Toukovaavit 2011

Liikunta nostattaa ainakin itselläni hurjan maitomäärän ja samaten jatkuva juominen. Välillä tulee enemmän tai vähemmän pumppauksella,joskus saan jopa pakkaseen asti. Keskiviikona menen kesäteatteriin ja olen 4h pois ja se on pisin aika minkä olen vauvan luota ollut poissa ja nyt jo hirvittää.
Viihteellä en käy ollenkaan (enää),liikuntatuokiot ovat ainoat mitkä pitävät mut tällä hetkellä vauvan luota pois ja nekin on max.2,5h. Sopivasti vauva yleensä nukkuu ne mun poissaolohetket:)

Meillä ei viime viikkoisesta rotasta tullut yhtään mitään,onneksi.

Hienoa vattula että pääset inhottavista kivistä pian eroon!

Tiudeliinilla onkin ihana supervauva siellä. Katsoin että hienosti pitää lelusta kiinni jo!

Onnea Marskun tytölle kauniista nimestä! :flower:

Nyt siivoamaan ja sitten pyöräillen bodycombatiin,ihanaa että pääsee jo sinnekin kun aikaa kulunut vaaditut 2kk.



Nannaliina ja Aapeli 2,5kk
 
Viimeksi muokattu:
Juu kyllähän tuo on semmonen :D. Kovasti tykkää kaikenmoisista leluista, pääkin pysyy jo tosi hyvin pystyssä :). Supervauva, hehe :D. Tulihan tuota raskausaikana syötyä kaikenmaailman ravintolisät ja vitamiinit.

Viihteelle menosta, en harrasta sellasta kun en juo, muuta kuin saunakaljan harvoin. Mutta kyllä meillä kerran viikossa on miehen kanssa ihan oma kahdenkeskeinen päivä meille kahdelle, kun mummo ottaa yhdeksi yöksi tuon hoitoon :). Onneksi on tukiverkkoja ja apujakin sen verran että kun pidemmille kauppareissuille mennään niin saadaan joku lapsenlikaks :).

Ehkäisystä: mullakin käytössä cerazettet, en imetä mutta ei käy yhdistelmäehkäisypilleritkään. Ei tunnu käyvän oikein mikään ehkäisy + olen kumiallergikko =/.

Mitenkä muilla vauvat nukkuu yöunia? Meillä yleensä nukutaan 5 tuntia putkeen, sitten herätään syönnille ja sitten nukutaan vielä n.3-4 tuntia, parhaimmillaan voi olla jopa 5 tuntia.
Onneks on nyt nuo vellit ja soseet, maha on toiminu todella hyvin. Tekee 3-4 kertaa päivässä kakan :).
 
Minäkään en Tiudeliini juo,olen absolutisti mykyään,sitä ennen aikamoinen bilehile vaikka oli jo lapsiakin. Liikuntainnostus muutti elämäni niin täysin että jäi alkoholi kokonaan pois ja parempi itselleni niin,pysyy ainakin masennusoireet poissa ja eipä nuo lääkkeet+holi yhteen sovikaan,eivät ainakaan minulle.

Meidän vauva nukahtaa siinä 23 aikaan,saattaa joskus vielä herätä juomaan mutta yleensä ei vaan eka herätys on n.04-05. Nukkuu 8 asti ja syö ja sitten onkin pari tuntia hereillä ennen unia. Joskus syö kaksi kertaa yössä mutta hyvin helppo on tämä vauveli ja minäkin saan nukkua hyvin.
 
Heippa!

Meillä nukutaan yöunet yleensä klo 22-06.30. Onneksi rytmi on alkanut löytyä-mut tietty välillä on poikkeuksia. Matkustaminen näkyy joskus sekoittavan rytmiä. Puoli seiskan maissa syödään ja sitten jatketaan unia tuonne puoli kymmeneen. Viime yönä neiti tosin nukkui 22-08.30, johtuu varmaan niistä kolmen kuukauden rokotuksista. Oli muuten kiukkuinen eilen iltapäivällä, ja huuto oli selvää kirkumista välillä. Onneksi suppo rauhoitti, mut yöllä itkeskeli unissaan ja oli hirveän levoton. Aamulla jo naureskeltiin :heart:

Meillä yritetään kovasti jo ryömiä, ja pää pysyy hyvin pystyssä. Selältä mennään kyljelleen.

En ole vielä käynyt viihteellä, mut luulen että piakkoin tulee käytyä jossain. Siiderin olen ottanut silloin tällöin, kun en imetä. Onnekseni mulla näkyy olevankin aivan mahtava äiti( meillä ei ole hirveän läheiset välit ollu aiemmin) joka tulee hoitamaan neitiä aina kun on vapaalla- ollaan miehen kanssa saatu kahdenkeskistä aikaa. Eka lapsenlapsi hänelle, on aivan innoissaan :) Ollaan tässä parin viimeisen kuukauden aikana lähennytty aivan älyttömästi äidin kanssa, hyvä niin.

