein juurikin tuossa vauvan ollessa 1,5 kk. Täytyy muistaa itse pyytää apua siinä kohtaa jos sen toisen saamme + muistaa tarjota itse lapsenvahtiapua muille lähipiirin perheille.
 
Viimeksi muokattu:
moi!
Me taisteltiin lauvantaina poika pullolle että päästiin testaan sitä peptiä, hyvin pysyy sisällä ja muukin puklailu jääny pois!!! ihanan kallistsa ainetta vain :( laskin että 140-170€ menee kuussa siihen :( kelan korvausta ei saa ennen altistusta. ps. minun tissit räjähtää :D
toivottavasti ens viikolle saadaan se lääkäriaika ja sieltä lähete altistukseen ja ÄKKIÄ se aika altistukseen.
yöt on vähän parantunu ku ei voi tunnin välein roikkua tissillä ;)

6kk ja 23päivää :)
 
Hei pitkästä aikaa! Ei ole tullut vähään aikaan kirjoiteltua kun ei oo hirveesti mitään uutta, teidän juttuja kyllä oon lueskellut. Neidin 6kk mitat: 6,7kg 67,5cm ja pää 43,2. Soseita maisteltu jo reilu pari kuukautta, ja kyllä niitä jo jonkin verran meneekin, mutta hirveesti vaihtelee päivittäin, miten neidille ruoka maistuu. Ehkä n. 1-1,5 prk + pikkasen puuroa päälle. Lihatkin on otettu nyt kuvioihin, kanalla aloitettiin. Harmillisesti vaan meilläkin tuntuu paremmin maistuvan kaupan soseet kuin omatekoiset, en varmaan saa niistä tarpeeksi sileitä :( Maidonjuonti on meillä edelleenkin yöpainotteista, päivällä menee ehkä pari-kolme desiä, ja loput illalla/yöllä. Alkaa jo vähän nyppimään kun 2-3 krt yössä pitää herätä, mutta en ihan vielä henno aloittaa unikoulua...Onko kukaan muuten jo kokeillut unikoulua?
Niin, meillä opittiin muuten viikonloppuna konttaamaan, joten nythän tuota ei pitele enää mikään ;) Ja hampaita tuntuu kans tekevän nyt ihan tosissaan, jospa sieltä kohta ensimmäiset tulis läpi :)
 
Te joilla on allergiaa ilmennyt vauvoilla, mitä kaikkia oireita teillä on ollut? Olen nyt epätoivoisesti miettinyt että allergisoiko meilläkin nyt jollekkin. Iho kuivuu tai oikeastaan ilmestyy kuivia laikkuja, ei kutia ja perus vauvarasvalla lähtevät. Heti kun pitää paripäivää taukoa rasvailussa niin tulevat takaisin. Neidillä on toistuvasti silmätulehduksia ja nuhaa. Ja tosiaan yhtäkkiä läpi yön nukkuva vauva herää tunnin välein...neuvolassa ei noteerattu mitenkään mun pohdiskeluja mahd. Allergiasta vaan sanoivat että iho olisi huonompi ja menisi taipeista ja pepusta rikki.
Toivottavasti olen vaan hysteerinen tässä asiassa sillä vauvan isä on ollut vauvana allerginen lähes kaikelle. Enää onneksi vain kiiville ja penisiliinille :)
Olen aina antanut uutta ruoka-ainetta 3-5 päivää ennen kuin olen siirtynyt uuteen makuun, eikä ole tullut mitään selkeää reaktiota. Ei lehahtele posket tai tule näppyä suun ympärille.

