Turkulaisia odottajia?

Moi angel08 ja tervetuloa. Laitoin sut listalle..

Muistan alkuun ihan samanlaiset tuntemukset ku sulla. Tuntu vaan niin epätodelliselta, et oonko muka ihan oikeesti raskaana ja vaikka näki siel varhaisultrassa että siellä hän on ja sydän lyö niin silti oli sellanen pikku pelko aina mukana.. Nyt se vihdoinki alkanu helpottaa kun tuntee vauvan liikkeet.. Aloin kyllä jonkinlaista liikehdintää tuntee jo, olisko ollu rv 15, mut sit ku ne potkut yms muuttu ihan selviks niin on uskaltanu ottaa rennommin. Mulla tosin takana 7v. lapsettomuus, että seki varmasti aiheuttaa tätä pelkoa, mutta eiköhän toi ole aika normaalia. :hug:

Nyt aamukahvia :wave:

Sanna ja Nipsu 27+3
 
sanna-78 kyllä sellanen synnytysvalmennus järjestetään ja sairaalaan pääsee tutustumis kierrokselle, sitten ku laskettu aika on lähempänä.. ainakin me oltiin.. kyllä varmaan vielä koittaa sun kohdalla
 
Heips!

Olen uusi täällä, La on 13.2.2008
Turussa asustelen avokin kanssa melkein keskustassa. :)

Vähän taustoja:

Eli vauva on ollut tervetullut yli vuoden ja 2km jo takana...
Itse olen 19 ja mieheni 21
Kihloissa ollaan oltu jo kolmisen vuotta ja naimisiin mennään ensi kesänä.

Raskaus on sujunut tähän mennessä hyvin, mutta silti on pelko takamuksessa jos kuitenkin käy jotain. Ens pe on toinen neuvola hiukan jännittää kun en tiedä mitä siellä tehdään.

Niisku-neiti&mini 15+3
 
Moi Niisku-neiti ja tervetuloa. Lisään sut kanssa listalle.

MaMi07 kiva tietää. Eiköhän se täti siittä sitte ens kerralla mainitse, kun sillon vkoja tasan 30.

Pvällä oli niin syksynen ilma, mut nyt on kiva auringonpaiste, toisin olen ihan väsynyt, enkä jaksa tehdä mitään. Eilen aloin sitä rautaa syömään, et jospa se alkais auttaa. Oon meinaan kuitenkin nukkunu ja syöny, mut silti on vaan sellanen veto pois-olo.

Sanna ja Nipsu 27+3
 
Huomenta!

Kävin vähän urkkimassa elomassujen listaa ja Tuleva mami, nyk. Ellenin äiti oli saanut pikku prinsessan. Oikein paljon onnea, ihanaa :heart: :heart: :heart:

Heinäkuisista en löytänyt meidän listalle heinäkuun la:n omaavia, että jos joku tietää jotain niin ilmoitelkaan. Ihanaa aina kuulla vauvauutisia :)
 
Heips.

Onko teistä kukaan käynyt tai ajattelee aloittavansa mamma jumpan tai mamma joogan??? Mietityttää, että missä niitä oikein järjestetään... koska voi mennä mukaan ja mitäköhän se maksaa??? Ja vielä onko ollut hyötyä esim joogasta synnytyksessä??? ;)

Eilen illalla tunsin pieniä hipaisuja kun olin jo mennyt nukkumaan olivat jo selkeämpiä kuin viimeviikkoiset liikkeet. Maitoakin rupesi tihkumaan 3 päivää sitten mutta nyt onneksi jo lakannut. =)

Olen nähnyt unia siitä kun kantelen vauvaa paikasta toiseen ja "esittelen" kaunista vauvaamme. Välillä taas unet ovat painajaisia synnytyksestä ettei kaikki menekkään hyvin ja taas voi olla että kaikki menee sittenkin hyvin...