Edessä olis muutto Helsinkiin kuun lopussa, lähemmäs työpaikkaa. Ihan kivaa koska saan sitten toivottavasti hoitoapua enemmän jos tarvetta tulee :D En ole vielä päättänyt kauanko aion kotona olla, mut ainakin sinne helmikuulle..raaskiiko vauvaa hoitoon viedäkään..?

Jaha, pakkauspuuhiin, neiti päätti ottaa aamupäivätirsat :)
 
Heippa!

Enpä ole aikoihin ehtinyt kirjoittelemaan, jospa nyt muutaman sanan päivittäisin kuulumisia..
Ihanaa lueskella, että täällä niin monen vauvelit nukkuu hyvin!:saint: Pystyy varmasti nauttimaan vauva-ajasta ihan erilailla kuin 5 krt yössä heräilevien äipät...täällä sellainen:O Meillä mennyt jo öitä todella hyvin, että on kerran vaan syönyt yöllä, mutta nyt taas sellainen kausi, että heräilee usein, ei halua syödä, ähisee, puhisee, masua kääntää ja sellaista pientä.

Tässä kirjoittaessani tulikin mieleen, että voisko poika olla allerginenkin jollekin mitä itse syön...täysimetyksellä kasvaa hulppeasti, enkä ole tarkkaillut juurikaan syömisiäni, paitsi melko säännöllisesti ja terveellisesti yleensä syön (+herkkuja päälle:p)

Univaiheethan vauvoilla vaihtelee, toiset herää univaiheiden välillä, toiset siirtyy toiseen vaiheeseen heräämättä, sellaistakin se voisi siis olla, mutta aina itse herään siihen ähinään, vaikka vauva ei mitään tarvitsiskaan...ja sitten meidän tytteli herää jo 6.30...mies herää aina sen kanssa, jos on vapaalla, mutta muuten sitten minä, ja tuskaista on välillä...
jostain ihmeen syystä olen pysynyt melko positiivisella mielellä (kop, kop) ja yritän muistuttaa itseäni useasti päivässä siitä, kuinka kiitollinen olen näistä kahdesta ihanasta lapsesta:saint: ! Kyllä he ovat ihan parhaita, vaikka tietysti sitä haluais enemmän unta, omaa aikaa, rauhaa ym...mutta tämän olen halunnut ja tämän olen saanut=)
Siitä siis suuri kiitos.

Miehen kanssa menee hyvin! Voi, nyt poika heräs...

Kathe
 
Kuinka kauan muilla lapset jaksavat olla hereillä? Meillä toi neiti on jotenkin todella itkuinen ja kärttyinen ja on useimmin vain tunnin hereillä. Päikkäreitä nukutaan milloin montaki tuntia,välillä puoli tuntia ja välillä neljäkin tuntia....riippu kauheasti päivästä. Minä olen miettinyt jo,että onkohan neidin kitinään syynä minun imettäminen (kolmas lapsi kyllä on,mutta ei ole aiemmin koko imetyksellä aiemmat olleet),että saako tarpeeksi maitoa? Yöt menee välillä paremmin välillä huonommin. Itse nukahdan syöttöjen aikan/välissä joten en oikeen ole kartalla aina mihin aikaan neiti heräilee.:)
 
Viihteelle ei ole suurta innokkuutta lähteä, kivempi melkein olla menossa vauvan kanssa kuin ilman :) Tykkään kyl reissata ja mennä, mutta kavereitakin ollaan nyt nähty tosi hyvin, sellaista vapaata seurustelua ei niin vielä kaipaa. Tissuttelu on mukavaa, ja onnistuu jopa nyt, eli silloin tällöin vähän olutta tai vähän viiniä, mitään kännejä tai enempää kuin yhtä/puolikasta juomaa ei edes tee mieli. No, meillä kun oli sairaala-alku, niin silloinhan oli jo kuukausi mahatonta "vapaata" elämää. Nyt kun syksy on tulossa, niin yhä vähemmän tekee mieli esim. mennä terassille, kun ei siellä kauaa enää tarkene :) Elokuviin on ikävä, vaik onneks löytyy kangas kotoakin.

Meiän muru aloittaa muskarin ens viikolla! Laulumiehen ura alkaa ;)

Päiväsaikaan meillä otetaan unta palloon noin 3-6h. Öisin kellon ympäri (herätyksin toki, mutta eipä tuo syödessäänkään oikein kunnolla herää). Näin ollen vuorokaudessa tulee unta yhteensä 15-18h. Tänään esim. on nukkunut 2 X 1h ja yhdet 1,5h unet, ja viel varmaan yhdet tunnin-puolentoista tirsat ottaa.