Uhkasin tosiaan siirtää neidin omaan huoneeseen, mutten raskinutkaan :) joten nyt nukkuu meidän makuuhuoneessa, mutta toisessa päässä kuin me. En tiedä olisiko se omaan huoneeseen siirto järkevääkin kun nyt jo heti sinä yönä kun siirsin hänet kauemmas niin nukkui parilla herätyksellä. Enää ei herää kokoyötä tunnin välein :) pari yötä nukkunut 00.30 saakka heräämättä kunnes sitten taas heräilee 3-4 asti tunnin välein ja sen jälkeen nukkunut 6.30 asti ja silloun herää nälkään.
Kai sitä tarttis kokeilla siirtoa omaan huoneeseen...myös laitoin pinnasänkyyn taiteltuja lakanoita niin, ettei pääse kääntymään mahalleen. Se on yksi syy johon herää aina itkemään kun ei osaa nukkua vatsallaan. Noh, kaipa tää joskus helpottaa ja saa taas kunnon yöunet. Ellei tupsahda sitten uutta vauvaa jo valvottamaan :-D
 
Viimeksi muokattu:
meillä molempien junnujen maitoallergia on suolisto-oireinen, poika oksentaa manaaja-tyyliin ku kokeilin normi korviketta 20ml oman maidon seassa, lisäksi muutama selvärajainen ihottuma läikkä käessä ja jaloissa. Omenan isompi oksensi heti pois ja kananmunasta turpoaa naama, maijosta vaan kitisi yöllä vähän väliä, kakka löysähköä ja tosi pahan hajuista.
 
Jahas, meillä ollaan nyt soselakossa, tissi kelpaa, ruoka ei. Oletan, et lisää hampaita olis tulossa, koska syljeneritys on massiivista :D Aamuyöt ollaan edelleen tiuhaan tissillä, mut alkuyö menee onneks aika hyvin.

Minttumaari, mä en pian uskalla enää kuunnella uutisia saati avata iltista kun nuo Oulun, Nurmeksen ja Kuopion karmeat tapahtumat hyökkää silmille. Mulla ei kyllä riitä yhtään myötätuntoa noille äideille, uupuneita tai ei, teot on musta niin hirvittäviä, ettei niitä voi millään puolustella tai ymmärtää tai sysätä vastuuta jollekin muulle :'( Joo, en minäkään mitään fiksua osaa sanoa, olen niin järkyttynyt.

No mut iloisempiin aiheisiin, meillä ei vielä kontata, eikä edes yritetä, kierimällä mennään sinne minne päästään. Ääntelyä on musta hauskaa kuunnella, välillä höpötellään lempeällä äänellä ja välillä on selvästi käskevä sävy -ja ihan selkeesti "keskustelee" isompien sisarusten kanssa. Kädet on tosi vikkelät, kahvikupin kanssa saa olla tosi varovainen, jos sen ääreen istutaan, samoin kaikki muu mikä on tarttumaetäisyydellä saa kyytiä.

Mut nyt ikuisuustehtävän eli pyykkien kimppuun..
 
Neiti 6,5kk 8125g ja 69,8cm <3 <3 <3
Ollaan nyt saatu parikertaa menee korvikemaito pullosta :) jipii! Tarkoittanee sitä, että joulukuussa pääsen katsoon raskasta joulua 10-vuotiskiertuetta ja neiti mummilaan yökylään :-D ja ehkä voin joskus lopetella imetystäkin. Se on muuten asia joka aiheuttaa mussa hyvin ristiriitaisia tunteita. Välillä tuntuu, et vois jo lopetella imetyksen jottei olis aina niin "sidottu" tänne kotisohvan nurkkaan. Toisaalta mieli tekee jatkaa niin pitkään kuin neiti tissin huolii, tai alkaa hampailla purra ;-) takarajana mulla on 1v. Sen jälkeen viimeistään loppuu tissittely. Tosin luulen että kun työelämään palaan huhtikuun alussa niin loppuu viimeistään silloin...

Oletteko te ajatelleet kuinka pitkään imettää?

