Toukomurut 2014

Täällä mennään jo pieni matka konttaamalla! Huomaa että mitä enemmän houkuttelee ja kehuu niin sitä kovemmin tyttö jaksaa yrittää :) ryömimisen taitaa jättää välistä.. seisomaan koitetaan täälläkin mennä, kaikki mitä vasten voi nousta niin pitää tutkia tarkkaan :D

Yölää heräilee suunilleen kaks kertaa ja ruoka on taas alkanut maistumaan.. voi kun voisi jo alkaa totuttamaan normimaitoon niin voisi antaa jo samaa ruokaa meidän kanssa kun aivan älyttömän hyvin menee jo karkeampikin ruoka alas. Mitenkähän muuten vaikka lehmänmaitoon tehty riisipuuro vaikuttaa, uakaltaisikohan sitäkään vielä antaa pieninä annoksina vaikka vai voiko olla jtn. Haittaa?
 
Meillä ei edelleenkään kontata, mut lattialla liu'utaan vauhdilla kun jotain mielenkiintoista tavoitellaan. Pattereita ja lipaston ovia kyllä taputellaan siihen malliin, et ylöspäin kaiketi pyritään.

Tavallista maitoa voi kai antaa noin vuoden iästä eteenpäin vähitellen totuttamalla -ei kai siinä muuta ole, mut voi aiheuttaa vatsanväänteitä tms.

Ääk, enää 7 kuukautta tätä ihanaa "lorvailua" ja sitten taas takaisin oravanpyörään. Mä en niin yhtään kaipaa niitä arkiaamuja, voi kun ne vois skipata kokonaan. Oliko joku jo palaamassa talvella työelämään? Miten paljon aiotte käydä hoitopaikkaan tutustumassa ennen hoidon aloitusta? Mä olen aika monta kertaa aina käyttänyt, mut osa tutuista on käyny vain kerran piipahtamassa.

Onko teillä muuten 8kk neuvola? Meillä ei ole ollenkaan nlaa tammikuussa vaan seuraava on 9 kk nla-lääkäri helmikuun puolivälissä.

Ja taas uusi vuosi edessä -mihin ihmeeseen tää aika menee, vastahan tässä raketteja ammuttiin.
 
Minä olen palaamassa huhtikuun alussa töihin. Isi jää neidin kanssa vielä kk kotiin. Me ollaan ajateltu tuo hoitoon tutustuminen niin että isi vie viikon ajan tutustumaan ja ekat kunnon hoitopäivät. Mä en pystyisi itkevää lasta jättämään! Tosin typy on niin reipas, ettei välttämättä ole juuri moksiskaan hoitoon menosta.

Joulusta asti meillä on menty kontaten ihan pieniä matkoja, joten ryömintä tais jäädä välistä :-D istumaan menee itse jo sujuvasti ja nyt osaa jo päästä poiskin istumasta. Turvaheijasteetkin on alkanut löytymään niin ei tarvitse kokoajan olla sydän syrjällään, että milloin toinen muksahtaa nurin. Jos nostetaan seisomaan tukea vasten niin hyvin jo seisoo itsekseen. Mummilassa yritti itse parikertaa nousta nahkapallia vasten seisomaan, mutta nurinhan tuo vielä meni.

Meillä taitaa imetys vetää nyt viimeisiä hetkiä! Neiti saa yhä useammin järkyttävät raivarit jos tissiä tarjoan. Raapii ja lyö, välillä vain nauraa ja taputtelee tissiä. Ja nekin kerrat kun suostuu imemään niin imee max.2-5min. Ja selkeästi niinä päivinä kun olen saanut tissin kelpaamaan useammin niin ei tuu yhtä paljon märkiä vaippoja, joten senkin takia olen nyt päättänyt että juo tissiä vain aamulla ja illalla niin kauan kuin kelpaa. Ja tietenkin jos hamuaa niin saa aina tissiä, tosin hän ei ole nyt reiluun kahteen viikkoon kertaakaan pyytänyt tissiä.
 