Jahah, vaativa huudahdus...

MaiMei ja boy viikkoa vailla 5 (3) kk
 
Heippa, vieläkö mahtuis mukaan? :wave:

Meidän uusperheeseemme syntyi kuudes lapsi, poika 12.5 (3000g ja 47cm)
Synnytys oli todella nopea ja ehdimme juuri sairaalaan jossa poika synty heti housut riisuttuani :D Pojalla oli tosi vaikea alku, joutu lastenklinikan teholle 12h ikäisenä ja kotiin päästiin parin viikon jälkeen.

Lisää lapsia ei perheeseemme tule, selvisi kun poikaa tutkittiin ettei meidän veret sovi miehen kanssa yhteen.

Nyt menee tosi hyvin poika on aivan mahtava tapaus! Yössä nukkuu n.11h heräämättä :heart:
Päivisin ottaa parit pitkät unet ja muutamat torkut.
Kiinteet alotettiin lastenlääkärin ohjeilla kuukaus sitten, hyvin maistuu :)
2kk neuvolassa poika paino 4.6kg ja oli 56cm pitkä, ensviikolla jo 3kk neuvola... Aika menee ihan liian nopee :(

Käännytään kumminkin päin ja nousee istumaan sylissä sekä sitterissä, ei pysty enää jättämään yksin kun pari kertaa mennyt ympäri sitterin kanssa :|

Eiköhän tässä kaikki tällä kertaa, nyt suihkuun =)

Heitu ja pikku E kohta 3kk
 
Tervetuloa, heitu! :)

MaiMei: En muista missä päin asustelit, mutta et vissiin vauvakinoon ole törmännyt? Vauvakino
Tuolla on tietysti paljon rajoitetumpi tarjonta, mutta tuonne tosiaan vauvan kanssa pääsee leffaan. :) Itse ajattelin tuonne mennä, vaikka meilläkin leffojen katsomiseen kotona hyvät pelit ja vehkeet.

Viihteelle menosta: Oikeastaan ei olla miehen kanssa vielä kaivattu "vauvatonta" vapaa-aikaa. Omaa ja yhteistä aikaa tuntuu olevan ihan riittävästi illalla, kun poika nukahtaa. Myös päivällä pystyy imetyksen lomassa omaa aikaa ottamaan, esim. lukemaan lehtiä tai näin palstailemaan. :p Minulla siis imetystyyny käytössä, sen kanssa jää kädet vapaaksi (jos vaan pojalle kelpaa vaaka-asento, välillä haluaa pystympään). Kantoliina on myös ihan huippujuttu, nyt kun sain aloitettua sen käytön. Tuntuu myös, että jos ilman vauvaa vapaalle lähtisin, olisin vaan koko ajan huolissani, että miten poika pärjää. :xmas:

2kk neuvola oli eilen, pojalla painoa n. 6200g ja pituutta senttiä vajaa 60cm. Jalan koko tuli mitattua tänään (tossuja varten), 8,5-9cm saatiin tulokseksi (poika kipristeli varpaitaan urakalla). Melkoinen lapio taitaa olla. :D

lyrae ja Samuel 2kk
 
Heipat täältäkin taas:wave:

Meillä tänään tulee 3kk täyteen. Huomenna ois pikku-ukkelilla neuvola. Mä luulen, että meillä on nyt nipin napin ylitetty 6kg ja 60cm, eli ei mikään jätti ole meidän ukko;) Kun katoin, että lyraen Samuel on 2kk ikäisenä lähes saman kokoinen.. Mutta huomenna siis tiedän tarkemmin ne lukemat, kun käydään neuvolassa.

Viihteelle ei ole mitään hinkua.. En kyllä käy yleensäkään ja alkoholitkin jää siihen saunaolueen/-siideriin yleensä. Mutta elokuvissa haluaisin käydä, se on mun intohimo:p
Mutta taitaa vielä vierähtää aikaa, että pääsee käymään.

Meillä on poitsu lopettanut kokonaan pullosta syömesen:headwall: Ei sitten millään ala pullosta ottamaan..Siispä mun omat menot rajoittuu nyt max 1,5 tuntiin. Pienoinen ongelma onkin, kun mulla ois parin viikon kuluttua sairaalareissu, jossa menee varmaan sen 4 tuntia ainakin, että miten saadaan poika syömään sillä välin. Pitääkö nyt ihan sen takia alkaa sit niitä kiinteitä maistelemaan, vai luottaakko siihen, että kyllä se tarpeeks nälkäsenä syö pullosta?!?:eek:

Heitu tervetuloa!