Meillä nyt pari parempaa yötä taas takana :) ei ole tarvinnut tunnin välein hyppiä antamaan neidille tuttia. Ja oli kyllä hyvä idea siirtää kauemmas nukkumaan jo senkin takia ettei ihan pikkuitkusta jaksa nousta lämpimän peiton alta :-D
 
Mä olisin taasen kysellyt itsetehdyistä vauvanruoista. Mulla olis visiona hauduttaa uunissa lempparivihanneksia ja laittaa liemeen hiukan öljyä ja yrttejä. Olettekos muut jo antaneet mausteita tai käyttäneet soseissa kasviöljyä? Onko niissä joku ikäraja?

Meillä on nyt parina yönä itketty ilmeisesti hampaita aika rajustikin. Eilen annoin kaksi panadol suppoa kun ensimmäinen ei tehonnut lainkaan ja toisenkin jälkeen meni melkein tunti ennen kuin poika sai nukuttua. Tilasin nyt sitten sellaisen viulajuuren, toivottavasti siitä olisi hiukan helpotusta. Ja hiukan kauhulla kelaan tulevaisuutta - täällä tehdään siis vasta ensimmäistä hammasta...
 
Viimeksi muokattu:
Flower, mulla samat fiilikset imetyksen suhteen -toisaalta olis kiva, jos ei tosiaan olis niin sidottu tuohon rintaruokintaan ja vois joskus käydä vaikka elokuvissa, mut sit toisaalta en raaskis lopettaa ennen kuin poika on itse sitä mieltä, koska tissi on hälle kovin rakas. Yöunille ei mennä ilman tissiä, ei mitenkään.

Minttumaari, mikä ihme on viulajuuri? Tunnustan, etten ole ikänä kuullutkaan. Oletko kokeillut Buranaa, sitähän saa jossain vaiheessa antaa suppona tai suun kautta? Musta Panadol on vähän lumelääke, tosin sitä mä itsekin melkein aina käytän, kun sitä turvallisena mainostetaan. Muistelen myös, et joku proviisori olis aikoinaan sanonut, et nestemäisen lääkkeen hyötysuhde on suppoon verrattuna parempi -siis jos saa vauvan sitä nielemään :D Mausteita en ole vielä lisännyt kun herra syö vielä ihan mausteetontakin -ja ainakin jossain vaiheessa niitä hyviä rasvoja pitää alkaa antaa, en vaan muista koska.

Miten teillä pysyy huusholli järjestyksessä jos on useampi lapsi? Meidän kämppä on aina kuin pommin jäljiltä vaikka kuinka yritän. Isommat sotkee niin ettei jälkiä ehdi mitenkään korjata -ja pyykit, usein vedetään puhdasta päälle suoraan telineestä. Ihme ja kumma, tää ei mua juuri ahdista, sotkun kestän, mut puhdasta pitää olla.
 
Öljyä ei tarvitse ruokiin lisätä ennen kuin on siirrytty normi maitoon, poikkeus silloin jos vauva on liian pienipainoinen.

Meillä on jo mausteet käytössä. Neiti syödä maiskuttaa ja selkeästi tykkää mausteista. Kasvissoseet maustan yrteillä ja lihasoseeseen käytän maustepippuria, laakerinlehteä ja valkosipulia. Kanan kanssa oli hiukan curry-mausteseosta. Nuo lihasoseet olen muutenkin tehnyt muustakin kuin perunasta. Kanaruoan tein riisistä, kanasuikaleista, maissista ja paprikasta, mausteena curry ja persilja. Possu sai kaverikseen perunaa, omenaa, palsternakkaa, porkkanaa, persiljaa ja valkosipulia. Naudan paistijauhelihasta tein tänään ruoaksi keitettyä jauhelihaa, ohraa, herneitä ja parsakaalta, mausteena laakerinlehti ja maustepippuria. Tuo kanaruoka oli neidin selkeä lemppari! Kasvissoseet mul sisältää 3-4 eri lajiketta ja jotain yrttiä. Tänään vuorossa oli bataatti, kukkakaali, maissi jossa yrttinä rakuuna :)

Kalaa ois tarkoitus maistella seuraavaksi :) ja kananmunaa, tosin siitä on jo yhdet pikkumaistelut suoritettu.