Ihanalta kuulostaa nuo teidän tytön touhut Flowerpower =) Meilläkin on poika nyt alkanut liikkumaan aiempaa nopeammin ja määrätietoisemmin kierimällä sivusuunnassa, vaikka eteenpäin ryömiminen ei vieläkään onnistu. Nyt täytyy sitten jo asennella lapsilukkoja kaappienoviin ja porrasportti, että herra pysyy turvassa. Nyt täytyy jo vähän meittiä uskaltaako sitä mennä edes vessaan niin että jättää lapsen siksi aikaa leikkimatolle.

Lempileluja ovat kaikki sellaiset, joista kuuluu nappulaa painamalla joku ääni tms. On siis oppinut kaikki nappulat ja pehmolelujen sisään kätketyt mekanismit.


Meillä on nyt meneillään uusi yritys maidottoman ruokavalion kanssa ja on kyllä melkoista ponnistelua kun poika taas kieltäytyy ihan kokonaan juomasta nesteitä (tässä oli vähän parempi aika välissä). Laitan siis jauhemaista korviketta ja vettä joka ikisen aterian joukkoon. Unisyöttö ei enää onnistu, mutta onneksi poika nukkuu nyt jo koko yön. Muutenhan meillä sitten kiljuttaisiin nälkää tai noustaisiin syöttötuoliin yölläkin syömään. Poika on siis muuten terveen ja hyvinvoivan oloinen, mutta tuo ärhäkkä poskien ja kyynärpäiden ihottuma vaivaa aina vaan.

Oletteko muuten ottaneet lapselle influenssa rokotusta? Meillä on nyt sairastettu yksi ärhäkkä tavisflunssa ja se sai oman mieleni muuttumaan tuosta rokotteesta. Otan sen varmaankin ensi viikolla neuvolassa.
 
Ihanalta kuulostaa nuo teidän tytön touhut Flowerpower =) Meilläkin on poika nyt alkanut liikkumaan aiempaa nopeammin ja määrätietoisemmin kierimällä sivusuunnassa, vaikka eteenpäin ryömiminen ei vieläkään onnistu. Nyt täytyy sitten jo asennella lapsilukkoja kaappienoviin ja porrasportti, että herra pysyy turvassa. Nyt täytyy jo vähän meittiä uskaltaako sitä mennä edes vessaan niin että jättää lapsen siksi aikaa leikkimatolle.

Lempileluja ovat kaikki sellaiset, joista kuuluu nappulaa painamalla joku ääni tms. On siis oppinut kaikki nappulat ja pehmolelujen sisään kätketyt mekanismit.


Meillä on nyt meneillään uusi yritys maidottoman ruokavalion kanssa ja on kyllä melkoista ponnistelua kun poika taas kieltäytyy ihan kokonaan juomasta nesteitä (tässä oli vähän parempi aika välissä). Laitan siis jauhemaista korviketta ja vettä joka ikisen aterian joukkoon. Unisyöttö ei enää onnistu, mutta onneksi poika nukkuu nyt jo koko yön. Muutenhan meillä sitten kiljuttaisiin nälkää tai noustaisiin syöttötuoliin yölläkin syömään. Poika on siis muuten terveen ja hyvinvoivan oloinen, mutta tuo ärhäkkä poskien ja kyynärpäiden ihottuma vaivaa aina vaan.

Oletteko muuten ottaneet lapselle influenssa rokotusta? Meillä on nyt sairastettu yksi ärhäkkä tavisflunssa ja se sai oman mieleni muuttumaan tuosta rokotteesta. Otan sen varmaankin ensi viikolla neuvolassa.
 
Ipana oppi sitten seisomaan.. Nyt pitää nousta seisomaan ihan kaikkea vasten ja koko ajan, hirvee vahtiminen kun välillä meno on aika huojuvaa. Halutessaan osaa kyllä laskeutua istualleen tai polvilleen, mutta aina ei ehdi kun jo muksahtaa. Siirtyy esim sohvaan tukien pieniä matkoja sivuttain, mutta vielä aika haparoiden. Lattialla liikkuu sekä ryömien että kontaten.

Me ei lopulta otettu influenssarokotetta lapselle vaikka kovin sitä mietittiin. Poju oli sen verran nuhainen kun viimeksi oltiin neuvolassa että silloin ei haluttu piikittää eikä olla sit erikseen lähdetty rokotusta hakemaan. Minut ja mies on rokotettu.
 