Mutta nyt täytyy taas mennä..
-leena ja jumppi 3kk
 
Tervetuloa mukaan, Heitu! Lisäsin teidät listaan. Muutkin uudet tulokkaat, antakaahan syntymätiedot, niin listataan :) Syyskuussa voisikin ehkä aloittaa syksykeskusteluketjun, niin ei tämä paisu niin massiiviseksi.

Lyrae: kiitti leffavinkistä!! Oon tiennyt, että jotain babybio-juttuja on, mutta en ole muistanut ottaa selville! Täytyykin mennä tuonne seuraavaan heti. Ihan jo kokemuksen kannalta :) Yleensä nuo elokuvat tuppaavat kait olemaan romanttisia komedioita, joita en ihan kauhean usein jaksa, mutta eihän tuo usein olekaan.

Samuel on muuten kiva nimi, meillä harkittiin ekaksi nimeksi :) Ehkä sit toiselle pojalle... Kääk, ei kai mulle sittenkin tule uusi vauvakuume.... Adam olis kanssa kiva nimi, ellei se olisi kaikkein raamatullisin, mitä voi olla. On nykyinenkin poikamme nimi kyllä raamatullinen.

Leena, meilläkin on tuttipullo jäänyt kokonaan. En ole nyt sitten jaksanut yrittää opettaakaan uudestaan. Olkoon! Isi voi soseella yrittää rauhoittaa tarvittaessa, sitä en kyllä tiedä että miten ihan nukutus onnistuis ilman tissiä. 1,5kk päästä meillä viimeistään on yksi yhteinen menoilta, konsertti, jolloin siskoni varmaan tulee hoitamaan ja nukuttamaan, mutta siihenhän on vielä paljon aikaa. Tuttia vähän yritän nyt opettaa (kirjaimellisesti juuri nyt...), että ottais syliunilla tissin sijasta tutin. Äsken ainakin poika oli tosi vihainen, kun halusi nukkua, mutta maitoa tuli liikaa, silti suussa pitää olla jotain, no sitten imi kuitenkin ja pulautti lopulta järjettömän satsin, sen jälkeen taas nyrkkiä suuhun... Huoh! No ei kyllä tutti maistu... Ja silittäminen ei riitä... Eikun tissi suuhun jälleen...
 
MaiMei: Meillä kans tuota tutti-"koulua" ollaan käyty.. Eilenkin olin lasten kans reissussa, jossa ajomatkaa suuntaansa 100km. Menomatkan jätkä nukkui tyytyväisenä, mut paluumatkalla puolessa välissä heräs itkun kans. No, laitoin tutin suuhun ja kohta se lens kaarella pois. Minä laitoin uudestaan ja taas tutti lensi:LOL:. Lopulta tein niin, että toisella kädellä pidin tuttia pojan suussa ja toisella ohjasin autoa.. Vauva kun oli etupenkillä ja isosisarukset takapenkillä, niin hekään eivät voineet auttaa...
Mut päästiin kotiin tuttia imemällä:LOL: Hieman työlästä..
 
Voi kun täällä meidän lähelläkin olisi babybio. Voisin sellasina päivinä mennä kun isompi on hoidossa.

Viihteellä en ole käynyt, eikä juuri tällä hetkellä kiinnostakaan mennä iltaviihteille. Syömään voisin lähteä kavereiden kanssa. Ja sellasta yritetäänkin suunnitella, saas vaan nähdä meneekö ihan syksylle kun keritään mennä.

Meillä tyttö nukkuu yönsä hyvin. Viime yön nukkui klo20-04.30, sitten syöttö ja jatkoi unia klo7 asti. Silloin oltiin jo isomman tytyön kanssa hereillä. Yleensä syöttöjä on yksi tai kaksi yössä. Mutta päivälläkin nukkuu omasta mielestä aivan hirmu paljon. Ei jaksa olla kovinkaan kauaa hereillä kun jo nukahtaa. Välillä mietinkin onko ihan normaalia. Illalla saattaa olla sitten pari-kolme tuntia hereillä yhteen menoon.

Ciba ja nuppu 2kk

Muoks. Niin ja ihan kuin menkat olisi alkamassa KÄÄK vai olisiko cerasette mitä olen nyt syönyt viikon verran....
 
Viimeksi muokattu:
Sinne meni esikoinen virikekerhoon iltapäiväksi, tästä se syksy alkaa vaikka mies alotti vasta toissapäivänä kesälomansa ;) Mulla on ekaa kertaa pitkästä aikaa hiljasta tässä kotona, kun molemmat tytöt nukkuu päiväunia samaan aikaan :)

Olin tosiaan viime perjantaina kavereiden kanssa viihteellä. Kolmelta yöllä kotiuduin ja huh huh että seuraavana päivänä oli pikkasen väsy... Mutta isi pärjäsi näiden kolmen kanssa oikeen hyvin, maitoa olin pumpannut ennen lähtöä ja pakkasesta otti sitä mukaa kun tarvitti lisää. Jäi tosi hyvä fiilis kun pitkästä aikaa pääsi näkeen kavereita ilman lapsia ja kiertämään ihan uusia baareja, en oo 5 v aikana ollut juuri missään... Syyskuussa sitten uudestaan, kun kaveri pitää 35 v juhliansa.