Mä olen ihan hurahtanut tekeen noita neidin ruokia :-D liekö kaipuu töihin purkautuu kokkailemalla vauvalle erilaisia sosekokeiluja. Olen siis ravintolakokki ammatiltani.

Josko meilläkin kohta nuo hampaat puhkeaisi. Monta viikkoa niitä on jo hinkattu ja kuolattu, mutta tänään tunki jo epätoivoisesti kaiken käsiinsä sattuneet tavarat suuhunsa, itkeskeli ja oli vähän lämpöisen tuntuinen. Ei antanut katsoa suuhunsa. Laitoin suppoa yötä helpottamaan <3 kurja katsoa kuinka toinen on niin reppana.
 
Kuulostaapa hyvältä nuo sun kokkaukset Flowerpower. Oletko laittanut tuoreita yrttejä vai kuivattuja? Itse olen toistaiseksi koittanut muussata vaan maustamatonta keitettyä vihannesta ja se ei ole kelvannut pojalle. Sen vuoksi mietin tuota maustamista ja öljyä, että toivoin ruoasta tulevan paremman makuista + tietty askeleena kohti yhteisiä sapuskoja vanhempien kanssa.

Meillä on takana oikein hyvin nukuttu yö ja unilta heräsi hyväntuulinen poika. Hammasta ei näy suussa vieläkään, mutta ien pullottaa aiempaa voimakkaammin. Tuosta viula tai irisjuuresta en tiedä sen kummempaa kuin minkä netistä löysin googlettamalla. Innolla odottelen pakettia saapuvaksi tänään tai ma ja sieltä sitten toivon mukaan löytyisi tietoa mikä juuri on englanniksi tai saksaksi. Mutta eniveis meille tuota suositeltiin "puruleluna" joka puuduttaisi ikeniä. Hiukan skeptinen kyllä olen, mutta kaikkea aion kokeilla, että en toiste joutuisi katsomaan neuvottomana pikkuisen kipuitkuja.

Me ostettiin pojalle eilen ekat farkut =) Alkaa olla jo iso miäs.
 
Molempia on tullut käytettyä. Enempi kuivattuja. Oletko Minttumaari tehnyt soseille niin että höyrytät ja muussaat maitoon? Meillä on uponnut nekin maut joille pelkiiltään irvisteltiin :) tosin pitää olla syöttämisessä todella nopea kun äidinmaito tekee minuuteissa soseesta velliä :-D ja joitain ei niin maistuvia makuja muussasin ihan pelkiiltään ja annoin sormella toiselle suuhun. Jotenkin tuollalailla söi paremmin.

Pelkkään perunaan muuten laitoin öljyä, kun tuli tekstuuriltaan paljon miellyttävämpää toisen syödä :) mut muuten en ole käyttänyt.

Luulen, että meillä tulee lähipäivinä eka hammas läpi :) sängystä löytyi aamulla punaposkinen nuhanenä joka oli järsinyt uninallensa litimäräksi :p

Meillä on neidillä muutamat farkkulegginsit ja voi kuinka näyttää "isolta" tytöltä. Varsinkin kun on perinyt isältään piiitkät raajat :) onneksi...muutenkin isäänsä tullut. Hyvä tytön kannalta kun äitinsä on tällanen pullukka hukkapätkä :)

Ei mene kauaa kun housuista pakko ottaa 74cm käyttöön, alkaa olla 70cm kohta kaikki nilkat paljaaksi jättäviä.
 