Voi vitsi. Meillä ei kyllä mennä mihinkään :/ Nyt sentään yritetään nousta jo konttaus asentoon, muttei ihan siihenkään vielä päästä. Sitten hermostutaan heti jos jokin lelu on liian kaukana. Huoh. Toisaalta helpottas kun pääsis itse liikkeelle mutta sitten sais kyllä olla tarkkana täällä :D

Meillä alotettiin eilen kokeilemaan +8kk ruokaa, tosin 14pv vasta 8kk täynnä. Ei ei yhtään hyvä idea pikku neidin mielestä :D Sylkee heti pihalle. Yritin haarukalla muussata pienemmäksi paloja, mutta silti tuo suodattaa jokikisen palan ulos :/

influenssarokotetta ei olla otettu muillekkaan, eikä otettu neitillekkään. Joulukuussa oli yks flunssa täällä kaikilla. Ja uutenavuotena tais mummolta saada heti uuden flunssan. Nyt taas huono nukkua nenä tukossa :(

Täällä alkaa nyt vauvakuumeet nousta taas. Huhu hurjalta tuntuu ajatus kolmannesta kun esikoisen kanssa saa kokoajan taistella ja meinaa olla usko loppu jo tähän tilaneeseen :/ samaan aikaan kuitenkin haaveilee jo uudesta vauvasta :D

Muoks. Nii tosiaa meillä taas ei ollut 7kk neuvolaa vaan 8kk neuvolalääkäri tulossa :) Kun joku tuota kysyi.
 
Viimeksi muokattu:
Äääh...täällä on itketty ja kiukuttu pari yötä ja päivää hampaita. On muhun vissiin tullut tuossa, että ekoja hampaita tehdään pitkään ja kivuliaasti. Viimeyö oli kyllä niin levoton että huhhuh...kokoajan toinen heittelehti kyljeltä toiselle ja vähän väliä heräsi itkemään ja järsimään unirättiään. Tänään onkin vedetty koko päivä supon voimalla ja oltiin tunnin verran ulkonakin :)

Meillä ei neiti todellakaan ole mikään hienokurkku! Riisit menee kokonaisina ja muutenkin melko kokkareinen ruoka uppoaa. Omena on jännä kun siitä kakoo pieniäkin paloja vaikka esim. banaanista haukkaa niin isoja paloja että mua hirvittää! Näkkileipä on uus välipalalemppari :) ensin syödään jotain hedelmää ja päälle saa palan näkkäriä :) sitä sitten onnellisena järsii. Spagetti jauhelihatomaattikastikkeessa on myös uus lemppari! Ja spagetit jäi kyl niin pitkiksi että meinasin ettei varmana syö, mutta hyvin upposi.

Meillä alkoi lauantaina taas vauvauinti, nyt tuo uimassa käynti on vielä hauskempaa kun toinen on tajunnut läiskyttelyn ja polskuttelun jalon taidon :) ja mukava tavata taas muita äitejä ja vauvoja.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on influenssarokote otettu, eikä tullut mitään oireita. Olen kaikille ottanut kaikki tarjotut ja suositellut rokotteet ja päälle vielä vesirokkorokotteet. Luottamus nykylääketieteeseen on vahva :D

Sähköjohdot on nyt hip ja in, nytkin järsii lattialla puhelimen laturin piuhaa -siis sellaista joka ei ole seinässä. Yläilmoihin katsellaan kovasti ja kurkotellaan, mut konttausasentoa ei edes yritä. Kun kakka hurahtaa housuun, tullaan kiireesti äidin luo ja päästetään huolestunut vinkaisu :D

Voi vitsi noita allergioita, kyllä saa olla ja olenkin onnellinen, ettei meillä kukaan ole allerginen millekään.

mintssi, minkä ikäinen sun esikoinen olikaan? meillä on jatkuva vääntö 4 veen kanssa, tuntuu, että ihan joka asiasta väännetään. Ja sama tyyppi oli ihan reilu vuosi sitten itse auringonpaiste.

Liriel, odotan kauhulla tuota seisomaan opettelua, koko ajan silmät selässäkin ja siltikään ei aina ehdi -yhtä ihanaa on, kun hokaistaan, että tuoleille ja pöydille on kiva kiivetä.
 