Kuinka helppoa muilla on jättää vauva/lapset hoitoon muille? Mulla on aina tehnyt todella tiukkaa ja poden suurta morkkista jo siitä, että käyn lenkillä ja isi on hoitanut! Nyt kolmannen synnyttyä oon vihdoin tajunnut, että ei mun tarvi olla koko aika läsnä ja omaa aikaa saa ja pitääkin olla! Esikoinen ei siis paljoa oo hoidossa ollut muilla, kakkosen synnyttyä oli sitten jo pakkokin välillä pyytää muualta apuja ja nyt alkaa vihdoin olla sujuvaa antaa mummojen ja tätienkin välillä ottaa luokseen. Tosin vauvaa en varmaan vielä pitkään aikaan anna kuin miehen hoitoon ja hänen serkkunsa (joka on sairaanhoitaja).

Jassoo, neiti heräs nyt...
 
Ciba: Täälläkin yksi paljon nukkuva vauva ja samoin olen välillä miettinyt että onkohan kaikki kunnossa. Viime aikoina olen laittanut rotarokotteen piikkiin tuon nukkumisen. Ei tosin joka päivä nuku yhtä paljoa... Mutta toivottavasti ei ole merkki mistään vakavasta...
 
Tervetuloa uudet!:wave:

Meilläkin oli viikko sitten 2kk neuvola ja miekkosen mitat oli 6670g ja 61,3cm. ja minä kun mietin että saakohan se tarpeeksi maitoakaan..:ashamed:

Silloin tällöin olen antanut 60ml pullosta mutta nyt ei taas ole annettu kuin melkein viikko sitten mun ollessa kampaajalla. Ei oikein suostu juomaan tuttelia muuta kuin suuressa "nälkäkuolemassa". Ja pullolla on väliä. Aventin pullo ei enää kelpaa ollenkaan ja juo mam pullosta sitten jos on pakko :D

Ja taas on flunssa päällä. Vaikkakin olen sanonut kavereille että voisi kertoa etukäteen jos ollaan sovittu vierailua ja lapset on siellä vaikka kipeänä. Käytiin siis yhdellä kaverilla jolla kaikki lapset yskivät ja räät valu joka nokasta. Oltiin oltu jo jonkun aikaa siellä kun huomattiin että hänen lapsethan on ihan kipeitä:kieh:Ärsyttää kun jotkut ei vaan halua tajuta mitä se on kun tän kokoinen perhe yks toisensa jälkeen sairastuu. Nyt sitten tänä aamuna täällä oli kolme räkästä ja yskivää lasta. Viime yö meni tosi huonosti kun tuntui että poika tukehtuu räkäänsä. Ja olen sitten ollut tosi kiukkuinen väsymyksestä ja lapset kiukkuaa huonoa oloaan eivätkä syö juuri mitään. Ja eiköhän me ehditä taas saamaan ihan tarpeeksi noita flunssia kouluista, joten huvikseen ei todellakaan haluta yhtäkään flunssaa.

Kakkaongelmaa on ollut myös täällä ja on ollut kakkaamatta 3-6 päivän putkia. Aika tuskaa on välillä masun kanssa ollut kun koittaa puskea kakkaa ja mitään ei tule. Tänään onneksi tuli jopa kolmeen otteeseen. Ohjeeksi annettiin hieronnat, mutta niistä ei ole apua ollut. Ja sitten pikkuisen luumusosetta mutta eipä siitäkään ole apua ollut.

Viihteellä en ole käynyt ja ties milloin menen? Nyt jo väsyttää joinain päivinä, joten millaista mahtais olla jos vielä baarissa kävis riekkumassa. Ja mun krapulat on niin karmeita join yhden tai kymmenen, määrällä ei mitään väliä :D Aamulla lentää pirjo joka tapauksessa ja AINA..:ashamed: Harjoituksen puute, ovat kaverit sanoneet ;)

Nukkumarytmi on ollut aina pojalla hyvä. Menee yöunille aina kasin ysin välillä ja heräilee 7-8 aikaan. Oli toki aika jolloin heräsi kukonlaulun aikaan tai jopa ennen kukkoa, mut ne ajat on onneksi ohi. Päivisin nukkuu jokatoinen päivä enemmän ja jokatoinen päivä vähän vähemmän. Selkeitä päiväuniaikoja ei vielä ole. Eilen ja tänään on mennyt kyllä jo puoli kasin aikaan yöunille. Nää aikaset yöunille menot sopii mulle. Saa olla edes iltaisin ihan itekseen :)