Tunteet ovat todella pinnassa! Eilen kuuntelin tulevaa häävalssiamme ja itkuhan siinä tuli... muistakin asioista itken aika paljon ja sit taas hetken päästä olen kuin myrskyn merkki! :LOL:
 
Pienenä vinkkinä niille, jotka ovat sinne synnärille menossa tutustumaan.. Jos tuntuu siltä, että haluaisi oikein perusteellisen tutustumiskäynnin, niin tyksiin saa sellaisen oman "opastuskierroksen", jossa voi siis jutella kätilön kanssa ihan rauhassa yksin -tai miehen kanssa, miten sinne nyt haluaakin mennä.. Ei siis välttämättä tarvitse olla mikään synnytyspelkääjä, mutta jos tuntuu siltä, että haluaisi vähän perusteellisemman tutustumisen. Aikoja saa ainakin äitiyspolin kautta, neuvolassakin osaavat varmasti neuvoa.. Sitä en tiedä, miten paljon noita aikoja on ja miten ne annetaan, mutta mahdollista se ainakin pitäisi olla.

Minulla alkaa olla viimeiset hetket, rv 38+5, ensi viikon lopulla päätetään synnytystapa (joka toivottavasti on leikkaus), joten sinne asti tässä pitäisi sinnitellä, vaikka nyt onkin jo pari päivää supistellut oikein kunnolla taukoamatta. Mutta sekin kai kuuluu asiaan jo tässä vaiheessa, sillä aiemmin ei supistuksia ole vielä yhtään ollut.. Sairaalakassiakin pitäisi varmaan jo vähän katsella kasaan, ja laittaa vauvatavaroita myös..

Tsemppiä teille kaikille odotukseen ja tulevaan synnytykseen ja tietenkin sitten siihen vauvaelämään!! Käyn kertomassa sitten kumpi meille tuli ja milloin..
 
Moikka kaikille,

Niisku-neiti: löysin ainakin Turun Joogayhdistyksen sivuilta äitiysjoogaryhmät, jotka alkavat viikolla 37 Turun suomalaisen yhteiskoulun tiloissa. Oon harkinnut meneväni, saas nähdä uskaltaudunko, kun olen aina ollut tosi kankea venyttelyissä ym. No, tuollahan sitä sitten vetreytyisi ;)

Ens tiistaina on seuraava neuvola, taas odotan ihan innolla, että kuunneltais sydänääniä. Eilen shoppailin lisää äitiysvaatteita, nyt alkaa olla enemmän päällepantavaa aamuisin =)
 
niisku-neiti siis ootko sä tuntenut jo liikkeet??? mulla suo melkein viikko aikasemmin laskettu aika 8.2 (sanna, se on TAAS aikaistunut) enkä mä mitään oo tuntenut. mä en oikeesti nyt ala. helevete ku ei voi olla kotona jotain ultraäänilaitetta!!!!!!!!!! :D

eilen vietettiin sitten mun polttareita, oli kivaa, tosin koiruliinista oli kova huoli. hän kun pääsi mun vanhemmille hoitoon, ei pikkusta voinut tänne kotiin yksin jättää koko päiväksi.
mä olin kyl niin kamala näky, et oisin varmaan pelästynyt itteäni jollen ois tuntenut!!! :LOL: :LOL:
ens lauantaina sitten häät, kääks! toisaalta mä odotan kamalasti häitä, toisaalta jännittää hiukan kun tulee varmasti hiukan pingottunut ilmapiiri tiettyjen ihmisten välillä. huoh.. :| no mut mä soitan samantien 112 ja tilaan paikalle polliisit hakemaan rähisijät pois! :LOL:

niin ja ens viikolla ennen häitä mennään ultraan kun en muuten uskalla kertoa sitten miehenkin sukulaisille.

liirah+ mymmy 16+1
 
liirah Vaihdoin sun LA:n. Miks ne sitä muuttaa? Ei mulla ainakaan olla kertaakaan muutettu, kun kerran on hoidoilla alkunsa saanut, niin tarkka hedelmöityspvä on meillä ainaki tiedossa...