Me saatiin miehen työkaverilta vauvakypärä, ajattelin ensin että ihan naurettava laite mutta viime päivinä olen pyörtänyt sanani ja pojulla on ollut kypärä päässä silloin kun meistä jompikumpi ei ole istunut lattialla valvomassa seisomisharjoittelua.
Niin salamannopeasti tuo nyt jo nousee eikä osaa varoa, että parempi vähän suojata nuppia niin kauan kuin meno on ihan huojuvaa. Hikihän sen kypärän kanssa tulee, mutta parempi hiki kuin kuhmu :D
 
Moi meiltäki! Täälä kans kovaa vauhtia kontataan ja noussaan tukea vasten seisoon ja kävellään sitä pitkin, varvistelu on melkein loppunu. Täällä 8kk lääkäri nla mutta meillä se oli jo 7kk ja seuraava sitten 1v neuvola. 11 päivän päästä maitoaltistus, konkurssi uhkaa kun korvikkeeseen menee n. 700 €/ kk. Itse palaan kuukauden päästä töihin ja muksut alottaa hoidon maaliskuun alussa. Kiinteitä menee huonosti ja korviketta ihan sikana mutta johtuu ehkä tuosta refluksista? 2-3 kertaa menre maitoa yöllä..
 
Me jouduttiin TAAS lopettamaan kesken se maidoton kokeilu. Vein pojan eilen lääkäriin lievän kuumeilun ja itkuisuuden takia ja toisesta korvasta löytyikin tulehdus. Se voisi ehkä selittää tän viimeisen juomislakon (jos tuota korvikkeen muuttunutta makua ei oteta huomioon).

Pojan iho oli lääkärissä käydessä hyvässä kunnossa - mutta meillähän oli jo se peptikokeilu menossa + ihoa oli taas hoidettu kortisonivoiteella. Joka tapauksessa tää lääkäri kielsi nyt jatkamasta ruokavaliokokeilua niin kauan kunnes poika on tervehtynyt tuosta tuolehduksesta.

Nitta, kuulostaa tosi hurjalta tuo rahamäärä joka teillä menee korvikkeeseen. Ettekö te vielä saa kelakorvausta siitä? Ja mitä korviketta te nyt siis käytätte?

Meillä taas elämä helpottui kun kokeilu lopetettiin. Vaikka poika ei suostuisi juomaan, tuota normi korviketta saa niin helposti menemään puuroissa ja esim. kaikki rahkasoseet jne ovat myöskin tosi kalsiumpitoisia.
 
Ja tänne rantautunut hirveä flunssa. Itselläni vain hirveä yskä, mutta neiti yskii ja on tosi räkäinen ja kuumeinen. Käytiin tänään varmistaa, ettei ole korvissa tulehdusta kun nypläsi korviaan koko eilisen. Ei ollut tulehdusta, mutta saatiin silti korvatipat niin helpottaa kun tuo tukkoisuus vaikuttaa myös korviin. Myös pronaxenia kirjoitti jotta raasu saa nukuttua yöt <3 vitsi miten toinen voi olla silti noin iloinen ja reipas vaikka hirvee yskä ja räkä valuu ja vähän lämpöileekin :) leikkii ja kikattelee kissoille niinkuin ei mikään vaivaisi <3 yöt onkin sitten ollut melko itkuisia ja levottomia. Ja varmin merkki meillä on kipeydestä yhtäkkiä yli 3h päikkärit! Normisti nukkuu sen 1,5-2h ja kipeänä vetelee 3-4h päiväunia. Ruokakaan ei meinaa kunnolla maittaa, mutta maitoa onneksi menee hyvin. Meillä imetetään nykyään enää aamuisin ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Päivällä yritän tarjota, mutta sotahan siitä aina tulee :-(

Nitta, mun parhaan ystävän pojalla refluxi ja päinvastoin kiinteät helpottivat oireita. Jos poika joi reilusti maitoa niin puklaili ja oli tosi paljon kipeämpi öisin. Tuo rahamäärä kuulostaa hirveältä laittaa korvikkeeseen :-\ toivottavasti saatte diagnoosin pian ja kelakorvaukset pyörimään :)
 
Meillä menee neocate, pepti ei sopinut, maksaa 60 €/prk josta saa 2, 7l valmista korviketta. Ens maanantai ensimmäinen altistus, neocateen niitä tarvii 3 ennenkö saa krlan korvattavuudrn eli n. 3-4kk päästä, hyvällä tuurilla. Tänään korviketta meni 1200ml ku vasitellen laitoin määrät ylös. Refluksiin toivon daavan apua myös ku mennään osastolle. Helmikuun alussa myös sudänultra taas. Maaliskuussa alkaa lapsosilla hoito, ja mulla työt jo 10.2.
 