Huomenna alkaa koulut ja normaali arki. Mä olen niin tyytyväinen! :D Kaipaan jo sitä normaalia päivärytmiä. :)
 
Ihan käsittämätöntä, miten teidän vauvat nukkuu tuollaisia pätkiä!!!!!!! Meillä varmaan sitten jotenkin epänormaali poika, kun tuollaisista yöunista ei ole tietoakaan :(. Yöunille menee siinä klo 22 ja eka syöttö on joskus klo 01-02. Sen jälkeen herää vielä syömään aina klo 04 ja 06 alkaa ähinä. Siinä kun hetken sylittelee, niin nukkuu hyvällä tuurilla vielä puoli tuntia, mutta ei ikinä yli seiskaan. Seiskan maitojen jälkeen saattaa ottaa vielä tirsat, mutta sitä ennen on seurusteltu niin, ettei äiti ainakaan enää saa yhtään unta... Itselle jää sitä kuuluisaa omaa aikaa siis kympin jälkeen, mutta se on aina pois yöunista. Ja jos aamulla jään seiskan jälkeen loikoilemaan, niin en välttämättä ehdi juoda aamukahvia..

Aika väsyksissä olen taas, kun parina yönä on nyt herätty vielä noiden syöttöjen välissä ähisemään ja on pitänyt sylitellä tai silitellä poika taas uneen. Ja päivisin on tällä viikolla nukkunut yli puolen tunnin unet ainoastaan vaunuissa, nuku siinä sitten itse päivällä! Tuntuu, että energia muutenkin aika vähissä, kun imetän tuollaista 7-kiloista ja vedän lisäksi usean tunnin vaunulenkkejä, jotta poika saa kunnon päikkärit nukuttua. Syön hyvin, mutta paino tippuu koko ajan, nyt siis jo 4 kiloa alle sen, mitä olin ennen raskautta. Enkä siis todellakaan yritä enää laihduttaa, mielelläni ottaisin muutaman kilon lisää!

Jaaha, milloinkohan tämäkin helpottaa...

Mitä teillä on muuten näillä keleillä vaunuissa vauvoilla päällä? Mietin vaan, että puenko liian vähän, mutta Reittu tuntuu aina olevan hiki päässä, vaikka päällä on vaan pitkähihainen body, housut ja pipo - ja toki vaunuissa sitten kansi ja peitto.
 
kevlarsoul: meillä on nyt aika pitkään vakiuduttu sellaiseen unirytmiin, että eka pätkä on 4-5h (21/22-02), mutta eihän sitä silloin tietty illalla itse malta mennä heti nukkumaan... Sen jälkeen alkaa "aamusyötöt" 2h välein, lähes kellontarkasti. Ja ähinä. JOSKUS nukkuu ähisemättä aamukasiin, mutta harvoin, ja sekään ei mulle ihan riitä... Kun kuitenkin on 2h välein heräillyt ja siinä vähän valvonut. Yleensä, kun vauva ähisee, niin se silti samalla nukkuu, tosin herää heti, jos alkaa jutella eli aika kevyttä unta taitaa se ähinäuni olla. Ja hirmuinen viuhtominen. Pää viskaa puolelta toiselle ja peppu pörisee ;) Aamuisin usein ei voi muuta ku nauraa sille touhulle... Oma unikin on ähinän läpi korvatulpissakin aika heikkoa. Mut jotenkin onnistun silti nukahtamaan vielä aamupäiväunille - ei siis olla välissä poistuttu sängystä kumminkaan (isi vaihtaa vaipan ennen töihin lähtöä), ja sängystä noustaan aikaisintaan puol 10, kuten tänään. Yleensä, jos vauva on selvästi hereillä tuota ennen, nostan "istumaan" polvien varaan, siinä se kattelee ikkunan valoa verhojen läpi tosi kauan ja mä melkein nukun... Tai sit laitan mun mahalle mahallaan, ja siinä se sitten "leikkii" ja mä melkein nukun... Sit kun menee taas nyrkki suuhun, alan syöttää makuultaan, ja siihen yleensä aina nukahdetaan molemmat taas tunniksi eteenpäin. Päivälläkin unet noin makuultaan onnistuis, mutta en ole sitten kuitenkaan niin väsynyt päivällä, että jaksaisin päiväunia. Jotenkin tähän on vaan tottunut... Meidän poika ei ole iso, mutta keskosuus tekee tuon jatkuvan energiantankkauksen tarpeen.