Sulla alkaa sitte liirah olla jännät paikat edessä, ei oo montaa yötä häihin. Ja hyvä, että polttareissa oli kivaa. Oliks sulla polttarit ihan Turussa? Entä meettekö Turussa myös naimisiin? Sulla ei oo ikää lainkaan merkattuna tonne etusivulle, ootkos sitä edes maininnu vai onks mulla vaan ollu joku dementia!? =)

Kiitos Lintu vinkistä. Ja koitahan jaksaa, pian sulla on vauva kotona, ihanaa :heart: :heart: :heart: Mäki niin odotan jo Nipsun syntymää.

Tein tänään perunamuusia ja pihvejä ja ai että se muusi maistu hyvältä, kun ei oo pahemmin tullu viime aikoina perunaa syötyä. Aina vaan riisiä tai makaroonia tai ranskiksia.

Se alkaa ens vkolla syksy sitte :(

Sanna ja Nipsu 27+4
 
liirahSiis oikeesti jos mä olisin neuvolan tietokone laskurin kans samaa mieltä la:sta mun la olis sama eli 8.2 mutta kun tiedän itse että kiertoni oli 34 ja neuvolan kone laski sen kierron 28 päiväseks...

En tunne liikkeitä päivisin ollenkaan.. mutta kun illalla menen nukkumaan tuntuu kuin jokin tekisi voltteja mahassani... välillä ei tunnu mitään mutta taas toisaalta tuntuu ilmakuplilta...jotka poksahtelevat =)

Nyt hyvää yötä

Niisku-neiti & mini 15+4
 
Iirah me mentiin naimisiin viimeviikon lauantaina ja raskausviikkoja nyt 8+. tietääkö tiellä jo moni sukulais/ystäväpiiristä vauvasta? Me olimme juuri viikkoa ennen häitä saaneet tietää vauvauutiset ja kävimme ultrassa varmistamassa et kaikki hyvin.päätimme mieheni kanssa että kerromme häissä jos siltä tuntuu. nimittäin vain molemmat vanhemmat tiesivät heti alkuun. Mieheni ei humalaltaan malttanut asiaa pitää salassa, minulla kävi juuri toisinpäin. Halusin nauttia hääpäivästäni (joka oli muuten täydellinen) yksinoikeudella ja jättää seuraavat mukavat uutiset myöhemmälle. ja nyt kun ollaan vauvauutisia uskallettu kertoa häiden jälkeen yhä useammalle, on sellainen olo kun häät ja iloiset uutiset jatkuisivat yhä edelleen. Toivotan sulle ihan mielettömän ihanaa hääpäivää, nauti itsestä,nauti miehestäsi, nauti vauvasta, nauti siitä hetkestä, niin minäkin tein =) ps. ainut asia pienenä miinuksena oli se, et selvistäpäin humalaisten vieraiden, jokseenkin raskaiden sellaisten katselu oli rankkaa ;)
 
:flower: angel08 "rouvaantumisesta"! :D Ja liirahille onnea tulevaan koitokseen! :flower:

angel, tiedän mitä tarkoitat, kun kerroit tuosta "epätodellisesta" olosta. Mulla se laantui np-ultran jälkeen jonka jälkeen uskalsin jo raskaudesta kertoa. Tietynlainen epävarmuus ja huoli mulla on vieläkin koko ajan, mutta helpottaa aina neukkakäyntien jälkeen...

Mun olis kanssa tarkoitus ämpätä itseni johonkin mammaliikuntaryhmään. Ainoa hyvä ajankohta vaan olisi viikonloppuna, se rajoittaa vähäsen... Tai sitten vaan ostan jatkoa motivuksen kortille, ja käyn rauhallisemmilla tunneilla... Enää ei toivoakaan vatsalihasrutistus- tai adhd-hyppytunneista, tää vatsa alkaa jo muutenkin tiellä :LOL:
 