No nyt on meilläkin matkarattaat, netistä tilasin ja nopsaan tulivat. Päädyin Britaxin B-Agileihin, olivat tarjouksessa ja vaikuttivat hyviltä. Hyviltä tuntuivatkin kun pakkohan mun oli ne koota ja testata :D

Vitsi meidän aamuyöt oli pitkään mahdottomia mut nyt on nukkumaan menokin. Jamppa vaikuttaa väsyneeltä, mut sängyssä vaan kierii ympyrää, höpöttää ja sovittelee tuttiaan milloin mihinkin, eräänä yönä myös mun silmään. Tiedä rauhoittuisko, jos yrittäisin taas hälle omaa sänkyä kun on päästy muuttamaan.

Konttausasentoon on nyt menty pari kertaa, mut sit tultu sieltä alas. Kovaa vauhtia kyllä ryömii ympäri kämppää, erityisesti eteinen kiinnostaa ja wc kiinnostais kans jos äiti sinne päästäis.

Meetkö Nitta ihan kokopäivä työhön jo vai otatko pehmeän laskun osa-aikaisena? Mä haluisin aloittaa 6 tunnilla, mut kun meidän kaupungin päivähoito on niin joustamaton et täydet joutuis maksaa silti. Palkkaan tekee kuitenkin melkoisen loven ja kun kahden lapsen hoito maksaa 500€ ja rapiat, niin haaveeksi jää. Että se siitä perhe-elämän ja työnteon sulavasta yhteensovittamisesta :kieh:
 
Meillä piti neidin mennä toukokuusta hoitoon, mutta mietittiin vielä ja tultiin päätökseen että hoitoon vasta heinäkuussa kuitenkin :) ja minä palaan töihin 27.4. Mies on yhdeksän viikkoa sitten vielä tytön kanssa kotona :) melkoista säätöä oli vaan, että kuinka voin pitää tämän vuoden kesäloman jo ennen lomakertymän päättymistä :-D onneksi pomot reiluja ja palkanlaskija auttoi sumplimaan hommat niin että saan lomarahatkin jo huhtikuussa :)

Nyt kun neiti oppi kunnolla konttaamaan niin hänestä kyllä kuoriutui oikea tuholainen :) mikään ei ole nyt turvassa jos vähänkin on neidin ulottuvilla. Repii kissat alas patterin päältä, kännykät ja kaukosäätimet sohvapöydältä, tiskikoneen luukkua repii ja tänään myös keittiön laatikoita yritti nykiä auki :p hirveä yritys myös nyt päästä seisomaan kaikkea vasten. Hurjaa vain kun muksahtelee kyllä aina nurin...

Flunssa on helpottamaan päin ja yötkin taas nukutaan...mutta nyt tökkiikin ruoka! Koskaan ei ole joutunut tuota tyttöä suostuttelemaan syömään! Nyt syö about puolikkaan pikkupilttipurkin ja sen jälkeen napsahtaa suu kiinni eikä mene enää ilman tappelua yhtään lusikallista. Noh...maitoa juo hyvin...kaipa tuo ruokailukin siitä kohta taas helpottaa.
 
Meilläkin on nyt nukkuminen häiriintynyt todella pahoin liikkumisen opettelusta. Päiväunille ei tahdo rauhoittua kuin 40 min kerrallaan (jos nukahtaa) ja yöunilla alkaa touhuaminen ekan kerran jo yhden kahden maissa yöllä ja viiden jälkeen ei nukkumisesta tule enää mitään. Jätkä touhuaa nukkuessaan ja puoliunissaan kokoajan jotakin, pyörii ympyrää ja touhuaa juurikin noiden tuttien kanssa. Tuttia ei enää korvatulehduksen jälkeen tunnu kaipaavan mihinkään muuhun kuin leikkeihin. Lisäksi jätkä juttelee ja myös itkee unissaan.