Ulkona päällä on samat kuin mitä mainitsit, peiton sijasta tosin oon nyt pitänyt makuupussia, kun siihen saa tiiviisti pakettiin, poika ei nimittäin nuku vaunuissa, ellei ole tukevasti paketissa... Eilen ei kyllä nukkunut noinkaan. Odotan aikaa, että voi tumpata haalarin vielä päälle, niin sitten unet tulevat helpommin. Eilen meni taas kanniskeluksi, tosin kotimatka onnistui siten, että selkänoja oli melkein pystyssä ja vauva sieltä katseli maailmaa. Vaunukoppamme on niin pehmeä, että tuo onnistuu yhdistelmävaunuissa. Ennen en ollut kokeillutkaan tuota kikkaa, joten sehän tuokin nyt helpotusta tuleviin reissuihin. On se höhlää, kun toivoo vaan viileämpiä kelejä... :)
 
kevlarsoul, se on niin lapsikohtasta miten kukakin suostuu nukkumaan. Vaikka nyt meillä on todella hyvä nukkuja vauvana, niin oon varmaan täällä kirjotellukin, että kakkosen kanssa olin ihan zombi hänen vauva-aikana. Neiti kun suostui nukahtamaan vain 03 aikaan yöllä ja sitä ennen huusi ja tissitankkasi 21 alkaen. Päivisin hän nukkuin parisen tuntia kerrallaan, mutta eri aikaan kuin esikoinen, eli en koskaan saanut itse nukkua päivällä (ja mun yöunet oli siis 03-07 joka ikinen yö!). 4 kk sitä kesti ja helpotti samana päivänä kun alotin vellit... ehkä vauvalla sitten oli niin nälkä ja siksi oli hereillä ja söi vähän väliä...

Meillä on lämpötila nyt 16 asteen paikkeilla ulkona ja laitan vaunuihin kevyttoppapuvussa, jossa vauvalla lyhythihanen body päälllä, ei muuta. Ei ole ollut hikinen sen jälkeen, joten luultavasti ihan ok. Riippuu tietty millanen sää missäkin on, meillä ei paljoo oo arskaa näkyny viime päivinä.
 
Huhuh, meillä nukuttiin viimeyönä 13 tuntia ! Tosin klo 3 yö oli syöttö ja siitä sitten nukku vielä klo 10 asti. Sitten vielä klo 10 aikoihin puoliso meni Roopen huoneeseen ja nukku sielä vielä tunnin unet pojan kanssa :). Onneks on tosiaan alkanu tuota rytmiä pikku-ukolle. Huh huh.

Roopella oli eilen kova ikävä kun se oli erossa meistä päivän, kun me oltiin puolison kanssa Salossa.
Sitten kun päästiin kotiin, niin oli kaverin äiti pistäny sen just nukkumaan. Hienosti nukku klo 22-03 ja siitä sit eteenpäin. Sammutin vaan valot huoneesta ja pistin pimennysverhon kiinni ja oven raolleen.

Johan alkaa helpottamaan. Nyt se nukkuu jo kolmatta tuntia päiväunia :).
 
Heippa vaan kaikille,

Täälläkin on ristijäiset pidetty ja kaikki mennyt hyvin!

Eilen oli 2kk neuvola ja tasan 2kk ikääkin. Painoa oli nyt jotain 6800g ja rapiat ja pituutta 62 cm muistaakseni. Hyvin kasvaa ja kehittyy! Omat kädet on jo löytyny ja joka päivä naureskelee enemmän :D Mahallaan ollaan jo kyynärnojassa ja juttua riittää...

Meillä on siis niin helppoa tämä vauvanhoito kyllä nykyään, poika on niin tyytyväinen ja iloinen, että ihan uskomatonta. Nyt parina päivänä on menny päiväunillekin, että oon nostanu vaunuun ja lykänny takapihalle, ei oo tarvinnu heijailla! =) Yöunille mennään 20-22 ja herätys 08-10 ja tässä välillä 1 tai 2 syöntiä mutta koskaan ei tarvi valvoa sen kanssa.
Meillähän on se munuaiskontrolli seuraavan kerran ens kuun loppupuolella ja oon alkanu jo ajattelee, et siitä sit tulee vielä joku painajainen, ku eihän tää näin hyvin ja helposti voi mennä... Perus positiivista ajattelua!!!

On kyllä niin ihana vauva, että toivois jo ettei kasvas noin nopeaa!