Olipas kiva löytää muitakin! Kiitos Sannalle listan hoidosta!
Mulla laskettu aika on 24.10 ja ensimmäistä odotellaan avomiehen kanssa. Muutin kesällä Turkuun joten uudet kaveritkin ois haussa,äippäloma alkoi tänään joten aikaa lenkille/jumppaan/kahville/kaupungille ON =)

Joku kyseli noista jumpista ja joogasta.. Itse kävin tänään äitiysjoogassa Seikkailupuistossa 10-11.15, hinta oli 2 euroa ja olin tällä kertaa ainoa osallistuja joten toivottavasti sinne tulee lisää porukkaa! Turun joogayhdistys järjestää myös äitiysjoogaa maanantaisin ja tiistaisin, kurssit alkavat 10.9. Äitiysjumppaa kokeilin viime viikolla Jumppalassa, torstaina 17.45-18.40, kymppikortti vähän alle 50 euroa ja kertamaksu 7e. Siellä meitä oli vähän enemmän ja ohjelma oli sopivan tehokas. Huomenna olisi TNV järjestämää jumppaa odottaville äideille (ilmoittivat viikonlopun Turkulaisessa) joten taidan käydä kokeilemassa.

Mulla raskaus on edennyt hyvin, oon käynyt Mäntymäen neuvolassa ja ihan ok kokemuksia on paikasta. Nimimerkistä huolimatta ei tiedetä kumpaa odotetaan, ultrakuvissa oli aina niin kova vauhti päällä ettei kätilö ehtinyt ottamaan selvää.. Sama vauhti jatkuu edelleen ja etenkin öisin joten oon jo saanut heittää hyvästit katkottomille 8 tunnin yöunille..Vaan ihanaahan se on kun tuntee miten vauva pyörii ja möyrii masussa :heart:

 
Täälläkin uusi odottaja!
Olipas kiva löytää muitakin! Kiitos Sannalle listan hoidosta!
Mulla laskettu aika on 24.10 ja ensimmäistä odotellaan avomiehen kanssa. Muutin kesällä Turkuun joten uudet kaveritkin ois haussa,äippäloma alkoi tänään joten aikaa lenkille/jumppaan/kahville/kaupungille ON
Minäkin täällä olen taustaillut mutten vielä aikaisemmin mitään kirjoitellut. Nyt oli pakko kommentoida; mulla laskettu aika päivän myöhemmin lokakuussa ja käyn myöskin Mäntymäen neuvolassa :)
Täällä aika menee äitiysloman alkua odotellessa, vielä pitäisi töissä 3 ja puoli viikkoa suunnilleen kärvistellä, mutta saa nähdä miten käy. Ottaa nimittäin nyt ihan käsittämättömän paljon selän päälle tämä istuminen.
 
Moi Ilmarinäiti ja motkottaja ja tervetuloa joukkoon. Lisäsin teidät listalle.

Ja angel08 onnea naimisiin menon johdosta.

Mulla on ton mammajumpan kanssa vähän sama ongelma ku Snoopyllä, et vkonloput vaan kävis. Mä ku pääsen klo 18-20 välillä vkolla töistä ja noi jumpat melkein järjestään alkaa aina ennen kuutta niin ei oikeen kerkee.. Eli tarvii jatkaa kotijumppailua sitte vaan.

Tulin just Myllystä, oltiin kaverin kanssa kahvilla ja nyt pitäs ihan oikeesti alkaa siivoo tota makkaria, et saa ne laminaatit laitettu sinne lattiaan.

Syöks joku muu rautatabuja? Sattuuko teillä maha? Onneks alkanu pvä pvältä helpottaa, en oo kauaa syöny meinaan, et vissiin kestää hetki elimistön tottuu siihen.

Mut nyt siivoon, tai se taas jää..

Sanna ja Nipsu 27+5
 
Mä ilmoittaudun rautatabujen syöjäksi. sanna-78, onko sulle terkka/ lääkäri niitä määrännyt? Mulle ei, mutta ajattelin testata josko mun lamauttava väsymykseni helpottaisi. Eihän niiden syömisestä mitään haittaa liene olevan, jos ottaa ihan annostuksen mukaan...? Mä kun käyn tuolla paljon parjatussa Maarian ä-neuvolassa, en ole edes viitsinyt ottaa puheeksi tätä väsymystä...

