Tunnetteko 30v neitsyitä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2016032221309033_ir.shtml

33 vuotta ja neitsyt: Minua ei ole koskaan edes suudeltu
Tiistai 22.3.2016 klo 10.34

Bloggaaja Joi Weaver kertoo koskettavan tarinansa, jotta muutkin aikuiset neitsyet uskaltaisivat puhua kokemuksistaan.

LUE MYÖS
Oletko aikuinen neitsyt tai menettänyt neitsyytesi myöhään?

33-vuotias Joi Weaver on neitsyt. Hän ei ole koskaan seurustellut, eikä häntä ole edes suudeltu.

Nyt Joi kertoo koskettavan tarinansa, jotta muut samassa tilanteessa olevat uskaltaisivat kertoa omansa - ja löytäisivät sitä kautta kohtalotovereita ja vertaistukea.

Aikuisen neitsyys on tabu

Joi Weaver kertoo The Establishment -julkaisuun kirjoittamassaan jutussa, ettei yksikään mies ole koskaan pitänyt häntä viehättävänä.

- Ainoa mies, joka on ikinä pitänyt minua kädestä, teki niin vain etsiessään paremmannäköistä deittiä itselleen. Tiedän tämän, sillä hän kertoi asiasta kämppikselleni, kun yritti iskeä häntä.

Joi on deittaillut ainoastaan internetissä. Hän on tavannut verkkotuttavuuksiaan myös kasvokkain, mutta miehet ovat joka kerta menettäneet kiinnostuksensa tapaamisen jälkeen.

- Minusta tuntuu usein, että olen ainoa nainen tällä planeetalla, jota kukaan ei pidä viehättävänä. Se hävettää - osittain siksi, koska asia on tabu.

Neitsyydestä on naisen mukaan vaikeaa puhua. Siksi hänkin on päätynyt piilottelemaan asiaa.

- Olen ollut mukana lukemattomissa naisten välisissä keskusteluissa rukoillen, ettei keskustelu siirtyisi seksiin. Ja kun siihen on siirrytty, minä olen ollut hiljaa ja koettanut nauraa muiden mukana, kunnes aihe on taas vaihtunut ja olen voinut rentoutua.

"En tiedä, missä vika on"

Joi kertoo haastattelussa myös konservatiivisesta kasvatuksestaan.

Teininä hänelle korostettiin usein sitä, kuinka hänen pitäisi oppia sanomaan "ei" seksille. Teinityttö odotti innoissaan ensimmäistä seksiehdotusta, josta hän voisi kieltäytyä. Sitä ehdotusta ei koskaan tullut.

- Ajattelin, että ehkä asiat muuttuisivat yliopistossa. Että fiksut pojat viehättyisivät ainakin älystäni. Sainkin monia mahtavia miespuolisia ystäviä, joiden kanssa olen edelleen läheinen, mutta minua ei koskaan pyydetty treffeille. Enkä minä kasvatuksestani ja kokemattomuudestani johtuen uskaltanut tehdä aloitetta.


(MOSTPHOTOS)
Joi tunsi olonsa hämmentyneeksi ja koetti miettiä, missä vika oli.

Hän oli isokokoinen eikä varsinaisesti perinteisen kaunis, mutta tiesi monia samanlaisia naisia, jotka olivat löytäneet rakkauden. Perusluonteeltaan hän oli ujo ja varautunut, mutta toisaalta hän oli sosiaalisesti aktiivinen ja vietti paljon aikaa ystäviensä kanssa.

- En keksinyt yhtäkään syytä sille, miksi kukaan ei ollut kiinnostunut minusta, nainen kertoo.

- Ja nyt, yli kymmenen vuotta yliopiston jälkeen, en edelleenkään osaa sanoa syytä.

Tarinaa ei uskota

Joi on yrittänyt keskustella asiasta kanssa muutaman kerran. Hänet on kuitenkin lannistanut oletus siitä, että hänen ikäisellään on välttämättä jonkinlainen romanttinen historia.

- Kun olen puhunut asiasta, minulle on sanottu, etten vain huomaa minusta kiinnostuneita miehiä tai että minun pitäisi "olla oma itseni", jotta minusta taianomaisesti kiinnostuttaisiin. Olen yrittänyt muistuttaa ihmisiä siitä, ettei "neitsyt" ole haukkumasana eikä seksi ole aikuisuuden tae.

Eniten naista on kuitenkin satuttanut se, kun hänen tarinaansa ei ole uskottu.

- Olen koettanut ymmärtää, mikä tarinassani saa kuuntelijan olon epämukavaksi. Ehkä se paljastaa kaikkien parisuhteiden epävarmuuden, nainen pohtii.