Miuku
 
Miuku mikä teillä on munuaisissa jos saa kysyä? Meillä on pojalla toinen munuaisallas laajentunut, kontrolli parin viikon päästä.
Tänään käytiin lääkärissä refluksioireiden takia, saatiin gavisconia helpottamaan oloa ja käskyn lisätä kiinteiden määrää, nyt otetaan puurotki siis käyttöön ja kohta lihat.
Maidot meillä sakeutetaan koko ajan, mutta silti lentää yrjö kaaressa.. Tota poikaa ei tunnu kyllä pahemmin vaivaavan, hyväntuulinen kaveri kaikesta huolimatta :)
Painoa oli tasan 6kg, pituus selviääki ensviikolla 3kk neuvolassa.
Viihteelle menosta olitte puhunut, itse oon jo käynyt kerran, eipä kyllä kauheesti innosta. Parin viikon päästä pitäis laittaa poika ekaa kertaa yökylään äidilleni, ei millään raaskis :heart: Hyvää se kumminkin tekee, me ei olla oltu miehen kanssa kahestaan kahteen vuoteen, ehkä ois jo aika :D On vaan niin vähän aikaa pieniä etten raaski pistää usein hoitoon.
 
Viimeksi muokattu:
Heips,

Maanantaina oli 2kk neuvola, pituutta neidillä oli 58,3 cm ja painoa oli kertynyt jo 5210g :). Rota"rokotuskin" saatiin, meidän neidille ei tullut mitään siitä. Halusin lapsen saavan sen, vaikkei melko moni sitä annakkaan, omat kokemukset kyseisestä taudista ovat sen verran huonoja, että jos tuolla voi estää edes jonkin niistä, niin hyvä. Tosiaan vanhemmat lapset(kaksoset) joutuivat rotan takia 7 kuisina sairaalaan liki 2 vkoksi tiputukseen, ja menivät kumpikin todella huonoon kuntoon.
Meillä neiti syönyt melko honosti nyt muutaman päivän, ja ollut aika lailla levoton, ei kuumetta, enkä ainakaan selvästi huomaa että olis hampaitakaan tulossa. Itkeskelee huomattavasti enemmän kuin aiemmin ja syö kyllä tissiä, mutta ei ole enään sellaista tissille "jäämistä" kuten ennen,vaan sylkee vain melko nopeastikkin tissin pois, vaikka maitoa ainakin vielä tuntuisi tulevan, ja sitten saan syötellä useammin kuin ennen, kun ei syö mahaansa täyteen. Mietin voiko nuo cerazette pillerit tehdä pienen masuun jotenkin ikävää...Sillä kakkaakin on tullut nyt alle puolet siitä mitä normaalisti (siis norm kakkaa useita kertoja päivässä).

JA & neiti 2 kk
 
Meillekin tuli rotarokotus pari viikkoa sitten ja mitään oireita ei tullutkaan. Olen sen kaikille vauvoillemme ottanut,mielestäni niin helppo ottaa ja kauhea tautihan se on jos on tullakseen.

Mä en tajua tuollaista että kaverit ei voi ilmoittaa jos perheessä on flunssaa. Joku ei ilmeisesti pidä flunssaa minään kun sitä on niin paljon liikkeellä mutta että ehdoin tahdoin tartutetaan,voi tsiisus että se saa mun sappeni kiehumaan. Mä ilmoitan AINA jos meillä on jotain ja omalla vastuulla sitten tulijat saavat tulla jos itse olen terve.
Nytkin meillä on pientä nuhaa ja yskää ja päätettiin siirtää kakkosen 7v synttärit viikon päähän.

Meidän poika nukkuu yöt tosi hyvin,vain 1-2 syötöllä mutta eipä sitten päivisin nukukaan paljon paitsi sylissä.

Nanna
 
Meillä oli eilen 3kk nla. Hyvin on jätkä kasvanut 6485g (synt.3200g) ja 62cm (synt.46cm) Kaikki rokotukset otettiin ja eilisilta ja tänään on pikku-ukko halunnut enimmäkseen sylissä olla. Eli vähän kiukkuiseksi ja kipeäksi teki rokotteet:(

Nannaliina: Meillä on samaa poitsulla, että päivisin ei tahota nukkua sitte millään.. Yöllä onneks nukkuu ihan hyvin. Nukahtaa 20-21, syö n. 1 ja 4 ja sit yleensä herää 7.30. Joskus jatkaa vielä unia 8.30 asti, kun on tankannut sillon 7.30. Joskus HARVOIN tuo klo 1 syönti on jäänyt väliin ja syö vaan sillon 4 aikoihin!!!
Eli kun viime viikolla(?) valitin, eetä vauva syö tosi tiheään, niin oli just sitä tiheän imun kautta.. Onneks! Jännää miten tommosetkin unohtuu iteltä: /.

Flunssa vaivaa:( Onneks vauveli on säästynyt siltä.. Muu porukka onkin tosi räkäisiä. Keskimmäisellä lapsella korvatulehdus ja isännällä poskiontelotulehdus.. Toivottavasti minä ja esikoinen säästytään lääkekuureilta.

-leena ja jumppi
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä