Tunteeko muut lapsettomia jotka "ansaitsevat" lapsettomuutensa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras vieraampi vierain
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minä olen tahattomasti lapseton, en tosin siitä ihan kammottavasti kärsi. Yksi kusipää ex-kaveri tuli kerran sanomaan, että kaikki eivät ansaitse onnea (itellään vino pino mukuloita). Sanoin vaan siihen, että hän on todellakin ansainnut kaikki vammaiset, adhd-, asperger-lapsensa. Joka ikisen.

En tietenkään tarkoittanut sitä, mutta saipa maistaa omaa lääkettään.
 
En tunne.
Aika vastenmielinen ajatus, loukkaava ja satuttava.

Minulle ei ole joka hetki täysin kristallinkirkas totuus se, miten elämä ns, menee. Missä määrin kyse on omista valinnoistamme, missä määrin asiat tapahtuvat tarkoitusenmukaisesti, missä määrin sattumanvaraisesti.
Oman elämänsä tapahtumille sitä usein selittää tarkoituksen, onko se sitä, vai vaan selitys on jo toinen juttu. Mutta toisten ihmisten elämässä tapahtuville / tapahtumatta jääville asiolle on mielestäni aika vaarallistakin ruveta selittämään tarkoituksia.

En osaa edes selittää, mitä tarkoitan.
 
Muutamasta ihmisestä kieltämättä ajattelen että "Toivottavasti eivät koskaan tee lapsia". (pomostani ja yhdestä äärettömän laiskasta pariskunnasta) Joistakin ihmisistä ajattelen myös että on ollut väärys että ovat saaneet lapsia, vain tuhotakseen ihmistainten lapsuuden, esim. perheväkivallalla ja alkoholismilla. :(
 
No en varsinaisesti pysty kyllä tuohon ajatusmalliin taipumaan mikä sulla ap on. Mutta on mulla yksi tuttava joka on haaveillu lapsesta vuosia mutta ei ole saanu. HÄnellä on kaikenlaisia mielenterveysongelmia ja syö lääkkeitä mm masennukseen ja ahdistukseen. ON myös neuroottinen ja pakko-oireinen ja vaihtaa miestä kuin paitaa. Pakko myöntää että hänen kohdallaan jotenki oon helpottunut ettei ole sitä haluamaansa lasta saanut. En tiedä sitten ajattelenko väärin mutta tuo hänen kuvionsa on kyllä aika mutkikas jos siihen vielä vauva tulisi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26247107]Kyllä on. Alunperin lasten saamisessa ei ole kyse siitä kuinka sitä lasta tullaan kohtelemaan tai missä se tulee elämään. Kyseessähän on suvun jatkaminen - perintötekijöiden siirtäminen seuraaville sukupolville. Sitä vartenhan luonnossa kaikki lisääntyvät - jotta ei kuoltaisi sukupuuttoon. Raakaa peliä.[/QUOTE]

Näinhän se menee.
 
Välillä tulee sellainen oli "Miks ihmeessä sä hankit lapsia/lapsen?!". Esim ystäväni yritti yli vuoden tulla raskaaksi (lääkkeet ym apuna) ja hän ei ole yhtään lapsiystävällinen tai vauvakuumeinen. Sopi siihen elämäntilanteeseen vain. Vauva on vastasyntynyt ja kaipaa töihin eikä voisi kuvitellakaan tekevänsä toista ja en mä tiiä. Ne jutut vaan kuullostaa siltä että lapsi on tehty vain ja sen takia kun se kuuluu nyt asiaan..
 

Yhteistyössä