- Jos sinkkuuteeni ei ole mitään järkevää syytä, ehkä se on vain sattumaa. Ja se tarkoittaisi, että myös kuuntelijan suhde on sattumankauppaa ja hänen elämänsä voisi olla samanlainen kuin minun, jos asiat olisivat menneet toisin. Niinpä hän järkeilee ja koettaa löytää syyn sinkkuudelleni.

Vertaistukea vailla

Nykyisin nainen on suhteellisen sinut sinkkuutensa kanssa. Hän ei enää perusta elämäänsä Sen Oikean odottamiselle.

- Se ei ole oma valintani, mutta en aio roikkua jossakussa vain epätoivon takia. Tosin jonain päivinä haluaisin vain juosta ulos ja tarjoutua ensimmäiselle miehelle, joka tulee vastaan. Mutta useimmiten hyväksyn, että tämä on nyt minun todellisuuttani, eikä tilanne tule muuttumaan nopeasti tai helposti.


(MOSTPHOTOS)
Hän toivoo, että voisi jakaa kokemuksensa useampien ihmisten kanssa. Hän ei tunne ketään, joka olisi samassa tilanteessa, vaikka tilastot kertovat, että aikuisia neitsyitä on miljoonia.

- Piilottelemme tarinoitamme, koska pelkäämme, että meidät tuomitaan, meille nauretaan tai - mikä pahinta - meitä säälitään. Jäämme paitsi vertaistuesta.

- Olemme kaikki naisia ja meillä kaikilla on omat tarinamme, joista haluamme kertoa arvokkaasti ja totuudenmukaisesti.

Lähde: The Establishment

TEKSTI MALLA MURTOMÄKI
 
vierailija
Itse tunnen melko hyvin kaksi. Toinen mies ja toinen nainen.
Ovat fiksuja ihmisiä, joilla ei ole koskaan ollut edes lyhyttä parisuhdetta. Yhteistä heillä on se, että ovat ns koti-ihmisiä ja minusta melko estoisia ihmissuhteissa, myös ystävyydessä.

Miksiköhän normaalit fiksut ihmiset eivät pääse mukaan parisuhdemarkkinoille? Itse ukon, että se on tuo estoisuus?

ap
 
neitsyt 35v asti
Ulkonäkö on se isoin tekijä.

Yksikään suomalainen mies ei pyydä treffeille 180 cm/100 kg neitokaista, jolla ei ole edes isoja rintoja. Kokemuksesta tiedän.Ulkomaalaisille sitten kelpaakin, he eivät ole yhtä nirsoja kuin suomalaismiehet.
 
Tunnen.
Esimerkiksi yksi 30-vuotias nainen, joka on aika estoinen ja jumiutunut omassa päässään, on pakkoajatuksia ihan ihmeellisistä jutuista jne.
Ulkonäöstä ei hänen tapauksessaan ole kiinni, on sellainen ihan perusnätti, siro ja hoikka, lanteikas ihminen.
Henkisesti vaan murrosikäisen tasolla identiteettiongelmineen ja kriiseineen.

Toinen tuttava oli 38-vuotiaaseen saakka neitsyt, koska ei halunnut harrastaa seksiä ennen avioliittoa.
Löysi sitten lähempänä neljääkymppiä naisen, jonka kanssa meni aika nopeasti naimisiin.
Tuo mies muuttui rakastuessaan ja naimisiin mennessään huomattavasti mukavammaksi ihmiseksi entiseen verrattuna.

Tiedän myös henkilöitä, jotka ovat kuolleet vanhuuteen, edelleen neitsyinä.
Yhden epäilen olleen lesbo, koska ei ikinä huolinut miestä (kosijoita riitti vanhoillakin päivillä).
Hän oli siis sitä polvea ja sen verran vanhoillinen ihminen, ettei olisi seksuaalisuuttaan naisten kanssa toteuttanut.

Onhan nuita. Ystävissäkin yksi jo reilusti aikuinen, joka ei ole ikinä edes suudellut ketään.
 
vierailija
Ulkonäkö on se isoin tekijä.

Yksikään suomalainen mies ei pyydä treffeille 180 cm/100 kg neitokaista, jolla ei ole edes isoja rintoja. Kokemuksesta tiedän.Ulkomaalaisille sitten kelpaakin, he eivät ole yhtä nirsoja kuin suomalaismiehet.
Ei voi johtua siitä. Nämä minun tuntemani henkilöt eivät todellakaan ole rumimmasta päästä. Ja myös tyylitajua löytyy. Naisena tiedän muutenkin, että miehen kohdalla ulkonäkö ei ole niin iso tekijä. Ei ainakaan tarvitse olla mallin näköinen.

ap
 

Yhteistyössä