Ainiin...meillä myös ilmaantunut "ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella" ilmiö! Oma ruoka ei enää kelpaa jos näkee jonkun syövän jotain muuta! Sama koskee leluilla. Jos otan jonkun lelun käteeni niin hylkää oman kädessään olevan ja nappaa sen joka mulla oli :-D

Ja huh kuinka nopea alkaa olla näppeinensä! Veti eilen sekunnissa puurolautasensa lattialle kun isin keskittyminen hieman herpaantui :)
 
Meillä siirryttiin viime lauantaina erikoiskorvikkeeseen ja sen jälkeen ei ole tissiä saanu, myös kiinteä laitoin samalla säännölliseksi eli 4-5 kiinteää päivässä ja mikä muutos onkaan öissä tapahtunu, viime yönä söi enään kerran yöllä ku viikko sitten heräili tunnin kahen välein. meillä käytössä 80cm bodyt, housut menee vielä 68-74.
Seuraava neuvolalääkäri reilun viikon päästä ja sieltä lähete maitoaltistukseen ja varmaan lähete myös jalan takia keskussairaalaan.
Kotipuntari näytti painoksi 10,5kg, parin päivän päästä 7kk.
 
No nyt sain vihdoin tehtyä kana-porkkana-bataatti- sosetta itse ja hyvin upposi herralle. Aika pitkään tuossa soseen valmistuksessa kyllä meni -keitin siis kanaa ja porkkanoita tooosi kauan, mut tulipa pakastimeen asti.

Jäppinen siis vetäisi illalla varmaan 1-1,5 dl tuota sosetta, mut silti aamuyö/aamu oltiin tissillä ihan koko ajan eli todennäköisesti ei ole nälkä vaan imuttelu on vaan niin mukavaa puolinukuksissa -no, kai se aikanaan menee ohi.

Jahas, kutsu kävi, mentävä on =)

Niin tosiaan, kanan keitinveteen laitoin ihan pienen ripauksen mustapippuria ja paprikaa ja laakerinlehden, aika monessa mausteseoksessa näyttää olevan suolaa, mutta noissa ei ainakaan mainittu kuin tuo ao mauste.
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh näitä meidän öitä! Yhä siis herätään tunnin välein itkemään tuttia lähes koko yön. Hitto kun olisin tiennyt uniassosisaatiosta silloin kun jokaiseen pikkuhavahtumiseen ja kitinään yöllä heti olin antamassa tuttia! Nyt sitten unisyklin loputtua ei osaa nukahtaa ilman tuttia. Olenkin nyt pääsääntöisesti pari viimistä yötä antanut yrittää nukahtaa itsekseen uudelleen ja jos itku kovenee niin olen käynyt tassuttelemassa uneen. Ainahan tuo ei toimi ja vain tutti helpottaa, nukahtaa välittömästi uudelleen kun tutti laitetaan suuhun.
Kokonaan en raaski tuttia ottaa poin kun on noin pienelle vielä niin iso turva ja tuki.

Kaipa tämä iän myötä viimeistään helpottaa.
 
Soseista, sipulilla maustoin peruna, parsakaali, possu ruuan. Ja tuntu menevän hyvin. Soseutan keitin veteen ja saatan uudelleen lämmittäessä lisätä hieman maitoa jos ei ole kovin löysäksi mennyt soseet.

Seuraavaksi pitäis kanasta tehdä, josko risotto tyylistä soseuttaisi.
Kala soseet ostettiin kaupasta niin ei tarvitse pelätä että sekaan on joutunut ruoto tai jotain.. vainoharhanen? :D

Meillä kans tuli sose lakko viikko sitten. Ei sitten millään, kaikki syljetään heti ulos mikä sisään yleensäkkään saadaan. Vähän helpotti kun vaihdettiin hienompi jakosiin ruokiin, esim. vauvalle tehdyt puurot kaupasta.. Hedelmä mössöt kans jotenkin uponnut. Pientä parannusta tällä viikolla näkyy ruokailussa.

Taitaa puskee meille ylähampaat nyt. Ihan turvoksissa ikenet, kauheet määrät kuolaa ja nii äksyää ja tunkee kaiken suuhunsa. Kylmät hedelmä soseet on maistunu kivasti. :) kai se helpottaa ikeniä

Meillä 6kk neuvola painoa 9,1kg ja 70cm, vaatteet alkaa olla taas aika tiukkoja. Kohta saakin siirtyä jo 80cm.. Huhu, tätä kasvu vauhtia :D

Liikkeelle ei yritä, kääntyilee kyllä. Viskoo lelunsa kauas ja sitten möykkää kauheesti että tulkaa antamaan lelut takasin :D muttei itse edes viitsi yrittää :/

Istuminen alkaa sujua tosi hienosti. Jonkun aikaa pysyy lattialla tuettakin istuallaan, sitten yrittää kurkottaa varpaitaan/lelua/mattoa niin kellahtaa kyljelleen.

Sormi ruokaa kokeiltiin täältä luettuani että muutkin jo kokeillut. Banaania n.0,5cm palasina meni kivasti tänään ja eilen pientä päärynä silppuakin. Leivän palat yökittiin ulos :D maissinaksujen perään hyökkää kyllä kovasti. Pitäsköhän niillä houkutella lattiallakin liikkumaan ;) hehe

mintssi ja "pikku" rinsessa 6kk+19pv
 
Meillä myös yöt melkosta vipellystä välillä... Joskus toki on ihan hyviäkin öitä. Edellisyönä nukahti kympiltä, heräsi syömään kolmelta, havahtui hetkeksi neljältä ja nukkui sitten kasiin. Sitten taas viime yö oli pelkkää hulinaa, hereillä oltiin klo puoli kaksi, kolme, kuusi, kasi. Jestas että väsyttää :D

Tääl harjoitellaan konttaamista :) ipana oppi ryömimään pari viikkoa sitten ja edellispäivä yhtäkkiä tajusi että konttausasentoonkin voi nousta. Nyt sitten heiluu käsien/kyynärpäiden ja polvien varassa, muutamia askelia ottaa ja sitten taas maha lattiaan.
 
Meillä ryömittiin yksi ilta. Seuraavana aamuna noustiin konttausasentoon ja yhä hytkyy siinä kunnes muksahtaa nenälleen. Ei ole ryöminyt uudestaan vaan konttausasennosta liu'uttaa itseään vauhdilla taaksepäin. Meillä pakitetaan jo huoneesta toiseen :) kaipa tuo kohta äkkää miten eteenpäin päästään. Istuu pitkiä aikoja tuetta lattialla, muttei osaa ottaa tukea jos kellahtaa kyljelleen, päinvastoin vetää piukempaan kädet nyrkissä rintaa vasten kaatuessaan. Hyppykiikku on isosti IN! Nauraa räkättää ja pomppii :) Sitteri muutti jo varastoon sillä siinäei viihdytty enää ja alkoi käydä pieneksi :) sosemäärä noussut ja syö nykyään puoltoista pikkupilttipurkillista lounaalla ja päivällisellä. Aamupuuro nyt vähän tökkii kun hörppii molemmat tissit sängyssä ennen nousemista :) välipalaksi natustaa hedelmiä ja yleensä lähes purkillisen jogurttisosetta, iltapuuroa uppoo valtavasti! Siis varmaan 3dl parhaimmillaan ja maitoa päälle. Hirvittää oikein välillä :-D
 
hyvää itsenäisyyspäivää!!!!!
meille ei kuulu ihmeempiä, edelleen konttausasennossa hytkyy, ei käsitä vielä ideaa mutta ryömimällä pääsee lujaa ja huoneet vaihtuu. me oltiin poitsun kans vattataudissa ja kiinteitä ei suostunut syömään ollenkaan, josko pikku hiljaa sais ne mukaan arkeen.
Ens viikolla neuvolalääkäri, kirjotan sitten siitä...
6kk 1vko
 

Yhteistyössä