No joo, kokeilin muutaman päivän kun kerran retaferia kaapista jo löytyi. Iski aivan törkeet mahakivut :eek: :x Ei pysty ainakaan niitä enää syömään. Mut onneksi on muitakin raudanlähteitä. Mitä valmistetta sä sanna otat?

Onkos muilla ollut supistuksia jo 23. viikolla..? Esikoista kun odottelen, en edes tiedä miltä ne tuntuvat, mutta nyt on ollut muutaman kerran sellaisia "menkkakipuja", säteilevät kovin tuonne selkään. Joutuu oikein "puhaltelemaan" välillä, kun tuntuvat niin vahvasti. Onkohan syytä huoleen, vai ovatko ihan normaaleja tuntemuksia...? Oletteko päässeet helposti esim. äitiyspolille, jos omat tuntemukset alkavat oikeasti huolestuttamaan?
 
Heippa Snoopy, kyllä mulla ainakin on ollut supistuksia "niin kauan kuin muistan" eli varmaan jotain kolmannelta raskauskuukaudelta asti, tosin ei kivuliaita millään tapaa vaan niitä kovettumisia - vasta näin loppusuoralla alkanut ottaa selän puoleltakin ihan kivasti. Kannattaa varmaan kysyä neuvolasssa tai soittaa vaikka sinne äitipolille jos et luota siihen että neuvolassa osataan. Ei niistä suppareista mitään harmia ole jos eivät suorastaan säännöllisty ja rupea availemaan paikkoja ennen aikojaan, näin on mulle sanottu ainakin. Toisaalta jos alkavat kovin kipeitä olla niin eihän se ole mistään kotoisin.

Päätin lopettaa tämän hermoilun ja turhan odottelun ja koetan ajatella ihan muita asioita kuin lähestyvän synnytyksen merkkejä (on muuten tosi helppoa, hahaha). Huomenna tulee 41 viikkoa täyteen ja taas neuvolaan, verenpainetta kauhistelemaan todennäköisesti. Pitäisi varmaan aloittaa joku sellainen homma, mikä ei millään saa jäädä kesken, niin lapsivedet hurahtaisi varmaan saman tien... joku betonivalujuttu ehkä? Ehdotuksia?

pinkeärouva ja pikku-k
 
Heissan mammat piiitkästä aikaa
:wave:
Oon käynny melkein joka päivä kuulumisia lukemassa mutta itellä ei oo ollu mitään ilmoitus luontoista asiaa =)
Neuvolassa kävin yks päivä ja taaskaan ei ollut mun oma täti ja tää oli mun toka neukku.Oli varmaan valehtelematta noin 10 min ja siinä oli myös lääkäri.Lääkäri kuunteli sydänäänet ja anto niiden kuulua just sen verran että tietää että hengissä on :headwall: Otti niin paljon pattiin.Ja seuraava neukku sitten vasta lokakuun alussa kun mulla nyt sattuu tätä kokemusta olemaan niin ei tarvii niin usein käydä |O :headwall:
Eikö joka raskaus kuitenkin ole erinlainen?Kyllä meni hermo sen ämmän kanssa.
Mutta muuten kuuluu hyvää,massu kasvaa ja jne...mutta liikkeitä en vielä tunne :/ Viikkoja noin pikaseen laskettuna 15+6 mutta kai ne kohta alkaa tuntumaan.

Ja munkin puolesta kaikki uudet tervetuloa ja onneksi olkoon :flower:
angel08 ollaan samasta kylästä
=) missä neukussa käyt?
 
Heissan melon vaan pitkästä aikaa :)

Snoopy Neuvolatäti käski alkaa syömään rautaa ku hemoglobiini oli 118. Ekalla kerralla oli 129 ja tossa mittauksien välissä oli VAAN sellanen 17vkoa. Sillon edellisekerralla valitin sille sijaiselle, et väsyttää, mut eipä otettu silti hemoglobiinia.. Retafereja mäki syön ja nyt ei oo enää sattunu maha, eilenki vaan enää vähän, et kaippa se tästä ja 1tabu/pvä oon nyt ottanu.

Ja sitte niistä supistuksista, niin tossa muistaakseni oli jotai 18 vkoa, ku kävin sen vuodon takia lääkärissä ja se th kysy, et onks ollu supistuksia. Olin siinä sitte että öööö, miltäs ne mahtaa tuntua niin sano, et maha vetää kovaks hetkeks ja sit hellittää. Siihen sit totesin, että on joo ollu.. Ja mulle sanottiin, et niin kauan ku ne ei ole säännöllisiä eikä kivuiliaita niin kuuluvat asiaan, mut heti jos tulee kipeitä supistuksia niin äippäpolille.

Ja Snoopy jos sä meet äippäpolille niin ei ne sua siltä tutkimatta pois käännytä, että sinne vaan.

pinkeärouva mikä vointi?

Eilen huomasin, ettei voi enää samaan tapaan kyyristellä ja nostella tavaroita jne ku siivoo. Tyhjensin niitä muuttolaatikoita tuolta makkarista eilen ja alko selkää vihloo ku oli hetken niitä tavaroita laitellu.. Noh, ei jääny enää paljoo tälle pvälle ja sit neki on tyhjennetty..

Mä odotan mielenkiinnolla torstaita, mulla sillon ultra tosta istukanpaikasta. Onkohan se yhtään noussu, kun ei se kauheesti ole liikkunu missään vaiheessa mihinkään, mut eipä siinä sitte mitään jos ei ole noussu. Sitte vaan keisarinleikkaus ku on synnnytyksen aika.

Aikooko joku alkaa seuraa Big Brotheria? Sehän alkaa huomenna.

Sanna ja Nipsu 27+6
 
Minä Minä Minä :wave: Siis alan seuraamaan BB:tä Niin kivaa kyttäillä :p

melon Missä neuvolassa käyt???

Ja kymysys:
Kuinka moni on joskus käynyt tai käy tällä hetkellä rantakadun neuvolassa?
Kävin itse siellä ekassa raskaudessa mutta muuton myötä olen joutunut nyt käymään mäntymäessä! Itse pidin saadustani kohtelusta ja aina otettiin tosissaa omat huoleni ja asiani mitä nyt 2 kertaa ehtisin käymään niin oli sekin mukavaa... kun taas mäntymäkeä en voi sietää menetän yöunet edellisenä yönä jos on neuvola tai muu vastaava... siellä ollaan niin töykeitä ja välinpitämättömiä! :/
 
Minä käyn Rantakadun neuvolassa ja olen tosi tyytyväinen (kävin myös ekassa raskaudessani siellä).
Muuten täällä voidaan vähän niin ja näin, vatsa on iso (vihdoinkin viimeksi otettiin sf-mitta ja yläkäyrällehän se meni), liitoskivut ovat aika hurjat ja iltaisin töiden jälkeen vatsa on ihan kivikova. Torstaina on lääkäri ja jään siitä sitten varmaankin sairaslomille. Ilmoitin siitä jo pomollekin ja yritän tässä hiki hatussa hoitaa kaikki keskeneräiset työt pois pöydältä...
 
Onnea uuden perheenjäsenen johdosta!! Kaipa se meillekin ennen pitkää putkahtaa vaikka välillä tuntuu että koko homma on taantumaan päin - esimerkiksi sikiön sykkeet oli tänään neuvolassa taas oikein kiivaat, nehän kävi jo tuossa 120 pinnassa, ja terkka arveli silloin että voi enteillä että synnytys on hyvinkin lähellä. BB:tä alan varmaan seurata taas vaikka toivonkin tietysti että ainakin nuo alkujaksot jäisi väliin synnärireissun takia...

pinkeärouva ja pikku-k tasan 41
 

Yhteistyössä