Leikkimatto on edelleen kiva tutkiskeltava, mutta nyt se alkaa olla jo useammin tiellä kun pitää lähteä tutkimaan muutakin ympäristöä. Stereoita ollaan jo käyty säätämässä, samoin kaikki tietokoneet, tabletit ja puhelimet pitäisi saada kokeiltavaksi.

Uutta peptikokeilua jälleen suunnittelen alkavaksi. Poika on vielä hiukan nuhainen, eli ehkäpä odottelen vielä muutaman päivän. Poskien ihottuma palasi kuitenkin aivan bumerangina, heti kun tavalliset korvikepohjaiset ruoat otettiin taas mukaan ruokavalioon. Alkoi tuntua hiukan hätiköidyltä se lääkärin kielto, mutta olihan pojala tosiaan vatsakin sekaisin sen flunssan aikana, niin eihän sitä voi sitten tietää mikä johtuu mistäkin. Voi kun menis vaan pian ohi nuo allergiavaivat... On tosi raskasta katsoa kuukaudesta toiseen tollasia ihottumarupia pikkuisen kasvoilla :(
 
Meilläkin on puhelimet, tabletit ja kaukosäätimet nyt hip ja in. Jos yritän imettää ja selata samalla puhelimella Ilta-Sanomia tai fb:ia niin ei siitä mitään tule, jätkä ei malta syödä kun pitäisi päästä puhelinta ronklaamaan :D

Mä huomasin eilen pojan käsivarsissa ja säärissä outoja punertavia läikkiä, ovat sellaisia hivenen röhelmäisiä. Ensin luulin, et on vain kuiva iho, mut kyllä se jotain muuta on. Piti soittaa nlaan ja kysyä, mut tietty se soittoaika tuli ja meni. No mut jos huomenna muistais.

Minttumaari, voi hitsi, hankalalta kuulostaa tuo ihottuma, voi kun pääsisitte siitä vihdoin eroon.
 
Huoh...mä en enää uskalla imettää! Nyt kolmena päivänä tuo neiti on jokaikinen imetyksen yrittämiskerralla purrut mua täysillä nänniin! Vaikkei hampaita olekkaan niin sattuu ihan mielettömästi :-( jo viikon nyt suostunut juomaan vain kerran tissistäja vasen ei oo kelvannut nyt kolmeen päivään. Kohta tää tissin tuputus on jo turhaakin kun ei tuu maitoakaan. Suuresti harmittaa kun niin mielelläni oisin vielä jatkanut :'(
 
Flowerpower, ootko koittanut rintakumeja? Meillähän oli kans pitkään hankaluuksia imetyksen kanssa ennenkuin kokonaan loppui - niin noilla rintakumeilla saatiin vielä pitkitettyä imetysaikaa. Ensin ostin prismasta l-kokoiset, kun tarjolla oli vaan s ja l - koot, mutta myöhemmin kävin hakemassa lastentarvikkeesta m-kokoiset kun l- tuntui liian suurelta. Vasta oikean koon rintakumi toimi, niitä isoja vauva vierasti.

Kun jossain vaiheessa lopetin maidon pumppaamisen, huomasin et varmaan vielä 2 vko sen jälkeen olisin voinut uudelleen stimuloida maidon tuloa. Eli ei se varmaan ihan seinään lopu =)

Ollakovai...? Todellakin toivon, että tuosta ihottumasta päästään. Nyt oon vaan jo pikkuhiljaa alkanut toivoa myös ajan tekevän tehtävänsä - mulla on kuulemma itselläni ollut samanlaista ihottumaa vauva-aikana. Toivottavasti teillä on vaan joku tilapäinen juttu. Onhan nyt tosiaan olut kylmempää niin voihan iho reagoida ilman kuivumiseenkin?

MUOKS täytyypä lisätä - poika on nyt alkanut juomaan vettä, mikä on oikein tosi-tosi suuri riemuvoitto kaiken tän juomalakkoilun jälkeen :) Vettä juodaan sellaisesta pikkuriikkisestä muovimukista, ihan siitä laidalta hörppäämällä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Minttumaari, kyllä mä vähän kaikkea olen yrittänyt :) ehkä tää on ihan hyvä juttu. Mieluummin näin kuin niinpäin että lähden töihin ja toinen jää itkemään tissin perään :) pakko ajatella asiaa noinpäun niin ei tunnu niin pahalta.

Paljonko teillä juodaan maitoa? Meidän neiti juo mielestäni melko vähäsesti. Maitomäärä on 650ml-800ml. Tosin neuvolasta sanoivat että 600ml korviketta riittää antamaan vaaditun määrän kalsiumia. Juodaan meillä sitten päälle ruoan kanssa vettä joko nokkamukista tai hörpyttämällä.

Mies ehdotti, että siirrettäis neiti omaan huoneeseensa viikonloppuna. On menneet nyt nuo yöt niin hyvin :) ja mä ehkä lakkaisin heräilemästä pitkin yötä siihen, että neiti kääntää kylkeään ja paukuttelee :-D Ja kaipa sitä aamulla huudellaan tarpeeksi että herään. Pitkään kyllä leikkii tuteilla ja unilelullaan ennen kuin kunnolla ilmoittaa olevansa herännyt. Olenkin nukkunut kolmena aamuna 8.30 saakka :-D
 
Täällä mennään jo kauheeta vauhtia konttaamalla, inhottava vaan kun ei oikein viihy enää juurikaan yksinään vaan koko ajan pitää tulla miun perästä kitisemällä ja roikkua lahkeessa :D Isoveikka jos on viihyttämässä ni sen kanssa kyllä touhuaa pitkiäkin aikoja. Eilen oppi nousemaan seisaalteen tukea vasten ja nyt sitten noustaankin aivan kaiken päälle ja muksahtelee vähän väliä vaikka koittaa kuinka vahtia :/

Aika menee ihan tajutonta vauhtia, neiti tänään 8kk ja tiistaina olis sit neuvolalääkäri ni kirjottelen sieltä kuulumisia sitten.. Miten teillä nukutaan yöt, vieläkö herätään monta kertaa syömään? Meillä herää suunilleen 2x mutta nyt hampaita taas taitaa tehdä niin yötkin aika levottomia, hampaita siis nyt 2 alhaalla ja 2 puhjennut ylöskin <3
 
Jaahas...pakko ostaa rappusiin portti! Alimmalla rappusella killui jo kun silmä vältti. Onneksi ylös on vaikeampi päästä :) eli meillä opittiin tänään nousemaan tukea vasten seisomaan. Onneksi vain matalista uskaltaa ottaa tukea.
Heti kyllä kiipeää mun ja isin päälle jos lattialla makoillaan.

Katie, meillä ei ole öisin syöty enää 2kk ja nyt taas on nukuttu 20.30-8 lähes jokayö :) ehkä jotain pikku käninää pitää jossain vaiheessa, mutta en ole sängystä joutunut yöllä nousemaan nyt moneen yöhön. Melkoista luxusta! No täytyy nyt nauttia, sillä tuskinpa tätä herkkua kauaa taas kestää ja kohta taas heräillään tunnin välein :-D

Onko teillä kaikilla jo hampaita? Meillä ei ole :-D monesti olen luullut, että nyt ne puhkeaa kun on ollut itkuinen yö ja kiukkuinen tyttö päivisin mut yleensä onkin ollut syynä flunssa tai pikku nuha. Kaipa ne hampaatkin sieltä joskus tulee. Hanakasti kyllä tunkee kaiken suuhunsa. Ellei ole lähellä lelua jota narskuttaa niin sitten on sormi suussa jota järsii :)
 
Joo, menen kokoaika työhön, 3-vuorotyö ja mies reissutyösdä, lapset vuoropäiväkotiin. Meillä maitoa menee 1200ml/vrk mutta kiinteitä ei menekkään juuri yhtään ja poitsu "isohko"kokoinen, 7kk 10,3kg, en tiä paljin nyt ku deuraava neuvola vasta 1v. Pojalla on 8 hammasta ollu jo 6kk iästä lähtien. Meillä herää 1-4x yössä :( Tänään ensimmäinen maitoaltistus... Meillä purtiin myös mutta torppasin aina heti nenästä kiini niin loppu ku ei saanu hapoea, oli pakko irrottaa.
 

Yhteistyössä